شماره: 2335 / ۱۴۰۳ بيست و هفتم فروردين
تعداد بازدید : 0
معرفی دو محصول جدید زامیاد به بازار
مدیرعامل و مدیران ارشد زامیاد همزمان با روز ملی منابع انسانی از خطوط تولید این شرکت بازدید کردند.
مجید آقایی، مدیرعامل شرکت زامیاد در بازدید از خطوط تولید این شرکت با بیان اینکه تمرکز بر رشد تولید، ارتقاء کیفیت و توسعه سبد محصولات از اهداف راهبردی شرکت زامیاد در سال ۱۴۰۳ است، خاطرنشان کرد: با شناخت نقاط بهبود، تلاش مضاعف، همافزایی و همدلی یکایک کارکنان به عنوان یک تیم هماهنگ قطعاً به اهداف تعیین شده بر اساس راهبرد ابلاغی گروه سایپا خواهیم رسید.
او با اشاره به اینکه «حرکت به سمت تولید ناب» راهبرد اصلی شرکت زامیاد در سال جاری است، خاطرنشان کرد: توجه به سیستم تولید ناب (Lean Manufacturing) در زامیاد؛ به بهبود فرایندهای تولید کمک کرده و در مصرف زمان و هزینهها، صرفهجویی می کند.آقایی با اشاره به اینکه اصلاح ناکارآمدیها و افزایش تکنولوژی تولید از برنامههای سال جاری زامیاد است افزود: افزایش سطح تکنولوژی در خطوط تولید موجب خواهد شد، با ارتقاء ایمنی فردی، بهحداقلرساندن اتلاف منابع و افزایش راندمان، شاهد بهرهوری حداکثری در عملیات تولید و در نهایت ارزش آفرینی برای مشتری باشیم.مدیرعامل زامیاد در ادامه، تسریع در اجرای پروژههای در دست اقدام این شرکت در سال جاری را دارای ضرورت دانست و گفت: با نگاه به توسعه و گسترش سبد محصولات، دو خودرو جدید تجاری در سال جاری به بازار معرفی خواهیم کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
این مفهوم مزدا به نجات
موتور چرخشی کمک کرد
به دلایلی،موتور چرشی از مرگ خودداری می کند.حتی در مواجهه با خودروهای برقی باتری، مزدا اخیراً گروه جدیدی از توسعه موتورهای دوار را راه اندازی کرده است که وظیفه آن طراحی «خودروهای جذابی است که مشتریان را به وجد می آورد». این اعلامیه چند ماه پس از معرفی Iconic SP، یک کانسپت خیره کننده با موتور چرخشی که پیش نمایش آینده هیبریدی این پیشرانه را نشان می دهد، معرفی شد و 25 سال پیش، مزدا RX-Evolv نقش مشابهی را برای واحد قدرت منحصر به فرد ایفا کرد.Evolv اولین حضور عمومی خود را در نمایشگاه خودروی توکیو در سال 1999 باطراحی حباب دار، درهای عجیب و غریب، آرزوهای خودروهای اسپرت و البته یک موتور چرخشی با برند جدید انجام داد.بسیاری از نشانه های ظاهری Evolv به خودروی تولیدی رسید. درهای عقب عجیب و غریب و بدون ستون باقیماندند و به حفظ شکل کوپه مانند خود در هنگام نشستن چهار نفر کمک کردند، اما مزداکاپوت تاشو را به نفع طراحی ساده تر کنار گذاشت.مزدا موتور دوار دو روتور276 اسب بخاری را برای بهترین توزیع وزن در این کانسپت در پشت محور جلو قرار دادکه چرخ های عقب را از طریق یک گیربکس دستی شش سرعته متوالی نیرو میداد. این خودروساز حتی مخزن سوخت را در فاصله بین دو محور قرار داد تا به تعادل وزن 50/50 کمک کند.
