شماره: 920 / ۱۳۹۷ سي و يکم ارديبهشت
معاون امور صنایع وزیر صنعت معدن و تجارت:
تعداد بازدید : 11
مشکلی برای همکاری با خودروسازان اروپایی نداریم
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به تدابیر اندیشیده شده خروج آمریکا از برجام تاثیری بر همکاریهای خارجی صنعت خودرو از جمله با خودروسازان اروپایی نخواهد گذاشت.
محسن صالحینیا با بیان این مطلب، افزود: صنعت خودروی ما ارتباطی با صنعت خودروی آمریکا نداشت که بخواهد از اقدام این کشور متأثر شود.
وی با بیان اینکه در روابط ما با کشورهای اروپایی نیز مشکلی وجود ندارد، بیان کرد: در این زمینه کشورهای اروپایی تأکید کردهاند که به روابط اقتصادی با ایران ادامه خواهند داد.
صالحینیا ادامه داد: بنابراین هیچ مشکلی در قراردادهای خارجی صنعت خودرو وجود ندارد و این همکاریها ادامه خواهد یافت.
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر تمام قراردادهای خارجی منعقد شده با خودروسازان خارجی طبق برنامه از پیش تعیین شده در حال انجام است.
صالحینیا تصریح کرد: براساس تجربهای که از گذشته وجود داشت در قراردادهای جدید صنعت خودرو موارد لازم برای عدم قطع همکاری خودروسازان خارجی از جمله از بعد سرمایهگذاری آنها در نظر گرفته شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
فروش خودروهای i بی ام و
بیش تر از مدل های M بود
بی ام و تاکنون بیش از 250 هزار دستگاه خودروی برقی را در سراسر دنیا تحویل داده است.
این نرخ فروش شامل خودروهای مینی برقی، بی ام و iPerformance و بی ام و i است که در ماه آوریل 52 درصد رشد داشته و 5 درصد از فروش جهانی گروه خودروسازی بی ام و را شامل می شود. ایالات متحده 7.3 درصد از این فروش خودروهای برقی را به خود اختصاص داده در حالی که فروش این مدل ها در انگلستان 9 درصد بوده است. در کشورهایی همچون دانمارک، نروژ، سوئد و فنلاند این میزان فروش بالاتر و تا حدود 15 درصد نیز بوده است. بیش ترین فروش خودروهای برقی بی ام و در مالزی بوده است که نیمی از فروش بی ام و در این کشور را به خود اختصاص می دهد.
عضو هیئت مدیره بی ام و، Pieter Nota اظهار داشت: «مفتخریم که اعلام کنیم اکنون بیش از 250 هزار دستگاه خودروی برقی گروه خودروسازی بی ام و در جاده های دنیا وجود دارند.»
بی ام و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 41 درصد رشد فروش خودروهای برقی داشته است که شامل رشدی 73 درصدی در ایالات متحده و 26 درصدی در انگلستان است. هم چنین رشد فروش خودروهای برقی این خودروساز در چین 646 درصد بوده است. به طور کلی، بی ام و در سال 2017 از هدف فروش 100 هزار دستگاه خودروی برقی در سراسر دنیا فراتر رفت و فروش 103 هزار دستگاهی را ثبت کرد که بیش تر از فروش خودروهای سری M با میزان 80 هزار دستگاه بود.
خودروهای برقی در دو دسته تمام برقی و هیبریدی قرار می گیرد و اکثر فروش بی ام و از مدل های هیبریدی بوده است. در حال حاضر، بی ام و i3 تنها خودروی تمام برقی این برند است و قرار است دو مدل تمام برقی جدید شامل مینی تمام برقی و iX3 أواخر سال 2019 وارد بازار شوند.
توسعه همکاری زامیاد با قطعه سازان داخلی در سال حمایت از کالای ایرانی
مدیر عامل شرکت زامیاد در بازدید از شرکت فرمان خودرو سپاهان از گسترش همکاری با قطعه سازان داخلی در سال حمایت از کالای ایرانی خبر داد.
