شماره: 1172 / ۱۳۹۸ سي ارديبهشت
تعداد بازدید : 0
اخبار
روابط عمومی
از مهمترین بخشهای هرسازمان محسوب میشود
حجتالله مهدیان رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون: روابط عمومی از مهمترین بخشهای هر سازمان محسوب میشود.حجتالله مهدیان رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون به مناسبت سالروز روابط عمومی و ارتباطات در جمع کارکنان امور روابط عمومی و حوزه مدیریت سخن میگفت ضمن تبریک این روز بهتمامی فعالین عرصه روابط عمومی و رسانه بابیان مطلب فوق اظهار داشت: سازمانها برای امکان فعالیت، استمرار و بقاء در چرخه سیستمی مستلزم بهرهگیری از ظرفیت روابط عمومی کارآمد، پویا و فعال میباشند.
مهدیان در این دیدار عملکرد روابط عمومی بانک را در حوزههای مختلف مثبت ارزیابی کرد و ضمن تأکید بر اهمیت جایگاه روابط عمومی در سازمان خاطرنشان کرد: امروزه شناخت صحیح و دقیق نسبت به سازمان و آگاهی کامل از ظرفیت خدمات و توانمندی از یکسو توأم با تبدیل این شناخت به اطلاعات و برقراری ارتباط دوسویه جهت تنویر اذهان ذینفعان و مردم از سوی دیگر از ویژگیهاورویکردهای اصلی روابط عمومیها به شمارمی آید.وی افزود: بهطورکلی همه حوزههای سازمان از اهمیت زیادی برخوردارمی باشد اما حوزه روابط عمومی به لحاظ نوع و ترکیب فعالیت بهعنوان حلقه اتصال بخشهای مختلف سازمان با یکدیگر و نیز سازمان با مشتریان خود عمل میکند و از این حیث یکی از پراهمیتترین حوزهها به شمارمی آید بهطوریکه مدیران ارشد سازمانها به اهمیت این حوزه کاملاً اشراف دارند
روابط عمومی باید برای
تأمین اهداف بانک و انتظارات ذینفعان آن تلاش کند
دکتر شیری مدیرعامل پستبانکایران در نشست با مدیران و کارشناسان روابط عمومی این بانک که بهمناسبت بیستوهفتم اردیبهشتماه روز ارتباطاتوروابطعمومی برگزارشد ضمن تبریک این هفته گفت: سهامداران، مشتریان و مدیران و کارکنان به عنوان ذینفعان بانک هستند و روابطعمومی باید نظرات و انتظارات آنان را به مدیران ارائه و اقدامات بانک را برای دستیابی به اهداف تعیینشده بطورمناسبی اطلاعرسانی کند.
به گزارش روابطعمومی پستبانکایران، شیری تصریحکرد: مأموریت مهم روابطعمومی، سنجش میزان آگاهی مخاطبان از برند بانک و رشد و توسعه این آگاهی در بین آنان است.
وی ارتباط و تعامل سازنده و هدفمند با ذینفعان را از دیگر مأموریتهای روابطعمومی دانست و تصریح کرد: روابطعمومی باید به نحوی اطلاعرسانی کند که همه مردم بتوانند ارتباط ذهنی مطلوبی با این بانک برقرار کرده و ارتباط آنان از یک مخاطب به مشتری یا سهامداری بانک تبدیل شود.
شیری خاطرنشانکرد: بهدلیل گستردگی خدمات و تنوع فعالیتها و ذینفعان پست بانک ایران، حوزه فعالیت روابطعمومی این بانک گستردهتر و متنوعتر از سایر بانکهاست و روابطعمومی باید برنامه کامل و جامعی برای ایجاد ارتباط مناسب بهمنظور پوشش ارتباطات مربوط به تمام حوزهها طراحی و اجراء کند.
مدیرعامل پستبانکایران تأکید کرد: اطلاعرسانی باید بهنگام، صحیح، دقیق و قابل اطمینان باشد تا بتوانیم در جلب اعتماد و رضایت مردم و همکاران موفق عمل کنیم.
