شماره: 1486 / ۱۳۹۹ شانزدهم شهريور
تعداد بازدید : 0
اخبار
بازدید مدیر منطقه ای
بانک ایران زمین از خط تولید محصولات اسنوا
مدیر شعب استان های اصفهان، قم،مرکزی و چهارمحال و بختیاری در راستای حمایت از صنایع مولد استان از شرکت اسنوا تولید کننده لوازم خانگی و صوتی و تصویری با هیئت همراه بازدید به عمل آورد.به گزارش روابط عمومی بانک ایران زمین؛ محمدرضا سبزواری مدیر منطقه ای این بانک در این دیدار که با همراهی رییس شعبه هشت بهشت و هیئت همراه، صورت گرفت، گفت: رویکرد بانک ایران زمین با نگاه ویژه به بخش تولید و اشتغال است و در راستای حضور در عرصه اقتصاد مقاومتی و ایجاد رابطه تنگاتنگ با فعالین عرصه تولید بنا شده و تمام توان خود را جهت ایفای نقش موثر در اقتصاد کشور معطوف کرده است.وی با اشاره به نامگذاری سال 99 به عنوان سال جهش تولید در ادامه به ضرورت تعامل سازنده بین بنگاه های اقتصادی در جهت پیشرفت صنایع پرداخت و توسعه اقتصادی را مستلزم زمان و ثبات در رویه اجرای سیاست های توسعه ای و نبود بحران و تهدید برای سرمایه گذاران و فعالان عرصه اقتصادی بسیار تاثیر گذار بیان کرد.همچنین سبزواری ضمن ابراز خرسندی از پویائی شرکت اسنوا توجه ویژه به محور های تولید و ارزش آفرین را مهم عنوان کرد و ضمن معرفی خدمات نوین بانک ایران زمین به ارائه برخی از خدمات از قبیل گشایش اعتبار اسنادی ، صدور انواع ضمانت نامه و سایر خدمات پرداخت .سپس فهیمی مدیر مالی شرکت اسنوا و مجموعه گروه صنعتی انتخاب، ضمن تشریح تاریخچه و عملکرد شرکت افزود: این شرکت از سال 1385 در مساحتی بالغ بر 20000 متر مربع شروع به کار کرده و اکنون با اشتغال زایی برای 1500 نفر بطور مستقیم در حال فعالیت است و در نظر دارد زنجیره های تکمیلی وابسته خود را نیز تکمیل کند. وی در ادامه افزود: این گروه صنعتی در زمینه تولید محصولات سرمایشی، گرمایشی،اجاق گاز، هاب ،هود، مایکروفر ، سینک ، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی به روش های نوین صنعتی فعالیت دارد.وی در ادامه با اشاره به مشکلات پیش روی صنایع تولیدی تعامل بیشتر و همکاری سازنده با بانک ایران زمین را خواستار شد.
شرایط و زمان پرداخت وام های رفاهی کارکنان بیمه آسیا اعلام شد
با تشکیل کمیته وام و با حضور مدیر عامل بیمه آسیا، دستورالعمل اجرایی آیین نامه اعطای وام های رفاهی کارکنان بیمه آسیا، اولویت بندی واجدین شرایط و زمان پرداخت وام ها به تصویب رسید.به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، در راستای تقویت انگیزه سازمانی پرسنل و افزایش بنیه مالی همکاران، چندی پیش، با پیشنهاد و پیگیری های مدیر عامل بیمه آسیا و موافقت هیئت مدیره شرکت، سقف وام های رفاهی کارکنان شامل وام مسکن، وام ودیعه مسکن، وام تعمیرات مسکن و وام ضروری تا میزان دو برابر افزایش یافت.این گزارش می افزاید، در پی افزایش وام های رفاهی و با تاکید مدیر عامل مبنی بر آغاز پرداخت وام ها در کم ترین زمان ممکن، کمیته وام بیمه آسیا پیش نویس دستورالعمل اجرایی اعطای وام های جدید را تهیه و ارائه نمود.بر اساس این گزارش، با آماده سازی این پیش نویس، امروز جلسه ای با حضور اعضای کمیته وام متشکل از معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی، معاون مالی و اقتصادی، مدیرمنابع انسانی، مدیر امور مالی و مدیر حقوقی و با حضور مدیر عامل تشکیل شد و پس از بحث و بررسی درباره جزئیات اجرای آئین نامه و اولویت بندی های گیرندگان وام و زمان اجرای آن، سرانجام کلیات این دستورالعمل به تصویب رسید و مقرر شد از 20 شهریور ماه سال جاری، کلیه کارکنان واجد شرایط با مراجعه به سایت پرتال کارکنان و تکمیل فرم های جدید تقاضای وام که در این پرتال بارگذاری خواهد شد، نسبت به ارسال درخواست های خود جهت بررسی در کمیته مذکور، اقدام کنند.