به منظور بررسی توانمندی ها و آمادگی جهت افزایش ظرفیت های تولیدی و گسترش همکاری های دوجانبه با قطعه سازان، محمد زارع پور اشکذری مدیر عامل شرکت زامیاد به همراه جمعی از مدیران ارشد این شرکت از دستاوردها، امکانات و ظرفیت های تولید یکی از شرکت های قطعه سازی داخلی بازدید کردند.
بنابراین گزارش، در این بازدید که با هدف ارتقاء داخلی سازی محصولات جدید تولیدی زامیاد از جمله وانت ریچ و پادرا در سال حمایت از کالای ایرانی صورت گرفت، مدیر عامل شرکت زامیاد بر گسترش همکاری با قعطه سازان داخلی تاکید و خاطر نشان کرد: با ایجاد زمینه های همکاری با قطعه سازان با کیفیت داخلی می توانیم علاوه بر افزایش ظرفیت های تولیدی، در جهت تحقق شعارحمایت از کالای ایرانی گام برداریم.
وی یاد آور شد: با گسترش و حمایت از قطعه سازان باکیفیت داخلی بدون نیاز به ورود قطعات خارجی و خروج ارز از کشور، رضایت مندی مشتریان را با ارائه محصولاتی با قیمت منطقی و مطمئن ارتقاء دهیم.
افتتاح نخستین مرکز اختصاصی تست درایو خودروهای «رنو» در ایران
مرکز تخصصی تست درایو خودروهای رنو و تویوتا با حضور خبرنگاران و مسئولان شرکتهای نگین خودرو و ایرتویا به صورت رسمی افتتاح شد.
این مرکز مدرن و اختصاصی به وسعت ۴۳۰۰ متر مربع و با استانداردهای جهانی رنو و تویوتا، امکان تست و تجربه رانندگی با محصولات رنو و تویوتا را بهصورت رایگان ایجاد کرده است.
پیست تست درایو رنو که با حضور معاون کنترل کیفیت رنو فرانسه افتتاح شد، درجهت انتخاب آگاهانه مشتریان و با هدف لمس کیفیت خدمات ارائه شده در کشورهای پیشرفته برای خریداران ایرانی است، که با ایجاد تجربه متفاوت برای هر مشتری، میتواند شرایط آزمایش خودرو را در محیط امن و حرفهای پیش از خرید برای خریداران خودرو فراهم سازد.
متقاضیان میتوانند با ثبت نام در سایت نگین خودرو در این پیست حضور یافته و خودروهای رنو را از نزدیک مورد بررسی و تست قرار دهند. زمان تست درایو برای هر فرد ثبت نام شده ۳۰ دقیقه است. این تست درایو، کاملا رایگان بوده و برای عموم آزاد است.
تست شهری خودروهای رنو از سال گذشته در ۱۳ شهر ایران در حال انجام است که با راه اندازی این مرکز امکان تست خودروها در پیست اختصاصی نیز فراهم شده است.
فورد تولید پیکاپ های خود را از سر گرفت
فورد اعلام کرده است که تولید پیکاپ F-150 تنها پس از یک هفته تعویق مجددا آغاز شده است.
این تولید مجدد پس از آتش سوزی بزرگ یکی از تامین کنندگان قطعه این خودروساز آمریکایی، Meridian Magnesium Products در ایتون رپیدز میشیگان در روز 2 می است. این خودروساز هم چنین اعلام کرده است که با موفقیت زنجیره تامین وانت های Super Duty خود را اصلاح کرده و قرار است تولید از روز دوشنبه در کارخانه وانت سازی کنتاکی و کارخانه مونتاژ کانزاس سیتی آغاز شود که تولید پیکاپ های F-150 را نیز بر عهده دارد.
