شماره: 1402 / ۱۳۹۹ شانزدهم ارديبهشت
تعداد بازدید : 0
اخبار
از سوی بانک توسعه صادرات اختصاص یافت:
2هزار میلیارد ریال تسهیلات برای صادرات کالاهای صنعتی
بانک توسعه صادرات و صندوق توسعه ملی در اجرای بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی قراردادی منعقد کردند.بانک توسعه صادرات ایران مبلغ دوهزار میلیارد ریال برای تسهیلات سرمایه در گردش ویژه صادرات کالاهای صنعتی به متقاضیان در این بخش از محل سپرده گذاری ریالی صندوق توسعه ملی اختصاص داد.قراردادی که میان بانک توسعه صادرات و صندوق توسعه ملی منعقد شده و به مدت دوسال اعتبار دارد، در اجرای بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی است.براساس این گزارش، استفاده از سپرده موضوع این قرارداد برای اعطای تسهیلات به متقاضیان تابع مفاد بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی و شرایط مندرج در قرارداد خواهد بود که نسبت 50-50 ترکیب با منابع داخلی بانک به صادرات اختصاص می یابد.سقف اعطای تسهیلات سرمایه در گردش برای اشخاص حقیقی حداکثر 50 میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی حداکثر 400 میلیارد ریال تعیین شده و بانک موظف است متناسب با حجم فعالیت متقاضی بهای تمام شده و حجم قراردادهای صادرات و فروش در سقف تعیین شده نسبت به اعطای تسهیلات سرمایه در گردش اقدام کند. بر اساس این قرارداد، نرخ سود تسهیلات اعطایی به متقاضیان از محل این سپرده، 11درصد خواهد بود.اشخاص مجاز به عنوان متقاضی استفاده از تسهیلات، تمام اشخاص حقیقی ایرانی دارای اهلیت و مجوزهای قانونی لازم از مراجع ذیربط و تمام اشخاص حقوقی خصوصی، تعاونیهای ثبت شده و بنگاه های اقتصادی متعلق به موسسات عمومی غیردولتی دارای اهلیت را تشکیل می دهند.این بانک برای تحقق رسالت حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی کشور و اختصاص منابع ارزان قیمت به صادرکنندگان، از سال 1391 به انعقاد قراردادهای عاملیت ارزی و سپردهگذاری ریالی و ارزی با صندوق توسعه ملی اقدام کرده است.
آغاز عرضه اوراق گواهی سپرده مدتدار در شعب بانک اقتصادنوین
بانک اقتصادنوین با هدف ایجاد بستر مناسب و مطمئن سرمایهگذاری برای مشتریان، بر اساس مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اوراق گواهی سپرده مدتدار ویژه سرمایهگذاری (عام) منتشر میکند.مرحله سیام اوراق گواهی سپرده سرمایهگذاری (عام) از روز شنبه 13 اردیبهشتماه تا پایان شهریورماه سال جاری در تمام شعب بانک اقتصادنوین در سراسر کشور عرضه خواهد شد.این اوراق یکساله، با نرخ سود علیالحساب 18 درصد سالانه، معاف از مالیات و مبالغ آن ضریبی از یکمیلیون ریال است. اوراق گواهی سپرده مدتدار ویژه سرمایهگذاری (عام) این بانک، الکترونیکی و بانام، غیرقابلانتقال به غیر و همراه با قابلیت بازخرید قبل از سررسید نزد شعب بانک اقتصادنوین (با نرخ 10 درصد سالانه) است.همچنین مقاطع پرداخت سود علیالحساب این اوراق ماهانه خواهد بود و پرداخت اصل و سودهای علیالحساب آن توسط بانک اقتصادنوین تضمین شده است.علاقهمندان به استفاده از این فرصت برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با مرکز 24 ساعته ارتباط با مشتریان این بانک به شماره 48031000-021 تماس حاصل کنند.
