شماره: 1726 / ۱۴۰۰ چهاردهم شهريور
تعداد بازدید : 0
لوتوس ارائه چهار خودروی الکتریکی جدید را تأیید کرد
پس از شایعات و وعده های فراوان، لوتوس سرانجام با چهار خودروی الکتریکی جدید که قرار است تا سال 2026 ارائه شوند، رونمایی کرد.
مدل های جدید بخشی از استراتژی Vision80 این شرکت است که تغییر لوتوس را به یک نام تجاری الکتریکی جهانی پیش از این ترسیم می کند.اولین خودرویی که به ابرخودرو اویجا و امیرا، آخرین خودروی اسپرت مجهز به موتور احتراقی پیوست، یک شاسی بلند آلایندگی صفر است که توسط یک پلتفرم جدید پشتیبانی می شود و به عنوان «وسیله نقلیه سبک زندگی برتر» به فروش می رسد. سال آینده در نقطه ای آغاز به کار خواهد کرد و بر اساس پلتفرم لوتوس پریمیوم، یکی از چهار پلتفرمی که سازنده در آوریل امسال اعلام کرده است، خواهد بود.
پس از عرضه اولین شاسی بلند تولیدی این برند، لوتوس همچنین یک کوپه تمام الکتریکی چهار درب را در سال 2023 روانه بازار می کند و پس از آن یک شاسی بلند بزرگتر در سال آینده عرضه می شود. یک خودروی اسپرت کاملاً جدید و تمام الکتریکی در سال 2026 برای اولین بار معرفی می شود تا پنج سال دیگر خط تولید این برند را تکمیل کند.
برای تقویت استراتژی خود، لوتوس عملیات خود را با برگزاری مراسم آغاز مقر جدید در ووهان چین گسترش داده است. به اصطلاح فناوری لوتوس در سال 2024 تکمیل می شود و کارخانه جدیدی در اواخر امسال درهای خود را در همان کارخانه باز می کند. این خودروساز مفتخر است که اعلام می کند کارخانه جدیدش دارای یک مسیر تست یکپارچه هوشمند است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
تولید کراساوور ایران خودرو با سطح بالای داخلیسازی
مدیر طراحی پروژه خودروی کراس اوور ایران خودرو، با بیان اینکه موتور این محصول نسل جدید EF7 پلاس توربوشارژ و دارای گیربکس شش سرعته داخلیسازی شده و انتقال قدرت دستی و اتوماتیک خواهد بود، عنوان کرد: کراس اوور ایران خودرو با سطح بالای داخلی سازی به تولید خواهد رسید. امیر سیمدار، پلتفرم محصول کراس اوور ایران خودرو را همان پلتفرم خودروی تارا دانست که از منظر ابعاد و مشخصات کاملا تغییر یافته و تبدیل به پلتفرمی جدید شده و گفت: ایران خودرو بر مبنای ظرفیت و دانش موجود، توان تولید خودروهای CUV را دارا است. از سوی دیگر بر اساس تحقیقات صورت گرفته، خانواده خودروهای CUV در جهان، بازار رو به رشدی داشته و خلاء آن در ایران خودرو وجود دارد.وی افزود: به همین جهت و پس از بررسی بر روی پلتفرم های موجود، پلتفرم خودروی تارا به عنوان پلتفرم پایه برای توسعه خودروی CUV انتخاب شد. مدیر طراحی پروژه خودروی کراس اوور ایران خودرو با بیان اینکه، بزودی نمونه اولیه خودروی K125 رونمایی خواهد شد، اظهار کرد: این محصول در انتهای سال 1401 به مرحله تولید انبوه خواهد رسید. در حال حاضر مرحله تعریف و هدفگذاری این پروژه انجام شده و در مرحله طراحی قرار دارد و در ادامه وارد مراحل صحه گذاری و صنعتی سازی خواهد شد. به بیان وی، این خودرو به لحاظ ابعاد و اندازه، در دسته خانواده خودروهای شاسی بلند و کامپکت قرار می گیرد. سیمدار با بیان اینکه کراس اوور ایران خودرو دارای مشخصات فنی دیگری نظیر سقف سانروف پانوراما، صندلیهای برقی، چهار تا شش ایربگ، سیستم ESC، ترمز پارک برقی، مالتی مدیا و صندلی چرم و پارچه است، تصریح کرد: با توجه به استایل به روز و سطح امکانات رفاهی و ایمنی، این خودرو می تواند در رقابت با خودروهای رقیب، ضمن تامین سطوح بالای استانداردهای ایمنی، امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار مشتری قرار دهد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 3
مالیات مضاعف برای دارندگان خودروهای لوکس
یک کارشناس اقتصادی گفت: طبق قانون بودجه امسال، خودروهایی که قیمت آنها بالای یک میلیارد تومان باشد، مشمول پرداخت مالیات هستند.
عبدالرضا ارسطو با اشاره به اخذ مالیات از خودروهای لوکس از دی ماه امسال امسال اظهار کرد: مالیات بر خودروهای لوکس برای اولین بار در قانون بودجه سال 1399 مصوب شد. نمایندگان مجلس تصویب کردند که خودروهای بالای 700 میلیون تومان به میزان 0.2 درصد ارزش آنها مشمول مالیات شوند.
