شماره: 1137 / ۱۳۹۷ بيست و دوم اسفند
تعداد بازدید : 1
کیاموتورز هم پای خود را از چین بیرون کشید
به نظر میرسد که کیاموتورز نیز قصد دارد خط تولید یکی از بزرگترین کارخانههای خود در چین را، تحت تاثیر افزایش رقابتپذیری به حالت تعلیق دربیاورد.چند روز پیش بود که خبری مبنی بر تعطیلی یکی از بزرگترین و قدیمیترین کارخانههای هیوندای موتورز در چین منتشر شد که گزارشها حاکی از آن بود که این خودروساز بزرگ کرهای تحت تأثیر کاهش بیسابقه میزان فروش خودرو در بازار چین که به واسطه افزایش رقابت پذیری، رشد بیسابقه محبوبیت و استقبال مشتریان چینی از خودروهای بومی، تصمیم گرفته بود تولید محصولاتش را در یکی از کارخانههای قدیمی خود در این کشور به حالت تعلیق درآورد.حالا به نظر میرسد که کیاموتورز نیز به عنوان یکی دیگر از شرکتهای خودروسازی کرهای با انتشار یک بیانیه در تصمیمی مشابه اعلام کرده است که خط تولید خودروهایش در چین را تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد کرد.بر اساس گزارش رویترز، این شرکت همچنین اعلام کرده است که هم اکنون در حال بررسی برنامههای مختلف برای افزایش تولید، رقابت پذیری در میزان فروش و موفقیت و پیروزی بر خودروهای چینی است. بنابراین نیاز دارد که به طور موقت تولید خودرو در این کشور را متوقف کند تا بتواند به برنامههای جایگزین، جدید و بهتری نیز فکر کند.
پیشتر کارشناسان و تحلیلگران برآورد و اعلام کرده بودند که خودروهای چینی گوی رقابت را از خودروهای کرهای موجود در بازار این کشور خواهد ربود و این خودروهای بومی توسعه و تولید شده توسط شرکتهای خودروسازی چینی بازار خودروهای کرهای را کساد خواهند کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
معاون امور صنایع وزارت صنعت مطرح کرد:
ضرورت تدوین برنامه مشخص برای صنعت قطعه سازی در سال98
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، تدوین یک برنامه مشخص برای صنعت قطعه سازی در سال 98 را ضروری برشمرد. فرشاد مقیمی، با بیان این مطلب گفت: تشکلهای تخصصی صنعت قطعه سازی با ارایه برنامههای هدفمند از تولید قطعات مورد نیاز خودرو در سال آینده، امکان پیش بینی وضع صنعت خودرو در سال آینده را فراهم خواهند کرد.
وی که در دیدار با نمایندگانی از تشکل های تخصصی صنعت قطعه سازی کشور سخن می گفت، اظهار داشت: بانک مرکزی تسهیلات ویژه ای برای این صنعت اختصاص داده است که با توجه به اتخاذ سیاست های حمایتی ، شاهد بهبود وضعیت این صنعت خواهیم بود.مقیمی با نگاهی به وضع صنعت خودروسازی و قطعه سازی طی چند ماه اخیر گفت: خوشبختانه با اتخاذ تدابیر مناسب در شرایطی که صنعت خودرو ایران با محدودیت های بین المللی روبه رو بود، توانستیم روند تولید خودرو در کشور را مدیریت کرده و امروز تولید کنندگان با قدرت به تولید خود ادامه دهند.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ضمن قدردانی از همراهی تولیدکنندگان در صنعت قطعه سازی گفت: با توجه به مشکلات سرمایه در گردش صنعتگران این بخش و تاثیر این موضوع در فرایند تولید خودرو در کشور، اعطای تسهیلات به این صنعت در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با همکاری بانک ها وضعیت این صنعت کنترل شد.مقیمی افزود : با پیگیری های صورت گرفته، بانک مرکزی اعتبارات خاصی برای صیانت از این صنعت اختصاص داد و ظرف مدت کوتاهی این تسهیلات وارد مدار تولید شد.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقد است، با ایجاد تصویر واقعی از صنعت احتمال بروز مشکلات احتمالی به حداقل رسیده و روند تولید سیر صعودی خود را حفظ خواهد کرد.
مقیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیاست های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از واحدهای تولیدی افزود: بنگاه های اقتصادی با مشکلات متعددی روبه رو هستند که بخشی از این مشکلات به تخصیص ارز و مشکلات گمرکی باز می گردد.
