شماره: 2329 / ۱۴۰۳ هجدهم فروردين
تعداد بازدید : 0
افزایش ناوگان جادهای در آینده نزدیک
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با ایجاد سامانه یک پارچه دریافت تقاضا و خرید ناوگان عمومی جاده ای در آینده نزدیک، افزایش ظرفیت ناوگان اتفاق می افتد.
حمیدرضا شهرکی گفت: برای افزایش صندلی ناوگان جاده ای اعم از اتوبوس، مینی بوس و ون، سال گذشته سازمان راهداری 13 تفاهم نامه با تولید کنندگان داخلی منعقد کرد.
وی با بیان اینکه تولید کنندگان برای سرمایه گذاری نیاز به حمایت مالی داشتند به همین دلیل تسهیلات کم بهره برای خرید ناوگان جاده ای عمومی در نظر گرفته شد افزود: سازمان راهداری از محل منابع داخلی خود با صندوق کار آفرینی امید نیز برای ارائه تسهیلات نوسازی تفاهم نامه ای امضا کرد و به دنبال ارائه وام های کم بهره با سود تسهیلات 9 درصدی به این بخش هستیم.
شهرکی ادامه داد: 60 درصد قیمت ناوگان از طریق تسهیلات و 40 درصد از طریق آورده سرمایه گذار تامین می شود که این خدمات، هم شامل اتوبوس های تولید داخل و هم اتوبوس های وارداتی می شود و به همین دلیل طی روزهای گذشته جلساتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین منابع ارزی برگزار شد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: علت تاخیر در خرید ناوگان، ایجاد سامانه ای واحد برای دریافت تقاضاهای مردم بود که هم اکنون این سامانه در ستاد مدیریت سوخت کشور ایجاد شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
کیاEV9 در ماه مه
وارد تولید ایالات متحده می شود
خودروسازان عاشق دادن وعده های بزرگ در مورد خودروهای برقی هستند، اما به نظر می رسد که کیا ممکن است یکی از معدود کسانی باشد که می تواند به آنها عمل کند.این خودروساز انتظار دارد یکی از مهم ترین مدل های خود،EV9را به زودی در ماه میامسال در خطوط تولید کارخانه در کارخانه فعلی خود در وست پوینت جورجیا عرضه کند.در حال حاضر،EV9در کره جنوبی ساخته شده و به ایالات متحده ارسال میشود. به دلیل محل تولید،EV9واجد شرایط مشوق های مالیاتی فدرالEV9غیر اجاره ای نیست، که با توجه به قیمت بزرگEV9بسیار بزرگ است. اما، زمانی کهEV9وارد تولید در جورجیا شود، پایه تولید خارجی حذف خواهدشد و این امکان را به آن می دهد که حداقل تا حدی واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی7500 دلاری باشد.از این زمان، باتریEV9همچنان در کره جنوبی با استفاده از قطعات باتری چینی ساخته می شود. اما کیا میگوید که کارخانه تولیدی جدید شامل یک باتریEVخواهد بود.EV9باید واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی کامل 7500 دلاری باشد. کیا انتظار داردEV9تا سال 2025 واجد شرایط اعتبار کامل شود.
شیائومی نسبت به تاخیر درتولید خودروهای الکتریکی خود به دلیل تقاضای زیاد هشدار داد
شیائومی به مشتریان خودروهای برقی هشدار می دهد که ممکن است با یک زمان انتظار بین 4 تا 7 ماهمواجه شوند.تأخیرها می تواند نشانه ای از تقاضای قوی برای اولین خودروی برقی این سازنده گوشی های هوشمند باشد. هفته گذشته، شیائومی اسپید 7 را در رویدادی در پکن معرفی کرد.مشتریانی که مایل به خرید یکی از خودروهای الکتریکی جدید شیائومی سازنده گوشی های هوشمند چینی هستند، می توانند تا هفت ماه منتظر بمانند.در این گزارش با استناد به اپلیکیشن خودرو شیائومی، این شرکت به خریداران بالقوه توصیه کرد که زمان انتظار برای سدان الکتریکی SU7 خود از چهار تا هفت ماه متغیر باشد.هفته گذشته، شیائومی اولین خط خودروهای الکتریکی خود را با نام اسپید اولترا 7 (SU7) در یک رویداد مجلل در پکن عرضه کرد.در عرض24 ساعت پس از عرضه، تعداد پیشسفارشهای این خودرو به 88 هزار و 898 مورد رسید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
واردات پنجاه دستگاه خودرو تجاری به کیش
سرپرست مدیریت توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش، از واردات پنجاه دستگاه خودرو تجاری خبر داد.مهدی ذوقی، گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران در خصوص واردات خودروهای تجاری، هیبریدی و برقی و مذاکره با چند شرکت دارای صلاحیت در مرحله اول ۵۰ خودرو وارد کیش شد.
