شماره: 1328 / ۱۳۹۸ چهاردهم دي
تعداد بازدید : 0
اخبار
رئیس هیأت مدیره بانک دی:
برای دستیابی به رشد پایدار باید تعالی را به عادت روزانه تبدیل کنیم
رضا سهم دینی، رئیس هیئت مدیره بانک دی در بازدید از شعبه خرم آباد بر لزوم آمادگی همکاران در ارزیابی جایزه ملی تعالی سازمانی تاکید کرد.به گزارش اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، رضا سهم دینی، رئیس هیئت مدیره بانک دی در حاشیه افتتاح دو باب مدرسه شهدای بانک دی در مناطق سیل زده استان لرستان به همراه جمعی از مدیران بانک در سفر به این استان از شعبه خرم آباد بازدید کرد.بر اساس این گزارش، رئیس هیئت مدیره بانک دی در جریان این بازدید با اشاره به رویکرد بانک در حوزه مسئولیت های اجتماعی گفت: یکی از نمودهای همدلی و همکاری در بانک را می توان در یکپارچگی و سرعت عمل گروه مالی دی در کمک به مناطق زلزله زده و سیل زده کشور مشاهده کرد به گونه ای که در کوتاه ترین زمان ممکن علاوه بر ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی همکاران برای این مناطق، مقدمات ساخت شش مدرسه نیز در استان های کرمانشاه، گلستان و لرستان فراهم شد و بانک دی به عنوان نخستین بانک مدرسه ساز در مناطق سیل زده موفق شد به مردم این خطه خدمت رسانی نماید.
اسامی برندگان مسابقه اینستاگرامی «شب طولانی شهر» اعلام شد
با پایان یافتن مهلت شرکت در مسابقه اینستاگرامی «شب طولانی شهر»، برندگان آن معرفی شدند.به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی، برندگان مسابقه «شب طولانی شهر» که به مناسبت شب یلدا از طریق صفحه اینستاگرام بانک شهر برگزار شد، معرفی شدند.بر این اساس، مسابقه «شب طولانی شهر»، از 25 تا 30 آذر ماه و طی 5 شب به طرح 5 سوال پرداخت و با قرعه کشی از میان مجموع شرکت کنندگانی که پاسخ درست به این سوالات داده بودند، 5 برنده این مسابقه معرفی شدند.برای مشاهده اسامی برندگان این مسابقه به صفحه رسمی بانک شهر در اینستاگرام به نشانی shahrbankofficial مراجعه کنید.
پاسخ به ۱۸ هزار پرسش مشتریان درباره خدمات بانک مسکن
تازهترین گزارش ماهانه مرکز ارتباطات مردمی بانک مسکن حکایت از برقراری بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ تماس با این مرکز به یکی از سه شیوه متداول تلفنی، ایمیل و صندوق صوتی دارد.به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- بر اساس آخرین گزارش ماهانه مرکز ارتباطات مردمی بانک مسکن، در آذر ماه این مرکز به 9 هزار و 672 تماس از سوی مشتریان بانک پاسخ داد که از این تعداد 8 هزار و 856 تماس از طریق سامانه تلفنی مرکز ارتباطات مردمی (Call Center) برقرار شده است.در آذر ماه همچنین 356 ایمیل و 460 پیغام صوتی از طریق صندوق صوتی بانک مسکن از مشتریان این بانک دریافت شد و طی این تماسها کارشناسان بانک مسکن به 18 هزار و 161 پرسش مخاطبان بانک مسکن پاسخ دادند.پرتکرارترین سوالات تماسگیرندگان با بانک مسکن در آذر ماه مربوط به موضوعات تسهیلاتی بوده است. بر این اساس 25 درصد از پرسشهای مطرح شده در ماه پایانی پاییز با این سامانه مرتبط با جزییات سپردهگذاری در صندوق پسانداز مسکن یکم و حساب پسانداز مسکن جوانان و نیز میزان تسهیلات قابل پرداخت از این دو محل بوده است. 23 درصد از پرسشها نیز به سایر سرفصلهای تسهیلاتی اعم از تسهیلات ازدواج، ساخت، مسکن مهر و اقشار خاص اختصاص داشته است.
