شماره: 1736 / ۱۴۰۰ بيست و هفتم شهريور
تعداد بازدید : 0
به زودی پیش فروش تارا آغاز می شود
بر اساس اطلاعات بدست آمده، طرح جدید پیش فروش تارا، جدیدترین محصول ایران خودرو آغاز میشود.
ایران خودرو چند وقتی است پس از تحویل اولین سری از تارا، اقدام به پیش فروش دوباره این محصول خواهد کرد. پیگیری های ما از این شرکت نشان می دهد فرآیند ثبت نام طی چند روز آینده آغاز خواهد شد اما هنوز اطلاعات دقیقی درباره تعداد خود روهایی که در این دوره عرضه خواهد شد مشخص نیست.
تارا تازه ترین محصول ایران خودرو است که مدل فیسلیفت پژو 301 است و از سال 2020 تولید میشود. این خودرو بر پایه پلتفرم IKP1 ایران خودرو که نمونه تغییریافته پلتفرم PF1 پژو سیتروئن است، ساخته شده است. در نتیجه پلتفرم این خودرو، با خودروهای پژو 208، پژو 2008 و سیتروئن سی-الیزه مشترک است.
ایران خودرو و پیاسای پس از برجام تحت شرکت ایکاپ قصد تولید مشترک پژو 301، پژو 208، پژو 508 و پژو 2008 را داشتند. پس از بازگشت تحریمها توسط آمریکا، پژو از ایران خارج شد و شرکت ایکاپ به تعلیق درآمد.
در نتیجه ایران خودرو پژو 301 را فیسلیفت کرد و نتیجه آن تارا شد که برای نخستین بار در 30 بهمن 1398 در حاشیه جلسه هیئت دولت توسط حسن روحانی رونمایی شد. تارا بهطور رسمی توسط شرکت ایران خودرو در ساپکو رونمایی شد. این خودرو برای نخستینبار در 18 تیرماه 1399 پیشفروش شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
با اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران؛
کوییک.اس با چهارستاره وارد جدول کیفی خودروهای داخلی شد
خودرو کوییک.اس محصول تولیدی شرکت سایپا، برای نخستینبار در آزمونهای کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، با چهارستاره وارد جدول خودروهای داخلی شد.
به گزارش سایپانیوز، بنابر آخرین گزارش منتشره شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مربوط به ردهبندی کیفی خودروهای داخلی در مردادماه 1400، خودرو کوییک.اس برای نخستینبار با کسب چهارستاره در لیست خودروهای کلاس قیمت پنج قرار گرفت. براساس اعلام شرکت مذکور، خودرو کوییک.اس در شاخصهای مؤثر در کیفیت شامل میانگین نمره منفی، میانگین عملکردی، IQS و همچنین آزمونهای عملکردی شامل آزمون بدنه، رنگ خودرو، فنربندی و تعلیق فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزیینات داخلی و خارجی و همچنین میزان صداهای غیرعادی مورد بررسی قرار گرفت و توانست چهارستاره کیفی را کسب کند. خودرو کوییک.اس محصول جدید گروه خودروسازی سایپا برای نخستینبار است که مورد آزمونهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قرار گرفته و از بدو امر توانسته در رده خودروهای چهارستاره قرار گیرد. پیش از این خودرو کوییک، دیگر محصول تولیدی شرکت سایپا نیز در رده خودروهای چهارستاره قرار گرفته بود. کسب چهارستاره کیفی برای محصولات گروه خودروسازی سایپا و ارتقای استانداردی سایر محصولات این مجموعه در شرایط دشوار تحریم و سختی تأمین و تولید قطعات، بهعنوان نمادی از ارتقای برنامههای کیفی نظیر بازرسیهای مستمر، اجرای سیاستهای خودکنترلی و آموزش روزافزون نیروهای انسانی فعال در بخشهای تولیدی محسوب میشود. موفقیتهای گروه خودروسازی سایپا در عرصه کیفیت در حالی است که با اجرای سیاستهای بومیسازی قطعات خودرو توسط این مجموعه، تعمیق داخلیسازی محصولات سایپا نسبت به سالیان گذشته بهشکلی بیسابقه افزایش یافته که بیانگر توان شرکتهای دانشبنیان و استارتاپهای توانمند ایرانی در زمینه تولید انبوه قطعات باکیفیت و استاندارد خودرویی است.