او افزود: اما این مالیات در سال 99 هیچ گونه وصولی نداشت. براساس بررسیهای ما دولت حتی آیین نامه اجرایی آن را در سال 99 ابلاغ و تصویب نکرده است. در قانون بودجه 1400، نمایندگان مجلس با تکمیل و تغییر مالیات بر خودروهای لوکس آن را مجددا مصوب کردند.
این کارشناس اقتصادی با اشاره به نرخ اخذ این مالیات بیان کرد: این قانون به صورت پلکانی برای خودروهای بالای یک میلیارد تومان تصویب شد. به این صورت که خودروهای بین 1 تا 1.5 میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان، یک درصد و خودورها تا 3 میلیارد تومان، 2 درصد و خودروهای بالای 4.5 میلیارد تومان با نرخ 4 درصد مشمول مالیات میشوند. این نوع مالیات در طبقه بندی نظام مالیاتی ذیل مالیات بر دارایی و ثروت قرار میگیرد و با مالیات بر درآمد تفاوتهایی دارد.
ارسطو ادامه داد: در مالیات بر خودروهای لوکس صرفا مالکیت خودرو بدون توجه به اینکه میزان آلاینده بودن آن چقدر است و بدون توجه به حجم موتور، با در نظر گرفتن معیار قیمت مشمول مالیات شده اند. در قانون بودجه امسال حدود 6 هزار و 600 میلیارد تومان از این محل درآمد مالیاتی پیش بینی شده است. دولت مکلف بوده که تا انتهای خرداد ماه آیین نامه اجرایی آن را تصویب کند، اما تا کنون خبری از تصویب آن نیست. براساس گزارش درآمدهای مالیاتی سه ماهه ابتدای امسال نیز رقمی از این محل وصول نکردیم.
وی با اشاره به نقدهایی که به این قانون وارد است، تصریح کرد: درباره این مالیات اختلاف نظرهایی میان کارشناسان و فعالان بازار وجود دارد. یکی از این اختلافات این است که تعریف ما از خودروی لوکس چه میتواند باشد؟
او افزود: در قانون بودجه امسال و سال گذشته خودروهای بالای یک میلیارد و 700 میلیون تومان لوکس قلمداد شده اند. در حالی که در کشورهای دنیا خودروهایی با شاخص و برندهایی خاص، خودروی لوکس معرفی و مشمول مالیاتهای مضاعف شده اند. البته تقریبا در بسیاری از کشورهای دنیا مالکیت خودرو به صورت دورهای و سالانه مشمول مالیات میشود، اما از آن به عنوان ابزاری برای تنظیم گری بازار و محیط زیست استفاده کردند.
این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: در کشور ما نیز در گذشته در قانون مالیات بر ارزش افزوده، چند مدل مالیات بر خودرو داشتیم. البته ارقامی که خودروها را مشمول میکرد، بسیار پایینتر از قانون بودجه فعلی بود؛ مانند مالیات شماره گذاری، مالیات نقل و انتقال و مالیات بر ارزش افزوده خودرو که مبالغ وصولی خوبی نیز داشته است.
او افزود: شاخص دقیقی برای اینکه تعداد خودروهایی که مشمول این قانون میشوند وجود ندارد. براساس گزارشهای ما حدود 40 درصد مردم از خودرو استفاده نمیکنند؛ بنابراین شاید کمتر از 5 درصد جامعه خودروی بالای یک میلیارد تومان هم نداشته باشند. این قانون میتواند تا حدی کسری بودجه دولت را جبران کند. ما هر کاری کنیم که از راههای مالیاتی تا حدودی این کسری بودجه را کنترل کنیم، مسلما میتوانیم از تبعات بعدی کسری بودجه از جمله تورم نیز جلوگیری کنیم.
ارسطو اظهار کرد: قانون بودجه یک قانون یک ساله است و باید سعی کنیم قوانینی که منجر به قوانین اصلی میشود را در جای خود اصلاح کنیم. فکر میکنم بزرگترین نقدی که به مالیات خودروهای لوکس وارد میشود، این است که مبنای مصوب آن یک قانون موقت یکساله به نام قانون بودجه است که شاید زمانی برای بررسی کارشناسی بیشتر آن و رفع ایرادات آن در بستر بودجه وجود ندارد.
او بیان کرد: اگر نمایندگان مجلس طرحی ارائه دهند که این قانون در قوانین اصلی مالیاتی جایگاه خود را پیدا کند، مسلما خیلی از ایرادات و انتقاداتی که به آن میشود را میتوان برطرف کرد و قابلیت اجرای بالاتری هم پیدا میکند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
در پنجماهه نخست امسال رقم خورد؛
جهش 202 درصدی درآمد فروش خودرو در سایپا
شرکت سایپا در پنجماهه نخست سال 1400 توانست از محل فروش محصولات خود، رشد 202 درصدی درآمدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کند.
به گزارش سایپانیوز، شرکت سایپا از ابتدای امسال تا پایان مردادماه توانست 13 هزار و 319 میلیارد تومان درآمد از محل فروش محصولات خود کسب کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد 202 درصدی را نشان میدهد.
باتوجه به برنامه موفق سایپا در افزایش تولید خودرو در 5 ماهه نخست سال جاری، پیشبینی میشود با هدایت نقدینگی به چرخه تولید و رونق فعالیتهای زنجیره تأمین و صنایع قطعهسازی، برنامه کلان دولت سیزدهم و وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر رشد تولید خودرو در گروه خودروسازی سایپا محقق شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.