تاکید عضو هیات مدیره
بانک ملی بر اعتباربخشی به داده های مرتبط با مشتریان
عباس شفیعی عضو هیات مدیره بانک با تاکید بر لزوم شناسایی تمام منابع داده ای و راه های ممکن برای پیشبرد اولین و اساسی ترین پروژه تعریف شده یعنی اعتباربخشی به داده های مشتریان، خاطر نشان کرد: واحدهای متولی باید در پیشبرد موضوع و ارائه گزارش به کمیته، اهتمام کامل داشته باشند. هادی سالارخیلی مدیر امور طرح و برنامه نیز در این جلسه همسویی اقدامات ادارات کل با پروژه های تعریف شده در مضامین استراتژیک بانک را ضروری دانست.کمیته مشتری محوری به منظور جاری سازی استراتژی های بانک در حوزه «مضمون استراتژیک مشتری محوری» و با هدف نظارت بر راهکارهای حوزه مشتری محوری ایجاد شده است.اساس مضمون مذکور تاکید بر اهمیت توجه به نیاز مشتری در طراحی محصولات و خدمات است. جهت گیری و هدف غایی مضمون مشتری محوری شناخت عمیق تر از مشتریان، شناسایی مشتریان ارزشمند و نیازهای ایشان و طراحی و ارائه خدمات متناسب با ویژگیهای مشتریان است که این مهم جز با ایجاد این نگاه در سراسر بدنه بانک محقق نخواهد شد.
جامعه هدف طرح رفاه کالا، گسترده تر شد
به منظور پوشش تعداد بیشتر متقاضیان طرح رفاه کالا، تمامی اشخاص حقیقی (حقوق بگیران) که از بانک رفاه حقوق دریافت می کنند، مشتریان اختصاصی و کارکنان و اقوام درجه یک آن ها، کارکنان مشتریان بانکداری شرکتی در صورت انعقاد تفاهم نامه و قبول تعهد کسر اقساط کارکنان آن ها از سوی مشتریان شرکتی(کارفرما) و متقاضیانی که درخواست دریافت تسهیلات دارند از این پس می توانند از مزایای طرح رفاه کالا استفاده کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
کرونا» و یادآوری لزوم تقویت بانکداری غیرحضوری
محمد رضا حسین زاده -مدیرعامل بانک ملی ایران
«ویروس کرونا» همه جهانیان را در بهت فرو برد. پدیده ای که همه اجزای زندگی روزمره انسان ها را تحت تاثیر قرار داد و حتی نفس کشیدن را تنها با ماسک و تجهیزات خاص امکان پذیر نمود.
چه کسی تصور می کرد انسان ریزبین امروزی با این همه پیشرفت در بخش های مختلف، گرفتار چنین دردی شود؟! گویا ویروس کرونا، همه نوع بشر را تکان داد و از خواب غفلت بیدار کرد.
مقابله با کرونا اما مانند هر پدیده شوم دیگری در کوتاه مدت آغاز شد. کشور ما نیز از این رویه عقب نماند و مقامات مسئول در بالاترین سطوح، تصمیم های مقتضی را به منظور مقابله با شیوع کرونا اتخاذ کردند. بانک ملی ایران و بیمارستان بانک نیز در این زمینه همه توان خود را به کار بستند.
نظام بانکی البته از این بلا آسیب فراوان دید. متاسفانه تعدادی از همکاران شبکه بانکی پس از دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا، دار فانی را وداع گفتند و تعداد بیشتری نیز توانستند آن را شکست دهند.
بانک ملی ایران تلاش کرد از همان ابتدا اقدامات تهاجمی همه جانبه ای را برای شکست دادن این ویروس منحوس پیاده سازی کند. تهیه و ارسال اقلام بهداشتی از قبیل مواد ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش، لغو جلسات و همایش ها، حداقل کردن ساعات کار، استفاده از کمترین تعداد همکاران، تعطیلی فعالیت های غیر ضروری، ضدعفونی کردن واحدها، حداکثر سازی عملیات بانکی غیرحضوری به ویژه در حوزه «خودگردان»، تشویق مردم به استفاده از خدمات بانکی اینترنتی، تقویت سامانه های بام و بله و ...، تنها بخشی از این اقدامات بود.