وی با اشاره به اینکه ترخیص قطعی خودروهای وارد شده به تعیین سهمیه ارزی منطقه آزاد کیش و انجام مراحل قانونی حوزه استاندارد و محیط زیست بستگی دارد، گفت: مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش در حال پیگیری برای انجام این مراحل هستند.
سرپرست مدیریت توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش از ترخیص موقت تعدادی از خودروهای وارد شده با هدف تسهیل و تسریع رویه گمرکی خبر داد و افزود: برای پیش خرید خودرو از سوی اشخاص حقیقی و خرید خودروهای حمل و نقل عمومی نیز در آینده نزدیک برنامه ریزی خواهد شد.
ذوقی با اشاره به نقش وزارت صمت، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و بانک مرکزی در سیاست گذاری واردات خودرو و تصمیم گیری برای ترخیص قطعی خودروها اشاره کرد و گفت: رقم ثبت آماری واردات برای شرکتهای مختلف تا هزار خودرو بوده است و با تعیین سقف ارزی از سوی دبیرخانه در قالب سهمیه مجاز خودروها وارد میشوند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
تحقق فرمان رییس جمهور در صنعت خودور با افزایش تولید و شفافیت در عرضه
افزایش تولید خودرو با سیاستهای کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت، در جهت دستور هشت مادهای رییس جمهور برای «بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور» محقق شد.
در پی نارضایتی و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره وضعیت نامطلوب تولید خودروی داخلی در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ بود که آیت الله رئیسی، رییس جمهوری برای بررسی وضعیت صنعت خودروسازی از یکی از خودروساز بازدید کرد.
در اسفندماه سال ۱۴۰۰ بود که آیتالله سید ابراهیم رئیسی در بازدید از شرکت خودروسازی ایران خودرو دستور هشت مادهای را صادر کرد؛ در این دستور بود که در حوزه تولید خواستار افزایش دست کم ۵۰ درصدی تولید خودرو شد و رئیس جمهور دستور داد سازوکارهای لازم به منظور تولید و عرضه حداقل یک «خودروی اقتصادی» با ساختار به روز، فراهم شود.
آیت الله رئیسی همچنین خواستار، توقف حداقل تولید سه خودروی قدیمی و عرضه سه خودرو جدید با کیفیت مطلوب شد و نسبت به تامین قطعات مورد نیاز و ترخیص و عرضه فوری خودروهای دپوشده در انبارهای شرکت های خودروساز به بازار، تا نصاب استاندارد دستور داد.
از موارد در این دستور هشت مادهای، رفع موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو و شفافیت در نحوه عرضه خودرو به مردم و اصلاح فوری و شفافسازی فرآیند فعلی عرضه خودرو (از طریق قرعه کشی) شد؛ همچنین رییس جمهور بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از باری و مسافری، خارج شدن خودروهای فروسوده، افزایش کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل و واگذاری مدیریت دولتی شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا به بخش غیر دولتی تاکید کرد.
در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و دستور رییس جمهور، از سال ۱۴۰۰ تا کنون اقداماتی در حوزه بهبود وضعیت صنعت خودرو صورت گرفت و وضعیت نابسمان و مزمن خودرو که از دولت های گذشته گریبانگیر این صنعت شده بود، روند مناسبی را طی کرد.
در همین راستا، تامین قطعات موردنیاز، ترخیص و عرضه فوری خودروهای دپو شده با هماهنگی دستگاه های مختلف و نظارت سازمان استاندارد صورت گرفت که این امر منجر به خالی شدن پارکینگهای خودروسازان از خودروهای ناقص شد از این رو بیش از ۲۶ هزار دستگاه خودروی دارای کسری قطعه که در یکی از شرکت های خودروساز وجود داشت تکمیل و به بازار عرضه شد.