بانک رفاه تندیس همایش ملی رضایت مندی مشتریان را دریافت کرد
سومین همایش ملی نقش مدیران اقتصادی در پیشبرد اقتصاد با رویکرد مشتری مداری در سالن آبگینه وزارت امور خارجه برگزار شد.به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، سومین همایش ملی نقش مدیران اقتصادی در پیشبرد اقتصاد با رویکرد مشتری مداری با حضور مسئولان و مدیران دستگاه های مختلف و مدیران و کارشناسان برخی شرکت های خصوصی برگزار شد.بر اساس این گزارش، سخنرانان همایش موضوعاتی همچون: نقش مشتری مداری و شیوههای نوین رهبری بازار در جهش تولید، تقویت استراتژی های سازمان ها به منظور برآورده کردن نیاز مشتریان، افزایش فضای رقابتی در شرایط کرونا و پسا کرونا با تأکید بر استاندارد سازی محصولات و خدمات با کیفیت برتر و تببین جایگاه کیفیت و بهره وری محصول تولید ملی در رعایت حقوق مصرف کننده در بین آحاد مردم در شرایط بحرانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.شایان ذکر است، در پایان این مراسم از بانک رفاه نیز به عنوان یکی از شرکت های برتر در حوزه مشتری مداری با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.همچنین سید داود عربشاهی دبیر شورای سیاستگذاری این همایش و رئیس گروه بینالمللی عصر نوین با حضور در دفتر مدیر عامل، ضمن تقدیر از فعالیت های بانک رفاه در حوزه مشتری مداری، بر تداوم نقش تأثیرگذار این بانک در برگزاری همایش های اقتصادی تأکید کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
«یزدان دوست» جزئیات انتخاب کارکنان شایسته صنعت بیمه را تشریح کرد
به تازگی و طی حکمی از سوی رییس کل بیمه مرکزی، اعضای ستاد انتخاب کارکنان شایسته صنعت بیمه منصوب شدند. مدیرعامل شرکت بیمه آسماری به عنوان یکی از اعضای این ستاد درباره چگونگی فعالیت این ستاد و نیز جزئیات انتخاب کارکنان شایسته توضیحاتی ارائه کرد.به گزارش پایگاه خبری خرد و کلان؛ علیرضا یزدان دوست با بیان این که این ستاد قرار است کارکنان شایسته صنعت بیمه را در دو سطح مدیران و کارمندان انتخاب کند، گفت: این انتخاب می تواند علاوه بر ایجاد انگیزه در میان کارکنان شایسته و توانمند و پر تلاش، به سایر کارکنان نیز برای ارتقای توانایی ها شخصی و سازمانی انگیزه بدهد.وی افزود: نیروی انسانی، سرمایه اصلی صنعت بیمه است و باید بابت تلاش هایش تقدیر شود، بنابراین طی یک ساز و کار مشخص با دستورالعمل مدون، قرار است کارکنانی که در حوزه های مختلف توانایی های خود را بروز داده و در راستای ارتقای خود و سازمان و حتی صنعت کوشیده اند، شناسایی و معرفی شوند.عضو ستاد انتخاب کارکنان شایسته صنعت بیمه با تاکید بر این که مطابق دستورالعمل ارسالی به شرکت های بیمه، کارکنان در دو دسته کارمند و مدیر به عنوان کاندیدا به ستاد معرفی می شوند، اظهار کرد: بر اساس حجم نیروی انسانی شرکت ها، سهمیه ای برای منتخبین هر شرکت در نظر گرفته شده و این مرحله از کار در اختیار شرکت های بیمه است.