شماره: 1380 / ۱۳۹۹ هفدهم فروردين
تعداد بازدید : 0
اخبار
حمایت بانک سامان و بیمه سامان از طرح ملی درمان بیماران کرونایی با پلاسما
بانک سامان و بیمه سامان در راستای مسئولیتهای اجتماعی خود اقدام به حمایت از طرح ملی درمان بیماران کرونایی با پلاسمای خون کرد.به گزارش سامان رسانه، بانک سامان و شرکت بیمه سامان همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی خود و برای کمک به یافتن راهی برای درمان این بیماری، از طرح درمان بیماران کرونایی با پلاسمای خون حمایت کردند.
بر این اساس، بانک سامان و بیمه سامان در این خصوص اقدام به همکاری با شرکت درمانآرا بهعنوان یکی از پیشگامان صنعت پلاسمای کشور کردند تا فرصتی برای کمک به سیستم درمانی کشور به وجود بیایید.در این راستا، شرکت درمانآرا که نقش محوری در تأسیس و توسعه مراکز جمعآوری پلاسما داشته و از مراکز خوشنام در این عرصه است، از ابتدای همهگیری این بیماری، پیشنهاد درمان بیماران کرونایی با استفاده از پلاسمای خون شفا یافتگان را مطرح و با حمایت تشکیلاتی و مالی از پژوهشگران این شیوه درمانی را به شکل یک کار آزمایی بالینی باهدف درمان 200 بیمار در چند مرکز درمانی آغاز کرد تا پس از بررسی نتایج و در صورت موفقیت، این روش بهعنوان یک شیوه استاندارد در اختیار تمام مراکز درمانی کشور قرار بگیرد.
لازم به ذکر است قبل از ایران، مراکز تحقیقاتی چین به دنبال استفاده از این شیوه بودند اما به دلیل آنکه چین همانند ایران در صنعت پلاسما توسعهیافته نیست، گزارش دقیقی از موفقیت این پروژه در چین وجود ندارد اما از هفته گذشته سازمان غذا و داروی آمریکا این شیوه درمانی را بهعنوان یکی از درمانهای بیماری کرونا تائید کرده و هماکنون چندین مرکز پلاسما در امریکا مشغول کار بر روی این شیوه درمانی هستند.در همین حال بیمه سامان در راستای مسئولیتهای اجتماعی خود، تمامی پژوهشگران و حامیان مالى این پروژه را تحت پوشش مسئولیت مدنى قرار داد و بانک سامان نیز در همین راستا، 70 درصد از حق بیمه سنگین این طرح را پوشش داد تا این طرح ملی بتواند عملیاتی شود.
نحوه فعالیت و ساعت کاری بانک آینده از 16 تا 21 فروردینماه 1399
بانک آینده همگام با آخرین تصمیمات مراقبت از سلامتی سرمایه انسانی فعال در شعب و نیز مشتریان محترم به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، ساعات کاری شعب و ادارات مرکزی خود را اعلام کرد.به گزارش روابط عمومی بانک آینده؛ بانک آینده همگام با آخرین تصمیمات مراقبت از سلامتی سرمایه انسانی فعال در شعب و نیز مشتریان محترم به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، ساعات کاری شعب و ادارات مرکزی خود را اعلام کرد.بر این اساس شعب بانک، شنبه 16/01/1399 تا پنجشنبه 21/01/1399 از ساعت 08:30تا12:30 آماده خدمترسانی به مشتریان گرامی خواهد بود. همچنین ساعت حضور همکاران ادارت مرکزی و شعب نیز از ساعت 08:00تا13:00با حداقل حضور نیروی انسانی میباشد.ضمناً تمامی شعب و ادارات مرکزی در روز پنجشنبه 21/01/1398 تعطیل خواهند بود.
