شماره: 1244 / ۱۳۹۸ يازدهم شهريور
تعداد بازدید : 1
تحویل خودروی «ام وی ام» به مشتری 8 سال بعد از ثبت نام!
15سال پیش یک خودروی کوچک شهری موسوم به ام وی ام 110 به بازار آمد و از آن زمان تاکنون همواره این خودرو در کلاس خودش جزو خودروهای محبوب بازار محسوب می شود و بسیاری از خریداران خاطرات خوبی از این خودروی محبوب دارند.تولید این خودرو در دو نسل در ایران مطابق با شرکت چری انجام پذیرفت.
اما نکته جالبی که باز هم پای یک ام وی ام 110 در آن دخیل بود آن بود که اخیرا یک نفر از مشتریان این خودرو که حدود 8 سال پیش ثبت نام کرده بود ولی به علت مهاجرت خودروی خود را تحویل نگرفته بود با مراجعه به شرکت مدیران خودرو و ارائه مدارک خواستار خودرو خود گردید و در مدت زمان کوتاه موفق به دریافت نسل جدید این خودرو گردید.
خودروی ثبت نامی مدل قدیمی این خودرو بوده است، در نهایت با هماهنگی های لازم آخرین نسل از این خودرو تحویل مشتری گردید.
مشتری این خودرو پس از تحویل خودرو خود بسیار خوشحال بود و آن را یک امر ارزشمند توسط شرکت مدیران خودرو در راستای احترام به مشتری و تکریم حقوق آنها دانست که جا دارد تا به یک فرهنگ عمومی بدل گردد.
شرکت مدیران خودرو ازجمله خودروسازانی است که همواره به رضایت مشتری می اندیشد و طبق ارزیابی سازمان کیفیت و استاندارد توانسته است امسال رتبه نخست رضایت مندی مشتری را کسب نماید و در امر رسیدگی به شکایات مشتریان برای سه دوره پیاپی رتبه نخست را از آن خود نماید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
اخبار
در هیچ جای دنیا خودرویی
با قیمت 500 دلار یافت نمی شود
عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: اخیرا یک کارشناس خودرو در صدا و سیما عنوان می کرد که قیمت خودرو پراید باید 5 میلیون تومان باشد. اگر چنین افرادی در این ستاد حضور داشته باشند این ستاد به جایی نخواهد رسید. در حال حاضر قیمت دلار 11 هزار تومان است و قیمت پراید زمانیکه قیمت دلار هزار تومان بود حدود 6 میلیون تومان بود. بنابراین تفسیر این کارشناس زیر سوال است. در هیچ جای دنیا خودرو یا حتی دوچرخه ای با قیمت 500 دلار یافت نمی شود. بنابراین چنین فرد ناآگاهی که چنین مطلبی را عنوان می کند دست نشانده اجنبی است و از جایی دستور می گیرد و برای تخریب آمده است.
عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور افزود: روزی در جلسه ای در شورای امنیت ملی یکی از اساتید عنوان کرد که با 5 میلیارد تومان خودرویی را طراحی نموده و ساخته است اما آنان انژکتورر، ای سی یو و ایربگ و موتور و امثال آن را نساخته بودند و درواقع با 5 میلیارد تومان یک ماکت ساخته بودند، در حالی که علم و صنعت باید در کنار هم باشند نه اینکه افراد در حد علم خود اقدام و ایجاد هزینه کنند.
صبوری گفت: عده ای دائما در مورد خودروهای بی کیفیت صحبت می کنند و خودروهای داخل را می کوبند و به تخریب آنها می پردازند. در صورتیکه کیفیت خودرویی مانند پراید متناسب با قیمت آن است و البته خودروهای گران تر با کیفیت بالاتر وجود دارد اما نباید به خودرو پراید لقب قاتل داده شود. البته بدیهی است که در صورت سانحه، یک خودرو پراید با یک خودرو بنز متفاوت خواهد بود همانگونه که قیمت این دو خودرو بسیار متفاوت است.
عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: به جای اینکه پراید را ارابه مرگ بنامند بهتر است به بهبود جاده ها و بهبود قوانین راهنمایی و رانندگی و بهبود آموزش ها بپردازند به طوریکه راننده ترس از قانون داشته باشد، در این صورت آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی کاهش می یابد.
نسل جدید فولکس واگن گلف معرف لوگوی تازه این برند خواهد بود
فولکس واگن گلف یکی از نمادین ترین هاچ بک هایی است که توسط این خودروساز عرضه شده و تاکنون بیش از 35 میلیون دستگاه فروش داشته است.
