شماره: 1738 / ۱۴۰۰ بيست و نهم شهريور
تعداد بازدید : 0
اخبار
تسهیلات بانک ملی ایران با نرخ سود انتخابی مشتریان
طرح تسهیلاتی «صدف» با هدف پاسخگویی متناسب با نیازهای متقاضیان در شعب بانک ملی ایران آغاز شد.این طرح بر اساس میزان ماندگاری منابع نزد بانک در قبال سپرده های 6 ماهه، 9 ماهه و یک ساله پیاده سازی شده است و همه اقشار می توانند از آن استفاده کنند.نرخ سود این تسهیلات از یک درصد تا 18 درصد و مدت بازپرداخت آن از 12 ماه تا 60 ماه به انتخاب مشتریان متغیر است.شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور آماده ارائه خدمات طرح «صدف» هستند.
کمک بانک صادرات ایران
به آزادی 100 بازنشسته زندانی
بانک صادرات ایران با امضای یک تفاهمنامه سه جانبه با صندوق بازنشستگی کشوری و ستاد دیه کشور آزادی 100 زندانی غیرعمد را تسهیل کرد.این بانک به منظور ایفای مسئولیت اجتماعی و حمایت از آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با امضای یک تفاهمنامه با صندوق بازنشستگی کشوری و ستاد دیه کشور از زندانیان جرائم غیرعمد بازنشسته کشوری با اعتباری در حدود 200 میلیارد ریال حمایت میکند.بر اساس این تفاهمنامه، سقف تسهیلات فردی برای زندانیان مذکور دو میلیارد ریال تعیین شده که با استفاده از امکانات بانک صادرات ایران، صندوق بازنشستگی کشوری و ستاد دیه برای تسهیل روند آزادی 100 بازنشسته کشوری زندانی استفاده خواهد شد.تفاهمنامه صندوق بازنشستگی کشوری با ستاد دیه کشور و بانک صادرات ایران، برای نخستین بار و با هدف آزادسازی حداکثر 100 بازنشسته زندانی جرائم غیرعمد با سقف هر فرد 2میلیارد ریال و با استفاده از امکانات این سه نهاد اجرا میشود.در این تفاهمنامه همچنین مقرر شد از ظرفیت تشکلهای بازنشستگی و مدیران استانی صندوق برای حمایت از بازنشستگان زندانی استفاده شود.
از طریق وبسایت بانک مهر ایران، با کالاکارت خود خرید کنید
آن دسته از مشتریان بانک مهر ایران که کالاکارت دارند، میتوانند با مراجعه به صفحه کالاکارت روی وبسایت بانک مهر ایران، نسبت به خرید با کالاکارت خود اقدام کنند.به گزارش روابط عمومی بانک قرضالحسنه مهر ایران، با توجه به درخواستهای متعدد مشتریان درباره خرید از درگاه با استفاده از شماره کارت، این امکان فراهم شده است. مشتریان هماکنون میتوانند از طریق صفحه کالاکارت روی وبسایت بانک مهر ایران با استفاده از کد ملی یا شماره کارت خود بر اساس کالاکارت دریافتی، خرید کنند. کالاکارت بانک مهر ایران، یک کارت اعتباری است که بدون نیاز به سپردهگذاری به مشتریان ارائه میشود. اقساط این کارت بین 6 تا 36 ماه است و سقف مبلغ آن در حال حاضر 500 میلیون ریال است. مشتریان بانک مهر ایران میتوانند با دریافت این کارت از پذیرندههای متنوع آن خرید کنند. گفتنی است کارمزد کالاکارت بانک مهر ایران حداکثر 4 درصد سالانه است.