امضاء یادداشت تفاهم صندوق ضمانت صادرات و اتاق مشترک ایران و عراق
به گزارش روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران افروز بهرامی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران و یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در نشست تخصصی چگونگی پوشش ریسک صادرات و سرمایه گذاری در عراق، امضا کنندگان این یادداشت تفاهم بودند.
افروز بهرامی در این نشست گفت در ده سال گذشته مجموع پوششهای بیمه ای و ضمانت نامه ای صندوق به عراق ۳.۵ میلیارد دلار برای ۳۰۰ شرکت بوده و در حال حاضر ۶۳۰ میلیون دلار تعهدات جاری صندوق برای کشور عراق است. وی با بیان اینکه این میزان ۴۰ درصد کل تعهدات صندوق است گفت این نشان می دهد که تمرکز صندوق ضمانت صادرات ایران به منظور حمایت از صادرکنندگان به این کشور مورد توجه قرار دارد و تاکنون نیز ۱۱۳ میلیون دلار خسارت برای صادرکنندگان پرداخت کردیم.
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران اظهار داشت در شرایط تحریم استراتژی موثر کمک به کاهش اثرات زیان بار است و تمرکز ما برروی کشورهای همسایه از جمله عراق می باشد تا وضعیت تجارت و مراودات اقتصادی را توسعه دهیم. بهرامی گفت سهم واردات ما از پانزده کشور همسایه ۲.۵ درصد است که باید تلاش کنیم آن را افزایش دهیم و برنامه ما این است که با امضاء این یادداشت تفاهم ضمن افزایش فعالیتها خدمات بیشتری به صادرکنندگان فعال در عراق ارائه دهیم.
وی با اشاره به حضور یحیی آل اسحاق وزیر اسبق بازرگانی در این نشست یادآور شد ما ایشان را پدر معنوی صندوق می دانیم چرا که صندوق برای اولین بار در سال ۵۲ تشکیل شد و در مرحله دوم حیات خود لایحه آن در سال ۷۵ با پیشنهاد وزیر بازرگانی وقت (یحیی آل اسحاق) به تصویب رسید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
رئیس کل بانک مرکزی؛
اضافه برداشت بانک ها
به حداقل رسید
همتی گفت: با اقدامات انضباطی بانک مرکزی و همکاری بانک ها اضافه برداشت بانک ها از بانک مرکزی به پایین ترین حد خود در چند ماه گذشته رسید.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: با اقدامات انضباطی بانک مرکزی و همکاری بانک ها اضافه برداشت بانک ها از بانک مرکزی به پایین ترین حد خود در چند ماه گذشته رسید.
وی افزود: در عوض مبلغ بین بانکی که همان قرض بانک ها به همدیگر است نسبت به سال قبل بیش از ۲ برابر شده و به مبلغ ۷۰هزارمیلیارد تومان رسید که رکورد مهمی است.همتی تاکید کرد: اضافه برداشت، پول پرقدرت وارد جامعه می کند وتورم زا است لیکن تأمین منابع از طریق بین بانکی هیچ گونه تأثیر تورمی ندارد.
قائم مقام مدیرعامل بیمه دانا :
رتبه بندی نمایندگان بیمه دانا اجرایی شد
با اجرایی شدن رتبهبندی نمایندگان، پرتفوی کسب شده ناشی از فعالیت شبکه فروش از حدود 77 درصد فعلی به بیش از 90 درصد افزایش یابد.
حسین حسینی، قائم مقام مدیرعامل بیمه دانا در گفتگویی اعلام کرد: با توجه به آییننامه شورای عالی بیمه مبنی بر تفویض اختیار رتبهبندی نمایندگان به شرکتهای بیمه، شیوهنامه رتبهبندی نمایندگان برای نخستین بار در این شرکت تدوین و برای سال آماری 1397 شبکه فروش اجرایی شد.
وی اظهار داشت: به منظور شناخت توانمندیها و چالشهای شبکه فروش و تقویت شاخصهای عملکردی آنها، رتبهبندی نمایندگان با استفاده از شاخصهای کمی و کیفی مانند حق بیمه تولیدی، نسبت خسارت، ترکیب پرتفوی، نسبت وصول حق بیمه به تولید، انضباط مالی و تجهیزات اداری دفاتر نمایندگان انجام شده است.