این ویروس اگر چه زیان هایی را بر ما تحمیل کرد، اما دستاوردهایی هم داشت. رویداد اخیر نشان داد که تمرکز بانک ملی ایران بر توسعه خدمات بانکداری دیجیتال و اینترنتی و تکمیل ابزارهای بانکداری غیرحضوری طی سال های اخیر تا چه اندازه درست و به جا بوده است.
اگر خودگردان، نشان پرداخت، بام و بله نبودند، حجم تراکنش های انجام شده در این بسترها بدون شک به شعب هدایت می شد و می توانست فاجعه ای بزرگ در دوره شیوع ویروس کرونا را رقم بزند.
بانک ملی ایران باز هم در تلاش است با ارائه خدماتی تازه، شعب را به درون خانه و محل کار مشتریان ببرد تا میزان مراجعه مشتریان به واحدهای بانک، حداقلی شود. کاهش تبادل اسکناس، کاهش تردد و کاهش انتقال انواع بیماری ها، تنها بخشی از مزایای توسعه بانکداری غیرحضوری است.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به آسیب دیدگان از این بیماری و آرزوی علو درجات برای درگذشتگان، به همه اعضای کادر درمان که به بیماران کرونایی رسیدگی کردند، همکاران فعال در شعب، همکارانی که در شعب کشیک فعالیت کردند و کسانی که شبکه و زیرساخت های بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران طی روزهای شیوع ویروس کرونا را پایدار نگه داشتند، خسته نباشید می گویم و از خدای متعال برای همه زحمتکشان نظام بانکی توفیق روز افزون طلب می کنم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
انعقاد تفاهم نامه همکاری بانک دی با شرکت بیمه دی
به منظور بهره مندی از ظرفیت های متقابل و ارتقای سطح همکاری های بانک و بیمه و ارائه خدمات گسترده به جامعه، تفاهم نامه همکاری بین بانک دی و بیمه دی منعقد شد.
به گزارش اخبار صنعت به نقل از روابط عمومی بانک دی، در جلسه ای که با حضور برات کریمی، مدیرعامل، نصرت اله شهبازی، رییس هیئت مدیره، فریدون رشیدی، نایب رییس هیئت مدیره ، رحیم طاهری، عضو هیئت مدیره، محمدرضا کشاورز، مدیرعامل بیمه دی و جمعی از مدیران ارشد بانک و بیمه برگزار شد، زمینه افزایش همکاری های متقابل مورد بررسی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، در این نشست که با هدف افزایش تعاملات و بهره مندی از ظرفیت های متقابل میان بانک و بیمه برگزار شد،کریمی، مدیرعامل بانک دی با اشاره به ظرفیت های موجود در بانک و بیمه برگسترش همکاری های فی مابین و استفاده از تمامی زمینه های همکاری برای توسعه فرصتهای بازاریابی و ارائه خدمات مطلوب بانکی و بیمه ای به مشتریان تاکید کرد.
مدیرعامل بانک دی با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده معزز شهداء و جامعه ایثارگری کشور گفت: همه ما باید برای کسب رضایت حداکثری خانواده معزز شهداء و جامعه ایثارگری همت گماریم و انتظار می رود همکاران بیمه دی با پرداخت خسارتها در کوتاه ترین زمان ممکن و ارائه طرح های توسعهای برای خدمت رسانی مطلوب تر به خانواده معزز شهداء و ایثارگران تلاش کنند چرا که تمام مردم ایران، امنیت، آبادانی و پیشرفت کشور را مرهون جانفشانی ها و ایثار این عزیزان هستند.
وی بیمه دی را یکی از شرکت های موفق گروه مالی دی دانست و گفت: باید با تعامل مناسب، زمینهساز هدایت مشتریان بانک برای بهره مندی از خدمات بیمه دی باشیم و ضمن شناسایی نیازهای مشتریان با ایجاد تنوع در محصولات، ارتقای کیفیت خدمات و پاسخگویی به موقع در حفظ و جذب و افزایش میزان رضایت ذینفعان تلاش کنیم تا به سودآوری با کیفیت و پایدار دست یابیم.
