شماره: 1531 / ۱۳۹۹ بيست و يکم آبان
تعداد بازدید : 0
جنسیس، نخستین پیکاپ لوکس کرهای ها را می سازد؟
با وجود پیکاپ های رده میانی محبوبی همچون فورد F-150 و رم 1500 که در نسخههای فول خود وارد بازار لوکسها شدهاند، واقعاً نیازی به پیکاپ های برندهای لوکسی همچون کادیلاک اسکالید EXT و لینکلن مارک LT نیست. به نظر میرسد خریداران مشکلی با وجود نشان فورد یا جی ام سی روی کاپوت پیکاپ خود ندارند چراکه این خودروها دارای کابینهایی لوکس و مجهز هستند؛ اما اینکه خریداران به نشان یک پیکاپ اهمیت ندهند به معنی عدم تولید آنها نخواهد بود.
به نظر میرسد کلبر سیلوا که یکی از طراحان دنیای خودروست با این موضوع موافق بوده و اخیراً پیکاپی از برند لوکس هیوندای یعنی جنسیس را طراحی کرده است. این رندر به وضوح بر پایه شورولت کلرادو یا جی ام سی کانیون شکل گرفته اما خب دارای عناصر طراحی جنسیس GV80 2021 است تا با آن بتوان پیکاپ این برند کرهای را تجسم کرد.
سیلوا برای خلق این خودروی مجازی از جلوپنجره خاص محصولات جنسیس و چراغهای جداگانه شاسیبلند GV80 استفاده کرده است. او سپس رینگهای کرومی جنسیس را گرفته و چراغهای عقب را نیز تغییر داده تا بیشتر شبیه طراحی جداگانه محصولات جنسیس باشد. این طراح حتی نشان جنسیس و GV80 را نیز به درب پشتی این پیکاپ مجازی اضافه کرده است.البته چنین چیزی را هرگز در دنیای واقعی نخواهیم دید اما قطعاً افراد زیادی دوست دارند یک اسب کاری لوکس از برندی سختکوش را در جادهها تماشا کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
توسلی مهر مدیر عامل ایران خودرو دیزل شد
طی حکمی از سوی فرشاد مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایرانخودرو، جواد توسلی مهر به عنوان مدیر عامل شرکت ایرانخودرو دیزل منصوب شد.در این حکم آمده است: انتظار میرود به عنوان امین گروه صنعتی ایرانخودرو ضمن رعایت قوانین و مقررات جاری کشور و با استفاده از اختیارات حاصل از اساسنامه شرکت همراه با سایر اعضای هیات مدیره با بهرهگیری از نیروی انسانی متخصص، در انجام صحیح مسوولیتهای محوله موفق بوده و در پیشبرد اهداف گروه صنعتی ایرانخودرو، توسعه بازار در خارج از گروه، بهبود روشهای تامین منابع مالی مورد نیاز شرکت، بهبود اثربخش مدیریت منابع و مصارف شرکت، افزایش بهرهوری و مدیریت اثربخش هزینهها در آن واحد نهایت کوشش و جدیت را به عمل آورید
در سوابق اجرایی توسلی مهر، مدیریت عامل و عضویت در هیات مدیره شرکت ایسیکو، مدیریت عامل شرکت فرآوردههای ساختمانی، مدیریت عامل شرکت لاستیک پارس، معاونت برنامهریزی پژوهشگاه صنعت نفت، معاونت مدیر عامل شرکت ایرانخودرو، مدیریت عامل مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) و عضویت در ستاد عالی کاهش هزینه گروه صنعتی ایرانخودرو به چشم میخورد
در این حکم، مدیر عامل ایرانخودرو از زحمات محمد زالی، مدیر عامل سابق شرکت ایرانخودرو دیزل قدردانی کرد
اصغر ابوالحسنی، قائم مقام مالی و اقتصادی مدیر عامل ایرانخودرو در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل ایرانخودرو دیزل گفت: امیدواریم روند افزایش تولید، توسعه محصول و داخلیسازی قطعات در این شرکت در سال جهش تولید استمرار داشته باشد. وی افزود: باید در تحقیق و توسعه و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی گامهای بیشتری برداشته شود
در ادامه این برنامه، توسلی مهر مدیر عامل جدید ایرانخودرو دیزل ابراز امیدواری کرد، با همدلی و برنامهریزی مناسب، جایگاه ایرانخودرو دیزل در صنعت و اقتصاد کشور بیش از پیش نمایان شود. وی افزود: نوسازی ناوگان حملونقل عمومی یکی از دستاوردهای سال جهش تولید است و این شرکت آمادگی توسعه ناوگان عمومی در بخش خودروهای برقی را نیز دارد.