به خانواده 5 میلیون نفری بله بپیوندید
تعداد کاربران اپلیکیشن «بله» در پاییز امسال به بیش از 5 میلیون و 300 هزار عضو رسید و در این فصل بیش از 611 هزار کانال و گروه فعال بوده اند.به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، بله امکانی را برای کاربران خود فراهم کرده است تا علاوه بر استفاده از امکانات معمول یک پیام رسان، بتوانند تبادلات مالی خود را نیز در بستر آن انجام دهند.در سه ماه مهر، آبان و آذرماه امسال، بیش از 19 میلیون تراکنش مالی موفق در اپلیکیشن «بله» ثبت شد که نسبت به فصل تابستان 16 درصد رشد داشته است.همچنین در این فصل انتقال پول روزانه به بیش از 61 میلیارد تومان رسیده و در مجموع فصل پاییز چهار هزار و 600 میلیارد تومان پول انتقال یافت.
واریز وجوه چکهای واگذاری مشتریان در سامانه چکاوک در همان روز در بانک کارآفرین
بانک کارآفرین چکهای واگذاریشده سامانه چکاوک را پس از تعیین وضعیت و اعلام وصول از سوی بانک صادرکننده (بانک عهده)، در همان روز به حساب مشتریان واریز مینماید.به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، چکاوک سامانهای است که توسط بانک مرکزی برای پذیرش و پردازش الکترونیکی چکهای کاغذی بینبانکی و انجام تراکنشهای مبتنی بر آنها به صورت کاملاً الکترونیکی راهاندازی شده است. در این سامانه به جای فیزیک چک، تصویر آن برای پردازش نهایی محتوا به بانک مربوطه ارسال شده و نتیجه پردازش به صورت الکترونیکی به شعبه پذیرنده چک بازگردانده میشود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
اختصاص ۶۰ درصد از
پرتفوی تولیدی بیمه پاسارگاد به بیمه های زندگی
شرکت بیمه پاسارگاد با هدف ارایه بیمه های زندگی برای تأمین نیازهای اساسی بیمه گذاران خود اقدام به طراحی بیمه عمر و تأمین آتیه نموده و به منظور بازاریابی و توسعه در فروش این نوع بیمه نامه شرکت، در طرحی خلاقانه با استفاده از تجربه گذشته مدیران خود نسبت به تشکیل و ساماندهی سازمان فروش در این زمینه اقدام نموده است.با توجه به پیچیدگی ها و شرایط دشوار و ویژه فروش بیمه های عمر در ایران ، شرکت بیمه پاسارگاد موفق شده است در طول مدت بیش از ۱۰ سال فعالیت ابتدایی خود با ایجاد سازمان فروش ویژه از طریق معرفی محصول بیمه های زندگی و کارکردهای ویژه آن به صورت چهره به چهره به مشتری و نیز به کارگیری تکنیک های فروش، بیش از ۴ میلیون فقره بیمه نامه عمر و تأمین آتیه را با همت سازمان فروش گسترده و شبکه مویرگی نمایندگان به فروش رسانده است که همچنان بالغ بر ۶۰درصد از تولید شرکت را تشکیل می دهد و در مقایسه با سال گذشته رشدی معادل ۵۰درصد را شامل می شود.این شرکت در مجموع تا پایان سال ۱۳۹۷ با بیش از ۲۸۰۰۰ نماینده (شامل ۲۷۱۶ نماینده عمومی و ۲۵۴۶۵ نماینده فروش بیمه های عمر و تأمین آتیه) رکورد اشتغال زایی در صنعت بیمه از حیث توسعه فروش را نیز نصیب خود نموده است. به علاوه ایجاد تعادل و توازن در ترکیب پرتفوی و دستیابی به پرتفوی ۶۰ درصدی بیمه های زندگی از مجموع کل پرتفوی شرکت در سال گذشته مؤید موفقیت شرکت در کسب جایگاه ویژه فروش بیمه های زندگی است. سازمان فروش این شرکت که با نظارت و هدایت مدیران ارشد فروش، مدیران فروش، مدیران توسعه و مدیران آموزش هدایت و رهبری می شوند و تشکیل این سازمان موجب شده است تا نمایندگان فروشی که پیش از این مستقیماً به بدنه شرکت متصل بوده اند از این پس تحت نظارت سازمان فروش باشند.برنامههای بیمه پاسارگاد تقریباً یک برنامه مشخص و مستمر است. در سال جاری به تولیدی در حدود سه هزار و سیصد میلیارد تومان خواهد رسید که فراتر از پیشبینیهای برنامه سالانه شرکت است. همچنین سود عملیاتی شرکت نیز نسبت به سود برآوردی برای سال ۱۳۹۸ از افزایش نسبی برخوردار خواهد بود.