کریمی ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه افزود: این تفاهم نامه، نخستین گام برای توسعه همکاری های فی مابین بانک و بیمه است و امیدوارم عقد این تفاهم نامه سرآغاز همکاری های بعدی و زمینهساز افزایش رضایت مندی مشتریان از خدمات و محصولات بانکی و بیمه ای باشد.
مدیرعامل بانک دی همچنین ضمن تاکید بر ارتقای سطح همکاری های متقابل و تعاملات بانک و بیمه از طریق تمرکز بر گسترش بسترهای مناسب برای توسعه فرصت های بازاریابی در راستای مشتری مداری گفت: بانک دی طی یک دهه فعالیت خود به دلیل داشتن زیرساخت های مطلوب الکترونیکی و ارائه خدمات متنوع و منحصر به فرد بانکی به مشتریان در آینده ای نزدیک قادر خواهد بود زمینه همکاری های بیشتر بانک و بیمه را برای اجرایی کردن طرح ها و پروژه های مشترک افزایش دهد.
در ادامه این مراسم، محمد رضا کشاورز، مدیرعامل بیمه دی نیز با ضروری دانستن توسعه همکاری ها گفت: از ظرفیت موجود در سازمان ها و شرکت های گروه مالی دی می توانیم برای ارائه خدمات نوین و ارتقای رضایت مشتریان بهره بگیریم.
وی افزود: شرکت بیمه دی دارای شبکه گسترده ای از مشتریان، بیمه گزاران و نمایندگان است که می تواند در کنار ارائه خدمات بیمه ای، خدمات و محصولات بانکی بانک دی را به آن ها ارائه کند.
کشاورز در پایان سخنانش افزود: با افزایش این تعاملات، بانک دی قادر خواهد بود از ظرفیت نمایندگی های بیمه دی برای ارائه خدمات و محصولات بانکی به تمامی گروه های ذینفع در سراسر کشور و در کمترین زمان ممکن بهرهمند شود.
شایان ذکر است، این تفاهم نامه می تواند زمینه ساز حضور بیشتر گروه مالی دی در عرصه بازار و کسب سهم بیشتری از آن باشد و با بهره گیری از نوآوری و خلق خدمات جدید با توجه به نیاز مشتریان، افق روشنی را به ارمغان بیاورد .
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
پذیره نویسی صندوق واسطه گری مالی یکم در بانک ملت
پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری قابل معامله ( ETF) با عنوان واسطه گری مالی یکم، از روز یکشنبه 14 اردیبهشت ماه سال جاری در بانک ملت شروع شد
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، باقیمانده سهام دولت در بانک های ملت، تجارت و صادرات ایران و شرکت های بیمه البرز و اتکایی امین در قالب صندوق سرمایه گذاری قابل معامله و از طریق پذیره نویسی واگذار می شود.
بر اساس این گزارش، پذیره نویسی واحدهای این صندوق ، از روز یکشنبه 14 اردیبهشت ماه شروع و تا ساعت 24 روز چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه امسال ادامه خواهد داشت.بر این اساس، پذیره نویسی صندوق واسطه گری مالی یکم، از طریق درگاه های غیرحضوری بانک ملت شامل سایت اینترنتی، سامانه های همراه پلاس و سکه و شعب بانک ملت انجام خواهد شد.
پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی تا سقف 20 میلیون ریال امکان پذیر خواهد بود و محدودیت سنی نیز برای متقاضیان وجود نخواهد داشت.
قیمت سهام تشکیل دهنده واحدهای سرمایه گذاری صندوق در روز شروع پذیره نویسی، متوسط قیمت سهام در سی روز گذشته( منتهی به انتشار فراخوان واگذاری) با احتساب 20 درصد تخفیف است که 5 واحد درصد از آن به عنوان دارایی سرمایه گذاران و با هدف انجام عملیات بازارگردانی نزد صندوق نگهداری خواهد شد.
