شماره: 2330 / ۱۴۰۳ نوزدهم فروردين
تعداد بازدید : 1
رنو کپچر جدید دارای تریم آلپاین اسپریت می شود
رنو حدود یک سال پیش به کلی و سوپرمینیفیس لیفتی در میانه چرخه ارائه کرد، بنابراین طبیعی است که معادل کراس اوور آن نیزمورد توجه قرار گیرد.
کپچر مدل 2024 از جدیدترین زبان طراحی با چراغ هایLED در روز و لوگوی الماسی بازسازی شده پیروی می کند. کل نمای جلو بازطراحیشده است.
در قسمت عقب که چراغ های عقب شکلCخود را حفظ کردهاند، اما اکنون گرافیک متفاوتی دارند، تغییرات کمتری وجود دارد. رنو نشان خود را بر روی درب عقب بهروزرسانی کرد تا با آخرین هویت شرکتی مطابقت داشته باشد، و به نظر می رسد که اگزوزهای جعلی اکنون (خوشبختانه) متعلق به گذشته هستند. امیدواریم این نشانهای باشد که این روند آزاردهنده شروع به از بین رفتن کرده است.
تریم جدید آلپ این اسپریت جایگزینRS Line قدیمی در بالای خط تولید شدهاست. مشتریان می توانند از بین 14 ترکیب رنگ دو رنگ و به همان تعداد رنگ انتخاب کنند.ارزانترین کپچر مدل 2024 بر روی چرخ های فولادی 17 اینچی سوار می شود، اما می توانید به صورت اختیاری آن را به آلیاژهایی با همان اندازه ارتقا دهید یا برای آلپاین اسپریت تا 19 اینچ بروید.
فضای داخلی آشنا به نظر می رسد (در نهایت فقط یک فیس لیفت است) اما صفحه نمایش لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی اکنون 10.4 اینچ اندازه دارددر حالی که بزرگ ترین پنل ابزار دیجیتال دارای قطری برابر با 10.25 اینچ است. با کپچرمدل 2024، رنو تمام چرم را از داخل کراس اوور ساب کامپکت حذف می کند و همچنین از شرکروم خلاص می شود. اثاثه یا لوازم داخلی جدید از مواد بازیافتی بر اساس مواد تجدیدپذیرمانند کنف ساخته شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
شرکت خودروسازی فورد اعلام کرد:
عرضه به شرط سودآوری
شرکت خودروسازی فورد تولید برخی از شاسی بلندهای الکتریکی و کامیون را به تاخیر انداخت. فورد موتور اعلام کرد که عرضه خودروهای برقی سه ردیفه در کانادا و نسل بعدی وانت برقی خود در تنسی را به تعویق انداخته است زیرا کاهش تقاضای خودروهای برقی در سطح جهان، خودروسازان را مجبور به تجدید نظر در برنامههای تولید می کند.فورد اعلام کرد که در حال افزایش عرضه خودروهای الکتریکی هیبریدی است و تا سال ۲۰۳۰ انتظار دارد پیشرانههای هیبریدی را در سری خودروهای گازسوز خود ارائه دهد.فورد که در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۴.۷ میلیارد دلار در کسبوکار خودروهای برقی خود از دست داد، در ماه فوریه اعلام کرد که نسل بعدی خودروهای برقی تنها زمانی که بتوانند سودآور باشند، عرضه خواهند شد. این خودروساز گفت که ارائه شاسی بلند الکتریکی بزرگ جدید را تا سال ۲۰۲۷ به عقب میاندازد.فورد عنوان کرد که تحویل کامیون برقی کاملاً جدید را که در یک کارخانه جدید در غرب تنسی تولید خواهد شد تا سال ۲۰۲۶ به تعویق میاندازد. فورد سال گذشته گفت که قصد دارد تولید را در اواخر سال ۲۰۲۵ آغاز کند و سالانه تا ۵۰۰ هزار کامیون برقی در این کارخانه بسازد. فورد قصد دارد در سال ۲۰۲۶ تحویل کامیونهای جدید را به مشتریان آغاز کند.جان لاولر، مدیر مالی فورد، سال گذشته به سرمایهگذاران گفت که فورد برخی از سرمایهگذاریهای چند میلیارد دلاری خود را در ظرفیت تولید خودروهای برقی و باتری جدید به تعویق خواهد انداخت.