یزدان دوست با اشاره به این که در مرحله بعد، مدارک کاندیداها توسط اعضای ستاد بررسی می شود، افزود: در این مرحله مطابق دستورالعمل تدوین شده، کارکنان ارزیابی شده و در نهایت برگزیدگان در روز 13 آذر معرفی می شوند.مدیرعامل شرکت بیمه آسماری در پاسخ به این سوال که چه معیارها و ملاک هایی برای انتخاب کارکنان در نظر گرفته شده است، گفت: رضایت سازمانی، میزان تحصیلات، دوره های آموزشی گذرانده شده، ارائه کتاب یا مقاله و … از جمله مواردی است که در آیین نامه به آن پرداخته شده است.او ادامه داد: بر اساس دستورالعمل، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت های بیمه نمی توانند جزو کارکنان شایسته قرار بگیرند، اما معاونین مدیرعامل، مدیران اجرایی و سایر کارکنان و کارشناسان در این زمره قرار خواهند گرفت.وی با بیان این که دستورالعمل انتخاب کارکنان شایسته در سال جاری نسبت به دوره قبل ارتقا یافته است، خاطرنشان کرد: کارکنان صنعت بیمه باید بدانند که تلاش های آنها دیده می شود و حتی نهاد ناظر نیز بر این موضوع متمرکز شده است، بنابراین انتخاب چند نفر از کارکنان شایسته و معرفی کردن آن ها به عموم، می تواند اقدامی صحیح در راستای ارزشیابی عملکرد آنها نه تنها در سازمان خودشان بلکه در کل صنعت بیمه تلقی شود.یزدان دوست تاکید کرد که بر اساس دستورالعمل، در برخی موارد روند فعالیت پنج سال گذشته کارکنان صنعت ارزیابی می شود و این نشان می دهد که فرایند انتخاب افراد، لحظه ای نیست و به عملکرد آنها در بلندمدت هم بستگی دارد.عضو ستاد انتخاب کارکنان شایسته صنعت بیمه همچنین ابراز امیدواری کرد که با انتخاب صحیح افراد شایسته، سایر کارکنان نیز برای ارتقای عملکردی خود انگیزه پیدا کنند و صنعت بیمه هر روز با کارکنان و مدیران
شایسته تری به کار خود ادامه دهد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن تشریح کرد ؛
تعداد بازدید : 0
اعطای 5/17هزار تسهیلات ازدواج در یک سال اخیر
رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن از اعطای 17 هزار و 516 فقره تسهیلات ازدواج در یک سال اخیر خبر داد.
به گزارش اخبارصنعت به نقل ازهیبنا، بانک مسکن در هفته دولت، سیاست ها و خدمات ارائه شده به مردم و جامعه را تشریح کرد. بخشی از این خدمات، که در یک سال اخیر به مردم ارائه شده است، در حوزه ارائه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج است.
مهدی احمدی رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن در گفت و گو با هیبنا، اعلام کرد که در راستای رسالت اجتماعی خود و در راستای اهداف خداپسندانه، سیاست اعطای تسهیلات ازدواج را ادامه داده است. وی با اشاره به این که در یک سال اخیر 31 هزار و 778 تقاضا برای دریافت تسهیلات ازدواج به بانک مسکن وجود داشته است، گفت: از تاریخ اول شهریور ماه سال 98 تا اول شهریور ماه سال جاری 17 هزار و 516 فقره تسهیلات پرداخت شده است. از سوی دیگر، پرونده 3 هزار و 934 نفر دیگر از درخواست کنندگان نیز به دلیل عدم تکمیل پرونده توسط مشتری یا عدم مراجعه به شعبه در جریان است.
