شماره: 1051 / ۱۳۹۷ بيست آبان
تعداد بازدید : 5
آئودی یک گزینه رنگ جدید ارائه می دهد
با توجه به این که آئودی خودروسازی ممتاز است منطقی به نظر می رسد که مجموعه ای از آپشن های سفارشی سازی را برای مدل های خود ارائه دهد.
اگر خودروی مشتریان A1 پایه باشد یا A8 پرچم دار فرقی نمی کند، آن ها راه های زیادی برای سفارشی سازی خودروهای آینده خود به منظور تطبیق با تمایلشان دارند. این خودروساز با معرفی روند رنگ کردن نیمه مات، گزینه جدیدی را در زمینه سفارشی سازی رنگ های خود ارائه کرده است.
این برند آلمانی با افتخار اعلام کرده اولین خودروسازی است که در این صنعت این گزینه رنگ جذاب را در مدل های تولید انبوه خود ارائه می دهد که با نسخه مخصوص Q2 آغاز شده است. در تصاویر منتشر شده می توان رکاب های کناری تازه طراحی شده این کراس اوور کوچک و حروف آئودی اسپرت روی رکاب کناری فیبر کربنی R8 را تشخیص داد.
R8، خودروی دمش طبیعی V10 این برند با عرضه نسخه 24h ادیشن مخصوص آن در سال 2016 در واقع اولین مدل آئودی بود که از این گزینه رنگ نیمه مات بهره می برد. برای جدیدترین نسخه این ابرخودرو، این گزینه ویژه می تواند از طریق برنامه ویژه آئودی ارائه شود اما هزینه ای را نیز در پی خواهد داشت. اجرای این رنگ برای آئودی تنها چند دقیقه زمان می برد چرا که روند آن در مقایسه با R8 قبلی، اتوماتیک شده است.
رنگ نیمه مات با چسباندن یک الگوی پلاستیکی نازک روی پانل بدنه و اسپری مواد انجام می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 5
رنو یک گام به حمل و نقل خودران نزدیک شد
اتحاد رنو در Transit سرمایه گذاری کرده است که یک شرکت برنامه تلفن همراه حمل و نقل چند منظوره در مونترآل کانادا است.
برنامه تلفن همراه Transit در بیش از 175 شهر در سراسر دنیا کاربردی است. این برنامه با پیش بینی های درست در زمان حقیقی، برنامه ریزی سفر ساده و ناوبری گام به گام به کاربران اجازه می دهد به راحتی از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
هم چنین این برنامه با دیگر روش های حمل و نقل از جمله اشتراک دوچرخه، اسکوترها، خودرو و اشتراک سواری نیز منطبق می شود بنابراین کاربران می توانند بهترین روش جابه جایی از نقطه A تا B را انتخاب کنند. کاربران می توانند حالت GO را فعال کنند که عملکردی برای دریافت هشدارها در زمان حقیقی برای سواری آن ها است. سپس، Transit موقعیت خودرو را بررسی کرده و به کاربر زمان ترک ایستگاه را اعلام می کند.
در واقع، Transit به عنوان پیشگام در بخش خود شناخته می شود. بنابراین با توجه به آینده پیش روی صنعت خودرو که خودران های در همه جای آن نقش خواهند داشت، مشخص است که چرا اتحاد رنو به این سرمایه گذاری استراتژیک تمایل دارد. دسترسی به حجم بالای اطلاعات از طریق Transit به اتحاد رنو کمک خواهد کرد تا به اهداف آینده اش نزدیک شود.Sam Vermette، مدیر اجرایی Transit اظهار داشت: «روش های نوین حمل و نقل با سرعت زیادی در حال ورود به بازار هستند. دهه ها طول کشید تا اشتراک گذاری خودرو جا بیفتد. اکنون، e-bikeها و اسکوترها طی چند هفته راهی بازار می شوند. اکنون زمان مناسبی است و Transit به مردم کمک می کند تا گزینه های حمل و نقل جدید خود را انتخاب کنند. در حالی که Transit رو به رشد است ما در پی همکاری نزدیک با رنو- نیسان- میتسوبیشی هستیم.»
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 3
مجلس بدنبال اصلاح ساختار مالکیت خودروسازان است
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با بیان اینکه اصلاح ساختار مالکیت خودروسازان در دستور کار مجلس است، گفت: مجلس به دنبال کاهش تصدی گری دولت در صنعت خودرو است.
حمیدرضا فولادگر در گفتگویی با بیان اینکه یکی از برنامه های مجلس که به زودی طرح آن نهایی می شود، ساماندهی صنعت خودرو است، گفت: «طرح ساماندهی بازار خودرو» که پیش از این چند باری در مجلس رفت و برگشت داشت به دلیل شرایط جدید اقتصاد کشور به «طرح ساماندهی صنعت خودرو» تغییر یافت.
وی گفت: تلاطمات ارزی و ممنوعیت واردات سبب شد تا نمایندگان در بررسی این طرح به جای تمرکز بر کاهش تعرفه واردات و مسائل مرتبط باتوسعه واردات به ارتقا کیفی محصولات داخلی توجه کنند.
