شماره: 1375 / ۱۳۹۸ بيست و پنجم اسفند
تعداد بازدید : 0
اخبار
نرخ حقالوکاله بانک کارآفرین در سال 1399
نرخ حقالوکاله بانک کارآفرین در سال 1399 اعلام شد.به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، در راستای قانون بانکداری بدون ربا و با استناد به بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نرخ حقالوکاله این بانک برای سال 1399 معادل 3 درصد منابع سپردهگذار برای هر یک از سپردههای سرمایهگذاری به کار گرفته شده جهت مصارف مشاع تعیین شد.
بر اساس این گزارش نرخ سود علیالحساب سپردههای سرمایهگذاری بر اساس بخشنامههای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین خواهد شد.
با هدف پیشگیری از شیوع کرونا صورت گرفت؛
افزایش سقف خدمات غیرحضوری بانک ملت
بانک ملت با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مشتریان و کارکنان، سقف خدمات غیرحضوری خود را افزایش داد.به گزارش روابط عمومی بانک ملت، با ابلاغ بانک مرکزی، سقف روزانه انتقال وجه کارت به کارت از طریق سامانه همراه بانک ملت، سامانه بانکداری اینترنتی، پایانه خودپرداز و پایانه بانکی غیرنقد به 100 میلیون ریال افزایش یافت
بانکپاسارگاد امکان ویزیت مجازی، برای تشخیص بیماری کرونا را فراهم کرد
بانکپاسارگاد با همکاری هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد از شرکتهای گروه مالی پاسارگاد، امکان ویزیت بیماران مشکوک به کرونا را بهصورت مجازی فراهم کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک پاسارگاد، هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد، بهمنظور کمک به کادر پزشکی، برای تسریع در تشخیص بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع این بیماری، امکان ویزیت مجازی بیماران را از طریق دستگاه تله مدیسین (Telemedicine) در پایگاه تشخیص سیار در شهرستان قم فراهم کرد. به اینترتیب هموطنانی که با بروز برخی از علائم، مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا هستند، با مراجعه به این پایگاه بهصورت ویدئویی، علائم خود را برای پزشکان مستقر در تهران بیان کرده و با توجه به شرح حال و دستورات پزشک، اقدامات لازم توسط پرستار مستقر در پایگاه انجام خواهد شد.
بر اساس این خبر، طی 3 روز گذشته تعداد 700 نفر از مراجعان از این طریق توسط پزشکان متخصص ویزیت شدهاند و از خدمات تخصصی تله مدیسین استفاده کردهاند.
گفتنی است پیش از این نیز هلدینگ نسیمسلامت پاسارگاد در راستای تلاش برای افزایش توان مراکز درمانی برای مبارزه با ویروس کرونا، تعداد یک هزار دست لباس مخصوص کادر پزشکی cover all برای مقابله با ویروس کرونا و تعداد 70 دستگاه ترمومتر به دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی قم ارسال کردهبود.
180 برنده طرح پوز عالی باشگاه مشتریان بانک سینا معرفی شدند
اولین مرحله قرعه کشی کارتخوانهای فروشگاهی بانک سینا با عنوان طرح پوز عالی با حضور معاون برنامه ریزی، مدیران حراست و بازرسی و همکاران اداره بازاریابی و فناوری اطلاعات برگزار شد و برندگان مشخص شدند.
براساس گزارش روابط عمومی بانک سینا در طرح قرعه کشی دارندگان کارتخوان های فروشگاهی بانک با نام پوز عالی که از ابتدای دی ماه سال 98 به اجرا گذاشته شده است، طی 3 مرحله هر 2 ماه یکبار بین اعضای باشگاه مشتریان واجد شرایط بانک قرعه کشی انجام و جوایز نقدی به برندگان اهدا می شود که اولین دوره این قرعه کشی روز دوشنبه 19 اسفندماه برگزار شد و 180 برنده این دوره شخص شدند و جوایز نقدی دریافت کردند.