گلف جدید که اکنون وارد نسل هشتم خود خواهد شد به طور رسمی توسط این خودروساز آلمانی در حال تست نهایی با بدنه ای آماده تولید و با پوشش سفید و مشکی تبلیغ شده است.
گلف Mk8 وارد دوره نیرومحرکه های برقی، دنیای کابین های دیجیتالی شده و متصل، کمک رانندگی و عملکردهای آنلاین و خدمات می شود. در عین حال، Klaus Bischoff، مدیر طراحی فولکس واگن اعلام کرد گلف جدید مدل ممتاز جذابی خواهد بود. اگرچه پوشش استتاری این خودرو اطلاعات طراحی آن را پنهان کرده، می دانیم که طراحی نوینی برای گلف در نظر گرفته شده است. این خودرو هم چنین دارای طراحی تکاملی نسل قبلی خود خواهد بود. هم چنین، فولکس واگن با گلف جدید از لوگوی جدید خود نیز رونمایی خواهد کرد.
نیم رخ این خودرو به طور قابل توجهی قابل تشخیص است اما هیچ اطلاعاتی از ابعاد گلف جدید در دست نیست. بی شک این هاچ بک ابعادی بزرگ تر دارد و فضای کابین بیش تری را فراهم می سازد. کابین این خودرو چنان چه در تصاویر درز کرده مشخص است به نمایشگر لمسی جدید، پانل تجهیزات دیجیتال و ساختار داشبورد مدرنی مجهز می شود. گزینه های موتور این خودرو از مدل قبلی آن گرفته می شوند که شامل نسخه های هیبریدی نیز می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
خودروسازها در پرداخت مطالبتشان به قطعه سازان وفادار نیستند ضرورت ممانعت دستگاههای نظارتی برای واردات برخی قطعات
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ایران معتقد است، خوروسازها در قبال پرداخت مطالبشان به قطعه سازان وفادار نیستند و همین امر برخی قطعه سازان را تا مرز تعطیلی کشانده است.
حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات کنونی قطعه سازان گفت: کمیسیون صنایع و معادن جلسات مختلفی را در خصوص مشکلات قطعه سازان و مطالبات آنها از خودروسازها داشت که در اقدام اخیرچند ماه گذشته 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به خودروسازها اعطا شد تا از این طریق معوقات قطعه سازان را پرداخت کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هنوز بخش زیادی از مطالبات قطعه سازان باقی مانده است، تصریح کرد: یکی از مشکلات در این زمینه این است که خودروسازها به وعدههای خود برای پرداخت مطالبات به قطعه سازان وفادار نیستند و همین امر سبب شده سرمایه در گردش قطعه ساز با کاهش قابل توجهی مواجه شود و عملا برخیها تا مرز تعطیلی نیز پیش رفتهاند.
گرمابی با تاکید بر اینکه توان بانکها برای پرداخت تسهیلات در شرایط کنونی محدود است، اظهارداشت: با توجه به مشکلات بانکها اینکه بخواهیم آنها را به پرداخت مجدد تسهیلات سنگین برای خودروسازها ملزم کنیم بطور حتم این مسئله تبعات خواهد داشت؛ از این رو باید برای مطالبات قطعه سازان فکری اساسی کرد.وی در خصوص واردات برخی قطعات از سوی خودروسازهای بزرگ با وجود تولید مشابه داخلی آن و البته با همان کیفیت خارجی، خاطرنشان کرد: در این بخش باید نظارت و بازرسیهای بیشتری صورت گیرد، از شرایط تحریم به عنوان فرصت و حمایت از تولید داخل استفاده شود و دستگاههای مربوط اجازه واردات قطعاتی را که در داخل مشابه آن تولید میشوند را ندهند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اجرای نهضت ساخت داخل در صنعت با جدیت پیگیری شود؛ ساماندهی ثبت سفارش ها در جهت حمایت از توسعه تولید ملی
فرشاد مقیمی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز نهضت ساخت داخل در صنعت و تشکیل میزهای تخصصی تعمیق ساخت داخل را از یکی از مهمترین اقدامات انجام شده عنوان کرد و خواستار پیگیری اجرای این سیاست کلیدی در سرفصل برنامه های معاونت امور صنایع شد.
معاون پیشین امور صنایع تشکیل اتاق فکر تولید و بهره مندی از نظرات تخصصی صاحبنظران، توسعه تعمیق ساخت داخل در صنعت، ساماندهی ثبت سفارش ها و مدیریت واردات، تشکیل کمیته ارزی و گمرک با هدف تسریع در تامین مواد اولیه را ازمهمترین اقدامات صورت گرفته اعلام کرد و به سرپرست جدید معاونت امور صنایع پیشنهاد داد: آیین نامه ماده61 را تا تصویب در هیات وزیران و برگزاری جلسات مختلف با تشکل ها و فعالان بخش خصوصی را در برنامه های خود به جدیت دنبال کند.
