شماره: 1731 / ۱۴۰۰ بيست شهريور
تعداد بازدید : 1
اخبار
بانک تجارت در رتبه نخست ایجاد سود خالص در سال 1399
بر اساس گزارش منتشر شده از میزان سود خالص بانکهای غیر دولتی در سال 99، بانک تجارت در رتبه نخست بانکهای کشور ایستاد.موسسه آموزش عالی بانکداری ایران وابسته به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، طی گزارشی به مقایسه میزان سود خاص بانکهای غیر دولتی کشور در سال 1399 پرداخت که بر این اساس بانک تجارت با سود خالص 144٫499٫209 میلیون ریال، در صدر فهرست بانکهای کشور ایستاد.
افزایش سقف تسهیلات مسکن جوانان
سقف تسهیلات مسکن جوانان در تهران به یک میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن، با اعلام جزییات مصوبه شورای پول و اعتبار که در پی پیشنهاد بانک مسکن و موافقت بانک مرکزی به تصویب رسیده است گفت: سقف تسهیلات از محل حساب پس انداز مسکن جوانان در تهران به یک میلیارد تومان ، شهرهای بزرگ به 850 میلیون تومان و در سایر شهرها به 700 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.محمود شایان با بیان اینکه سقف جدید تسهیلات مسکن جوانان از همین امروز به کلیه شعب بانک مسکن در سراسر کشور ابلاغ شده و قابل اجرا است افزود: این تصمیم با هدف تامین آتیه فرزندان کشور در حوزه مسکن اتخاذ شده است تا دغدغه ی خانواده ها برای مسکن فرزندانشان از مسیر پس انداز تحقق پیدا کند.شایان در عین حال از پیگیری طرح افزایش سقف تسهیلات اوراق مسکن نیز خبر داد.وی در ادامه به وضعیت تامین مالی پروژه های طرح مسکن اقدام ملی اشاره کرد و گفت: تا کنون بیش از 240 هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط و تایید صلاحیت شده تا مبلغ 40 میلیون تومان آورده نقدی تعیین شده را به حساب خود نزد بانک مسکن واریز کرده اند که مجموع این رقم بیش از 8 هزار و 600 میلیارد تومان است. بانک مسکن با توجه به روند پیشرفت پروژه های مسکن ملی تا کنون بیش از 2 هزار و 400 میلیارد ریال از این مبالغ آورده نقدی متقاضیان را به پروژه های ساختمانی تزریق کرده است.
پایگاه خبری کارآفرین نیوز به طور رسمی آغاز به کار کرد
پایگاه خبری کارآفرین نیوز 16 شهریورماه در مراسمی با حضور دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک کارآفرین ، اعضای هیات مدیره، معاونین و جمعی از مدیران بانک، به صورت رسمی آغاز به کار کرد.به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، اطلاع رسانی در نظام اقتصادی با محوریت حمایت از حوزه کارآفرینی، معرفی سازمانها و کارآفرینان برتر کشور، ارتباط با تولیدکنندگان و کارآفرینان، انعکاس مسائل و مشکلات آنها، معرفی و تشریح محصولات و خدمات بانک کارآفرین با هدف بازاریابی از اهداف اصلی راه اندازی این پایگاه خبری به شمار می آید. پایگاه خبری کارآفرین نیوز به آدرس www.karafarinnews.ir از ابتدای فروردین ماه سال جاری فعالیت خود را به صورت آزمایشی آغاز کرد و در این مدت بیش از 2 هزار و 800 گزارش، مصاحبه و خبر منتشر کرده است.
