شماره: 1537 / ۱۳۹۹ اول آذر
تعداد بازدید : 0
اخبار
انتقال ۱۱ محکوم ایرانی
از ارمنستان به ایران
رییس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری از انتقال ۱۱ محکوم ایرانی از ارمنستان به کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری اعلام کرد: یازده تن از محکومان ایرانی که در حال گذران دوران محکومیت خود در زندان های ارمنستان بودند، در چارچوب موافقت نامه همکاری انتقال محکومان بین دو کشور از طریق مرز هوایی به کشورمان منتقل شدند.
وی افزود: اتهام اکثر این محکومان قاچاق مواد مخدر است و باید ادامه محکومیت خود را در زندان های ایران بگذرانند.
تماس عراقچی با مشاوران بایدن
تکذیب شد
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه خبر روزنامه نیویورک تایمز درباره تماس سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تیم جو بایدن را ساختگی خواند و گفت: خبرسازیهای زرد شیوه مرسوم برخی رسانهها به ویژه در این روزها شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در خبرگزاری صداوسیما عنوان کرد: این خبر مربوط به اول هفته و کاملا ساختگی است.
وی با تاکید بر اینکه این دست رسانهها از این پس از اینگونه اخبار هر روز بیشتر خواهند ساخت، اظهار داشت: در نیویورک همان روز توسط دفتر نمایندگی جواب داده شده که هیچ تماسی مستقیم یا غیر مستقیم نبوده است.
نیویورک تایمز طی گزارشی در ۱۷ نوامبر مدعی شده بود، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران تلاش کرده بود از طریق میانجیها با مشاوران جو بایدن ارتباط برقرار کند.
وزیر دفاع ارمنستان استعفا کرد
رسانههای ارمنستان روز جمعه اعلام کردند که وزیر دفاع این کشور استعفا داده است.
«داویت تونویان» وزیر دفاع ارمنستان از سمت خود کناره گیری کرده است.
واقارشاک هاروتیونیان، مشاور ارشد نخستوزیر و وزیر دفاع ارمنستان در سالهای ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰، جانشین تونویان خواهد شد.
استعفای وزیر دفاع ارمنستان همزمان با نخستین دور از تحویل بخشی از اراضی اشغال شده به دست ارمنستان به جمهوری آذربایجان رخ میدهد.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز جمعه از ورود ارتش این کشور به شهرستان «آقدام» واقع در ۳۷۸ کیلومتری جنوب –غرب باکو، خبر داد.
شهرستان آقدام که در سال ۱۹۹۳ میلادی از سوی نیروهای ارمنستان اشغال شده بود، بر اساس توافق سه جانبه ۹ نوامبر (۱۹ آبان ماه) روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخستوزیر ارمنستان به جمهوری آذربایجان پس داده شد.
بر اساس توافق سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخستوزیر ارمنستان، دو شهرستان باقی مانده کلبجر و لاچین قرهباغ نیز تا ۱۱ آذر به جمهوری آذربایجان پس داده میشود.
گفتنی است چهارشنبه این هفته نیز (۲۸ آبان) آرا آیوازیان معاون وزیر امور خارجه جانشین زهراب مناتساکانیان دیپلمات ارشد ارمنستان شد. وی سه روز پیش و پس از حدود دو سال فعالیت از مقام خود کنارهگیری کرد.
دولت نیکول پاشینیان نخستوزیر ارمنستان در پی پذیرش آتشبس که دربرگیرنده پیشرویهای نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه قرهباغ کوهستانی (ناگورنو قرهباغ) پس از ۶ هفته درگیری نظامی بود، زیر فشار قرار گرفته است و هزاران تظاهرکننده هفته گذشته در ایروان پایتخت خواستار کنارهگیری او شدهاند.
با حضور فرمانده کل سپاه انجام شد؛
الحاق ناو اقیانوس پیمای شهید رودکی
به نیروی دریایی سپاه
آیین الحاق «ناو اقیانوس پیمای شهید رودکی « به نیروی دریایی سپاه با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مقامات و مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ناو اقیانوس پیمای شهید رودکی شناوری سنگین، چند منظوره و دوربرد است که قابلیت حمل و عملیاتی کردن انواع هواپیما، پهپاد و سامانه های موشکی، پدافندی و راداری را دارد.
