صفحه 2
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
استفاده بیرویه از منابع آبی تجدیدناپذیر در سی سال گذشته، شرایط بسیار بحرانی را برای منابع آبی کشور ما ایجاد کرده است؛ کشور ما به لحاظ منابع آبی، بحرانیترین شرایط را در میان کشورهای دیگر دارد. بنابراین جلوگیری از وخیم تر شدن این شرایط، باید در مدیریت کشت و بهرهوری برنامهریزی داشته باشیم و منابع آبی کشور را به بهترین شکل ممکن مصرف کنیم.
علیرغم اینکه در حال حاضر سیاستهای بخش کشاورزی کشور ما بر تولید کلیه محصولات کشاورزی در داخل کشور قرار نگرفته است، اما اهداف در نظر گرفته شده در برنامه ششم توسعه اقتصادی بر افزایش تولید این محصولات، که محصولات آب بر را نیز شامل میشود، قرار گرفته است، که به طور قطع محدودیت در منابع آبی کشور به ما اجازه رسیدن به اهداف تولیدی محصولات زراعی و باغی در نظر گرفته شده در این برنامه را نخواهد داد.
به عنوان مثال، هدفگذاری تولید محصولات گوشت و تخم مرغ در این برنامه افزایشی است. در حالی که این محصولات در زمره محصولاتی با آب بری بسیار بالا قرار دارند. هر برنامه ریزی نیاز به آمار دارد؛ از اینرو میباست یک برنامه جامع آماری در کشور داشته باشیم که میزان تولید و مصرف کالاها در این برنامه مشخص شده باشد و برنامهریزی برای تولید و مصرف و صادرات کالاها با توجه به آن صورت گیرد. به بیان دیگر قبل از اینکه دست به تولید محصولی بزنیم باید میزان نیاز کشور به آن محصول و منابع موجود برای تولید آن را در نظر بگیریم.
مدیریت منابع آب کشور باید در اولویت اول قرار گیرد؛ آب نیز مانند نفت سرمایه ملی ماست و باید برای برداشت از منابع تجدیدناپذیر آن برنامهریزی داشته باشیم. طبیعتاً با ادامه روند فعلی برداشت آب از منابع زیرزمینی، با بحران جدی منابع آبی روبرو خواهیم شد. طبق اعلام سازمان آب و وزرات نیرو بسیاری از دشتهای کشور به دلیل کشتهای بی رویه نشست کردهاند، با ادامه این روند احتمال وقوع بلایای طبیعی در کشور افزایش خواهد یافت.
میزان صادرات محصولات غذایی و کشاورزی کشور در پایان برنامه ششم توسعه اقتصادی 5/14 میلیارد دلار هدفگذاری شده است. از سوی دیگر با توجه به صادرات 7/5 میلیارد دلاری این محصولات در سال 95، صادرات محصولات کشاورزی و غذایی باید در پایان برنامه ششم، 5/2 برابر وضع موجود شود که نیازمند انجام زیرساختهای بسیار بزرگی است و در شرایط حال حاضر دور از دسترس به نظر میرسد.
کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی هدف گذاریهای برنامه ششم در مورد محصولات غذایی و کشاورزی را مورد بررسی قرار داده است. با توجه به اهداف برنامه ششم توسعه اقتصادی، در پایان این برنامه میزان تولید گندم باید به ۵. ۱۴ میلیون تن، جو ۵.۳ میلیون تن، شلتوک تقریباً 3 میلیون تن و ذرت به حدود ۱۱ میلیون تن، برسد.
با نگاهی به اهداف در نظر گرفته شده در این برنامه برای تولید محصولات کشاورزی و غذایی متوجه میشویم که محدودیت منابع کشور ،از قبیل منابع آبی، برای تولید محصولات کشاورزی در این برنامه در نظر گرفته نشده است.
