شماره: 1402 / ۱۳۹۹ شانزدهم ارديبهشت
تعداد بازدید : 0
نسل جدید پژو 308 به زودی رونمایی می شود
نسل آینده خودروی کاملاً جدید پژو 308 سال 2022 روانه بازار خواهد شد به علاوه آنکه این هاچ بک جذاب به سامانه موتوری هیبریدی نیز مجهز خواهد گردید.
رونمایی 308 در سال 2014 سرآغاز طراحی های جدید شرکت پژو بود و پس از آن خودروهای متفاوت 3008، 5008، 208 و 2008 نیز رونمایی شدند.
نسل آینده 308 قرار است نقش مشابهی را در آینده محصولات پژو بازی کند و در کمتر از دو سال روانه بازار شود. لذا احتمال دارد که شاهد رونمایی آن در اواخر سال 221 باشیم.
خودروی فوق بر روی نسخه به روز رسانی شده EMP2 که چند محصول دیگر پژو سیتروئن بر روی آن تولید شده اند، ساخته خواهد شد. پیشتر این پلتفرم برای ساخت همین خودروی 308 معرفی شده بود. از آنجا که می دانیم پژو محصولات ساخته شده روی این پلتفرم را با موتورهای هیبریدی نیز عرضه می کند، می توانیم انتظار داشته باشیم که 308 با ترکیبی از یک موتور 1.6 لیتری بنزینی و یک موتور برقی که بر روی محور جلو نصب می گردد عرضه شود. البته گمان می رود که برای افزایش قدرت و نیز تولید نمونه دو دیفرانسیل، یک موتور برقی دیگر بر روی محور عقب نصب شود.
با توجه به تغییرات صورت گرفته بر روی 38 جدید می توان آن را رقیب فولکس واگن گلف R دانست. اعلام نشده که 308 جدید با ساختارهای بدنه ای مختلف از هاچ بک تا صندوق دار تولید خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
تحقق جهش تولید در گروه سایپا با تولید محصولات جدید
با وجود محصولات جدید، طرحها و فعالیتهای بزرگی که برای صنعت خودرو و به خصوص گروه سایپا دیده شده است، مسئولیت بانکها در حمایت از صنعت خودرو بیشتر میشود، لذا ضرورت دارد که شبکه بانکی در تأمین نقدینگی واحدهای صنعتی و به خصوص خودروسازان اقدامات وسیعتری را انجام دهد.
رضا دولت آبادی مدیر عامل بانک تجارت در حاشیه بازدید از گروه خودروسازی سایپا اظهار داشت: شرایط به وجود آمده به دلیل تحریم و شیوع ویروس کرونا، کار را برای فعالیت صنعت خودرو سخت کرده است، اما با وجود تمام دشواریها، گروه خودروسازی سایپا توانسته گامهای بزرگی را در جهت توسعه این صنعت بردارد.
مدیرعامل بانک تجارت ادامه داد: سایپا یکی از مجموعه های مهم نقش آفرین در فعالیت های صنعتی و اقتصاد کشور است؛ لذا خوشحالم از اینکه فرصت بازدید از این مجموعه صنعتی فراهم شد.
وی افزود: فعالیت گسترده و هدفمند سایپا در توسعه صنعت خودرو کشور می تواند الگویی برای سایر صنایع باشد که با جدیت و برنامهریزی، اهداف خود را عملیاتی کنند.مدیرعامل بانک تجارت تصریح کرد: با اجرای طرحهای توسعهای و نیز تولید محصولات جدید، یقینا شاهد رونق صنعت خودرو و تحقق شعار «جهش تولید» در گروه سایپا خواهیم بود.وی افزود: با وجود محصولات جدید، طرحها و فعالیتهای بزرگی که برای صنعت خودرو و به خصوص گروه سایپا دیده شده است، مسئولیت بانکها در حمایت از صنعت خودرو بیشتر میشود، لذا ضرورت دارد که شبکه بانکی در تأمین نقدینگی واحدهای صنعتی و به خصوص خودروسازان اقدامهای وسیع تری را انجام دهد.دولت آبادی اظهارداشت: بانک تجارت میتواند برای کمک به صنعت خودروسازی کشور گامهای بزرگی را در ارائه خدمات بردارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
احتمال موافقت افزایش 30 درصدی قیمت کارخانهای خودرو
در حالی که بررسی موضوع دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در دستور جلسه ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است، زمزمههایی مبنی بر موافقت دولت با افزایش 30 درصدی قیمت کارخانهای خودروهای داخلی مطرح شده است.
ظاهراً رایزنی خودروسازان و مذاکره مدیران شرکت های خودروساز به ویژه ایران خودرو و سایپا با مسئولان دولتی برای افزایش قیمت خودرو به نتیجه رسیده و مدیران این شرکتها توانسته اند موافقت دولت را با افزایش 30 درصدی قیمت خودرو جلب کنند.
در این شرایط طبق دستور جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر شده اعضای ستاد به بررسی موضوع دستورالعمل قیمت گذاری خودرو بپردازند که به نظر میرسد در این جلسه موضوع افزایش قیمت خودروها به مرحله اجرای خود نزدیک شود.