دومین دوره قرعه کشی این طرح در فروردین ماه سال آتی و سومین مرحله نیز در خرداد 99 انجام خواهد شد که شرط اصلی شرکت در قرعه کشی کسب حداقل 100 امتیاز در باشگاه مشتریان است و تمامی واجدین شرایط و حتی برندگان اولین دوره در صورت کسب امتیازات لازم در 2 قرعه کشی آتی شرکت داده خواهند شد.
تمامی پذیرندگان، عضو باشگاه مشتریان بانک سینا هستند و با افزایش موجودی حساب متصل به پایانه فروشگاهی، می توانند ضمن کسب امتیاز و صعود در نردبان امتیازی باشگاه، شانس خود را برای برنده شدن افزایش دهند.
سقف انتقال وجه کارت به کارت در سامانه های بانک رفاه 100 میلیون ریال شد
بانک رفاه در راستای مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سقف انتقال وجه کارت به کارت سامانههای خود را تا اطلاع ثانوی به 100 میلیون ریال افزایش داد.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، به منظور رفاه حال مشتریان و کاهش مراجعات حضوری به شعب، سقف انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) از طریق درگاه های اینترنتی، خودپرداز و کیوسک این بانک در هر شبانه روز از مبداء کارت های بانک رفاه به 100 میلیون ریال افزایش یافت.
گفتنی است، میزان کارمزد انتقال وجه بیش از سی میلیون ریال به صورت پلکانی لحاظ خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
از سوی رئیس کل بیمه مرکزی :
صدور بیمه شخصثالث به علت شیوع کرونا غیر حضوری شد
رئیس کل بیمه مرکزی دستورالعمل فروش آنلاین بیمهنامه شخص ثالث به علت شیوع کرونا را ابلاغ کرد.غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، در راستای کاهش مراجعات مردم به شرکت های بیمه و نمایندگی های آنها در سراسر کشور به منظور پیشگیری از انتقال ویروس، تمام بیمه گذاران بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه می توانند با مراجعه به سایت شرکت های بیمه نسبت به خرید بیمه نامه بر خط اقدام کنند.
وی در خصوص جزئیات چگونگی اجرای این دستورالعمل اعلام کرد: طبق هماهنگی به عمل آمده با شرکت های بیمه و در راستای مسئولیت اجتماعی مقرر شد برای آن دسته از بیمه گذارانی که امکان خرید بیمه نامه از طریق آنلاین میسر نیست، شرکت بیمه ذی ربط نسبت به تجدید بیمه نامه های صادره شرکت خود که تا 15 اردیبهشت 1399 منقضی می شوند به صورت یکساله اقدام و این اقدام را به روش های مقتضی به بیمه گذاران خود اعلام کند.وی ادامه داد: در این صورت میزان تعهدات بیمه نامه هایی که تا پایان سال 1398 منقضی می شوند بر اساس مبلغ ریالی دیه سال 1398 و بیمه نامه هایی که تاریخ انقضای آنها در سال 1399 است (در صورت افزایش مبلغ ریالی دیه) بر اساس تعهدات جدید سال 1399 خواهد بود.وی خاطر نشان کرد: بیمه گذاران مذکور در این دوره موظفند حداکثر تا 15 اردیبهشت سال 1399 نسبت به اخذ بیمه نامه و تسویه حق بیمه مربوط اقدام کنند.زمان شروع پوشش این گونه بیمه نامه ها به صورت پیوسته و از تاریخ انقضای بیمه نامه قبلی خواهد بود.
بیمه کوثر اعلام کرد
رویکرد حمایتی مضاعف به ذینفعان خسارتدیده
مسئولان شرکت بیمه کوثر با توجه به مسئولیت اجتماعی و ماهیت تشکیل شرکت در حوادث طبیعی اخیر هزینهای را بهمنظور حمایت مضاعف از ذینفعان خسارتدیده پرداخت کردند.پس از بارش سنگین برف در گیلان بلافاصله کارشناسان و متصدیان امر با وجود شرایط ویژه استان، ارزیابی خسارتها را آغاز کردند و تاکنون خسارت 470پرونده به ارزش 115میلیارد ریال پرداخت شده است.فرهاد اعلمیفر با اشاره به اینکه رویکرد بیمه کوثر مسئولیت اجتماعی در قبال اقشار آسیبپذیر است، خاطرنشانکرد: تاکنون حدود 700میلیون تومان خسارت به این قشر از جامعه پرداخت شده است و پس از تکمیل پرونده از سوی بیمهشدگان، خسارتها در اسرعوقت پرداخت میشود.وی از اتمام بازسازی منازل مسکونی خسارتدیدگان تا پایان سال خبر داد و تصریحکرد: تسریع در پرداخت خسارت به بیمهشدگان اولویت نخست کارکنان شرکت است.