انتصاب مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران
بر اساس حکم صادره از سوی دکتر حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن، محمد مشاری به سمت مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی ایران از شرکت های تابعه بانک صنعت و معدن منصوب شد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، در بخشی از حکم نامبرده آمده است: “جنابعالی به عنوان نماینده بانک در هیأت مدیره شرکت سرمایهگذاری صنایع شیمیایی ایران (سهامی عام) انتخاب میشوید تا ضمن رعایت قوانین و مقررات جاری کشور و سیاستهای اجرایی و ضوابط ابلاغی و با استفاده از اختیارات حاصله از اساسنامه آن شرکت همراه با سایر اعضای هیات مدیره، در انجام صحیح مسؤلیتهای محوله نهایت کوشش و جدیت را به عمل آورید.امید است، با توکل به عنایات خداوند متعال و با اعمال مدیریت مطلوب، شاهد موفقیت آن برادرگرامی باشیم.”گفتنی است، دکتر مشاری دارای تحصیلات دوره دکترای مدیریت مالی است و سابقه مدیریت مالی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، مشاوره و مدیریت سرمایه گذاری شرکت های آتیه دماوند و گروه اقتصادی آرمان، عضویت در هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری ایرانیان، هیأت مدیره شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات، هیأت مدیره صرافی فراز اعتماد (پست بانک) و سمت مشاور سرمایه گذاری بانک قرض الحسنه مهر و عضو هیأت مدیره و مدیرعاملی کارگزاری بانک صنعت و معدن را در پیشینه کاری خود دارد.وی دارای پژوهش هایی نیز در زمینه های مدیریت مالی، بورس، بیمه و بانک از جمله بررسی رابطه نقد شوندگی و بیش واکنش در بورس اوراق بهادار تهران، بررسی تأثیر ارزش برند بر بهای تمام شده پول در بانکهای تجاری، مطالعه تطبیقی ساختار سازمانی شرکت های خدمات مالی در ایران و کشورهای صنعتی، طراحی مدل سنجش توانگری مالی در شرکت های بیمه، سنجش کارایی راهبرد مومنتوم و معکوس با استفاده از اندیکاتور RSI و بررسی قابلیت پیش بینی پذیری نقاط شروع و پایان روند کوتاه مدت قیمت سهام با استفاده از شبکه احتمالات بنزین می باشد و از تألیفات دکتر مشاری می توان به مدیریت مالی 1 و 2 و کتاب من، در بورس اشاره کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
بیمه آرمان اجرایی کرد:
خرید الکترونیک انواع بیمه برای مشتریان بانک گردشگری
با همکاری مشترک بانک گردشگری و بیمه آرمان ، مشتریان بانک گردشگری به آسانی و با تخفیفات ویژه می توانند از خدمات صدور بهنگام و الکترونیک انواع بیمه بهره مند شوند.به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه آرمان ؛ با همکاری مشترک بانک گردشگری و بیمه آرمان ، مشتریان بانک گردشگری به آسانی و با تخفیفات ویژه می توانند از خدمات صدور بهنگام و الکترونیک انواع بیمه بهره مند شوند.شرکت بیمه آرمان با راه اندازی سامانه بیمه گری الکترونیک خاص مشتریان بانک گردشگری ، گامی دیگر در اجرای بیمه گری الکترونیک برداشت.مشتریان بانک گردشگری می توانند با مراجعه به سامانه بیمه گری آنلاین به آدرس : tbank.armanins24.com انواع بیمه نامه را الکترونیک خریداری نمایند.
جشنواره فروش بیمههای جامع عمر و پس انداز بیمه آسیا تمدید شد
چهارمین جشنواره فروش بیمههای جامع عمر و پس انداز و مهر آسیا تا پایان اردیبهشت ماه سال 1399 تمدید شد.به گزارش روابطعمومی بیمه آسیا، بنا بر اعلام مدیریت بیمههای عمر و پس انداز، چهارمین جشنواره فروش بیمههای جامع عمر و پسانداز و مهر آسیا با اهدای جوایز ارزنده و طلایی به خریداران بیمههای عمر و پسانداز و تنوع جوایز ویژه از جمله اعطای بیمهنامه درمان انفرادی خانواده، پرداخت حق بیمه عمر و پسانداز سال آتی برگزیدگان توسط بیمه آسیا، تا پایان اردیبهشت ماه سال 1399 تمدید شد.بر اساس این گزارش، خریداران بیمه های عمر و پس انداز در طول برگزاری جشنواره، از افزایش متناسب در اندوخته بیمهنامه جامع عمر و پسانداز و جامع مهر آسیا، انجام آزمایش رایگان و معاینه رایگان متقاضیان خرید بیمهنامه عمر و پسانداز و نیز بهرهمندی از تخفیف سایر رشتهها به خریداران در مدت جشنواره شامل بیمه اتومبیل ( ثالث و حوادث راننده 2.5 و بدنه 10درصد)، آتشسوزی70درصد(منازل مسکونی و محل فعالیت شغلی– تجاری/اداری)، عمر و حوادث 30درصد(حوادث انفرادی و عمر و حوادث زمانی گروهی)، مسئولیت 50درصد(جامع هیأتمدیره، مدیر و مالکین ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی و دارندگان و سرویس کاران آسانسور)، درمانی مسافرت به خارج از کشور 20 درصد و باربری 10درصد(وارداتی، صادراتی یا داخلی ) بهره مند می شوند.