ابرخودروی هیدروژنی ماه آینده مسابقه میدهد
شرکت آلپاین طرح اولیه یک خودروی مسابقه ای هیدروژنی ارائه کرده که ماه آینده مسابقه می دهد.شرکت آلپاین پس از ارائه چند نسخه از طرح اولیه یک خودروی هیدروژنی جدید، اکنون طرح ابرخودروی مسابقه ای آلپن گلو را ارائه کرده که برای ورود به مسیر مسابقه آماده است. این طرح اولیه ماه آینده در رویداد ۶ ساعته Spa-Francorchamps در بلژیک رونمایی می شود و دارای موتور احتراق هیدروژنی است.هرچند برخی از کارشناسان خودرو پتانسیل استفاده از هیدروژن را به عنوان یک سوخت برای حفاظت از محیط زیست زیر سوال برده اند، چند خودروساز بزرگ بی سروصدا سعی دارند از آن برای موتورهای سلول الکتریکی و همچنین موتورهای احتراقی با سوختH۲استفاده کنند. در حوزه خودروهای مسابقه ای، علاقه بسیار زیادی به موتورهای احتراقی هیدروژنی وجود دارد. تویوتا یکی از نخستین شرکت های بزرگی بود که موتورهای سلول سوختی و احتراقیH۲ را برای مسابقه به کار برد و رنو( شرکت مادر آلپاین) یکی از حامیان استفاده از این نوع سوخت است. رنو مشغول همکاری برای توسعه ون های سلول هیدروژنی است و از سوی دیگر به دنبال پتانسیل موتورهای احتراقی هیدروژنی برای خودروهای اسپرت است.طرح اولیه آلپن گلو نخستین بار در نمایشگاه اتومبیل پاریس در ۲۰۲۲ میلادی معرفی شد.
فولکسواگن صعود کرد
گروه خودروسازی فولکسواگن تحویل خود را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با سه درصد افزایش به ۲.۱۰ میلیون دستگاه رساند. خودروساز آلمانی فولکسواگن با افزایش اندکی در تحویل خودرو در سه ماهه اول سال مواجه شد، زیرا در چین و همچنین آمریکای شمالی و جنوبی رشد داشته است.بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن در مجموع ۲.۱۰ میلیون دستگاه خودرو در سه ماهه اول تحویل داده است که نشاندهنده افزایش ۳.۱ درصدی نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته است. این روند، هشت درصد در چین، ۱۴ درصد در آمریکای جنوبی و پنج درصد در آمریکای شمالی افزایش یافته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
استفاده از پولیش رنگ نانویی در قطعات خودرو
پژوهشگران صنعتی یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به ساخت و استفاده از مایع پولیش نانویی در فرآیند ساخت قطعات خودرو شدند.
به گزارش خبرخودرو، پژوهشگران صنعتی یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به ساخت و استفاده از مایع پولیش نانویی در فرآیند ساخت قطعات خودرو شدند.
محمود خرمی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ایرانی از فروش مایع پولیش نانویی این شرکت به یکی از شرکتهای تامین کننده قطعات خودرو خبر داد.
بر اساس این گزارش، سال گذشته این شرکت، تولیدکننده قطعات سپر خودرو، از مایع پولیش نانویی در فرآیند تولید خودرو استفاده کرد.
به گفته وی، در حال حاضر به دنبال افزایش دامنه کاربرد این محصول در بخشهای مختلف خودروسازی هستیم.
همچنین با چند شرکت حوزه رنگ نیز مذاکره داشتهایم تا این مایع پولیش در سبد محصولات شرکتهای تولیدکننده رنگ قرار گیرد و از طریق آنها وارد بازار شود.»
به گفته خرمی، «ظرفیت فعلی ما صد کیلوگرم در روز است که فعلا براساس سفارشهای دریافتی کار میکنیم، امیدواریم که با بازاریابیهای انجام شده بتوانیم تمام ظرفیت را برای تولید به کار بگیریم.
وی گفت: یکی از هدفهای ما این است که مایع پولیش را در بستههای صدگرمی برای مصرفکنندگان خُرد به بازار عرضه کنیم به طوری که هر فردی که خودرویی دارد یک بطری از این محصول را در دسترس داشته باشد تا بتواند بدنه خودرو را به سادگی پولیش دهد.»
این محصول یک ماده ترکیبی شامل آمولسیون آب و روغن به همراه نانوذرات ساینده آلومینا است که برای ایجاد براقیت مناسب برای بدنه خودرو به این فرمولاسیون اضافه میشود.