بیمه تجارت نو سهامدار اصلی بیمه آسیا شد
بیمه تجارتنو با خرید ۲۳ میلیون سهم بیمه آسیا، درترکیب سهامداران اصلی این شرکت قرار گرفت.بیمه آسیا از جمله شرکتهای بیمه دولتی بود که بعد از اجرای قانون اصل ۴۴ به بخش غیردولتی واگذار شد. در حال حاضر شرکت پویافراز کیش(سهامی خاص) مالک ۱۹.۵ درصد، سرمایهگذاری ای. اف. جی. اچ کیش (با مسئولیت محدود) مالک ۱۷.۶ درصد، موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه و از کارآفتادگی ۱۶.۸ درصد، شرکت صبا میهن ۰سهامی خاص) مالک ۱۴.۹ درصد، شرکت تعاونی خردمندان صابر عصر مالک (۹.۵ درصد)، شرکت سرمایهگذاری توسعه معین ملت (سهامی خاص) مالک ۶.۸ درصد و شرکت بیمه تجارتنو مالک ۱.۰ درصدی هستند.بدین ترتیب ۸۶.۱ درصد از سهام بیمه آسیا در اختیار این شرکتها و ۱۳.۹ درصد از سهام آن در اختیار سهامداران خُرد قرار دارد.
تجلیل هیئت مدیره بیمه آرمان از رئیس پیشین
به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه آرمان، هیئت مدیره این شرکت با تشکیل جلسه ای از علیرضا بیانیان رئیس پیشین هیئت مدیره به پاس زحمات و تلاش های وی تجلیل به عمل آورد.در این جلسه که با حضور آقایان دکتر قلی پور، دکتر پیکارجو، مهندس امیرحسنخانی و دکتر آقابابایی اعضای هیئت مدیره بیمه آرمان برگزار شد از آقای علیرضا بیانیان رئیس سابق هیئت مدیره شرکت تجلیل شد.اعضای هیئت مدیره بیمه آرمان در این نشست ضمن تقدیر از زحمات بیانیان در مدت تصدی پست ریاست هیئت مدیره، وی را فردی پرتلاش عنوان کرده که با تجربه خود توانست در کنار سایر اعضای هیئت مدیره اقدامات خوبی را در راستای رشد شرکت بیمه آرمان بنا بگذارد.اعضای هیئت مدیره شرکت بیمه آرمان در پایان این نشست با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از خدمات و زحمات علیرضا بیانیان رئیس سابق هیئت مدیره شرکت تقدیر کردند.
با اهداء لوح تقدیر
هیئت مدیره بیمه آرمان از علیرضا بیانیان تجلیل کرد
هیئت مدیره این شرکت با تشکیل جلسه ای از علیرضا بیانیان رئیس پیشین هیئت مدیره به پاس زحمات و تلاش های وی تجلیل به عمل آورد.هیئت مدیره این شرکت با تشکیل جلسه ای از علیرضا بیانیان رئیس پیشین هیئت مدیره به پاس زحمات و تلاش های وی تجلیل به عمل آورد.در این جلسه که با حضور قلی پور،پیکارجو، امیرحسنخانی و آقابابایی اعضای هیئت مدیره بیمه آرمان برگزار شد از علیرضا بیانیان رئیس سابق هیئت مدیره شرکت تجلیل شد.اعضای هیئت مدیره بیمه آرمان در این نشست ضمن تقدیر از زحمات بیانیان در مدت تصدی پست ریاست هیئت مدیره، وی را فردی پرتلاش عنوان کرده که با تجربه خود توانست در کنار سایر اعضای هیئت مدیره اقدامات خوبی را در راستای رشد شرکت بیمه آرمان بنا بگذارد.