با توجه به اینکه این موضوع را در نظر بگیریم که تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در کشور ما قیمت تمام شده بسیار بالایی دارد و از اینرو ما در تولید این محصولات مزیتی نداریم. از اینرو باید در سیاستگذاری و هدفگذاری تولید این محصولات تجدیدنظر جدی صورت گیرد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
باز عالم و آدم و پوسیده گان
خزان و زمستان، خندان و شتابان به استقبال بهار میروند
تا اندوه زمستان را به فراموشی سپارند و کابوس غم را در زیر خاک مدفون سازند و آنگه سر مست و
با وجد و نشاط و با رقص و پایکوبی
با ترنم این سرود طرب انگیز نو روز و جشن شکوفه ها را
بر گذار می نمایند
حلول سال نو و بهار پرطراوت را
که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد رابه تمامی هموطنان عزیز تبریک و تهنیت عرض نموده
و سالی سرشار از برکت و معنویت
را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان برای شماعزیزان مسئلت مینماییم
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رفع فیلتر توییتر با نظر سه قوه
بحث فیلتر شدن یا رفع فیلتر پیامرسانهای بینالمللی در کشور دوباره بعد از مدتی با اظهارات اخیرا رئیس مرکز ملی فضای مجازی که از بررسی رفع فیلترینگ توییتر خبر داد، مطرح شد. بحث فیلتر شدن یا رفع فیلتر پیامرسانهای بینالمللی در کشور دوباره بعد از مدتی با اظهارات اخیرا رئیس مرکز ملی فضای مجازی که از بررسی رفع فیلترینگ توییتر خبر داد، مطرح شد.تصمیمگیری درباره فیلتر یا رفع فیلتر یک شبکه اجتماعی یا انواع دیگر اپلیکیشنها در حیطه اختیارات شورای عالی فضای مجازی و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است که وزارت ارتباطات نیز در این جلسات حق رای دارد...
صفحه 1
راه اندازی 30 طرح با سرمایهگذاری 3/3میلیارد دلاری
معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: سال 1396 تعداد 30 طرح بزرگ معدن و صنایع معدنی با سرمایه گذاری 3.3 میلیارد دلار و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم بیش از 75 هزار نفر افتتاح و راه اندازی شد.
‹ مهدی کرباسیان ‹ افزود: طرح های مزبور در چارچوب برنامه های سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) و شرکت های تابعه و وابسته محقق شده است...
صفحه 3
حذف چارتر از پروازها
دیدار هتلداران با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اعلام آمار سفر ایرانیها به صربستان و حذف پروازهای چارتری از جمله خبرهای حوزه میراث و گردشگری در این هفته بود.
به گزارش اخبار صنعت، در این هفته نشست خبری رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران برگزار شد و حرمتالله رفیعی در این نشست گفت که باید بازرسیها را از دفاتر خدمات مسافرتی به بازدید تبدیل کنیم؛ ما وقتی حرف از بازرسی از یک آژانس میزنیم...
صفحه 7
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
وزیران امورخارجه ایران، روسیه و ترکیه سه کشور ضامن آتش بس در سوریه روزجمعه در پایان اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان که برای حل بحران سوریه برگزار شد، بیانیهای 20 ماده ای صادر کردند.
در این بیانیه بر ادامه تعامل موثر بین همه طرفهای درگیر در سوریه و پرهیز از فرقه گرایی تاکید شده است.
تقدیر از تلاشهای جمعی در مبارزه با تروریسم بویژه داعش، تاکید بر ایجاد شرایط مطلوب برای آغاز فرایند سیاسی حل بحران سوریه، تاکید برتعهد محکم نسبت به استقلال، حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و تاکید برعدم راهحل نظامی برای بحران سوریه و استقبال از راه حل سیاسی این بحران از دیگر مفاد این بیانیه است.