بیمه ایران سقف پرداخت الکترونیکی خسارت ها را 14 برابر افزایش داد
شرکت سهامی بیمه ایران در راستای کاهش ترددهای غیرضروری جهت مقابله با شیوع ویروس کووید 19، سقف مبلغ پرداخت های الکترونیکی خسارت ها را با افزایش 14برابری از مبلغ 500 میلیون ریال به مبلغ 7 میلیارد ریال افزایش داد.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران ، علی حسین طهماسبی ، مدیر کل امور مالی با اعلام این خبر اظهار داشت : با توجه به محاسن پرداخت های الکترونیکی از قبیل افزایش سرعت و دقت،کاهش اشتباهات و تخلفات ،افزایش کنترل های داخلی ، جلوگیری از ترددهای غیر ضروری و نهایتا رضایتمندی ذینفعان ، افزایش سقف پرداخت های الکترونیک در دستور کار قرارگرفت .وی در ادامه افزود : لازم به توضیح است که یکی از موانع تحقق این امر وجود سقف مبالغ قابل پرداخت به صورت پایای گروهی در شبکه بانکی کشور بود که با تصمیم مدیریت ارشد شرکت و همراهی معاون توسعه مدیریت و منابع، جلسات متعددی با مسئولان بانک کشاورزی برگزار گردید و نهایتا در طول کمتر از دو هفته، توافقات لازم با بانک مذکور صورت گرفت ، به گونه ای که ، مبالغ خسارت تا 7 میلیارد ریال از طریق سامانه پرداخت الکترونیک و بدون نیاز به صدور چک بانکی قابل پرداخت می باشد.گفتنی است با اجرای این طرح مهم ، ضمن کاهش محسوس صدور چک در شعب و افزایش دقت و سرعت ، گام مهمی در جهت جلوگیری از ازدحام زیاندیده گان ، شیوع ویروس کرونا و مراجعات مکرر به بانک ها ، جهت امور بانکی برداشته شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
اهدای تندیس سیمین رهبری دیجیتال به مدیر عامل بیمه ایران
کسب «تندیس سیمین رهبری دیجیتال» توسط مدیر عامل بیمه ایران و «گواهینامه اهتمام به زُبدگی دیجیتال» دو رهآورد مباهات برانگیز شرکت سهامی بیمه ایران از پنجمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال بود. به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، آیین اختتامیه پنجمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال روز گذشته در مرکز همایشهای دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار و از برگزیدگان این رویداد در سه محور اصلی زبدگی دیجیتال، نوآوری دیجیتال و رهبری دیجیتال و یک محور ویژه، مدیریت کار در دوران کرونا، تقدیر شد.
در محور رهبری دیجیتال نیز که رهبر دیجیتال کاندیدا شده سازمان در ارزیابی ممیزی میشود، تندیس سیمین رهبری دیجیتال به «سید مجید بختیاری» مدیرعامل بیمه ایران اهدا شد.
همچنین، در محور زبدگی دیجیتال که بلوغ دیجیتال سازمان شرکت کننده در این بخش ممیزی میشود، گواهینامه اهتمام به زبدگی دیجیتال به شرکت سهامی بیمه ایران تعلق گرفت و حسن نظری معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه ایران برای دریافت آن به روی سن همایش رفت.
گفتنی است، ارزیابی ملی تحول دیجیتال سالانه توسط دانشگاه تهران برگزار و سازمانهای شرکتکننده از منظر تحول دیجیتال ممیزی میشوند.
بیمه حکمت موفق به کسب سطح یک توانگری مالی برای پنجمین سال پیاپی شد
توانگری مالی شرکت بیمه حکمت با تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سطح یک قرار گرفت.به گزارش روابط عمومی بیمه حکمت، بر اساس تائیدیه رسمی ابلاغ شده از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده 6 آئین نامه نحوه ی محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (آیین نامه 69) و طبق کنترل انجام شده بر اساس آخرین صورت های مالی سال 99 ،توانگری مالی شرکت بیمه حکمت برای سال 1400 معادل 100 درصد یعنی سطح یک به تایید بیمه مرکزی رسیده است. مهمترین نکته ای که همیشه در انتخاب یک شرکت بیمه ای حائز اهمیت است، سطح توانگری مالی آن شرکت است. هرچه این سطح توانگری در رتبه بالاتری نسبت به دیگر شرکتها قرار گیرد، اعتماد به آن بیشتر می شود چرا که آن شرکت بیمه توانایی کافی برای پرداخت خسارت و سرمایه گذاری در سریعترین زمان ممکن را دارد. گفتنی است، توانگری مالی شرکت های بیمه در ایران دارای 5 سطح است و سطح یک عالی ترین سطح می باشد، که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و اعلام می شود. شرکت بیمه حکمت همواره تلاش خود را کرده است تا رتبه یک توانگری مالی را از بدو تاسیس از آن خود کند و به صورت مستمر و هر ساله به آن دست یافته است.