گفتنی است بیمه آسیا به عنوان بزرگ ترین بیمه خصوصی کشور و بیمه برتر در فهرست صد شرکت برتر ایران برای بیست و دو سال متوالی با دارا بودن بیش از یکصد شعبه و سه هزار نمایندگی در سراسر کشور، آماده ارائه خدمات بیمهای به ویژه بیمههای عمر و پسانداز به هموطنان گرامی است.
ساعت کار شعب و ستاد بیمه آرمان در هفته سوم فروردین
ساعت کار شعب و ستاد بیمه آرمان در هفته سوم فروردین ماه اعلام شد.به گزارش روابط عمومی بیمه آرمان ، بنابر اعلام مدیریت منابع و تعالی سرمایه انسانی شرکت ؛ پیرو تصمیمات دولت محترم جمهوری اسلامی ایران در خصوص پیشگیری از انتشار ویروس کرونا ساعت کاری ستاد و شعب بیمه آرمان در هفته سوم فروردین 1399 به شرح ذیل می باشد:
*از مورخ 16 فروردین لغایت 20 فروردین (شنبه تا چهارشنبه) از 8:30 لغایت 13
*همچنین حضور پرسنل بصورت یک روز در میان خواهد بود با رعایت حداقل حضور 3 روز در هفته
شایان ذکر است شرکت بیمه آرمان در راستای اجرای پروتکل های مراقبتی و ایمنی در برابر پاندمی جهانی کرونا از ابتدای همه گیری این ویروس در راستای حفظ سلامت پرسنل و مشتریان اقدامات موثری را در دستور کار خود قرارداده است .
اعلام ساعات خدمترسانی بانک دی به مشتریان تا 20 فروردین
در راستای تصمیم کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی، بانک دی ساعت کار ستاد و شعب خود را از تاریخ 16 فروردین 1399 تا 20 فروردین 1399 اعلام کرد.به گزارش روابط عمومی بانک دی ، تمامی شعب بانک دی در تاریخ اعلام شده روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 08:30 الی 12:30 آماده خدمت رسانی به مشتریان هستند.شایان ذکر است که کارکنان ستاد بانک دی نیز روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 08:00 الی 13:00 آماده پاسخگویی به مراجعان خواهند بود.مشتریان بانک دی در تمامی ساعات می توانند خدمات بانکی مورد نیاز خود را از طریق سرویسهای آنلاین بانک، نظیر اینترنت بانک و همراه بانک دریافت کنند.
همچنین مرکز ارتباط با دی با شماره تلفن 28930 به صورت شبانه روز آماده راهنمایی و پاسخگویی به پرسشهای مشتریان است.
افزایش 400 میلیارد ریالی سرمایه بانک توسعه صادرات ایران
مجمع عمومی فوق العاده بانک توسعه صادرات ایران، سرمایه این بانک را به مبلغ 400 میلیارد ریال افزایش داد.به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، این اقدام در راستای اجرای بند «و» تبصره 5 قانون بودجه سال 1398 کل کشور عملیاتی خواهد شد.مجمع عمومی فوق العاده بانک توسعه صادرات ایران 12 آذرماه سال 98 با حضور کلیه اعضاء و به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
کارنامه موفق بانک مهر ایران در سال سخت اقتصادی
در حالی که سال 1398 از نظر اقتصادی سال سختی بود و بنگاهها و بانکهای مختلف با دشواریهای فراوانی روبرو بودند، اما بانک قرضالحسنه مهر ایران توانست مانند دو سال قبل از آن، عملکرد مطلوبی بر جای گذارد و در شاخصهای مختلف رشد قابل توجهی را ثبت کند. رشدی که اکنون تبدیل به یک روند شده و میرود تا بزرگترین بانک قرضالحسنه کشور را به یکی از بزرگترین بانکهای کشور تبدیل کند. با هم ببینیم بانک مهر ایران در سال گذشته چه کرده است.به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، میزان منابع و افزایش آن، یکی از اصلیترین شاخصهایی است که میتوان عملکرد بانکها را مطابق با آن سنجید و مورد ارزیابی قرار داد. منابع بانک قرضالحسنه مهر ایران در سال 1398 به 300 هزار میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به سال 1397 بیش از 76 درصد افزایش داشته است. منابع بانک قرضالحسنه مهر ایران در سه سال 1396، 1397 و 1398 به ترتیب 110 هزار میلیارد ریال، 170 هزار میلیارد ریال و 300 هزار میلیارد بوده که بهترتیب رشد 82 درصد، 54 درصد و 76 درصدی را نسبت به سال پیش از خود تجربه کرده است. از خاطر نبریم که رشد نقدینگی کشور در این سالها بین 20 تا 30 درصد بوده و با در نظر گرفتن این پارامتر، باز هم منابع بانک مهر ایران رشدی چشمگیر داشته است. این یعنی رشد منابع بانک واقعی و بیش از رشد نقدینگی کشور بوده است. همچنین بهعلت مستمر و متوالی بودن این رشد قابل توجه منابع در طول سه سال، میتوان گفت این رشد یک روند بوده و تنها در یک سال و بر اساس سیاستها و اقدامات موقتی نبوده، بلکه نشان از یک استراتژی و چارچوب عملکرد مشخص در این حوزه دارد.