احمدی با بیان این که بانک مسکن در اعطای تسهیلات ازدواج مشکلی ندارد گفت: به محض این که پرونده مشتریان تکمیل شود و مشکلی در پرونده وجود نداشته باشد، تسهیلات به مشتریان پرداخت می شود.
رییس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن میزان کل تسهیلات پرداختی در یک سال اخیر را 786 میلیارد و 580 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز جوانان به تامین منابع مالی، سعی همکاران در شعب بانک مسکن این است که منابع هر چه سریع تر در اختیار مشتریان قرار گیرد.
احمدی در پایان تاکید کرد که بانک مسکن در راستای وظایف و مسوولیت های اجتماعی، تلاش کرده که اعطای تسهیلات قرض الحسنه را مطابق با قوانین در دستور کار قرار دهد، با توجه به این که امر ازدواج، مورد تایید بزرگان دین اسلام نیز بوده، تلاش بانک مسکن، تامین منابع مورد نیاز جوانان کشور برای این امر مبارک بوده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
دکتر غلامرضا سلیمانی:
رفتار اقتصادی پس از کرونا تغییر خواهد کرد
اگر نهادها و سازمان ها برای تحقق دولت الکترونیک تمامی توان خود را به کار گیرند، مسیر توسعه اقتصادی و ضریب رضایت عمومی افزایش خواهد یافت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در جمع مدیران عامل صنعت بیمه سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: همه گیری ویروس کرونا معادلات اجتماعی و مبادلات اقتصادی را با تغییرات بسیاری روبرو کرده و به همین خاطر صنعت بیمه هم با درک این واقعیت در رفتار و رویکردهای خود تجدید نظر خواهد کرد.
رییس کل بیمه مرکزی، راهبرد تسهیل گرانه در روند ارائه خدمات بیمه ای را در افزایش ضریب نفوذ بیمه موثر ارزیابی کرد و گفت: فعالیت شبکه های الکترونیکی فروش در کنار بازار سنتی بیمه در حال رشد است و این وظیفه ماست که از ایده های نو و فن آوری های برتر حمایت کنیم.
رییس شورای عالی بیمه رشد بیمه های زندگی را در گرو بهره مندی از ابزارهای الکترونیکی و حمایت صنعت بیمه از نرم افزارهای جدید دانست و اظهار داشت: خوشبختانه آمار موفقیت «آی تی» در صنعت بیمه رشد قابل قبولی را تجربه کرده که این روند با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.
دکتر سلیمانی با اشاره به تخصیص کد یکتا برای سه رشته بیمه ای ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک رشته های دیگر بیمه ای نیز با اختصاص کد یکتا به مخاطبان خود در هدایت و کنترل بازار، موفق تر عمل کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر صنعت بیمه می خواهد در عرصه صنعت مالی حرف های جدی تری برای گفتن داشته باشد باید در بخش های مختلف از جمله افزایش سرمایه، گسترش شبکه فروش و ارائه محصولات بیمه ای متناسب با نیاز بازار، تقویت شود.گفتنی است در این نشست هم اندیشی، گزارش مفصلی در خصوص آخرین تحولات صنعت بیمه از سوی دکتر سلیمانی ارائه شد و در ادامه دبیرکل سندیکای بیمه گران و تنی چند از اعضای هیات عامل بیمه مرکزی و مدیران عامل شرکت های بیمه نیز به طرح دیدگاه های خود پرداختند.
