شماره: 1535 / ۱۳۹۹ بيست و هفتم آبان
تعداد بازدید : 0
قیمت رسمی محصولات خودروسازان کاهش نمی یابد
رخدادهای اخیر در بازار خودرو بهنحوی است که بهنظر میرسد حداقل تا 6 ماه آینده شاهد رکود سنگین در این بازار باشیم. اما دلیل این موضوع چیست؟ درپاسخ باید موضوع را از ابعاد مختلفی بررسی کرد.
یک طرف ماجرا مشتریان یا مصرفکنندگان واقعی و نهایی هستند که همچنان در انتظار کاهش قیمت بهسر میبرند و بههمین امید فعلا از خرید خودرو منصرف شدهاند.درواقع آنها بهاین امید هستند که رخدادهای سیاسی خارجی روی قیمت ارز و درنتیجه قیمت خودرو تاثیر بگذارد. اما در طرف دیگر ماجرا خودروسازان و همچنین عرضهکنندگان و فروشندگان خودرو قرار دارند و نظر بهاینکه قیمت ارز آنطور که انتظار میرفت کاهش نیافت و در حدفاصل 25 تا 30 هزار تومان باقی ماند، همچنان بهاین اندیشه دامن زده میشود که قیمت تمامشده خودرو بالاست و از طرفی حتی درصورت رفع ممنوعیت واردات خودرو نیز قیمت تمامشده برای واردکننده بالا خواهد بود.
درنتیجه خودرو بیشتر از آنچه تاکنون شاهد بودهایم، افت قیمت نخواهد داشت. درعینحال خودروسازان میدانند که حداقل بین 6 ماه تا یکسال زمان نیاز است تا شرایط تولید بهحالت عادی بازگردد و درنتیجه از افت قیمت محصولاتشان استقبال نمیکنند. ماحصل این موضوع دو برداشت متفاوت در دو سوی ماجراست. از یک سو مشتریانی که حداقل بهشکل روانی درانتظار کاهش قیمت هستند و از سوی دیگر عوامل تولید و فروشی که در برابر کاهش قیمت مقاومت میکنند که نتیجه آن چیزی جز رکود مدتدار در بازار خودرو نخواهد بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
معاون مهندسی پارس خودرو:
مراحل شماره گذاری 3 هزار خودرو رنو در پارکینگ ها در حال انجام است
مراحل پایانی شماره گذاری 3 هزار خودروی رنو مانده در پارکینگ های پارس خودرو در حال انجام است و این خودروها به زودی به ترتیب اولویت ثبت نام به مشتریان تحویل می شود.
به گزارش روابط عمومی پارس خودرو؛ شهریار طهماسبی، معاون مهندسی شرکت پارس خودرو گفت: در چند روز گذشته و پیرو مجوز سازمان محیط زیست، پلیس راهور ناجا با آغاز روند پلاک رنوهای تولید شده و مانده درپارکینگ این شرکت موافقت کرده است.
او ادامه داد: تلاش های بسیاری انجام شده است تا این مشکل با همکاری دستگاه های مختلف رفع شود و هم اکنون در حال تغییر پلاک روی موتور خودروها هستیم تا پس از اخذ مجوزهایی که راهنمایی و رانندگی شرط کرده است، این خودروها شرایط اخذ پلاک را کسب کنند.
طهماسبی ضمن اشاره به انجام مراحل پایانی شماره گذاری 3 هزار رنو تولید شده و مانده در پارکینگ این شرکت گفت: بعد از پیگیری های گسترده، مجوز شماره گذاری این خودروها کسب شد که البته باید مجوزهای وزارت صمت و سازمان حمایت را نیز در راستای جلب رضایت مشتریان و رعایت قوانین مشتری مداری کسب کنیم که آنها نیز در مسیر انجام قرار دارد.
به گفته معاون مهندسی پارس خودرو این 3 هزار رنو بعد از ترخیص قطعات مانده در گمرکات، تولید شده و متاسفانه به دلیل تداوم تحریم ها دیگر قادر به تولید و تحویل مانده تعهدات گروه رنو به مشتریان نخواهیم بود و باقی مشتریان محترم می توانند از طرح های تبدیلی برای دریافت خودروهای خود اقدام کنند.