اعضای هیئت مدیره شرکت بیمه آرمان در پایان این نشست با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از خدمات و زحمات علیرضا بیانیان رئیس سابق هیئت مدیره شرکت تقدیر کردند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
شرط جدید برای افتتاح حساب بانکی از خرداد ۹۹
براساس بخشنامه بانک مرکزی از سوم خرداد ۹۹ سرویس برخط سامانه سیاح راهاندازی میشود و افتتاح هرگونه حساب در بانکها و موسسات اعتباری منوط به دریافت شماره پیگیری از سامانه سیاح خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- بانک مرکزی در بخشنامهای اعلام کرده است که بانک مرکزی بر اساس تکالیف مقرر در بند ب ماده ۲ آیین نامه مستندسازی وجوه در کشور و ماده ۱۹ قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی، موظف به راهاندازی سامانه حسابهای مشتریان و ارایه فهرست کلیه حسابهای محکومین در بانکها و موسسات مالی و اعتباری به مراجع قضایی شده است. بر این اساس و پیرو بخشنامه شماره ۹۷.۱۳۰۹۶۳ مورخ ۱۳۹۷.۰۴.۲۳ در خصوص ارسال اطلاعات حسابهای موجود به سامانه سیاح (فاز دوم) به استحضار میرساند مستند فنی سامانه در درگاه خدمات الکترونیک بانک مرکزی به آدرس portal.pbn.net جهت ایجاد زیرساختهای لازم درج شده است.در این راستا و با توجه به حساسیتهای موجود جهت ارتباط بر خط سامانه ها برای افتتاح حساب اشخاص، خواهشمند است دستور فرمایید اقدامات و موارد ذیل حسب زمان بندی قید شده، مدنظر قرار گیرد:
۱. با توجه به لزوم درج کد شهاب در فیلدهای اطلاعاتی سامانه، ضروری است اقدامات لازم جهت تخصیص شناسه شهاب صاحبان حساب به کلیه حساب های حقیقی و حقوقی نزد آن بانک در اسرع وقت صورت پذیرد.
۲. اطلاعات حسابهای موجود نزد آن بانک/ موسسه اعتباری میبایست همانند روال سابق در پایان هر ماه به صورت دستهای ارسال شود، به گونهای که حداکثر تا پایان روز ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۹، کلیه حسابهای موجود در سامانه مذکور ثبت شده باشد.
۳. کلیه سرویسهای بر خط سامانه میبایست تا پایان بهمن ماه سال جاری توسط واحد فناوری اطلاعات آن بانک تست شده و نتیجه آن به صورت کتبی به اداره اطلاعات بانکی اعلام گردد.
۴. بانک/ موسسه اعتباری غیر بانکی مکلف است کلیه شماره پیگیری های اخذ شده از سامانه سیاح را به حسابهای مشتریان در سامانههای داخلی خود اختصاص داده و در سوابق نگهداری نماید.
۵. از ابتدای روز ۳ خرداد سال ۱۳۹۹ سرویس بر خط سیاح راه اندازی شده و افتتاح هر گونه حساب در آن بانک/ موسسه اعتباری غیر بانکی، منوط به دریافت شماره پیگیری از سامانه سیاح می باشد.
۶. پس از راهاندازی سرویس بر خط، آن بانک/ موسسه اعتباری غیر بانکی مکلف است حداکثر ظرف مدت یک ماه، هر گونه تغییر وضعیت حسابهای ارسالی قبل از تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ را در سامانه سیاح از طریق سرویس تغییر، اعمال نماید.
۷. فراخوانی سرویس تغییر به صورت روزانه میبایست صرفا برای حسابهایی که ابزار برداشت و یا وضعیت آنها تغییر کرده است، صورت پذیرد.
۸. مشخصات و شماره تماس نماینده مطلع آن بانک در ارتباط با سامانه فوق، به قید فوریت به این بانک اعلام گردد.
خاطر نشان میسازد مسوولیت هرگونه نقص اطلاعاتی سامانه مذکور بر عهده آن بانک خواهد بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
اعضای جدید هیئت مدیره بانک دی انتخاب شدند
مجمع عمومی عادی به طور فوقالعاده بانک دی با حضور 73 درصد سهامداران به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره جدید تشکیل شد.
به گزارش اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، این مجمع با حضور نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و سهامداران حقیقی و حقوقی بانک دی برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در آغاز این جلسه با رای گیری کتبی از سهامداران، هیئت رئیسه مجمع متشکل از دکتر افشین سفاهن به عنوان رئیس مجمع، دکتر حمید علی صمیمی و دکتر محمود تبریزی به عنوان ناظرین مجمع و اردشیر فریدونی به عنوان منشی جلسه انتخاب شدند. همچنین پریسا یوسفی اصل نیز ، به عنوان نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار در هیئت رئیسه حضور داشت.
در این جلسه افشین سفاهن، نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مجمع با تشریح فرآیند انتخاب هیئت مدیره بانک دی گفت: پس از درج آگهی انتخاب اعضای هیئت مدیره در روزنامه رسمی بانک، داوطلبین جهت اخذ تائیدیه های لازم به بانک مرکزی معرفی شدند که پس از بررسی های بعمل آمده در خصوص تحصیلات و تجربیات مرتبط بانکی و اخذ استعلام از مراجع ذی صلاح، در مجموع هفت نفر به مجمع عمومی بانک برای رای گیری و انتخاب اعضاء معرفی شدند.