آتش سوزی؛ صدرنشین رشته های بیمه “ما” در مرداد 1400
طبق آمار مرداد ماه سال جاری، بیمه های آتش سوزی صدرنشین رشته های بیمه ای از لحاظ تولید حق بیمه در شرکت بیمه «ما» بود.به گزارش روابط عمومی، بیمه “ما” گزارش فعالیت پنج ماهه منتهی به 31 مرداد ماه 1400 را منتشر کرد که بر اساس آن، نزدیک به 696 هزار فقره بیمه نامه و در حدود 933 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده است. بر اساس این گزارش، در بین رشته های بیمه ای، بیمه های آتش سوزی با سهم 36/25 درصدی از کل حق بیمه تولیدی، رتبه نخست را به خود اختصاص داده و تنها 4/3 درصد از خسارت های شرکت متعلق به این رشته است. میزان حق بیمه تولیدی رشته آتش سوزی در 5 ماهه سال جاری معادل 3714 میلیارد ریال و خسارت پرداختی، 133 میلیارد ریال گزارش شده است.
معرفی شرکت های برتر حوزه تحول دیجیتال در سال 1400
اختتامیه پنجمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال در مرکز همایشهای دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار و از برگزیدگان این رویداد در سه محور اصلی زبدگی دیجیتال، نوآوری دیجیتال و رهبری دیجیتال و یک محور ویژه، مدیریت کار در دوران کرونا تقدیر شد.به گزارش روابط عمومی بیمه آرمان، ارزیابی ملی تحول دیجیتال سالانه توسط دانشگاه تهران برگزار و سازمانهای شرکتکننده از منظر تحول دیجیتال ممیزی میگردند، در سال جاری نیز پنجمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال با حضور 25 سازمان برگزار شد. در محور زبدگی دیجیتال که بلوغ دیجیتال سازمان شرکت کننده، ممیزی می شود،شرکت بیمه آرمان موفق به کسب گواهینامه اهتمام به زبدگی دیجیتال شد. همچنین در محور نوآوری دیجیتال که ابتکار و پروژه دیجیتال کاندیدا شده، از سوی سازمانهای شرکت کننده ارزیابی میشود، در این بخش نیز گواهینامه اهتمام به نوآوری دیجیتال به بیمه آرمان برای کیوسک صدور مکانیزه بیمهنامه اهدا شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
دیجیتالی سازی و آینده روشن بیمه کارآفرین
در یکی دوسال اخیر شرکت بیمه کارآفرین در راستای دیجیتالی سازی فضای کسب و کار خود، ابزاری را عرضه کرد که توانست وضعیت شرکت را تغییر دهد .
این شرکت، با عرضه سامانه باشگاه مشتریان با هدف ارائه خدمات هرچه بهتر به بیمه گذاران، گامی رو به جلو برای اینده این صنعت برداشته است. چرا که این ابزار تحولی بزرگ در شرکت و فروش بیمه زندگی ایجاد کرده و هر سال ثمره آن بیشتر می شود.
در حقیقت بیمه کارآفرین از جمله شرکتهایی است که بر پایه بیمه زندگی فعالیت داشته و فروش خود را بر این پایه متمرکز کردهاست. بر همین اساس بیشترین سهم از پرتفوی این شرکت بیمه زندگی است.
برای بررسی تاثیر باشگاه مشتریان بر عملکرد شرکت باید گفت که در خرداد ماه امسال که گزارش سه ماهه شرکت منتشر شد نشان داد که از رقم سه هزار و 25 میلیارد ریال خالص حق بیمه نگهداری شرکت در این دوره بالغ بر 45 درصد از کل پرتفوی خالص حق بیمه نگهداری را بیمه زندگی تشکیل داده و مابقی به رشته های دیگر اختصاص داشت.