همچنین محمد زالی، مدیر عامل سابق ایرانخودرو دیزل در مراسم تودیع خود اظهار داشت: با روحیه جهادی و همدلی تمامی کارکنان، توانستیم خط تولید اتوبوس را در این شرکت احیا کنیم.وی اظهار داشت: دو محصول جدید و یک فیسلیفت به زودی در این شرکت رونمایی میشود.
لکسوس IS مدل 2021
همراه با کیت بدنه TRD و مدلیستا
وقتی لکسوس IS مدل 2021 در ماه ژوئن معرفی شد، با واکنش قابل توجهی روبرو شد زیرا شبیه نمونه ای بود که جایگزین آن می شود.به عنوان طرفداران لکسوس که برخلاف هرگونه شرطی همچنان به دنبال IS هستید، خوشحال خواهید شد اگر بشنوید که TRD و مدلیستا هر دو کیت بدنه اسپرت را برای تزئیناتF اسپرت سدان لوکس کامپکت منتشر کرده اند.
برای TRD، قطعات اسپرت شامل اسپویلر جلو، روکش های آیرودینامیکی آینه، دامن های کناری و دیفیوزر عقب است. TRD همچنین صدا خفه کن های اسپرت از جنس استنلس استیل و مجموعه ای از چرخ های آلیاژی 20 اینچ را ارائه می دهد. برای افزایش کارایی، می توانید یک میراگر ساخته شده در یاماها که هدف آن بهبود ثبات فرمان در سرعتهای بالا است و یک مهاربند فولادی برای مدل های دیفرانسیل عقب اضافه کنید.
از طرف دیگر، مدلیستا تقریباً همان نسخه های به روز را با یک رویکرد متفاوت در سبک سازی، برای لکسوس IS ارائه می دهد. در حالی که کیت های TRD مشکی هستند، مدلیستا سراغ کروم رفت. مجموعه ای از چرخ های 19 اینچی نیز ارائه می شود.برای به دست آوردن تصویری از آنچه TRD و مدلیستا برای IS ارائه می دهند، می توانید تصویر بالا را مشاهده کنید. مثل همیشه، هیچ نوع بروزرسانی برای پیشرانه وجود ندارد، بنابراین اگر می خواهید قدرت بیشتری برای سدان کامپکت لکسوس خود داشته باشید، باید نظرتان را تغییر دهید.
در حال حاضر، در دسترس بودن این کیت های TRD و مدلیستا محدود به ژاپن است. همچنین قیمت آنها هنوز اعلام نشده است.
نگاهی به تجهیزات هیوندای i20 جدید
هیوندای i20 جدید در هندوستان به بازار عرضه شد.
این مدل در انواع مختلف، رنگ ها و پیشرانه ها برای انتخاب ارائه می شود.در جلو، نمای هیوندای i20 نسل جدید تحت سلطه جلوپنجره مشبک بزرگ و سیاه و سفید قرار گرفته است که در کنار آن چراغ های پروژکتور LED و چراغ های روشنایی روز در هر دو طرف قرار دارند. در قسمت پایین سپر چراغ های مه شکن پروژکتور را می بینیم که در محیط های مثلثی شکل قرار دارند.نمای جانبی i20 جدید دارای سقف مشکی و ORVM های مشکی (فقط در انواع دو رنگ)، دستگیره های درب و خطوط پنجره کرومی، رینگ های آلیاژی برش خورده با الماس 16 اینچ و ستون های A ، B و C مشکی است.قسمت پشتی هیوندایi20 مدل 2020 دارای یک اسپویلر یکپارچه، آنتن باله کوسه، چراغ های عقب LED به شکل Z، برف پاک کن عقب و واشر روی سپر عقب است.در کنسول مرکزی، سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی با قابلیت اتصال بلولینک و همچنین اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی موجود است. در زیر آن سیستم کنترل آب و هوای کاملاً خودکار و یک پد شارژ بی سیم با عملکرد خنک کننده قرار دارد.گزینه های موتور در هیوندای i20 شامل یک موتور بنزینی 1.2 لیتری NA، یک موتور 1.0 لیتری توربو بنزین و یک موتور 1.5 لیتری دیزلی است. دومی به صورت انحصاری با جعبه دنده شش سرعته دستی در دسترس است. موتور 1.2 لیتری با یک واحد پنج سرعته دستی و یک واحد IVT جفت می شود، در حالی که موتور 1.0 لیتری توربو بنزینی با یک واحد شش سرعته iMT و یک واحد هفت سرعته DCT جفت می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
مقیمی : اولویت ایرانخودرو، ارتقای کیفیت محصولات است
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به مناسبت روز ملی کیفیت از سالن آدیت محصولات این شرکت بازدید و بر افزایش سطح کیفی محصولات تولیدی و جلب رضایت مشتریان تاکید کرد.