قائم مقام مدیرعامل بیمه دانا با اشاره به اینکه رتبهبندی نمایندگان در سه درجه 1، 2 و3 انجام شده است، افزود: هر یک از این تقسیمبندیها نیز به سطوح عالی، خوب و متوسط تعریف شده است که بر اساس آن، حق بیمه صادره، نسبت خسارت، ترکیب پرتفوی و انضباط مالی نماینده، بیشترین تاثیر را در کسب امتیاز و رتبهبندی داشته است.
حسینی گفت: با اجرایی شدن رتبهبندی نمایندگان در شرکت بیمه دانا، از این پس پرداخت کارمزد، برخورداری از تسهیلات مالی، حدود اختیارات کارشناسی و صدور و میزان سقف صندوق نقدی نماینده متناسب با امتیاز کسب شده به نمایندگان اعطا میشود.قائم مقام مدیرعامل بیمه دانا، تلاش مضاعف شبکه فروش را از عوامل اصلی موفقیت شرکتهای بیمه عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن رتبهبندی نمایندگان، پرتفوی کسب شده ناشی از فعالیت شبکه فروش از حدود 77 درصد فعلی به بیش از 90 درصد افزایش یابد. .
اعتماد مردم به شبکه بانکی بزرگترین دستاورد روابط عمومی بانکها است
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین، ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی اعتماد مردم به شبکه بانکی را بزرگترین دستاورد روابط عمومی بانکها دانست و گفت: مهمترین سرمایه یک بانک اعتمادی است که مشتریان به بانک خود دارند، و حفظ و ارتقای آن و ارائه تصویری مناسب از فعالیت بانکها بزرگترین هدف ما است.
به گزارش روابط عمومی بانک ایران زمین، سید محمد حسین استاد مدیر روابط عمومی این بانک، در گفتوگویی کوتاه به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با اشاره به نقش اعتماد در صنعت بانکداری، حفظ و ارتقای این شاخصه را به عنوان اصلیترین وظیفه روابط عمومی بانکها بر شمرد و اظهار داشت: ما در دنیایی زندگی میکنیم که این امکان برای تمامی افراد جامعه وجود دارد که بتوانند بیواسطه شما را نقد کنند، هرچند ممکن است این نقدها غیر منصفانه باشد. اما ما بهعنوان روابط عمومی وظیفه داریم برای حفظ اعتماد مردم، این نقدها را بشنویم و صادقانه به آنها پاسخ دهیم.
وی افزود: در سالهای گذشته صنعت بانکداری دستخوش تغییر شده است، نگاه جامعه نسبت به این صنعت از یک ارائه کننده خدمات اعتباری و محلی برای نگهداری پول، به صنعتی پویا و زیر بنایی که اساس هر کسب و کاری را در دنیای آنلاین تشکیل میدهد، تغییر یافته است.
استاد بیان کرد این نکته که اکثر ما امروز بدون داشتن پول نقد و تنها با یک کارت یا یک گوشی تلفن همراه از منزل یا محل کار خود خارج میشویم، در حقیقت اعتمادی است که ما به بانک خود به عنوان یک پشتیبان داریم. همین اعتماد است که باعث شده مردم در یک سو و کسب و کارها در سوی دیگر بدون دغدغه بتوانند به فعالیت بپردازند.لاریجانی گفت: گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی درباره نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور در حوزه بازارهای مالی نشان می دهد که در واگذاری بنگاه هایی که مربوط به بانک ها است، بانک رفاه کارگران از جمله بانک هایی بوده که بهتر از مابقی بانک ها عمل کرده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 4
پس از تعویق رمزهای دوم یکبار مصرف؛ وعده راهاندازی بازار متشکل ارزی هم محقق نشد
به رغم اینکه وزیر اقتصاد گفته بود که بازار متشکل ارزی در هفته گذشته راهاندازی میشود، این اتفاق نیفتاد و باید دید که این بازار به دومین طرح بانک مرکزی که با تأخیر همراه است، تبدیل میشود یا خیر؟
هشت روز پیش بود که فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی از راهاندازی بازار متشکل ارزی در هفته گذشته خبر داد و براساس گفته او قرار بود که این بازار در هفتهای که گذشت راهاندازی شود، اما این کار اجرایی نشد.