در یک امر خیرخواهانه
از سوی بیمه البرز صورت گرفت
صدور بیمهنامه رایگان یک میلیارد ریالی برای محک
شرکت بیمه البرز در یک اقدام خیرخواهانه، 47 فقره بیمهنامه رایگان به ارزش یک میلیارد ریال برای موسسه خیریه محک صادر و به این موسسه اهداء کرد.به گزارش روابط عمومی بیمه البرز، این شرکت در راستای ایفای نقش مسوولیت اجتماعی طی یک اقدام خیرخواهانه بیمارستان و ساختمانهای موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان « محک» را به مبلغ یک میلیارد ریال بیمه آتش سوزی کرد.بر این اساس، آراسب احمدیان، مدیرعامل محک از این امر نیکوکارانه بیمه البرز و حمایت این شرکت از کودکان مبتلا به سرطان، قدردانی کرد.این گزارش حاکی است، بیمه البرز سال گذشته نیز به صورت رایگان موسسه محک را بیمه آتشسوزی کرد.
حمایت بیمه کوثر از بیمهگذاران بیمه زندگی
بیمه کوثر به منظور رفع دغدغه و حفظ آرامش بیمهگذاران بیمههای زندگی، اقساط وام و حقبیمه افراد مبتلا به ویروس کرونا را به مدت دوماه پرداخت میکند.به گزارش روابط عمومی بیمه کوثر و اعلام مدیر بیمههای زندگی، با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و به منظور حمایت از بیمهگذاران، بیمه کوثر بهعنوان نحستین شرکت بیمهای طرح حمایتی از «بیمه گذاران بیمههای زندگی» را ارایه کرده است.مرتضی کامرانی با اشاره به اینکه فوت بیمهشدگان بر اثر ویروس کرونا در بیمههای زندگی جز پوشش فوت به هر علت قرار گرفته و شرکتهای بیمه ملزم به پرداخت آن هستند، خاطرنشانکرد: تمایز طرح ارایه شده این شرکت حمایت از بیمهگذاران است.وی از پرداخت اقساط حقبیمه و وام بیمهنامه عمروسرمایهگذاری آنان درماه بستری و ماه بعد از آن خبرداد و تصریحکرد: بیمهگذاران پس از بهبودی میتوانند با در اختیار داشتن مدارک بستری بیمارستانی و جواب آزمایش کرونا به سرپرستیها یا شعب بیمه کوثر در سراسر کشور مراجعه کنند.مدیر بیمههای زندگی در پایان گفت: آرزوی ما سلامتی بیمهگذاران و تلاشمان بر این است که آنها دغدغهای جز سلامتی خود نداشته باشند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیر عامل بانک مسکن در آستانه سال جدید تشریح کرد:
تعداد بازدید : 5
چهار دستاورد بانک مسکن در سال 98
به گزارش اخبار صنعت به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، این بانک با توجه به مأموریت استثنایی در اقتصاد همواره به لحاظ بنیه مالی و اعتباری از درجه حساسیت بالایی برخوردار است.
مأموریت اصلی بانک مسکن، تأمین مالی بخش مسکن و ساختمان به حداقل سه شکل ممکن است. در شکل اول این بانک خود را مسوول و متعهد برای حمایت تسهیلاتی از خانه اولی ها بخصوص خانوارهای فاقد مسکن در دهک های متوسط و البته متوسط رو به پایین می داند. در حال حاضر مهمترین محصولات در سبد تسهیلات بانک مسکن از جمله تسهیلات صندوق یکم با نرخ سود 6 و 8 درصد مختص خانه اولی های جوان است به گونه ای که تسهیلات 6 درصدی به آن دسته از افرادی که قصد صاحب خانه شدن در بافت های فرسوده شهرها را دارند تعلق می گیرد. این نوع تسهیلات به خوبی شکل اول مأموریت بانک مسکن را محقق می کند.