تیم های فورد در تلاش برای آغاز مجدد تولید با تامین کنندگانی همچون Walbridge همکاری کرده اند. تا زمانی که تولید در ایتون رپیدز به وضع سابق خود بازگردد، قطعات تولید شده در ناتینگهام انگلستان روزانه توسط جت بوئینگ 747 به ایالات متحده ارسال می شوند.
این خودروساز هم چنین موفق شده تا اکثر قطعاتی را که در کارخانه ایتون رپیدز تولید شده بود احیا، تعمیر و تایید کند و اکنون Meridian قطعات مورد نیاز F-150 را در دو منطقه ایتون رپیدز و ناتینگهام انگلستان تولید می کند.فورد تاکید کرد موجودی پیکاپ های سری F و دیگر خودروهای این برند کافی است و مشتریان مشکلی در یافتن مدل مورد علاقه خود نخواهند داشت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 18
آینده خودروهای هیبریدی، منتظر تصمیم مجلس
کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی در حالی هنوز محل اختلاف نظر دولت، مجلس و واردکنندگان است که مدافعان، استفاده از این وسیله نقلیه را در کاهش آلودگی هوا موثر می دانند و مخالفان از سهم کمتر از 10 درصدی آن از سبد خودروهای وارداتی سخن می رانند.
پس از اینکه دولت دوازدهم در دی ماه پارسال تعرفه واردات خودروهای هیبریدی را از پنج به 45 درصد برای خودروهایی با حجم موتور بین 1500 تا 2000 سی سی و 65 درصد برای خودروهای با حجم موتور بین 2000 تا 2500 سی سی افزایش داد، واردکنندگان و کارشناسان صنعت خودرو و محیط زیست به آن اعتراض کردند.
این موضوع تا آنجا پیش رفت که رییس جمهوری بهمن ماه در گفت و گوی تلویزیونی خود وعده داد در تعرفه واردات این نوع خودروها بازنگری شود.
24 فروردین ماه امسال «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مصوبه جدید دولت برای تعرفه خودروهای هیبریدی، اظهار داشت: مصوبه قبلی دولت که فاصله تعرفه خودروهای هیبریدی مختلف را با خودروهای بنزینی کم کرده و شرایطی را فراهم کرده بود که شاید اشتیاق برای ورود خودروهای هیبریدی کم شود، تغییر یافت.
وی با بیان اینکه با مصوبه جدید دولت فاصله بین تعرفه واردات انواع مختلف خودرو بیشتر شد، افزود: با تصمیم جدید دولت، خودروهای هیبریدی تولید شده به صورت سه نوع «موازی»، «سری» و «سری - موازی» مورد حمایت قرار می گیرند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بهترین نوع این حمایت همچون خودروهای برقی است و بقیه خودروهای هیبریدی به نسبتی که سوخت فسیلی مصرف می کنند، مشمول تعرفه ترجیحی می شوند که این مصوبه به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.
دولت خودروهای برقی - بنزینی بر اساس حجم موتور را به سه گروه تقسیم کرده است؛ تعرفه خودروهایی با حجم موتور 1000 تا 1500 سی سی 25 درصد، 1501 تا 2000 سی سی 45 درصد و 2001 تا 2500 سی سی 65 درصد محاسبه می شود در حالی که این تعرفه ها برای خودروهای بنزینی و دیزلی با حجم موتورهای یاد شده به ترتیب 55، 75 و 95 درصد خواهد بود.
نظر دولت بر این استوار است که خودروهای هیبریدی به نسبتی که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند باید مشمول تعرفه های بالاتر شوند.
با این حال، مجلس شورای اسلامی نیز طرحی را برای ساماندهی بازار خودرو در دستور کار قرار داده که محور اصلی آن کاهش تعرفه واردات خودرو است؛ این طرح ابتدا در قالب یک طرح دو فوریتی اوایل اردیبهشت ماه به صحن مجلس ارسال شد اما نمایندگان با بررسی فوری آن موافقت نکردند و در قالب طرح یک فوریتی به کمیسیون صنایع و معادن رفت.