مدیر باشگاه پرسپولیس
وارد عرصه بیمه شد
افشین پیروانی کاپیتان پرافتخار و سابق تیم ملی فوتبال و باشگاه پرسپولیس به جمع نمایندگان شبکه فروش بیمه «ما» پیوست.به گزارش روابط عمومی بیمه «ما» افشین پیروانی مدافع با تعصب سال های نه چندان دور فوتبال کشورمان و باشگاه پر طرفدار پرسپولیس و مدیر حال حاضر این باشگاه فرهنگی ورزشی وارد عرصه بیمه شد و با کد نمایندگی 5555 به یاد شماره پیراهن خاطره انگیز 5 ، تحت نظارت سرپرستی شرق تهران، فعالیت خود را در فروش انواع محصولات بیمه ای شرکت سهامی بیمه «ما» آغاز کرد.افشین پیروانی فارغ التحصیل دکترای تربیت بدنی از دانشگاه فینکس آمریکا می باشد و علاوه بر بازی در زمره مربیان و مدیران فاخر کشور قرار دارد. پیروانی سابقه حضور به عنوان بازیکن، کاپیتان، مربی، سرمربی و مدیر باشگاه پرسپولیس و همچنین بازیکن، کاپیتان، مربی و مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان را داشته و یکی از اعضای نسل طلایی فوتبال کشورمان در سال 1998 بود.
واگذاری بیش از 133 هزار میلیارد ریال سهام بانک ملی ایران در شرکت ها
بانک ملی ایران در راستای مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید، بیش از 133 هزار میلیارد ریال از سهام خود را واگذار کرده است.به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، عملیات واگذاری بیش از 27 هزار میلیارد ریال از این سهام در سال 1398 و مابقی آن در سال 1399 انجام شده است.سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، زیرمجموعه های طرح و توسعه آینده پویا، معدن شکافان تهران، ایران خودرو، قند و تصفیه شکر اهواز و ایمن ترابر آریا، بخشی از شرکت هایی هستند که بانک ملی ایران سهام خود در آنها را واگذار کرده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
بیمه درمان انفرادی، محصول راهبردی بیمه تعاون است
مراکز طرف قرارداد خدمات استانداردی به بیمه گذاران تحت پوشش بیمه درمان انفرادی بیمه تعاون می دهند و در مقابل شرکت نیز به تعهدات خود در مقابل آنها به خوبی عمل می کند.یونس مظلومی، مدیر عامل بیمه تعاون در حاشیه برپایی بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در گفتگو با خبرنگار اخبار پولی مالی که در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد گفت: بیمه درمان انفرادی یکی از محصولات استراتژیک ما به شمار می رود و صدور این بیمه نامه به صورت آنلاین صادر می شود. مظلومی با تاکید بر این نکته که اولین شرکتی بودیم که این نو ع پوشش را ارایه دادیم، توضیح داد: ابتدا برای فروش بیمه نامه درمان انفرادی، سخت گیری هایی برای فروش اعمال شد با این حال با استقبال خوبی مواجه گردید به ترتیبی که در سال دوم 100 درصد افرادی که این بیمه نامه را در سال نخست تهیه کرده بودند، مجددا اقدام به خرید و تمدید بیمه نامه خود کردند و حتی این پوشش بیمه ای را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی کردند. مدیرعامل بیمه تعاون، با اعلام این که شرکت با راه اندازی بیمه نامه انفرادی درمان به کیفیت خدمات ارائه شده بیشتر اهمیت داده است تا کمیت فروش بیمه نامه، افزود: ما با حساسیت و وسواس، مراکز درمان تحت پوشش را انتخاب کردیم تا از استاندارد و کیفیت لازم برخوردار باشند و خدمات خوبی به بیمه گذاران ما ارایه دهند. در مقابل رابطه خوبی با مراکز طرف برقرار کردیم و به تعهدات خود عمل کرده و صورت حساب ها را نیز به موقع تسویه کردیم. بدین ترتیب رابطه خوبی بین شرکت و مراکز درمانی طرف قرارداد ایجاد شده است.
