شماره: 1674 / ۱۴۰۰ بيست و نهم خرداد
تعداد بازدید : 0
موکول شدن انجام معاملات بازار خودرو به بعد انتخابات
با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری بازار خرید و فروش خودرو متوقف شده و همه به نوعی منتظر تعیین و تکلیف رئیس جمهور آینده هستند تا شاید گشایشی در تغییرات قیمتی بازار بوجود بیاید. خریداران دست از خرید خودرو تا مشخص شدن نتیجه انتخابات برداشته اند و از طرف دیگر فروشندگان هم به امید اینکه بتوانند خودروی خود را گرانتر بفروشند در روزهای بعد از انتخابات فعلا تمایلی به فروش نشان نمی دهند.
بازار خرید و فروش خودرو در روزهای پایانی هفته اخیر همچنان شاهد توقف معاملات است. البته در روزهای گذشته کاهش عرضه برخی از محصولات توسط شرکتهای خودروساز عاملی شد تا قیمت تعدادی از خودروها رشد دو تا سه میلیون تومانی را تجربه کنند
اما روی هم رفته انتخابات ریاست جمهوری عاملی شده تا هم خریدار و هم فروشنده دست از معاملات بکشند و منتظر تعیین و تکلیف ریاست جمهوری کشور باشند عده ای نگران افزایش قیمتها و برخی دیگر خوش بین به ثبات قیمتها در بازار خودرو هستند اما روی هم رفته توقف معاملات عاملی شده تا بازار خودرو در رکود مطلق به سر ببرد.
هم اکنون در بازار خودرو سمند ال ایکس 191 میلیون تومان، پژو 206 تیپ دو با قیمت 206 میلیون تومان، پژو 206تیپ پنج 259 میلیون تومان، پژو 206 صندوقدار 246 میلیون تومان به فروش می رسد.علاوه براین تیبا صندوقدار 129 میلیون تومان، کوئیک آر 158 میلیون تومان، ساینا 146 میلیون تومان و تیبا دو 136 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
تندیس زرین رضایتمندی مشتری به
ایران خودرو رسید
در چهارمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری که با رویکرد نقش مدیران اقتصادی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و جهش تولید برگزار شد، گروه صنعتی ایران خودرو موفق به دریافت تندیس زرین شد.
به گزارش ایکوپرس- در این اجلاس سراسری که به همت معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل سالن همایش رایزن برگزار شد، شرکت های تولیدی بزرگ و موثر در اقتصاد کلان کشور براساس شاخص هایی نظیر مدیریت و رهبری بازار و مشتری مداری، برآورده کردن مناسب یا فراتر از انتظارات مشتری، نوآوری و ایجاد شبکه های جدید ارتباط با مشتریان، میزان رضایت مشتریان و ارزیابی آن و فعالیت های بهبود مربوط به رسیدگی به شکایات مشتری مورد ارزیابی قرار گرفتند که براساس نتایج این ارزیابی، گروه صنعتی ایران خودرو تندیس زرین دریافت کرد.
در این اجلاس که معاون حقوقی رییس جمهوری، معاون برنامه ریزی و توسعه وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان ملی بهره وری، رییس سازمان گسترش اقتصاد مقاومتی، نمایندگان مجلس و برخی دیگر از مسوولان حضور داشتند، بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو این تندیس زرین را به نمایندگی از ایران خودرو دریافت کرد.
آغاز آزمایشات جگوار
بر روی نمونه اولیه لندرور هیدروژنی
شرکت جگوار لندرور قصد دارد طی سال جاری میلادی آزمایشات مربوط به نمونه اولیه خودروی پیل سوختی هیدروژنی را با هدف کاهش آلایندگی محصولات خود آغاز کند.
جگوار لندرور که متعلق به تاتا موتورز هند است، اوایل سال 2021 اعلام کرده بود که برند لوکس جگوار آن تا سال 2025 کاملاً برقی خواهد شد و نام تجاری لندرور آن نیز شش مدل تمام الکتریکی را طی پنج سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، بیشتر خودروسازان جهان تلاش خود را روی تولید اتومبیل های برقی دارای باتری متمرکز کرده اند تا استانداردهای تشدید انتشار در اروپا و چین را برآورده کند.