البته پیش از این بانک مرکزی نیز به طور تقریبی، راهاندازی و آغاز فعالیت این بازار را در هفته گذشته اعلام کرده بود، اما اکنون خبری از ایجاد این بازار نیست و صحبتی هم درباره زمان اجرایی شدن آن به میان نیامده است.
این دومین طرح بانک مرکزی است که در همین روزهای اخیر با تأخیر همراه میشود؛ چنانکه هفته گذشته نیز طرح رمز دوم یکبار مصرف که قرار بود از ابتدای خرداد ماه اجرایی شده و جایگزین رمزهای قبلی شود نیز به تعویق افتاد و زمانی برای آن مشخص نشد.
در عین حال، پیگیریهای ایسنا حاکی از آن است که بازار متشکل ارزی در مراحل پایانی خود قرار دارد و به زودی راهاندازی خواهد شد.
البته بانک مرکزی تاریخ دقیقی را برای راهاندازی این بازار ارائه نکرده و صرفاً به طور تقریبی زمان راهاندازی آن را به میان آورده است، اما انتظار میرفت با توجه به اعلام وزیر امور اقتصادی و دارایی، این بازار در هفته گذشته راهاندازی شود.
این در حالی است که عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نمیتوانیم زمانی برای آغاز فعالیت بازار متشکل ارزی اعلام کنیم، اظهار کرد: از نظر ما بانک مرکزی اقدامات مربوط به خود را برای این بازار انجام داده، قانون آن را نیز ابلاغ کرده و شرکت مربوطه را نیز تأسیس کرده و اکنون ادامه این موضوع در اختیار این شرکت خواهد بود.
به گفته وی، هیأت مدیره این شرکت تشکیل شده و در حال حاضر عملیات ثبتنام از صرافیها و سایر اقدامات اجرایی در حال انجام است.
همتی افزود: ما نمیتوانیم زمانی برای آغاز به کار بازار متشکل ارزی اعلام کنیم، چراکه اقدامات اجرایی این بازار دیگر مربوط به ما نیست و بانک مرکزی کار خود را در این زمینه کرده است.
این در حالی است که بانک مرکزی، عملاً متولی تشکیل این شرکت و بازار متشکل ارزی به شمار میرود و باید به عنوان نهاد نظارتی بر این بازار فعالیت کند، بنابراین بانک مرکزی پس از انجام اقدامات اولیه باید در زمینه ادامه فعالیت این شرکت نیز پاسخگو باشد.
به این ترتیب تصمیمات بانک مرکزی در روزهای آینده نشان میدهد که آیا این بازار به زودی راهاندازی میشود یا این طرح نیز مانند رمز دوم یکبار مصرف، تأخیری بدون تاریخ راهاندازی خواهد داشت.
جالبتر آنکه بانک مرکزی اعلام زمان برای آغاز فعالیت این بازار را در حیطه وظایف خود نمیداند، اما در عین حال وزیر امور اقتصادی و دارایی از اجرایی شدن این بازار خبر میدهد و به نظر میرسد که این روزها هماهنگی لازم میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی وجود ندارد.
البته نکته مهمتر اینکه باید این بازار پس از فراهم شدن زیرساختهای لازم اقدام به فعالیت کند و فشار برای فعالیت زودتر این بازار میتواند سبب اجرای این طرح همراه با نواقصی شود که اهداف این بازار را تحتالشعاع قرار دهد.
به گزارش ایسنا، بازار متشکل ارزی، طرحی است که بانک مرکزی برای ساماندهی خرید و فروش ارز به جریان انداخت و با اجرایی شدن آن در تلاش است که بتواند کشف قیمت ارز را به جای بازارهای هرات، سلیمانیه و … در بازار تهران کشف کند.
در این بازار، بانکها و صرافیهای مجاز بانک مرکزی که مدارک خود را به این بانک ارسال کردهاند، بازیگران اصلی هستند و امکان خرید و فروش ارز را دارند.