دومین نمایندگی رسمی بهمن موتور
در قم آغاز به کار کرد
گروه بهمن به منظور گسترش سطح خدمت رسانی به مشتریان، عاملیت کد 1453 شرکت بهمن موتور به مدیریت آقای سید حسین میری را در شهر قم افتتاح کرد و هم اکنون کلیه خدمات فروش و خدمات پس از فروش در این عاملیت خدمت مشتریان عرضه می شود.
حسین میری مدیر و صاحب امتیاز عاملیت مجاز کد 1453 بهمن موتور در توضیح خدمات ارائه شده در عاملیت قم گفت: شروع به کار عاملیت و فرآیند پذیرش مشتریان در فروش و خدمات پس از فروش از دهم مرداد ماه امسال آغاز شد و در حوزه فروش خودروهایی مانند کارا تک کابین و دو کابین و وانت کاپرا عرضه می شود.
مدیر و صاحب امتیاز عاملیت مجاز بهمن موتور در شهر قم افزود: در بخش خدمات پس از فروش عاملیت آمادگی ارائه خدمات به کلیه محصولات بهمن موتور از جمله بسترن، دیگنیتی، فیدلیتی و کارا را دارد.
حسین میری با تاکید بر رعایت تمام اصول استاندارد سازی در عاملیت قم گفت: در حال حاضر هشت پرسنل در نمایندگی مشغول به کار هستند و تمام دوره های تخصصی در حوزه خودرو را پشت سر گذاشته اند. از آن جا که گروه بهمن به ارائه خدمات متمایز تاکید دارد، با دارا بودن تکنسین های مجرب سعی در ارائه خدمات مطلوب در حوزه فروش و خدمات پس از فروش داریم.
میری با اشاره به آن که قم شهر توریستی و مذهبی است، اظهار داشت: در بخش خدمات امداد سیار تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای ارائه خدمات از طریق امداد فراهم شده است و انشاالله از هفته آینده خدمات سیار راه اندازی خواهد شد.گفتنی است هموطنان ساکن شهر قم میتوانند جهت دریافت خدمات، به نشانی خیابان امام زاده ابراهیم، بین کوچه هفدهم و نوزدهم، پلاک445 مراجعه کنند و یا از طریق وبسایت گروه بهمن به نشانی www.bahman.ir نسبت به دریافت نوبت اینترنتی اقدام نمایند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
نمایشگاهداری در آمریکا به کما میرود
یکی از فرهنگهای اصیل آمریکایی که طی دهههای اخیر حسابی با سبک زندگی آنها سازگار شده، مراجعه بهفروشگاههایی با متراژ بالا برای مشاهده از نزدیک، تست و خرید قطعی خودرو درمحل این نمایشگاههاست؛ فرهنگی که با شیوع کرونا و حرکت بهسمت خرید اینترنتی محصولات تا حدی رنگ باخته است.
یکی از فرهنگهای اصیل آمریکایی که طی دهههای اخیر حسابی با سبک زندگی آنها سازگار شده، مراجعه بهفروشگاههایی با متراژ بالا برای مشاهده از نزدیک، تست و خرید قطعی خودرو درمحل این نمایشگاههاست؛ فرهنگی که با شیوع کرونا و حرکت بهسمت خرید اینترنتی محصولات تا حدی رنگ باخته است. نزدیک بهیک قرن بود که نمایندگیهای خودروسازان آمریکا نمادی فیزیکی برای برند مطبوعشان بهحساب میآمدند و حتی با وجود نفوذ فناوری در گوشهگوشه کسبوکار خودرو، اما این نشانهها برای حفظ ظاهر هم که شده محلی برای حضور مشتری و چانه زدن برای خرید با بهترین تسهیلات و شرایط ممکن بودند. اما حالا شیوههای خرید فرق کرده و آسایش خریدار با تضمین انتقال هزینه بهصورت آنلاین بیشتر شده است. حسی که نمیتوان آن را بهشیوع ویروس جدید هم ارتباط داد؛ اما بدونشک در افزایش ترجیح خریدار نسبت بهتجربه این حس طی 18 ماه گذشته شتابی بهوجود آمده است. این موضوع بیارتباط بهعادت خرید خواربار و دیگر وسایل بهصورت آنلاین و استفاده از سرویسهایی نظیر آمازون نیست؛ بهنحوی که براساس گزارش اخیر والاستریتژورنال میتوان همین موضوع را دلیلی برای کاهش تقاضا برای خرید خودرو دانست. درنتیجه نمایندگیهای فروش خودرو خیلی زود تلاش کردند تا بهعضوی از تجارت الکترونیک تبدیل شوند.