شایان ذکر است که کل حق بیمه صادره (قبولی اتکایی) در این دوره چهار هزار و 573 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال دوره مشابه در سال قبل رشدی نزدیک به 70 درصدی را تجربه کرده است.
بر اساس این گزارش، سامانه باشگاه مشتریان به عنوان استارتاپ فعال و پویا، با امکانات بسیار ویژه برای نمایندگان و کارگزاران طراحی شده و در دسترس عموم قرار گرفت.
همچنین گفتنی است که این اپلیکیشن علاوه بر صدور بیمه نامهها به صورت آنلاین، بدون مراجعه به شعبه و واحدهای صدور، نسبت به ارائه بسته های تشویقی به بیمه گذارانی که از شرکت بیمه نامهای را خریداری می کنند، اقدام می کند.
یکی از مهمترین دستاورد این ابزار این است که دیگر مکان و زمان برای نمایندگان و مشتریان مطرح نبوده و در هر کجا و هر زمانی می توانند از محصولات شرکت بیمه کارآفرین بهره برده و از خدمات شرکت استفاده کنند.
در واقع به گفته مدیر عامل این شرکت، تسهیل فرایند فروش، توسعه شبکه فروش به سبک جدید، امکان فروش بیمه نامه بواسطه موبایل و در نهایت حذف اپراتوری همکاران شعب از جمله اقداماتی است که بیمه کارآفرین برای افزایش عملکرد شرکت در دستور کار خود قرار داده و نتیجه آن را نیز کسب کرده است. تا جایی که در اسفند 98 شرکت حدود 12 هزار میلیارد ریال حق بیمه صادر کرده بود و طی یکسال در اسفند 99 حق بیمه شرکت با رشد 40 درصدی به 17 هزار میلیارد ریال رسید که عمده پرتفوی ان به بیمه عمر و زندگی تعلق داشت.
بر اساس این رویکرد بیمه زندگی از جمله شرکت های است که بر پایه استارتاپ ها و بازاراهای جدید وارد آینده ای شده است که در سال های پیش رو همه بازارها را به خود اختصاص می دهد و آن دیجیتای سازی است و با دیجیتالی سازی اینده بیمه کارآفرین در سالهای پیش رو روشن خواهد بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
رئیس هیئتمدیره
بانک دی:
بانکداری اسلامی باید پیوست تمامی سیاستهای نظام بانکی باشد
بانکداری بدون ربا صرفا محدود به اسلامی کردن عقود نیست بلکه باید تمامی سیاستها و فرایندهای نظام بانکی مزیّن به یک پیوست بانکداری اسلامی باشد.
غلامرضا خلیل ارجمندی، رئیس هیئتمدیره بانک دی در نخستین همایش سراسری برخط «بانکداری اسلامی، بانک دی؛ فرصتها و چالشها»، به تبیین نقش و جایگاه سرمایه انسانی در توسعه بانکداری اسلامی پرداخت و گفت: امروز تأثیر سرمایه انسانی در امور مختلف بر هیچ کسی پوشیده نیست و این امر لزوم توجه به نقش کارکنان در پیادهسازی صحیح قوانین بانکداری بدون ربا را بیش از پیش کرده است.
وی افزود: گام اول در پیادهسازی بانکداری بدون ربا، فرهنگسازی و ارائه آموزشهای مؤثر به کارکنان است و تا زمانی که فهم مشترک از مقولات در بدنه کارکنان ایجاد نشود، حرکت به سمت پیادهسازی الزامات قانونی بانکداری بدون ربا نیز دچار وقفه خواهد بود.
وی با نقد رویههای رایج منابع انسانی در نظام بانکی گفت: نظامنامههای تنبیه و تشویق در نظام بانکی باید بر اساس مفاهیم اخلاقی و در چارچوب انجام وظایف بر اساس ارزشهای انسانی تدوین شود تا خدمتگزاری به ذینفعان و مشتریان به سمت کیفیسازی و اخلاقمداری حرکت کند و افراد، فارغ از شاخصههای کمّی، بر اساس شاخصههای کیفی و اخلاقی مورد تشویق و تنبیه قرار بگیرند.