واگذاری مدیریت دولتی شرکتهای خودروسازی ایرانخودرو و سایپا حداکثر از دیگر موارد در بهبود صنعت خودرو بود که در همین راستا تفاهمنامهای بین سازمان خصوصی سازی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت امضا شد. با اختصاص شروط و تعهداتی که از سوی وزارت صمت به صورت مکتوب ارائه شد، مجوز واگذاری پارس خودرو از زیرمجموعههای شرکت سایپا توسط سازمان خصوصیسازی صادر شد.
تسهیل در فرایند واردات خودروهای خارجی یکی دیگر از اقداماتی بود که درجهت به تعادل رساندن عرضه و تقاضا در بازار خودرو صورت گرفت و این امر نه تنها آثار خوبی در انتخاب خودروهای خارجی برای مردم داشت بلکه منجر به کاهش قیمت خودرو در بازار شد.
کاهش تولید خودروسازان به زیر یک میلیون و تولید خودروهای ناقص از مهمترین عارضه ها در بازار خودروی کشور طی سالهای ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ بود که این کاهش تولید باعث برهم خوردن عرضه و تقاضا در بازار و تلاطم بازار خودرو با استفاده از بساط دلالی شده بود.
عمل به تعهدات معوقه تولید خودرو که از دولت های گذشته مورد غفلت مانده بود و افزایش ظرفیت تولید روزانه خودرو توسط شرکت های خودرو ساز منجر به تحقق فرمان رییس جمهوری در صنعت خودرو شد.
در همین راستا، بر اساس اعلام سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودروی کشور در یازده ماهه سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۲۳۰ هزار دستگاه رسید که نسبت به سال گذشته رشد ۶ درصدی را نشان می داد.
«مهرداد خسروی» در این باره گفته است که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه همان سال، حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است که میتوان گفت شاهد به ثمر نشستن برنامههای تحولی دولت سیزدهم در حوزه تولید و تنظیم بازار خودرو هستیم، بهگونهای که جریان تولید و عرضه خودرو وضعیت مناسبی دارد.
طبق گفته، سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت، در سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیون و چهل هزار دستگاه خودروی سواری تولید شده که در مقایسه با ۹۸۰ هزار دستگاه تولید مدت مشابه پارسال، رشد ۶ درصدی را نشان میدهد.
خسروی از رشد تولید در سایر خودروها خبر داده و گفته بود که در سال گذشته، ۱۵۲ هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۳۴ درصد رشد برخوردار بوده است.تولید حدود ۳۴ هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) و رشد ۱۰ درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است.
بر اساس اعلام سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت، در یازده ماهه سال ۱۴۰۲، حدود ۲۸۰ هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید ۱۷۳ هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود ۶۱ درصد رشد تولید را نشان میدهد. سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور در یازده ماهه امسال ۲۳ درصد است.
توجه دولت سیزدهم به صنعت خودرو و سیاستگذاری های کلان با اصلاح کاستی ها و تقویت بخش تولید در این حوزه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت باعث شد که شاهد بهبود وضعیت صنعت خودرو در سال گذشته باشیم ضمن اینکه این روند همچنان در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
محورهای ششگانه برنامههای ایرانخودرو در سال ۱۴۰۳ تشریح شد
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، ضمن تشریح محور برنامههای ترسیم شده برای سال ۱۴۰۳، از هدفگذاری رشد دست کم ۲۰ درصدی شمارگان تولید و کاهش ۱۲ درصدی هزینههای تمام شده محصولات در این سال خبر داد.
علیمردان عظیمی در نشست آغاز سال کاری با مدیران ارشد گروه صنعتی ایرانخودرو، حمله تروریستی رژیم غاصب صهیونیست در دمشق را محکوم کرد و ضمن تسلیت شهادت هفت تن از پاسداران اسلام در این حادثه، اظهار کرد: سرداران در اوج مظلومیت توسط دشمن خونخواری که پایبند به هیچ یک از قوانین انسانی نیست، به شهادت رسیدند؛ به روح ملکوتی آنان درود میفرستیم.
وی در ادامه، با اعلام هدفگذاری رشد ۲۰ درصدی تولید در سال ۱۴۰۳ و اجرای پروژههای بهبود کیفیت محصولات، تاکید کرد: تمامی اقدامات به ویژه در حوزه ارتقای کیفیت باید برای مشتریان و تمامی ذینفعان ملموس باشد. باید برای رسیدن به اهداف، علاوه بر اهمیت دادن به زمانبندی برنامهها و تحقق کامل برنامه در زمان مقرر، با روحیه جهادی و تلاش مضاعف فعالیت کنیم.