معاونت کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو به صورت روزانه خودروهای تولیدی را آدیت (ممیزی) کرده و مجموع این فرآیند را به صورت گزارش ارائه می کند. این اقدام در راستای جلوگیری از تکرار ایرادات محصولات و افزایش رضایت مشتریان صورت می گیرد.به مناسبت روز ملی کیفیت، مدیر عامل گروه صنعتی ایرانخودرو در واحدهای مختلف معاونت کیفیت این شرکت حضور یافت تا ضمن تبریک این روز و قدردانی از زحمات تلاشگران این حوزه، در جریان آخرین وضعیت و سطح کیفی محصولات تولیدی قرار گیرد. مقیمی در این بازدید با توجه به اظهارات اخیر وزیر صمت مبنی بر لزوم ارتقای سطح کیفی محصولات خودروسازان ، اعلام کرد : این خودروساز اهتمام ویژه ای به افزایش سطح کیفی محصولات خود و جلب رضایت مشتریان دارد و حسب تاکید مقام عالی وزارت، در این خصوص برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در دستور کار قرار گرفته است .
وی افزود : همه مشتریان حق دارند که محصولات و کالاهایی که خریداری میکنند با کیفیت باشد و به همین منظور علاوه بر ارتقاء کیفیت، طراحی و توسعه محصولات جدید نیز در دستور کار ایران خودرو قرار گرفته به طوری که در تلاش هستیم خودروهای جدیدی را در سال جهش تولید به بازار عرضه کنیم .
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اهمیت کیفیت در تامین قطعات محصولات ایرانخودرو گفت: در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد، با اجرای مکانیزم های سخت گیرانه اجازه ورود قطعات بی کیفیت را به خطوط تولید نخواهیم داد و کیفیت را فدای افزایش تیراژ تولید نخواهیم کرد.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر علاوه بر آدیت روزانه کیفیت توسط تیم ارزشیابی ایران خودرو که شامل یک درصد از محصولات تولیدی است، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز تولید روزانه را مورد اندازه گیری کیفی قرار می دهد. این ارزشیابی در دو بخش ظاهری و عملکردی انجام می شود. علاوه بر محصول نهایی، آدیت در سالن های تولیدی نیز اعمال می شود که با این اقدام، از انتقال ایرادات احتمالی به بخش های مختلف تولید جلوگیری می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
داخلیسازی 90 درصدی، راه خلاص شدن خودروسازی از تحریمها
رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودرو کشور گفت: نهضت داخلیسازی باید تقویت شده و ادامه یابد و اگر موفق شویم عمق ساخت داخل قطعات را به 90 درصد برسانیم، تحریمها بر این صنعت بیاثر میشود.
«محمدرضا نجفیمنش» درخصوص سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره ارتباط نداشتن بسیاری از مشکلات اقتصادی به تحریمها، افزود: خودروسازی نخستین صنعتی بود که تحت تحریمهای ظالمانه آمریکاییها قرار گرفت، اما در عین حال تحریمها هشداری به مسوولان کشور به دلیل وابستگی ارزی بالای صنعت خودرو بود.
به گفته این مقام صنفی، زمانی در سالهای گذشته میتوانستیم در راستای داخلیسازی برخی قطعات و مواد اولیه گام برداریم، اما به دلیل پایین نگه داشته شدن مصنوعی نرخ ارز از سوی بانک مرکزی، مورد توجه سرمایهگذاران و قطعهسازان واقع نشد.