این ناو با تناژ ۴۰ تن و طول ۱۵۰ متر و عرض ۲۲ متر دارای رادار آرایه فازی سه بعدی، موشکهای سطح به سطح، سطح به هوا، سامانه های مخابراتی یکپارچه بسیار پیشرفته جنگال و موشکی سوم خرداد با قابلیت حمل بالگرد ها، پهپادها و شناورهای عملیاتی است که همه آنها از تولیدات داخلی بوده و توسط جوانان متخصص مومن انقلابی طراحی و عملیاتی شده است.
ناو سنگین رزمی، اطلاعاتی و پشتیبانی شهید رودکی به مثابه یک شهر دریایی متحرک است که با تمام تجهیزات و امکانات لازم آماده انجام ماموریت های اقیانوسی با ایجاد امنیت پایدار خطوط مواصلاتی دریایی و امدادرسانی به ناوگان تجاری و صیادی جمهوری اسلامی و کشورهای منطقهای میباشد.
با پیوستن این شناور سنگین به ظرفیتهای نیروی دریایی سپاه، ماموریت دریادلان سپاه برای حضور مقتدر در آبهای دوردست آغاز شد.
شناسایی ۱۳۲۶۰ بیمار جدید
بنابر اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت از روز پنجشنبه تا روز جمعه (۳۰ آبان) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۲۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۴ نفر از آنها بستری شدند.
سیما سادات لاری افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۲۸ هزار و ۳۷۷ نفر رسید.
وی با بیان اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، مجموع جان باختگان این بیماری را ۴۳ هزار و ۸۹۶ نفر اعلام کرد.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه خوشبختانه تا کنون ۵۸۹ هزار و ۲۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند اظهار کرد: ۵۷۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
به گفته لاری تا کنون پنج میلیون و ۷۰۶ هزار و ۸۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وی خاطر نشان کرد که استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
لاری همچنین تاکید کرد: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
روحانی: تا پایان دولت ۹ پروژه بزرگ حمل و نقل افتتاح می شود
رییس جمهوری گفت: تا پایان دولت ۹ پروژه بزرگ در زمینه راه و حمل و نقل افتتاح می شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در سی و سومین آیین گشایش بهره برداری از۱۳ پروژه آزادراهی و فرودگاهی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: امسال سال جهش تولید است و یکی از پایههای جهش تولید هم حمل و نقل است.
وی افزود: اگر حمل و نقل نباشد، تولید، توزیع، مصرف، واردات و صادرات مشکل می شود و همه اینها وابسته به حمل و نقل است.
رییس جمهوری ادامه داد: بخشهای مختلف حمل و نقل هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای از ارکان بسیار مهم برای توسعه و برای تولید در کشور و همچنین برای رابطه با جهان است.
روحانی با اشاره به نقش بسیار مهم حمل و نقل در گردشگری و مشکلات این صنعت در اثر شیوع کرونا گفت: دنیا دیر یا زود از شر کرونا خلاص خواهد شد و در آینده دارو و واکسن خواهد آمد و در آن شرایط گردشگری برای ما بسیار مهم است که صنعت حمل و نقل در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.
رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: مساله حمل و نقل در روابط خارجی بسیار مهم است و بحث ترانزیت و مخصوصاً ژئوپلیتیک ایران و جایگاهی که ایران دارد، از اهمیت خاصی برخوردار است و ایران برای اتصال شمال منطقه به جنوب و شرق به غرب این منطقه جایگاه بسیار مهمی دارد و می تواند خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند را به بخش های شمالی و مرکزی متصل می کند.
وی ادامه داد: ایران می تواند این مناطق را به روسیه و اروپای شمالی و شرق و غرب آسیا را به هم متصل کند و بحمدالله در زمینه راه و راه آهن اقدامات بسیار خوبی شده است.
رییس دولت تدبیر و امید گفت: در هفتههای آینده راه آهن خواف_ هرات افتتاح می شود که برای اولین بار راه آهن ایران وارد افغانستان می شود.
وی همچنین از افتتاح طرحهای دیگر بسیار با اهمیت خبر داد و اضافه کرد: امیدوارم بخشی از این طرحها را تا پایان دولت به افتتاح نهایی برسانیم و بخش اعظم آن ها را انجام بدهیم.
روحانی گفت: ترانزیت از شمال به جنوب و از شرق به غرب هم برای اقتصاد و سیاست و روابط خارجی ما مهم است و هم می تواند یک تحول بزرگی در منطقه به وجود بیاورد.