اما شرکت جگوار لندرور یکی از اندک خودروسازانی است که احتمال استقبال گسترده از خودروهای پیل سوختی هیدروژنی را که با تولید برق فقط آب از خود خارج می کنند، بالا می داند و گفته است که معتقد است هیدروژن نقش مهمی در آینده صنعت خودرو دارد.
به گفته شرکت جگوار لندرور، پیل های سوختی هیدروژنی «تراکم انرژی بالا و سوخت گیری سریع و همچنین کمترین میزان از دست دادن برد را در دمای پایین فراهم می کنند» و این موضوع باعث می شود که فناوری پیل های سوختی هیدروژنی برای وسایل نقلیه بزرگ و با برد بیشتر یا خودروهایی که در محیط های بسیار گرم یا سرد کار می کنند ایده آل باشد.
خودروی هیدروژنی لندرور دیفندر تحت آزمایشات این شرکت قرار خواهد گرفت تا «ویژگی های کلیدی مانند قابلیت آفرود و مصرف سوخت را تأیید کند».
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
نماینده مردم شیراز در مجلس: حمایت سایپا از قطعه سازان در راستای حرکت به سمت خودکفایی است
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تنوع تولید خودرو در سایپا گفت: تولید خودروهای شاهین، آریا و مشابه آن نشان از عزم مدیران این شرکت برای پاسخ به سلایق مختلف مشتریان است.
به گزارش سایپانیوز، علیرضا پاکفطرت نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست سایپای نوین در راستای تولید خودروی باکیفیت در داخل است، خاطرنشان کرد: تولید خودروهای شاهین، آریا و مشابه آن نشان از عزم مدیران این شرکت برای پاسخ به سلایق مختلف مشتریان است.
وی تأکید کرد: باید با تولید خودروهای باکیفیت و جدید، کشور را از واردات خودروهای خارجی بینیاز کرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر میرسد حمایت شرکت سایپا از قطعهسازان و تولید قطعات در داخل در راستای حرکت به سمت خودکفایی و خوداتکایی است و اگر این سیاست با قوت ادامه یابد در سالهای نه چندان دور شاهد بینیازی از صنعت خودروی خارجی خواهیم بود.پاکفطرت عنوان کرد: معتقدیم باید با استفاده از ظرفیت و توان داخلی در جهت تولید خودروی باکیفیت در داخل گام برداشت..
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
انجمن واردکنندگان خودرو:
تعداد بازدید : 0
واردات خودرو در دولت بعدی آزاد میشود
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرد: در دولت بعدی به احتمال زیاد واردات خودرو آزاد خواهد شد. امید برآن است که با تغییر دولت ممنوعیت واردات خودرو به کشور برداشته شود و شاهد حضور خودروهای جدید و با کیفیت در بازار خودرو ی کشور باشیم.
این روزها با توجه به ممنوعیت واردات خودرو قیمت ها در بازار سر به فلک کشیده است. این در شرایطی است که اخیر قیمت خودرو داخلی نیز روند افزایشی به خود گرفته است. اما با این وجود سوال مهمی که مطرح میشود این است که بعد از انتخابات روند قیمت ها به چه صورت خواهد بود؟ برای بررسی بیشتر این موضوع گفت و گویی با مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو انجام دادیم که در ادامه گزارش مشروح آن را می خوانید.
دادفر ابتدا در خصوص وضعیت قیمت ها در بازار اظهار کرد: متاسفانه هم خودروهای داخلی و هم خارجی افزایش لاک پشتی قیمت را تجربه میکنند. علت این افزایش قیمت نیز در اصل به ممنوعیت واردات خودرو به کشور بازمیگردد. البته بخش دیگری نیز مربوط به فشار و تقاضای خودروسازان برای بالا بردن نرخ محصولات است. به طور کلی میتوان گفت هر وقت قیمت خودروهای داخلی بالا میرود نرخ مدل های خارجی نیز افزایش مییابد. علت بعدی نیز مرتبط با افزایش قیمت دلار است.