خودروی برقی چینی در آلمان آزمایش میشود
شرکت چینی BYD یک خودروی برقی جدید را در آلمان آزمایش می کند که ظاهر اسپرت دارد و در طراحی آن به آیرودینامیک توجه شده است.BYD خودروساز برقی چینی یک محصول جدید را در اشتوتگارت آلمان آزمایش می کند. پیش بینی می شود این خودروی برقی تا پایان ۲۰۲۴ میلادی به بازار عرضه شود. طراحی وسیله نقلیه چینی و البته عملکرد آن نیز جالب است.باتوجه به تست های جاده ای انجام شده به نظر می رسد در این خودرو به آئرودینامک اولویت داده شده است. یک خط سقف شیب دار روی خودرو تمرکز را بر مقاومت کم باد، بیشتر می کند که این امر به بهبود برد و کارایی وسیله نقلیه منجر می شود.این طراحی دقیق، زیباییشناسی را به خطر نمیاندازد. ظاهراً نمای جلویی این خودرو به سبک وسایل نقلیه خانوادگی است. همین امر نشان میدهد عناصر طراحی آن با سایر مدلهای BYD مشترک است. البته جزئیات دیگر خودرو مشخص نیست اما نشانه های اولیه حاکی از یک پنجره جلویی عریض و چراغ های جلویی باریک است.نمای جانبی خودرو نیز حاکی از آن است که وسیله نقلیه تجربه سواری یک خودروی اسپرت را فراهم می کند. این خودرو در مقایسه با SUVهای معمول ارتفاع کمتری تا زمین دارد و بدنه آن مسطح تر است. پایین تر آمدن مرکز گرانش خودرو احتمالا به کنترل سریع تر خودرو منجر می شود.هرچند مشخصات دقیق تر خودرو، نام و قیمت آن هنوز مشخص نیست اما BYD به طور حتم توجه خریداران را به خود جلب خواهد کرد. این وسیله نقلیه با تمرکز روی آئرودینامیک، طراحی اسپرت و ویژگی های نوین پتانسیل آن را دارد که سازنده چینی خود را در بازار وسایل نقلیه برقی مطرح تر کند.
مدیر عامل پلستار:
سالی حیاتی در پیشرو داریم
توماس اینگنلا تفکر نمی کند که پلستار 2 به حق خود رسیده است.مدیرعامل این برند در نمایشگاه خودروی نیویورک گفت: پلستار در سال 2023 یک شرکت تک خودرو بود. بار بزرگ بر دوش پلستار 2 بود.با این حال، او گفت:»پلستار در سال 2023، 54 هزار دستگاه خودرو [در سطح جهان] تحویل داد. این چیزی است که ما را از بسیاری از رقبای برقی جلوتر میاندازد. تجارت ما امسال رشد خواهد کرد. اینیک چیز نادر در سال 2024 خواهد بود.»در حالی که کار اینگنلات خوشبین بودن است، اما در نیویورک او بیش از هر چیز راحت به نظر می رسید. پلستار 3 تابستان امسال با قیمت پایه 73 هزار و 400 دلار عرضه می شود. پلستار 4 از54 هزار و 900 دلار شروع می شود. دفترهای سفارش در اواخر آوریل باز می شوند و برای سه ماهه چهارم برنامه ریزی شده است. هر دو خودرو، که باید به خریداران خانوادگی بسیار بیشتری نسبت به سدان جمع و جور پلستار 2 دسترسی داشته باشند، باید به رویاهای این برند کمک کنند.وی با اشاره به یک خودروی سدان و اسپرت در آینده گفت: مجموعه ای که ما داریم از سطح قیمت پلستار 2 شروع میشود و تا جایی پیش می رود که می دانید 5 و6 کجا خواهند بود. بازار انبوه بازار ما نیست.