گامی بلند در راستای گسترش دربرگیری عقد قرضالحسنه
مصارف بانک نیز که تسهیلات پرداخت شده به مشتریان را شامل میشود در سال 1398 به 281 هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به سال 1397 که این عدد 164 هزار میلیارد ریال بود، بیش از 71 درصد رشد داشته است. البته این شاخص در سال 1397 نیز نسبت به سال قبل از خود 62 درصد رشد داشته است. این رشد میزان مصارف همپای رشد منابع نشان میدهد که بانک مهر ایران متناسب با منابعی که جذب کرده، تسهیلات پرداخت کرده و مطابق رسالت خود که گسترش دربرگیری و ترویج عقد قرضالحسنه بوده، گام برداشته است.
تعداد تسهیلات پرداخت شده در سالهای 1396، 1397 و 1398 نیز خود گواهی بر صحت گزاره پیشین است. این شاخص در سه سال یاد شده بهترتیب 752هزار، یک میلیون و 230هزار و 2 میلیون و 200 هزار فقره بوده و در سال 1398 بیش از 78 درصد نسبت به سال قبل از خود رشد داشته است.
خانواده بزرگ بانک مهر ایران
بانک قرضالحسنه مهر ایران در سال گذشته رشد چشمگیری را در تعداد مشتریان خود نیز تجربه کرد که شاید این موضوع اصلیترین عاملی است که رشد منابع این بانک را هم رقم زده است. در سال 1398 تعداد کل سپردههای پسانداز بانک مهر ایران به 7.5 میلیون رسید که در سالهای 1397 و 1396 بهترتیب 6.5 میلیون و پنج میلیون و 300هزار فقره بود. بهعبارتی در سال 1398 و 1397 بهترتیب بیش از 22 و 15 درصد رشد در این شاخص را شاهد بودهایم. در سال 1398 تعداد سپردههای جاری کل به 700 هزار فقره رسید. همچنین تعداد سپردههای افتتاح شده در این سال که میزان استقبال مشتریان جدید را نشان میدهد، حکایت از اضافه شدن یک میلیون و 350 هزار نفر را به خانواده بزرگ بانک مهر ایران را دارد. این افزایش باعث شده که در حال حاضر بانک قرضالحسنه مهر ایران، مجموعاً 8 میلیون و 200 هزار نفر سپردهگذار داشته باشد.
چرا بانک قرض الحسنه مهر ایران؟
در بررسی علل افزایش مشتریان این بانک میتوان موارد مختلفی را برشمرد. اما شاید بتوان سه عامل را بهعنوان اصلیترین موارد نام برد. نخستین مورد قرضالحسنه بودن بانک مهر ایران و کارمزد پایینی است که به تسهیلات اعطایی از سوی این بانک تعلق میگیرد. عامل دوم در نظر گرفتن طرحهای تسهیلاتی مختلف برای طیفی از مشتریان است که بیشترین نیاز را به تسهیلات قرضالحسنه داشتهاند. بازنشستگان، زنان سرپرست خانوار، مددجویان کمیته امداد، شرکتهای دانشبنیان، دانشجویان و... از جمله اقشاری هستند که بانک مهر ایران طرحهای مختلف تسهیلاتی را برای آنها در نظر گرفته است. عامل سوم نیز گسترش چشمگیری ابزارهایی است که در حوزه بانکداری الکترونیک دستهبندی میشوند. این ابزارها که از افتتاح حساب و درخواست تسهیلات بهصورت آنلاین و از طریق موبایل را تا احراز هویت بر اساس کارت ملی و اثر انگشت در شعب بانکی در برمیگیرد، باعث تسریع در فرآیندهایی است که یک مشتری برای عملیاتهای مختلف بانکی باید انجام دهد. بینیازی از مراجعه به شعب برای بسیاری از امور نیز بر افزایش رضایتمندی مشتریان بانک مؤثر بوده است.