گفتنی است، این خودروها بر اساس مجوز سازمان محیطزیست و موافقت راهنمایی و رانندگی با مدل سال 98 شماره گذاری و هزینه متمم بیمه شخص ثالث و افت قیمت مدل خودروها نیز به مشتریان پرداخت خواهد شد.
با همت مهندسان گروه صنعتی ایران خودرو صورت گرفت :
صرفه جویی ارزی 87 میلیون یورویی
با تولید گیربکس شش سرعته
مدیرعامل شرکت صنعتی نیرو محرکه با اشاره به این که در فرآیند طراحی و تولید گیربکس شش سرعته، بیش از 135 قالب جدید با همکاری 85 سازنده ساخته شده، گفت: تولید گیربکس داخلی حدود 87 میلیون یورو صرفه جویی ارزی در طی چهار سال به دنبال خواهد داشت .
به گزارش ایکوپرس، اسماعیل پور افزود: پروژه راهبردی طراحی و توسعه گیربکسهای جدید برای خودروهای سواری در راستای توسعه بومیسازی، به شرکت نیرو محرکه واگذار شد تا در کنار سایر سازندگان داخلی و با بهره گیری از شرکتهای دانشبنیان، پروژههای جدید طراحی و تولید گیربکس در سطح تکنولوژیهای روز دنیا در داخل کشور اجرا شود.
وی اظهار کرد: گیربکس شش دنده برای نخستین بار بر روی محصول راناپلاس نصب و به بازار عرضه میشود و به تدریج بر روی محصولات دیگر ایران خودرو نیز تعبیه خواهد شد. تولید و داخلی سازی این گیربکس در شرایط تحریمی کاری جهادی محسوب میشود.
مدیرعامل شرکت صنعتی نیرو محرکه با بیان اینکه در طراحی گیربکس شش دنده از تکنولوژیهای روز استفاده شده، کاهش مصرف سوخت به ویژه در سرعتهای بالا، رانندگی در جاده ها و اتوبان ها، بهبود تعویض دنده و مطلوبیت بیشتر در رانندگی را از مزایای این گیربکس برشمرد.
وی تصریح کرد: بر پایه گیربکس شش سرعته، نوع نیمه اتوماتیک آن با نام تجاری 6 AMT در دست توسعه است و تا پایان امسال تولید آزمایشی آن آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت صنعتی نیرومحرکه، خاطرنشان کرد: براساس نقشه راه قوای محرکه، قرار است ایران خودرو تا سال 1404 نیمی از محصولات تولیدی خود را با گیربکس اتوماتیک و نیمی دیگر را با گیربکس دستی تولید و روانه بازار کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
کلیات طرح ساماندهی عرضه خودرو تصویب شد
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب کلیات طرح ساماندهی عرضه خودرو در کمیسیون متبوعش خبر داد.
حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست کمیسیون متوبوعش، گفت: در این نشست کلیات طرح ساماندهی عرضه خودرو تصویب شد.نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح ساماندهی عرضه خودرو پس از 4 ماه چکشکاری و استفاده از نظرات کارشناسان در نشست کمیسیون صنایع و معادن مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت کلیات آن تصویب شد.
وی در تشریح اهداف طرح ساماندهی عرضه خودرو، افزود: ساماندهی عرضه و متعادل کردن عرضه و تقاضا و جلوگیری ازتبدیل خودرو به کالای سرمایهای اهداف اصلی این طرح است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: تمامی خودروهای مشمول طرح مذکور باید در بورس کالا عرضه شوند، در صورتی که خودروهای مشمول در بورس عرضه نشوند، جرم انگاری شده و خریدار مشمول تبصره (1) ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز میشود.