مدیرعامل بانک سینا در بازدید از منطقه شرق تهران اعلام کرد:
ضرورت تلاش برای جلب رضایت مشتریان با ارائه خدمات نوین
مدیرعامل بانک سینا در بازدید از منطقه شرق تهران بر ضرورت تلاش برای جلب رضایت مشتریان از طریق ارائه خدمات نوین و به روز بانکی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک سینا، دکتر ایمانی در جمع همکاران منطقه شرق تهران افزود: امروزه با توسعه فناوری ها و تاثیر آن بر روند فعالیت بخش های مختلف، تلاش برای همراه شدن با این رهاورد قرن حاضر، یک ضرورت است. بنابراین برای موفقیت و جهش در عملکردها باید توسعه خدمات مبتنی بر فناوری را به عنوان یک ابزار توانمند در روند پیشرفت و تعالی، بیش از پیش مدنظر قرار دهیم.
مدیرعامل بانک سینا در ادامه، با اشاره به این که یکی از مهم ترین راه های سودآوری شعب، اعطای تسهیلات است، گفت: در این زمینه باید تلاش شود تا از طریق تعامل با مشتریان و معرفی بهینه محصولات و خدمات اعتباری بانک، زمینه تحقق درآمد و سودآوری پایدار فراهم گردد.
دکتر ایمانی با اشاره به اینکه تحول و پویایی درگرو برخورداری از نیروی انسانی با انگیزه و با نشاط است، گفت: خوشبختانه بانک نیروهای مستعد، متخصص و دلسوزی دارد که با تلاش های مستمر خود مسیر حرکت به سمت پیشرفت و توسعه را هموار و تداوم می بخشند و ما قدردان زحمات و تلاش های این عزیزان هستیم.
وی از همکاران خواست تا با سرلوحه قرار دادن اصل مشتری مداری، بانک را همواره در ارائه خدمات مطلوب در کمترین زمان ممکن به مشتریان و در تحقق اهداف یاری رسانند.
دکتر ایمانی در محل دفتر مدیریت شرق تهران و شعبه میدان مادر حضور یافت و با همکاران دیدار و گفت و گو کرد.
مدیرعامل بانک سینا در بازدید از محل شرکت توسعه سینا هم ضمن تاکید بر اهمیت تلاش برای بهبود عملکرد و ارتقاء بهره وری به عنوان عاملی مهم در جهت تضمین حیات و موقعیت سازمانی، خواستار برنامه ریزی هدفمند، اولویت بندی اهداف و تلاش مضاعف برای افزایش کارایی و سودآوری این شرکت شد.
بررسی عملکرد شعب منطقه در شاخص های مختلف عملکردی از دیگر برنامه های مدیرعامل بانک سینا در جریان بازدید از منطقه شرق تهران بود.
گفتنی است در این بازدید معاونت های شعب و مناطق و مهندسی و پشتیبانی و مدیرامور حوزه مدیرعامل و روابط عمومی مدیرعامل بانک سینا را همراهی کردند.
در گفت و گو با مدیر سرمایه گذاری و امور سهام بیمه نوین عنوان شد؛
آینده روشن نماد نوین در بازار بورس با توجه به بیمه گری مناسب این شرکت
سایت خبری- تحلیلی بورس 24 طی گفت و گویی با حمیدرضا شماخی، مدیر سرمایه گذاری و امور سهام شرکت بیمه نوین به بسیاری از سوالات سهام داران در خصوص وضعیت سهم این شرکت پاسخ داد.
به گزارش سایت بورس 24، شرکت های بیمه ای به واسطه اینکه با هدف پوشش ریسک ایجاد شده اند و مدیریت ریسک را در تصمیم گیری های خود لحاظ می کنند می توانند سرمایه گذاری کم ریسکی هم باشند.
این شرکت ها در سال مالی 98 و 99 به واسطه شیوع بیماری کرونا با کاهش خسارت روبرو بودند و شاهد بودیم در اسفند و فروردین که خسارت های جاده ای به اوج می رسد در سال 98 به دلیل شیوع کرونا کمتر بود و در حوزه درمان نیز مراجعات به مراکز درمانی با کاهش روبرو است و طبعا پرداخت خسارت در این حوزه نیز کاهش داشته است.
