شماره: 1733 / ۱۴۰۰ بيست و دوم شهريور
تعداد بازدید : 0
بهره برداری از کشنده حمل خودرو با ظرفیت 10 دستگاه
شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو برای اولین بار در کشور، خودروبر (دبلدک) 10 دستگاهی را به بهرهبرداری رساند.دبلدک 10 دستگاهی، توسط شرکت حمل و نقل سمند ایرانیان متعلق به تعاونی خاص طراحی و ساخته شد به بهرهبرداری رسید.به گزارش روابطعمومی تعاونیخاص، محسنباقری مدیرعامل تعاونی خاص در مراسم بهره برداری از این محصولات، گفت: تعاونی خاص در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در سال «تولید، پشتیبانیها و مانع زدایی ها» با رصد فرصتها و ایدههای جدید از طرحهای تولیدی، برای داخلیسازی و سرمایهگذاری در پروژههای عامالمنفعه و حمایت و پشتیبانی تولید در گروه صنعتی ایران خودرو، دبل دک 10 دستگاهی حمل محصولات ایران خودرو را برای اولین بار در سطح کشور طراحی و تولید کرد.
وی افزود: بر همین مبنا شرکت حمل و نقل سمند ایرانیان نیز در راستای تاکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مبنی بر تسریع تحویل محصولات به مشتریان، با پیگیری و تلاش متخصصان در طراحی و ساخت خودروبر، ابتکار جدیدی در حوزه حمل و نقل خودروهای صفرکیلومتر ایجاد کرد که در سرعت بخشیدن فرآیند حمل و کاهش مدت زمان نگهداری خودروها در پارکینگ، نقش موثری خواهد داشت و علاوه بر کاهش زمان انتظار مشتریان سبب تقلیل هزینههای نگهداری و تعمیرات تجهیزات نیز خواهد شد.
محمد گلچین راد، معاون منابع انسانی ایران خودرو نیز در این مراسم گفت: تعاونی خاص به درستی نقاط قابل بهبود ایران خودرو را شناسایی کرده و در رفع موانع و مشکلات گروه به سرعت گام بر داشته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
شیراز، پایگاه صنعتی ایرانخودرو
در جنوب کشور
رییس سازمان صمت فارس گفت:شیراز به واسطه مزیتهای متعدد، پتانسیل تبدیل به پایگاه صنعتی ایران خودرو در جنوب کشور را دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به موقعیت جغرافیایی این استان و ظرفیتهای صنعتی موجود در آن، تاکید کرد که شیراز به واسطه مزیتهای متعدد، پتانسیل تبدیل به پایگاه صنعتی ایرانخودرو در جنوب کشور را دارد.
حمیدرضا ایزدی در چهارصد و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس که در محل شرکت ایرانخودرو شیراز برگزار شد، گفت: شیراز به واسطه برخورداری از امکانات بالقوه و بالفعل، زیرساختهای مناسب در حوزه تولید و تامین قطعات و قالبسازی و موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به بنادر جنوبی، میتواند به یکی از پایگاههای صنعتی ایرانخودرو در جنوب کشور باشد.
ایزدی گفت: خط تولید و مونتاژ خودروی پژو پارس و تی یو فایو مستقر در شیراز ظرفیت تولید سالانه 2000 دستگاه خودرو را دارد و اکنون روزانه 100 دستگاه از این خودروها را مونتاژ و تولید میکند.
رئیس سازمان صمت استان فارس یادآور شد که شرکت ایرانخودروی مستقر در شیراز، برای 200 نفر نیروی انسانی به شکل مستقیم اشتغالزایی کرده است.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس، با اعلام اینکه یکی ازمهمترین برنامهها برای رفع موانع تولید و کمک به واحدهای تولیدی، برگزاری جلسات کارگروه در محل کارخانه و کارگاههای شرکتهای تولیدی و صنعتی است.
ایزدی یادآور شد که در این جلسه موضوع طرح توسعه کارخانه ایران خودروی شیراز و رفع کمبود تامین فطعات در راستای توسعه فعالیتهای اقتصادی و افزایش اشتغال مطرح و مدیران و کارشناسان استانی دیدگاه و نظرات خود را در خصوص رفع موانع تولید در این مجموعه بیان کردند.
جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس صبح یکشنبه 21 شهریور و به ریاست استاندار در محل خط مونتاژ شرکت ایرانخودرو در شیراز برگزار شد.
نماینده مردم لنگرود:
در قطعه سازی کروز، دانش و صنعت به درستی باهم عجین شده است
عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه مزیت یابی در کشور به عنوان حلقه مفقوده محسوب می شود اما در قطعه سازی کروز به روشنی و درستی دانش و صنعت با هم عجین شده است.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی و هیات همراه با حضور در شرکت بهمن موتور از خطوط تولید بازدید و ضمن دیدار با مدیران و کارگران درخصوص مشکلات کنونی و پیش روی صنعت و دغدغههای صنعتگران به گفت وگو پرداختند.
در این بازدید خط تولید خودروهای جدید بهمن موتور از جمله فیدلیتی و برنامه داخلی سازی آن نیز توسط نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی مشاهده و موانع پیش روی خودروسازان خصوصی در کشور مورد بررسی قرار گرفت.
پرویز محمدنژاد قاضی محله همچنین با حضور در شرکت کروز از خطوط تولید این مجموعه بازدید و ضمن دیدار با مدیران و کارگران درخصوص مشکلات کنونی پیش روی صنعت و دغدغههای صنعتگران به گفت وگو پرداخت.
پرویز محمدنژاد قاضی محله عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی ایران با ابراز خرسندی از تغییر و تحولاتی که در عرصه قطعه سازی در شرکت کروز حاصل شده است، بیان داشت: مزیت یابی در کشور به عنوان حلقه مفقوده محسوب می شود اما در قطعه سازی کروز به روشنی و درستی دانش و صنعت با هم عجین شده است و این این امر کمک خواهد کرد که گروه بهمن و کروز آینده روشنی داشته باشند.
این عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت تولید داخل اظهارداشت: با توجه به اینکه واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می شود بطور حتم مجلس شورای اسلامی به عنوان رکن قانون گذاری بستر لازم را برای حمایت از تولید داخل فراهم خواهد کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
واقعیت یا رویا؛ تولید 3 میلیون خودرو در کشور و کاهش 20 درصدی قیمت
«تولید 3 میلیون خودرو در سال» این خبری بود که چندی پیش وزیر جدید صمت قبل از اینکه سکان وزارت خانه را به دست بگیرد، گفت. در برنامه کوتاه مدت فاطمی امین، آمده که تولید خودروسازان باید به 3 میلیون خودرو در سال و یک میلیون صادرات برسد؛ این در حالی است که تولیدات خودرو ایران در سال 1399، 991 هزار و 692 دستگاه خودرو بوده است.برای بررسی این نظر، الزامات لازم برای افزایش تولید خودرو را بررسی کردیم و با کارشناسان و فعالان در این بخش همراه شده ایم.
الزامات رسیدن به تولید 3 میلیون خودرو در چشم انداز سال 1404
آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در خصوص الزامات رسیدن به تولید 3 میلیون خودرو در چشم انداز سال 1404، گفت: ریل مسیر صنعت خودروی کشور از سند اهداف و چشم انداز 1404 مدتی است از مسیر خارج شده است.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با بیان اینکه تا سال 1390 در صنعت خودروی پیشرفت خوبی داشتیم، گفت: در سال 1390 بالاترین میزان تولید خودرو را در کشور داشتیم که یک میلیون و 640 هزار دستگاه خودرو سواری تولید شد. از آن به بعد به دلیل تحریمها و مشکلات شدید داخلی تولید در سراشیبی قرار گرفت و به جایی رسید که در سال 1392 به کمبود تولید در سال رسیدیم.
او ادامه داد: از سال 92 تاکنون این عدد در حال نوسان است، یعنی سال گذشته کمتر از یک میلیون دستگاه در سال تولید شد. از لحاظ داخلی سازی و خودکفایی، تحریمها خیلی به نفع صنعت خودروی کشور شده است یعنی تحریمها هر چه به صنعت خودروی کشور تحمیل کرد این مزیت را داشت که تقویت داخلی داشته باشیم.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با بیان اینکه در شرایطی قرار گرفته ایم خودروسازان و قطعه سازان بین المللی در کمترین موارد هم با صنعت خودروی ایران همکاری کنند، گفت: در بدترین شرایط شاهد این بودیم که خودروسازان و قطعه سازان تحریم شوند و دیگر نتوانند مواد اولیه را تامین کنند که باعث شد تیراژ تولید به نصف برسد.