وی با بیان اینکه در طرح ساماندهی عرضه خودرو خریداران باید گواهی نامه و کد ملی داشته باشند، تصریح کرد: مصارف مختلفی برای هزینه کرد مابه التفاوت قیمت فروش خودرو در بورس و قیمت پایه در نظر گرفته شده است؛ 20 درصد برای توسعه حمل و نقل عمومی و جایگزینی خودروهای فرسوده، 10 درصد افزایش کمیت و کیفیت تولید خودرو، 50 درصد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به خودروسازان برای تحقیق و توسعه.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در طرح ساماندهی عرضه خودرو، خودروهای تمام برقی و هیبریدی تا سه سال از عرضه در بورس معاف هستند، تصریح کرد: شواری رقابت خودروهای مشمول طرح ساماندهی عرضه را مشخص میکند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
کاهش قیمت خودروها در بازار سرعت گرفت
هرچند ادامه روند کاهشی نرخ ارز باعث افت قیمت انواع خودرو در بازار و افزایش آگهی های فروش خودرو در فضای مجازی شد اما قفل بازار هنوز باز نشده و خرید و فروشی صورت نمیگیرد.
در بازار دیروز هر دستگاه پراید (سایپا 131 سفید مدل SE) با قیمت 105 میلیون تومان عرضه می شود که البته نسبت به یک هفته پیش حدود 15 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.
در حال حاضر در بازار هر دستگاه تیبا صندوق دار با قیمت 123 میلیون تومان عرضه می شود که در مقایسه با هفته گذشته حدود 8 میلیون تومان افت قیمت داشته است. قیمت تیبا هاچ بک نیز با افت 10 میلیون تومانی نسبت به هفته پیش، دیروز به 133 میلیون تومان رسیده است.
همچنین قیمت پژو 405 بنزینی در بازار به 194 میلیون تومان رسیده که 10 میلیون تومان پایین تر از قیمت این خودرو در هفته گذشته است. قیمت سمند ال ایکس نیز تقریبا بدون تغییر مانده و در حال حاضر این خودرو با قیمت 193 میلیون تومان به مشتریان عرضه می شود. قیمت سمند سورن نیز در بازار 255 میلیون تومان است.
قیمت پژو پارس ال ایکس نیز در بازار به 260 میلیون تومان رسیده و هر دستگاه رانا معمولی با قیمت 210 میلیون تومان به مشتریان عرضه می شود. همچنین قیمت پژو 206 تیپ 5 معادل 270 میلیون تومان و پژو 206 صندوق دار مدل V8 در بازار 266 میلیون تومان است. در مورد پژو 207 دنده ای نیز باید به قیمت 315 میلیون تومانی و در مورد پژو 207 دنده اتوماتیک به قیمت 440 میلیون تومانی در بازار دیروز اشاره کنیم.
در همین حال خودرو دنا معمولی 270 میلیون، پارس معمولی 220 میلیون و 206 تیپ 2 و پژو 405 SLX هر کدام 200 میلیون تومان قیمتگذاری شدند.
با وجود افت قیمت خودرو در بازار، نمایشگاه داران همچنان از سردی بازار و نبود مشتری حرف می زنند. در شرایط فعلی عدهای که خودرو را با قیمت بالا خریداری کردهاند برای فروش دست نگه داشتهاند و منتظرند تا شاید قیمتها در بازار دوباره افزایش یابد. در عین حال، مشتری زیادی در بازار وجود ندارد و خریداران نیز منتظر کاهش بیشتر قیمتها هستند.
سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو در مورد وضعیت بازار خودرو به فارس می گوید: همانطور که قبلا پیش بینی کرده بودیم با کاهش نرخ ارز، قیمت خودرو نیز دچار ریزش شد اما فعلاً خرید و فروشی در بازار صورت نمی گیرد و معاملات قفل است.
به گفته وی، خریداران خودرو فعلا برای خرید دست نگه داشته اند و منتظرند تا با ادامه روند افت قیمت دلار، قیمت خودرو نیز پایین تر بیاید.