یکی از شرکت های بیمه ای که از کاهش خسارت بیمه ثالث بهره می برد و با کاهش نسبی خسارت پرداختی روبرو می شود بیمه نوین است. شرکت بیمه ای که توانسته با اصلاح عملیات و توسعه پرتفوی بیمه ای زیان سال های گذشته را به سود تبدیل کند و شاهد بهبود شرایط باشد. جالب است که نماد این شرکت امروز و در شرایطی که اکثر سهم ها صف فروش هستند، در قیمت های مثبت معامله می شود و حتی تا نزدیکی صف خرید هم پیشروی کرد.
حمیدرضا شماخی مدیر سرمایه گذاری و امور سهام بیمه نوین درباره آخرین وضعیت این شرکت به بورس 24 گفت: خوشبختانه بیمه نوین در شرایط خوبی قرار دارد و بر اساس گزارشاتی که منتشر شده شاهد رشد 35 درصدی پرتفوی بیمه ای شرکت در مدت مشابه سال قبل و کاهش 8.7 درصدی خسارت بودیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه با اقداماتی که در راستای تنوع دهی به سرمایه گذاری ها عملیاتی شد بر اساس آنچه تا کنون افشا کردیم موفق شدیم تا در حدود 220میلیارد تومان سود حاصل از سرمایه گذاری شناسایی کنیم.
گفتنی است در برخی تحلیل ها و گزارشاتی که در فضای مجازی منتشر شده بود بازدهی بیمه نوین با افت محسوسی روبرو بود که شماخی در این باره این طور گفت: بیمه نوین اخیرا افزایش سرمایه 106 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و سایر محل ها را تصویب کرد که در مرحله اول افزایش سرمایه 74 درصدی از محل تجدید ارزیابی عملیاتی شد.
وی گفت: بر این اساس قیمت سهام کاهش و به میزان حدود 75 درصد به تعداد سهام سرمایه گذاران اضافه خواهد شد. بدیهی است تا زمان ثبت و تبدیل شدن سهام به دارایی ارزش سهام بیمه نوین در پرتفوی سرمایه گذاری سهامداران کاهش پیدا می کند و پس از اعمال افزایش سرمایه در پرتفوی سرمایه گذاران تعداد سهام افزایش و ارزش پرتفوی نیز اصلاح خواهد شد. بنابراین برای محاسبه بازدهی سهام باید افزایش سرمایه نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه گفت: مرحله دوم افزایش سرمایه نیز که از محل آورده نقدی و اندوخته بوده است به زودی در هیات مدیره مطرح و مورد تصویب قرار خواهد گرفت و سرمایه بیمه نوین در مجموع 106 درصد افزایش خواهد داشت.شماخی گفت: افزایش سرمایه ما از محل تجدید ارزیابی در حال طی روند ثبت و فرآیند های قانونی است و به زودی در پرتفوی سرمایه گذاران اعمال خواهد شد.
وی در ادامه افزود: بدیهی است این افزایش سرمایه منجر به بهبود سطح توانگری و توسعه کسب و کار بیمه نوین خواهد بود.
