شماره: 1137 / ۱۳۹۷ بيست و دوم اسفند
تعداد بازدید : 0
اخبار
در مذاکره همتی با همتای عراقیمطرح شد؛
بخش اول مطالبات ایران از عراق واریزشد
رئیس کل بانک مرکزی کشورمان که همراه رئیس جمهور به بغداد سفر کرده است، با همتای عراقی خود در خصوص تسهیل امور بانکی بازرگانان و بانک های ایرانی در این کشور رایزنی کرد.به گزارش بانک مرکزی ایران، در جریان دیدار رئیس جمهور کشورمان و هیئت همراه با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق، عبدالناصرهمتی رئیس کل بانک مرکزی در مذاکرات مفصل با همتای عراقی خود نحوه پیگیری و اجرای توافق ماه گذشته بانکهای مرکزی دو کشور را مورد بحث وتوافق قرار داد.بنا به این گزارش، روز گذشته اولین بخش از مطالبات دولت ایران به حساب بانک مرکزی کشورمان واریز شد. از ۱۲ میلیارد دلار صادرات ایران به عراق ۴ میلیارد آن صادرات برق و گاز است.
در این جلسه در مورد تسهیل امور بانکی صادرکنندگان کالا و خدمت ایرانی و نیز فعالیت شعب بانکهای ایرانی در عراق و ایجاد روابط کارگزاری بانکهای ایرانی با بانکهای عراقی و ضرورت قبول ضمانت نامههای دیناری به جای ضمانت نامه دلاری برای فعالیت پیمانکاران ایرانی به طور مفصل گفتوگو شد.
افتخاری دیگر برای ایران توسط گروه مالی پاسارگاد؛
تولید انبوه کاتد مس برای اولین بار
در جهان توسط شرکت میدکو
تولید کاتد مس به روش تانک بایولیچینگ، در مجتمع بابک مس ایرانیان از شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ میدکو، برای اولین بار در جهان، با حمایت بانکپاسارگاد آغاز شد.
به گزارش روابطعمومی بانکپاسارگاد، طی مراسمی با حضور جمعی از مدیران و دستاندرکاران پروژه، بهرهبرداری از پروژه تولید کاتد مس به روش تانک بایولیچینگ، برای اولین بار در دنیا، آغاز شد.
بر اساس این خبر، مدیرعامل بانکپاسارگاد، بهرهبرداری از این طرح مهم و ملی را تقدیم به ملت شریف ایران کرد و برای عوامل و دستاندرکاران آن آرزوی موفقیت نمود. همچنین دکتر پورمند مدیرعامل شرکت میدکو، این موفقیت را که برای اولین بار در دنیا توسط نیروهای متخصص میدکو، در مجتمع بابک مس ایرانیان عملی شدهاست تبریک گفت و اظهار داشت: این مهم یک تغییر بزرگ تکنولوژیک در سطح جهان و در صنعت مس است که با حمایتهای ویژه دکتر قاسمی به انجام رسیدهاست.
گفتنی است مجتمع بابک مس با ظرفیت تولید 50 هزار تن کاتد مس و 12 هزار تن لوله مسی در سال فعالیت میکند. در روش تانک بایولیچینگ با استفاده از نوع خاصی از باکتریهای غیرمضر محصول نهایی استحصال میشود. دانش این تکنولوژی سازگار با محیطزیست توسط متخصصین ایرانی طی 5 سال پژوهش و تلاش مستمر ایجاد و راهاندازی شدهاست. از مزایای اصلی روش تانک بایولیچینگ میتوان به حذف کورههای ذوب و در نتیجه کاهش قابل ملاحظه آلایندگی و همچنین صرفهجویی در مصرف آب و منابع انرژی در راستای حمایت از محیطزیست و ایفای مسئولیتهای اجتماعی اشاره کرد.