پرداخت خسارت 26 میلیارد ریالی بیمه البرز به بیمارستان محب کوثر
شرکت بیمه البرز در پی آتشسوزی در بیمارستان محب کوثر، مبلغ 26 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرد.به گزارش روابط عمومی بیمه البرز، با حضور مدیران ارشد این شرکت ، مجید علی پناهی، رییس هیات مدیره بیمه البرز، چک تسویه خسارت آتشسوزی به مبلغ 16میلیارد ریال را به مدیرعامل بیمارستان محب کوثر اعطا کرد. مجید نادری، قائم مقام مدیرعامل بیمه البرز در جلسه اعطای چک، اظهار داشت: هیات مدیره بیمه البرز به خاطر تسریع و تسهیل خدمات رسانی به مردم عزیزدر شرایط کنونی که به خاطر شیوع ویروس کرونا وظایف و فعالیت مراکز درمانی چندین برابر شده است، دستور رسیدگی سریع پرونده خسارت آتش سوزی بیمارستان محب کوثر را داد و در همین راستا در کم ترین زمان ممکن کل خسارت مذکور به بیمه گزار پرداخت شد. بنا بر این گزارش، در این جلسه دکتر مبارکی، رییس بیمارستان محب کوثر با اشاره به این که سالیان طولانی بیمه گزار شرکت بیمه البرز است و همیشه از خدمات خوب و سریع بیمه البرز بهره برده است، گفت: از سرعت عمل و تلاش سریع و به موقع شرکت بیمه البرز در پرداخت خسارت آتش سوزی به بیمارستان قدردانی می کنیم. این گزارش حاکی است، پیش از این نیز بلافاصله پس از وقوع حادثه آتش سوزی در بیمارستان محب کوثر، کارشناسان بیمه البرز به پرونده خسارت مذکور رسیدگی کردند و تنها پس از گذشت چند روز از وقوع آتش سوزی، مدیر بیمههای آتشسوزی و رییس مجتمع کریمخان زند بیمه البرز با حضور در بیمارستان محب کوثر و دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این بیمارستان، چک علی الحساب خسارت آتشسوزی به مبلغ ده میلیارد ریال را به مدیرعامل بیمارستان محب کوثر اعطا کرده بود.
با حکم مدیر عامل صورت گرفت:
دو انتصاب جدید در بیمه آسیا
سرپرست معاونت بیمه های اشخاص و مسئولیت ومشاور عالی مدیرعامل در بیمه های اشخاص و مسئولیت معرفی شدند.به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا،مراسم معارفه معاونت بیمه های اشخاص و مسئولیت بیمه آسیا با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بیمه آسیا معاونان مدیرعامل و مدیران حوزه بیمه های اشخاص و مسئولیت برگزار شد،در مراسم مذکور ژیلا رضوی به عنوان سرپرست معاونت بیمه های اشخاص و مسئولیت و مهدی شریفی به عنوان مشاور عالی مدیرعامل در بیمه های اشخاص و مسئولیت معرفی شدند.مسعود بادین، نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا ضمن قدردانی از معاون پیشین بیمه های اشخاص و مسئولیت، انتخاب یک خانم به عنوان معاون فنی در بیمه آسیا را اتفاقی ارزنده و در خور توجه در صنعت بیمه توصیف کرد.مدیرعامل بیمه آسیا، خانم رضوی را فردی فنی و توانمند توصیف کرد و افزود: این انتخاب، ناشی از نگاه مثبت و واقع گرایانه و همچنین اعتماد سازمان به همکاران خانم در شرکت بیمه آسیاست که نیمی از نیروی انسانی توانمند شرکت را تشکیل می دهند و هم در
حوزه های ستادی و هم در شبکه فروش، نشان داده اند که به شایستگی و با مسئولیت پذیری بالا به انجام امور محوله می پردازند و نقش بسیار برجسته ای در موفقیت ها و افتخارات بیمه آسیا دارند.مسعود بادین نقش زنان در صحنه اجتماعی و صحنه اقتصادی را بسیار تاثیرگذار توصیف کرد و تاکید نمود، باید از این ظرفیت بیش از بیش در صنعت بیمه استفاده کرد.گفتنی است، با حکم مدیرعامل بیمه آسیا، خانم ژیلا رضوی به سمت سرپرست معاون بیمه های اشخاص و مسئولیت این شرکت و آقای مهدی شریفی نیز به عنوان مشاور عالی مدیرعامل بیمه آسیا در بیمه های اشخاص و مسئولیت منصوب شدند. شریفی همچنین به نمایندگی از بیمه آسیا، عضو هیأت مدیره بیمه اتکایی امین نیز می باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
دکتر غلامرضا سلیمانی در نشست مجازی با نمایندگان کانون های صنفی و نمایندگان شبکه فروش از رفع ابهامات آیین نامه 102 خبر داد:
تعداد بازدید : 1
شبکه فروش بیمه نگران آیین نامه کارمزد نباشند
پیش از تدوین و ابلاغ آیین نامه های مرتبط با شبکه فروش با انجمن ها و کانون های مرتبط هماهنگی های لازم صورت خواهد گرفت تا ابهامات برطرف شود.