در این مراسم، فرشاد مقیمی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ما از مسائل اصلی تحریم عبور کرده ایم و باید به خودسازی بپردازیم اهم برنامه ها و اقدامات انجام گرفته در معاونت امور صنایع را اعلام کرد.
او به تشکیل اتاق فکر تولید و استفاده از تفکر دانشی بزرگان اشاره کرد و گفت: ساماندهی ثبت سفارش ها، ارتباط با تشکل های غیردولتی و پایش تولید از جمله برنامه های موثر در این معاونت بود که اثرات خوبی را به جا گذاشت.
مقیمی با اشاره به تصویب 3 مصوبه در ستاد تسهیل و رفع و موانع تولید به استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد.
معاون پیشین امور صنایع به احصا 43 مورد از مشکلات قانونی که مانع راه تولید بودند اشاره و خاطر نشان کرد: شورای اقتصادی دولت ظرفیت مناسبی را برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی فراهم کرده است که ما باید از این ظرفیت استفاده مناسب در جهت رونق تولید کنیم.
مقیمی به هماهنگی با نهادی های بیرون از وزارت و تشکیل شورای عالی استاندارد اشاره کرد و افزود: وزارت صنعت عنوان پرچم دار رونق تولید و نهضت ساخت داخل را دارد که با توجه به نام گذاری سال رونق تولید فعالیت های زیادی با این محور انجام شده است که از آن جمله می توانیم به برگزاری میز نخست تعمیق ساخت داخل در صنعت خودور که منجر به داخلی سازی قطعات برای خودرو شد، اشاره کنیم.
معاون پیشین امور صنایع همچنین به مدیریت عرضه و تقاضا و ساماندهی بازار محصولات پتروشیمی را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: بخشی از مشکلات این حوزه در قرار گاه تولید حل شده است و با اقدامات انجام شده، اتفاقات خوبی برای بهبود وضعیت صنعت پتروشیمی رخ داده است.
او در بخش دیگری از صحبت هایش به صادقی نیارکی پیشنهاد داد: میزهای تخصصی تعمیق ساخت داخل در گروه های مختلف و همچنین مقابله جدی با رانت و شفاف سازی که سبب فضای امید بخش در جامعه می شود را در برنامه های معاونت صنایع قرار دهد.
مقیمی همچنین خواست آیین نامه سیل پی گیری شود و به واحد هایی که از سیل خسارت دیده اند و منتظر منبع مالی هستند توجه شود.
مدیرعامل کنونی ایران خودرو پیشنهاد برگزاری شورای سیاستگذاری ریلی و خودرو و احیا واحد های غیرفعال را به نیارکی داد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
تاثیرات مثبت خصوصی سازی واقعی صنعت خودرو تشریح شد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام می کند که در صورت تحقق صحیح خصوصی سازی صنعت خودرو، به طراحی و افزایش کیفیت محصولات توجه بیشتری خواهد شد چراکه همگام با خصوصی سازی، هدف رقابتی شدن محصولات پر رنگ می شود.
ولی ملکی در مورد خصوصی سازی صنعت خودرو اظهار داشت: پیرامون خصوصی سازی صنعت خودرو قانون تصویب شده و یکی از مواد طرح ساماندهی صنعت خودرو به این موضوع پرداخته و بر اساس این قانون، دولت باید ظرف 3 سال از صنعت خودرو خارج شود و به تصدی گری در این صنعت پایان دهد.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی این قانون اجرا شود، کسی مقاومت نخواهد کرد و خصوصی سازی، عملی و محقق خواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس وظیفه خود را در این خصوص انجام داده و قانون مورد نظر را تصویب نموده و ظرف 3 سال از ابلاغ قانون، واگذاری باید انجام شود.
ملکی درخصوص تاثیرات مثبت خصوصی سازی بر صنعت خودرو گفت: اگر به شیوه هایی که در گذشته واگذاری ها را انجام داده ایم پیش رویم وضعیت بدتر می شود، یعنی مجموعه ها در وضعیت خصولتی قرار می گیرند و یا به اهل خود واگذار نمی شوند، اما اگر خصوصی سازی به درستی انجام شود در این صورت تصمیم گیری ها به شیوه ای بهتر انجام خواهد شد زیرا اتخاذ تصمیم در بخش خصوصی راحت تر است، همچنین مجموعه ها تلاش خواهند کرد قیمت تمام شده محصولات را رقابتی کنند.