بانک مهر ایران بنا دارد مسیر طی شده را با نگاه به افقهایی دورتر طی کند و امید آنکه با اعتماد و یاری مشتریان در گسترش بهرهمندی از عقد قرضالحسنه بیش از پیش موفق باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
خرید اوراق گواهی نیکوکاری نماد کرونا 2 توسط بیمه رازی
شرکت بیمه رازی در راستای مسئولیت اجتماعی خود در مقابله با ویروس کرونا با اختصاص یک میلیارد تومان و خرید اوراق گواهی نیکوکاری نماد کرونا 2 در طرح خرید اوراق گواهی نیکوکاری شرکت کرد.
به گزارش دیوان اقتصاد، بازار فرابورس ایران زمینه استفاده از ظرفیت تامین مالی جمعی جهت انجام کمک خیرخواهانه در خصوص وضعیت پیشآمده ناشی از ویروس کرونا را ایجاد کرده و به عنوان عامل تامین مالی جمعی برای تجهیز منابع در مقابله با این بحران وارد عمل شده است تا با استفاده از دستورالعمل کراودفاندینگ به جمعآوری وجوه برای مقابله با این ویروس اقدام کند.
به همین منظور اوراق گواهی نیکوکاری در قالب دو نماد «کرونا1» و «کرونا2» از طریق بازار فرابورس ایران منتشر شده است که ارزش اسمی هر ورقه 10 هزار ریال بوده و حداقل حمایت تامینکنندگان حقیقی و حقوقی یک ورقه است؛ یعنی افراد میتوانند با خرید حداقل یک ورقه به ارزش 10 هزار ریال در این طرح نیکوکارانه مشارکت کنند.
زمان جمعآوری وجوه از 27 اسفندماه 98 آغاز و تا 31 فروردینماه 99 ادامه خواهد یافت و افراد حقیقی و حقوقی نیکوکار میتوانند کل مبلغی که در نظر دارند را صرف امر نیکوکارانه مقابله با کرونا کرده و یا اصل مبلغ تامین شده خود را حفظ کرده و منافع حاصل از سرمایهگذاری این مبلغ را به طرح اعطا کنند.
با خرید اوراق گواهی نیکوکاری در نماد کرونا1، اصل و تمام منافع حاصل از مبالغ تامین شده در امور خیرخواهانه ذکرشده در فراخوان تامین مالی جمعی صرف میشود و با خرید این اوراق در نماد کرونا 2 اصل مبلغ تامینشده به تشخیص امین سرمایهگذاری شده و منافع حاصل از سرمایهگذاری در اهداف نیکوکارانه به کار میرود.
منابع جمعآوری شده در تامین مالی جمعی مقابله با کرونا به مواردی همچون تامین تجهیزات مصرفی پزشکی مانند ماسک و سایر تجهیزات مربوط به پیشگیری و مهار بیماری، تامین تجهیزات بادوام آزمایشگاهی_پزشکی، فعالیتهای مربوط به تحقیق و تولید واکسن یا داروی بیماری کرونا و … اختصاص داده خواهد شد.
بر اساس گزارش روابط عمومی بیمه رازی؛ شرکت بیمه رازی نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود در مقابله با ویروس کرونا با اختصاص یک میلیارد تومان و خرید اوراق گواهی نیکوکاری نماد کرونا 2 در این طرح شرکت کرد.
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین:
بانکداری دیجیتال داشتیم، نیاز به مراجعه به شعب وجود نداشت
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، با بیان مشکلاتی که در حال حاضر بانکها با مراجعه مردم به شعب به دلیل شیوع بیماری کرونا دارند، گفت: اگر همه فرآیندهای بانکی دیجیتال شده بود، دیگر نیازی به حضور فیزیکی مردم در شعب وجود نداشت و مشکلات فعلی بسیار کمتر بود.
به گزارش روابط عمومی بانک ایران زمین: فرهاد اینالوئی معاون فناوری اطلاعات این بانک، با اشاره به حرکت بانکها به سمت بانکداری دیجیتال و با در نظر گرفتن شرایط فعلی، گفت: در حال حاضر کسب و کارهای دیجیتال شکل گرفتهاند که همه ما از آنها استفاده میکنیم، اما سوال اینجاست که آیا بانکها در حال حاضر از طریق بانکداری الکترونیک، که فکر می کنم باید آن را بانکداری سنتی بنامیم قادر به ارائه خدمات مطلوب و مورد درخواست این کسب و کارها نخواهیم بود.