این طرح با هدف ساماندهی واردات خودرو و تعیین حقوق ورودی موثر با هدف دستیابی به افزایش رقابت پذیری و کیفیت خودروهای تولید داخل، افزایش استانداردهای ایمنی و زیست محیطی، کاهش آلایندگی، کاهش مصرف سوخت و مدیریت بر واردات و بازار خودرو تدوین شده است تا حقوق ورودی خودروهای سواری بر اساس حجم موتور، میزان مصرف سوخت و میزان آلایندگی به صورت پلکانی و هدفمند تعیین شود.
در یکی از مواد این طرح پیش بینی شده که خودروهای تمام برقی و برقی - بنزینی (هیبریدی) تنها مشمول سود بازرگانی باشد و از وضع هرگونه تعرفه واردات معاف شود.
امضاکنندگان این طرح بر این باورند که با وجود حمایت از تولید داخلی، این حق مردم است که خودروهای با کیفیت، به روز، ایمن و سازگار با محیط زیست سوار شوند.
به اعتقاد آنان در قانون هوای پاک نیز دولت ملزم شده است، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری با خودروهای الکتریکی یا هیبریدی را با ارایه مشوق هایی چون کمک بلاعوض، یارانه، صفر کردن سود بازرگانی واردات پیگیری کند و اگر این خودروها تولید داخل باشند، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می شوند.
** مانعی برای تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو وجود ندارد
«عبدالکریم حسین زاده» نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی افزود: یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای کلانشهرها بویژه تهران، ترافیک سنگین و حجم بالای خودروها و وسایل نقلیه موتوری است که بی شک نوع سوخت مصرفی این وسایل در افزایش آلایندههای هوا نقش بسزایی ایفا میکند.
وی خاطرنشان کرد: ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان حمل و نقل شهری امری ضروری است و افزایش تعرفه این خودروها توجیه منطقی ندارد.
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مولفههای اساسی کاهش ترافیک و آلودگیها در کلانشهرها استفاده از کم هزینه ترین، سالم ترین و راحت ترین وسایل نقلیه است، خودروهای هیبریدی با توجه به اینکه سوخت اولیه آنها در ترافیک 60 کیلومتر در ساعت با استفاده از برق است و سرعت سرویس هم در کلانشهرها عددی بالاتر از 60 کیلومتر در ساعت نیست، می تواند در کاهش آلایندگی مفید باشد.
نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس اظهار داشت: ورود خودروهای هیبریدی در کنار امتیاز ویژه ای که برای ناوگان حمل و نقل شهری دارند، می تواند ارزش افزوده بالایی برای جامعه ایجاد کند، زیرا آلودگی هوا عامل اصلی بخش قابل توجهی از بیماری هایی است که این روزها مردم با آن درگیرند.
وی ادامه داد: می توان ناوگان درون شهری را با خودروهای هیبریدی مجهز کرد تا هم حمل و نقل ایمن داشته و هم هوایی پاک و سالم را به مردم هدیه کنیم.
حسین زاده با تاکید بر اینکه استفاده از خودروهای هیبریدی به نفع شهر و مردم خواهد بود، گفت: مانعی در تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو و کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی در مجلس وجود ندارد.
** مجلس پیگیر کاهش تعرفه واردات خودرو های هیبریدی است
«جبار کوچکینژاد» دیگر نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس نیز به ایرنا گفت: از کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی که در طرح ساماندهی بازار خودرو نیز گنجاده شده است، حمایت می کنیم تا به تصویب نمایندگان مجلس برسد.
وی با اشاره به تصویب قانون هوای پاک در مجلس، افزود: در این قانون تکالیفی برای سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت و شهرداری تعیین شده که از جمله آنها می توان به حمایت از تولید و واردات خودرو های برقی و هیبریدی اشاره کرد.
نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: در مورد خودروهای هیبریدی، قرار بود تخفیف های نقدی در عوارض و ارائه طرح ترافیک رایگان در کلانشهرها در نظر گرفته شود و نه اینکه برای این خودروها عوارض و تعرفه سنگین لحاظ کنیم.