البته این شیوه کسبوکار برای خودروساز نیز منافعی دارد؛ درواقع خریداری که مدعی بود برای حضور در نمایندگی بهزحمت افتاده و باید ارزش این حضور دانسته شود، حالا دیگر فرصت چانهزنی ندارد و بی بروبرگرد باید قیمت مصوب درجشده را پرداخت کند.
از سوی دیگر اما فرصت جذب مشتری بهواسطه فریب اختصاص تخفیف از خودروساز سلب شده است؛ بهنحوی که شاهدیم نمایندگیها خودروهای کمتری را در پارکینگ خود ذخیره میکنند و بیشتر تبدیل بهمراکز خدمات و تحویل شدهاند. درواقع شبیه بهمراکز انباری عمل میکنند که خودروساز دستور تحویل سفارشهای آنلاین مشتریان را بهآنها میدهد. بههمین دلیل برخی نمایندگیهای بزرگتر درحال حاضر با وجه نقدی که در اختیار دارند، ملک رقبای کوچکتر را خریداری میکنند؛ بهاین امید که در منطقه خود و درجریان این تحول تسلط بیشتری داشته باشند. براساس مطالعات موسسه مشاوره «Kerrigan Advisors» تعداد این تملکها در سال گذشته میلادی بهرکورد 289 مورد رسیده است که بالاترین رقم نسبت بهسالهای اخیر بهحساب میآید. طی ماههای سال 2021 نیز معاملات روند صعودی خود را ادامه داده و طی ششماهه نخست 2021 نسبت بهزمان مشابه سال گذشته 27 درصد رشد را نشان میدهد. جان مدود (John Medved) نمایندگیدار 73 ساله نزدیک دنور طی سال گذشته شش نمایندگی خود را بهگروه بزرگتری در کانادا فروخته است. مدود گفت: «زمان غروب فعالیتهای من رسیده و بهتر است بروم و در افق محو شوم!» این درحالی است که مدود را در منطقه خود بهعنوان فروشندهای شناختهشده و موفق میشناختند؛ اما او نمیداند چطور با مشتریان آنلاین ارتباط برقرار کند. وی گفت: «هیچکس چیزی نمیبیند، هیچکس چیزی را لمس نمیکند، دیگر کاری از دست من ساخته نیست».
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
شکستن حباب قیمت خودروهای خارجی با اجرای طرح واردات خودرو
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با دفاع از تصویب طرح واردات خودرو گفت: قیمت خودروهای خارجی در کشور 8 برابر قیمت واقعی آن است و زمانی که قیمت خودروهای خارجی پایین بیاید خودرو داخلی هم کاهش قیمت خواهد داشت.
سیدجواد حسینی کیا درباره تصویب طرح واردات خودرو در مجلس گفت: این مصوبه، اصلاح ماده 4 اعاده شده از شورای نگهبان بود که با این اصلاح در ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو و خدمات در این راستا بتوانیم به میزان محدودی که شورای رقابت مشخص می کند واردات خودرو داشته باشیم.
حسینی کیا گفت: در این طرح یک کار هوشمندانه و مشروطی صورت گرفته است اول حمایت از خودرو ساز داخلی ، دوم حمایت از قطعه سازان داخلی و سوم حمایت از ارائه کننده خدمات می باشد که در ازای تمام اینها افرادی بتوانند خودرو وارد کنند.
وی افزود: خودروهایی که امکان واردات دارند باید در کلاس بی یا از نظر ایمنی از سه ستاره بالاتر باشد این شرایط می تواند در گام اول انحصار را از بین ببرد.
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس خاطر نشان کرد: الان که این طرح مصوب شده و در انتظار نظر شورای نگهبان است قیمت خودروهای خارجی به شدت در حال ریزش است و این حباب از بین می رود.
حسینی کیا درباره خروج ارز از کشور در صورت واردات خودرو در این طرح گفت: در این طرح اعلام شده که منشاء ارز داخلی نباشد و اگر فردی در خارج از کشور شرکت یا خانه ای دارد می تواند در ازای آن به جای ارز، خودرو وارد کند و همچنین در قبال صادراتی که صورت می گیرد؛ البته میزان را شورای رقابت مشخص می کند.