وی ادامه داد: ناگفته نماند که دریافت مالیات از خودروهای وارداتی بالای 1 میلیارد تومان نیز روی افزایش قیمت ها موثر بود. این که قیمت یک خودروی وارداتی از 300 میلیون به بالای 1 میلیارد تومان رسیده محصول بی تدبیری است. در نتیجه مردم در این شرایط مجبور به پرداخت مالیات هستند و این در حالی است که ما شاهد دریافت عوارض و تعرفه خودرو نیز هستیم. به علاوه وقتی این مالیات توسط صاحب خودرو پرداخت میشود همان مقدار را روی قیمت خودرو اضافه میکند تا از خریدار بعدی دریافت کند.
دولت بعدی واردات را آزاد میکند
دادفر در خصوص آزادسازی واردات خودرو گفت: به نظر میرسد که در راستای افزایش رضایت مندی مردم دولت بعد یک سری فضاها را باز خواهد کرد. اگر به همین شیوه پیش برویم اسفند ماه امسال رشد 50 درصدی قیمت ها را خواهیم داشت. بنابراین دولت ها مجبور هستند بحث واردات خودرو را سریعا آزاد کنند و حتی شاید نرخ تعرفه را نیز کاهش دهند. همچنین قیمت خودروهای داخلی نیز آزاد خواهد شد در نتیجه بازار نیز به تعادل میرسد. بنابراین مطمئن باشید که واردات خودرو در دولت بعدی آزاد خواهد شد.
تعادل بازار با آزادسازی واردات
وی در خصوص نحوه دریافت تعرفه نیز گفت: اگر نرخ تعرفه به شرایط قبل باشد قیمت رسیدن محصول به دست مشتری 150 درصد ضربدر نرخ ارزی کالا میشود. یعنی برای یک خودروی 30 هزار دلاری با این شرایط قیمتی در حدود 1.5 میلیارد تومان خواهد شد. به عنوان مثال یک سانتافه 2021 قیمتی در همین حدود خواهد داشت. با این وجود میتوان گفت آزادسازی واردات از نظر روانی روی قیمت ها تاثیر میگذارد. مالکان قبلی نیز اقدام به فروش خودرو میکنند تا نمونه های جدید را بگیرند و رقابت بین فروشندگان منجر به کاهش قیمت ها خواهد شد.
دادفر در پایان به نحوه تامین ارز برای واردات خودرو نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص آزادسازی واردات خودرو اگر تحریم باقی بماند واردکنندگان خودرو از خارج کشور میتوانند تامین منابع را انجام دهند. اما اگر تحریم نباشد به راحتی با تامین منشا پول و جذب سرمایه گذار خارجی واردات را انجام داد. در حقیقت میتوان گفت نگاه ما به داخل کشور برای تامین ارز نیست.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
افزایش میانگین سن خودرو در آمریکا سال 2020
طبق بررسی شرکت تحقیقاتی آی اچ اس مارکت، میانگین سن اتومبیلها و کامیونت های سبک در آمریکا طی سال 2020 رکورد زد.
طبق بررسی شرکت تحقیقاتی آی اچ اس مارکت IHS Markit، میانگین سن اتومبیلها و کامیونت های سبک در آمریکا طی سال 2020 رکورد زد و در حالی به 12.1 سال رسید که مردم این کشور در دوران شیوع کرونا و بیماری همه گیر کووید_19 مسافت کمتری را طی کردند.
به گفته این شرکت تحقیقاتی، افزایش دو ماهه میانگین سن وسایل نقلیه نسبت به رقم ثبت شده برای سال 2019 می تواند کوتاه مدت باشد چرا که فروش خودروهای نو و دست دوم همچنان که روند شیوع بیماری همه گیر ادامه دارد، افزایش یافته است.آی اچ اس مارکت همچنین اعلام کرد که مسافتی که خودروها در ایالات متحده طی کرده اند بیش از 13 درصد در سال 2020 کاهش یافته است در حالی که بیش از 15 میلیون وسیله نقلیه یعنی حدود 5.6 درصد از کل وسایل نقلیه از بین رفته است.به گفته این شرکت، به طور معمول، چنین نرخ بالای ضایعات باعث کاهش میانگین سن خودرو می شود.