مقیمی افزود: ما برای تسهیل فرآیند تولید، کمیته ای با همکاری بانک مرکزی تشکیل داده و به صورت مستمر مشکلات صنایع را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ می کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد: تولیدکنندگان صنعت قطعه سازی همانند سایر صنایع با ارایه مستندات و طرح مشکلات پیش رو می توانند چالش های ارزی خود را رفع نمایند.
معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت همچنین از برگزاری نشست های مستمر با مسئولان گمرکی خبرداد و خاطر نشان کرد: واحدهای تولیدی قطعه ساز در صورت بروز مشکل با سیستم گمرکی می توانند موضوعات مورد نظر خود را به این معاونت اعلام نمایند تا اقدامات لازم در جهت رفع مشکلات فرایند ترخیص مواد اولیه این صنعت با همکاری گمرک صورت گیرد.
تامین و تولید برخی قطعات توسط وزارت دفاع زمان بر است؛
قول مساعد وزیر صنعت برای تامین نیاز خودروسازان تا اردیبهشت 98
عدم تامین برخی قطعات خاص عامل اصلی افت تولید خودروسازان در ماههای اخیر بوده که با قول مساعد وزیر صنعت و معدن مبنی بر تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان تا اردیبهشت سال آینده، انتظار می رود مشکلی در روند تولید شرکتها ظرف این مدت ایجاد نشود.
با وجود فروش فوری خودروسازان و اختصاص سهم 20 درصدی از تولیدات هر روزه شرکتها برای عرضه در بازار، همچنان قیمت ها در بازار آن گونه که انتظار می رود افت نداشته است هر چند اخبار بازار خودرو حکایت از افت 2 تا 5 میلیونی قیمت برخی از خودروها در بازار دارد اما متاسفانه در این مدت جهش قیمتی که به خصوص در نیمه دوم بهمن ماه در بازار خودرو ایجاد شد هنوز به نرخ مورد انتظار و قیمت واقعی بازنگشته است.
در همین حال روند کنونی بازار نشان می دهد که با وجود رکود حاکم بر بازار، همچنان تقاضای کاذب، مانع از کاهش جدی قیمت ها در بازار خودرو است و افزایش عرضه هم تاکنون نتوانسته تاثیر زیادی بر قیمت ها در بازار بگذارد.
در چنین شرایطی بود که انتظار می رفت با ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات باری از دوش بازار برداشته شده و با تحویل هزاران خودرو مشتریان، شاهد آرامشی در بازار باشیم متاسفانه عدم هماهنگی در تصمیمات مانع از هر گونه گام عملی در ترخیص این خودروها شده و با وجود مصوبات و ابلاغ بخش نامه ها تا این لحظه که عطش تقاضا در بازار خودرو کمی فروکش کرده همچنان هیچ خودرویی ترخیص نشده است.
حال در وضعیتی که برخی پیش بینی ها حاکی بر تاثیر ورود خودروهای دپو شده بر نیاز بازار خودرو دارد، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان می کند که در اوضاع فعلی ورود خودروهای دپو شده در گمرکات نیز نیاز بازار خودرو را تامین نمی کند. به گفته عبدالله رضیان عدم تامین برخی قطعات خاص عامل اصلی افت تولید خودروسازان در ماههای اخیر بوده که با قول مساعد وزیر صنعت و معدن مبنی بر تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان تا اردیبهشت سال آینده، انتظار می رود مشکلی در روند تولید شرکتها ظرف این مدت ایجاد نشود.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس با توجه به اعلام آمادگی وزارت دفاع جهت همکاری با قطعه سازان برای تولید برخی از قطعات خاص و رفع موانع تولید در شرکتهای خودروسازی تصریح می کند: علاوه بر آمادگی وزارت دفاع، پیشنهاداتی هم در این راستا به شرکتهای دانش بنیان شده که مورد موافقت قرار گرفته است اما در این جریان مهم نرخ تولید است که بعید است بتوانند نیاز روز شرکتهای خودروسازی را تامین کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت: تغییر ساختار در صنعت خودرو ضروری است
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: راه برون رفت از مشکلات خودرو، تغییر ساختار در صنعت خودرو است.
سعید زرندی ، درباره برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صنعت خودرو گفت: یک اشکالی وجود دارد که در اذهان عمومی اینطور مطرح میشود که همه مدیران وزارت صمت، مدافع سر سخت صنعت خودرو هستند.