سفاهن همچنین ضمن تقدیر از اعضای هیئت مدیره پیشین بانک دی که در شرایط اقتصادی موجود توانستند بانک را هدایت و رهبری کنند، اظهار کرد:امیدواریم با انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره ، شاهد فصلی نو همراه با موفقیت و تحولات چشمگیر برای بانک دی باشیم.
در ادامه این جلسه که در محل هتل المپیک تهران برگزار شد، رایگیری به صورت کتبی از سهامداران انجام شد و پس از شمارش آرا، اعضای جدید هیئت مدیره بانک دی به شرح ذیل انتخاب شدند:
1. برات کریمی (عضو اصلی)
2. محمد کیائی (عضو اصلی)
3. نصرت الله شهبازی (عضو اصلی)
4. فریدون رشیدی (عضو اصلی)
5. رحیم طاهری(عضو اصلی)
6. اسماعیل للـه گانی(عضو اول علی البدل)
7. علیرضا هادیان همدانی(عضو دوم علی البدل)
تجربه موفق بانک مهر ایران در استفاده از قرضالحسنه برای افزایش تولید
رسیدن به سطح بهینه تولید و اشتغال، هدف تمام نظامهای اقتصادی است. هر کدام از این نظامها با استفاده از ابزارهای خود تلاش میکنند به این هدف دست یابند. قرضالحسنه نیز میتواند بهعنوان یکی از این ابزارهای کارآمد در نظام اقتصادی اسلام، مورد توجه باشد.
متقاضیان قرضالحسنه، معمولاً افرادی هستند که در گروههای متوسط و پایین درآمدی قرار دارند. این افراد، به دنبال صدقات یا دیگر پرداختهای انتقالی نیستند، چرا که توان مالی بازپرداخت اصل پولی را که دریافت کردهاند، دارند. با این حال، نمیتوانند مانند سایر عقود مشارکتی یا مبادلهای، سودی در ازای پول دریافتی بپردازند.
در برخی موارد نیز افراد قرضالحسنه را برای موارد مصرفی که سودی ایجاد نمیکند، تقاضا میکنند. مواردی مانند درمان و ازدواج از این دستهاند. با اینکه سایر عقود برای تأمین مالی بخش تولیدی وجود دارد، گاهی نیز قرضالحسنه برای رفع نیازهای این بخش، تقاضا میشود. کسبوکارهای کوچک و کسبوکارهای تازه تأسیس که در مراحل ابتدایی فعالیت خود هستند، از جمله متقاضیان قرضالحسنه در بخش تولید به شمار می آیند. با اینکه فعالیت تولیدی آنها سودده است، اما به دلیل مقیاس کوچک یا تازه تأسیس بودن، قرضالحسنه گزینه بهتری برای رفع نیازهای ضروری آنهاست.
گروههای متقاضی قرضالحسنه
تأمین مالی از طریق قرضالحسنه در مواردی انجام میشود که وامگیرنده نمیتواند سودی بابت آن پرداخت کند. قرضالحسنه میتواند علاوه بر تأمین مالی گروههای متوسط و کمدرآمد، زمینه اشتغال و به دنبال آن، ارتقای سطح تولید را فراهم کند و هزینه تولید کسبوکارهای کوچک و تازه تأسیس را در مراحل ابتدایی فعالیتشان، کاهش دهد.
این کاهش هزینه، به افزایش تولید بنگاههایی منجر میشود که پیش از این به دلیل محدودیت دسترسی به تأمین مالی ارزان، امکان افزایش سطح تولید خود را نداشتند. افزایش تولید، یا از طریق ارتقای بهرهوری بهدست میآید یا از طریق تغییر ترکیب نهادههای تولید. دو نهاده اساسی تولید در هر بنگاهی، سرمایه و نیروی کار هستند. وقتی قرضالحسنه بتواند بهعنوان یک منبع مالی، سطح سرمایه را افزایش دهد، به همین نسبت نیز نیروی کار بیشتری را استخدام میکند و از این طریق، افزایش سطح اشتغال را نیز شاهد خواهیم بود.
قرضالحسنه چگونه اهداف تولید و اشتغال را محقق میکند؟
مزیت قرضالحسنه نسبت به پرداختهای انتقالی و وامهای بلاعوض این است که به دلیل الزام به بازپرداخت اصل وام، تأثیر مثبتی بر نظام انگیزشی دارد و منجر به تلاش بیشتر برای کار و تولید میشود. بهویژه در وام قرضالحسنهای که به متقاضایان با نیازهای تولیدی پرداخت شده، اهداف نظامهای اقتصادی مانند تولید و اشتغال نیز به تحقق میرسد.