پورشه 718 کیمن یک خودروی
دریفت شگفت انگیز عالی می سازد
جزئیات ساخت را در کانال یوتیوب خود توضیح می دهد واین جذاب است. کیمن به طور شگفت انگیزی برای تبدیل به خودروی دریفت مناسب است.DeNofa توانست هندسه تعلیق عقب را حفظ کند و به سادگی بازوهای جدیدی را نصب کرد که امکان تنظیم بیشتر مرکز رول و ضد چمباتمه را فراهم می کند و بوشهای لاستیکی استوک را برای اتصالات هیم ایجاد می کند.پس از انداختن گیربکس، DeNofa یک کلاچ قوی تر، دنده های 2، 3 و 4 را تقویت کرد و دیفرانسیل را جوش داد که همه اینها به طرز شگفت انگیزی ساده بودند. او ترجیح داد با یک کایمن با چهار تخته توربو شارژ به جای یک فلت شش تنفس طبیعی همراه شود تا پتانسیل قدرت زیادیبرای موتور تقویت شده داشته باشد. در حال حاضر، آنها حدود 400 اسب بخار بر روی 350استوک کار می کنند، اما هدف نزدیک شدن به 600 است. برای این کار باید یک اگزوز جدیدکه قبلاً روی خودرو نصب شده است و یک توربوشارژر جدید نیاز داشته باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیرعامل شرکت سایپایدک عنوان کرد:
تعداد بازدید : 1
افزایش کیفیت تولیدات شرکت سنان شیمی
مدیرعامل شرکت سایپایدک با اشاره به ظرفیت مناسب شرکت سنان شیمی در تولید انواع روانکار مورد نیاز گروه سایپا، گفت: افزایش کیفیت روغنهای تولیدی سنان شیمی و تنوع محصولات با توجه به ورود خودروهای جدید به بازار و نیاز گروه خودروسازی سایپا و شبکه خدمات پس از فروش، با جدیت دنبال میشود.
اردلان حسینی به همراه اعضای هیات مدیره، با حضور در دفتر مرکزی شرکت سنان شیمی و در نشستی با مدیران این شرکت، راههای توسعه محصولات، افزایش سرمایهگذاری و روشهای استفاده از آخرین فناوریهای روز دنیا برای تولید انواع روانکارهای مورد نیاز شرکتهای گروه خودروسازی سایپا، خط تولید و خدمات پس از فروش را مورد ارزیابی قرار داد.
او با اشاره به افزایش تولید سنان شیمی در سال گذشته، ادامه این روند در سال جاری را خواستار شد و گفت: با افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده و در نظر گرفتن قیمت رقابتی، میتوانیم سهم مناسبی از بازار روانکارها را در اختیار بگیریم.
حسینی با اشاره به ظرفیتهای فراوان سنان شیمی سایپا برای افزایش تولید و تنوع محصولات، تصریح کرد: برای تامین روغن موتور و سایر روانکارها کمبودی وجود ندارد و لذا به مشتریان گروه سایپا توصیه میکنیم از روغنهای مورد تایید سایپا که متناسب با ویژگیهای فنی محصولات سایپا تولید میشود،استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت سایپایدک با حمایت از برنامههای توسعهای سنان شیمی در جهت افزایش تولید، گفت: با همفکری و تعامل، قطعا میتوان بر مشکلات موجود غلبه کرد و همچنین با ورود محصولات جدید به چرخه تولیدات گروه سایپا، ضرورت دارد، تنوع انواع روانکارها در دستور کار تولید و تامین قرار گیرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو عنوان کرد:
تعداد بازدید : 0
تولیدات داخلی قطعات خودرو با کیفیتتر از نمونههای خارجی
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو تهران ضمن تاکید بر اینکه خارجی بودن قطعات، دلیلی بر با کیفیت بودن آنها نیست و زمانیکه کالای بیکیفیت و تقلبی وارد کشور شود، جمع کردن آن در سطح توزیع بسیار سخت خواهد بود، معتقد است با اینکه تحریمها دست بسیاری از تولیدکنندگان را در واردات ماشینآلات روز دنیا بسته است، اما طی سالهای اخیر در زمینه تولید کالاهای فوق ایمنی پیشرفتهای خوبی داشته و حتی آنها را صادر کردهایم.