ارجمندی محدود کردن نگاه به اسلامی کردن عقود را یک آفت در مسیر پیادهسازی بانکداری بدون ربا دانست و تصریح کرد: بانکداری بدون ربا صرفاً محدود به اسلامی کردن عقود نیست بلکه باید تمامی سیاستها و فرایندهای نظام بانکی مزیّن به یک پیوست بانکداری اسلامی باشد تا با پیادهسازی این نگاه شاهد ایجاد یک شاکله اخلاقی در تمامی سطوح و فرایندها باشیم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توسعه آموزش و فرهنگسازی مؤثر، شاهد جوشش روح بانکداری اسلامی از بدنه سازمان به تمامی ارکان سازمان باشیم.
مدیر امور بین الملل بانک شهر خبرداد؛
ظرفیت های ارزی بانک شهر در خدمت تولیدکنندگان داخلی
مدیر امور بین الملل بانک شهر گفت: با توجه به مزیت رقابتی که این بانک در حوزه ارزی دارد در تلاش برای گسترش خدمات رسانی به تولیدکنندگان، فعالان حوزه صنعت و صادرکنندگان کالا هستیم.
مهدی میرزا محمدی با بیان اینکه طی 2 سال اخیر توانسته ایم نقش تاثیرگذار و سهم بزرگی در رفع نیازهای ارزی مشتریان شبکه بانکی داشته باشیم، افزود: هم اکنون نیز آمادگی ارائه تمام خدمات را داشته و فعالان اقتصادی میتوانند از ظرفیت های این بانک به بهترین نحو در جهت رفع مشکلات و معضلات خود بهره ببرند.
میرزا محمدی “افتتاح انواع حساب های ارزی”، “صدور حواله های ارزی” ، “ثبت بروات اسنادی”،”صدور انواع ضمانتنامه “، “صدور گواهی تمکن مالی”، فروش اسعار خارجی در قالب بانکی و نیمایی و از محل ارزهای صادراتی در دسترس و … را بخشی از خدمات ارائه شده از سوی شعب بانک شهر عنوان کرد.
وی با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدکنندگان در شرایط فعلی جامعه؛ تصریح کرد: از ابتدای سال جاری نیز اعطای تسهیلات ارزی با دوره استفاده متفاوت و با هدف تامین مالی سرمایه در گردش تولیدکنندگان داخلی، واردکنندگان و صادرکنندگان در دستور کار بانک قرار دارد.
میرزا محمدی در ادامه راه اندازی شعب مستقل ارزی را نیز ابتکاری مناسب در راستای رفع نیازهای مشتریان کلان بانک شهر عنوان کرد و گفت: این شعب با بهره مندی از نیروهای نخبه و فعال از بدنه بانک ، توانسته اند خود را به عنوان رقیبی جدی برای شعب بانک های دولتی و خصوصی در حوزه بانکداری تجاری و شرکتی مطرح کنند.
مدیر امور بین الملل بانک شهر، در پایان با اشاره به فعالیت شعب مستقل ارزی این بانک در پایتخت، افزود: در آینده نزدیک برای خدمات رسانی هرچه بهتر به فعالان اقتصادی، در شهرهایی که ظرفیت ها و پتانسیل های لازم برای فعالیت شعبه مستقل ارزی وجود داشته باشد، با کسب مجوزهای لازم از بانک مرکزی اقدام به راه اندازی شعبه خواهیم کرد.
رئیس هیأت مدیره بانک مسکن ؛
بانک مسکن باید خود را برای طرح مسکن میلیونی آماده کند
رئیس هیأت مدیره بانک مسکن گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، مسوولیت بزرگی بر دوش بانک مسکن و شرکت های وابسته قرار دارد.