در شکل دوم، بانک مسکن خود را متعهد به تنظیم بازار مسکن برای عدم مواجهه با نوسانات شدید قیمتی و همچنین فازهای رکود و رونق می داند.
در این مسیر بانک مسکن در مواقعی همچون سال جاری که رکود معاملات خرید و فروش مسکن به سمت تشدید شدن در حرکت بوده تلاش کرده محصول جدید در سبد تسهیلات خرید مسکن تعریف، طراحی و به میدان بیاورد. آخرین نمونه از این اقدام ابتدای زمستان امسال صورت گرفت که سقف تسهیلات اوراق خرید مسکن در تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها از 50 درصد تا 100 درصد افزایش پیدا کرد. ماه گذشته اثر این افزایش در سقف تسهیلات خرید مسکن به شکل افزایش معاملات خرید خانه و آپارتمان در همه شهرها بروز کرد و در عمل مانع از سنگین تر شدن رکود در بازار مسکن شد.
در شکل سوم نیز بانک مسکن همواره حامی مالی سازنده ها و سرمایه گذاران ساختمانی برای افزایش عرضه بوده است. طی دو سال اخیر بانک مسکن با تعریف سبد متنوعی از تسهیلات ساخت مسکن آن هم از نوع بدون نیاز به سپرده گذاری به شکل هوشمندانه باعث هدایت سازنده ها و تولیدکنندگان مسکن به سمت بافت فرسوده و همچنین استفاده بیشتر از فناوری های نوین در ساخت مسکن شد.
بانک مسکن تنها بانک تأمین کننده اعتبارات و منابع مالی و تسهیلاتی مورد نیاز بخش مسکن است و لذا هر نوع اتفاق مثبت در متغیرهای مالی و پولی این بانک باعث توانمندتر شدن بانک مسکن برای حمایت بیشتر از بخش مسکن و ساختمان می شود.
اکنون در آستانه سال جدید کارنامه مالی و پولی بانک مسکن مربوط به سال 98 بیانگر اتفاقات مثبت در این حوزه است.
ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیر عامل بانک مسکن در گفت و گو با هیبنا اعلام کرد: بانک مسکن در سال 98 چهار دستاورد بزرگ را کسب کرد که یکی از آنها «هدف سال 1400» تعریف شده بود اما بسیار امیدواریم دو سال زودتر محقق شود.
رحیمی انارکی با تشریح جزییات این دستاوردها افزود: بطور قطع همکاری و مساعدت تک تک همکاران من در بانک مسکن به عنوان اعضای خانواده بزرگ بانک مسکن چه در مجموعه صف و چه در ستاد مرکزی طی سال 98 نقش اساسی در تحقق این دستاوردها داشته است آن هم در شرایطی که انبوه مشکلات و مسایل اقتصادی و غیراقتصادی در جامعه طی سال جاری وجود داشت.
مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه «انضباط مالی» در بانک طی سال 98 بسیار پررنگ بود گفت: امسال به احتمال بسیار زیاد صورت های مالی سال 98 بانک مسکن بدون زیان و با رشد مثبت، نهایی و تدوین خواهد شد. این اولین دستاورد بزرگ بانک مسکن است که در شرایط رکود و با محدودیت های شدید اعتباری محقق می شود.