وی گفت: این تلقی درست نیست، بنده خودم اشکالاتی دارم و حتی در جلساتی سختگیری وزیر بر این دو خودروساز را میبینم اما در شرایط فعلی باید دو مسیر را از هم جدا کنیم.
زرندی تصریح کرد: اول دوران کوتاه مدت است، در این وضعیت مواد اولیه تا ۲۰۰ در صد افزایش پیدا کرده و مشکلاتی برای خودروسازها پیش آمده و تعداد زیادی صنایع ما وابسته به این صنعت هستند.
وی افزود: از طرفی از سوی بازار، یک تقاضای خیلی بالایی صورت گرفت و صدها هزار نفر برای ثبت نام اقدام کرده بودند. در این زمان، انتقاد از گذشته دردی را دوا نمیکند، باید سعی میکردیم این وضعیت را مدیریت کنیم که سعی شد با تصمیماتی موضوع کنترل شود و تمرکز بر افزایش تولید قرار گرفت.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای حل مشکل نقدینگی قطعهسازان نیز با همکاری بانک مرکزی، ۴,۰۰۰ میلیارد تومان به قطعهسازان دو خودروساز تسهیلات ارائه شد تا مقداری از مشکلات سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی آنها برطرف شود.
زرندی تاکید کرد: اما در درازمدت باید تغییر ساختار جدی در صنعت خودرو اتفاق بیفتد، متأسفانه سرمایهگذاریهای خارجی در این صنعت نتوانست به خاطر مسائل بعد از برجام ادامه پیدا کند.
وی گفت: باید در کنار این دو خودروساز، خودروسازان دیگری را هم در بلندمدت به این صنعت وارد کنیم.
زرندی توضیح داد: شما بررسی کنید صورتهای مالی این شرکتها قبل از تحریم هم وضعیت مساعدی نداشت یعنی خودشان را برای یک تکانه شدید بیرونی آماده نکرده بودند.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: معتقدیم باید در بلندمدت، دولت، کاملاً از صنعت خودرو خارج شود و باید صنعت خودرو مانند سایر رشته فعالیتها اداره شود.
وی گفت: نباید از وزارت صنعت توقع داشت در ریز موضوعات خودروسازی ورود کند لذا اعتقاد دارم اگر هم وزارتخانه در این صنعت نیاز به ورود داشت، باید از طریق سازمان گسترش آن را پیگیری کند.
زرندی اظهار کرد: البته این مطالب برای شرایط بحرانی مثل این چند ماه نیست، الان نمیشود مدیریت کار را به بازار سپرد اتفاقاً در شرایط بحران باید نظارت جدی داشت اما نباید برنامههای بلندمدت را رها کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 4
لزوم حرکت صنعت خودرو کشور به سمت تولید خودروهای برقی دولت باید شرایط را برای افزایش تولید خودروسازان تسهیل کند
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اعلام می کند که قیمت های بالای فعلی در بازار خودرو به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا است و آنچه که دولت و وزارت صمت می توانند در این راستا انجام دهند این است که شرایط را برای خودروسازان برای اینکه سریع تر به ظرفیت مورد نیاز کشور برسند تسهیل کنند.
شهرام آزادی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو درخصوص طرح ساماندهی صنعت خودرو در مجلس و الزام دولت به ایجاد زمینه تولید داخلی خودروهای برقی و هیبریدی در مدت 5 سال اظهار داشت: تحقق این امر صد در صد امکان پذیر است به شرط اینکه دولت به صورت جدی وارد این موضوع شود.
وی افزود: مساله ضروری آن است که صنعت خودروسازی به سمت توسعه این خودروها حرکت کند و ما موفق شویم تحت برند داخلی خودروهای برقی را داشته باشیم زیرا آینده تکنولوژی خودرو متعلق به خودروهای برقی است و دیر یا زود صنعت خودرو باید به سراغ این موضوع رود و آن چیزی که ماندگار است خودروهای برقی خواهد بود و به همین دلیل لازم است حتما با برند داخلی خودرو برقی داشته باشیم.
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: اگر قصد رفع نیازها از طریق واردات را داشته باشیم قطعا عقب ماندگی ای خواهیم داشت که معادل همین عقب ماندگی است که تکنولوژی خودروهای ما در حوزه خودروهای بنزینی نسبت به تکنولوژی خودروهای موجود در دنیا دارند، بنابراین اگر به موقع کار کنیم و به موقع پروژه های توسعه محصول را اجرا نماییم این عقب ماندگی جبران خواهد شد.