وی تصریح کرد: این یک طرح هوشمندانه مشروطی است که می تواند خودرو ساز ما را وادار کند که خودرو با شرایط رقابت پذیر، صادرات محور و ارزان قیمت تولید کند.
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: مجلس و کمیسیون صنایع یک نگاه دیگری را در گام های بعدی نسبت به کیفیت محوری و در گام نهایی نظارت در بازار را پیگیری می کند.
حسینی کیا خاطر نشان کرد: واردات خودرو برای عموم مردم آزاد است با این شرط که منشاء ارز داخلی نباشد، در ازای واردات باید صادرات خودرو یا قطعات خودرو داشته باشند و همچنین افرادی که امکان ارائه خدمات دارند.
وی با بیان این که قیمت خودروهای خارجی در کشور 8 برابر قیمت واقعی آن است گفت: زمانی که قیمت خودروهای خارجی پایین بیاید یقین داشته باشید سایه بر خودروی داخلی خواهد انداخت و خودروی داخلی هم کاهش قیمت خواهد داشت و گام اول این طرح شکستن انحصار و گام دوم آن کیفیت محوری و گام سوم آن نظارت بر بازار خواهد بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
برای طرح جدید واردات خودرو مجلس، بیش از 1 میلیارد دلار نیاز است
کارشناس خودرو با اشاره به تصویب تغییرات طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس گفت: واردات حدود 40 تا 50 هزار دستگاه خودرو در سال بین 1 تا 1.3میلیارد دلار ارز نیاز دارد. در صورت ضرورت واردات خودرو، تأمین ارز آن تحت نظارت بانک مرکزی صورت بگیرد.
مرتضی شجاعی کارشناس حوزه خودرو درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو گفت: براساس ماده 4 این طرح، واردات خودروهای هیبریدی و برقی در ازای صادرات خودرو یا قطعات منفصله خودرو و یا به روش واردات از محلواردات بدون انتقال ارز، مجاز شناخته شده است. بنابراین، عملیاتی شدن این طرح به معنای آزادسازی واردات انواع خودرو نیست و با توجه به زیرساخت خودروهای برقی در کشور، تمرکز آن بر واردات خودروهای هیبریدی خواهد بود که نمونههای آن همچون تویوتا پریوس، CHR و کمری پیش تر نیز وارد بازار ایران شدهاند.
وی افزود: با توجه به کیفیت و فناوری محصولات داخلی در حوزه خودرو، به نظر موضوع واردات با ارز اشخاص جدیتر باشد و بعید است این مصوبه افزایش چشمگیری در حوزه صادرات خودرو یا قطعات ساخت داخل رقم بزند. البته انتظار میرفت، تولیدکنندگان خودرو و قطعهسازان همچون صنایع پتروشیمی و فولاد، ارز حاصل از صادرات قابلتوجهی رابه چرخه اقتصادی کشور برگردانند که ریشهیابی این ناکامی بحث مفصل و مجزایی است.
کارشناس صنعت خودرو اظهار داشت: تبدیل دارایی ارزی به خودرو ودریافت ریال حاصل از فروش خودرو، تمایل به تکرار این چرخه و نیاز ارزی را افزایش میدهد.واردات هرگونه کالایی تحت عنوان واردات با ارز اشخاص یا واردات بدون انتقال ارز، به جهت کم عمق بودن بازار غیررسمی، نرخ ارز را افزایش میدهد.بنابراین، بهتر است در صورت ضرورت واردات خودرو، تأمین ارز آن تحت نظارت بانک مرکزی صورت بگیرد.همچنین بعید است، در شرایطی که اقتصاد ایران تحت شدیدترین تحریمهاست، سرمایهگذاری دارایی دلاری خود را به ریال تبدیل کند و مجدد از کشور خارج نکند.
وی با انتقاد از ناهماهنگیها در حوزه مدیریت منابع ارزی گفت: با وجود تأکید مکرر بر جلوگیری از واردات تلفنهای همراه لوکس آمریکایی، همچنان واردات انواع تلفن همراه نزدیک به 3 میلیارد دلار از مصارف ارزی کشور را در سال به خود اختصاص میدهد و این یعنی در مقطعی که کشور با کاهش شدید منابع ارزی در دسترس روبهروست، بدون هیچ محدودیتی ارز صرف واردات موبایل میشود.