رحیمی انارکی درباره جزییات این دستاورد گفت: از سال 96 با قطع یارانه های مسکن مهر و همچنین سایر اقداماتی که بانک در حوزه های مربوط به مالیات ،تسعیر نرخ ارز و ثبت ذخایر جدید و ... مکلف به انجام شدمجموعاً حدود 100 هزار میلیارد ریال زیان طی سال های 1396 و 1397 شناسایی کرد. خوشبختانه با انجام اقدامات لازم از جمله عدم شرکت در رقابت نرخ سود سپرده و همچنین افزایش بهره وری ( افزایش سایر درآمدها و کاهش هزینه ها و ...) موفق شدیم سال 96 را با زیان حدود 29 هزار میلیارد ریال و سال 97 را با زیان حدود 20 هزار میلیارد ریال به اتمام برسانیم . اما تلاش همکاران ما در بانک مسکن و کارهای ریاضتی در مجموعه بانک در کنار نوآوری های مالی و اعتباری که در سال 98 در بانک مسکن صورت گرفت باعث شد مطابق آخرین اطلاعاتی که از صورت های مالی امسال کسب کردم، زیان بانک به حداقل رقم ممکن رسیده است و با تمهیداتی که صورت داده ایم امیدوار هستم در پایان سال مالی 98 بتوانیم صورت های مالی سال را بدون زیان و حتی با رشد مثبت نهایی کنیم.
مدیر عامل بانک مسکن تصریح کرد: این دستاورد به عنوان یک هدف برای تحقق در سال 1400 طراحی شده بود اما انشاا... دو سال زودتر محقق می شود.
رحیمی انارکی درباره دومین دستاورد بانک مسکن در سال 98 گفت: امسال برای اولین بار بانک مسکن به درآمد حاصل از «حق الوکاله 3 درصدی درآمد بانک» دست پیدا می کند که در طی سال ها ی گذشته بی سابقه بوده است. در حال حاضر که هنوز سال 98 به پایان نرسیده است حدود 2.97 درصد از این درآمد 3 درصدی محقق شده است. این وضعیت مثبت در شرایطی است که بانک مسکن سال 98 را به لحاظ نقدینگی به صورت منفی (عدم تعادل) آغاز کرد و تلاش کرد از طریق بازار بین بانکی، تراز نقدینگی خود را متعادل کند اما خوشبختانه در حال حاضر که سال رو به پایان است، تعادل مثبت برقرار شده است که این هم با تلاش تک تک اعضای خانواده بانک مسکن در سراسر کشور تحقق پیدا کرده است.
رحیمی انارکی سومین دستاورد بزرگ بانک مسکن در سال 98 را رشد در پرداخت تسهیلات در سال جاری علیرغم محدودیت های شدید در رقابت با شبکه بانکی در جذب سپرده عنوان کرد و گفت:در حوزه پرداخت تسهیلات در سال 98 حداقل 10 درصد رشد نسبت به سال 97 داشته ایم.
چهارمین دستاورد سال 98 بانک مسکن نیز اقدامات اساسی برای بهبود ساختار کلی بانک در جهت چابک تر شدن و افزایش بهره وری بوده است که این موضوع خود عاملی برای تحقق سه دستاورد اول است.
مدیر عامل بانک مسکن در ادامه گفت و گو با هیبنا با اشاره به مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا هم برای مردم ایران و هم برای خانواده بانک مسکن در مسیر خدمت رسانی به شهروندان ایجاد کرده است، افزود: طی روزهای اخیر با شیوع این ویروس مرگبار، در مجموعه بانک مسکن اقدامات تقابلی برای افزایش ضریب ایمنی و سلامت پرسنل صورت گرفت که از جمله آنها دورکاری پرسنل، شیفت بندی، مرخصی بیماران خاص و همچنین مرخصی پرسنل خانم دارای فرزند زیر 8 سال است.
رحیمی انارکی تأکید کرد: حدود 50 درصد از نیروها و پرسنل بانک مسکن مشمول تغییر سبک کار در دوره کرونا شده اند. همچنین با اختصاص مبالغی کمکی به پرسنل بانک مسکن بخشی از بودجه خرید تجهیزات ضدعفونی برای خانواده ها را متقبل شدیم.
مدیر عامل بانک مسکن در پایان ضمن تشکر و بیان خدا قوت به پرسنل بانک مسکن در این دوره گفت: پرسنل بانک مسکن و سایر بانک ها در خط مقدم ارایه سرویس و خدمات رسانی به شهروندان هستند و در این روزها که کرونا باعث شده بخشی از مردم برای حفظ سلامت خود در خانه بمانند، پرسنل بانک همواره با حضور در شعب از هیچ خدمتی به مردم فروگذار نکردند و کارنامه درخشانی از ایثار و خدمت به مردم برای خود و بانک مسکن ارایه کردند.