او ادامه داد: در زمان تحریم کشورهایی که در خودروسازی شریک تجاری ایران بودند از جمله فرانسه، کره جنوبی، آلمان و آنهایی که مواد اولیه قطعات تامین میکردند از جمله ژاپن و سایر کشورهای اروپایی و حتی کشورهای اسپانیایی به دلیل تبعیت از تحریمهای آمریکا قطعات نیمه ساخته و مواد اولیه به ایران ندادند و بعد از آن خیلی سخت میتوانستیم قطعات های تک تامین کنیم و چارهای جز اینکه در مقطعی افت تولید داشته باشیم، نداشتیم.محبی نژاد گفت: امروزه یک فاصله معناداری با افزایش صنعت خودرو داریم در صورتی که قرار بود هر سال افزایش تولید و صادرات داشته باشیم و همچنین خودرو تجاری داشته باشیم.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با تاکید بر اینکه اقتصاد و افزایش تیراژ دستوری نمیشود و نیاز به یک برنامه منسجم و یک حمایت هدفمند لازم دارد، گفت: باید تصدی گری دولتی، حمایت راهبردی و منطقی در کشور داشته باشیم. گام اول در افزایش تولید اصلاح قیمت گذاری و گام دوم بحث نقدینگی است؛ نقدینگی خون در رگهای این صنعت است و اکنون با بحران نقدینگی در این صنعت رو به رو هستیم.
محبی نژاد با تاکید بر اینکه قیمت گذاری دستوری باید تغییر کند، گفت: باید زیر ساخت را برای افزایش تولید فراهم کرد چرا که توانمندی در افزایش تولید وجود دارد اما زیرساخت آماده نیست. اکنون این امکان وجود دارد که 2 میلیون خودرو در سال تولید شود به شرطی که زیر ساخت فراهمشود.
بسیاری از کارشناسان معتقدند که؛ تولید 3 میلیون دستگاه کمی دور از دسترس باشد ولی این هدف می تواند بخش زیادی از ظرفیت های کشور را به خود مشغول کند.وی تاکید کرد: باید توجه داشت بالا رفتن تیراژ تولید تاثیری جدی بر قیمت خودرو میگذارد و بهای خودرو را حداقل تا بیت درصد کاهش میدهد چرا که بخشی از این افزایش کنونی قیمت ناشی از بالانس نبودن بازار است.
با اشاره به اینکه وزیر جدید صمت گفته است اگر می خواهیم خودروسازیمان رقابتی باشد باید مقیاس تولید را افزایش دهیم، اولین مزیت تولید بالا این است که قیمت تمام شده خودرو کاهش می یابد. از سوی دیگر زمانی که یک و نیم میلیون دستگاه خودرو صادر شود، 15 تا 20 میلیارد دلار ارزآوری به همراه دارد
چگونه می توان به تولید 3 میلیون خودرو در سال برسیم؟
ابوالفضل خلخالی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه برای اینکه در سال 1404 به تولید 3 میلیون خودرو در سال برسیم، باید چه کارهایی انجام دهیم؟، گفت: رسیدن به تولید 3 میلیون خودرو در سال 1404 ادعای بزرگی است و 4 سال فاصله مناسبی برای دستیابی نیست.
این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه مهمترین چالشی که رو به روی وزارت صمت است، چالش مدیریتی است، گفت: بخش عمدهای از تولید 3 میلیون خودرو در سال، باید توسط 2 خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا محقق شود. فرض کنید نصف این تعداد که 1500 هزار خودرو میشود را ایران خودرو و سایپا باید تامین کنند اکنون دچار چالش مدیریتی هستند.