به گزارش اخبارصنعت، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر سلیمانی که در نشست مجازی با نمایندگان شبکه فروش سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه بدون حضور شبکه فروش و انجمن های صنفی هیچ معنا و مفهومی ندارد و نهاد ناظر برای جلب رضایت نمایندگان این شبکه، تمامی توان حاکمیتی و فنی خود را به کار خواهد گرفت.
رئیس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از تعامل سازنده نهادنظارتی و شبکه فروش، حضور نمایندگان شبکه فروش در نشست مجازی (کلاب هاوس) در نشست های مشترک را خواستار شد و افزود: در خصوص ابهامات آیین نامه 102 به ویترین ارزشمند صنعت بیمه اطمینان می دهم که درنخستین جلسه شورای عالی بیمه بازنگری قابل قبولی در راستای تامین نقطه نظرات ایشان صورت خواهد گرفت.
وی رشد پرتفوی و افزایش ضریب نفود بیمه را در گرو تلاش و دلگرمی شبکه فروش و رفع دغدغه های معیشتی آنان ارزیابی کرد و اظهار داشت: وظیفه ذاتی نهاد ناظر صنعت بیمه ایفای حقوق شبکه فروش است و تصمیمی در تضاد با منافع این عزیزان اتخاذ نخواهد شد.
رئیس شورای عالی بیمه از رشد هماهنگ پرتفوی بیمه با نرخ تورم خبر داد و افزود: سودآوری متناسب صنعت بیمه با نرخ تورم یک دستاورد بزرگ است که در آینده نزدیک و با تلاش هر چه بیشتر شرکت ها و همچنین شبکه فروش بیش از پیش افزایش خواهد یافت.
وی افزایش سودآوری صنعت بیمه از 850 میلیارد تومان به 12400 میلیارد را قابل تامل دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه در شبکه فروش اعم از کارگزاران، نمایندگان و بازاریابان از مهمترین عواملی است که می تواند رشد قابل توجه این صنعت را به دنبال داشته باشد.
رئیس کل بیمه مرکزی از ضرورت آموزش بازاریابان و شناسنامه دار شدن این قشر در صنعت یاد کرد و گفت: با جذب بازاریابان حرفه ای و آموزش دیده خانواده صنعت بیمه شاهد جمعیت سیصدهزارنفری خواهد شد و رشد سه برابری پرتفوی صنعت بیمه در گرو افزایش بازاریابان است.
وی سیاست بیمه مرکزی را در فرایند عملیاتی بیمه گری، انبساطی و توسعه محور اعلام کرد و گفت: در تمامی رشته های بیمه ای با رفع موانع و ارائه راهکارهای متناسب به سمت تحقق اهداف صنعت بیمه حرکت خواهیم کرد.
دکتر سلیمانی از طرح ها و برنامه هایی در راستای ارتقای جایگاه کانون های صنفی بیمه ای نیز خبر داد و برای برپایی جلسات هم اندیشی در سطوح مختلف بین نهاد ناظر و نمایندگان کانون ها اعلام آمادگی کرد.وی عضویت اعضای کانون های صنفی در مراکز و کمیسیون های تصمیم ساز را منوط به همخوانی با قوانین بالادستی عنوان کرد و گفت: رابطه قراردادی بین شرکت ها و نمایندگان برای نهاد ناظر قابل احترام است و بیمه مرکزی همچنان از تعیین تکلیف ها غیرضروری پرهیز خواهد کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی به اهمیت بار کارشناسی مصوبات شورای عالی بیمه اشاره کرد و اطمینان داد آیین نامه 92 نیز با نگاه کارشناسی توام با مساعدت، اصلاح خواهد شد.
گفتنی است در این نشست تنی چند از مدیران و مسئولان و همچنین نمایندگان شبکه فروش با ابراز رضایت از این گفتگوی سازنده به طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
امهال تسهیلات بخش دیگری از گروه های آسیب دیده از کرونا توسط بانک سینا
در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و کمک به کسب و کارها و اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا، اقساط تسهیلات گروه های مشمول از سوی بانک سینا امهال شد.