سید احمد حسینی در رابطه با تقلب در بازار خدمات پس از فروش خودرو و وجود قطعات و لوازم یدکی (علیالخصوص در حوزه انواع روغن موتور و فیلترها) اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نظارت بر کیفیت و اصالت کالاها در مبادی ورودی کشور، بر عهده گمرک (تحت نظارت وزارت اقتصاد) قرار دارد؛ اما متاسفانه گاها نظارت کافی و لازم در مبادی ورودی صورت نمیپذیرد.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران خاطرنشان کرد: قطعات یدکی و لوازم جانبی خودرو با توجه به حجم و وزن آنها و تعرفههای گمرکی، مستثنی از تعرفههای جدید هستند که بدون دلیل و عامل منطقی، به صورت قابل توجه تعرفه آنها افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین قاچاق آنها به داخل کشور اساسا مقرون به صرفه نیست و صرفنظر از اینکه خود کالا هم در معرض خطر است، هزینههای بیشتری هم دربر دارد.
وی افزود: آنچه که در این رابطه از اهمیت بالایی برخوردار است، این است که نظارتی بر این کالاها در مبادی ورودی نمیشود؛ بنابراین چنانچه این نظارت، منسجم و با دقت بیشتری انجام شود، بسیاری از این دست کالاها امکان ورود به کشور را نخواهند داشت. زمانیکه یک کالای بیکیفیت وارد میشود، جمع کردن آن در سطح توزیع بسیار سخت خواهد بود.
این مقام صنفی ضمن اشاره به اینکه طی حدوداً یکسال و نیم اخیر به دنبال این بودهایم تا تولیدکنندگان صنفی استانی شوند، گفت: استانی شدن به این معناست که در هر استان تولیدکنندگانی هستند که سبک و سیاق آنها، پایینتر از صنعتی است و در واقع در کارگاههای کوچک فعالیت میکنند. اینها در اولین گام بایستی شناسنامهدار شوند؛ بدین معنا که پروانه کسب داشته باشند تا بتوان بر آنها نظارت کرد.
به گفته حسینی، بر اساس این طرح و پیشنهادی که توسط معاون وزیر صمت نیز مورد حمایت قرار گرفته است، تولیدکنندگان صنفی همه شهرستانهای تهران، زیر نظر اتحادیه لوازم یدکی شهر تهران قرار خواهند گرفت تا نظارت بر آنها وجود داشته باشد.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو ضمن تاکید بر اینکه دولتمردان به جای متولیگری و دخالت در امور بایستی به حوزه نظارتی برگردند، اظهار کرد: باید در این حوزه و برای جلوگیری از تقلب و تخلفات این چنینی در بازار قطعات و لوازم یدکی خودرو، امور به اتحادیههای مربوطه سپرده شود و بر آنها نظارت هم شود.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران ضمن تاکید بر توجه مردم در خرید و مصرف قطعات و لوازم یدکی خودرو، گفت: در وهله نخست این موضوع درست نیست که اگر برندی خارجی بود، قطعا با کیفیت است و تقلبی در آن صورت نمیگیرد. مردم حتما از واحدهای صنفی که دارای پروانه کسب معتبر هستند، کالای مورد نظر خود را خریداری کرده و حتما فاکتور خرید با مهر و امضای فروشگاه را دریافت کنند. همچنین در هنگام خرید انواع فیلتر و روغن خودرو به کدشناسه و رهگیری، نشان استاندارد و اصالت و برندهای معتبر داخلی توجه کنند.