آزادی افزود: وظیفه دولت حمایت از مصرف کنندگان خودرو برقی است و مهم ترین مسئولیت دولت در این حوزه -همانند کشورهای بسیاری که در دنیا وارد این مقوله شده اند- حمایت از مصرف خودرو برقی است. با توجه به اینکه قیمت خودرو برقی بالاتر از خوردو بنزینی است در ابتدای کار دولت حتما باید - با راهکارهایی مانند ریز کردن باتری این خودروها یا تخصیص وام- به حمایت از این عرصه بپردازد. در شروع کار لازم است این محصول در سیستم حمل و نقل عمومی مثل تاکسیرانی به کار گرفته شود زیرا در شروع کار به دلیل قیمت بالاتر امکان اینکه افراد حقیقی بتوانند از این محصول استفاده کنند وجود ندارد.
وی درخصوص الزام دولت در طرح ساماندهی صنعت خودرو به ایجاد زمینه رقابت پذیری ظرف مدت 3 سال و لزوم محدودیت دولت به سیاستگذاری در صنعت خودرو گفت: اگر دولت با سیاست های فعلی حرکت کند و روند فعلی ادمه پیدا کند امکان ایجاد رقابت و پایان تصدی گری دولت در حوزه خودرو وجود ندارد.
وی افزود: وقتی که رقیبی در بازار وجود ندارد و خود دولت عملا امکان رقابت را مسدود کرده نمی توان گفت که دولت در حال حرکت در این چارچوب است مگر اینکه دولت سیاست های خود را تغییر دهد. بحث رقابت مربوط به این امر است که مردم در کلاس های مختلف خودروهای گوناگون حق انتخاب داشته و قادر به خریداری باشند و در این راستا قاعدتا یک بخش از خودروهای مورد نظر، خودروهای خارجی خواهند بود اما وقتی که درهای کشور بسته است عملا رقابتی وجود ندارد و به نظر می رسد که نمی توان به سطحی از تکنولوژی رسید که مردم از سطح کیفی و تکنولوژی و قیمت محصولات راضی باشند.
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درخصوص راهکارهایی که وزارت صمت می تواند از آن طریق سریعتر به یک نقطه تعادل در قیمت خودرو برسد، گفت: تا زمانیکه مساله عرضه و تقاضا حل نشود موضوع قیمت خودرو حل نخواهد شد. آنچه که وزارت صمت می تواند انجام دهد این است که شرایط را برای خودروسازان برای اینکه سریع تر به ظرفیت مورد نیاز کشور برسند تسهیل کند. قیمت بالای خودرو که در حال حاضر در بازار ایجاد شده به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا است و این مساله هر چه سریعتر باید برطرف شود.
آزادی افزود: یکی از مشکلاتی که وجود دارد مساله نقدینگی است که با توجه به بدهی هایی که در صنعت خودروسازی کشور وجود دارد مشکل ساز شده و قرار بود دولت در این زمینه بویژه در بخش قطعه سازی مساعدت کند. مشکل دوم موضوع واردات قطعاتی است که باید از خارج تامین شوند و نیز کانال های مالی و مسائلی که مربوط به تحریم است باید هرچه سریعتر گشایش یابند تا بتوان ظرفیت را به ظرفیت سابق رساند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
قیمت خودرو کاهش یافت ولی خبری از خریدار نیست
مشتریان در انتظار ورود خودروهای پلاک 98 به بازار هستند
یکی از فعالان بازار خودرو اعلام می کند که با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال جدید، خریدار واقعی خودرو بخصوص در مورد خودروهای داخلی منتظر سال نو می ماند تا علاوه بر آنکه قیمت ها دقیقتر مشخص شود، خودرو را با پلاک 98 خریداری کند.
کاظم محمدی نیکخواه اظهار داشت: در روزهای اخیر، سرعت و شدت افزایش قیمت خودرو تا حدی کاهش یافته و شتاب قیمت خودرو با یک ترمز همراه بوده و قیمت خودرو در بازار افت داشته است اما همچنان خرید و فروشی در بازار خودرو انجام نمی شود.
این فعال بازار خودرو افزود: فروشنده از قیمت جهشی پایین آمده و قیمت خودروها حدود 4 تا 7 درصد و در خصوص بعضی از خودروها تا 10 درصد کاهش یافته اما همچنان خریدار رغبتی به خرید ندارد.