به گزارش روابط عمومی بانک سینا، پیرو بخشنامه های ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کلیه مشاغل آسیب دیده از کرونا که در جامعه هدف تعریف شده مطابق دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار دارند در صورت تمایل می توانند بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی خود را که در 4 ماهه اول سال 1400 بوده و در این بازه زمانی پرداخت نشده است، منوط به این امر که بدهی آنان به شبکه بانکی تا تاریخ 1 بهمن 1399 در طبقه جاری قرار داشته باشد، به انتهای دوره تقسیط مشروط به پذیرش شرایط، انتقال دهند تا طی 4 ماه پس از آخرین قسط وصول شود.
این امکان، وام های قرض الحسنه و مشتریانی که اقساط خود را در 4 ماهه اول سال پرداخت نموده اند و تقاضای عودت می نمایند را شامل نمی شود.
متقاضیان برای بهره مندی از این امر می بایست به سایت بانک سینا (قسمت تازه ها، تقاضای امهال تسهیلات آسیب دیده از گسترش کرونا) مراجعه و تقاضای خود را ثبت نمایند.
کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا مشمول حمایت های اقتصادی سال 1400 عبارت از مراکز آموزشی، آموزشگاه ها، مراکز فرهنگی و هنری، رسانه های غیر دیجیتال، مراکز تفریحی و ورزش های آبی و استخرها، مراکز گردشگری و اقامتی و بوم گردی، دفاتر خدمات مسافرتی، تالارهای پذیرایی، قنادی، سالن های زیبایی، مراکز فروش پوشاک، فرش و موکت، آتلیه ها، نمایشگاه های تجاری اعم از عمومی و تخصصی و بین المللی می باشند.
ارتقای فرهنگ سازمانی در صدر برنامه های بانک کارآفرین
ارتقای فرهنگسازمانی از طریق آموزش مستمر و بهرهگیری از کارکنانی، متخصص و متعهد بهمنظور مشتری مداری بیشتر و توسعهسازمانی در صدر برنامههای بانک کارآفرین قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین محمدرضا فرزین مدیرعامل در مراسم افتتاحیه ساختمان تابان این بانک با تاکید بر ضرورت ارتقای فرهنگسازمانی با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: در عصر حاضر تمامی سازمانها و بهویژه شرکتها و بنگاههای مالی نیاز دارند تا با ارتقای فرهنگسازمانی مسیر توسعه و پیشرفت سازمانی خود را هموار کنند.
وی همچنین افزود: توسعهسازمانی، توسعه پایدار را به دنبال خواهد داشت و بنابراین همگی همکاران باید تلاش کنند در راستای تحقق اهداف سازمان همگام و همراستا عمل کنند.
مدیرعامل همچنین خاطرنشان کرد: نیروی انسانی متعهد و متخصص در راستای تحقق اهداف و استراتژیهای سازمانی عمل خواهند کرد و بر این اساس بانک کارآفرین جذب نیرویهای متخصص و متناسب با رشته تحصیلی تخصصی را از اولویتهای مهم کاری خود میداند.
وی همچنین افزود: بانک کارآفرین بانکی مشتری مدار است و ضرورت دارد با توجه بهسرعت شتابان تکنولوژی و فناوریهای نوین، کارکنان بانک آموزشهای تخصصی، بهروز و متناسب با بخش کاری خود را دریافت کنند تا بتوانند خدمات موردنیاز مشتریان خود را با بهترین کیفیت و در کوتاهترین زمان ممکن ارائه دهند و در راستای مشتری مداری بیشتر گام بردارند.
افتتاحیه تابان
دکتر فرزین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به درگذشت زندهیاد رضا اجل افشار معاون حقوقی بانک خاطرنشان کرد: فقدان آقای اجل افشار برای تکتک همکاران سخت و دشوار است و متأسفانه ما همکاری بسیار متعهد، متخصص، خبره و با سعهصدر را که دارای سلامت کاری بسیار بالایی بود، براثر بیماری کرونا از دست دادیم و خلاء ایشان در بانک کاملاً احساس میشود.
وی خاطرنشان کرد: آقای اجل افشار دومین همکار بانک هستند که متاسفانه بعد از آقای حسنزاده رئیس شعبه مهرآباد جنوبی که ایشان هم از همکاران متخصص و کارآمد ما بودند، براثر بیماری کرونا از دست دادیم. از تمامی همکاران خواهش میکنم مراقب سلامتی خود و خانوادههایشان باشند تا خدایناکرده اتفاق ناگواری نیفتد.