این گزارش حاکی است، داشتن کد معاملاتی( کد بورسی) برای پذیره نویسی الزامی نیست و متقاضیان برای انجام معامله این واحدها که از دو ماه بعد از تخصیص امکان پذیر است، می توانند به تدریج در ماه های آینده و در فرصت مناسب نسبت به ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی، مطابق رویه های شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه، اقدام کنند.
آغاز احراز هویت سجام در موسسه اعتباری ملل
مراسم رونمایی احراز هویت سامانه جامع اطلاعات مشریان (سجام) درموسسه اعتباری ملل روز دوشنبه با حضور حسین فهیمی مدیرعامل سپردهگذاری مرکزی و سیدامین جوادی مدیرعامل این موسسه برگزار شد.
مراسم رونمایی احراز هویت سامانه جامع اطلاعات مشریان (سجام) درموسسه اعتباری ملل روز دوشنبه با حضور حسین فهیمی مدیرعامل سپردهگذاری مرکزی و سیدامین جوادی مدیرعامل این موسسه برگزار شد.فهیمی مدیرعامل سمات گفت: با توجه به حمایت مسئولان نظام از بازار سرمایه، مردم نیز به برنامه های اقتصادی دولت از این بازار اعتماد کرده اند و در ماه های اخیر شاهد حضور آنها در بازار سرمایه هستیم.
وی افزود: یکی از برنامه های مهم شرکت سپرده گذاری مرکزی ارائه خدمات بازار سرمایه به مشتریان بانک هاست به طوریکه از امروز خدمات این بازار در کلیه شعب موسسه اعتبار ملل انجام خواهد شد.
مدیرعامل سمات با بیان اینکه سجام درگاه وردی سهامداران به بازار سرمایه است، اظهار داشت: این سامانه زیر ساخت های خدماتی فراوانی را در این بازار فراهم خواهد کرد به گونه که توزیع متمرکز سود و حضور در مجامع الکترونیک از طریق سجام عملیاتی خواهد شد و سهامداران می توانند سود سهام شرکت های بورسی و فرابورسی، صندوق های سرمایه گذاری و انواع اوراق را دریافت خواهند کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که همکاری های بین بخشی میان بازار سرمایه و پول بتواند ارائه خدمات نوین به مشریان هر دو بازار رو تسهیل کند.
جوادی نیز دراین مراسم با بیان اینکه یکی از اهداف مهم موسسه اعتباری ملل ارائه خدمات مطلوب به مشتریانش است، گفت: احراز هویت سامانه سجام از امروز در 369 شعبه این موسسه در سراسر کشور آغاز می شود.وی افزود : احراز هویت سامانه سجام در این موسسه به صورت رایگان خواهد بود و در تلاش هستیم تا بتوانیم سایر خدمات بازار سرمایه را در این بانک انجام دهیم.درحال حاضر 842 شعبه شرکت های کارگزاری، 1967 دفتر پیشخوان دولت و 261 شعبه بانک شهر، موسسه اعتباری ملل و شعب منتخب بانک صادرات ایران و آینده مسئولیت احراز هویت سهامداران بازار سرمایه را برعهده دارند.
سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایهگذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.
بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.
علاقه مندان برای ورود به بازار سرمایه میتوانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.
معاون سرمایه های انسانی بانک سینا معرفی شد
معارفه معاون سرمایه های انسانی بانک سینا با حضور قائم مقام و عضو هیات مدیره، مدیر امور حوزه ی مدیریت عامل و روابط عمومی و روسای ادارات مدیریت سرمایه های انسانی برگزار شد.
قائم مقام بانک سینا در این جلسه با اشاره به اینکه مدیریت منابع انسانی از حیاتی ترین جنبه های مدیریت در سازمان ها و ادارات به شمار می رود، گفت: در شرایط رقابتی فعلی، اهمیت منابع انسانی در فرایند توسعه سازمان، روز به روز ملموس تر می شود و در واقع رسیدن به اهداف سازمان در گروی توانایی نیروی انسانی در انجام امور محوله است. لذا مدیریت می بایست با ایجاد انگیزه کارکنان را متعهد نماید که در راستای اهداف سازمان قدم بردارند.