از مزیتهای راهاندازی این بازار نیز میتوان به نبود معاملات غیرواقعی، جلوگیری از ارائه قیمتهای غیرواقعی برای التهاب بازار، تسهیل خرید و فروش واقعی ارز توسط بانکها صرافیها و شفافیت این بازار اشاره کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 3
کاهش سقف انتقال وجه اپلیکیشنی کار، کار بانکها بود!
تغییر در سقف انتقال وجه کارتی در اپلیکیشنهای غیربانکی، نه تصمیم اپلیکیشنهاست و نه بانک مرکزی در آن دخالتی دارد، بلکه برخی بانکها به سیاست خود، این تغییر را ایجاد کردهاند.
چند سالی است که نقل و انتقال کارتی از طریق اپلیکیشنهای بانکی و غیر بانکی از حضور مردم در شعب بانکها و تجمع در مقابل خودپردازها کاسته و بخش عمدهای از مردم نقل و انتقال خود را از طریق این اپلیکیشنها انجام میدهند.
بر اساس قوانین بانک مرکزی، سقف نقل و انتقال بانکی از طریق خودپرداز تا سه میلیون تومان تعیین شده و تا چندی پیش این اپلیکیشنها نیز انتقال وجه کارتی را تا سقف سه میلیون تومان انجام میدادند و به همین دلیل دیگر نیازی به استفاده از خودپردازها نبود.
این در حالی است که در مدت اخیر، برخی بانکها سقف انتقال وجه کارتی از طریق اپلیکیشنهای غیربانکی را کاهش داده یا در روند آن تغییر ایجاد کردهاند که این موضوع واکنش مردم را به دنبال داشت.
البته در حال حاضر سقف انتقال وجه در همه این اپلیکیشنها و در بانکهای مختلف باهم برابر نیست و ممکن است در اپلیکیشنهای مختلف و از مبدأهای بانکی مختلف، سقف انتقال وجه متغیر باشد.
در همین راستا، مهدی شهیدی - قائم مقام شرکت آسان پرداخت (آپ) - پیش از این به ایسنا، گفته بود که نه بخشنامه جدیدی ابلاغ شده و نه تغییر خاصی در این اپلیکیشن صورت گرفته است، بلکه این سیاست بانکهاست که سقف انتقال وجه را در اپلیکیشنهای مختلف تا چه اندازه نگه دارند.
به گفته وی، از روز اول هم طبق مقررات بانک مرکزی، سقف انتقال وجه در اپلیکیشنهای غیربانکی یک میلیون تومان تعیین شده بود که تعدادی از بانکها با مسئولیت خودشان انتقال وجه را تا سقف سه میلیون تومان تعیین کرده بودند و تعدادی از بانکها نیز تا سقف یک میلیون تومان بود. دراین میان برخی بانکها نیز در ابتدا سه میلیون را در نظر گرفته بودند و پس از مدتی آن را به یک میلیون تومان کاهش دادند.
قائم مقام شرکت آسان پرداخت اعلام کرده بود این اپلیکیشن در این باره تصمیمگیر نیست و نباید هم باشد و هر تراکنشی که اپلیکیشن آپ دریافت میکند را مستقیماً برای بانک مبدأ میفرستد و سیاست این بانک در میزان انتقال وجه تأثیرگذار است؛ در واقع بانک مبدأ تصمیم میگیرد که این تراکنش را انجام دهد یا خیر.
به گفته شهیدی، در حال حاضر ۷۰ درصد از بانکهایی که با آسان پرداخت کار میکنند تراکنشها را تا سقف سه میلیون تومان انجام میدهند. برخی بانکها مثل اقتصاد نوین تراکنشهای یک میلیون تومانی تا سقف سه میلیون تومان را میپذیرند و برخی چون ملت و سامان نیز کلاً تا سقف یک میلیون تومان را انجام میدهند.