وی افزود: در صورت تحقق خصوصی سازی صحیح، به طراحی و افزایش کیفیت محصولات توجه بیشتری خواهد شد چراکه هدف رقابتی شدن محصولات پر رنگ خواهد شد. همچنین مجموعه های خصوصی قادر هستند با بیرون از مرزها راحت تر تعامل برقرار کنند و حتی راه های دور زدن تحریم ها برای بخش خصوصی راحت تر است. همچنین دستگاههای نظارتی نمی توانند از مجموعه های خصوصی در مورد نحوه صرف منابع مالی خود توضیح بخواهند مگر اینکه اقدامی در جهت زیان به کشور انجام داده باشند. البته ممکن است در کنار این آثار مثبت، برخی اتفاقات دیگر مانند تعدیل نیرو به وقوع پیوندد زیرا بخش خصوصی با این تعداد نیرو کار نخواهد کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شرکت ها به معنای واقعی خصوصی باشند و خصوصی سازی صنعت خودرو به درستی انجام شود قطعا این امر در کاهش فساد و رانت تاثیر دارد و در این صورت از رانت جلوگیری می شود.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: البته در گذشته گاهی اوقات رانت هایی در شرکت های خصوصی وارد کننده دیده شده که البته از امروز در این خصوص قضاوت نمی کنیم اما مسلم است که اگر مجموعه ها به اهل خود واگذار شوند تاثیرات مثبت شرح داده شده، محقق خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
کاهش ۴۰ درصدی قیمت خودرو در بازار
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از کاهش ۴۰ درصدی قیمت این کالا در بازار از خرداد ماه تاکنون خبر داد.
سعید معتمدی با اشاره به این که در هفتههای گذشته ثبات نرخ ارز و تغییر و تحول در شرکتهای خودرو ساز سبب کاهش قیمتها در بازار خودرو شده است، گفت: افرادی که خودرو را به عنوان کالایی برای سرمایه گذاری خریده اند هم اکنون با زیان ۴۰ درصدی مواجه هستند.
وی این کاهش قیمت را برای همه خودروهای داخلی و مونتاژ دانست و افزود: روند کاهش قیمت با شیب کندی در حال انجام است.
معتمدی افزایش عرضه را از سوی شرکتهای خودرو ساز دلیل دیگر کاهش این قیمتها دانست و ادامه داد: در حال حاضر پراید ۱۱۱ با ۲ میلیون کاهش با قیمت ۴۷ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با قیمت ۴۳ میلیون تومان و تیبا نیز با قیمت ۵۰ میلیون تومان در بازار عرضه میشود.وی گفت: سمند با قیمت ۷۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۲۰۶ تیپ ۲ ساده نیز با قیمت ۷۸ میلیون تومان معامله شده است.رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان این که شرکتهای خودرو ساز خودروهای ناقص را تکمیل و روانه بازار کرده اند افزود: هم اکنون در بازار خودرو رکود کامل وجود دارد، زیرا قیمت این کالا همچنان به قیمت مورد نظر مصرف کننده و خریدار برای خرید نرسیده است.معتمدی با اشاره به انتظار مصرف کنندگان برای کاهش بیشتر قیمت خودرو در بازار گفت: قیمتها در ۲۰ فروردین بسیار پایین بود، ولی هنوز قیمتهای موجود به این تاریخ نرسیده است از جمله پژو ۴۰۵ که در تاریخ ۲۰ فروردین ۶۸ میلیون تومان عرضه شده و هم اکنون ۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله میشود که این اختلاف به دلیل عرضه کم و مدیریت بازار است.وی تغییر و تحول در شرکتهای خودرو ساز را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در دو ماه گذشته شاهد کاهش نرخ ارز و ثبات آن در بازار بوده ایم پس قیمت خودرو نیز میتواند تا قیمتهای ماههای پایانی سال ۹۷ نیز کاهش یابد.رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان این که قیمتهای موجود در بازار خودرو واقعی نیست، گفت: قیمت خودروها از جمله پژو پارس ۱۴ میلیون، ۲۰۶ تیپ ۵ حدود ۱۵ میلیون و پراید ۱۱۱ نیز ۱۰ میلیون دارای حباب است.معتمدی با اشاره به تعیین قیمت تمام شده خودرو افزود: اختلاف قیمت کارخانه و بازار باید به حداقل رسیده و حاشیهای در بازار وجود نداشته باشد.وی با تاکید بر ضرورت فعالیت بیشتر ناظران در بازار خودرو گفت: با ورود جدی ناظران به بازار خودرو این بازار با تعادل روبرو شد که البته این رویه باید تا منطقی شدن قیمت خودرو ادامه پیدا کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.