از سوی مدیر عامل تاکید شد:
تقویت کفایت سرمایه بانک توسعه تعاون
در انتظار تحقق تخصیص سرمایه از سوی دولت
حجتاله مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: افزایش سرمایه بانکهای دولتی باید از محل تخصیص منابع توسط دولت باشد. بانک توسعه تعاون هم از این قاعده مستثنی نیست و در صورت تخصیص منابع مصوب برای افزایش سرمایه، اکنون نسبت کفایت سرمایه بانک نیز کاملا مناسب بود.وی در ادامه افزود: موضوع نسبت کفایت سرمایه جزء شاخصهای مهم در ارزیابی کیفیت و وضعیت همه بانکهاست و در شرایطی که بواسطه کمبود سرمایه این نسبت در بانک رو به کاهش رفت، گزارشهای متعددی از سوی بانک به بانک مرکزی و وزارتخانههای مرتبط ارسال شده است.این گزارشها و پیگیریهای بعدی کمک کرد تا موضوع افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون در دولت بررسی و بعد از تایید در سال 1398 برای تصویب در لایحه بودجه به مجلس ارسال گردد و خوشبختانه نمایندگان مجلس نیز با درک ضرورت و اهمیت موضوع، افزایش هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک توسعه تعاون را تصویب و به دولت ابلاغ کردند.مهدیان افزود: این ضرورت در سال 1399 نیز باقی بود و مقرر شد از سوی دولت، هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک توسعه تعاون افزوده شود. با وجود این مصوبات اما تا کنون هنوز این مبالغ از سوی دولت تخصیص پیدا نکرده است در حالی که سرمایه بانک در مقایسه با سایر بانکها بسیار کم است.وی با بیان اینکه سرمایه بانک در حال حاضر 919 میلیارد تومان است درباره دفعات افزایش سرمایه بانک گفت: بانک از ابتدای تاسیس در سال 88 با سرمایه اولیه 500 میلیارد تومان شروع به کار کرد. در سال 93 نیز 134 میلیارد تومان به سرمایه بانک اضافه شد.مهدیان ادامه داد: در نوبت بعدی 287 میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی داراییها به سرمایه بانک اضافه شد که طبیعتاً کمکی به تقویت ارائه خدمات و قدرت تسهیلاتدهی بانک نکرد.این در حالی است که طبق سیاستهای اجرایی اصل 44 مقرر بود از محل واگذاری اموال دولتی، یکسوم حصه نقدی، هر ساله 500 میلیارد تومان به سرمایه بانک توسعه تعاون اضافه شود، ولی تا کنون این اتفاق نیفتاده است.وی گفت: علیرغم عدم تخصیص سرمایه های مزبور، با عنایت به اینکه اخیرا تجدید ارزیابی دارایی ها در بانک صورت پذیرفته، قاعدتا پس از برگزاری مجمع فوق العاده و تایید اعضای مجمع، وضعیت سرمایه بانک بهبود خواهد یافت و همچنین در صورت تخصیص سرمایه مصوب توسط دولت محترم، نسبت کفایت سرمایه بانک قطعا از 12 درصد نیز بالاتر خواهد رفت.از آنجایی که حمایت از تعاونیهای کشور به عنوان رکن سوم اقتصاد ایران از جمله مسئولیتهای بانک توسعه تعاون است، قطعا در صورت تحقق افزایش سرمایه بانک، فرایند تامین مالی این بخش که قرار است طبق سند چشمانداز سهمی 25 درصدی در اقتصاد ملی داشته باشد، تسریع و تسهیل خواهد شد.
خدمات ویژه بانک سامان برای فعالان ترخیص کالا
بانک سامان، برای افراد و شرکتهای فعال در حوزه ترخیص کالا خدمات ویژه طراحی و ارائه کرده است.به گزارش سامان رسانه، بانک سامان خدمات ویژهای برای افراد و شرکتهای فعال در حوزه ترخیصکاری که در فرآیند ترخیص کالا، نیازهای مختلفی مثل دریافت ضمانتنامه گمرکی، تأمین نقدینگی در پرداخت هزینههای مختلف ترخیص کالا و مدیریت حسابهای هر پرونده گمرکی دارند، طراحی و عرضه کرده است.این خدمات شامل صدور ضمانتنامه گمرکی برای ترخیصکاران بدون نیاز به نیاز به حضور صاحب کالا، ارائه خط اعتباری برای پرداخت هزینههای ترخیص کالا و ارائه تنخواه کارت به تعداد ترخیصکاران برای پرداخت و مدیریت یکپارچه هزینههای ترخیص کالا از حساب شرکت، است. علاقهمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانند به سایت بانک سامان به نشانی www.sb24.ir و یا به یکی از شعب بانک سامان در سراسر کشور مراجعه کنند. همچنین تلفن 0216422 نیز در این خصوص به مشتریان مشاوره میدهد. لازم به ذکر است که شعب آبادان، اهواز، بوشهر و بندرعباس نیز آماده ارائه این خدمات به ترخیصکاران است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.