متن کامل بیانیه بشرح زیر است :
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه، به عنوان ضامنین نظارت بر رژیم آتشبس در سوریه، به دعوت جمهوری قزاقستان در آستانه جمع شدند تا به ارزیابی همکاری سهجانبه خود از زمان برگزاری نخستین نشست بینالمللی درباره سوریه در آستانه در 23 تا 24 ژانویۀ 2017 بپردازند و
1- بر سطح عالی هماهنگی سهجانبه کنونی در زمینه اجرای مفاد بیانیه مشترک روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه مورخ 22 نوامبر 2017 در سوچی تاکید کردند؛
2- توافق کردند که تعامل مؤثری را که تأثیر مثبتی بر وضعیت سوریه و کل منطقه خواهد داشت و خطر تفرقۀ قومی و نژادی را کاهش خواهد داشت ، ادامه دهند؛
3- نشست آتیِ سهجانبۀ سران را که در تاریخ 4 آوریل 2018 در ترکیه برگزار خواهد شد مورد توجهِ ویژه قرار دادند؛
4- رضایت خود از کمک عینی فرایند آستانه در بهبود وضعیت سوریه طی سال گذشته ابراز کرده، در این راستا بر موفقیتِ تلاشهای جمعیِ خود در مبارزه با تروریسم بینالمللی، بهویژه شکست داعش در سوریه و ایجاد شرایط مساعد برای حل و فصل سیاسی بر پایۀ قطعنامۀ 2254 شورای امنیت سازمان ملل تأکید ورزیدند؛
5- تأکید کردند که فرایند آستانه و دستاوردهای آن به ابزاری مؤثر در کمک به صلح و ثبات در سوریه تبدیل شده است؛
6- عزم مشترک خود مبنی بر ادامۀ تلاشهای هماهنگ به منظور حصول اطمینان از بازگشتناپذیری روند کاهش خشونت در عرصۀ میدانی را ابراز داشتند؛
7- بر پایبندی قوی و مداوم خود به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه تأکید کردند. آنها همچنین تأکید کردند که هیچ اقدامی، صرف نظر از اینکه چه کسی آن را انجام دهد، نباید ناقض این اصولی باشد که طی قطعنامههای مربوط در سازمان ملل و بر اساس ارادۀ نمایندگان همۀ بخشهای جامعۀ سوریه، که در کنگرۀ گفتگوی ملی سوریه در سوچی به صورت روشن و شفاف بیان گردیده، تأیید شده است؛
8- این اعتقاد خود را تکرار میکنند که مناقشۀ سوریه راهحل نظامی ندارد و از پیشرفتِ حاصل شده طی هشت دوره نشستهای بلندپایه در آستانه با هدف کمک به تلاشهای بینالمللی برای پایان دادن به منازعۀ سوریه از طریق اتخاذ اقداماتی برای کاهش خشونت در عرصۀ میدانی، ایجاد اعتماد میان طرفهای درگیر، بهبود وضعیت بشردوستانه و شتاب بخشیدن به تلاشها برای دست یافتن به راهحلی سیاسی استقبال کردند؛
9- وضعیت اجرای یادداشت تفاهم مورخ 4 می 2017 دربارۀ ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه را مورد توجهقرار داده و بر عزم خود مبنی بر ادامۀ اجرای مُفاد آن در زمینۀ هر چهار منطقۀ کاهش تنش تأکید کردند، و همچنین تأکید نمودند که ایجاد مناطق کاهش تنش در هیچ شرایطی نباید حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضیِ جمهوری عربی سوریه را تضعیف کند؛
10- بر عزم خود مبنی بر ادامۀ همکاری به منظور نابودی نهایی داعش، جبهةالنصره و همۀ دیگر افراد، گروهها، تشکلها و موجودیتهای وابسته به القاعده یـا داعش در سوریه که از سوی شورای امنیت سازمان ملل شناسایی شدهاند و جلوگیری از جابهجایی آنهابه دیگر کشورها و مناطق تأکید کردند؛
11- بر لزوم کمک به سوریها در بازگرداندن وحدت کشورشان و دستیابی به راهحلی سیاسی برای مناقشۀ کنونی از طریق فرایندی فراگیر، آزاد، عادلانه و شفاف با راهبریِ سوری و مدیریت سوری که منجر به یک قانون اساسی برخوردار از حمایت مردم سوریه وانتخابات آزاد و عادلانه با مشارکت همۀ سوریهای واجد شرایط تحت نظارت سازمان ملل شود، تأکید ورزیدند؛
12- از برگزاری کنگرۀ گفتگوی ملی سوریه در سوچی در تاریخ 30 ژانویۀ 2018 به عنوان کمکی عمدهدر شتاب بخشیدن به روند حل سیاسی با کمک سازمان ملل استقبال کردندو بر پایبندی و حمایتِ خود از تصمیمات اتخاذ شده در کنگرۀ سوچی، بهویژه تشکیل کمیتۀ قانون اساسی و تسهیل هر چه سریعترِ أغاز کارِ آن در ژنو، با کمک فرستاده ویژۀ دبیرکل سازمان ملل در سوریه تأکید کردند؛