اما مسافت کمتری که بر اساس مایل پیموده شده، همراه با فروش کمتر خودرو در طی همه گیری، نتیجه معکوس داشته و متوسط سن خودروها را از 11.9 سال در سال 2019 افزایش داده است.محققان IHS همچنین گفتند که کمبود مداوم تراشه که منجر به کاهش تولید خودرو شد، منجر به کاهش موجودی فروشنده ها و تورم قیمت خودروها و در نتیجه باعث افزایش همزمان قیمت خودروهای دست دوم شده است.این شرکت گفت که این عوامل می تواند باعث شود که میانگین سن خودرو در سال 2021 کاهش یابد.
فیدلیتی محصول استراتژیک گروه بهمن؛
مدیر عامل بهمن موتور: امسال 9200 دستگاه فیدلیتی
به بازار عرضه می شود
مدیر عامل بهمن موتور گفت: عرضه فیدلیتی در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد و در سال اول 9200 دستگاه از خودرو فیدلیتی تولید می شود و طی سال های آینده این رقم به 12 تا 15 هزار دستگاه و در نهایت سالانه به 20هزار دستگاه خودرو خواهد رسید.
در نشست خبری که بصورت مجازی با حضور جمعی از مدیران ارشد شرکت بهمن موتور برگزار شد، مهندس ضرابیان مدیر عامل بهمن موتور در خصوص عرضه محصول فیدلیتی و برنامه های پیش روی این شرکت گفت: فیدلیتی یک خودرو به روز است و با پیشرانه 1٫5 لیتری مجهز به توربوشارژ، دارای قدرت 155 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتون متر است. از امکانات و سیستم های ایمنی آن می توان به سیستم شناسایی نقاط کور(BSD)، دوربین 360 درجه، روکش صندلی چرم، سقف پانوراما، صفحه نمایشگر داشبورد و… نام برد و از جهت آپشن و امکانات می تواند در لیست بهترین خودروهای حال حاضر بازار قرار گیرد.
ضرابیان در خصوص میزان تولید این خودرو افزود: با توجه به سرمایه گذاری عظیمی که برای فیدلیتی صورت گرفته به دنبال تولید انبوه هستیم. عرضه این خودرو در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد و در سال اول 9200 دستگاه از خودرو فیدلیتی تولید می شود و طی سال های آینده این رقم به 12 تا 15 هزار دستگاه خودرو در سال خواهد رسید.
وی در خصوص داخلی سازی فیدلیتی اظهار کرد: تمام توان خود را برای استفاده از ظرفیت داخلی به کار خواهیم بست و از ظرفیت های قطعه سازان داخلی برای افزایش سطح داخلی سازی بهره مند خواهیم شد.
مدیرعامل بهمن موتور با بیان اینکه گروه بهمن سرمایهگذاری عظیمی برای تولید این خودرو کرده است گفت: در قوای محرکه سرمایهگذاری بالایی کردهایم که بر اساس برنامهریزیها از طریق شرکتهای زیرمجموعه، تولید قوای محرکه را نیز آغاز خواهیم کردیم.
عضو هیات مدیره گروه بهمن در خصوص سیاست ها و برنامه های آتی این شرکت اذعان کرد: خودکفایی بالا خودرو فیدلیتی و قابلیت عرضه محصول با قیمت رقابتی از اهداف اصلی گروه بهمن است.
مدیرعامل بهمن موتور به اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم با تولید فیدلیتی در بهمن اشاره کرد و گفت: فیدلیتی از محصولات استراتژیک بهمن به شمار می آید، از این رو برای تولید این محصول نیروی انسانی زیادی در زنجیره تامین درگیر تولید خواهند بود که در ساخت، مونتاژ، خدمات و سایر بخش ها به کار گرفته خواهند شد. پیش بینی می کنیم در سال جاری برای تولید این محصول با جذب 200 نفر در مجموعه بهمن اشتغال ایجاد کنیم.
مهندس ضرابیان در خصوص نحوه قیمت گذاری این خودرو نیز توضیحاتی ارائه داد و عنوان کرد: محصولات گروه بهمن دارای قیمتی ارزنده بوده و قیمت گذاری مطابق با ضوابط قیمت گذاری خودروی های داخل انجام شده و قیمت به گونه ای تنظیم می شود که مصرف کنندگان بهره ببرند.