وی ادامهداد: نرخ پایین دلار و هزینههای بالای تولید در عمل سبب شد تا واردات مواد اولیه و تجهیزات از خارج کشور توجیه و جذابیت داشته باشد.
نجفیمنش یادآورشد: در سالهای گذشته بهجز یکی دو مورد، توجه کمتری به طراحی خودرو در داخل شد، در حالی که به دلایل یاد شده واردات قطعات به صورت سی. کی. دی (منفصله) و مونتاژ آنها مقرون به صرفه بود.
وی اضافهکرد: از هم اکنون نیز نگران روزی هستیم که با گشایشهای احتمالی در فضای سیاسی و اقتصادی بینالمللی، دوباره این موارد به فراموشی سپرده شود و واردات از داخلیسازی پیشی بگیرد.
رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور با اشاره به برگزاری «نمایشگاهی از نداشتهها» برای نخستین بار در سالهای گذشته، آغاز نهضت داخلیسازی را یادآور شد و گفت: با بهکارگیری توان و ظرفیت شرکتهای دانشبنیان و دیگر شرکتها، در راستای داخلیسازی حداکثری حرکت شد.
وی به هند اشاره کرد که تولید خودروها در این کشور با داخلیسازی حداقل 80 درصدی انجام میشود و افزود: بهطور نمونه در این کشور خودروی کوئید طراحی رنو با داخلیسازی 97 درصدی قطعات ساخته میشود و اینکه این کشور سالیانه چند میلیارد دلار صادرات خودرو انجام میدهد، حاصل توجه ویژه آنها به داخلیسازی است.
نجفیمنش ادامهداد: باید نرخ ارز و میزان داخلیسازیها به گونهای تعیین و مدیریت شود که کفه ترازو به جای جذابیت واردات، به نفع تولید داخل باشد.
این مقام صنفی، با اشاره به برنامهریزی برای تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال جاری، گفت: در این برنامه، تحریمهای داخلی بیش از تحریمهای خارجی به روند تولید ضربه زد.
وی افزود: در ماههای گذشته کارشناسان و مسوولان صنایع خودروسازی و قطعهسازی بارها و بارها خواستار اجازه ترخیص قطعات وارده به گمرکات شده بودند، اما بانک مرکزی به دلیل نبود تخصیص ارز اجازه نمیداد، حتی واردات بدون انتقال ارز را خواستار شدیم که در ابتدا با آن مخالفت شد اما بهتازگی گشایشهایی در گمرکات ایجاد شده است.
نجفیمنش تاکیدکرد: تولیدکنندگان داخلی توانمند بوده و قادر به انجام کار هستند، به شرطی که اجازه داده شود تا از توانمندیهای خود به خوبی استفاده کنند.
وی بیانداشت: باید با یک سیاست درست، کاری کرد تا بتوان در عین حفظ ارتباطات بینالمللی و توسعه آنها، نیروها و توانمندیهای داخلی را نیز تقویت کنیم.
رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور افزود: باید آنقدر به استقلال صنعتی رسیده و توان برنامهریزی داشته باشیم که هرگونه تغییر و تحول در نظام سیاسی بینالملل بر صنعت کشور بی تاثیر باشد.
رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنرانی روز سه شنبه (13 آبانماه) به مناسبت میلاد حضرت محمد(ص)، درخصوص مقوله اقتصاد، خاطرنشانکردند: در زمینه اقتصاد به هیچوجه نباید نگاه به بیرون باشد البته این به معنای ارتباط نداشتن با خارج نیست، بلکه ارتباط باید باشد اما بهدنبال علاج مشکلات در داخل باشیم و یکی از راهحلهای اصلی هم افزایش تولید است.