عیسی کاظم نژاد در آیین افتتاح پروژه 2800 واحدی آسمان البرز، اظهار داشت: بانک مسکن با قدمتی بیش از 80 سال فعالیت، به عنوان یک بانک تخصصی و توسعه ای در بخش مسکن فعالیت می کند.
وی با بیان اینکه یکی از ماموریت های اصلی بانک مسکن، تامین مالی این بخش است، افزود: بدون شک مسکن دغدغه اصلی کشورها است. وقتی خانواری مسکن نداشته باشد همیشه این دغدغه و اضطراب به آنها غالب است اما وقتی خانواده ای صاحب مسکن می شود بخش زیادی از دغدغه های ذهنی آنها هم از بین می رود و به آرامش می رسد.
رئیس هیأت مدیره بانک مسکن، گفت: رسالت بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی تامین مالی واحدهای مسکونی است که ویژه اقشار میان درآمدی جامعه ساخته می شود، بنابراین این بانک تولید خانه های لوکس را تامین مالی نمی کند.
کاظم نژاد به ظرفیت های اشتغال صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: ساخت مسکن ظرفیت اشتغالزایی بسیار بالایی دارد به طوریکه با احتساب صنایع وابسته حدود 13 درصد از اشتغال کل کشور به این بخش اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه ما در بانک مسکن 93 درصد منابع خود را صرفا در حوزه تامین مالی بخش ساختمان به ویژه مسکن اختصاص می دهیم، گفت: پروژه های بزرگی با تامین مالی بانک مسکن اجرا شده که یکی از نمونه های آن مسکن مهر است. هر چند شاید در بازه زمانی خاصی انتقاداتی به این طرح شد اما امروز مشاهده می کنیم بسیاری خانوارها به واسطه همین طرح صاحب مسکن و سرپناه شدند.
رئیس هیأت مدیره بانک مسکن با اشاره به آمادگی بانک برای مشارکت در پروژه های ملی افزود: علاوه بر این، بانک مسکن در برنامه اقدام ملی مسکن نیز مشارکت داشته و با توجه به تاکید رئیس جمهور برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، مسوولیت بزرگی بر دوش بانک مسکن و شرکت های وابسته قرار دارد. بانک مسکن باید خود را برای مشارکت در این پروژه ملی آماده کند.
کاظم نژاد با تاکید بر اینکه بانک مسکن علاوه بر تامین مالی ساخت مسکن، رسالت دیگری برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان خرید را هم دارد گفت: بحث هایی در خصوص افزایش سقف تسهیلات خرید می شود اما باید به این نکته اشاره کنم که افزایش سقف تسهیلات باید با مجوز بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار باشد بنابراین بانک مسکن به تنهایی در این حوزه تصمیم گیر نیست.
وی ادامه داد: بانک مسکن در سال 1400 اختیارات ویژه ای دارد که نمونه آن افزایش سقف تسهیلات ساخت به 450 میلیون تومان ویژه ساخت واحدهای مسکونی با فناوری های نوین است که اگر شرکت سازنده بورسی باشد امکان افزایش این سقف تسهیلات تا 50 درصد هم وجود دارد.
رئیس هیأت مدیره بانک مسکن با بیان اینکه امیدواریم با تلاش و کوشش بتوانیم خواسته های مردم را در حوزه تامین مسکن مطلوب پوشش دهیم، گفت: انتظار می رود شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان بزرگترین انبوه ساز کشور با تسریع در اجرای پروژه ها، بتواند نقش قابل توجهی در تحقق وعده ساخت مسکن دولت داشته باشد.
94 درصد پرسنل بیمه تجارتنو، فاز اول واکسن کرونا را دریافت کردند
معاون توسعه سازمانی شرکت بیمه تجارتنو، از انجام فاز اول واکسیناسیون کرونا برای 94 درصد پرسنل این شرکت خبر داد و اظهارداشت: صد درصد نمایندگان شرکت بیمه تجارتنو هم برای انجام واکسیناسیون کرونا ثبت نام کردهاند.