عضو هیات مدیره گروه بهمن در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص صادرات این محصول استراتژیک گروه بهمن گفت: در حال حاضر بر روی پوشش نیازی های داخل کشور تمرکز کرده ایم اما برنامه هایی برای صادرات این خودرو به کشورهای منطقه وجود دارد و فعالیت بخش صادرات فیدلیتی نیز آغاز شده است
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
سال 1400، پر محصول ترین سال گروه بهمن
مدیر عامل گروه بهمن از اولین مرحله فروش فیدلیتی در یکم تیر ماه خبر داد و گفت: فیدلیتی در مدل 5 سرنشین با قیمت 655 میلیون و مدل 7 سرنشین با قیمت 670 میلیون به صورت نقدی به فروش می رسد.
بیوک علیمرادلو مدیر عامل گروه بهمن گفت: دیگنیتی به عنوان اولین خودرو SUV کوپه تولید داخل به تولید انبوه و عرضه عمومی رسیده و طرح های فروش آن تکرار و این استمرار با جدیت دنبال خواهد شد.
وی ضمن تشکر از استقبال گسترده مشتریان از طرح های فروش دیگنیتی و همچنین تست رانندگی خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی ادامه داد: در کنار دیگنیتی، تولید محصول فیدلیتی نیز آغاز شده و اولین مرحله فروش آن یکم تیر ماه همزمان با تولد امام رضا (ع) است. فیدلیتی با دو مدل 5 و 7 سرنشین به بازار عرضه می شود که نسخه 5 سرنشین با قیمت 655 میلیون و 7 سرنشین با قیمت 670 میلیون به صورت نقدی به فروش می رسد.
مدیر عامل گروه بهمن گفت: با وجود قطعات در انبارهای بهمن موتور و اینکه خط تولید در شرکت بهمن موتور با سرعت در حال تولید است و مدیریت شرایط بهگونهای است که امکان تحویل محصولات پیشفروش شده در زمان مقرر مهیا می باشد اما تا کنون اجازه پیش فروش از سوی وزارت صمت داده نشده و برنامه ما فروش فوری است.
علیمرادلو با اشاره به گله های مردم از صنعت خودرو کشور اظهار کرد: باید همه فعالان و تصمیم گیران این صنعت دست به دست هم دهند تا خودروبه گزارش برداشت روز، مدرن، ایمن و با قیمت منطقی برای جلب رضایت عمومی به بازار عرضه شود. اصل جدی ما در بهمن نیز رضایت مشتری است و در این راستا برای خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی سعی کردیم قیمت های عادلانه ای در نظر بگیریم تا رضایت مشتریان را جلب کنیم، ضمن اینکه برای ما کیفیت همیشه یکی از اصلی ترین اهداف است.
وی فیدلیتی را محصول استراتژیک بهمنموتور خطاب کرد و گفت: با خرید کامل پلتفرم، دانش فنی و انتقال تجهیزات برای این خودرو، برای اولین بار در کشور یک SUV داخلی تولید می شود. همچنین با ارائه دو محصول دیگر، در سبد محصولات سواری و خودروهای SUV محصولات متنوعی را تا پایان سال عرضه خواهیم کرد.
علیمرادلو امسال از عرضه یک ون باری جدید (Cargo Van) که باعث تحول در حمل و نقل شهری در سگمنت خودروهای تجاری خواهد شد و نیاز شدید بازار جهت تسریع در حمل و نقل کالای خرد و خدمات را پاسخگو خواهد بود، خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر آن تولید یک سدان مدرن، زیبا و پرقدرت در حوزه خودروهای سواری در 6 ماهه دوم را در برنامه داریم و رویکرد گروه بهمن و شرکت بهمنموتور عرضه محصولاتی با تیراژ بالا مانند فیدلیتی و در سگمنتهای متفاوت است.
علیمرادلو در پایان به نگاه بهمن برای کسب رضایت حداکثری از سوی مشتریان اشاره کرد و گفت: برای ما مهم است که مشتریان از قیمت خودروهای عرضه شده رضایت داشته باشند و هدف ما در بهمن خشنودی ادراکی مشتریان است و با توجه به بحث تمایز، سعی در ارائه محصولات و خدمات متمایز داریم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.