کوچکی نژاد اظهار داشت: ارائه تسهیلات برای خودروهای برقی و الکترویکی فقط در ایران انجام نمی شود، اما در سایر نقاط جهان برای تشویق به استفاده از این خودروها از ابزارهایی همچون کاهش عوارض و تعرفه های وارداتی نیز استفاده می شود.
نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه معضل آلودگی تهران و کلانشهرها بسیار جدی است، گفت: مجلس و دولت باید برای رفع معضل آلودگی هوا تلاش کرده و در کنار تسهیل در واردات خودروهای هیبریدی، تولید این خودروها را در کشور آغاز کنند.
همچنین «امیرحسین قناتی» مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایرنا گفت: رویکرد وزارت صنعت در اعمال تعرفه واردات خودروها پیرو تصمیم های دولت بوده و همان مطلبی است که وزیر صنعت در 24 فروردین ماه اعلام کرد.
وی ادامه داد: با این حال در روزهای آینده نظرات خود را با کمیسیون صنایع مجلس در میان خواهیم گذاشت و استدلال خواهیم کرد تا در نهایت تصمیمی که به نفع جامعه باشد، در مجلس مصوب شود.
** لزوم کاهش تعرفه ها
نماینده یک شرکت واردکننده خودروهای هیبریدی نیز درباره تغییر تعرفه این خودروها به ایرنا گفت: افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی با رویکرد دولت برای کاهش مصرف سوخت و مدیریت آلودگی هوا بویژه در کلانشهرها همخوانی ندارد.
مهناز رمضانی تصریح کرد: وضع تعرفه سنگین بر خودروهای هیبریدی به صلاح مصرف کنندگان نیست و افزایش قیمت این خودروها و کاهش اقبال مشتریان را به دنبال دارد و سبب می شود در عمل نتوانیم گامی برای کاهش آلودگی هوا و صدا برداریم.
وی همچنین با اشاره به استفاده یک شرکت دیگر از خودروهای سبز و هیبریدی در ناوگان خود اظهار داشت: برنامه توسعه ناوگان تاکسی در تهران از سوی این شرکت به فراخور سفارش های مشتریان دنبال می شود، اما افزایش قیمت یاد شده با از دست رفتن توجیه اقتصادی برای رانندگان، چالش هایی برای تزریق این خودروها به ناوگان تاکسیرانی به دنبال خواهد داشت.
این فعال خودروهای هیبریدی از وزارت نفت خواست «مطابق بند 12 قانون بودجه و از محل صرفه جویی در مصرف سوخت، 6 هزار و 800 دلار بابت واردات هر دستگاه خودرو برقی یا هیبریدی اقدام بپردازد؛ موضوعی که تاکنون عملی نشده است».
وی ادامه داد: رقم ارزی یاد شده به مثابه یارانه حدود 30 میلیون تومانی به مشتریان این خودروها بوده اما تاکنون اجرایی نشده است.
رمضانی گفت: امروز همه کشورهای جهان به سمت استفاده از انرژی های نو گرایش داشته و در سبد خودرویی خود از خودروهای سبز، هیبریدی، هیبرید پلاگین یا الکتریکی استفاده می کنند و بتدریج در حال خارج کردن خودروهای با سوخت فسیلی هستند.
وی یادآوری کرد: بیشتر کشورها حتی یارانه ها و مشوق هایی را برای مصرف کنندگان این خودروها در نظر گرفته اند؛ برای نمونه برخی کشورها تا سال 2025 این خودروها را از تعرفه وارداتی معاف کرده و 15 درصد یارانه به مصرف کنندگان آن می دهند.