هرچند بازار فعلا در شوک و سردرگمی به سر می برد اما یکی از کهکترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت خودرو، ایجاد تناسب بین عرضه و تقاضا است و تا زمانی که این گپ پر نشود نمی توان گفت که به تعادل قیمتی در بازار خواهیم رسید.
طی 7 ماهه امسال 550 هزار و 243 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 26.8 درصد افزایش داشت. در عین حال، در این مدت 573 هزار و 331 دستگاه سواری در کشور تولید شده که نسبت به 7 ماهه سال قبل 44.2 درصد رشد داشته است. با این وجود وضعیت تکمیل خودروهای تولیدی و تحویل آنها به مشتریان نیز باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.
طبق آمار، از ابتدای امسال تا 9 آبان ماه 287 هزار و 131 دستگاه خودرو توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید شد که 240 هزار و 950 دستگاه از آن به مشتریان تحویل داده شده است. تا آن تاریخ موجودی خودروهای تجاری در پارکینگ فروش ایران خودرو صفر بوده و تعداد خودروهای ناقص این گروه خودروسازی معادل 56 هزار و 519 دستگاه است.
در مورد گروه خودروسازی سایپا هم باید به تولید 241 هزار و 520 دستگاه خودرو از ابتدای سال تا 7 آبان ماه اشاره کنیم که 208 هزار و 284 دستگاه از آن به مشتریان تحویل داده شده است. در عین حال، موجودی خودروهای تجاری در پارکینگ فروش سایپا 6 هزار و 102 دستگاه بوده و 40 هزار و 546 دستگاه از تولیدات سایپا ناقص هستند.
قطعاً تکمیل خودروهای ناقص و افزایش تیراژ تولید خودروسازان باعث تعادل بخشی بیشتر به بازار خودرو خواهد شد و با فروکش کردن تب خرید دلالان، شاهد اصلاح بیشتر قیمت ها خواهیم بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
خدمات پس از فروش ایرانخودرو هشدار داد:
تعداد بازدید : 0
روشهای جدید اخاذی امدادخودروهای متفرقه از هموطنان
شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو، با هشدار مجدد نسبت به مخاطرات جانی و مالی استفاده از امدادخودروهای متفرقه، از روشهای نوین اخاذی این امدادگرها از هموطنان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ایساکو و با استناد به گزارشهای پخش شده از رسانه ملی، امدادگران متفرقه، طی تازهترین شگرد خود با دستکاری خودروهای پارک شده، اقدام به از کار انداختن خودرو کرده و سپس به عنوان امدادخودرو گذری به سادهترین روش، اقدام به تعمیر خودرو مذکور کرده و دستمزدهای کلان از مالک دریافت میکردند.
شرکت ایساکو به منظور جلوگیری از صدمهها و خطرات دریافت خدمات غیراستاندارد از این امدادخودروها که بدون داشتن اطلاعات کامل و به روز از نقشههای فنی و قطعات جدید خودروها، حتی بدون قصد سوء، بعضا خسارات سنگینی به بار میآوردند، به دارندگان محصولات ایرانخودرو تاکید کرد برای دریافت خدمات متناسب با سیستم خودرو، همواره از خدمات امداد خودروی ایران بهرهمند شوند.
بنابراین گزارش شماره سراسری 096440 به صورت شبانهروزی آماده خدمت رسانی به مشتریان در تمام شهرها، راهها و جادههای عبوری کشور در کوتاهترین زمان ممکن است. همچنین اپلیکیشن ایساکو همواره برای ارائه انواع خدمات امدادی بر روی گوشیهای هوشمند در دسترس دارندگان محصولات ایرانخودرو است.
در این گزارش به دارندگان محصولات ایرانخودرو تاکید شده است، حتی در صورت حضور خودروی امدادخودرو ایران، در نزدیکی محل خرابی خودرو، ثبت درخواست فقط از طریق سامانه 096440 صورت گیرد، تا امکان پیگیری خدمات صورت گرفته توسط امدادگرد از طریق این سامانه وجود داشته باشد.