فولادگر در خصوص این طرح خاطر نشان کرد: این طرح در حال حاضر در کارگروه های مربوطه در حال بررسی است و به زودی نهایی و به کمیسیون صنعت ارائه می شود.
وی افزایش کیفیت تولیدات داخلی، کاهش مصرف بنزین، توسعه خودروهای هیبریدی و برقی و همچنین افزایش استانداردهای تولید را از جمله محورهای طرح ساماندهی صنعت خودرو عنوان کرد و گفت: یکی از مهم ترین محورهای مورد بررسی اصلاح ساختار مالکیت خودروسازان است.
عضو کمیسیون صنعت مجلس تصریح کرد: یکی از معضلات کنونی صنعت خودرو، ساختار مالکیت خصولتی خودروسازان است که در این طرح به دنبال اصلاح آن هستیم.
وی افزود: مجلس به دنبال ان است که با تصویب این طرح بتواندعلاوه برکاهش تصدی گری دولت در صنعت خودرو، تولیدات ملی از کیفیت مناسبی برخوردار شوند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 3
عامل زیان ده بودن صنعت خودرو نحوه قیمت گذاری آن است
در حالی خودروسازان اقدام به پیش فروش محصولات خود کرده اند که در پی تحریم های ظالمانه خارجی و اتخاذ سیاست های سختگیرانه ارزی و مالی در کشور (تحریم های داخلی)، قطعه سازان برای واردات مواداولیه و واردکنندگان برای واردات قطعه با معضلات بزرگی مواجه شده اند که بی شک بر تیراژ خودروها و انجام تعهدات خودروسازان اثرگذار خواهد بود.
محمد مهدی شکورزاده ، به تشریح مشکلات و چالش های صنعت خودرو و قطعه سازی کشور پرداخت و گفت: مهمترین معضلی که صنعتگران با آن مواجه هستند مسائل ارزی است. شرایط به گونه ای رقم خورده که نمی دانیم قادر به واردات مواد اولیه هستیم یا خیر همچنین به علت نوسانات نرخ ارز و چند نرخی بودن آن دقیقا نمی دانیم محصولات خود را با چه قیمتی به خودروسازان عرضه کنیم.
وی در ادامه تصریح کرد: بخشنامه های بانک مرکزی که عمدتا عطف به ماسبق شده قطعه سازان را در تعیین قیمت تمام شده محصولات و اعلام آن به خودروسازان ناتوان کرده از طرفی خودروسازان به دلیل عدم تناسب بین قیمت تمام شده و فروش، با زیان انباشته ای مواجه هستند که توان خرید محصولات قطعه سازان با قیمت های جدید را ندارند لذا قطعه سازان با ضرر و زیان بالایی مواجه هستند که با یک محاسبه می توان گفت قطعه سازان ورشکسته شده اند.
رئیس هیات مدیره انجمن قطعه سازان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مشکلاتی که تا 10 روز گذشته از داخل کشور نشات گرفته بود به مسائل خارجی و ارتباطات بانکی با خارج از کشور اضافه شده است و با پیوستن چین به تحریم ها کلیه ثبت سفارش ها معلق مانده و تمام امکاناتی که در گذشته برای واردات بدون نقل و انتقال پول در اختیار داشتیم از ما گرفته شده لذا با وجود همکاری گمرک با قطعه سازان متاسفانه سیستم ارزی کشور اجازه واردات را نمی دهد.
شکور زاده در ادامه تصریح کرد: برخی از مواد اولیه وارداتی از بازار تهیه می شوند که در حال حاضر با کمبود و افزایش قیمت ها مواجه شده ایم همچنین واحدهایی که خود اقدام به واردات مواداولیه می کردند به دلیل سیستم ارزی کشور و صدور بخشنامه های متعدد و متغیر بانک مرکزی و همچنین تفاوت هایی که در نرخ ارز وجود دارد اعم از ارز 4200 تومانی، ارز نیمایی بانکی، نیمایی اشخاص و ارز آزاد عملا وارداتی ندارند.
وی اذعان داشت: واردکنندگان در ردیف های 2 و 3 ارزی قرار گرفته اند و طبق سهمیه بندی اعلام شده، سهمیه وزارت صنعت 1 میلیارد دلار در ماه است که این رقم پاسخگوی متقاضیان ارز نیست.
وی در ادامه به معضل سرمایه در گردش اشاره کرد و گفت: سال گذشته با 10 درصد LC واردات انجام می شد و قطعه سازان بخشی از منابع مالی خود را برای ترخیص اختصاص می دادند اما در حال حاضر چنانچه وارداتی صورت پذیرد و مجوز ثبت سفارش داده شود باید 100 درصد هزینه کالا را به اضافه 35 درصد وثیقه بانک ها پرداخت شود تا طی دو ماه آینده کالا به دست قطعه ساز برسد.