این فعال خودروهای هیبریدی با اشاره به اینکه انتظار می رفت تعرفه واردات خودروهای هیبریدی از پنج درصد به صفر برسد، گفت: از دولت و مجلس انتظار داریم با توجه به مشکلاتی که در زمینه مصرف سوخت و آلودگی هوا وجود دارد، به حمایت از خودروهای سبز پرداخته و تعرفه ها را کاهش داده یا حتی الامکان به رقم پیشین بازگرداند.
** کاهش تعرفه برای ناوگان سنگین
«امیرحسن کاکایی» کارشناس خودرو و استاد دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تعرفه های پیشنهادی خودروهای هیبریدی، خاطرنشان کرد: پرداختن به این مقوله و ایجاد سهولت در واردات خودروهای برقی و هیبریدی با هدف کاهش آلایندگی هوا یا دستیابی به فناوری آنها در شرایط فعلی به صلاح نیست.
وی تصریح کرد: کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی و برقی سواری در این شرایط، هرچند در ظاهر شیک و جذاب جلوه می کند، اما با افزایش وابستگی به خارج همراه است، زیرا در اختیار گرفتن فناوری آنها به دستکم 10 تا 15 سال زمان نیاز دارد.
کاکایی اضافه کرد: این خودروها در زمینه باتری، سیستم الکترو موتوری و سیستم الکترونیکی وابستگی زیادی به خارج از کشور دارند.
این کارشناس خودرو یادآور شد: در شرایط کنونی حتی خودروهای فعلی بنزینی از نظر برق و الکترونیک به شدت وابسته به خارج هستند و بنابراین نباید تصمیمی اتخاذ شود که این وابستگی ها بویژه در شرایط مدیریت دارایی های ارزی از سوی دولت، بیشتر شود.
پیگیری خبرنگار ایرنا از بازار خودرو نشان می دهد که خودروهای هیبریدی بسته به شرکت خودروساز و حجم موتور آن بین 200 میلیون تا 640 میلیون تومان قیمت گذاری می شوند که اقشاری با درآمد بالا توان خرید آن را دارند.
با توجه به اینکه رانندگان تاکسی ها در قشر متوسط جامعه جای می گیرند، انتظار نمی رود که کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی، توان خرید عامه مردم را برای خرید این خودروها افزایش چشمگیری دهد زیرا در زمانی که تعرفه این خودروها پنج درصد بود، نتوانسته بودند سهم بالایی از خودروهای وارداتی را به خود اختصاص دهند.
این داستان برای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی اهمیت دو چندان دارد زیرا این گروه که در قشر متوسط جامعه تعریف می شوند، با کاهش تعرفه ها و حتی صفر کردن آن نیز این توان را نخواهند داشت که خودروی بنزینی خود را به راحتی جایگزین خودروی هیبریدی و حتی برقی کنند و از این رو انتظار می رود که دولت برنامه ای مشابه آنچه برای نوسازی ناوگان فرسوده شهری و بین شهری پیاده سازی کرده، در این بخش اجرا کند.
بر اساس یک بررسی که مرکز پژوهش های مجلس درباره بازار خودروهای وارداتی منتشر کرده، سهم هیبریدی ها از خودروهای وارداتی در سال 1393 برابر 0.1 درصد بوده که به تدریج و با اعمال سیاست های تشویقی نظیر تعرفه پایین، طرح ترافیک رایگان به 8.6 درصد در سال 1395 افزایش یافته است.
هرچند تعرفه هیبریدی ها در سیاست جدید دولت از دی ماه پارسال جهش یافت اما به تناسب آن تعرفه خودروهای بنزینی و دیزلی نیز رشد قابل توجهی داشته است.