در این باره یک منبع آگاه در بانک مرکزی نیز به ایسنا، اعلام کرد که تغییری در قوانین بانک مرکزی ایجاد نشده و از ابتدا نیز سقف انتقال وجه در اپلیکیشنهای غیربانکی یک میلیون تومان تعیین شده بود که بانکها میتوانستند آن را تا سه میلیون تومان انجام دهند.وی درباره تغییر سقف انتقال بانکی اپلیکیشنی در برخی بانکها نیز تصریح کرد: این موضوع در اختیار و بنا به سیاست بانکهاست و بانک مرکزی هیچگونه دخالتی در آن ندارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
تاکید بر توسعه اشتغال در مناطق محروم
با کمک به ایجاد بنگاه های اقتصادی
سلیمان توکلی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران در بازدید از مدیریت شعب استان تهران بر توسعه اشتغال در مناطق محروم با کمک به ایجاد بنگاه های اقتصادی تاکید کرد.به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، توکلی در این بازدید به رویکرد بانک در توسعه اشتغال و ایجاد کارگاه ها و بنگاه های اقتصادی برای مناطق محروم اشاره کرد و با ترسیم اهداف آتی بانک راهکارها و تدابیر لازم برای بهینه سازی خدمات رسانی به مشتریان را ارایه کرد.
وی با توضیح اهداف بانک در سال جاری از هریک از کارکنان مدیریت شعب استان تهران خواست تا در سال۹۸ خدمات مطلوب تری را به مشتریان ارائه دهند.
در ادامه، سلطانیان مدیر شعب استان تهران نیز بر اراده و عزم جدی کارکنان بانک قرض الحسنه مهر ایران برای ارتقای هر چه بیشتر جایگاه بانک تاکید کرد و با اشاره به پتانسیل های خاص استان تهران خواستار سعی و تلاش مضاعف همکاران شد.
وی در همین راستا ابراز داشت: باید با تلاش بیشتر، برنامه ریزی مدون و مناسبی برای ایجاد تعامل بهتر با اشخاص حقیقی و حقوقی جهت افزایش منابع قرض الحسنه نمود..
حمایت بانک پارسیان
ازرونق تولید و اشتغال پایدار
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ازحمایت بانک پارسیان و بنیاد برکت در رونق اشتغال و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی بر اساس انعقاد تفاهم نامه سه جانبه میان این نهاد ها خبر داد و گفت: استان قزوین همچنین ازمحل اعتبارات خارج از تسهیلات روستایی و از طریق بانکهای پارسیان و سینا به نحو مناسبی بهره مند شده است.
از سویی دیگر نیز مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بنیاد برکت و بانک پارسیان گفت : 61 طرح به ارزش 329 میلیارد و 750 میلیون ریال در استان معرفی شد که از محل اعتبارات این تفاهم نامه، تا کنون 6 طرح به میزان 29 میلیارد و 700 میلیون ریال با اشتغالزایی 53 فرصت شغلی محقق شده است.
اکرم نجفی، در گفت وگو با ایرنا، سهم اعتبارات استان از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را یک هزار و 870 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اعتبارات تخصیص یافته تاکنون 937 میلیارد ریال و میزان پرداخت شده نیز تاکنون یک هزار و 830 میلیارد ریال بوده است.
به گفته وی، با پرداخت این میزان تسهیلات ارایه شده سه هزار و 248 فرصت شغلی در روستاهای استان ایجاد شده است.
روابط عمومی بانک سپه تندیس ستاره ملی روابط عمومی گرفت
در ششمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران اداره کل روابط عمومی بانک سپه به دلیل درخشش در مجموعه فعالیتهای ارتباطی، در طول سال 1397، تندیس ستاره ملی روابط عمومی گرفت.
ششمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و مؤسسه فرهنگی روابط عمومی آرمان در آستانه بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی با حضور کارشناسان و مدیران روابط عمومیهای برتر سازمانها و نهادها و اساتید این حوزه در مجموعه فرهنگی، ورزشی تلاش وزارت کار برگزار شد.بر اساس این گزارش در لوح سپاس ( ستاره ملی روابط عمومی) خطاب به سید علیرضا هاشمی مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک سپه آمده است: « حرکت روبه تکامل و تعالی روابط عمومی در جمهوری اسلامی ایران، مرهون تلاش و اهتمام روابط عمومیهایی است که چون ستاره ای درخشان در آسمان روابط عمومی کشور درخشیده اند و ارزشهای ارتباطی و مردمی روابط عمومی را بر اساس و با عنایت رأی هیئت داوران و درخشش آن روابط عمومی در عرصههای مختلف و کسب شایستگی لازم برای اطلاق (عنوان ستاره ملی روابط عمومی) به این وسیله توسعه و ترویج می دهند. عنوان (ستاره ملی روابط عمومی) در سال 1397 به آن روابط عمومی اعطا می شود..».