وی افزود: چنانچه مشتری با کالاهای بیکیفیت یا تقلبی برخورد کرد، بایستی حتما به صورت تلفنی یا حضوری به واحد شکایت اتحادیههای مربوطه مراجعه کنند؛ مردم مطمئن باشند که قطعا چنین تخلفاتی پیگیری خواهد شد.
حسینی تصریح کرد: ضمن اینکه در حال حاضر در بعضی حوزهها همچون انواع فیلترهای خودرو، فیلتر هوا، فیلتر بنزین، فیلتر روغن، لنت، روغن ترمز، روغن موتور و گیربکس و بسیاری کالاهای دیگر تولیدات داخلیمان حتی از نمونههای مشابه خارجی باکیفیتتر است. نکته دیگر اینکه چنانچه محدودیتهایی مانند تحریم و محدودیت برای واردات دستگاههای جدید نباشد، هیچ کالایی نیست که امکان تولید آن در داخل نباشد. شاید امروز تحریمها دست بسیاری از تولیدکنندگان را بسته تا نتوانند ماشینآلات روز دنیا را وارد کنند، اما در بسیاری از حوزهها و در زمینه تولید کالاهای فوق ایمنی پیشرفتهای خوبی داشتهایم و حتی آنها را صادر کردیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
آشنایی با هتل چرخدار شرکت معماری آلمانی
یک شرکت معماری آلمانی، طرح مفهومی ساخت نوعی وسیله نقلیه را ارائه داده است که میتواند امکان خوابیدن سرنشینان را هنگام سفر فراهم کند و غذا و نوشیدنی مورد نیاز را نیز ارائه دهد.
ایده ساخت یک اتاق هتل روی چرخ ممکن است شبیه به فیلمهای علمی-تخیلی به نظر برسد اما اگر جدیدترین مفهوم آن در دسترس قرار بگیرد، به زودی میتواند به واقعیت تبدیل شود.
هدف پژوهشگران شرکت معماری «Xoio» این است که با ایده «سوئیفت پاد»(Swift Pod)، سفرهای طولانی و خستهکننده با خودرو را کنار بگذارند.
این وسیله نقلیه مفهومی آیندهنگر دارای یک اتاقک خواب بزرگ است که در آن دو مسافر میتوانند هنگام رانندگی در سفر چرت بزنند. اگر کاربر به میانوعده نیمهشب نیاز داشته باشد، نیازی به توقف نیست زیرا سوئیفت پاد حتی تنقلات و نوشیدنیها را نیز ارائه میدهد.
ایده سوئیفت پاد، پیمودن مسافتهای طولانی با سرعت معقول هنگام خواب است. شرکت Xoio در یک پست وبلاگی توضیح داد: ما همیشه مجذوب قطارهای شبانه و جادوی نوستالژیک ایده بیدار شدن در مقصد بودهایم.
این خودرو یک طراحی مثلثی دارد. گروه سازنده گفتند: ما تصمیم گرفتیم از شکل مثلث استفاده کنیم تا نشان دهیم که این شکل چقدر برای ساخت یک وسیله حملونقل پایدار برای مسافتهای طولانی مناسب است.
دو تخت یکنفره، فضای خواب را برای دو مسافر فراهم میکنند. مسافران هنگام سفر میتوانند بنشینند یا روی تخت دراز بکشند.
مسافران میتوانند این وسیله نقلیه را به صورت آنلاین سفارش دهند و مقصد و زمان مورد نظر خود را وارد کنند. یک سیستم ناوبری، سرعت مورد نیاز را به طور خودکار برای رسیدن به هدف مورد نظر محاسبه میکند.
شرکت Xoio نوشت: شگفتانگیز است که در طول شب بتوانید با سرعتهای سازگار با محیط زیست سفر کنید؛ به ویژه زمانی که ترافیک کم است.
ایران خودرو گزارش داد:
کاهش ۴۰ درصدی زمان تعمیرات در نمایندگیها
طرح خدمات نوروزی سال ۱۴۰۳ ایرانخودرو که از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده بود در پایان روز چهاردهم فروردین ماه سال جاری با ثبت چندین دستاورد مهم در راستای ارتقای رضایت مشتریان به پایان رسید.