خلخالی بیان کرد: مشکلی که در صنعت خودروسازی کشور وجود دارد مشخص نبودن دولتی یا خصوصی بودن ایران خودرو یا سایپا است. این موضوع باید در قدم اول اصلاح شود چرا که بدترین مشکل را برای خودروسازان به وجود آورده است. مشکلی که وجود دارد این است که مدیران این 2 شرکت خود را کارمندی میدانند که باید کار کنند و بعد از مدتی کنار گذاشته می شوند و در نتیجه تلاشی برای ارتقای محصولات نمی کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: وقتی انتظار داریم این 2 خودروساز در برابر ناکارآمدی پاسخ بدهند، میگویند به دلیل مداخلههای دولت نتوانستند کاری انجام دهند. اما وقتی دولت قصد دخالت داشته باشند، میگویند ما شرکت خصوصی هستیم و ارتباطی با دولتی ها نداریم و این چالش را باید حل کرد.
این کارشناس صنعت خودرو افزود: اگر 2 میلیون خودرو در خودروسازیهای بزرگ تولید شود، باید حدود یک میلیون دیگر را در سایر خودروسازیها تولید کنیم، یعنی شرکتهایی که خصوصی هستند و میتوانند تولید را افزایش دهند.
بابک صدرایی کارشناس خودرو در خصوص برنامه فاطمی امین درباره تولید 3 میلیون خودرو و صادرات یک میلیونی آن گفت: چنین چیزی غیر ممکن است. 3 میلیون خودرو در توان خودروسازان نیست همانطور که میدانید ما در تحریم هستیم و پلتفرمهای داخلی ما برای 3 یا 4 دهه قبل است که با کمترین سطح کیفی کار میکند.
این کارشناس صنعت خودرو افزود: ماشین شاهین یک پلتفرم 10 سال قبل ژاپنی است که یکبار هم چینیها از آن استفاده کردند. تیبا، ساینا، کوئیک و سمند خانواده پژو با پلتفرم 4 دهه قبل است. آیا با این خودروها میتوان صادرات کرد؟صدرایی ادامه داد: خودروسازهای چینی که تولیدات زیادی دارند و صادرات آنها به کشورهای مختلف زیاد است همانطور در ایران به وفور وجود دارد، هنوز صادراتش به یک میلیون در سال نرسیده است. آنوقت ما میخواهیم به صادرات یک میلیونی برسیم.
او درباره خودروهای کیفیت ماشینهای داخلی اظهار کرد: اگر بخواهیم وارد رقابت جهانی شویم باید واردات خودرو آزاد شود تا بتوانیم با خودروهای جهانی رقابت کنیم و سطح کیفیت را افزایش دهیم.
صدرایی درباره بالا بردن سطح کیفیت خودرو برای رقابت در بازار جهانی گفت: ما نمیتوانیم در رقابت با سایر ماشینها بگوییم که ماشین میسازیم با حداقلهای ایمنی و بدون امکانات و صادر میکنیم. دنیا در حال حاضر بازار رقابتی است اگر کیفیت خودروها را بالا نبریم کسی از ما خودرو خریداری نمیکند. وارد بازار جهانی شدن کیفیت میخواهد هیچ کدام از خودروهای تولیدی ما به معدود دستگاه های پایبند که آن هم مشکلاتی دارد ارزش صادرات ندارد.
بحث تحریم و واردات نیز در افزایش تولید نقش بسزایی دارند، اما به اندازه زیرساختهایی که بیان شد، چشمگیر نیستند. آنچه مشخص است دستیابی به تیراژ یک میلیون دستگاهی تا پایان امسال چندان دور از دسترس به نظر نمیرسد، زیرا شرکتهای خودروساز طی سال گذشته حول و حوش همین تیراژ خودرو تولید کردهاند. اما رشد 60 درصدی تولید خودرو در سال آینده با، اما و اگرهایی همراه است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
بررسی طرح آزادسازی واردات خودرو در صحن علنی مجلس
عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اینکه درحال حاضر عرضه و تقاضا در بازار خودرو متناسب نیست، گفت: در صورت تصویب این طرح مدیریت تقاضا و عرضه در بازار انجام و واردات خودرو نیز منطقی شده و فضا برای رقابت در بازار خودرو فراهم خواهد شد. ظاهرا طرح بازگشایی مجدد واردات خودرو به کشور وارد فاز جدید و جدی خود می شود.حجت الله فیروزی در خصوص طرح ساماندهی بازار خودرو که قرار است فردا در صحن علنی مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گیرد، گفت: در دوره گذشته مجلس طرح ساماندهی بازار خودرو مطرح شد اما شورای نگهبان به ماده 4 آن ایراداتی را وارد و این ماده را مغایر با اقتصاد مقاومتی و اصل 110 قانون اساسی دانست به همین دلیل این ماده به کمیسیون برگشت پیدا کرد تا مورد اصلاح قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در این دوره از مجلس شورای اسلامی کمیسیون صنایع ماده 4 را مورد اصلاح قرار داده است و امیدواریم در جلسه فردای صحن علنی مجلس این موضوع به تصویب نمایندگان برسد.عضو کمیسیون صنایع مجلس در خصوص جزئیات اصلاحی ماده 4 طرح ساماندهی بازار خودرو گفت: ماده 4 دارای 4 تبصره است به نحوی که براساس ان هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرومحرکه و یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودرو تمام برقی یا دونیرویی (هیبریدی) و یا واردات خودرو بنزینی یا گازسوز با برچسب انرژی ب و بالاتر و یا دارای شاخص ایمنی سه ستاره ویا بالاتر برحسب گواهی های استاندارد معتبر معادل ارزش صادراتی خود اقدام نماید.فیروزی افزود: در تبصره یک این ماده آمده است نباید هیچ تعهد ارزی جدیدی برای دولت ایجاد شود همچنین سقف تعداد خودروهای مجاز وارداتی، هر شش ماه یک بار توسط شورای رقابت و براساس میزان کمبود عرضه نسبت به تقاضای موثر خودروی سواری طی یک سال گذشته تعیین می شود.وی ادامه داد: در تبصره سه آمده است منحصر کردن داشتن نمایندگی یا ارائه خدمات پس از فروش، صرفا از خودروسازان خارجی ممنوع است، سایر مقررات مربوطه توسط وزارت صنعت تامین می شود همچنین واردات مجدد اقلام ممنوع و در حکم کالای قاچاق است.عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه صحبتهای خود با اعلام اینکه درحال حاضر عرضه و تقاضا در بازار خودرو متناسب نیست، تصریح کرد: در صورت تصویب این طرح مدیریت تقاضا و عرضه در بازارا نجام خواهد شد علاوه براین واردات خودرو نیز منطقی شده و فضا برای رقابت در بازار خودرو فراهم خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
دوکلمه خبر
چقدر لاتاری جدید ایران خودرو سود دارد؟
خودروسازها عرضه خودروی خود را کم کردهاند، از بین کسانی هم که از طریق قرعهکشی خودرو خریداری میکنند حدود 90 درصد خودروی خریداری شده را در بازار میفروشند. این درحالی است که این خودروها یک سال در رهن است و این اتفاق یک رانت را در بازار به وجود میآورد.
ایران خودرو در طرح فروش فوقالعاده شهریور ماه خود سه خودروی پر تقاضا را عرضه کرده است. اختلاف قیمت این خودروها با بازار آزاد به گونهای است که خریدار ظرف سه ماه تا موعد تحویل ماهانه 45 میلیون تومان سود میکند.
بیست و دومین مرحله فروش فوقالعاده ایران خودرو از دیروز 21 شهریور 1400 به مدت سه روز آغاز میشود. در این طرح فروش فوقالعاده سه خودروی پژو 207 دستی سقف شیشهای، پژو پارس TU5 و پارس بنزینی عرضه میشود.
در این طرح فروش فوقالعاده هم مانند دفعات قبل، اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد خودروها به شکلی است که برندگان این طرح، ظرف سه ماه حداقل 134 میلیون تومان سود میکنند.
ماجرا این است که قیمت بازار و کارخانه سه محصولی که در طرح فروش فوقالعاده شهریور ایران خودرو عرضه میشود حداقل 134 میلیون تومان با آزاد فرق دارد. با توجه به مهلت سه ماهه تحویل این سه خودرو، میتوان گفت برندگان این دوره هم مانند دورههای گذشته ماهانه 45 میلیون تومان سود میکنند.
سودی که در هیچ بازار و سرمایهگذاری دیگری نمیتوان به دست آورد. مگر خرید و برنده شدن خودرو در طرح فروش فوقالعاده خودروسازان!