به دنبال کسب این موفقیت ارزشمند توسط شرکت میدکو، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران طی پیامی، این موفقیت را به شرکت میدکو تبریک گفت. در پیام مهندس محمدرضا بنیاسدیراد خطاب به دکتر پورمند آمدهاست:« خداوند بزرگ را شاکریم که با مدیریت و درایت حضرتعالی و همت همکارانتان در آن مجموعه بزرگ صنعتی، طرح بومی تولید کاتد مس به روش بایولیچینگ در مجتمع بابک مس ایرانیان از شرکتهای زیرمجموعه هلدینگ میدکو به ثمر نشسته است.بیتردید، بهرهگیری این پروژه از دانش و توان متخصصان بومی، بدون اتکا به تکنولوژی خارجی، حکایتگر این حقیقت روشن است که ایران عزیز ما با اعتماد به سرمایههای عظیم خود و توانایی فرزندان سختکوش این مرز و بوم، میتواند در راه بومیسازی و در مسیر پیشرفت و تعالی گامهایی بلند بردارد.
اینجانب، بهرهبرداری از این طرح مهم را که علاوه بر نتایج چشمگیر در عرصه تولید ملی، ثمرات زیستمحیطی بزرگی نیز در پی دارد، به شما و همه دستاندرکاران این پروژه تبریک میگویم و بهروزی و توفیق روزافزونتان را از درگاه خداوند منان آرزومندم.»
با هدف معرفی نوآوریها؛
فرابورس ایران از فیناستارز پلاس
رونمایی میکند
فرابورس ایران با هدف شناسایی و معرفی نوآوریها در حوزه فناوریهای مالی، از فیناستارز پلاس به عنوان یکی از رویدادهای تخصصی فیناستارز رونمایی میکند.
به گزارش فرابورس، از روز بیستویکم اسفندماه ۹۷ ثبتنام در فیناستارز پلاس از طریق وبسایت این رویداد به نشانی finstars.ir آغاز شده و مهلت نامنویسی تا ۱۷ فروردینماه ۱۳۹۸ است.
رویداد نمایشگاهی فیناستارز پلاس یکی از حلقههای زنجیره خدمات فیناستارز است که در آن امکان ارتباط کسبوکارهای نوپای فعال در حوزه فینتک با سرمایهگذاران فراهم خواهد شد.
فیناستارز پلاس دو برنامه جدید مشاوره عمومی و خصوصی کسب و کار و کانال جذب سرمایه خواهد داشت. به این ترتیب دورههای منتورینگ، شبکهسازی و جذب سرمایه با مشارکت فعالان حوزه نوآوری و کارآفرینی در فیناستارز پلاس برگزار میشود که جزئیات این برنامهها به زودی از طریق وبسایت فین استارز اعلام میشود.
سرمایهگذاران و سرمایهپذیران در حوزههای بلاکچین، ارزهای دیجیتال، حقوقی، معاملات الگوریتمی، ATO، STO، RegTech، InsureTech، ShariaTech، Payment، Accounting، Financial literacy، Financial advisor، Robo-advisor، Cybersecurity، Auditing و Fund administration میتوانند برای حضور در فیناستارز پلاس ثبتنام کنند.
گفتنی است که رویداد فیناستارز به عنوان بزرگترین گردهمایی استارتآپها و فعالان فینتک با هدف رفع نیازهای فناورانه بازارهای مالی کشور، سه دوره پیاپی تحت عناوین فیناستارز ۲۰۱۶، فیناستارز ۲۰۱۷ و فیناستارز ۲۰۱۸ برگزار شده است.
فرابورس ایران در سال ۹۸ نیز همزمان با دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به منظور کمک به توسعه اکوسیستم فینتک و تأمین مالی کسبوکارهای استارتآپی از فیناستارز پلاس به عنوان تازهترین رویداد تخصصی فیناستارز رونمایی خواهد کرد تا از طریق آموزش، ارائه خدمات حقوقی، حل چالشهای مؤسسات مالی و سرمایهگذاری، پرورش منابع انسانی، خدمات جذب سرمایه، معرفی محصولات و کمک به شبکهسازی مؤثر به ارتقای جایگاه بینالمللی صنعت فینتک ایران کمک کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
وزیر اقتصاد در حاشیه اجلاس خبرگان رهبری مطرح کرد؛ تمام بنگاههای بانکهای دولتی واگذار می شوند
وزیر اقتصاد از واگذاری تمامی بنگاههای بانکهای دولتی تا پایان سال ۹۸ خبر داد.
فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران در حاشیه ششمین اجلاس رسمی خبرگان در مورد حضور خود در این اجلاس با بیان اینکه جلسه خوبی بود، گفت: اعضای مجلس خبرگان منتخب مردم هستند و ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با مردم دارند و مورد مراجعه آنها هستند و در این جلسات انتظار دارند شرایط فعلی اقتصاد تبیین شود و پرسشهایی که در این زمینه دارند، مورد بررسی و پاسخ داده شود.
وی ادامه داد: امروز توفیقی حاصل شد تا گزارشی از شرایط و مشکلات اقتصادی ایران ارائه دهم و بعد از آن اعضای خبرگان در حوزههای مختلفی، چون واگذاریها، خصوصیسازیها، قیمت کالاهای اساسی سوالاتی داشتند و انتظار داشتند که من اقداماتی که دولت در این زمینه نرخ ارز و مدیریت بازار ارز انجام داشته است را توضیح دهم.
وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در شیفت صبح، بخشی از توضیحاتم را ارائه دادم، تصریح کرد: خوشبختانه به من وقت داده شد که در جلسه بعداز ظهر نیز توضیحات تکمیلی خود را ارائه دهم؛ این امر طبیعی است که اعضای خبرگان سوالاتی داشته باشند و ما نیز باید مجهز به تبیین مسائل و مشکلات شویم و من فکر میکنم توضیحاتی را ارائه دهیم که مورد استفاده اعضا قرار بگیرد.
وی با اشاره به ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: اصرار و تدبیر دولت این است که مانع از فشار بر روی طبقات پایین جامعه شود به همین دلیل، دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را اختصاص داد، اما اگر قرار باشد دولت این ارز را اختصاص دهد و اثرش را بر روی زندگی مردم و چند دهک پایین نبیند، فایدهای ندارد برای همین دولت اکنون در حال مطالعه اتخاذ روشهایی است که هدف اصلی مورد توجه قرار گیرد.
وزیر اقتصاد در مورد نوسان قیمت ارز تصریح کرد: خوشبختانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی تدبیری مناسب برای سیاستهای مناسب برای برگشت ارز اتخاذ کرده است و در نشستی که داشتیم تصمیم گرفته شد که برای برگشت ارز تدابیر ویژهای را اتخاذ کنیم و مشوقهایی برای برگشت ارز تعیین کردهایم و این اتفاقات سبب میشود که با کاهش تقاضا کمتر و عرضه بیشتر شود و این افزایش ارز فشار شب عید را کاهش میدهد.
دژپسند در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در مورد موفقیت دولت در تحقق شعار سال جاری گفت: تراز تجاری یازده ماهه کشور یک و نیم میلیارد دلار مثبت است و این نشان مثبتی کاهش واردات در کشور است و بخش قابل توجهی از کالاها در داخل تولید میشود و این همان اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای داخلی است که البته باید بیشتر شود.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد برنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای کاهش بنگاهداری بانکها هم گفت: در این خصوص برنامهای را تدوین کردهایم که در صورت تأیید این برنامه در مراجع ذی صلاح تا یک سال آینده تمامی بنگاههای بانکهای دولتی واگذار خواهد شد و آخر سال ۹۸ خبرهای خوبی در این زمینه به مردم خواهیم داد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 4
ترسیم فصلی نوین در تعاملات متقابل بانک ملی ایران و شرکت خدمات انفورماتیک
مدیرعامل بانک ملی ایران در بازدید از شرکت خدمات انفورماتیک، هدف از این بازدید را معماری نوین همکاری های آینده بین دو طرف عنوان کرد و گفت: این همکاری ها به نفع مردم و مشتریان بوده و سبب افزایش کیفیت خدمات و محصولات بانک ملی ایران خواهد شد.