شجاعی افزود: در چنین شرایطی ممنوعیت واردات خودرو که پیامدهای نامبارکی در بازار داشته و حتی با افزایش قیمت نمونههای وارداتی، قیمت خودروهای داخلی را هم ملتهب کرده، نشان از نبود وحدت رویه در سیاستهای ارزی کشور است. آن هم در شرایطی که واردات خودرو با توجه بهکاهش مصرف سوخت و استانداردهای ایمنی بالاتر از خودروهای داخلی،میتوانست نسبت به تلفن همراهارجحیت بالاتری داشته باشد.
واردات خودرو به بیش از 1 میلیارد دلار ارز نیاز دارد
این کارشناس حوزه خودرو درباره میزان نیاز ارزی برای واردات خودرو نیز گفت: اگر به طور میانگین قیمت خودروهای وارداتی متناسب با بازار را بین 20 تا 25 هزار دلار در نظر بگیریم و سقف دلاری برای واردات هر خودرو قائل شویم، واردات حدود 40 تا 50 هزار دستگاه خودرو در سال بین 1 تا 1.3 میلیارد دلار ارز نیاز دارد.
شجاعی تأکید کرد: برآوردها نشان میدهد، واردات خودرو با چنین کیفیتی با فرض ثبات نرخ ارز، قیمت خودروهای وارداتی را حداکثر 40 درصد و قیمت خودروهای داخلی را به دلیل همبستگی قیمتها در بازار، نهایتاً 20 درصد کاهش خواهد داد.البته، واردات خودرو صرفاً به عنوان یک قطعه از پازل تنظیم بازار خودرو و براساس تصمیم وزارت صمت معنا پیدا میکند و هرنوع آزادسازی واردات هرچند به میزان اندک، باید براساس منابع ارزی پیشبینی شده صورت بگیرد.
شجاعی در پایان با اشاره به زمانبر بودن اصلاحات در صنعت خودرو اظهار داشت:وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کاهش التهاب بازار خودرو در کوتاه مدت میتواند، رویه کنونی فروش خودرو را با هدف دستیابی مصرفکننده واقعی به تولیدات داخلی مورد تجدیدنظر قرار دهد و در طولانی مدت نیز به سراغ اصلاحات صنعت خودرو با هدف کاهش هزینههای تولید و افزایش سطح کیفیت و فناوری برود. به نظر برنامه کوتاه مدت 6 ماهه و 2 ساله وزیر جدید صمت در همین راستا باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رییس هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صنعت خودروسازی:
تعداد بازدید : 0
اتهام دپوی خودرو به ایران خودرو وارد نیست
رییس هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صنعت خودروسازی، گفت: با توجه به بازدید نزدیک از ایران خودرو، میتوان گفت که اتهام دپوی خودرو در پارکینگ ها به این شرکت وارد نیست، زیرا تعداد زیادی خودرو در پارکینگ وجود دارد که نیازمند قطعه است.
ایکوپرس- علی اکبر کریمی، در نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و بازدید از خطوط تولید این شرکت، تصریح کرد: خودروهای بسیاری به دلیل نبود یک قطعه که ناشی از تحریم و مشکلات موجود در مسیر خرید قطعات است، در پارکینگ مانده که مدیران عامل خودروسازیها و مسوولان کشور باید برای حل این مشکل در سریعترین زمان برنامهریزی کنند.
وی، هدف از تحقیق و تفحص را ارتقای سطح صنعت خودرو و رفع چالشها و مشکلات موجود دانست و اظهار کرد: خودروسازی از جایگاه ویژه ای در اقتصاد کشور برخوردار بوده و با بیش از 60 رشته صنعتی دیگر در ارتباط است، بنابراین رونق آن می تواند در سایر صنایع نیز اثرگذار بوده و اشتغالزایی به همراه داشته باشد.
کریمی، با تاکید براینکه همه باید تلاش کنیم که وضعیت صنعت خودرو به عنوان صنعتی پیشران در اقتصاد ملی بهبود یابد، افزود: براساس گزارش مدیرعامل ایران خودرو، تعهدات معوق این شرکت به 10 هزار دستگاه یعنی کمترین میزان طی سالهای اخیر رسیده است.