وی با اشاره به شقاوت آمریکاییها در سالهای گذشته گفت: یکی از توطئه هایی که آمریکایی ها علیه ملت ایران داشتند، این بود که راه های اصلی ترانزیت منطقه از ایران عبور نکند. در این زمینه تلاش های زیادی انجام دادند البته موفقیت شان زیاد نبوده است.
روحانی با اشاره به جایگاه و ظرفیتهای ترانزیتی ایران گفت: طبق گزارش های به دست آمده، روزانه یک هزار و ۴۰۰ پرواز از روی آسمان ایران انجام میگیرد. بنابراین جایگاهی که ایران برای خطوط هوایی، خطوط ریلی، جادهای و بنادر دارد نقش بسیار ارزشمندی است.
رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به پروژه هایی که افتتاح شد، گفت: ارزش پروژههایی که افتتاح شد، سه هزار و ۱۴۳میلیارد تومان بود. این پروژه ها برای محیط زیست، حمل و نقل و تامین سلامت مردم مهم است. وقتی یک جاده اصلی را به بزرگراه ارتقا می دهیم، اولین اثر آن سلامت جان مردم و ذخیره کردن وقت آنان است. مسیری که باید ۲ ساعت طی شود، در یک ساعت یا کمتر میرود.
وی اضافه کرد: بسیاری از تصادفات در جاده های اصلی روی میدهد که دو طرفه رفت و آمد می کنند.
روحانی یادآور شد: یکی از تلاش های دولت یازدهم و دوازدهم این بود در حمل و نقل از فناوری های نوین و استارتاپی استفاده کند و برای انجام این کار قدم های بسیار خوبی برداشته شده است. وقتی کامیون به بندر می رفت بار می برد و از آن طرف خالی برمی گشت ، امروز با استفاده از همین سیستم استارتاپی، بار برگشت این کامیون مشخص است.
وی افزود: بحمدالله این مساله برای اقتصاد و کشاورزی ما بسیار حائز اهمیت است و یکی از مسائل بسیار مهم دولت تا روز پایانی، دولت الکترونیک، دیجیتال کردن اقتصاد و فعال کردن شرکت های دانش بنیان و شرکت های استارتاپی است که تحول بزرگی را در کشور ما به وجود آورده است و این تحول را ادامه خواهیم داد.
رییس جمهوری با اشاره به اقدامات دولت در نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: ما یک حرکت بسیار خوبی در نوسازی هوایی شروع کردیم. بعد از توافق هسته ای و در همان ماه های اولیه توانستیم قراردادهای بسیار مهمی منعقد کنیم و ۱۶ هواپیمای نو وارد کشور شد.
وی ادامه داد: همه می دانند که ما در چه شرایطی برای خرید هواپیما بودیم ناچار بودیم از هواپیماهای دست دوم استفاده بکنیم. در همان ماه های اولیه ۱۶ فروند هواپیما نو وارد کشور شد و اگر این دولت خبیث اخیر آمریکا نبود اکنون ده ها فروند دیگر آمده بود و ناوگان هوایی کاملا نوسازی شده بود.
رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: در زمینه ریل کار بسیار بزرگی در دولت یازدهم و دوازهم انجام شد. در بسیاری از زمینه ها در ساخت واگن ها وحتی بخش بزرگی از لوکوموتیوها همه به خودکفایی رسیدیم و روی پای خود ایستادیم.
وی خاطرنشان کرد: قصد ما این بود که تمام ناوگان حمل ونقل را نوسازی کنیم و برای این طراحی کرده بودیم و بنا بود درسال پایانی دوات یازدهم و اوایل دولت دوازدهم تمام کامیون ها را نوسازی کنیم. طرح آن ریخته شده بود، خریدهای خارجی آن مشخص شده بود کارخانه های داخلی معلوم بود که باز هم خباثت دولت اخیر آمریکا باعث شد که این طرح با مشکلاتی مواجه شده و کند شود.البته از طریق دیگر نوسازی انجام می گیرد اما نه با آن سرعتی که مطلوب و مورد نظر ما بود.
رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: مردم عزیز بدانند که برای ما مساله حمل و نقل مهم است. دولت در زمینه ترانزیت، ریل، نوسازی ناوگان هوایی قدم های بسیار مهمی برداشته است و در همین آماری که اعلام شد که ۹ طرح بزرگ آزادراهی امسال و سال آینده در دستور کار دولت است و البته بخشی ممکن است به دولت بعد برسد.
وی یادآور شد: همه تلاش خود برای افتتاح ۹ طرح و سایر طرح های مهمی که در زمینه حمل و نقل وجود دارد، انجام خواهیم داد و امیدواریم تحول در حمل ونقل باعث توسعه تولید و توسعه صادرات و رفاه مردم و صرفه جویی های فراوان در زمینه انرژی و سوخت برای کشور باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
اطلاعیه شماره ۲ قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا؛
جزئیات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیتها کرونایی اعلام شد
کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه شماره دو جزئیات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیتها کرونایی را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی وزارت کشور، در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و در پاسخ به پیگیریهای مردمی و مطالبات افکار عمومی در راستای قطع زنجیره انتشار و انتقال ویروس منحوس کرونا، اطلاعیه شماره ۲ کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی درباره طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیتها متناسب با روند و وضعیت بیماری کووید ۱۹ در شهرها به استحضار ملت شریف ایران و اصحاب رسانه میرسد و جزئیات مرتبط با هر یک از موضوعهای مطرح شده، در اطلاعیههای بعدی اعلام میشود.
کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی با تاکید بر اینکه طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیتها بر پایه جغرافیایی شهرها تدوین و اجرا خواهد شد، اظهار داشت: علاوه بر محدودیتها مشخص شده در طرح، برگزاری هرگونه نمایشگاه (عمومی، تخصصی و بینالمللی) در همه وضعیتها (زرد، نارنجی و قرمز)، تا عادی شدن شرایط ممنوع است.
این کمیته با بیان اینکه ادامه فعالیت بقاع متبرکه و اماکن مقدس زیارتی برابر دستورالعملهای ابلاغی قبلی وزارت بهداشت خواهد بود، تصریح کرد: همه دستگاههای دولتی، اشخاص حقیقی و حقوقی بخش غیر دولتی و تولیدی مکلف به اجرای دستورالعملهای ابلاغی در چارچوب مدیریت بیماری هستند.
کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرتردد در همه شهرها در همه وضعیتها الزامی است و متخلفان برابر مصوبات ستاد ملی جریمه خواهند شد، خاطرنشان کرد: زمان خاتمه محدودیتها در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز منوط به تغییر وضعیتها بوده لذا تصور دو هفتهای بودن طرح تلقی درستی نیست.
کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی لیست مشاغل گروه دوم را به شرح زیر اعلام کرده است:
۱- بوستانها و مراکز تفریحی،
۲- پاساژهای سربسته و سرباز، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ غیر مواد غذایی و بازارهای موقت.
۳- بازارها و نمایشگاههای فروش انواع خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل.
۴- باشگاههای ورزشی، سالنهای بدن سازی.
۵- آرایشگاههای مردانه.
۶- مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی.
۷- مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، تزیینات داخلی.
۸- مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، لوازمالتحریر.
۹- مراکز فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، خرازی، خیاطی.
۱۰- آتلیه و عکاسی.
۱۱- آژانس مشاور املاک.
۱۲- خدمات چاپ دیجیتال.
۱۳- مراکر تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قهوهخانهها با عرضه مواد دخانی.
۱۴- قنادی و شیرینیپزیتر و خشک، آب میوه و بستنی فروشی و مشاغل مشابه.
کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی در پایان یادآور شد: جزئیات بیشتر طرح در اطلاعیههای بعدی به استحضار ملت شریف خواهد رسید. از ملت عزیز تقاضامندیم اخبار و اطلاعات لازم را از طریق اطلاعیههای صادره دریافت کنید.
«اخبار صنعت» به سوالات و ابهامات شهروندان پاسخ می دهد؛
همه چیز درباره محدودیت های جدید کرونایی
با توجه به آغاز طرح جامع مدیریت هوشمند از روز شنبه اول آذرماه به برخی سوالات و ابهامات مرتبط با اجرای این طرح پاسخ داده شده است.