به گزارش اخبار صنعت، محمدرضا حسین زاده که همراه با سایر اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران در شرکت خدمات انفورماتیک حضور یافته بود با بیان اینکه دورنمای خوبی از همکاری دو طرف ملاحظه می شود، افزود: با گسترش روند رو به رشد تعاملات فی ما بین، حرکت بانک ملی ایران در رسیدن به جایگاه اول نوآوری بیش از پیش سرعت می گیرد و این بانک همانگونه که در میزان تراکنش ها در جایگاه نخست قرار دارد؛ در ارائه خدمات مبتنی بر جدیدترین فناوری های روز هم پیشتاز خواهد بود.
در این نشست همچنین مدیرعامل بانک ملی ایران دلیل حضور در شرکت خدمات انفورماتیک را قدردانی از زحمات و اقدامات مدیریت ارشد و کارکنان این شرکت عنوان کرد و ضمن تاکید بر جایگاه حاکمیتی بانک ملی ایران خاطر نشان کرد: بانک ملی ایران همیشه در جایگاه نخست بوده و باید در ارائه خدمات و محصولات نوین به مشتریان نیز پیشتاز باشد که این مهم با همکاری شرکت خدمات انفورماتیک محقق می شود.
حسین زاده برخورداری از رویکرد نوآورانه در تمامی تعاملات و پروژههای مشترک بین شرکت خدمات انفورماتیک و بانک ملی ایران را مورد تاکید قرار داد و خواستار آن شد که پروژه موفق تحویلداری تحت وب که به گفته وی، در نوع خود انقلابی فناورانه را در بانک منجر شده و سکوی پرشی برای پیشبرد اهداف بانک به شمار می رود؛ در سه ماهه اول سال آینده به طور کامل به اجرا درآید.
در ادامه این دیدار، سید ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک، این شرکت را با توجه به سطح همکاری های دو طرف، بخشی از خانواده بانک ملی ایران ذکر کرد و ضمن تایید سخنان مدیرعامل این بانک در خصوص سطح بالای تعاملات در سال های اخیر، خاطر نشان کرد: بانک ملی ایران در جایگاه رهبری صنعت بانکداری کشور قرار دارد؛ علاوه بر این قطعا نقش محوری این بانک در تحولات آینده به ویژه در بهرهگیری از داده های موجود به عنوان ابزار کلیدی برای تصمیم گیری های دقیق و هدفمند، بیش از پیش نمایان خواهد شد.
در این بازدید همچنین فرهاد فائز معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک با ارائه گزارشی از همکاری های این شرکت با بانک ملی ایران بیان کرد: بانک ملی ایران هم اکنون با داشتن بیش از سه هزار و 200 شعبه، نه هزار خودپرداز و 57.5 میلیون کارت بانکی فعال، بزرگ ترین بانک کشور محسوب می شود.
وی افزود: در 11 ماهه نخست امسال بانک ملی ایران بیش از 6.3 میلیارد تراکنش شتاب داشته است که رشد 32 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.
معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک همچنین پروژه های تحویلداری تحت وب، آغاز پیاده سازی استاندارد EMV در حوزه کارت، رمز یکبار مصرف نرم افزاری، توسعه سامانه های مقابله با پولشویی، افزایش سرویس های مدیریت کانال، ارتقای سامانه پرداخت قبوض و عملیاتی کردن سامانه نهاب را به عنوان مهم ترین پروژه های جاری در همکاری بین شرکت خدمات انفورماتیک و بانک ملی ایران عنوان کرد.