وی افزود: البته درخصوص عدم خرید خودروهای داخلی در این روزها مساله دیگری نیز وجود دارد و آن اینکه با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، خریدار ترجیح می دهد خودرو را در سال جدید و با تغییر مدل و با پلاک 98 خریداری کند و این مساله درخصوص عدم خرید خودرو مزید بر علت می شود.
محمدی نیکخواه افزود: مساله دیگر این است که واقعا مصرف کننده ای به این شکل وجود ندارد که خودرو را –اعم از وارداتی یا داخلی- با دو برابر قیمت مصوب خریداری کند. از طرف دیگر در روزهای گذشته قیمت دلار نیز کاهش یافته و تمام این عوامل دست به دست هم داده و باعث ایجاد رکود در بازار شده است.
وی درخصوص وضعیت بازار خودرو در روزهای پایانی سال گفت: خودرو همانند لباس کودک نیست که حتما لازم باشد در شب عید خریداری شود و حدودا در 10 سال گذشته شاهد این امر بوده ایم که هجوم برای خرید خودرو در روزهای پایانی سال حکمفرما نبوده است، بنابراین در این روزها به سمت و سوی این رکود می رویم و تعطیلی فروردین را نیز پیش رو خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم در سال 98 به ثبات قیمت در بازار خودرو برسیم.
محمدی نیکخواه افزود: خریدار واقعی خودرو در روزهای پایانی سال منتظر سال جدید می ماند تا علاوه با اینکه قیمت ها به شکل دقیقتری مشخص شود، مدل ها نیز تغییر کند و خودروها با پلاک 98 عرضه شوند. هم اکنون مصرف کننده واقعی در بازار وجود ندارد، در گذشته در روزهای پایانی سال مدل خودرو را تغییر می دادند و تبدیل به احسنت می کردند اما هم اکنون شاهد این امر نیستیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 5
عملکرد مطلوب گروه سایپا در شرایط تحریم؛ رتبه نخست طراحی، مهندسی و بومیسازی خودروهای تجاری به زامیاد رسید
در مراسم اختتامیه اجلاس سراسری «طرح انتخاب ملی» که با حضور جمعی از مسئولین و کارشناسان شرکتهای داخلی، در محل سالن همایشهای صداوسیما (تهران) برگزار شد، شرکت زامیاد به سه عنوان ارزشمند دست یافت و مورد تقدیر قرار گرفت.
در این اجلاس که باهدف معرفی دستاوردها، توانمندیها، خدمات و تولیدات ویژه و نوین مجموعهها و کمک به توسعه فروش محصولات و خدمات برگزار شد؛ شرکت زامیاد با توجه به سوابق، دستاوردها و عملکرد مطلوب در شرایط تحریم در سه بخش ملی و بینالمللی در حضور مقامات و مسئولین کشوری مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، با توجه به برنامههای مدون شرکت زامیاد در زمینه توسعه و تنوع محصول، این شرکت موفق به کسب نشان زرین مدیریت خلاق و رتبه نخست طراحی، مهندسی و بومیسازی در صنعت خودروهای سنگین و نیمه سنگین شد.
همچنین نگاه هوشمندانه این شرکت به اجرای فرآیند خاص تولید خودروهای تجاری منجر شد گواهینامه عالی «برترین توانایی رقابتی در صنعت خودروسازی» توسط انجمن بینالمللی مدیریت خلاق انگلستان به زامیاد اعطاء شود.
این گزارش میافزاید: مرتضی بانک مشاور رئیسجمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان اجلاس سراسری «طرح انتخاب ملی»، بهپاس کارآفرینی، حفاظت از منابع ملی و بهبود سهم صنعت در اقتصاد ملی در راستای تقویت و تحکیم بنیانهای اقتصادی کشور با اهداء لوح سپاس از اقدامات شرکت زامیاد در این عرصه تقدیر کرد.
مدیرعامل شرکت زامیاد در گفتگویی ضمن اشاره به دستاوردهای این شرکت در سال 97 گفت: زامیاد باوجود تحریمها و فشارهایی که در حوزه صنعت خودرو وجود داشت، توانست دستاوردهای قابلتوجهی را در قالب رشد تولید، تنوع محصول و انواع پروژههای غیر تولیدی به دست آورد که از آن جمله میتوان به تولید و عرضه انواع متنوع وانتبار در رده های مختلف بر اساس سلایق مشتریان، تولید برترین ون آمبولانس کشور، حفظ و ارتقاء ارائه خدمات به مشتریان در نمایندگیهای مجاز و کسب تندیس برترین شرکت خودروساز کشور در حوزه حسابرسی داخلی ایران، کسب رتبه دوم ISQI در رضایتمندی مشتریان (خودروهای تجاری) و رکورد فروش قطعات یدکی در زامیاد طی 10 سال گذشته اشاره کرد؛ که این تنها بخشی از موفقیتهایی است که تلاش و همت همکاران پرتلاش شرکت زامیاد حاصلشده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
پورشه از افزایش
تولید نخستین خودروی الکتریکی خود خبر داد
در پی پیش خرید شدن دست کم 20 هزار دستگاه خودروی «تایکان» - نخستین مدل تمام برقی پورشه - این شرکت آلمانی اعلام کرد تصمیم دارد میزان تولید این خودرو را افزایش دهد.