از امروز یکم آذرماه سال جاری طرح جامع مدیریت هوشمند اجرا خواهد شد. این طرح دارای ابعاد متفاوتی است که سوالات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است از همین رو ابعاد مختلف این محدودیت ها سوالات بسیاری برای مردم در ذهن ها ایجاد شده است. بر همین اساس به برخی از سوالات و ابهامات مرتبط با طرح جدید محدودیت های کرونایی پاسخ داده شده است.
به نظر می رسد مسئولان ذیربط در اجرای طرح محدودیتها از ابتدای آذر اطلاع رسانی خوبی انجام ندادند و نوعی سردرگمی بین مردم و حتی مسئولان وجود دارد.
در این زمینه اطلاع رسانی به نحو مناسب تاکنون انجام شده است؛ حضور وزیر محترم کشور و فرمانده قرارگاه در برنامه تیتر شب، حضور رییس کمیته امنیتی اجتماعی در گفتگوی ویژه خبری، حضور دبیر کمیته امنیتی اجتماعی در برنامه تیتر شب، مصاحبه با شبکه های مختلف رادیو ، مصاحبه با رسانه ها، صدور اطلاعیه مکتوب، برگزاری جلسه با استانداران و فرمانداران سراسر کشور از جمله اقدامات در این زمینه بوده است. پاسخگویی لحظه ای به سوالات و شبهات رسانه ها و مسئولین نیز کماکان در دست اقدام می باشد.
چرا اجرای طرح این همه استثنا دارد؟ از جمله؛ مشاغلی که فعالیت شان خیلی ضروری نیست مثل رانندگان اینترنتی
تنها مشاغل و فعالیت هایی مستثنی شده اند که با نیازهای روزانه و ضروری مردم ارتباط دارد. تاکسی های اینترنتی در زمره حمل و نقل عمومی قرار داشته که مشمول ممنوعیت نخواهند شد بویژه که تردد خودروهای شخصی در ساعاتی از شبانه روز که اعلام شده، ممنوع است.
چرا همه مشاغل باز هستند جز تعدادی مشاغلی که اهمیت چندانی ندارند؟
حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی در کشور وجود دارد که تنها گروه اول مشاغل صنفی حدود ۷۰۰ هزار واحد را شامل می شود و همین گروه به دلیل نیاز مردم در دوران اجرای طرح، فعالیت می کنند. ضمن اینکه حوزه ادارات، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی نیز در این طرح مشمول محدودیت شدهاند که در مجموع بخش اعظمی از فعالیت های کشور را در بر می گیرد.
نحوه تردد برخی مشاغل در ساعات قرنطینه چگونه است؟
منع تردد در ساعات ۹ تا ۴ بامداد صرفا مشمول شهرهای قرمز است. مشاغل ضروری از طریق فرمانداری ها احصا و لیست آنها به راهور اعلام خواهد شد تا از اعمال قانون خودداری شود.
ساعات کاری حمل و نقل عمومی در این دوره محدودیتها چگونه است؟
در این طرح محدودیت ساعت برای فعالیت حمل و نقل عمومی پیش بینی نشده است. پیشنهاداتی به ستاد ملی ارسال شده تا برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری اقدام شود تا با افزایش ظرفیت از تراکم کاسته شود. البته با توجه به تعطیلی بسیاری از حوزه ها در شهرهای قرمز عملا تقاضا برای سفر کاسته می شود و این امر نیز موجب کاهش تراکم خواهد شد.
حمل و نقل عمومی بار و کالاهای اساسی و مسافر بین شهری اعم از ریلی، جاده ای و هوایی نیز در این طرح مشمول محدودیت نشده لیکن وزارت راه موظف است فعالیت آنها را نظارت تا برابر پروتکل های بهداشتی اقدام نمایند.
چه نهادی قرار است بر روی بستن صنوف نظارت کند؟
مسئولیت نظارت بر اجرای این طرح با کمیته عالی نظارت مستقر در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است. در سطح استان ها و شهرستان ها کمیته نظارت با حضور بسیج اصناف، بازرسان اتاق اصناف، پلیس اماکن ناجا و هلال احمر تشکیل شده و به صورت میدانی بر اجرای این طرح نظارت می نمایند. علاوه بر این ها ناظرین اصلی مردم عزیز هستند که با اطلاع رسانی به موقع مسئولین را در اجرای موفق این طرح یاری می نمایند.
