شماره: 1486 / ۱۳۹۹ شانزدهم شهريور
تعداد بازدید : 0
مصادیق جهش تولید در گروه صنعتی ایران خودرو
تولید خودروی کشور در بخش سواری در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با افزایش حدود 20 درصدی همراه بود که در این میان گروه صنعتی ایران خودرو با افزایش حدود 39 درصدی در تیراژ تولید سواری، بیش از هفت درصد سهم بازار خود را افزایش داده است.
به گزارش ایکوپرس؛ ایران خودرو موفق شده در پنج ماه نخست امسال 188 هزار و 223 دستگاه خودروی سواری را تولید کند. این خودروساز درحال حاضر 54 درصد سهم بازار خودروی سواری کشور را در اختیار دارد.
گروه صنعتی ایران خودرو همچنین در بخش خودروهای تجاری و سنگین نیز توانسته در همین بازه زمانی افزایش حدود 171 درصدی در تیراژ تولید و 10.5 درصدی در سهم بازار این بخش را به ثبت برساند.
این خودروساز بزرگ کشور در مجموع توانسته در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با افزایش 40 درصدی، تیراژ تولید در دو بخش سواری و تجاری را به 192 هزار دستگاه برساند. در مردادماه امسال تولید گروه صنعتی ایران خودور با 84 درصد افزایش به حدود 32 هزار دستگاه رسیده است. این عدد نسبت به تولید در مدت مشابه سال گذشته 14 هزار و 500 دستگاه افزایش داشته است.
گروه صنعتی ایران خودرو با همت والای زنجیره تامین، همدلی مجموعه کارکنان و مدیریت صحیح منابع تولید، توانسته از کل تولید خودرو در کشور در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش هفت درصدی سهم بازار، سهم محصولات خود را به 54 درصد برساند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
قیمت دناپلاس با نظر خبرگان منتخب شورای رقابت تصویب شده است
بنابراعلام گروه صنعتی ایرانخودرو، قیمتگذاری محصولات جدید این خودروساز ازجمله دناپلاس توربواتوماتیک طبق نظر تیم تخصصی قیمتگذاری شورای رقابت بوده و قیمت فروش محصول (252میلیون و 600هزار تومان) براساس دستورالعمل این شورا تدوین و ابلاغ شده است.مستندات بهای تمامشده محصولات ایرانخودرو برای شورای رقابت بهعنوان متولی قیمتگذاری خودرو ارسال شده و این شورا پس از ارزیابی و اعلام نظر متخصصان قیمتگذاری و تایید سازمان حسابرسی، قیمت محصول را تصویب کرده است. این فرآیند در دو مرحله و براساس درخواست شورای رقابت با انجام کلینیک تخصصی با حضور خبرگان منتخب شورای رقابت و همچنین با ارسال مستندات و مدارک و صورت ریزهزینه و کنترل و تایید همه مدارک توسط حسابرس مستقل در دستور کار این شورا قرار گرفته، ایرانخودرو نیز ابلاغیه مصوب شورای رقابت را دریافت و اجرایی کرده است.ازسویدیگر، طبق مصوبات کمیته خودرو، فروشنده میتواند تا سقف 50درصد از قیمت محصول را بهعنوان پیشپرداخت دریافت کند، درصورتیکه هنگام ثبتنام وجه دریافتی بهعنوان 50 درصد از قیمت فروش خودرو مطرح نشده است. بنابراین ادعای برخی مشتریان مبنیبر اینکه براساس مبلغ پیشپرداخت قیمت خودرو باید 160میلیون تومان باشد، منطقی به نظر نمیرسد.همچنین تغییرات نرخ ارز و بهای تمامشده تولید محصول با توجه به افزایش روزانه قیمت مواد اولیه، افزایش بهای محصول را قابل پیشبینی کرده است. هرچند داخلیسازی کامل تولید محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو با همکاری سازندگان داخلی در دست اقدام است، اما درحالحاضر بخشی از تولیدات بهویژه در بخش مواد اولیه و قطعات هایتک از منابع خارجی تامین میشود و ارزبری آن اجتنابناپذیر است. محصول دناپلاس اتوماتیک نیز بهدلیل برخورداری از امکانات مطابق خودروهای روز جهانی از این قاعده مستثنا نیست.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
صحه گذاری نمایندگان مجلس بر عملکرد مثبت نارنجی پوشان جاده مخصوص؛
تعداد بازدید : 4
سایپا با همین فرمان در مسیر تحول پیش برود
در ماه جاری سید امیرحسین قاضیزاده هاشمی، نایبرئیس مجلس شورای اسلامی، علی کریمی فیروزجایی، عضو هیاترئیسه مجلس و مجتبی رضاخواه، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا بازدید کردند و در جریان فعالیتهای این گروه خودروسازی در راستای رشد تولید و افزایش کیفیت قرار گرفتند. نمایندگان مجلس همچنین در یک نشست تخصصی با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بر افزایش کیفیت و حرکت به سمت تولید خودروهای پایهگازسوز و تولید خودرو با گیربکس اتومات تاکید کردند. در ادامه این روند، دو تن دیگر از نمایندگان مجلس نیز بر عملکرد مثبت نارنجیپوشان جادهمخصوص صحه گذاشتند.