کنترل توزیع اندازه ذرات و اندازه بلورها در مقیاس نانویی و مشخصات شیمیایی امولسیون اهمیت زیادی در نتیجه نهایی دارد.
این شرکت دانش بنیان موفق به توسعه این فناوری شده و در حال حاضر این محصول به تولید انبوه رسیده است.
به گفته خرمی نانوذرات مورد استفاده در این محصول توسط این شرکت ایرانی تولید میشود هر چند که طراحی فرآیند تولید نانوذرات توسط این شرکت انجام میشود.
همچنین، علاوه بر خودروسازان، در حوزههایی نظیر یخچالسازی و تولید لوازم خانگی و همچنین مشاغلی نظیر صافکاری از این مایع پولیش میتوان استفاده کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اعمال نرخ جدید کرایههای حمل و نقل عمومی از اول اردیبهشت
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران با تأکید بر اینکه افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی در تهران از ابتدای اردیبهشت ماه اجرایی می شود، گفت: هرگونه افزایش نرخ کرایه در هریک از بخش های حمل و نقل عمومی شامل تاکسی، اتوبوس و مترو پیش از اردیبهشت تخلف است و با آن برخورد خواهد شد.
سعید بشیری در تشریح اعمال افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در تهران گفت: در متن مصوبه شورای اسلامی شهر تهران که به تصویب هیات تطبیق فرمانداری تهران رسید نیز تاکید شده بود زمان اجرای افزایش نرخ کرایه های تاکسی، اتوبوس و مترو از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ است و بر همین اساس افزایش نرخ کرایه ها از ابتدای اردیبهشت ماه امکان پذیر بوده و هرگونه افزایش پیش از این تاریخ تخلف محسوب می شود.وی افزود: بی تردید باید در بخش تاکسیرانی در صورت مشاهده با این تخلفات از سوی حوزه نظارت سازمان تاکسیرانی برخورد قانونی صورت بگیرد.
بشیری معاون عمرانی فرمانداری تهران پیشتر نیز از تأیید نرخ کرایههای ۱۴۰۳ حمل و نقل عمومی پایتخت و مصوبه شورای شهر تهران در هیأت تطبیق فرمانداری تهران خبر داده بود.
وی تاکید کرده بود: بر روی ارقام با توجه به اینکه پایین تر از نرخ تورم بود، نکتهای نداشتیم؛ اما چند نکته حقوقی در متن مصوبه بود که به شورای شهر تهران اعلام شد تا برطرف کنند؛ لذا ارقامی که برای نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در شورای شهر تهران مصوب شده بود به تأیید هیات تطبیق فرمانداری تهران رسید. به این ترتیب برای سال جاری بر اساس مصوبه شورای شهر تهران ۲۸ درصد افزایش در بخش مترو، ۲۶ درصد افزایش در بخش اتوبوس و ۴۵ درصد افزایش در بخش تاکسی را خواهیم داشت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
جایگزینی تاکسیهای فرسوده با برقی :
تعداد بازدید : 1
امضای موافقتنامه همکاری مشترک بین تاکسیرانی و کرمان موتور صورت گرفت
آیین امضای موافقتنامه همکاری مشترک جهت جایگزینی تاکسی فرسوده با تاکسی برقی شرکت کرمان موتور برگزار شد.
آیین امضای موافقتنامه همکاری مشترک جهت جایگزینی تاکسی فرسوده با خودرو تاکسی برقی شرکت کرمان موتور صبح دیروز -یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲- با حضور شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی و سامان فیروزی مدیرعامل شرکت کرمان موتور برگزار شد.
شادی مالکی در ابتدای این جلسه گفت: شهرداری تهران به رغم اینکه تعدادی خودرو را از چین وارد می کند اما به جهت استفاده از ظرفیت خودروسازان داخلی توافق نامه ای را با کمک وزارت صمت منعقد کرد. بر اساس این قرارداد موافقت نامه هایی با خودروسازان داخلی از جمله موافقت نامه با شرکت کرمان موتور شکل گرفت.