بانک شهر در میان ۵ بانک محبوب کشور
بانک شهر به انتخاب شهروندان و مشتریان شبکه بانکی در میان ۵ بانک محبوب کشور قرار گرفت.
به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر ،همزمان با روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات، نتایج پنجمین دوره جشنواره «بانک محبوب من» اعلام شد که در این دوره نیز بانک شهر به انتخاب هموطنان، به عنوان یکی از ۵ بانک محبوب کشور معرفی شد.
در این جشنواره که از ابتدای دی ماه آغاز و تا 6 بهمن ماه به مدت سی و شش روز ادامه داشت، بانک شهر با رای 50 هزار نفری شهروندان و مشتریان شبکه بانکی در ردیف 5 بانکی قرار گرفت که هموطنان بیشترین علاقه را به افتتاح حساب در این بانک نشان دادند.
این جشنواره همه ساله، باهدف تعیین محبوب ترین بانک ها ازنظر مشتریان شبکه بانکی برگزار می شود و طی آن مشتریان با امتیازدهی به بانک موردعلاقه شان، بانک های محبوب را انتخاب می کنند..
مدیریت بازار ارز با کنترل عرضه و تقاضا
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران معتقد است در صورت مدیریت مناسب می توان کشور را در شرایط دشوار اداره کرد.
مدیریت عرضه و تقاضا در بازار ارز محور تعادل این بازار محسوب می شود و همواره یکی از چالش های عمده سیاستگذاران اقتصاد کشور بوده است؛ تغییر نرخ ارز، مجموعه ای از تغییرات متفاوت و حتی متضاد را در بخش خارجی و داخلی اقتصاد به همراه دارد که برآیند آن می تواند عملکرد اقتصاد کشور را تحت تاثیر مثبت یا منفی قرار دهد. مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در گفتگو با اگزیم نیوز به ابعاد مختلف این موضوع اشاره کرد و گفت: در بازار ارز با دو بحث اسکناس و حواله روبرو هستیم که 5 درصد نیاز این بازار بازار به اسکناس و مابقی مربوط به حواله است؛ در بخش اسکناس به اندازه کافی برای سالیان سال در کشور موجودی داریم و نیاز ضروری مردم در قالب ارز مسافرتی در چارچوب و مقررات ابلاغی بانک مرکزی از طریق صرافی ها تامین می شود و مشکلی در حوزه اسکناس نخواهیم داشت؛ در مورد حواله که عمده نیاز کشور است ما می بایست با هدف تعادل در بازار ارز، عرضه و تقاضای ارز را مدیریت کنیم
نقش محوری بانک ملی در طرح اشتغال فراگیر
بانک ملی ایران در جهت حمایت از طرح های اشتغال زایی در کشور، از ابتدای سال 97 تا پایان فروردین ماه سال جاری تعداد یک هزار و 140 فقره تسهیلات در برنامه اشتغال فراگیر دولت پرداخت کرده است. به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در مدت مذکور، بالغ بر چهار هزار و 994 میلیارد ریال تسهیلات به برنامه اشتغال فراگیر (تبصره 18 قانون بودجه سال 1396 کشور) با هدف افزایش اشتغال اختصاص داده است.
همچنین دو فقره تسهیلات ریالی به ارزش یک هزار و 500 میلیارد ریال از محل منابع اشتغال فراگیر و منابع داخلی بانک در حوزه احداث مجموعه خدماتی و درمانی مصوب شده است.