وی افزود : همیشه در شرایط سخت و بحرانهاست که همه کارکنان ، مدیران و خدمت گزاران به مردم مشخص می شود که به لطف خداوند کارکنان صف و ستاد بانک مسکن و نظام بانکی بانک کشور در این وحله به خوبی با عزت نفس ظاهر و با درخششی وصف ناشدنی سال را به پایان رسانیدند.
مدیر عامل بانک مسکن ،همچنین با تبریک سال جدید اظهار امیدواری کرد : که سال 1399 سالی سرشار از سلامتی و موفقیت برای همه ملت ایران و کارکنان بانک مسکن باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
گزارش تسهیلات اعطایی بانک رفاه در یازده ماهه نخست سال 98 اعلام شد
گزارش تسهیلات اعطایی بانک رفاه در یازده ماهه نخست سال جاری در بخش های مختلف اقتصادی، بنگاه های کوچک و متوسط، ضمانتنامه های صادره ریالی، قرض الحسنه اعطایی ازدواج و تهیه جهیزیه، اشتغالزایی و مشاغل خانگی مددجویان سازمان بهزیستی کل کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق توسعه ملی و طرح های حوزه اعتباری اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، این بانک در سال های 96، 97 و یازده ماهه نخست سال 98، بالغ بر 28.252 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع بانک به بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت کرده است.
همچنین بانک رفاه در یازده ماهه نخست سال جاری، در بخش های آب و کشاورزی، صنعت و تولید، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و متفرقه بیش از 448.229 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است.
این بانک در سال 97 و یازده ماهه نخست سال 98، تعداد 25.465 فقره تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی، اشتغال زایی و کارفرمایان طرح های مدد جویی به مبلغ بیش از 4.189 میلیارد ریال به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت کرده است.
بانک رفاه همچنین در مقطع یازده ماهه نخست سال جاری، مبلغ 1,458,560 میلیون ریال تسهیلات از محل منابع قراردادهای سپرده گذاری صندوق توسعه ملی اعطا کرده است.
بر اساس این گزارش، بانک رفاه طی یازده ماهه نخست سال جاری، بیش از 59.016 میلیارد ریال انواع ضمانتنامه های ریالی به تعداد 110.712 فقره صادر کرده است.
همچنین شعب این بانک از محل سپرده های قرض الحسنه نزد خود و در یازده ماهه نخست سال جاری، تعداد 56.322 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه بیش از 17.488 میلیارد ریال پرداخت کرده است.
این گزارش حاکی است، بانک رفاه در یازده ماهه نخست سال 98، بالغ بر 20.349 میلیارد ریال تسهیلات بابت طرح های حوزه اعتباری اعطا کرده است.
با هدف کاهش مراجعات فیزیکی مشتریان در پی شیوع ویروس کرونا اتخاذ شد
تمدید خودکار اعتبار کارت های بانک مسکن
بانک مسکن با هدف «کاهش رفت و آمد شهروندان سراسر کشور در فضاهای عمومی در پی شیوع ویروس کرونا»، اعتبار کارت های مشتریان این بانک که تاریخ انقضای آنها بهمن 98 به بعد است به طور خودکار به مدت سه ماه تمدید کرد.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا ، پیرو دستورالعمل بانک مرکزی، بانک مسکن در اطلاعیه ای به تمامی مشتریان خود اعلام کرد: «تا اطلاع ثانوی، کارت هایی که تاریخ انقضاء آنها بهمن 98 به بعد است، بدون نیاز به مراجعه به شعب بانک به مدت سه ماه از تاریخ انقضاء تمدید می شود و مشتریان می توانند برای انجام عملیات در درگاه اینترنتی بر اساس اطلاعات چاپ شده بر روی کارت نسبت به ورود اطلاعات و انجام عملیات اقدام کنند.»