مدیر پروژه طرح خدمات و امداد نوروزی شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو در اینباره گفت: در طرح نوروزی سال جاری موفق شدیم، با برنامهریزی دقیق و اجرای کامل آن، رکوردهای جدید و چشمگیری در راستای افزایش رضایت مشتریان ثبت کنیم، به نحوی که حدود ۹۰ درصد خودروهای پذیرش شده در نمایندگیهای مجاز طی همان روز، ترخیص و به مشتریان تحویل داده شدند و میانگین مدت زمان تعمیرات در نمایندگیها از ۱۴ ساعت به ۸.۵ رسید که این میزان نسبت به سال گذشته ۴۰درصد کاهش داشته است.
رسول رمضانی ادامه داد: در طرح امسال تعداد خودروهای متوقف و متوقع در انتظار تامین قطعه در نمایندگیها به ترتیب ۷۶ و ۸۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافت.
وی با اشاره به کاهش چشمگیر تعداد خودروهای متوقف و متوقع و همچنین کاهش زمان تعمیرات، گفت: پیشبینی تامین قطعات مورد نیاز و تامین آن از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و ارسال پیش از موعد قطعات برای نمایندگیهای کشیک یکی از دلایل این دستاورد بوده، همچنین با توجه به ایام تعطیلات، تمهیدات لجستیکی لازم برای تامین و ارسال فوری قطعات، از قبل اندیشیده شده بود تا خودرویی در این زمان در نمایندگیها متوقف نمانَد.
رمضانی افزود: در نوروز امسال، ارایه خدمات وارانتی به مشتریان در نمایندگیهای ایرانخودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۷ درصد رشد داشت که نشان دهنده وفاداری مشتریان به گروه صنعتی ایرانخودرو حتی پس از اتمام دوره گارانتی است.
وی در خصوص میانگین زمان انتظار برای دریافت خدمات امدادی نیز به ثبت رکوردی جدید اشاره و تشریح کرد: این عدد در نوروز سال جاری به ۲۱ دقیقه و ۱۹ ثانیه رسید؛ یعنی امدادگران توانستند به صورت متوسط ۱۲ درصد زودتر از سال گذشته در محل درخواست امداد مشتریان حاضر شوند. در عین حال هزینه ایاب و ذهاب خدمات امداد بالینی برای هموطنانی که تعمیرات خودروی آنها در محل انجام میشد نیز رایگان بود.
رمضانی یادآور شد: در تمام روزهای اجرای طرح، مدیران ارشد و کارشناسان ستاد مرکزی ایساکو، به صورت ویژه برای تسریع در روند خدمترسانی به مشتریان در مجموعه حضور داشتند و ضمن ارتباط مستمر با مدیران دفاتر منطقهای در سراسر کشور، بر حسن اجرای طرح و کیفیت ارایه خدمات، نظارت و بررسی داشتند.
گفتنی است، شبکه خدمات پس از فروش ایرانخودرو علاوه بر ارایه خدمات به مشتریان خود، در مجموع به ۳۸۰۳ خودرو از سایر خودروسازان کشور نیز از حمل تا امداد بالینی خدمترسانی کرده است.
در این طرح بیش از شش هزار نفر در شبکه خدمات پس فروش ایرانخودرو، شامل ۳۰۰ نمایندگی و ۳۰۰ فروشگاه مجاز به خدمترسانی پرداختند. همچنین دو هزار و ۸۰۰ اکیپ شیفت ناوگان امدادخودرو ایران در سراسر کشور برای خدمترسانی به هموطنان با آمادگی کامل به هممیهنان خدمت ارایه کردند.