خودروسازان معتقدند قیمت تمام شده تولیداتشان به دلایل مختلف از جمله تولید خودرو با استاندارد یورو 5 افزایش یافته و به همین دلیل باید قیمت فروش محصولاتشان را بالاتر ببرند.
در مقابل، اعضای شورای رقابت معتقدند بخشی از زیان خودروسازان متوجه سرمایه گذاری آنها در بخش هایی غیر از تولید بوده و به همین دلیل این ارقام به عنوان ضرر و زیان تولید محسوب نشده و نباید در دستورالعمل جدید قیمت گذاری مورد توجه قرار گیرد.
رضا شیوا، رئیس شورای رقابت چند روز پیش گفته بود: ما براساس نرخ تورم بخشی و هزینه تمام شده محصولات دستورالعمل خود را به ستاد تنظیم بازار ارائه کرده ایم اما به نظر می رسد ستاد تمایلی به اجرای دستورالعمل نداشته و در نهایت خود می خواهد تصمیم گیری نهایی را درباره قیمت خودرو انجام دهند.
خودروسازان در حالی استاندارد یورو5 را عاملی برای افزایش قیمت تمام شده محصولاتشان عنوان می کنند که فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودروچندی پیش در مراسم رونمایی از محصولات یورو5 این شرکت، تاکید کرده بود: ارتقای استاندارد آلایندگی خودروها و تولید با استاندارد یورو5 افزایش قیمتی را در پی نخواهد داشت.
مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه سازان نیز در این مورد گفته بود: برخلاف صنایع دیگر که ممکن است، تغییرات در آنها با افزایش قیمت همراه باشد، اما ارتقای پیشرانه این خودروها منجر به گرانشدن خودرو نمیشود.
علاوه بر مدیرعامل ایران خودرو و دبیر انجمن قطعه سازان، حبیب هاشمیفرد، عضو انجمن قطعهسازان که تولیدکننده قطعات با استاندارد یورو 5 است، نیز در این مورد با تشریح جزئیات ارتقاء استاندارد خودروهای داخلی به یورو 5 گفته بود: بابت این ارتقاء هیچ افزایش قیمتی در قطعات تحویلی به خودروسازان نداشتهایم.
به گفته وی، این تغییرات طوری صورت گرفته که قیمت هیچ یک از قطعات خودرو بابت آن تغییر نمیکند و ما نیز هیچ افزایش قیمتی بابت ارائه سیستم کنترل موتور با استاندارد یورو 5 به خودروسازان نداشتهایم.
بحث افزایش قیمت کارخانه ای خودروها در حالی مطرح است که بازار خودرو با رشد افسارگسیخته قیمت ها روبرو است و قیمتها در بازار خودرو در حالی پیش میرود که اقدام خاصی از سوی مدیران وزارت صنعت برای کنترل بازار مشاهده نمیشود. در این شرایط، قیمت بازار برخی خودروهای پرتیراژ به دو برابر قیمت کارخانه نیز میرسد.
این در حالی است که هر ساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان از حجم معاملات در بازار خودرو کاسته شده و خرید و فروش کمتر میشود. با این وجود، آنچه این روزها بیشتر از قبل خودنمایی می کند، هرج و مرج در بازار خودرو و سکوت مسئولان مربوطه به ویژه وزارت صنعت و سازمان حمایت به عنوان ناظر و رگولاتور بازار است. به نظر می رسد مدیران این وزارتخانه بیشتر به تماشاگران بازار تبدیل شده و احساس وظیفه ای برای کنترل قیمتها و بازار نمیکنند.
در حال حاضر شاهد اختلاف 30 تا 80 میلیونی قیمت کارخانه و بازار خودروهای پرتیراژ هستیم به طوری که این اختلاف در مورد پژوپارس به 55 میلیون تومان، پژو 405 به 40 میلیون تومان، دنا تیپ یک 80 میلیون تومان، سمند ال ایکس به 40 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 حدود 60 میلیون تومان، رانا 40 میلیون تومان، سایپا 131 حدود 27 میلیون تومان، تیبا و کوئیک دندهای به 30 میلیون تومان میرسد.
داستان افزایش قیمت خودرو طی سال های اخیر با فاصله زمانی کمتری نسبت به قبل تکرار شده و به نظر می رسد سازمان حمایت بیشتر از آنکه به فکر حمایت از مصرف کننده باشد، توان حمایتی خود را بر تولیدکننده متمرکز کرده است. این در حالی است که کارشناسان سالهاست بر معیوب بودن ساختار و عملکرد بنگاه های خودروساز تاکید داشته و معتقدند این بخش باید مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد.
به این ترتیب ضروری است که مسئولان دولتی یکبار برای همیشه فکری اساسی جهت بهبود عملکرد خودروسازان کنند تا به جای پرداختن به فعالیت های غیرمولد که باعث زیان دهی در برخی بخش ها می شود، به تولید واقعی توجه کنند، نوآوری کنند و برای مشتری مداری و تولید اقتصادی، از خودروسازان جهانی الگو بگیرند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.