فعالیت کارخانه های مجاز و شیوه تردد کارگران به حاشیه شهر چگونه است؟
کارخانه های مجاز برابر گروه اول مشاغل فعالیت خواهند داشت. البته در این کارخانه ها نیز موضوع رعایت پروتکل ها و غربالگری از مهمترین موضوعات است که می بایست از طرف مسئولین این واحدها به صورت جدی محقق شود .
تردد کارگران اگر نیازی به خروج از شهر محل سکونت نداشته باشند، مشکلی ندارد اما اگر می بایست از شهر محل سکونت خارج شوند با هماهنگی نیروی انتظامی و ارائه اسناد مثبته بلامانع خواهد بود.
وضعیت بازار چگونه است؟ کسی که در بازار کار می کند از تعطیلی خبر ندارد چه برسد به کارمندان ادارات!
برابر اطلاع رسانی های صورت گرفته و اطلاعیه های صادره بعید است که کسبه از اجرای طرح و یا جزییات آن خبر نداشته باشد ضمن اینکه از طریق اتاق اصناف به تمام واحدهای صنفی و اتحادیه ها، طرح مذکور اطلاع رسانی شده است. کارکنان ادارات نیز برابر بخشنامه صادره سازمان اداری و استخدامی از طرح مطلع می باشند.
کاسبی که شغل او در حوزه مواد غذایی و کالاهای ضروری نیست نمی داند از روز شنبه می تواند به سر کار برود یا خیر. نمی داند تعطیلی او صرفا تا ساعت شش بعدازظهر است یا دو روز کامل تعطیل است؟
از ۹ ماه پیش مشاغل در چهارگروه تقسیم شده اند که در این طرح نیز از همان گروه ها استفاده شده لذا اگر کاسبان عزیز در زمره گروه اول باشند، شامل محدودیت و ممنوعیت در وضعیت ها نخواهند شد.
در شهرهای زرد مشاغل گروه ۴ ممنوع می باشند.
در شهرهای نارنجی گروه ، ۳ و ۴ ممنوع می باشند.
در شهرهای قرمز گروه های ۴،۳،۲ ممنوع می باشند. لیست مشاغل نیز برابر اطلاعیه ها منتشر شده و خواهد شد.
مشخص نیست منع تردد درون شهری از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح چگونه اجرا می شود؟ یعنی اگر کسی در این ساعات بخواهد به سوپرمارکت محل برود و مواد غذایی تهیه کند می تواند یا خیر؟ این منع تردد مخصوص وسایل نقلیه است یا عابران پیاده را هم شامل می شود؟ یا اصلا این ممنوعیت مربوط به تهران است یا همه شهرهای قرمز؟
ترددهای ضروری در ممنوعیت تردد از ساعت ۹ شب با هماهنگی فرمانداری ها انجام خواهد شد.
این ممنوعیت شامل عابران پیاده نخواهد شد.
این ممنوعیت مربوط به شهرهای قرمز بوده و در سایر شهرها اعمال نخواهد شد.
در زمان اجرای طرح شرکت های خصوصی تعطیل هستند یا خیر؟
شرکت های خصوصی و دفاتر مربوط به گروه ۱ مشاغل فعالیت داشته و شامل محدودیت نمی شوند. در سایر گروه ها نیز با توجه به وضعیت شهرها و نوع محدودیت و الزامات تعیین شده می توانند فعالیت نمایند. دفاتر و شرکت های خصوصی حوزه آموزشی فرهنگی و اجتماعی نیز بر اساس وضعیت شهرهای زرد نارنجی و قرمز فعالیت خواهند نمود.
اگر همه این اصناف اجبارا تعطیل خواهند بود، پرسش دیگری مطرح می شود و آن اینکه این اقشار چگونه باید در مدت تعطیلی، زندگی کنند و درآمد داشته باشند؟
بسته کامل حمایت از اصناف با هماهنگی اتاق اصناف ایران در بخش های مختلف مالیاتی، بیمه، استمهال، عوارض، هزینه اجاره، چک بانکی، هزینههای آب، برق، گاز و ... تهیه و برای ستاد ملی ارسال تا در جلسه آتی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود. با توجه به نقش اتاق اصناف ایران در تهیه این بسته قطعا تمام ملاحظات دیده شده است.