عظیمی با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم برای سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: شعاری که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده را به جدیت دنبال خواهیم کرد تا عملی شود؛ هر بخش در حوزه مسوولیت خود موظف به تعریف برنامه برای تحقق این شعار است.
مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه کاهش هزینهها در راستای کاهش بهای تمام شده محصولات در تمامی بخشهای زنجیره تولید، از برنامههای مهم در سال جاری است، گفت: با اجرای پروژههای مختلف کاهش هزینه تمام شده در زنجیره ارزش تولید، میانگین کاهش ۱۲ درصدی هزینه تمامشده هدفگذاری شده و تحقق این هدف تکلیفی برای تمامی ارکان سازمان است.
عظیمی، ارتقای کیفیت را ضرورتی پراهمیت دانست و با تاکید بر بهبود کیفیت قطعات در زنجیره تامین، اظهار کرد: ما به عنوان تولیدکننده محصول نهایی، مسوول کیفیت آن هستیم و باید هر گونه مانع در مسیر ارتقای کیفیت محصول شناسایی و برطرف شود؛ ارتقای کیفیت باید برای مردم و مشتریان ملموس باشد.
وی افزود: خوشبختانه با اقداماتی که در سال گذشته صورت گرفت، نتایج موثری در کیفیت محصولات کسب شد، اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیدهایم و باید تغییرات و اصلاح لازم در فرآیندهای کیفی محصولات و خدمات پس از فروش ایجاد شود تا شاهد بهبود و افزایش رضایتمندی مردم باشیم.
عظیمی با اشاره به پروژههای مربوط به کاهش مصرف سوخت خودروها، اظهار کرد: با توجه به توانمندی در حوزه موتور در گروه صنعتی ایران خودرو، بهبود سطح آلایندگی موتورها همواره دنبال میشود و در سال جاری نیز به عنوان یکی از تکالیف، پروژههای ویژهای را در حوزه موتور به اجرا خواهیم گذاشت.
وی تاکید کرد: بهبود فرآیندهای طراحی و تولید قوای محرکه به طور جدی و به دور از شعار در دستور کار قرار دارد تا از نتایج این اقدامات ایران خودرو تمامی مردم و مشتریان منتفع شوند.
عظیمی صادرات سودآور را از دیگر برنامه های تدوین شده برای سال جاری دانست و گفت: ظرفیتهای بسیار خوبی در این حوزه وجود دارد؛ با صادرات بخشی از نیازهای ارزیمان را تامین خواهیم کرد.
وی با بیان این که صادرات در بخشهای خودرویی و قطعهای در سال جاری دنبال خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به سیاست تامین ارز مورد نیاز از محل صادرات، برنامههای مختلفی نیز برای کاهش ارزبری و استفاده از ظرفیتهای داخل مجموعه طرحریزی شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر رویکرد تیرینگ در شبکه تامین اظهار کرد: به منظور افزایش کیفیت تولید قطعات، از توانمندی مجموعهسازان بزرگ که توان توسعه بالاتری دارند، استفاده خواهد شد و به ویژه در حوزه های برق و الکترونیک و موتور و قوای محرکه در سال جاری اقدامات موثری صورت خواهد گرفت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
کارشناس و فعال تجاری در روسیه در گفت و گو با «اخبار صنعت»؛
تعداد بازدید : 3
زمینه های تحقق شعار سال از سوی دولت باید فراهم شود
کارشناس و فعال تجاری در روسیه گفت: بنده به عنوان فعال تجاری امیدوار به تحقق شعار سال نیستیم مگر اینکه دولت در این زمینه و در جهت تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم به صورت انقلابی کار کند، یعنی با انتخاب مدیران شایسته و آموزش کارکنان خود برای عدم سنگ اندازی در مسیر فعالیت های مولد و تامین مالی بخش تولیدی زمینه ساز تحقق شعار سال باشد.جلیل جلالی فر کارشناس و تحلیلگر اقتصادی و تجارت خارجی در گفت و گو با اخبار صنعت در خصوص راهکارهای تحقق شعار سال و آنچه زمینه ساز جهش تولید است گفت: یکی از مولفه های بسیار مهم در امر جهش تولید سرمایه گذاری است حال اینکه بخشی از سرمایه گذاری در داخل توسط مردم انجام شود و سرمایه گذاری از خارج منجر به تامین منابع مالی مورد نیاز تولید شود.