دکتر دانیالی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین عوامل در پیشبرد اهداف و ارتقای بهرهوری سازمان ها محسوب می شود، افزود: به کارگیری و استخدام نیروهای متبحر و متخصص و ایجاد انگیزش در افراد از طریق اجرای برنامه های کاربردی، عاملی تاثیرگذار در موفقیت سازمانی است. از طرفی سازمان ها بدون منابع انسانی با انگیزه و با روحیه به سازمانی غیر پویا تبدیل خواهند شد.
وی در همین خصوص ادامه داد: ازآنجا که اقتصاد امروزی مبتنی بر خدمات است لذا برای انگیزش و افزایش بهره وری کارکنان، باید آنها را در فعالیت ها مشارکت داد و در پرتو آموزش های صحیح در تحقق برنامه های خرد و کلان از نیروی انسانی دانا و توانا با اولویت دانایی محوری بهره برد. لذا این انتظار از معاونت سرمایه های انسانی وجود دارد که بیش از پیش، این شاخص ها را مورد توجه قرار داده و در مسیر پیشرفت بانک، از مشارکت حداکثری کارکنان بهره گیرد.
مدیرامور حوزه مدیرعامل و روابط عمومی بانک سینا هم گفت: سرمایه انسانی هر سازمان به مثابه موتور محرکه و ارزشمندترین و بزرگترین ثروت آن مجموعه است که با اجرای برنامه های حمایتی و انگیزشی مناسب در راستای تامین خواسته های قانونی و به حق آنها می توان به نتایج قابل توجهی در تحقق اهداف عملکردها و افزایش بهره وری سازمانی دست پیدا کرد.
شیخ الاسلامی افزود: در عصر کنونی که شاهد تحولات لحظه ای و ارائه ایده های فناورانه و نوین در جهان هستیم، سازمان هایی موفق خواهند بود که از طریق به کارگیری الگوهای پیشرفته توسعه نیروی انسانی، یادگیری سازمانی و راهبردهای توسعه در راستای بالندگی و ارتقاء قابلیت های کارکنان، اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: توسعه سرمایه های انسانی در بانک سینا جزو راهبردهای اساسی و زیربنایی برنامه های این بانک است که از طریق پیاده سازی الگوی های مختلف سازمانی در راستای ارتقاء انگیزه، سطح دانش، مهارت، تجربه و کیفیت عملکرد آنها اقدام خواهد شد که با توجه به تجارب و خدمات شایسته ای که از آقای جعفری سراغ داریم، در این زمینه منشاء خیر خواهند شد.
در ادامه مراسم، یداله جعفری معاون جدید سرمایه های انسانی بانک سینا هم ضمن قدردانی از حسن اعتماد مدیرعامل بانک سینا به جهت انتصاب وی، گفت: بانک سینا از جمله بانک های خوشنام، بدون حاشیه و موفق نظام بانکی با کارکنان متعهد، متخصص و توانا است که با اتکا به این ظرفیت ها و قابلیت ها، می توان شاهد شکوفایی و پیشرفت روزافزون در عرصه فعالیت ها بود.
وی در خصوص نقش نیروی انسانی در سازمان گفت: نیروی انسانی متخصص و دانشمدار، جزو داراییهای یک سازمان و بهعنوان مهمترین مزیت رقابتی و کمیابترین منبع در اقتصاد دانشمحور امروز است. نظام فکری، رشد و تعالی در کار، حفظ کارکنان و تقویت احساس تعلق و وفاداری از اصول مهم حاکم بر مدیریت منابع انسانی است و برای تحقق این اصول پایه ای و بنیادین از طریق همفکری و تعامل، اقدام خواهد شد.
گفتنی است در پایان این مراسم، حکم انتصاب یداله جعفری از سوی دکتر دانیالی قائم مقام بانک سینا به وی اعطا شد.