مدیرعامل بانک ملی ایران در این دیدار به همراه اعضای هیات مدیره این بانک، از بخش های مختلف سایت شرکت خدمات انفورماتیک و نیز مرکز پایش بازدید کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 4
چهارمحور بهبود سازمانی بانک مسکن در سال ۹۷
رییس اداره کل سازمان ها و روش های بانک مسکن چهار محور مهم در راستای بهبود عملکرد بانک مسکن در حوزه تحت اختیار این اداره در سال ۹۷ را تشریح کرد.
محمود یوسفی، رییس اداره کل سازمان ها و روش های بانک مسکن، در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن، اعلام کرد: به طور کلی اقدامات انجام شده در این اداره کل طی سال 97 را می توان در قالب دست کم چهار محور عمده خلاصه سازی کرد که هر کدام از اقدامات انجام شده در این زمینه در زیر مجموعه این چهار محور قرار می گیرند.وی با بیان اینکه در سال 97 یکی از مهمترین اهداف و برنامه های اصلی بانک مسکن تاکید بسیار بر مبحث بهره وری سازمانی و افزایش بهره وری بوده است خاطر نشان کرد:برای تحقق این هدف مجموعه ای از اهداف به منظور چابک سازی،منطقی سازی و اصلاح سازمانی بانک مسکن انجام شد.
به گفته وی همچنین در راستای همین هدف،مجموعه ای از اقدامات در جهت مدیریت هزینه ها،افزایش منابع و همسویی با سیاست های پولی و مالی بانک مرکزی در راستای تخصیص بهینه و صحیح منابع بانکی و جلوگیری از سو استفاده های مالی احتمالی در دستور کار قرار گرفت.
این در حالی است که در مجموعه دیگری از اقدامات انجام شده سیاست هایی به منظور حمایت از متقاضیان بازار مسکن از طریق افزایش سقف برخی از تسهیلات اعطایی از سوی بانک مسکن و یا افزایش انعطاف در شرایط پرداخت تسهیلات به متقاضیان اعمال شد؛این در حالی است که کلیه اقدامات انجام شده درون سازمانی نیز با هدف ارتقا بهره وری به منظور افزایش کیفیت خدمت رسانی به مشتریان بانک مسکن و در نهایت افزایش توان تسهیلات دهی به متقاضیان بخش مسکن طراحی شده و به مرحله اجرا درآمده است.
بنا بر اعلام یوسفی،در این راستا مجموعه ای از اقدامات انجام شده در بانک مسکن طی سال 97 در راستای تسهیل سیاست های اعتباری بانک طراحی و اجرا شد؛از سوی دیگر همچنین در جهت ارتقای مفهوم مشتری مداری در بانک مسکن،کاهش بوروکراسی و حذف امور موازی اقدامات متعددی انجام شد.
رییس اداره کل سازمان ها و روش های بانک مسکن در تشریح برخی از اقدامات انجام شده ذیل چهار محور گفته شده از افزایش سقف تسهیلات از محل حساب پس انداز مسکن جوانان در حدود دو برابر سقف های قبلی،کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم به 8 درصد در خارج از بافت های فرسوده و 6 درصد در بافت فرسوده،افزایش طول دوره بازپرداخت تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم از 12 سال به 15 سال در بافت های فرسوده،انعطاف در برخی از شرایط مربوط به تعیین واجدان شرایط دریافت تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن را از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در سال 97 در این زیرمجموعه عنوان کرد.
همچنین بنا بر اعلام وی در سال 97 به منظور ارتقای بهره وری و همچنین افزایش توان تسهیلات دهی بانک مسکن و تجهیز بهینه منابع،سیاست هایی برای تجهیز منابع بیشتر و برقراری امکان اختصاص تسهیلات قرض الحسنه به تعداد بیشتری از متقاضیان و مشمولان علاوه بر ارتقای سطح کیفی و کمی جوایز حساب های قرض الحسنه انجام شد.