علاوه بر این، میتوان اثر ثانویه قرضالحسنه در موارد مصرفی را نیز توضیح داد. وقتی افراد برای نیازهای مصرفی خود به وام قرضالحسنه روی میآورند، تقاضا برای کالا و خدمات افزایش مییابد و این افزایش تقاضا بهصورت غیرمستقیم، تولید و اشتغال را افزایش میدهد.
مهر ایران، پیشرو نظام بانکی در پرداخت تسهیلات قرضالحسنه
نمونه موفقی از اعطای وام قرضالحسنه وجود دارد که میتواند بهعنوان الگو، مورد توجه قرار گیرد. بانک قرضالحسنه مهر ایران توانسته با حفظ و ارتقای شاخصهای بانکداری، اهداف تولید و اشتغال را نیز پیگیری کند، بهطوری که از سال ۱۳۹۵ تا کنون، با پرداخت بیش از چهار میلیون فقره تسهیلات قرضالحسنه به ارزشی بالغ بر ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، نقش قابل توجهی در افزایش تولید و اشتغال داشته باشد.
دست مهر در دستان تولیدکنندگان
بانک قرضالحسنه مهر ایران در اعطای تسهیلات قرضالحسنه، توجه ویژهای به روستاییان دارد. شاغلان روستاها برای حفظ مشاغل خود و افزایش سطح تولید، به تأمین مالی ارزانقیمت نیاز دارند و به همین دلیل، بخشی از وامهای قرضالحسنه بانک قرضالحسنه مهر ایران برای این منظور به بخشهای کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی در روستاها، تخصیص داده میشود.
علاوه بر این، تولید و اشتغال در مناطق کمتر برخودار از دیگر اولویتهای بانک قرضالحسنه مهر ایران است که با هدف توانمندسازی ساکنان این مناطق، دنبال میشود.
مهر ایران چگونه سطح تولید را ارتقا میدهد؟
بانک قرضالحسنه مهر ایران علاوه بر تلاش برای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال، اهداف تولیدی را نیز دنبال میکند و با هدایت حدود ۵۰ درصد از تسهیلات قرضالحسنه خود به حمایت از تولید داخلی، در ارتقای سطح تولید نیز مؤثر بوده است.
تفاهمنامههای بانک قرضالحسنه مهر ایران با مراکز و سازمانهای متعدد، توانسته چرخ تولید کالای ایرانی را به حرکت بیندازد. پیشنیاز برنامههای محرومیتزدایی در مناطق محروم و کمتر توسعهیافته و همچنین رونق کسبوکار در این مناطق، حمایت از طرحهای تولیدی و اشتغالزایی است. بانک قرضالحسنه مهر ایران این حمایتها را در قالب همکاری با سازمانهایی مانند بنیاد برکت، کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بسیج سازندگی و ... دنبال میکند.فعالان بخش کشاورزی نیز برای تأمین مالی ارزانقیمتی که بتواند سطح تولیدشان را حفظ کرده و ارتقا دهد، از تسهیلات قرضالحسنه بانک مهر ایران استفاده میکنند. این تسهیلات به دنبال همکاری بانک قرضالحسنه مهر ایران با صندوق حمایت از توسعه سرمایهگذاری در بخش کشاورزی در اختیار این افراد قرار میگیرد.
گامی برای افزایش انگیزه تولید فرش دستباف ایرانی
قالیبافان از دیگر گروههایی هستند که بانک قرضالحسنه مهر ایران در ارتقای تولید آنها نقش داشته است. تهیه فرش دستباف بهعنوان کالایی با کیفیت که ارزش هنری هم دارد، با توجه با قیمت آن، برای همه افراد امکانپذیر نیست. این قدرت خرید پایین، بر میزان تولید و اشتغال قالیبافان نیز تأثیر دارد. بانک مهر ایران با ارائه تسهیلات قرضالحسنه به متقاضیان خرید فرشدستباف و حفظ قدرت خرید آنها که با همکاری شرکت سهامی فرش ایران انجام میشود، در واقع از تولید و اشتغال قالیبافان، حمایت کرده است.