پورشه تایکان که یک خودروی سدان تمام برقی است، در ماه سپتامبر سال جاری میلادی به صورت رسمی معرفی می شود.
بنابر گزارش های خبری، انتظار می رود این محصول در نمایشگاه خودروی فرانکفورت (پائیز 2019) در معرض نمایش قرار گیرد.
اگرچه هنوز نمونه جاده ای پورشه تایکان معرفی نشده است، اما نزدیک به 20 هزار نفر با پرداخت مبلغ 2 هزار و 500 یورو این خودرو را پیش خرید کرده اند.
پورشه برای تامین این تقاضا، زمان تولید را به حداقل کاهش داده است.
به گفته «دِتِلف فون پلاتن» رئیس بخش فروش پورشه، علاقه مشتریان و طرفداران این خودرو، این شرکت را بر آن داشته تا ظرفیت تولید تایکان را افزایش دهد.این خودرو به دو موتور برقی مجهز می شود که در مجموع قدرتی برابر با 600 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد. باتری مورد استفاده در پورشه تایکان، بردی بیش از 500 کیلومتر را برای آن به همراه دارد.
راننده با چهار دقیقه شارژ توسط شارژر مخصوص، می تواند مسافتی برابر با 100 کیلومتر را با آن طی کند. موتورهای مورد استفاده در این خودرو گشتاور بالایی تولید می کند به همین سبب تایکان شتاب بالایی دارد.
سرعت پورشه تایکان در کمتر از 3.5 ثانیه از صفربه 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.این گزارش حاکی است پورشه اکنون یکی از سودآورترین برند (نشان تجاری) زیر مجموعه گروه خودروسازی فولکس واگن به شمار می آید و موفقیت آن برای آینده حضور این گروه در بازار خودروهای برقی، ضروری خواهد بود.
فولکس واگن مبلغی حدود 40 میلیارد یورو را برای توسعه این خودروی برقی و خودروهای مجهز به جدیدترین فناوریهای تکنولوژی (ماشین متصل) اختصاص داده است و بنا دارد تا سال 2025، دست کم 50 مدل تمام برقی را وارد بازارهای جهانی کند.
تیونینگ تویوتا سوپرای جدید
علیرغم بازخوردهای مختلف پس از رونمایی تویوتا سوپرای جدید، خودروی اسپرت این برند ژاپنی اکنون پیش فروش بالایی دارد.در واقع تمام نسخه های اروپایی مدل 2019 این خودرو اکنون به فروش رفته اند و این خودروساز پیش فروش جدید را برای مدل 2020 آن آغاز خواهد کرد.اما سوپرای جدید همیشه جذاب است و شرکت های تیونینگ چیزهای جدیدی برای پروژه های خود دارند. نسخه تیون شده جدید این خودرو توسط Tra-Kyoto و برند Rocket Bunny گواهی بر این مدعی است. این تیونر اولین طراحی ها از محصول مبتنی بر سوپرا به نام Pandem Supra را منتشر کرده است.
ترکیب خودروی اسپرت ژاپنی و یک شرکت تیونینگ می تواند تنها یک معنی داشته باشد؛ بسته ارتقایی بدنه فوق عریض، اسپویلر ثابت بزرگ، سیستم تعلیق عالی و رینگ های سفارشی. هر سه این ویژگی ها به همراه دیفیوزرهایی مازاد و سیستم اگزوز قابل توجه تر در پروژه جدید Tra-Kyoto دیده می شوند.
البته این تصاویر فعلا مراحل ابتدایی روند ساخت این محصول هستند چرا که فعلا تصاویر کامپیوتری آن منتشر شده اند. این تیونر زمان معرفی این محصول را اعلام نکرده و گمان می رود حداقل چند ماه دیگر تا معرفی Pandem Supra در دنیای حقیقی باقی مانده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.