به گزارش روابطعمومی؛ ابراهیم غلامی، با بیان اینکه “پرسنل شرکت بیمه تجارتنو از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تمامی پروتکلهای بهداشتی را رعایت کردند، افزود با رایزنیهایی که دبیرکل سندیکای بیمهگران و رییس کل بیمه مرکزی با مجموعه وزارت بهداشت انجام دادند فرصت واکسیناسیون برای صنعت بیمه فراهم شد.
وی، بیان کرد: به محض آنکه ابلاغیه واکسیناسیون اهالی صنعت بیمه از طریق سندیکای بیمهگران به مجموعه شرکت بیمه تجارتنو رسید، باتوجه به ضرورت سلامت پرسنل، لیست اطلاعات همکاران به سرعت تهیه شد.
غلامی، تصریح کرد: سندیکای بیمهگران وعده داده بود که هر شرکت بیمهای که سریعتر اطلاعات پرسنل را جمعآوری و ارسال کند در اولویت قرار میگیرد و به وعده خود هم عمل کرد و شرکت بیمه تجارتنو جزو اولین شرکتهای بیمهای بود که هماهنگیهای لازم را انجام داد و پیامک واکسیناسیون برای پرسنل این شرکت ارسال شد.
معاون توسعه سازمانی، اظهار داشت: تا به امروز حدود 94 درصد پرسنل بیمه تجارتنو مرحله اول واکسن کرونا را دریافت کردهاند و نوبت 6 درصد باقیمانده هنوز از طریق سامانه وزارت بهداشت اعلام نشده است.
غلامی، اذعان داشت که باوجود انجام واکسیناسیون رعایت پرتکلهای بهداشتی همانند قبل بر شرکت بیمه تجارتنو حاکم است.وی، درخصوص روند واکسینه شدن نمایندگان و شبکه فروش شرکت بیمه تجارتنو، گفت: سندیکای بیمهگران در مرحله اول برای لیست همکاران درخواست داد و در مرحله دوم نمایندگان و شبکه فروش مشمول دریافت واکسن شدند که بلافاصله لیست تمام نمایندگانی که دارای کد از شرکت بیمه تجارتنو هستند به سندیکای بیمهگران ارسال شد.معاون توسعه سازمانی، گفت: هنوز واکسیناسیون برای نمایندگان شرکت بیمه تجارتنو آغاز نشده است اما صد درصد نمایندگان این شرکت بیمهای برای واکسیناسیون معرفی شدند و باتوجه به اقدام به موقع شرکت بیمه تجارتنو در ارسال لیست نمایندگان، به مرور پیامک واکسیناسیون برای آنها خواهد آمد.
مدیرعامل بانک دی: قانون بانکداری بدون ربا نیازمند مهندسی مجدد است
مدیرعامل بانک دی بهرهگیری از تجربه بدنه کارشناسی نظام بانکی برای مهندسی مجدد قانون بانکداری بدون ربا را یکی از ضرورتهای اساسی نظام بانکی دانست.
به گزارش روابطعمومی بانک دی، در نخستین همایش سراسری برخط «بانکداری اسلامی، بانک دی؛ فرصتها و چالشها» که با حضور حجتالاسلام غلامرضا مصباحیمقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور فقهی بانک دی، مدیرعامل، اعضای هیئتمدیره، معاونان و مدیران ارشد بانک دی برگزار شد، فرصتها و ظرفیتهای موجود در مسیر تحقق کامل بانکداری بدون ربا در نظام بانکی بررسی شد.
در این همایش، برات کریمی، مدیرعامل بانک دی با اشاره به عملیاتیسازی قانون بانکداری بدون ربا در کشور گفت: واقعیت این است که بانکداری اسلامی، ایدهآلی است که باید به سمت آن حرکت کنیم و آنچه در حال حاضر به عنوان بانکداری در کشور ما اجرا میشود، با این مفهوم ایدهآل فاصله دارد اما آنچه نباید مورد غفلت واقع شود این است که وجود چنین فاصلهای به معنای بیارزش بودن آنچه در حوزه بانکداری به آن دست یافتهایم نیست، چرا که این واقعیت که در نظام بانکداری جمهوری اسلامی، پدیدهای به نام ربا وجود ندارد، به خودی خود بسیار با ارزش و مایه مباهات است و باید به چشم دستاوردی بزرگ به آن نگریست.