همچنین تغییراتی در نحوه صدور چک های تضمین شده بانکی مطابق با دستورالعمل بانک مرکزی به عمل آمد تا مسیرهای مربوط به برخی سوء استفاده های احتمالی در این خصوص مسدود شود.
یوسفی همچنین از اعمال سیاست هایی به منظور افزایش مشتری مداری در بانک مسکن،کاهش بوروکراسی و حذف امور زائد در قالب پیاده سازی برخی از برنامه های اجرایی در بانک مسکن در سال 97 خبر داد؛به گفته وی با به روز رسانی برخی ازقوانین و مقررات و همچنین بهبود روش ها تلاش شد ضمن افزایش بهره وری سازمانی در مجموعه بانک مسکن،تا حد امکان امور تسهیل شود.بر این اساس،ساده سازی و روان سازی فرم های مطبوعاتی به منظور کاهش هزینه ها و اتلاف وقت همکاران و مشتریان و بازنگری در برخی از دستورالعمل ها و همچنین استفاده بهینه از منابع و نیروی انسانی بانک در بخش های مختلف به منظور افزایش کیفیت خدمت رسانی به مشتریان بانک مسکن در دستور کار قرار گرفت؛همچنین در سال 97 آیین نامه رفتار حرفه ای کارکنان بانک مسکن به منظور ارتقای سطح فرهنگ حرفه ای کارکنان و افزایش کارایی آن ها در راستای رضایتمندی مشتریان تدوین شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 4
جزئیات نظارت بیمه مرکزی بر صدور بیمه نامهها
رئیس مرکزICT بیمه مرکزی، با تاکید بر ضرورت الزام صدور کد یکتا از سوی شرکتهای بیمه برای بیمه نامه های شخص ثالث، گفت: اگر شرکت های بیمه این کد را به مردم ندهند، تخلف کرده و باید پاسخگو باشند.
سیدقاسم نعمتی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با بیان اینکه بیمه مرکزی از اواخر سال ٩٠ سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه را طراحی کرده، گفت: جمع آوری اطلاعات به منظور نظارت بر شرکتهای بیمه و نیز مکانیزه کردن فرآیندهای درون سازمانی و ابزار نظارتی نیز از این طریق فراهم میکند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی افزود: بیمه مرکزی موظف است اطلاعات مورد نیاز از بانکهای اطلاعاتی موجود در صنعت بیمه را در سنهاب گرد هم آورده و در این راستا شبکه فناوری اطلاعات بین بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه طراحی شده و اطلاعات را مبادله میکنیم که براین اساس، میز خدمت الکترونیکی بیمه مرکزی طراحی شده و بخشی از محصول نهایی بیمه میتواند در اختیار متقاضیان قرار گیرد که شامل اصالت بیمهها، ارزیابها، اکچوئرها، دریافت مجوز کارگزاری بیمه و مواردی از این دست است که این مستندات در اختیار مسئولان قرار میگیرد و در این بستر اصالت مدارک متقاضیان سنجیده میشود.
وی تصریح کرد: شکایتها نیز در سنهاب قابل ثبت است و نتایج آن نیز در اختیار شاکی قرار میگیرد. پس این سامانه برای صنعت بیمه و بیمه مرکزی حائز اهمیت است. این در حالی است که خودروهای فاقد بیمه نامه به نیروی انتظامی معرفی میشود و در نهایتِ تعامل به صورت آنلاین و ٢٤ ساعته میتوان از این موضوع اطلاع یافت که چه خودروهایی بیمه ندارند یا اینکه خودرو وجود خارجی دارد که برای آن بیمه نامه صادر شده است.