وی با بیان اینکه بر اساس این موافقت نامه ها سازمان تاکسیرانی یک پل ارتباطی بین شرکت خودروساز که خودروی خود را وارد کرده و وزارت صمت می شود، اظهار کرد: با این توافق به جای خودروی پیشنهادی گذشته خودروی برقی را جایگزین می کنیم. قیمت خودروی برقی دو برابر خودروی پیشنهادی سنوات گذشته است و با محقق شدن بخشی از بودجه ای که دولت برای راه اندازی صنعت خودرو قرار داده، قیمت تمام شده خودرو برقی معادل قیمت خودرویی می شود که برای نوسازی در سال گذشته هزینه می کردیم.
سرپرست سازمان تاکسیرانی ادامه داد: در گام دوم تاکسیرانی فراخوانی را با هماهنگی شرکت های خودروساز منتشر می کند و بعد از انتشار این فراخوان، رانندگان تاکسی با شرکت خودروساز یعنی کرمان موتور مرتبط می شوند و قراردادی فی ما بین تاکسیران و خودروساز شکل می گیرد. درنهایت سازمان تاکسیرانی هم طی انجام کار همراه خواهد بود و این حمایت در جهت تسهیل گری انجام خواهد گرفت.
در ادامه سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان موتور گفت: با توجه به اینکه فشار شدیدی از سمت وزارت صمت برای برقی سازی ناوگان عمومی و خودروهای شخصی وجود داشت، اولین شرکتی که خودروهای برقی را در تیراژ انبوه وارد کشور کرد ما بودیم. خودرویی که تاییدیه های لازم را گرفته از ۳ ماه آینده تولید انبوه داخلی آن انجام می شود و با داخلی سازی سایر قطعات که با بنزینی مشترک است می توانیم با تولید داخل عرضه کنیم که مزایا و مشکلاتی دارد.
وی با اشاره به مزایای این اتفاق خاطرنشان کرد: وقتی این خودرو را تولید داخل میکنیم با تعرفه صفر گمرک به فروش می رسد. همچنین معافیت از ارزش افزوده یکی دیگر از مزایای این خودروهاست که باعث کاهش ۱۳۰ میلیونی قیمت هر خودرو می شود. ما بر اساس برنامه وزارت صمت حدود ۱۰ هزار دستگاه خودروی برقی سفارش دادیم که ۲ هزار دستگاه وارد شده است و هر ماه ۱ هزار خودرو دیگر وارد می شود.
فیروزی ادامه داد: برای تسهیلات بیشتر یک تعمیرگاه خاص خودروهای برقی راه اندازی کردیم. همچنین این خودروها ۲۰۰ هزار کیلومتر و ۵ سال گارانتی دارند. بنابراین نگرانی بابت خدمات پس از فروش وجود نخواهد داشت. ما یک شرکت حمل و نقل داریم و میتوانیم قابلیت جی پی اس را برای کنترل تاکسی ها در اختیار تاکسیرانی بگذاریم.
در ادامه سرپرست سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه خودروی برقی دیگری که با همکاری مپنا برای ورود ان تلاش کردیم تا سه ماه دیگر به نتیجه می رسد، خاطرنشان کرد: با مزایای در نظر گرفته شده با پیش پرداخت صفر، تاکسیران می تواند این خودرو را خریداری کند. این خودرو برقی سواری و سایز سمند و قیمت آن حدود ۸۰۰ میلیون است.
وی گفت: نمونههایی از اتوبوس برقی نیز به تهران رسیده است و می توانیم در این باره با شهرداری تهران همکاری کنیم. قیمت پیشنهادی ما اقتصادی و اتوبوس های دیزلی و برقی ما مورد تایید است.
در ادامه مالکی گفت: باتوجه به بررسی های کارشناسی بیش از ۸۰ درصد خودروهای تاکسی ما فرسوده است و باعث ایجاد مشکل می شود. لذا در بحث نوسازی ناوگان ما تا مرز ۴۰ هزار خودرو امکان جایگزینی خودروی برقی با فرسوده دیزلی را داریم. اما جدای از این تهران امکان افزایش ناوگان را نیز دارد. بنا را بر این داریم که در مسیر توسعه در سال جاری اقداماتی را انجام بدهیم.