دکتر فرزین همچنین با تقدیر از زحمات مدیریت پشتیبانی بانک برای تجهیز و راهاندازی ساختمان تابان خاطرنشان کرد: با همت همکاران این مدیریت ساختمان جدید بانک آماده بهرهبرداری شد تا معاونت بانکی و مدیریتهای ذیربط در آن استقرار یابند.
در پنج ماه نخست سال رخ داد:
رشد 211 درصدی حق بیمه آتشسوزی نوین
بیمههای آتشسوزی نوین در پنج ماه نخست سال جاری از رشد 211.69 درصدی در حق بیمه نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار شدند.
به گزارش روابط عمومی و بینالملل بیمه نوین به نقل از مدیریت بیمههای آتشسوزی؛ این شرکت با پیادهسازی استراتژی مبتنی بر ترکیب بهینه پرتفوی و گسترش فرهنگ بیمه موفق شد تا فروش بیمههای آتشسوزی خود را در پنج ماه نخست سال جاری به نحو قابل توجهی افزایش داده و 211.69 درصد رشد در حق بیمه تولیدی را تجربه کند.
بر اساس آمار منتشر شده، فروش بیمههای آتشسوزی در بیمه نوین با رعایت مبانی مدیریت ریسک همراه بوده است به نحوی که خسارت پرداختی در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 14 درصد کاهش مواجه بوده است. نسبت خسارت این رشته بیمهای نیز در پنج ماه اول سال 1400 نسبت به پنج ماه اول سال گذشته، 72.62 درصد کاهش داشته است.
همچنین براساس آخرین گزارش منتشر شده بیمه مرکزی از عملکرد صنعت بیمه در چهار ماه اول سال جاری، رشته بیمه آتش سوزی نوین در این بازه چهارماه، 5.78 درصد سهم از بازار را به خود اختصاص داده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته است.
مدیریت بیمههای آتشسوزی نوین همچنین از سال های گذشته ارائه خدمات بر اساس نیازهای روز بیمهای را مد نظر داشته و بر همین اساس طرح های متنوعی را روانه بازار کرده است.
طرح “فایرپلاس” بیمه نوین به عنوان محصولی که با تمرکز بر نیازهای مالکان و ساکنان ساختمانهای مسکونی طراحی شده و دارای پوششهای عمومی بیمهنامه آتش سوزی، بههمراه مسئولیتمدنیِ حوادث ایجاده شده در ساختمانهای مسکونی است، از 90 درصد رشد در حق بیمه طی پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار شده است.
طرح “جامع مجتمعهای مسکونی” نیز با نگاه ارائه پوششهای بیمهای متناسب با شرایط قانونی و مدنی حاکم بر مجتمعهای مسکونی طراحی شده است و در پنج ماه نخست سال جاری 82.5 درصد رشد در حق بیمه نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
گفتنی است، آمارها نشان میدهد که 91 درصد از بودجه پیشبینی شده سال جاری شرکت بیمه نوین برای عملکرد رشته بیمه آتشسوزی، در پنج ماه نخست تحقق یافته است.
کسب سود باکیفیت و رشد درآمدهای کارمزدی، از مهمترین اولویتهای بانک دی است
بانک دی در دو سال گذشته جهش مطلوبی در شاخصهای عملیاتی در شبکه بانکی داشته است که نتیجه آن بهبود تصویر برند بانک نزد ذینفعان بود.
به گزارش روابطعمومی بانک دی، غلامرضا خلیل ارجمندی، رئیس هیئتمدیره بانک دی در نشست هماندیشی با مدیران شعب سراسر کشور، خواستار بهبود ترکیب منابع بانک به نفع منابع ارزانقیمت و توزیع ریسک از طریق ارائه تسهیلات خرد شد.
در این نشست که با هدف بررسی عملکرد شعب در شش ماهه ابتدایی سال جاری برگزار شد، خلیل ارجمندی عملکرد شعب را در بهبود شاخصهای عملیاتی مناسب ارزیابی کرد و گفت: مهمترین اولیتها بانک دی، درآمدزایی و کسب سود باکیفیت، رشد درآمدهای کارمزدی از محل توسعه خدمات ارزی و بانکداری الکترونیک است که با اقدامات صورت گرفته در این حوزهها، شاهد رشد مطلوب شاخصهای عملیاتی هستیم.