طبق اعلام مدیران بانک مسکن مشتریان این بانک می توانند برای انجام عملیات در درگاه اینترنتی بر اساس اطلاعات چاپ شده بر روی کارت نسبت به ورود اطلاعات و انجام عملیات اقدام کنند.
نیکوفر صفری رییس اداره کل بانکداری الکترونیک بانک مسکن با تأکید بر آنکه این تصمیم جهت رفاه حال عمومی مشتریان در مقطع زمانی کنونی اخذ شده است، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و امکان سرایت این ویروس در مراجعات متعدد به مکان های شلوغ و پر ازدحام و همچنین پیرودستورالعمل ابلاغی از سوی بانک مرکزی، تصمیم گرفته شد تمامی دارندگان کارت های بانک مسکن که تاریخ انقضای کارت آنها از بهمن ماه 98 به بعد است به مدت سه ماه به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب، اعتبار آنها تمدید شود تا در این ایام که کشور به این ویروس کشنده مبتلا شده است شهروندان و بخصوص مشتریان بانک مسکن بتوانند کماکان از خدمات الکترونیکی بانک بهره ببرند.
وی افزود: کاهش مراجعات مشتریان به شعب و تسهیل خدمات غیرحضوری برای آنها دو هدف مهم اخذ این تصمیم از سوی مدیران بانک مسکن بوده است.
وی به سیستم پیش بینی شده برای این خدمت اشاره کرد و گفت: تا پیش از شیوع ویروس کرونا، مطابق با ضوابط پیش بینی شده در بانک مسکن، دوماه پیش از پایان اعتبار کارت به مشتریان اعلام اعلام می شد که از تاریخ مشخص شده روی کارت، امکان استفاده از آن وجود ندارد و برای ادامه عملیات بانکی نیاز به مراجعه حضوری به شعب و تمدید اعتبار کارت وجود داشت اما هم اکنون، ضوابط با شرایط فعلی کشور تطبیق داده شده و تا اطلاع ثانوی این دستورالعمل ملاک عمل خواهد بود.
وی با بیان اینکه هر نوع خدمات بانکی با این کارت ها که پیش از این پیش بینی شده بود هم اکنون نیز قابلیت اجرایی دارد، اظهار کرد:هر نوع عملیات بانکی که دارندگان کارت ها برای آنها درخواست داده اند هم اکنون نیز جاری خواهد بود.
رییس اداره کل بانکداری الکترونیک بانک مسکن به مدت زمان اجرای این دستورالعمل اشاره کرد و گفت: در این اطلاعیه مدت زمان پیش بینی شده معادل سه ماه است. به این معنا که مشتریانی که تاریخ انقضا کارت آنها بهمن 98 به بعد است تا سه ماه مهلت دارند با همین کارت از خدمات بانکی استفاده کنند و پس از آن در صورتی که شرایط عادی شود، برای دریافت کارت جدید به شعب بانک مسکن مراجعه کنند.
به گفته وی پس از سه ماه در صورتی که بانک مرکزی مجدداً بخشنامه ای را مبنی بر ادامه همین وضعیت با توجه سطح شیوع ویروس کرونا صادر و ابلاغ کند، تصمیم گیری خواهد.
گزارش تسهیلات اعطایی بانک رفاه در یازده ماهه نخست سال 98 اعلام شد
گزارش تسهیلات اعطایی بانک رفاه در یازده ماهه نخست سال جاری در بخش های مختلف اقتصادی، بنگاه های کوچک و متوسط، ضمانتنامه های صادره ریالی، قرض الحسنه اعطایی ازدواج و تهیه جهیزیه، اشتغالزایی و مشاغل خانگی مددجویان سازمان بهزیستی کل کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق توسعه ملی و طرح های حوزه اعتباری اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، این بانک در سال های 96، 97 و یازده ماهه نخست سال 98، بالغ بر 28.252 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع بانک به بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت کرده است.
همچنین بانک رفاه در یازده ماهه نخست سال جاری، در بخش های آب و کشاورزی، صنعت و تولید، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و متفرقه بیش از 448.229 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است.