وی ادامه داد: به نظر من پاسخ این سوال خیر است. در واقع مهمترین دلیل بانکها برای رفتن به سمت بانکداری دیجیتال ارائه خدمات به کسب و کارهای دیجیتال است. ما باید دیدگاه خودمان را تغییر دهیم و از دیدگاه سنتی در بانکداری الکترونیک که تنها به کانال فکر میکند به سمت ارائه سرویسهای مورد درخواست مشتری برویم.
اینالوئی افزود: در فضای فعلی با وجود بیماری کرونا ما اگر بانکداری دیجیتال داشتیم همین مقدار مراجعه کوتاه به شعب هم دیگر وجود نداشت و مشتریان نیازی به مراجعه حضوری نداشتند.
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، با اشاره به مشکلات نظارتی و رگولاتوری در حوزه بانکداری دیجیتال اظهار داشت: ما نمیتوانیم منتظر باشیم تا ناظر همه چیز را برای ما آماده و دیکته کند در واقع ما اگر بخواهیم منتظر آن روز باشیم که استانداردها تنظیم و در اختیار بانک ها قرار گیرد، فرصت را از دست دادهایم.
این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات با بیان این نکته که اگر کسب و کارهای دیجیتال منتظر قوانین میماندند، اصلا کسب و کار دیجیتالی ایجاد نمیشد، گفت: اگر نگاهی به اپلیکیشنهای دیجیتالی که همه ما از آنها خدمات میگیریم بیاندازیم، میبینیم که اگر آنها در مواجهه با سازمانها و نهادهای سنتی قرار بود منتظر وضع قوانین و استانداردها باشند، هیچگاه کسب و کار دیجیتالی آغاز به کار نمیکرد. در واقع گاهی باید زیر ساختها را آماده کرد و قوانین و روشهای اجرا را به ناظر پیشنهاد داد.
اینالوئی افزود: ما در بانک ایران زمین منتظر نماندیم، در واقع ما سعی کردیم براساس داشتههای خود زیر ساختهای بانکداری دیجیتال را تأمین و راهاندازی کنیم. و آنچه به عنوان چشم انداز 1400 بانک مطرح است، این است که فرآیندها باید تا آن زمان دیجیتال شده باشد، مشتری از جنس دیجیتال باشد، مرکز تماس بانک دیجیتال باشد و تمامی کانالها یکپارچه شده است. ما حرکت به این سمت را آغاز کرده ایم و اگر قرار باشد منتظر اعلام و دیکته این موارد باشیم باید صبر کنیم یک یا دو نسل عوض بشود.
وی با اشاره به شعبه دیجیتال بانک ایران زمین، در مرکز خرید مگامال و ارائه خدمات دیجیتال در آن گفت: اگر به این شعبه نگاه کنید قرار گرفتن چند دستگاه در این شعبه و مکانیزه کردن فرایند بانکداری در واقع دیجیتال شدن نیست، اما اگر مشتری سینمای این مرکز به شعبه ما مراجعه کند و بلیت این سینما را از دستگاه ما دریافت کند و هزینه آن را از امتیازهای باشگاه خود بپردازد میتوان گفت فرایند براساس درخواست مشتری و نیاز آن کسب و کار تنظیم شده، که این را میتوان بانکداری دیجیتال نامید. همچنین ارائه خدمات بیمهای و .. . در این مرکز و سایر درگاههای بانک از این دست است.
اینالوئی گفت: در بانکداری دیجیتال محصول و نوآوری از سوی بانک ارائه نمیشود، در واقع این فین تکها هستند که برروی بسترهای بانک خدماتی را تعریف و سرویس مورد درخواست مشتری را ارائه میکنند.
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، با بیان این نکته که موضوع احراز هویت به عنوان بحثی که از مدتها پیش بین بانک ها و بانک مرکزی مطرح بوده، گفت: ما در حال حاضر با یک استارتاپ برروی چند روش احراز هویت کار کردهایم و بزودی این روشها را به بانک مرکزی ارائه خواهیم کرد، در واقع ما نباید منتظر باشیم که اینها را بانک مرکزی به ما ارائه کند.