حمایت از صنایع نوین و توسعه بانکداری سبز
کالاهای صنعتی نیز از حمایتهای بانک قرضالحسنه مهر ایران بیبهره نبوده است. این بانک در فاز نخست این حمایتها با همکاری شرکت نیرو محرکه، برای خرید ۴۵۰۰ موتورسیکلت، تسهیلات قرضالحسنه اعطا کرده است. از آنجایی که این موتورسیکلتها سازگار با محیط زیست هستند، تسهیلات اعطایی علاوه بر حمایت از تولید، اهداف بانک در زمینه بانکداری سبز را نیز دنبال میکند.قرضالحسنه علاوه بر نیت معنوی و اهداف خیرخواهانه آن، اهداف نظامهای اقتصادی مانند تولید و اشتغال را نیز تأمین میکند و عملکرد بانک قرضالحسنه مهر ایران در این زمینه میتواند الگوی سایر بانکها در تخصیص این منابع ارزانقیمت در محل صحیح خود باشد.
زنجیرهی اعتماد، کامل میشود؛ گشایش اعتبار اسنادی داخلی توسط بانکپاسارگاد
بانکپاسارگاد با گشایش اعتبار اسنادی داخلی، زنجیرهی اعتماد را در معاملات تجاری و اقتصادی کامل کردهاست.
به گزارش روابطعمومی بانکپاسارگاد، اعتبار اسنادی داخلی، یک ابزار بانکی کارآمد برای تسهیل مبادلات تجاری و نوعی شیوهی پرداخت از طریق سیستم بانکی کشور است. در این روش بانک گشایشکننده بنا به درخواست متقاضی (خریدار یا کارفرما) بهصورت قطعی و برگشتناپذیر متعهد میشود که در قبال تحویل کالا یا ارائهی خدمت از سوی ذینفع (فروشنده یا پیمانکار) به متقاضی و ارائهی اسناد آن به بانک تعیینشده، وجه آن کالا یا خدمات را در سررسید توافقشده به ذینفع پرداخت کند. پرداخت وجه به شرطی صورت خواهد گرفت که ذینفع به تعهدات خود عمل کرده باشد.
بر اساس این خبر، بانک پاسارگاد با ارائهی خدمات گشایش اعتبار اسنادی داخلی، ضمن اعتمادسازی میان طرفین قرارداد، کلیهی شرایط لازم برای انجام معامله بدون ریسک را برای خریداران و فروشندگان داخلی فراهم میکند. خریداران با استفاده از این خدمات میتوانند از مزایایی نظیر تأمین کالا یا مواد اولیه با حداقل نقدینگی، دریافت اعتبار با کارمزد کمتر از تسهیلات و پرداخت وجه به فروشنده بعد از اجرای کامل تعهدات توسط ایشان برخوردار شوند. همچنین فروشندگان نیز ضمن اعتماد به خریداران از دریافت کامل مبلغ قرارداد فروش اطمینان حاصل میکنند.
تسهیل مبادلات تجاری، انعطافپذیری با نیاز مشتری، کارمزد گشایش به مراتب کمتر از سود تسهیلات، اطمینان از پرداخت وجه و توجه به کیفیت کالای مورد معامله از مزایای گشایش اعتباراسنادی داخلی است.
سومین کمپین زیستمحیطی بانک مسکن
در راه است
مدیرعامل بانک مسکن از تشکیل سومین کمپین زیستمحیطی این بانک در سال پیشرو خبر داد و گفت: این اقدام در راستای مسوولیت اجتماعی بانک دنبال میشود. ابوالقاسم رحیمی انارکی با اشاره به اقداماتی که بانک مسکن در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی خود انجام داده است، گفت: در این راستا سال گذشته کمپین آب و در سال جاری کمپین خاک را برگزار کردهایم و برای سال آینده، برگزاری کمپین هوا را برنامهر یزی کردهایم تا به نحوی بتوانیم در آگاهسازی جامعه نسبت به وضعیت کشور در این این حوزه و مسائل اقلیمی از قبیل گرمتر شدن زمین و تبعات آن نقش داشته باشیم.وی با اشاره به اینکه صنعت ساختمان یکی از صنایعی است که سهم بالایی در مصرف سوختهای فسیلی دارد، گفت: با وجود هزینههای سنگینی که برای ساختوساز انجام میشود، در ایران عرف این است که پس از 20 سال ساختمان را کلنگی تلقی کرده و آن را نوسازی میکنند. این در حالی است که با این اقدام هم سرمایههای ملی به هدر میرود و هم حجم انبوهی نخاله ساختمانی وارد طبیعت میشود. از این رو باید به دنبال روشهای اصولی برای افزایش عمر بنا و در عین حال کاهش هزینههای ساختمانی باشیم.رحیمی انارکی با اشاره به اینکه سازندههای حرفهای استفادهکننده از فناوریهای نوین در حوزه ساخت و ساز، تسهیلات 170 میلیونی معادل 2.5 برابر سنتیسازها را از بانک مسکن دریافت میکنند، گفت: تنظیم سیاستهای اعتباری بر مبنای روی آوردن به استفاده از فناوریهای جدید رفتهرفته اثر خود را نشان میدهد طوری که در هشت ماهه اول امسال، 2.2 درصد تسهیلات پرداختی از آن استفادهکنندگان از فناوریهای نوین شده و 17.5 درصد نیز به سازندههای حرفهای پرداخت شده است.