حضرت آیتالله خامنهای با تتکید بر اینکه بسیاری از مشکلات کنونی اقتصادی ارتباطی به تحریم ندارند و ناشی از ناهماهنگیها هستند، گفتند: بسیاری از گرانیهای اخیر توجیه ندارد و باید با هماهنگی بین دستگاههای مربوطه هرچه زودتر علاج شوند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
خودرو چقدر ارزان می شود؟
در بازار خودرو طی ماههای اخیر شاهد بودیم که خودروهای داخلی با دلار 40 هزار تومانی معامله میشدند و قیمت آنها اصلا واقعی نبود، در این وضعیت بازار در رکود فرو رفت، الان نیز همه انتظار دارند که قیمتها با کاهش روبهرو شود و ببینند در چه قیمتهایی ثبات و تعادل حاکم میشود، اما نکته مهم این است که خودروهای داخلی پرتیراژ با توجه به جو کاهشی که وجود دارد، میتواند حداقل 30 درصد کاهش یابد.
در حالی که از روز پنجشنبه دلار سیر نزولی پیدا کرده بود به دلیل انتخابات آمریکا و به تبع آن قیمتها در بازار خودرو نیز ریزشی شده بود، یکشنبه عصر دلار دوباره با رشد قیمت روبهرو شد، اما به نظر میرسد این نوسان قیمتی در بازار ارز نیز زودگذر باشد و دوباره نرخها با سیر کاهنده روبه رو میشود، اما این بار با شیب ملایم نه تند، به تبع این موضوع قیمت خودرو نیز همچنان نزولی خواهد بود.
ریزش قیمتها در بازار خودرو که طی چند روز اخیر استارت خورده بود در روز شنبه و پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا شدت گرفت؛ پس از اعلام پیروزی جو بایدن و جو روانی حاکم شده در بازارهای داخلی نه تنها متقاضیان خودرو به امید کاهش قیمت این کالای سرمایهای به حداقل رسیدند، بلکه تمام دلالان خرد و کلان و حتی شهروندان عادی نیز اقدام به فروش خودرو خود کردند.با شدت گرفتن نوسانات قیمتی در بازار خودرو فهمیدن نرخ واقعی خودروها نیز سخت شده است به طوری که قیمتهای اعلام شده توسط یک نمایشگاه دار با نمایشگاه دار دیگر متفاوت است و در این بین سایتهای اعلام کننده قیمت خودرو نیز نرخهای خودرو را با تفاوت چند میلیون تومانی اعلام میکنند.فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه انتخاب بایدن امید آتی مردم به موضوع اقتصاد را افزایش داده است، گفت: این موضوع تورم انتظاری را تعدیل میکند، بنابراین در چنین شرایط قیمت طلا، سکه، ارز و خودرو نیز کاهش مییابد، از سوی دیگر زمانی که تورم نیز با افت روبهرو شود، کسری بودجه دولت نیز کاهش مییابد و از فشار بر روی اقتصاد کاسته میشود.
زاوه افزود: در بازار خودرو طی ماههای اخیر شاهد بودیم که خودروهای داخلی با دلار 40 هزار تومانی معامله میشدند و قیمت آنها اصلا واقعی نبود، در این وضعیت بازار در رکود فرو رفت، الان نیز همه انتظار دارند که قیمتها با کاهش روبهرو شود و ببینند در چه قیمتهایی ثبات و تعادل حاکم میشود، اما نکته مهم این است که خودروهای داخلی پرتیراژ با توجه به جو کاهشی که وجود دارد، میتواند حداقل 30 درصد کاهش یابد.
این کارشناس صنعت خودرو گفت: در مورد خودروهای لوکس نیز آنها با افزایش خیلی بیشتری همراه شدند و به دلیل این که واردات نیز ممنوع است، قیمتها سر به فلک گذاشت، این خودروهای لوکس با دلار 100 و بعضا حتی 200 هزار تومانی معامله میشدند، برای همین است که طی روزهای گذشته اخباری منتشر شد، مبنی بر اینکه برخی از خودروهای وارداتی حتی بالای 3 میلیارد تومان با کاهش روبرو شدند.
این فعال بازار خودرو اضافه کرد: قیمتها در این چند وقت به هیج عنوان منطقی بالا نرفت و به دلیل فضای تورمی عجیبی که حاکم شد، تمامی بازارهای سرمایهای با تلاطمهای بی سابقهای روبهرو شدند، به اعتقاد بنده قیمتهایی که طی این چند روز نیز کاهش یافته به هیج عنوان کافی نیست و جا برای کاهش بیشتر وجود دارد، البته این موضوع بستگی به این موضوع دارد که نرخ دلار تا چه بازهای کاهش خواهد یافت.