قیمت کارخانه پژو 207 دستی سقف شیشهای 216 میلیون تومان است. در حالی که قیمت بازار آزاد پژو 207 حدود 352 میلیون تومان است. این یعنی قیمت کارخانه پژو 207 حدود 136 میلیون تومان ارزانتر از بازار آزاد است. اگر فردی در این فروش فوقالعاده بتواند برنده پژو 207 شود، ظرف سه ماه 136 میلیون تومان سود کرده است.
قیمت کارخانه پژو پارس TU5هم 145 میلیون و 795 هزار تومان است. در حالی که قیمت بازار آزاد این خودرو 307 میلیون تومان است. این یعنی قیمت کارخانه این خودرو حداقل 162 میلیون تومان ارزانتر از بازار آزاد است.
برنده پژو پارس TU5آذرماه این خودرو را تحویل میگیرد و مقایسه قیمت پرداخت شده با بازار آزاد به این معناست که ایران خودرو ماهانه 54 میلیون تومان سود به برندگان پژو پارس پرداخت کرده است.
در این طرح فروش فوقالعاده قیمت کارخانه پژو پارس بنزینی حدود 140 میلیون تومان است. قیمت بازار آزاد این محصول هم حدود 274 میلیون تومان است. این یعنی پژو پارس بنزینی 134 میلیون تومان ارزانتر از بازار آزاد است. بر این اساس برنده این خودرو هم ماهانه 45 میلیون تومان سود میکند.
گرچه بسیاری معتقدند که قیمت واقعی خودرو قیمت کارخانه آن است و قیمتها در بازار آزاد افزایش یافته است، اما در هر صورت فروش فوقالعاده و قرعهکشی برای خرید خودروی کارخانهای نوعی توزیع رانت محسوب میشود.
اینکه در هر دورهای تعدادی میتوانند یک خودرو را با نصف قیمت بازار تهیه کنند نوعی رانت است که نصیب همه افراد نمیشود. از طرف دیگر، اگر هر کدام از برندگان طرح فروش فوقالعاده بخواهند خودروی خود را در بازار آزاد بفروشند، معادل پولی که صرف خرید خودرو کردهاند سود میکنند. سودی که در طرحهای فروش فوقالعاده با تحویل سه ماهه گاهی به ماهی 54 میلیون تومان هم میرسد!
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اعلام قیمت تویوتا کرولا کراس مدل 2022
تویوتا کرولا کراس اولین نمایش خود را در ماه ژوئن امسال در ایالات متحده انجام داد و تنها در چند هفته آینده آماده نمایش در نمایشگاه های این برند در سراسر کشور است.
از ماه اکتبر، می توانید کراس اوور جدید ژاپنی را با قیمت اولیه 22 هزار و 195 دلار (قبل از هندلینگ و هزینه مقصد هزار و 215 دلار) برای مدل دیفرانسیل جلو معرفی کنید.
کرولا کراس که در ایالات متحده در کارخانه جدید مزدا تویوتا در هانتسویل آلاباما مونتاژ شده بود، جایی که حداکثر 150 هزار نمونه در سال می تواند تولید شود، حداقل با یک موتور موتور در دسترس خواهد بود. هنگامی که این کراس اوور حدود سه ماه پیش رونمایی شد، این خودروساز وعده داد که بعداً یک پیشرانه هیبریدی ارائه می دهد.
در حال حاضر، یک موتور بنزینی 2.0 لیتری با قدرت 169 اسب بخار (126 کیلووات) و 150 پوند فوت (203 نیوتن متر) گشتاور تنها گزینه است که قدرت را به صورت استاندارد به چرخ های جلو یا هر دو محور با هزینه اضافی هزار و 300 دلار ارسال می کند. به بالاتر از تریم پایه L ، کرولا کراس LEبا پیکربندی FWD از 24 هزار و 545 دلار شروع می شود و XLE با محدوده قیمتی 26 هزار و 325 دلار شروع می شود. گران ترین پول کرولا کراس مدل 2022، تریم XLE AWD با قیمت 27 هزار و 625 دلار است.حتی تریم پایه L به خوبی مجهز به صفحه نمایش چند اینچی چند رسانه ای، دریچه های تهویه مطبوع عقب، ورودی بدون کلید از راه دور، چراغ های جلو و عقب LED و دو پورت USB است. محدوده XLE دارای رینگ های 18 اینچی، صندلی راننده الکتریکی 10 جهته و کنترل آب و هوا دو منطقه است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.