گام های خوب سایپا برای ثبت نام و تحویل خودرو به متقاضیان واقعی
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه چرخهای سایپا برای تامین نیاز داخلی و پاسخگویی به مشتریان خوب میچرخد، گفت: «این شرکت گامهای خوبی برای حذف دلالان، ثبت نام و تحویل خودرو به متقاضیان واقعی برداشت.»
سیدسلمان ذاکر، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: «با توجه به تقاضای خرید مردم، کیفیت خودرو هم باید خوب باشد. همچنین قیمتها باید بهگونهای باشد که هم مردم توان خرید داشته باشند و هم خودروسازان ضرر نکنند.»
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حذف دلالبازی و سوءاستفادهکنندگان در بازار خودرو گفت: «با توجه به تقاضای زیاد خرید خودرو، خودرو باید به متقاضیان اصلی و مصرفکنندگان واقعی تحویل داده شود که سایپا در این زمینه گامهای خوبی برداشته است.»
ذاکر با اشاره به تحریمهای صورتگرفته در زمینه خودروسازی و تامین قطعات تصریح کرد: «با توجه به افزایش قیمت قطعات خودرو ناشی از تحریمها، دولت باید به خودروسازان توجه ویژه داشته باشد تا بتوانند خودرو مورد نیاز مردم را در داخل تولید کنند.»
وی افزود: «بهعنوان مثال بخشودگی مالیات و همچنین تسهیلات ویژه بانکی به خودروسازان میتواند در جهت افزایش تولید، کمک شایانی کند.»
ذاکر ادامه داد: «مجلس حامی تولید ملی است و از افزایش تولید و مدیران تأثیرگذار در این زمینه حمایت خواهد کرد.»
ضرورت ادامه روند مدیریتی سایپا در عرصههای مختلف تولید
در همین راستا، عضو شاخص کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز با بیان اینکه افزایش تحویل خودرو به مشتریان سایپا چندین مزیت دارد، گفت: «این اقدام سایپا موجب آرامش در جامعه و جو روانی آرام و مطمئن در بین مردم خواهد شد.»
جبار کوچکینژاد، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش تحویل خودرو به مشتریان سایپا در مدت اخیر به نسبت مدت مشابه سال گذشته گفت: «این افزایش تحویل خودرو به مشتریان نشان از مدیریت خوب مدیران این شرکت خودروساز است و باید در سال جهش تولید شاهد ادامه این روند مدیریتی در بخش های مختلف تولیدی کشور باشیم.»
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: «سایپا در جهت خوداتکایی، خودکفایی و پاسخگویی به نیازهای مردم گام برمیدارد و مجلس هم حامی این روند خواهد بود.»
کوچکینژاد افزود: «مجلس شورای اسلامی و نمایندگان در سال جهش تولید از هر اقدامی در راستای افزایش تولید حمایت خواهند کرد.» وی با اشاره به مشکلات قطعهسازان ادامه داد: «امیدواریم که با مدیریت خوب این مشکل نیز برطرف شود.»
عزم جزم سایپا برای ارتقای کیفیت
در همین زمینه، سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا میگوید: «سایپا 350هزار دستگاه خودرو معوق داشت که توانست این تعداد را با افزایش تیراژ تولید کاهش دهد و تا پایان شهریورماه به نزدیک صفر خواهد رساند.»
وی با بیان اینکه اگرچه با شیوع ویروس کرونا میزان تولید شرکتهای خودروسازی در جهان کاهش یافت، اما رشد تولید خودروسازان در ایران تداوم داشت، میافزاید: «درحالحاضر تولید هر دستگاه خودرو بهصورت میانگین 2هزار دلار ارزبری دارد که برنامههای ما کاهش ارزبری از طریق انعقاد قرارداد با صنایع دفاعی و تولید قطعات در داخل است.»
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه خودروسازان نقشی در ایجاد انحصار و ممنوعیت واردات خودرو نداشتند، بلکه این موضوع ماحصل اقتصاد کشور است، ادامه میدهد: «ما ایرادات صنعت خودرو را انکار نمیکنیم، اما این موضوع به دلیل عدمدقت دولتها در گذشته اتفاق افتاده و به ما ارث رسیده است، اما تمام تلاش خود را برای ارتقای کیفیت به کار خواهیم بست.»
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.