اینالوئی با تشریح بانکداری دیجیتال گفت: همانطور که پیش از این گفتم در بانکداری دیجیتال بانکها محصولات را توسعه نمیدهند و این امر توسط فینتک ها انجام میشود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا نیاز است همه بانک ها دیجیتال شوند اظهار داشت: هیچ نیازی به اینکه همه بانک ها دیجیتال شوند نیست، در واقع بسیاری از بانکها خدمات اختصاصی ارائه میکنند و مشتریان خاص دارند اما ما به دنبال نسلی هستیم که برای تهیه نیازهای خود حاضر به حضور فیزیکی در شعب نیست و در واقع خواهان این است که همه خدمات مورد نیاز خود را در لحظه، در تمامی ساعات به صورت دیجیتال دریافت کند.
اینالوئی در تعریف مشتری وفادار دیجیتال گفت: مشتری وفادار به یک بانک دیجیتال به راحتی بدست نمی آید، یکی از تعریف های مهم در این مدل از بانکداری شخصی سازی سرویس است، و در واقع ما دیگر یک سرویس ایجاد نمی کنیم که به تعداد زیادی مشتری ارائه کنیم، سرویسها توسط بازیگران این عرصه یعنی فینتکها شخصی سازی شده و به مشتری ارائه می شود و این عاملی خواهد بود که هم تمایز ایجاد میکند و هم وفاداری.
اینالوئی افتتاح و راهاندازی مرکز نوآوری بانک ایران زمین را حاصل همین تفکر دانست و اضافه کرد: در بانکداری دیجیتال نوآوری از بیرون به درون بانک تزریق میشود و اگر این چرخه برعکس باشد یعنی از داخل بانک نوآوری و توسعه محصول ایجاد شود مجددا محصولی تولید خواهد شد که در شرایط فعلی مطمئنا موفق نخواهد بود.
حرکت به سمت بانکداری دیجیتال را از ضروریات دانست و تغییر نگرش نسبت به شرایط کسب و کارهای دیجیتال و ارائه خدمات بانکی با رویکرد جدید را لازمهی شرایط جدید عنوان کرد.
خدمات بانکداری الکترونیکی در روزهای کرونایی بیشتر به چشم میآید
شعب بانکها یکی از آلودهترین نقاط از نظر خطر ابتلا به کرونا محسوب میشود. قطعاً شما برای جان خود و هموطنانتان ارزش زیادی قائلید و از مراجعات خود به شعب بانکی کاستهاید. بانک مهر ایران در این روزهای کرونایی سعی دارد تا با گسترش بیش از پیش خدمات بانکداری الکترونیک خود، شما را از حضور در شعب بی نیاز کند به نحوی که بتوانید صفر تا صد عملیات بانکی خود را از طریق اینترنت بانک، موبایل بانک و یا تلفن بانک انجام دهید.
خدمات گسترده بانک مهر ایران در حوزه بانکداری الکترونیکی
توسعه خدمات الکترونیکی بانک قرضالحسنه مهر ایران بهاندازهای بوده که تقریباً شما را از مراجعه به شعب بانک بینیاز کند. بانک مهر ایران چند خدمت حوزه بانکداری الکترونیکی را برای نخستین بار در کشور ارائه کرده و موفق شده در این حوزه پیشگام شبکه بانکی ایران باشد. علاوه بر خدمات متداولی که تمام بانکها ارائه میکنند و میتوانید از طریق ابزارهایی همچون اینترنتبانک و موبایلبانک از آن بهرهمند شوید، بانک مهر ایران خدمات افتتاح حساب و تقاضای تسهیلات را نیز بهصورت الکترونیکی و از طریق اینترنت و موبایل بانک خود ارائه میکند.
مشتریان بهجای مراجعه به بانک میتوانند با موبایل یا کامپیوتر خود در این بانک حساب باز کنند. در صفحه اصلی وبسایت بانک قرضالحسنه مهر ایران، بخشی به نام بانکداری الکترونیکی وجود دارد، سامانههای آنلاین بانک در این قسمت قابل دسترسی هستند و یکی از این سامانهها، سامانه افتتاح حساب آنلاین است.
افتتاح حساب آنلاین برای مشتریان عادی در 6 مرحله انجام میشود. مرحله نخست، ورود کد ملی، تاریخ تولد و شماره موبایل است. مراحل بعدی شامل ثبت مشخصات، انتخاب شعبه، انتخاب حساب، پرداخت و در آخر، ثبت نهایی است.
فعالسازی حساب و دریافت کارت بانکی، بر اساس گزینه انتخابی مشتری در زمان افتتاح حساب انجام میشود. گزینه نخست، مراجعه حضوری به همراه کد رهگیری و کارت ملی به شعبه انتخابی است گزینه دوم و آسانتر، ارسال در محل است که کارت بانکی و سایر مستندات مربوط به حساب در محل کار یا منزل مشتری به وی تحویل داده میشود. جالب است که این خدمت مخصوص اشخاص حقیقی نیست و شخصیتهای حقوقی را نیز در بر میگیرد. مشتریان سازمانی نیز با انجام مراحل مربوط به خود میتوانند فرآیند افتتاح حساب را بهصورت الکترونیکی پیش ببرند.