نشست مشترک مدیرعامل بانک ملت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران
مدیرعامل بانک ملت و معاون وزیر صمت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نشستی، بر تقویت همکاری های دو مجموعه تاکید کردند.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر محمد بیگدلی در این نشست که در محل دفتر مرکزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد، با اشاره به تعاملات موفق بانک ملت با مشتریان ارزنده، اظهار امیدواری کرد که سطح همکاریهای این بانک با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان یکی از مشتریان ارزنده نیز بیش از پیش ارتقا پیدا کند.
وی با بیان این نکته که طرحهای موردنظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از توجیه اقتصادی قابل توجهی برخوردار است، از آمادگی بانک ملت برای حمایت از تولیدات ملی و طرحهایی که باعث ایجاد اشتغالزایی موثر و پایدار در اقصی نقاط ایران میشود خبر داد.
دکتر عالی، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران( ایدرو) هم در این نشست، با ابراز رضایت از همکاری های بانک ملت، درباره فعالیتها، نیازهای مالی و بانکی این سازمان و شرکتهای وابسته توضیحاتی را ارائه کرد.
وی همچنین در زمینه چهار طرح در دست اقدام شرکتهای وابسته سازمان ایدرو از جمله منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس کرمانشاه، شرکت تایر گسترش بیک رو لرستان و شرکت بافتِ بلوچ سیستان و بلوچستان نکاتی را مطرح کرد و خواستار حمایت بانک ملت در راهاندازی طرحهای تولیدی و اشتغالزایی به عنوان یک شریک استراتژیک شد.
مدیر امور سرمایه انسانی بانک صنعت و معدن:
سرمایه انسانی مهم ترین بخش یک سازمان است
ذبیح الله سلمانی مدیر امور سرمایه انسانی بانک صنعت و معدن گفت: سرمایه انسانی مهمترین سرمایه سازمان است که به مجموعهای از دانش، مهارتها، استعدادها وتخصصهایی اطلاق میشود که در طول سالیان متمادی منابع انسانی سازمان آنها را کسب کردهاند.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وی که مدیرعامل مجمع مدیران توسعه منابع انسانی است و در سیصد و چهلمین جلسه شورای هماهنگی ادارات کل کارگزینی بانکهای دولتی به میزبانی بانک صنعت و معدن سخن می گفت، ضمن بیان این مطلب افزود: در زمینه جذب و استخدام نیروی انسانی، باید استانداردهای نیروی انسانی از قبیل میزان تحصیلات، مهارتها، دانش فنی و تخصصی و حتی قد، وزن و احساسات و عواطف انسانی متقاضیان سنجیده و استاندارد سازی شده باشد.سلمانی بیان داشت: عدم برنامهریزی مناسب برای جانشینپروری و تربیت مدیران آینده یکی دیگر از معضلات اساسی در نظام اداری کشور است که متاسفانه مغفول مانده است.مدیر امور سرمایه انسانی بانک صنعت و معدن تأکید کرد: یکی دیگر از مشکلات نظام اداری کشور نظام آموزشی ضعیف و گاهی ناکارآمد است و اصلیترین دلیل آن عبارت است از توجه نداشتن به نیازهای شغلی در نیازسنجی آموزشی که منجر به عدم بهسازی نیروی انسانی، عدم تغییر در رفتار، عدم تغییر در نگرشها و بینش کارکنان و نهایتاً منجر به عدم کسب مهارتها میگردد.وی یادآور شد: رویهای برای حفظ تجارب برتر سازمانی و یا نشستهایی برای تسهیم دانش اتفاق نمیافتد و غالباً مدیریت دانش فانتزی و صوری است که به دنبال مدگرایی بوده و مباحث آن در حد گزارش کتابخانهای باقی میماند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.