وی اضافه کرد: براساس گزارش مذکور فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار موجب افزایش تقاضا در این بازار شده است، در نتیجه رقابت شدیدی برای خرید محصولات ایرانخودرو و سایر خودروسازان ایجاد شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تعمیق داخلیسازی در ایران خودرو را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: طبق گزارش ارایه شده میزان ساخت داخل محصولات ایرانخودرو افزایش پیدا کرده است.
نماینده مردم اراک در مجلس یازدهم با اشاره به بازدید از مرکز تحقیق و توسعه ایران خودرو، ادامه داد: در این مرکز از مدلها و طراحیهای جدید خودرو، مانند تارا با آپشنهای جدید و خودروهایی که مراحل ساخت اولیه آنها طی شده و در ماههای آینده به تولید میرسد، بازدید به عمل آمد؛ براساس این بازدیدها اقدامات خوبی در حوزه توسعه محصول و ارایه پلتفرمها و محصولات متنوع صورت گرفته است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این نشست اظهار کرد: از خط تولید بدنه خودروهای تارا و برخی محصولات دیگر بازدید شد و مشاهدات نمایندگان نشان میدهد که برای مساله ارتقای کیفیت اقدامات خوبی در دست انجام است و به گفته مدیران ایران خودرو، محصولات جدیدی نیز در دست طراحی و برنامهریزی است.
روح الله عباسپور افزود: مدیرعامل ایران خودرو توضیح داد که با برنامهریزیهای صورت گرفته و با افزایش تولید محصولات، تاخیر در تحویل محصولات این شرکت از 200 هزار دستگاه خودرو به 10 هزار دستگاه کاهش یافته و اگر برخی قطعات کوچک نیز تامین شود، توانایی تحویل محصولات را به صورت دو روزه نیز دارند.
عضو هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور، عنوان کرد: براساس اظهارات مسوولان ایران خودرو، برنامهریزی برای ارتقای کیفیت و ارتقا به سطح محصولات 4 و 5 ستاره و نیز کاهش هزینهها در حال انجام است و ارتباط با شرکتهای دانشبنیان نیز برقرار است.
در این نشست مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز گزارشی از اقدامات اخیر این خودروساز در حوزه های مختلف تولید و عرضه خودرو به بازار، توسعه و ارتقای محصولات، اقدامات کیفی، صادرات و... ارایه کرد.
فرشاد مقیمی، با تاکید بر لزوم بازنگری در روش قیمت گذاری محصولات، گفت: قیمت گذاری براساس بهای تمام شده تولید، سبب شتاب در تولید، توسعه محصولات و صادرات خواهد شد.
وی با بیان اینکه اطلاعات مورد نیاز هیات تحقیق و تفحص در زمان مقرر ارایه خواهد شد، گفت: شفافیت محور اصلی فعالیت های ایران خودرو است.
مقیمی ضمن ارایه گزارشی از وضعیت فعلی ایران خودرو در حوزه های مختلف، اظهار کرد: در زمینه توسعه محصولات و ارایه خدمات مناسب به مشتریان، گام های قابل توجهی در شرایط تحریم و مشکلات ناشی از کرونا برداشتهایم. تعامل با قطعه سازان و شرکت های دانش بنیان دستاوردهای مختلفی در توسعه محصولات ایران خودرو داشته است.
وی تصریح کرد: ایجاد تنوع در سبد محصولات ایران خودرو و اضافه شدن محصولات جدید، طراحی موتور سه سیلندر و راه اندازی مجدد خطوط تولید خودروهای تجاری و اتوبوس و تولید و عرضه خودروهای امدادی مانند اتوبوس آمبولانس از جمله نتایج این همکاری هاست.
گفتنی است، در نشست مشترک رییس و اعضای هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور با مدیرعامل و معاونان گروه صنعتی ایران خودرو، مهمترین محورهای تحقیق و تفحص مجلس مطرح شد تا گزارش لازم برای ارایه به کارشناسان هیات تحقیق و تفحص آماده شود. بازدید از سایر خودروسازان نیز در دستور کار این هیات قرار دارد. حجت الاسلام علیرضا سلیمی و سیدعلی موسوی، سایر اعضای هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صنعت خودروسازی نیز در این نشست و بازدید حضور داشتند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.