جزییات پذیرهنویسی صندوقهای واسطهگری مالی یکم
بانک مسکن بستر لازم برای پذیرهنویسی غیرحضوری سهام شرکتهای دولتی را از طریق سایت، همراهبانک و کیوسکبانک فراهم کرده است.به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا، پذیرهنویسی واحـدهای سـرمایهگـذاری صندوق قابل معامله در بورس موسوم به ETF تحت عنوان «واسطهگری مالی یکم» به منظور واگذاری بـاقیمانـده سـهام دولت در بانکهای ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمههای البرز و اتکـایی امـین از بامداد امروز، چهارشنبه در بانک مسکن و بانکهای منتخب دیگر و نیز کارگزاریهای بورس آغاز شده است.
به منظور حفظ سلامت مشتریانی که قصد پذیرهنویسی از طریق بانک مسکن را دارند، علاوه بر روش حضوری مراجعه به شعب بانک، سه روش غیرحضوری نیز تدارک دیده شده است که جزییات آن تشریح میشود.متقاضیان دارای حساب در هر یک از بانکهای منتخب از جمله بانک مسکن میتوانند از طریق مراجعه به درگاههای غیر حضـوری و حضوری بانک مربوطه، با ورود حـداقل اطلاعـات مـورد نیـاز، نسـبت بـه پذیرهنویسی واحدهای سرمایهگذاری مزبور اقدام کنند. متقاضیان دارای حساب در هر یک از بانکهای منتخب از جمله بانک مسکن میتوانند از طریق مراجعه به درگاههای غیر حضـوری و حضوری بانک مربوطه، با ورود حـداقل اطلاعـات مـورد نیـاز، نسـبت بـه پذیرهنویسی واحدهای سرمایهگذاری مزبور اقدام کنند.
اقلام اطلاعاتی مورد نیاز برای پذیرهنویسی هر یک از ایرانیان دارای کدملی علاقمند به شرکت در این سرمایهگذاری، شامل: نام، نـام خـانوادگی، شـماره ملـی، تـاریخ تولـد، نام پدر، کد پستی، شماره تلفن همراه و شماره شبای بانکی فرد پرداختکننده وجه است.
داشتن حساب به ازای هر کد ملی الزامی نیست، اما شماره شبای پرداختکننـده بایـد بـرای عـودت وجـوه مازاد بر واحدهای تخصیص یافته پس از اتمام پذیرهنویسی، در اطلاعات متقاضیان درج شود. شماره شبای وارد شده باید متعلق به واریزکننده وجه باشد.
در بانک مسکن امکان پذیرهنویسی برای تمامی هموطنان از طریق درگاههـای غیـر حضـوری سهگانه فـراهم شـده است که نخستین درگاه پرتال بانک به آدرس etf.bank-maskan.ir است. برای این منظور کافی است علاقمندان به پیشخوان مذکور مراجعه کرده و یا از سایت bank-maskan.ir لینک «پذیرهنویسی ETF» را انتخاب کنند.
همچنین کاربران همراهبانک مسکن میتوانند از طریق بخش «پیشخوان» و انتخاب گزینه «پـذیره نویسـی ETF» اقـدام بـه انجام پذیرهنویسی کنند. سومین راه غیرحضوری پیشبینی شده رجوع به پایانههای کیوسکبانک مسکن است. به این ترتیب پس از ورود کارت و رمز و انتخاب منوی «پذیرهنویسی ETF»، نسبت به ورود کد ملی و تاریخ تولد شخص حقیقی که خرید سهام برای وی انجام میشود، اقدام خواهد شد. امکان خریـد سهام برای تمام اشخاص حقیقی دارای کد ملی بدون محدودیت سنی وجود دارد. پس از آن با انتخاب دکمه «بررسی» فرد به مرحله بعد هـدایت میشود. در هر یک از درگاههای مذکور در صورت صحت اطلاعـات وارد شـده، نـام و نـام خـانوادگی مربوطـه نمـایش داده مـیشـود. پس از کنترل این بخش سایر اطلاعات شامل کد پستی، تلفن همراه و شماره شـبا در بخـش بعدی وارد میشود. پـس از تکمیل اطلاعات، دکمه پرداخت فعال میشود که با انتخاب آن، مشتری به صفحه واریز وجه هدایت میشود و مبلغ مورد نظر جهت خرید سهام را وارد میکند. حـداقل