زاوه یادآور شد: در این بین ممکن است که دولت به دلیل اینکه به نفعش نیست که نرخ دلار از یک بازه مشخصی پایینتر بیاید، بازار ارز را کنترل کند و اجازه کاهش قیمت بیشتر را ندهد، بنابراین نباید انتظار بیش از حد کاهش بهای دلار داشت، از سویی ممکن است در این روزها دلار با نوسان روبهرو شود و بالا پایین شود، اما به نظر میرسد تا اول بهمن ماه که بایدن به طور رسمی قدرت را تحویل بگیرد، قیمت دلار سیر کاهشی داشته باشد و طبعا در این وضعیت بازار خودرو نیز نزولی خواهد بود.
خودروهای وارداتی تا 100 درصد کاهش خواهند داشت
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو نیز با اشاره به اینکه کالاهایی که بر اساس دلار قیمت گذاری میشوند، طبیعتا با کاهش نرخ ارز، آنها نیز ارزان میشوند، گفت: در حال حاضر خودروهای وارداتی که در بازار هستند، همگی با افزایش قیمت بیش از حدی روبهرو شدهاند، قدر مسلم باکاهش قیمت دلار نرخها نیز افت خواهد کرد، از سویی، اما به دلیل اینکه واردات ممنوع است، خودروهای صفر کیلومتر نایاب شده اند، برای همین نیز آنها به اصطلاح بی قیمت هستند و هرکس هر نرخی را بخواهد اعلام میکند.
وی افزود: در حال حاضر خودرویی به مانند سانتافته صفر اگر با ارز 30 هزار تومانی وارد شود، بدون حقوق و عوارض گمرکی 600 میلیون تومان و با احتساب تمامی هزینههای آن در حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان قیمت میخورد، اما امروز این خودرو 3 میلیارد تومان در بازار برچسب قیمتی خورده، به نظر میرسد اگر کاهش نرخ دلار چشمگیر باشد، خودروهای وارداتی نیز میتواند با یک کاهش 100 درصدی مواجه شوند.
دادفر با تاکید بر اینکه دولت به تازگی تصمیم گرفته واردات را با استفاده از ارز متقاضی امکانپذیر کند، اظهار کرد: ما از مدتها پیش اعلام کردیم واردکنندگان با ارز خود که در خارج از کشور است، میتوانند خودرو وارد کنند، بدون اینکه یک دلار ارز از کشور خارج کنند، در عوض خودرو وارد میکنند، از این طرف سه اتفاق میافتد، در وهله اول دولت میتواند کسری بودجه خود را جبران کند، بدون اینکه تورمی ایجاد شده یا اینکه به نقدینگی جامعه اضافه شود.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: در وهله دوم ارزی که در خارج از کشور وجود دارد، میتواند به صورت خودرو به کشور وارد شود که این مسئله بسیار مهم است، زیرا که سرمایههای کشور بالاخره باز میگردند، در وهله سوم نیز با ورود خودروی خارجی به کشور بازار جان تازهای میگیرد و قیمتها شکسته میشود، زمانیکه بازار وارداتیها بشکند، قیمت خودروهای داخلی نیز تکان میخورد و این موضوع در مجموع نیز به نفع مردم تمام خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه وزیر صمت، مسئولیت تولید خودروهای بی کیفیت ایران خودرو و سایپا را قبول کرده و از مردم به این خاطر عذرخواهی کرد، به اعتقاد بنده وی مناعت طبع بلندی دارد، زیراکه چهار وزیر قبلی در دولت فعلی اصلا چنین موضوعی را گردن نمیگرفتند، میتوان تصور کرد که اگر شرایط مهیا باشد، دولت با شرایطی که عرض کردم واردات خودرو را آزاد کند زیراکه وزیر صنعت اذعان کرد که صنعت خودرو انحصاری است و این انحصار باید شکسته شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
با چرخش ناگهانی قیمت ها در بازار آزاد؛
مشتریان سردرگم شدند
توقف روند نزولی قیمتها و افزایش دوباره نرخ خودرو در بازار آزاد روز گذشته باعث شد تا خریداران در بازار سردرگم شوند. اتفاقی که باعث شده است خریدارانی که بهدنبال کاهش قیمتها قصد خرید خودرو داشتند، با شوکی بزرگ مواجه شوند و بازار را در رکود فرو ببرد.ارزانترین خودرو بازار یعنی پراید131 که به 105 میلیون تومان کاهش یافته بود، روز گذشته دوباره افزایش 20میلیونی را در بازار تجربه کرد و به 125 میلیون تومان رسید. این اتفاق باعث شد بازار خودرو دوباره اوج بگیرد و بهدلیل تغییر ناگهانی قیمتها بازار بیشاز هر زمان دیگری خالی از مشتری شود.