در مجموع باید منتظر نتیجه رایزنی نمایندگان دولت و مجلس بر سر تصویب طرح تعیین ضوابط حقوق ورودی خودروهای سواری وارداتی و ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس ماند؛ طرحی که با وجود یک فوریتی بودن هنوز در دستور کار کمیته های فرعی این کمیسیون قرار نگرفته و به نظر نمی رسد به این سرعت در کمیسیون صنایع و سپس در صحن علنی مجلس مطرح شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 8
دوکلمه خبر
مدیرعامل ستاره ایران:
تابستان 97، اولین محموله خودروهای بنز وارد کشور می شود
پرشین خودرو: محصولات ثبت سفارش شده مرسدس بنز در سال گذشته ، در تابستان 97 وارد بازار ایران می شود.غلامرضا رزازی مدیر عامل شرکت ستاره ایران نماینده رسمی مرسدس بنز آلمان، با اعلام این خبر گفت: پس از اعلام قوانین و مقررات جدید کشور در خصوص واردات خودرو با گمرک وارد مذاکره شدیم تا مدل هایی که قابلیت واردات را دارند، نهایی کنیم.وی ادامه داد: در حال حاضر 5 مدل بنز مجوز واردات گرفته و در سایت گمرک نیز ثبت شده است. این 5 مدل ثبت سفارش شده و در حال حاضر به دنبال دریافت مجوزهای استاندارد و محیط زیست هستیم و امیدواریم در تابستان امسال اولین محموله خودروهای بنز به ایران وارد شود. مدل های CLA180، C180، GLA200 ، A200 و یک مدل ون، خودروهای خانواده بنز هستند که وارد کشور خواهد شد.رزازی در خصوص همکاری با صنعت کشاورزی نیز متذکر شد: در بخش حمل و نقل طیور با شرکت والا صنعت برای واردات تیپ های مشخصی از بنز که در ظرفیت های کوچک تری قابلیت حمل جوجه و طیور را دارند، در حال مذاکره هستیم.به گفته وی، قرار بر این است تا شرکت ستاره ایران با همکاری دایملر بنز، ون های مخصوص حمل جوجه را برای صنعت طیور ایران فراهم کند و پس از نهایی شدن طراحی ها و اخذ استانداردهای مشخص، این خودروها نیز وارد ایران خواهد شد.
فروش فوری پژو 207 آی دستی
گروه صنعتی ایران خودرو، هم زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و به مناسبت پاسداشت این رویداد مبارک، شرایط فروش فوری خودروی پژو 207 آی دستی را به صورت محدود از دوم خرداد آغاز می کند. به گزارش ایکوپرس، در این طرح، پژو 207 آی دستی به قیمت مصوب 47 میلیون و 130 هزار و 400 تومان با موعد تحویل 30 روزه و در رنگ های متنوع به مشتریان عرضه می شود. این طرح تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.برمبنای این گزارش، به منظور بهره برداری حداکثری مشتریان نهایی، امکان ثبت نام در این بخشنامه صرفاً برای اشخاص حقیقی فراهم بوده و هر کد ملی به شرط نداشتن ثبت نام در شش ماه گذشته، مجاز به ثبت نام فقط یک دستگاه از هر خودرو است.متقاضیان می توانند از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه دوم خرداد ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی فروش محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت نام اقدام کرده و از مزایای این طرح بهره مند شوند.
فولکس واگن از یک شاسی بلند جدید رونمایی کرد
فولکس واگن از یک شاسی بلند دیگر برای بازار چین رونمایی کرد.این مدل Tharu نامیده می شود و أواخر سال جاری در چین عرضه خواهد شد.Tharu مدل تولیدی شاسی بلند Powerful Family کانسپت است که در ماه مارس معرفی شده بود. این خودرو بر أساس پلتفرمی مشترک با اشکودا کاروک ساخته شده است. جالب است که هر دو مدل Tharu و کاروک در چین و توسط جوینت ونچر شانگهای- فولکس واگن ساخته می شوند.
زیر کاپوت این خودرو چند گزینه موتور تعبیه می شود. یک موتور 1.2 لیتری 116 اسب بخاری و 1.4 لیتری 150 اسب بخاری از گزینه های ارائه شده برای این خودرو هستند. هر دوی این موتورهای توربو به گیربکس اتوماتیک دو کلاجه هفت سرعته متصل می شوند. فاصله بین دو محور این خودرو 2688 میلی متر است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.