تقاضای آنلاین تسهیلات از بانک مهر ایران
سامانه تسهیلات آنلاین، دیگر ابزار الکترونیکی بانک قرضالحسنه مهر ایران است که کار را برای متقاضیان تسهیلات، آسانتر و سریعتر میکند. متقاضیان وام بهجای مراجعه چندباره به بانک میتوانند یک بار از محل کار یا منزل خود با وارد شدن به سامانه تسهیلات آنلاین بانک قرضالحسنه مهر ایران، درخواست وام خود را ثبت کنند. مشتریان بانک قرضالحسنه مهر ایران با ورود به این سامانه، اطلاعات و مستندات مربوط به خود را وارد و پس اطلاع از شرایطی مانند جزئیات میانگین حساب، درخواست وام خود را ثبت می کنند. با ثبت درخواست وام در سامانه تسهیلات آنلاین بانک قرضالحسنه مهر ایران، حضور ضامن نیز تنها یک بار در شعبه و برای تکمیل پرونده لازم است.
کارت هدیه مجازی بدهید!
بانک مهر ایران اخیراً خدمت دیگری را نیز برای نخستین بار در شبکه بانکی کشور ارائه کرده که در نوع خود جالب است. شما میتوانید به مناسبتهای مختلف برای عزیزانتان کارت هدیه مجازی ارسال کنید. ارزش این خدمت را در این روزهای کرونا زده بیشتر احساس میکنیم. این کار را میتوانید از طریق نسخه جدید موبایل بانک مهر ایران انجام دهید. فرآیند کار به این صورت است مبلغ مورد نظر شما که قرار است بهعنوان هدیه به حساب فردی دیگر واریز شود، از حساب شما کم میشود و پیامکی به تلفن همراه آن فرد بر اساس شمارهای که شما مشخص کردهاید ارسال میشود. در آن پیامک اعلام شده که شما برای وی هدیهای ارسال کردهاید. آن شخص با کلیک بر روی لینکی که برایش ارسال شده و ورود شماره شبای خود، که میتواند متعلق به هر بانکی باشد، مبلغ را دریافت کرده و پیام تبریکی از طرف شما برایش نمایش داده میشود که آن را هم خودتان انتخاب کردهاید. اگر تولد عضوی از خانواده یا دوستانتان یا حتی سالگرد ازدواجتان نزدیک است، نیازی نیست برای خرید هدیه به بیرون از منزل بروید؛ فقط همین الآن موبایل بانک مهر ایران را باز کنید و آن شخص را با یک پیامک غافلگیر کنید.
لطفاً برای مدتی شعب بانکی را فراموش کنید
کارشناسان مختلف بانکی اخیراً اعلام کردهاند بیشترین عملیاتی که مشتریان به بانکها مراجعه میکنند، وصول چک و تقاضای تسهیلات است. بانک مهر ایران بحث تقاضای تسهیلات را حل کرده و تا مرحله نهایی شدن درخواستتان نیازی نیست به شعبه بانک مراجعه کنید. لطفاً تقاضای دریافت تسهیلات بهصورت الکترونیکی را جدی بگیرید. مورد دیگر اقشاری هستند که امکان استفاده از خدمات الکترونیکی را ندارند. کسانی که یا سواد اندکی دارند یا دسترسی به ابزارهایی مانند گوشی هوشمند ندارند. هر چند توصیه میشود مگر بنا به ضرورتی ناگزیر حتی این افراد نیز عملیاتهای بانکی خود را به عقب بیندازند و به شعبه مراجعه نکنند، اما حداقل وظیفه من و شمایی که این متن را میخوانیم این است که در این روزها به شعب بانکی مراجعه نکنیم و تراکم مشتریان حاضر در شعبه و به تبع آن خطر ابتلا به بیماری کرونا را بالا نبریم. تا کنون بیش از 40 خانواده از کارکنان شبکه بانکی داغدار شدهاند. نه جان خود را به خطر بیندازیم، نه خانوادههای دیگری را داغدار کنیم. بانک مهر ایران با خدمات خود تا حد بسیار زیادی زمینه انجام عملیاتهای بانکی از درون خانه را فراهم کرده، خدماتی که گستردهتر هم خواهد شد. لطفاً برای مدتی شعب بانکی را فراموش کنید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.