نمایندگیهای کشیک طرح به صورت تک شیفت، دو شیفت و برای نخستین بار شش نمایندگی ویژه پذیرش افطار تا سحر در شهرهای تهران، قم، شیراز، اصفهان، مشهد و اهواز به خدمترسانی پرداختند. این طرح پس از ۱۷ شبانهروز تلاش مداوم مدیران ارشد و کارکنان مجموعه خدمات پس از فروش ایرانخودرو در چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۳ خاتمه یافت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
تسلا از اولین روبوتاکسی خود رونمایی میکند
به گفته ایلان ماسک، شرکت خودروسازی تسلا روز ۸ اوت از یک روبوتاکسی رونمایی خواهد کرد.
گزارشها حاکی از آن است که تسلا بر روی ساخت و توسعه روبوتاکسیها تمرکز کرده است.
رویترز میگوید، شرکت تسلا تولید مدل ۲۵ هزار دلاری خود را متوقف میکند، اما ایلان ماسک میگوید این خبرگزاری دروغ میگوید.
تسلا برنامههای خود را برای ساخت خودروی برقی مقرون به صرفه کنار گذاشته است.
ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت در ماه ژانویه گفته بود که خوشبین است که خودروی برقی ارزان قیمت در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود. بنا بر گزارشها، اکنون این خودروساز در عوض به سراغ روبوتاکسی رفته است که ماسک آن را به عنوان آینده حمل و نقل توصیف کرده است.
طبق گزارشها، پروژه خودروی برقی مقرون به صرفه که اغلب «مدل ۲» نامیده میشود، متوقف شده است. این خودروساز حجم تولید هفتگی ۱۰ هزار خودرو را پیشبینی کرده بود و ماسک گفته بود ما تمام وقت کار خواهیم کرد تا آن را به واقعیت تبدیل کنیم. وی قبلاً ادعا کرده بود که تسلا در حال کار بر روی دو مدل جدید خودروی برقی است که انتظار میرود سالانه تا پنج میلیون دستگاه را به فروش برساند.
اکنون این لغو تولید خودروی مقرون به صرفه تسلا باعث میشود که حالا دیگر خودروی سدان ۳۹ هزار دلاری این شرکت به عنوان ارزانترین وسیله نقلیه تسلا معرفی شود.
منابع رویترز به این رسانه گفتهاند که در جلسهای که در اواخر فوریه با حضور تعداد زیادی از کارمندان تسلا برگزار شده، در مورد لغو تولید این مدل به آنها گفته شده اما هشدار داده شده است که از خبررسانی در مورد لغو این برنامه خودداری کنند.
البته ماسک روز گذشته در ایکس در پاسخ به این موضوع، بدون ذکر هیچ دلیل موجهی نوشت که رویترز دروغ میگوید.
اتفاق اصلی وقتی روی داد که چند ساعت پس از انتشار گزارش رویترز مبنی بر اینکه تسلا برنامههای خود را برای تولید یک خودروی برقی ارزان قیمت لغو کرده است، ایلان ماسک اعلام کرد که تسلا در تاریخ ۸ اوت(۱۸ مرداد) اولین روبوتاکسی خود را معرفی میکند.
این در حالی است که تسلا سالها قول یک خودروی برقی مقرونبهصرفهتر با قیمت حدود ۲۵ هزار دلاری را داده بود و ماسک در ژانویه امسال گفته بود که خوشبین است که این مدل در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود.
حالا جالب است که ببینیم این شرکت چگونه یک روبوتاکسی را که قرار است به جای استفاده از رادار و سایر حسگرها که شرکتهای دیگر مانند ویمو(Waymo) به طور گسترده از آنها استفاده میکنند، فقط با دوربین کار کند، راهاندازی میکند.
تسلا در حال حاضر در موقعیتی قرار دارد که تقاضا برای خودروهای الکتریکی در ایالات متحده کاهش یافته است و از آن طرف رقابت در چین تشدید شده و شرکت خودروسازی چینی BYD به سرعت در حال رشد در این حوزه است. این خودروساز چینی در اوایل ماه جاری گفت که فروش آن نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است. در همین حال، تسلا اعلام کرد که تحویلهای آن سالانه هشت درصد و نسبت به سه ماهه قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.