کارمندهای شرکت های صنعتی مثل فولاد، ذوب آهن، پتروشیمی و کارمندان شرکت های صنعتی کوچک که در شهرک های صنعتی شاغل هستند تعطیل هستند یا خیر؟ اگر نیستند حمل و نقل شان به چه صورت است؟
کارخانه های تولیدی صنعتی در زمره گروه اول قرار داشته که مشمول محدودیت و تعطیلی نخواهند شد لیکن کارفرمایان موظف هستند تا ضمن رعایت دستورالعمل های ابلاغی نسبت به غربالگری مستمر کارکنان وکارگران اقدام نمایند.
تردد این واحدها با هماهنگی صورت خواهد پذیرفت و مشمول جریمه نخواهند شد.
وضعیت خودروی کسانی که در روز ممنوعیت شغلی ندارند، در منطقه طرح ترافیک چیست؟
طرح ترافیک برقرار بوده و لذا اگر خودروی مذکور فاقد طرح باشد جریمه طرح ترافیک اعمال خواهد شد.
رفت و آمد خبرنگاران در ساعات ممنوعیت چطوری باید باشد تا جریمه نشوند؟ همچنین سازوکار جریمه پلیس برای متخلفان در ساعات ممنوعه شب چیست؟
مشاغل هماهنگ شده از جمله خبرنگاران، با هماهنگی فرمانداری ها و راهور اقدام می شود لذا جریمه شامل آنها نخواهد شد. این افراد و سایر مردمی که به ضرورت نیاز به تردد دارند میتوانند از رانندههای اینترنتی در سطح شهر استفاده کنند.
همچنین ممنوعیت تردد در شهرهای قرمز انجام شده که برابر هماهنگی فرمانداری ها موارد ضروری احصا و به راهور اعلام می شود تا اعمال قانون نشوند. سایر موارد در صورت عدم رعایت جریمه خواهند شد. سازوکار آن هم دوربینها راهور هستند.
علی اف : ایران کشور دوست و برادر ما است
« الهام علی اف « رییس جمهوری آذربایجان گفت ، ایران کشور دوست و برادر ما است.
علی اف روز جمعه در پیامی به مردم این کشور به مناسبت آزادسازی شهر « آقدام « جمهوری آذربایجان از اشغال نیروهای ارمنی که از طریق شبکه های تلویزیونی این کشور به طور زنده پخش شد، اظهار داشت : از طریق خاک ایران نتوانستند سلاح به ارمنستان منتقل کنند چرا که ایران کشور دوست و برادر ما است .
رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به این که ایران حریم هوایی خود را برای انتقال سلاح به ارمنستان بسته است ، افزود: ایران درخواست ما در این زمینه را در نظر گرفت و نخواست که با این سلاح ها شهروندان جمهوری آذربایجان کشته شوند .وی با تاکید بر این که ارمنستان در میان کشورهای همسایه در انزوا بسر می برد ، گفت : گرجستان نیز موضع مشابه را اتخاذ کرده و حریم هوایی خود را بسته است .علی اف در بخشی از سخنان خود در باره شرایط عادی سازی روابط جمهوری آذربایجان با ارمنستان گفت : اگر نیروهای با عقل سلیم در ارمنستان به قدرت برسند آماده برقراری روابط عادی با انها هستیم .
علی اف در ادامه سخنان خود تلاش های جمهوری آذربایجان در راستای اجرای پروژه های اقتصادی مهم در منطقه را مورد اشاره قرار داد و گفت : همه این تلاش ها به گسترش همکاری های منطقه ای تحرک بخشید .
به گفته رییس جمهوری آذربایجان همه پروژه های اقتصادی با مشارکت این کشور از جمله پروژه های انرژی ، حمل و نقل و بشردوستانه به گسرتش همکاری های منطقه ای کمک کرده است .
علی اف افزود: ما حتی یک قدم اشتباه هم نگذاشتیم تا مشکلی برای همسایگان ایجاد کند و بنا بر این روابط خوب با کشورهای همسایه داریم و این همکاری می تواند برای بسیاری الگو باشد .
وی با انتقاد از سیاست ارمنستان گفت : آنها سرزمینهای جمهوری آذربایجان را اشغال کرده ، ادعای ارضی علیه ترکیه دارند و اکنون هم از روسیه ابراز نارضایتی می کنند .
نیروهاای ارتش جمهوری آذربایجان جمعه در قالب توافق سه جانبه روسای جمهوری این کشور ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان که ۹ نوامبر ( ۱۹ آبان ماه ) به امضا رسید، وارد شهر « آقدام « در قره باغ شدند .
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.