رئیس هیات مدیره انجمن قطعه سازان خراسان رضوی در ادامه اظهار داشت: شرایط ذکر شده در حالی است که واردات قطعه با ارز 9 هزار تومانی نیمایی امکان پذیر است و قطعه سازان چنین حجمی از نقدینگی در اختیار ندارد لذا عدم نقدینگی و سرمایه در گردش و عدم اختصاص ارز ازچالش های بزرگ واردکنندگان است.
وی عامل زیان ده بودن صنعت خودرو را نحوه قیمت گذاری آن دانست و گفت: چنانچه محصولات با قیمت های منطقی عرضه شود خودروسازان قادر به متعادل سازی سود و زیان مجموعه های خود هستند لذا زمانیکه قطعات با ارز آزاد و یا حتی نیمایی به دست خودروسازان می رسد در حالی که قیمت ها دستوری تعین می شود شرکت های خودروساز دچار ضرر و زیان خواهند شد.
محمد مهدی شکور زاده در ادامه افزود: در بهترین حالت قطعات با ارز 4200 تومانی به دست خودروسازان می رسد و از طرفی مواد اولیه ای که در بازار وجود دارد مثل مس و آلومینوم با قیمتی بسیار بیشتر از بازار سرمایه به دست قطعه ساز می رسد لذا قیمت تمام شده تولیدات قطعه سازان بعضا 2ونیم برابر قیمتی است که به فروش می رسد که این روند سقوط آزاد قطعه سازان را درپی خواهد داشت.
وی اذعان داشت: طی 5 ماه گذشته قطعه سازان متحمل ضرر و زیان های بالایی شده اند و حتی اگر خودروسازان اقدام به اصلاح قیمت ها بر اساس ارز 4200 تومانی هم کرده باشند در قرارداد ها به آن اشاره نشده است علاوه بر آن افزایش قیمت محصولات خودروسازان در حدی نیست که جبران کننده مبالغ مابه التفاوت های نرخ ارز باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه تمام شده تولیدات قطعه سازان با ارز 8 هزار تومانی است و با ارز 4200 تومانی به فروش می رسانند و در واقع نرخ فروش پایین تر از هزینه تمام شده است مطمئنا دچار ضرر و زیان خواهند شد همچنین با توجه به اینکه خودروسازان محصولات خود را با زیان عرضه می کنند عملا منابع مالی در اختیار ندارند که قادر به بازپرداخت بدهی ها باشد.
رئیس هیات مدیره انجمن قطعه سازان خراسان رضوی اذعان داشت: اتفاقاتی در تصمیمات کلان مملکتی در حال رخ دادن است که فعالان اقتصادی دلایل این تصمیمات متضاد که گاها به زیان قطعه سازان نیز تمام می شود را نمی دانند لذا قادر به اظهار نظر در خصوص صحیح یا غلط بودن آن ها هم نیستند اما اظهارت مسئولین در خصوص عدم مشکل تامین ارز نشان از غلط بودن سیاست هایی است که تاکنون اتخاذ کرده اند زیرا تامین ارز با مشکل روبه رو است.
شکور زاده خاطرنشان کرد: با این شرایط قطعا خودروسازان قادر نخواهند بود تعهدات خود را در سر رسیدهای مقرر انجام دهند و چنلانچه خودرو به مشتری تحویل دهند با دیرکرد تحویل خواهند داد و نمی توانند به آن زمان ها متعهد باشند زیرا به آن تیراژ تولید نخواهند رسید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
دوکلمه خبر
سرمایهگذاری کلان آلمان برای توسعه باتری خودروهای برقی
آلمان با یک سرمایهگذاری ۱.۲ میلیارد یورویی قصد دارد به توسعه باتریهای مخصوص خودروهای الکتریکی و برقی بپردازد تا از وابستگی به تولیدکنندگان آسیایی خود را برهاند.
بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلایندهها و گازهای گلخانهای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامههای خود بدین منظور رونمایی کردهاند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامههای خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
حالا برخی از شرکتهای آلمانی تولیدکننده خودرو در جهان همچون فولکس واگن، بیامو، دایملر و غیره تصمیم گرفتهاند که به منظور رها شدن از وابستگی به کارخانههای تولید باتری برای خودروهای برقی و الکتریکی که در خارج از این کشور به تامین محصولات موردنیاز این تولیدکنندگان بزرگ میپردازند، خود به تولید و توسعه نسل جدیدی از باتریهای مخصوص خودروهای برقی بپردازند.
بر اساس گزارشی که در وب سایت اتوبلاگ آمده است، بدین ترتیب آلمان اعلام کرده است که با یک سرمایهگذاری ۱.۲ میلیارد یورویی کنسرسیومی تشکیل خواهد داد که در آن شرکتهای تکنولوژی و فعال در این حوزه قادر خواهند بود به تولید باتریهای مخصوص خودروهای برقی و الکتریکی بپردازند و بدین ترتیب این کشور را از نیاز به سایر تولیدکنندگان خارجی بخصوص چینی رها خواهند کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.