این بانک در سال 97 و یازده ماهه نخست سال 98، تعداد 25.465 فقره تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی، اشتغال زایی و کارفرمایان طرح های مدد جویی به مبلغ بیش از 4.189 میلیارد ریال به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت کرده است.
بانک رفاه همچنین در مقطع یازده ماهه نخست سال جاری، مبلغ 1,458,560 میلیون ریال تسهیلات از محل منابع قراردادهای سپرده گذاری صندوق توسعه ملی اعطا کرده است.
بر اساس این گزارش، بانک رفاه طی یازده ماهه نخست سال جاری، بیش از 59.016 میلیارد ریال انواع ضمانتنامه های ریالی به تعداد 110.712 فقره صادر کرده است.
همچنین شعب این بانک از محل سپرده های قرض الحسنه نزد خود و در یازده ماهه نخست سال جاری، تعداد 56.322 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه بیش از 17.488 میلیارد ریال پرداخت کرده است.
این گزارش حاکی است، بانک رفاه در یازده ماهه نخست سال 98، بالغ بر 20.349 میلیارد ریال تسهیلات بابت طرح های حوزه اعتباری اعطا کرده است.
به منظور کمک به کاهش مراجعات غیرضرور صورت گرفت:
افزایش سقف انتقال وجه کارت به کارت در بانک سینا
در راستای کمک به مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور، سقف انتقال وجه کارت به کارت در بانک سینا به 100 میلیون ریال افزایش یافت.
به گزارش روابط عمومی بانک سینا، در راستای اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای کاهش مراجعات غیرضرور در اماکن عمومی و پرتردد و حسب اعلام بانک مرکزی، سقف انتقال وجه کارت به کارت شتابی و درون بانکی از طریق درگاه های اینترنت، وب کیوسک و خودپرداز در بانک سینا به صورت موقت از مبلغ 50 میلیون ریال در هر شبانه روز از مبدا هر کارت به 100 میلیون ریال افزایش یافت.
پیشتر نیز این بانک در راستای کمک به کاهش تردد مراجعین، تغییراتی را در برخی خدمات بانکداری الکترونیک نظیر افزایش سقف برداشت وجه نقدی درون بانکی از 2 میلیون ریال به 5 میلیون ریال در دستگاه های خودپرداز، افزایش سقف انتقال وجه شتابی و درون بانکی از طریق دستگاه های خودپرداز و درگاههای اینترنتی نظیر اینترنت بانک از 30 میلیون ریال به 50 میلیون ریال در شبانه روز و تمدید خودکار تاریخ انقضای کارت های بانکی مربوط به اسفندماه، به انجام رسانده بود.
با توجه به بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی صورت گرفت:
راه اندازی لینک ثبت درخواست تسهیل بدهی روی همراه بانک ایران زمین
با توجه به بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تسهیل بدهی گیرندگان تسهیلات، این امکان برای مشتریان بانک ایران زمین، فراهم شده است که درخواست تسهیل بدهی خود را در همراه بانک ایران زمین ثبت کنند. مشتریان می توانند در همراه بانک ایران زمین، قسمت فرم ها، بخش تسهیل بدهی، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. شرایط برخورداری از امتیاز طرح یادشده به شرح زیر اعلام شده است:
- تسهیلات دریافتی در بخشهای اقتصادی کشاورزی، شکار و جنگلداری، شیلات، استخراج معادن، صنعت، ساختمان و تامین برق، آب و گاز با هدف ایجاد، توسعه،تامین سرمایه در گردش و تعمیرات استفاده شده باشد.
- تمام یا بخشی از بدهی سررسید شده تا پایان سال 1397 پرداخت نشده باشد و متقاضی بخواهد بدهی غیر جاری خود را نقداً و حداکثر تا پایان شهریور ماه 1399 پرداخت کند.
بر اساس این گزارش، سقف مجاز برای هر شخص حقیقی در کل شبکه بانکی 5میلیارد ریال و برای هر شخص حقوقی غیر دولتی 20 میلیارد ریال (ملاک محاسبه اصل تسهیلات مندرج در قرارداد) است.
مهلت ارائه درخواست در این طرح هم حداکثر پایان اسفند ماه سال جاری اعلام شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.