با افزایش شدید قیمت خودرو در روز گذشته، کمتر کسی جرأت نزدیک شدن به این کالای به ظاهر مصرفی را در بازار دارد و بیشتر مصرفکنندگان واقعی تلاش میکنند شانس خود را در شرایط فروش خودروسازان بیازمایند تا شاید خوششانس باشند و در قرعهکشی برنده شوند، به همین دلیل کمتر معاملهای این روزها در بازار انجام میشود. به عبارت سادهتر، دقیقا یکروز پس از روند نزولی قیمتها خریدوفروش خودرو در بازار همچنان صفر است.
درحالی که مشتری برای خرید محصولات گران پیدا نمیشود، اما پیشبینی میشود بعد از این روند نزولی، قیمتها با افزایش تقاضا مرزهای جدیدی را فتح کنند. بهعنوانمثال در این بین میتوان به قیمت 125میلیونتومانی خودرو پراید131 در روز گذشته اشاره کرد. فاصله قیمتی بسیار زیاد این خودرو در کارخانه نسبتبه بازار هم باعث شد مشتریان انرژی خود را برای شرکت در شرایط فروش خودروسازان صرف کنند.
درشرایطیکه خریدوفروش در بازار تقریبا صفر شده است و قیمتهای موجود هم کاذب هستند، اماطی هفتههای آینده انتظار میرود شرایط بازار خودرو دوباره تغییر کند. البته باید به این نکتهنیز اشاره کرد که درحالحاضر دوباره نمودار قیمتی در بازار خودرو سیر صعودی داشته است. البته بهنظر برخی کارشناسان امکان چرخش دوباره بازار و کاهش قیمتها وجود دارد.اما آنچه روشن است اینکه بازار خودرو بهطور کلی حال و روز خوشی ندارد و تصمیمات عجیب و گاه بیمنطق دلالان با ایجاد محدودیتها، باعث شده است بازار خودرو در باتلاق گرفتار شود، بهطوریکه حتی پراید پس از رسیدن به قیمت 120میلیونتومان دوباره سیر صعودی به خود گرفت. بهعنوانمثال اگر کسی در بازار قصد خرید یک خودرو صفر کیلومتر را داشته باشد، باید برای خودرویی مانند پراید (که مدتهاست از رده خارج شده) رقمی معادل 120میلیون تومان بپردازد.
البته باید یادآور شد متاسفانه هر زمان دولت بهدنبال کنترل قیمتها رفت هدر مهار آن با مشکل مواجه شده است. اگر بهگفته برخی افراد، سیستم بازار خودرو آزاد است، بنابراین قیمتها هم باید براساس عرضه و تقاضا تعیین شوند. البته در این شرایط تعرفه واردات خودرو باید صفر در نظر گرفته شود و تولید و توزیع خودرو نیز از انحصار فاصله بگیرد. اما اگر بازار بهدنبال نرخ دستوری است، پس در این صورت ضروری است قیمت متناسب با درآمد خریداران تنظیم شود. اما در شرایط فعلی بازار خودرو، متاسفانه بیشتر از هر زمان دیگری شاهد نوسان قیمت هستیم.یکی از مسئولان صنعت خودرو با اشاره به اینکه طی چند روز اخیر نرخ ارز کاهشی بوده و البته نوسان غیرقابل پیشبینی نیز داشته است، اعلام کرد مردم منتظر کاهش قیمت خودرو توسط خودروسازان نباشند و اگر نرخ ارز هم کاهش یابد، خودروسازان برای پایین آوردن قیمت رسمی و کارخانهای خود هیچ اقدامی نخواهند کرد زیرا در حال حاضر خودروها با زیان تولید میشوند و سود حاصل از اختلاف قیمت بازار و کارخانه به جیب دلالان میرود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.