به گفته نعمتی، جامعه آماری خوبی برای تصمیم سازی و تصمیم گیری در صنعت بیمه فراهم شده است، ضمن اینکه با توافق نامهای که با نیروی انتظامی امضا شده کار تبادل اطلاعات در صنعت بیمه به خوبی انجام میشود. البته ما تلاش داریم استاندارد مشترک در صنعت بیمه ایجاد کنیم تا اطلاعات تبادل یابد و در سال آینده نیز اطلاعات ریز را به صورت مکانیزه دریافت نمائیم. ما ٢٤ قلم اطلاعاتی از همه شرکتهای بیمه دریافت میکنیم اما اطلاعات ناقص ارائه میشود و ریز و جزئیات آن مشخص نیست. اکنون ما سیستم مکانیزه نظارتی در حوزه بیمه نامهها نداریم و آمارها فقط کمی است.
وی اظهار داشت: استاندارد سازی بیمه شخص ثالث در سال ٩٦ محقق و اجرا شد واکنون اطلاعات بیمه شخص ثابث استاندارد شده است و در لحظه صدور بیمه نامه و قبل از چاپ آن، اطلاعات به بیمه مرکزی ارسال شده و قوانین و مقررات سنجیده میشود و اگر اطلاعات داده شده صحیح باشد، کد یکتا در لحظه صدور بیمه نامه صادر میشود و به مشتری داده میشود، در غیر این صورت اجازه صدور بیمه نامه داده نمیشود.
نعمتی گفت: در شرایط کنونی امکان این وجود دارد که اگر اطلاعات فروش و تخفیفهای در نظر گرفته شده، صحیح نباشد، بیمه نامه صادر نشود اما هنوز در برخی از شاخصها اگرچه شناسایی صورت میگیرد و اطلاعات آن به بیمه مرکزی ارسال میشود، اجرایی نمیشود.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی با بیان اینکه اگر بیمه نامه شخص ثالث بدون کد یکتا باشد، شرکت بیمه تخلف کرده، ولی مکلف به ارائه خدمات بیمهای به خریدار است، گفت: شرکتهای بیمهای مکلف به صدور کد یکتا هستند و در غیر این صورت تخلف کرده و باید پاسخگو باشند. این در حالی است که امسال ٢١ میلیون و ٢٠٠ هزار خودرو کد یکتا در بیمه نامه شخص ثالث دریافت کردهاند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
شیوع تخلفات در معاملات طلای آبشده
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران،فروش آبشده و شمش طلا، فقط توسط رسته «آبشدهفروش» مجاز بوده و طلا و جواهر فروشان مجوز عرضه این محصول را ندارند.به گزارش اتحادیه طلا و جواهر تهران، مسعود یزدانی ضمن تاکید بر ضرورت هوشیاری اعضای صنف طلا و جواهر در ایام پایانی سال، اظهار داشت: رشد قیمت طلا باعث شده تا سارقان با شیوههای نو و حربههای تازهای، دست به سرقت بزنند.وی در مورد شگرد جدید سارقان در سرقت طلا و جواهر از طلافروشیها افزود: به تازگی سارقان پس از درخواست همراهی با یک خانم غریبه و هماهنگی با ایشان به بهانه خرید طلا، وارد طلا و جواهرفروشی شده و بعد از درخواست مدلهای مختلف، در حین امتحان مصنوعات، فرد سارق طلاهای عرضه شده در پیشخوان را با سرعت جمع کرده و بدون همراه خود از مغازه خارج و متواری میشود.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر رعایت نکات ایمنی را در کاهش سرقتها بسیار مهم و حائز اهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: خلافکاران برای نقشه سرقتهای خود، از ضعف امنیتی واحدهای کسبی بهره میبرند و رعایت اصول ایمنی که از طرف پلیس محترم اماکن و اتحادیه طلا و جواهر اعلام میگردد، بر تمام ۲۰ رسته این صنف لازم الاجرا است.
یزدانی مدیریت درب ورود و خروج واحدهای کسبی در جلوگیری از سرقتها را مهم ارزیابی کرد و گفت: همکاران ما حتماً موقع ورود و خروج و باز و بسته نمودن مغازها تنها نباشند و یک نفر همراه خود داشته باشند، همچنین درب واحدهای صنفی مجهز به جک آرام بند بوده و پس از ورود و خروج مشتری بسته شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.