وی سیاستهای اعتباری ابلاغی را مبتنی بر پتانسیلهای بانک و نیازهای روز جامعه دانست و تصریح کرد: بر اساس پتانسیلهای بانک، استراتژی ما حرکت به سمت بانکداری خرد و ارائه تسهیلات به کسبوکارهای کوچک و متوسط است که شعب باید بهصورت جدی در این مسیر حرکت کنند.
ارجمندی پیادهسازی مدل بومی مدیریت در بانک دی را از مهمترین اقدامات هیئتمدیره دانست و تصریح کرد: در ادوار پیش، موضوع جانشینپروری و تکیه بر نیروهای جوان بانک چندان موضوعیت نداشت که این مسأله یکی از مشکلات اصلی بانک در حوزه راهبری به شمار میآمد.
وی ادامه داد: تیم مدیریتی فعلی با پیادهسازی فرایندهای جانشینپروری و بهکارگیری نیروهای جوان از داخل مجموعه در جایگاههای مدیریتی، به سمت مدیریت بومی مبتنی بر شایستگیها حرکت کرد که نتیجه آن را در کارنامه عملیاتی شعب و بهبود شاخصهای شعب شاهد هستیم.
رئیس هیئتمدیره بانک دی، صداقت با مشتری را مهمترین سرمایه بانکدار دانست و ابراز امیدواری کرد نگاه مبتنی بر تکریم و احترام و رابطه صادقانه با مشتریان رکن اصلی رفتار با مشتری در شعب باشد.
راز موفقیت شرکت بیمه تجارتنو؛
تنوع پرتفوی شرکت و عدم تمرکز بر یکرشته خاص پرریسک
شرکت بیمه تجارتنو در سال جاری پرتفوی خود را به گونهای تغییر داده است که در همه حوزههای خاص حضور داشته و بر خلاف بسیاری از شرکتهای داخلی که وابسته به یک یا دو رشته خاص هستند. بیمه تجارتنو تا جایی که توانسته در حوزههای خاصی چون بیمه کشتی، بیمه بدنه و غیره فضای خوبی را رقم بزند.
عباس آقابراری، سرپرست معاونت فنی بیمه تجارتنو با بیان مطالب فوق، در تشریح عملکرد شرکت بیمه تجارتنو در سال جاری اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال 1400 پرتفوی شرکت بیمه تجارتنو تقریباً 9 هزار میلیارد ریال بوده است. برنامه شرکت این است که تا پایان سال به 25000 میلیارد ریال برسد و برنامهریزیهای خاصی در این خصوص انجام داده تا نه تنها به این برنامه تعیینشده برسیم بلکه باید از آن فراتر نیز برویم. شایان ذکراست که از این پرتفوی 9000 میلیارد ریالی محقق شده تاکنون، 30 درصد به بیمه های اتومبیل 30 درصد هم بیمه های درمان و مابقی به سایر رشتهها تعلق دارد.
او در مورد برنامههای شرکت در خصوص تحقق اهداف شرکت گفت: برنامهای که برای رسیدن به این اهداف مد نظر قرارگرفته این است که علاوه بر عمده فروشی و شرکت در مناقصات نگاه ویژهای به خرده فروشی و فروش از طریق شبکه نمایندگان گذاشته شده است.
سرپرست معاونت فنی بیمه تجارتنو در خصوص برنامه شرکت توضیح داد: در بخش خرده فروشی تلاش داریم تا نمایندگان و کارگزاران را ترغیب کنیم که سطح کیفی و کمی کار را ارتقا دهند و اعتقاد داریم پورتفوی که از طریق شبکه فروش جذب می گردد چسبندگی بیشتری داشته و ماندگاری آن نیز بیشتر است. انجام اقداماتی نظیر بازدید آنلاین خودرو در زمان صدور بیمه های بدنه، طراحی بیمه نامه های آسان فروش در بیمه های آتشسوزی، برگزاری جشنواره های فروش و … همگی در جهت افزایش خرده فروشی نمایندگان انجام شده است. از طرف دیگر بخش پرداخت خسارت را نیز به این سمت سوق دادیم که در سریعترین زمان ممکن به خسارتها رسیدگی کرده و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند راه اندازی پرداخت خسارت سیار و آنلاین در بیمه های اتومبیل در این راستا بوده است.