سرپرست سازمان تاکسیرانی خاطرنشان کرد: ما در گام اول یک موافقت نامه هزار دستگاهی را با کرمان موتور منعقد می کنیم که امکان بالا بردن تعداد آن وجود دارد. حدود ۱۱ شرکت خودروساز معرفی شدند و در یک جمع بندی دیگر ۱۰ شرکت دیگر نیز به ما معرفی شدند. تا الان ۴ یا ۵ شرکت به صورت جدی با ما وارد قرارداد شدند و امروز شاهد دومین قرارداد جدی هستیم.
فیروزی نیز در مقابل گفت: کرمان موتور برای امسال آمادگی تامین حدود ۲۰ هزار دستگاه را دارد. تعدد شرکت های خودروسازی و ورود ۲۱ مدل تاکسی به شهر باعث دردسر خواهد شد در هر صورت امکان همکاری تا سقف اعلام شده از سوی کرمان موتور وجود دارد.
مدیرعامل شرکت خودروسازی کرمان موتور افزود: این همکاری مزایای جانبی نیز برای ما به همراه دارد و در این بیزنس خیلی نگاه اقتصادی نداریم چرا که سوخت و بنزین مسئله ملی است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
شکایت دیگری علیه «تسلا» تنظیم شد
به تازگی شکایت دیگری علیه شرکت خودروسازی تسلا تنظیم شده که ادعا میکند طراحی «ناامن» خودروی این شرکت منجر به تصادف شده است.
در سال ۲۰۱۸، مالوری هارکورت که یک زن باردار و صاحب یک تسلا مدل X بود، در شرایط نسبتا وحشتناکی قرار گرفت.
هارکورت که هشت ماه و نیم باردار بود و همسرش آدام در اوایل همان ماه یک تسلا مدل X خریداری کردند و به ادعای تسلا مبنی بر اینکه این خودرو ایمنترین خودروی شاسی بلند در بازار است، اعتقاد داشتند.
با این حال، این وسیله نقلیه برخلاف ادعاهای شرکت عمل کرد. در روز ۲۷ دسامبر سال ۲۰۱۸، تنها دو روز پس از کریسمس و چهار روز پس از خرید این خودرو، پسر دو ساله هارکورت توانست ماشین را روشن کند، به سمت جلو حرکت کرد و به مادرش در خانهشان در سانتا باربارا، کالیفرنیا برخورد کرد.
اکنون، هیئت منصفه تصمیم خواهد گرفت که آیا تسلا به دلیل کلاهبرداری از مصرف کننده به دلیل تبلیغ نادرست فناوری مدل X به عنوان خودروی ایمن و سهلانگاری برای وجود نقصهای ادعا شده در طراحی نرمافزار خودرو، مقصر است یا خیر.
بر اساس خلاصه محاکمه، پسر هارکورت پا روی پدال ترمز گذاشت و ماشین روشن شد. این مدل X با سرعت بیش از هشت مایل در ساعت به سمت هارکورت به جلو حرکت کرد.
وقتی تسلا به او برخورد کرد، هارکورت عملا زمانی برای نشان دادن واکنش نداشت. او همسایههای آن طرف خیابان را برای دریافت کمک صدا زد و از کسی خواست که با ۹۱۱ تماس بگیرد.
یک هفته بعد دخترش را نارس و با لگن شکسته به دنیا آورد. وکلای هارکورت این زایمان را به دلیل جراحات وارد شده به او به عنوان یک زایمان «طاقتفرسا» توصیف کردند.
سلب مسئولیت
هارکورت، شکایتی علیه تسلا تنظیم کرد و ادعا کرد که طراحی ناایمن خودرو منجر به تصادف شده است. برخلاف خودروهای معمولی، خودروهای برقی تسلا سوئیچ یا کلید احتراق برای روشن یا خاموش کردن ندارند.
تسلا این موضوع را رد و انکار کرد که تسلا مدل X ۲۰۱۸ نقصی داشته است. این شرکت استدلال کرد که جراحات هارکورت نتیجه سهلانگاری خود خانم هارکورت در رها کردن پسرش بوده است. تسلا ادعا میکند که «قابلیتهای پیشرفته کمک راننده» این وسیله نقلیه با کاهش گشتاور موتور و کاهش سرعت خودرو جان مادر را نجات داده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.