از مهمترین مزایای درخواست خدمات امدادی از روشهای فوق، میتوان به اعزام امدادگر در کمترین زمان، گارانتی قطعات تعویض شده، استفاده از قطعات اصلی، ارائه فاکتور رسمی، امکان ارتباط با مدیران و وجود پل ارتباطی جهت شکایات و رسیدگی به گزارشات مشتری اشاره کرد. این در حالیست که در صورت استفاده از امدادهای متفرقه، نه تنها ممکن است مشکل خودرو برطرف نشود، بلکه مرجع مشخصی برای پیگیری، شکایت و احقاق حق مشتری نیز وجود ندارد.
لازم به تاکید است که خدمات پس از فروش ایرانخودرو از جمله خدمات امدادی، در دوره گارانتی محصولات کاملا رایگان بوده و دارندگان خودرو در این دوره میتوانند بدون پرداخت وجه، از خدمات امدادی شرکت امدادخودروایران استفاده کنند. این خدمات شامل خدمات بالینی و حمل است و پس از اتمام دوره گارانتی خودرو نیز، تمامی خدمات طبق تعرفههای مصوب این شرکت به مشتریان ارائه خواهد شد.
در پایان این گزارش آمده است، به منظور جلوگیری از سواستفاده احتمالی امدادهای متفرقه، تمامی ناوگان امداد شرکت امدادخودروایران منقوش به دورنویسی مشخص با برچسب کد امدادگر، شماره تماس و چراغگردان بوده که پیش از رسیدن امدادگر، مشخصات خودروی امدادی و کد امدادگر از طریق پیامک برای امدادخواه ارسال میشود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
«آزادسازی واردات خودرو» با تصویب طرح ساماندهی عرضه و تولید خودرو
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس میگوید در طرح ساماندهی عرضه و تولید خودرو، واردات خودرو تحت شرایطی دیده شده است؛ می توان از محل صادرات خودرو و قطعات آن یا صادرات نفت خام یا ارز بدون منشا خودرو وارد کرد که شرایط فنی و کیفی خودرو را وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می کند.
روح اله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح ساماندهی تولید و عرضه خودرو، گفت: این طرح مبتنی بر عرضه تنظیم شده خودرو در بورس است و شورای رقابت موظف است هر 6 ماه یکبار خودروهای مشمول این طرح را با توجه به شاخص هایی مانند تورم، شدت فاصله قیمت کارخانه و بازار، تیراژ خودرو و ... مشخص کند.
قیمت پایه عرضه خودرو در بورس توسط سازمان حمایت از مصرف کننده تعیین می شود
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سایر خودروهایی که مشمول این طرح نمیشوند قیمتگذاری نشده و توسط خودروساز فروخته میشود، افزود: قیمت پایه عرضه خودرو در بورس توسط سازمان حمایت از مصرف کننده تعیین می شود.
وی اضافه کرد: اولویت تقاضا در این طرح با افرادی است که دارای کد ملی و گواهی راهنمایی رانندگی باشند و هیچ پلاک فعالی به نام آن ها نباشد.
واردات خودرو در طرح ساماندهی عرضه و تولید خودرو، پیش بینی شده است
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: مابه التفاوت قیمت خودرو معامله شده در بورس و قیمت پایه به عنوان عوارض دولتی شناخته شده و با مکانیزمی تخصیص داده می شود؛ 20 درصد از این مبلغ برای توسعه ناوگان عمومی و کاهش آلودگی، 50 درصد برای تسهیلات قرض الحسنه کوتاه مدت، 20 درصد خرید خودرو برای اقشار کم درآمد و زوج های جوان و 10 درصد عرضه افزاینده خودروساز پرداخت میشود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در طرح ساماندهی عرضه و تولید خودرو، واردات خودرو تحت شرایطی دیده شده است؛ می توان از محل صادرات خودرو و قطعات آن یا صادرات نفت خام یا ارز بدون منشا خودرو وارد کرد که شرایط فنی و کیفی خودرو را وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می کند. در حال حاضر کلیات طرح مذکور در کمیسیون مصوب شده و جزئیات در جلسات آتی بررسی می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.