سـهام قابـل خریـد 100،000 ریال است و واریز مبالغ تنها در صـورتی کـه ضـریبی از 100،000 ریـال باشـد، قابـل انجـام اسـت. سقف سرمایهگذاری هر ایرانی دارای کد ملی نیز 20 میلیون ریال تعیین شده است. در این مرحله اطلاعات کارت بانکی از قبیل شماره کارت، رمز دوم و سایر اقلام اطلاعاتی برای انجام تراکنش وارد شده و پس از پرداخت موفق، رسید نمایش داده میشود که لازم است مشتری آن را نزد خود نگهداری کند. لازم به ذکر است امکان پذیرهنویسی به صورت حضوری در سیسـتم سـپردههـای متمرکـز در دسـت راهانـدازی است که متعاقباً پس از راهاندازی، مراتب به نحو مقتضی اطلاعرسانی خواهد شـد. داشتن کد بورسی برای پذیرهنویسی الزامی نیست؛ اما متقاضـیان بـرای انجـام معاملـه ایـن واحدها که 2 ماه بعد از تخصیص امکانپذیر میشود، میتوانند به تدریج طی ماههای آینده و در فرصـت مناسـب نسبت به ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد معاملاتی بورس اقدام کنند.
به گزارش هیبنا، ETFهـا از انواع صندوقهای سرمایهگذاری هستند که امکان معامله سبدی از سهام یک شاخص و یـا سـبد انتخـابی از یـک شاخص را برای سرمایهگذاران فراهم میکنند.
بر خلاف صندوقهای سرمایهگـذاری مشـترک کـه ارزش خالص دارایی هر واحد در پایان روز محاسبه و مبنای خرید و فروش قرار میگیرد، ETFهـا را مـیتـوان مانند سهام در طول یک روز معاملاتی، معامله کرد. ETFها از یکسو همانند صندوقهـای سـرمایهگـذاری، بـر اسـاس خالص ارزش داراییها قیمتگذاری شده و معادل قیمت روز معامله میشوند و از سوی دیگر همانند صندوقهـای سرمایهگذاری با سرمایه ثابت امکان دارد به قیمتی متفاوت از خالص ارزش داراییهایشان معاملـه شـوند. بنـابراین ویژگی هر دو نوع صندوق سرمایهگذاری را دارا هستند.
پرداخت 216 هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی توسط بانک صادرات ایران در سال 98
بانک صادرات ایران در سال 98 با اعطای بیش از 206 هزار فقره تسهیلات حمایتی، بالغ بر 216 هزار میلیارد ریال به اقشار آسیبپذیر سراسر کشور پرداخت کرد.به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، این بانک در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی، حمایت از بنگاههای تولیدی کوچک و متوسط و ارتقای زیرساختهای اقتصادی در اقصی نقاط کشور، طی سال 98، سهم قابل توجهی در بهبود سطح معیشت مردم این مناطق داشته به نحوی که در این سال 206 هزار و 80 فقره وام به ارزش بالغ بر 216 هزار و 409 میلیارد ریال توسط بانک صادرات ایران به این امر اختصاص یافت.
اعطای وام قرضالحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه، حمایت از مشاغل خانگی، وام مسکن اقشار ویژه، احداث حمام روستایی، بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و بافت فرسوده و پرداخت وام به آسیبدیدگان حوادث غیرمترقبه از جمله سیل با نرخهای ترجیحی و همچنین وامهای ضروری و وام زندانیان نیازمند از مهمترین موارد تخصیص این تسهیلات در سال 98 است.
از این میان، بیش از 26 هزار و 625 بنگاه کوچک و متوسط طی سال 98 بالغ بر 133 هزار و 73 میلیارد ریال به طور مستقیم و غیر مستقیم از این بانک تسهیلات دریافت کردند که سهم قابل توجهی از «رونق تولید» در این بنگاهها با حمایت بانک صادرات ایران رقم خورده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.