عباس آقابراری در خصوص طرح تسهیلاتی شرکت بیمه تجارتنو گفت: طرح وام بیمه نیز در بخش خرده فروشی تاثیر گذار است. در قالب این طرح و با هماهنگی بانک عامل سقف تسهیلات اعطایی به بیمهگذاران را از رقم چهل میلیون ریال به 100 میلیون ریال افزایش دادیم تا مشتریان بهره کافی را از این فضا ببرند و برای آن دسته از مشتریانی که امکان پرداخت حق بیمه بصورت یکجا را در زمان خرید بیمهنامه اعم از اجباری و غیراجباری ندارند بتوانند از این تسهیلات قرض الحسنه بهره ببرند درگذشته از تسهیلات وام بیمه فقط در خرید بیمه های ثالث و بدنه اتومبیل استفاده میشد اما الان به همه رشتهها بسط یافته است. از دیگر اقدامات شرکت بیمه تجارتنو در بخش خرده فروشی طرح فروش آسان و سریع از طریق شبکه نمایندگان می باشد که با طراحی اپلیکیشن مخصوص شرکت تحت عنوان “بنوشاپ” و در اختیارگذاشتن آن برای نمایندگان سرعت فروش به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.همچنین عباس آقابراری در خصوص قراردادهای شرکت گفت: یکی از موضوعات مهم در بخش اجرا قراردادهای بزرگ است که تعداد زیادی از بیمه گذاران به دلیل داشتن رضایت از عملکرد شرکت برای عقد قرارداد یا تمدید قراردادهای گذشته نزد بیمه تجارتنو اقدام کردند. تا جای که برخی از قراردادها برای چهارمین یا پنجمین سال متوالی در این شرکت تمدید شده است.
سرپرست معاونت فنی شرکت بیمه تجارتنو در زمینه بیمه کشتی اظهار کرد: در حوزه کشتی نیز امسال سال خوبی برای شرکت بیمه تجارتنو بود و یکی از برترین شرکتهای بیمهگری با پرتفوی مناسب در حوزه کشتی بودیم. در ماههای اخیر هم مجوزی از سازمان دریانوردی در زمینه ارائه پوشش بیمه ای کشتیهای خارجی که در آبهای ایران فعالیت میکنند، دریافت شد البته از سال 97 از سازمان دریانوردی مجوز پوشش کشتیهای ایرانی نیز دریافت شده بود. از ابتدای سال بالغ بر 365 فقره بیمهنامه کشتی در این شرکت صادر شده است. این شرکت با بهره گیری از خدمات ارزیابان خسارت بین المللی در اقصی نقاط جهان قادر است در صورت بروز حادثه برای هریک از کشتی های تحت پوشش خود در کشورهای چین، مالزی، سنگاپور و پاکستان و… غیره نسبت به ارزیابی و پرداخت خسارت اقدام نماید.
آقابراری در خصوص تغییر کارمزد شبکه فروش گفت: اخیراً تغییراتی در آیین نامه کارمزد رخ داده است و در بخش بیمه های مسئولیت در آیین نامه جدید نسبت به آیین نامه قبلی شاهد کاهش کارمزد بوده که همین موضوع باعت اعتراض شبکه فروش صنعت بیمه قرار گرفته است. این نکته را باید توجه داشت که در بخش بیمه های مسئولیت عموماً حاشیه سود پایینی وجود داشته و بعضا این رشته با زیان مواجهه است و به نظر می رسد در آیین نامه جدید تلاش شده تا بدون افزایش حق بیمه این رشته را از زیان خارج کنند. البته این آییننامه در بخش کارمزد پلکانی و دولتی که بیشترین درخواست نمایندگان در تغییر روش محاسبه آن بوده مثبت عمل کرده است و به نظر میرسد اعتراضات شبکه فروش صنعت کمی عجولانه و شتابزده بوده چرا که برآیند این آییننامه به نفع معیشت نمایندگان و نیروی بخش فروش می باشد.عباس آقابراری، سرپرست معاونت فنی بیمه تجارتنو در پایان گفت: صنعت بیمه نیاز دارد که وضعیت مناسبی برای رقابت داشته باشد و توصیه به همکاران میکنیم که از نرخ شکنی در صنعت بیمه و ریسک رقابت غیرحرفهای دست برداشته و فضای سالمی را رقم بزنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.