وی در این باره یادآور شد: در تمام دنیا یکی از مهمترین راهکارهای جهش و رونق در امر تولید جذب سرمایه های خارجی است لذا در تمام دنیا برای راه اندازی تولید تسهیلات قابل توجهی قائل می شوند و مسیر کسب و کار را باز می کنند چرا که با تسهیل فضای کسب و ارائه تسهیلات مختلفی زمینه ها برای جذب سرمایه ها در بخش های مولد باز می شود.
جلیل جلالی فر خاطر نشان کرد: در دنیا حتی مرسوم است برای راه اندازی واحد تولیدی به بخش تولید گر زمین می دهند اما در ایران در بحث مولد سازی هر چند دولت بر این موضوع تاکید کرده اما سرمایه گذار بدون استفاده از تسهیلات بانکی با زمینی که متعلق به یکی از موسسات دولتی است سعی در راه اندازی یک بخش تولیدی دارد اما اداره ثبت برای صدور سند مالکیت کار را چندین ماه به تاخیر می انجامد لذا در ایران با این گونه موارد مواجه ایم که بعضا حتی منتهی به دادن رشوه می شود.
وی در ادامه بحث خاطر نشان کرد: مسائلی مثل اتلاف وقت برای صدور سند و نقشه برداری و مواردی از این دست مانع تحقق طرح مولد سازی می شود. به عنوان مثال یکی از فعالین اقتصادی و کارآفرینان طرحی دارد در راستای راه اندازی یک پروژه محیط زیستی و گلخانه ای تا انواع گل های حاره ای و غیر حاره ای را پرورش دهد ضمن این موضوع مکانی امن برای آشنایی با طبیعت و گیاهان و تفریحی برای خانواده های ایرانی ایجاد کند.این فعال اقتصادی و تجاری گفت: این فعالیت تولیدی و رفاهی که در گیلان دنبال می شود سرمایه از سوی بخش خصوصی آورده و تزریق شده اما موضوعی به نام صدور سند مالکیت زمین اجرا و عملیات این طرح مولد را ماه هاست به تاخیر انداخته است.
جلیل جلالی فر معتقد است: تا زمانی که سازمان ها و نهادهای دولتی درک درستی از مفاهیم اقتصادی و عوامل موثر در رشد جی دی پی کشور نداشته باشند نمی توانیم انتظار داشته باشیم شعار سال محقق شود.
کارشناس و تحلیلگر تجارت خارجی یادآور شد: از سوی دیگر مجلس نباید نسبت به مسائل تاثیرگذار در رشد و جهش تولید بیگانه باشد. متاسفانه شاهد بی عملی مجلس در این امر در دوره های مختلف بوده ایم که تولید کشور را دچار آسیب های جدی کرده است.
کارشناس و تحلیلگر اقتصادی و تجاری یادآور شد: بنده به عنوان فعال تجاری امیدوار به تحقق شعار سال نیستیم مگر اینکه دولت در این زمینه و در جهت تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم به صورت انقلابی کار کند، یعنی با انتخاب مدیران شایسته و آموزش کارکنان خود برای عدم سنگ اندازی در مسیر فعالیت های مولد و تامین مالی بخش تولیدی زمینه ساز تحقق شعار سال باشد.
وی در ادامه بحث تصریح نمود: اگر دولت در این زمینه برنامه محور عمل کند یعنی در هر استانی از کشور استانداران و مدیران کل موظف به ارزیابی سرمایه های مورد نیاز بخش های مولد شوند و با طرح ها و مصوبات درست راه برای سرمایه گذاری بخش مولد باز شود قطعا دولت مسبب جذب سرمایه های مردمی برای رشد تولید می شود.
کارشناس و تحلیلگر تجارت خارجی یادآور شد: مناطق آزاد که مهمترین محل برای جذب سرمایه گذاری به شمار می روند از جمله نقاط هدف هستند که باید مورد توجه مسولین قرار بگیرند. مناطق آزادی مثل بندر انزلی و چابهار و اروند رود و ارس از مهمترین مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاری به شمار می روند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
کارشناس و تحلیلگر اقتصادی در گفت و گو با «اخبار صنعت»؛
تعداد بازدید : 3
اقتصاد پیش بینی پذیر زمینه ساز جهش تولید با مشارکت مردم است
کارشناس و تحلیلگر اقتصادی گفت: به دلیل اهمیت موضوع جهش تولید و حمایت از رشد تولید باید حساسیت ویژه ای روی بخشنامه و مقرراتی که صادر می شود داشته باشیم تا جهش تولیدمحقق شود.