واگذاری 281 هزار و 818 میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی از محل قانون بودجه سال 96 طرح های ملی و استانی برای 167 هزار و 829 پیمانکار و 193 هزار و 957 میلیارد ریال از این اسناد از محل قانون بودجه سال 97 برای 85 هزار و 848 پیمانکار از دیگر اقدامات بانک ملی ایران بوده است.
مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن:
فعالیت شرکت لیزینگ بانک مسکن با رویکرد جدید
در وصول مطالبات
مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن گفت: شرکت لیزینگ بانک مسکن می تواند با رویکرد جدید در وصول مطالبات بانک کمک کند.به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن مصطفی ازگلی مدیر عامل گروه مالی بانک مسکن، با بیان اینکه در حوزه رونق مسکن از بین شرکت های تابعه بانک، چهار شرکت به صورت مستقیم فعالیت میکنند، گفت: البته قاعدتا سایر شرکتهای تابعه نیز به طور غیرمستقیم در خدمت همین بخش هستند.وی ادامه داد: شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، شرکت تامین سرمایه بانک مسکن، شرکت کارآفرینی بانک مسکن و شرکت لیزینگ مسکن چهار شرکت تابعه بانک هستند که مستقیما سیاست گذاری های بخش مسکن توسط بانک را اجرا می کنند.مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن با بیان اینکه شرکت کارآفرینی بانک مسکن به عنوان یک شرکت نوپا از حدود یک سال و نیم پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: این شرکت در سال جدید دو اقدام مهم را در دستور کار دارد.ازگلی ادامه داد: یک اقدام شرکت کارآفرینی بانک مسکن کمک در ایجاد بازارگاه الکترونیکی مسکن به عنوان یک سیاست جدید در وزارت راه و شهرسازی است. همچنین اقدام دوم برگزاری رویدادی توسط این شرکت تحت عنوان جشنواره ایدهها برنامه ریزی شده که در نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد.وی افزود: هدف اصلی برگزاری جشنواره ایده ها توسط شرکت کارآفرینی بانک مسکن جمع آوری ایده های نو برای توسعه در تولید مسکن و همچنین کاهش قیمت تمام شده ساخت و ساز است..
دکتر غلامرضا سلیمانی در آیین گشایش شرکت سنحاب:
ایجاد امنیت در شبکه های دیجیتالی نگرانی های صنعت بیمه را برطرف خواهد کرد
تاسیس شرکت های دانش بنیان در بستر دیجیتال از تاسیس کارخانه ها و مراکز تولیدی اهمیت بیشتری دارد چرا که محصولات مبتکرانه این شرکت ها می تواند در سطح ملی، علاوه بر رشد فناوری به توسعه تولید و اشتغال نیز منتهی شود. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی دکتر غلامرضا سلیمانی در آیین افتتاح شرکت «سنحاب» ضمن اعلام این مطلب افزود: هدف اصلی از تاسیس این شرکت تحقق اهداف دیجیتالی و تجمیع مراکز نرم افزاری صنعت بیمه است اما در کنار این هدف گذاری می توان فعالیت های فرعی را نیز دنبال کرد چراکه ارائه سرویسهای جانبی به روند همگانی سازی صنعت بیمه کمک خواهد کرد.رئیس کل بیمه مرکزی در بازدید از این شرکت ضمن تاکید بر اهمیت موضوع تجمیع دیتاهای صنعت بیمه به مسئله حیاتی امنیت شبکه های دیجیتالی اشاره کرد و افزود: صنعت بیمه، امانت دار اطلاعات و اعتماد مردم است و به همین خاطر پایگاه داده ای صنعت بیمه به عنوان یک دیتاسنتر مرجع باید قدرتمند، مطمئن و ایمن باشد. وی با برشمردن توانمندی های شبکه «سنهاب» بیمه مرکزی بر تعامل تنگاتنگ شرکت «سنحاب» و این شبکه مهم نهاد ناظر تاکید کرد و گفت: عملکرد سنهاب در حوزه های مختلف فعالیت مطلوب، کاربردی و قابل دفاع است و هماهنگ سازی در بخش نرم افزاری می تواند به تسهیل ارتباط شرکتهای بیمه و نهاد ناظر منتهی شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.