وی افزود: خوشبختانه طی سالهای گذشته با وجود موانع و مشکلاتی که در مسیر پیادهسازی بانکداری اسلامی وجود داشته است، مدیران و کارشناسان شبکه بانکی کشور تلاش وافری داشتهاند که در زمینه تحقق و پیادهسازی مفاهیم نوین بانکداری اسلامی گامهای مؤثری بردارند که در این بین بانکهای متعددی همراستا با بانک مرکزی اقدام به ایجاد شوراهای فقهی کرده و با بهرهگیری از متخصصان این حوزه آموزشهای لازم را به کارکنان و حتی مشتریان خود ارائه کردهاند.
مدیرعامل بانک دی با اشاره به چالشهای موجود در بهکارگیری قانون بانکداری بدون ربا گفت: عدم فرهنگسازی و آموزش، نظارت غیرمؤثر بر مصارف وجوه و صوری شدن عقود سه مشکل اصلی در پیادهسازی بانکداری بدون ربا در کشور است که بهرهگیری از تجربه بدنه کارشناسی نظام بانکی در کنار قانونگذاران برای اصلاح قانون بانکداری بدون ربا میتواند زمینه مهندسی مجدد این قانون و شکوفایی نظام بانکی را در پی داشته باشد.وی در پایان افزود: روح بانکداری بدون ربا، تکریم مشتری و نحوه رفتار کارکنان در محیط کار است که امیدوارم با آموزش و فرهنگسازی مناسب در این زمینه، شاهد ایجاد یک محیط عاری از فساد و بیاخلاقی در شبکه بانکی کشور و متعاقب آن در کل جامعه باشیم.
سامانه ثبت آنلاین درخواست بیمه موبایل راه اندازی شد
مدیر بیمه های اموال بیمه حافظ در گفت و گو با روابط عمومی، از راه اندازی سامانه ثبت آنلاین درخواست صدور بیمه موبایل خبر داد و بیان کرد: کرونا باعث تغییرات بسیاری در کسب و کارها به سمت الکترونیکی شدن گردیده است. به همین منظور شرکت بیمه حافظ سامانه آنلاین ثبت درخواست بیمه موبایل را به منظور جلوگیری از مراجعه حضوری متقاضیان به شعب بیمه حافظ و همچنین تسریع در امور صدور بیمه موبایل راه اندازی و اجرایی نمود.فرهاد رشیدی در این خصوص افزود: متقاضیان بیمه موبایل می توانند با مراجعه به قسمت خدمات الکترونیک سایت بیمه حافظ به نشانی www.hafezinsurance.ir و تکمیل اطلاعات اولیه، درخواست خود را ثبت کرده و کارشناسان مربوطه با متقاضیان تماس گرفته و آنها به صورت الکترونیکی بیمه نامه موبایل خود را دریافت خواهند نمود.مدیر بیمه های اموال بیمه حافظ با اشاره به مزایای این سامانه، اضافه کرد: روزآمدی، تسریع در بررسی درخواستها، عدم مراجعه حضوری متقاضیان ، امکان دریافت کد رهگیری درخواست، ارسال پیامک اطلاع رسانی به متقاضی و اطلاع رسانی نحوه ادامه فرآیند از طریق سامانه از جمله ویژگیهای این طرح است.رشیدی در پاسخ به سوال موارد تحت پوشش این بیمه نامه اظهار کرد: نفوذ مایعات و آب خوردگی، نوسانات ولتاژ برق، سرقت گوشی همراه، آتش سوزی و ضربه فیزیکی و شکستن از موارد تحت پوشش بیمه موبایل شرکت بیمه حافظ می باشد و بیان کرد: مزیت این بیمه نامه نسبت به گارانتی رایج در بازار گوشی های همراه، پوشش سرقت و حوادث ناشی از نفوذ آب می باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.