ایمان زنگنه کارشناس و تحلیلگر اقتصادی در گفت و گو با اخبار صنعت در خصوص الزامات تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و آنچه می تواند به جهش تولید با مشارکت مردم کمک کند،گفت: یکی از موضوعات اثرگذاری که در امر جهش تولید بسیار موثر است مدیریت کردن اقتصاد است به گونهای که اقتصاد را پیش بینی پذیر کند، در این صورت بسترهای متعددی پیش روی سرمایه گذاری مردم در بخش تولید باز می شود.
وی در این باره یادآور شد: همه برنامه ها باید روی محور جهش تولید آن هم با مشارکت مردم و تقویت بخش خصوصی باشد. در غیر این صورت یعنی تصمیم گیری ها و مدیریت های دلبخواهی و یک سویه مسوولین، مدیران و سیاستگذاران که متاسفانه برخی خود را همه فن حریف و قادر و تصمیم گیرنده نهایی می دانند به زیان پیش بینی پذیری اقتصاد و عدم جهش تولید است.
ایمان زنگنه کارشناس و تحلیلگر اقتصادی تصریح نمود: به دلیل اهمیت موضوع جهش تولید و حمایت از رشد تولید باید حساسیت ویژه ای روی بخشنامه و مقرراتی که صادر می شود داشته باشیم، به عنوان مثال مجلس محترم در قالب قانون میتواند به جهش تولید با مشارکت مردم کمک کند.
ایمان زنگنه توضیح داد: تجربه نشان داده قواعد اقتصادی از میل و خواسته ما پیروی نمیکند پس در زمینه جهش تولید باید قوانینی تصویب شود که قابل اجرا باشد ضمن اینکه زمینه های لازم برای مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کرده باشد. از سوی دیگر باید به گونهای برنامه ریزی شود که مردم علاقمند به سرمایه گذاری در بخش تولید شوند هنگامی که چنین علاقمندی در مردم ایجاد شود و قوانین نیز حامی حضور مردم و بخش خصوصی در اقتصاد و تولید باشند قطع به یقین هم راستایی که در این موضوع ایجاد می شود به نفع تولید و جهش تولید در میان مدت و بلند مدت است.
وی در ادامه بحث خاطر نشان کرد: نکته دوم خطاب به مسئولین است به این معنا که مسوولین باید مطالبات خاصه بخش عمومی را بشنوند و در مقام عمل در مقابل عملکرد خود نسبت به مردم پاسخگو باشند یعنی متناسب با نیازهای مردم قواعد درستی تنظیم کنند تا عواملی که مانع سرمایه گذاری و مشارکت مردم در امر تولبد می شود را برطرف کنند، پس پیش بینی پذیر بودن اقتصاد و بستر سازی برای ورود مردم در بخش های مختلف تولیدی موضوعات بسیار مهمی هستند که به تحقق جهش تولید کمک می کند.
ایمان زنگنه یادآور شد: نمی توان انتظار داشت مردم با وجود شوکهای متنوع و تلاطمهای متکثری که در اقتصاد وجود داشته باشد در جهش تولید سرمایه گذاری کنند بنابراین باید کشور و اقتصاد به گونه ای مدیریت شود که دستخوش تغییرات و شوک های مختلفی نشود چرا که مسائل سیاسی و غیر سیاسی همواره اقتصاد ایران را با مخاطرات جدی رو به رو کرده است. در صورتی که شوک های اقتصادی تمام شود یا به حداقل برسد مردم به تصمیم گیری ها اعتماد می کنند و احساس می کنند در اقتصاد حضور موثری خواهند داشت ،ضمن اینکه مساله تورم باید حل شود چرا که با وجود تورم اقتصاد پیش بینی پذیری خود را از دست می دهد لذا نمی توان چشم انداز روشنی در اقتصاد ترسیم کرد به همین دلیل بخش خصوصی و مردم اطمینانی به سرمایهگذاری در بخش تولید ندارند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.