13- از نمایندگان دولت جمهوری عربی سوریه و مخالفینی که به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی و ماهیت غیرفرقهایِ سوریه پایبندند و نیز از جامعۀ بینالمللی خواستند که از کار کمیتۀ قانون اساسی پشتیبانی کنند؛
14- بر ضرورت اطمینان یافتن از دسترسی بشردوستانۀ سریع، ایمن و بدون مانع به نواحی آسیبدیده از منازعۀ جاری تأکید ورزیدند؛
15- نگرانی خود را از نقض مداومرژیم آتشبسابراز داشته،به عنوان ضامنین رژیم آتشبس اعلام کردند که تلاشهای خود را در راستای حصول اطمینان از رعایت توافقات مربوط افزایش خواهند داد؛
16- از قطعنامۀ 2401 شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به وضعیت اسفناکبشردوستانه در سراسر سوریه، بهویژه غوطۀ شرقی،یرموک، فوعه و کفریا، استان ادلب، شمال استان حماه، رکبان و رقّه استقبال کردند؛
17- آمادگی خود مبنی بر ادامۀ تلاشها برای اجرای مُفاد قطعنامۀ فوقالذکر با هدف تقویت رژیم آتشبس و بهبود وضعیت بشردوستانه در سراسر جمهوری عربی سوریه ابراز داشتند و از همۀ طرفها خواستند، از جمله از طریق ارسال کمکهای بشردوستانۀ بیشتر، تسهیل مینزداییِ بشردوستانه، احیای امکانات زیرساختیِ اساسی (از جمله تأسیسات اقتصادی و اجتماعی) و محافظت از میراث فرهنگی و تاریخی، کاملاً از این فرایند حمایت کنند؛
18- از برگزاری نخستین نشست کارگروه آزادی بازداشتشدگان/ربودهشدگان و تحویل اجساد و شناسایی مفقودینپیش از برگزاری نشست وزرا استقبال کرده،اعتقاد خود را ابراز میدارند که تلاشهای این کارگروه موجب ایجاد اعتماد بیشتر میان طرفهای درگیر در سوریه گردد؛
19- مراتب قدردانی صمیمانۀ خود را از جناب آقای نورسلطان نظربایف، رئیس جمهوری قزاقستان، و مقامات این کشور بابتحمایت از فرایند آستانه و میزبانی نشستهای بینالمللی دربارۀ سوریه ابراز داشتند؛
20- تصمیم گرفتند که نشست بینالمللی بلندپایۀ بعدی دربارۀ سوریه در اواسط ماه می 2018 در آستانه برگزار شود.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
بعد از حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن جریان حامیان آقای شیرازی مورد انتقادات و محکومیتهای زیادی قرار گرفت و همین باعث شد که در اثر این فشارها، جناحی که این حمله را مدیریت کرده بود روز به روز در انزوای بیشتری قرار گیرد.
در این میان، حامیان آقای شیرازی در لندن که اعضای سببی و نسبی وی نیز در میان آنها هستند، بیش از جاهای دیگر دچار التهاب و انتقاد بودهاند. این فشارها باعث شده است که شیخ یاسر الحبیب، مسوول شبکه فدک که با محکومیت سنگین از سوی شیعیان در کشورهای گوناگون مواجه شده است و با تاکید صریح خود، به عنوان عامل افراطی و منحرف و طراح حمله به سفارت ایران شناخته می شود، در برنامههای متعددی در شبکه تلویزیونی خود به تفصیل به دلایل این حمله و سعی در توجیه آن اقدام کند. این اظهارات توجیه گرایانه وی در عین حال هر بار باعث طرح مسائل جدیدی به عنوان مصادیق افراط و انحراف فکری وی می گردد. این امر سبب شده است که بسیاری از مجموعه های طرفدار آقای شیرازی، یاسر الحبیب را به عنوان ریشه تمام مشکلات این جریان معرفی کنند.
در این میان بسیاری از طرفداران شیرازی برای کمک به تلطیف فضای موجود به صدور بیانیه هایی برای محکومیت حمله به سفارت اقدام کردهاند. به عنوان نمونه، مرکز تثقیف اسلامی که در مسجد رسول اعظم یعنی محل اصلی استقرار نمایندگان جریان شیرازی در لندن فعالیت میکنند، دو روز پیش با صدور بیانیهای که تصویر آن در اختیار این خبرگزاری قرار دارد، حمله به سفارت ایران در لندن را شدیدا محکوم کرده و از حامیان این اقدام اعلام برائت کردند.
در این میان تعدادی از علمای طرفدار آقای شیرازی در کربلا نیز اقدام حسین مرعشی قزوینی در تهدید سفیر ایران در لندن را محکوم کرده و مرعشی قزوینی را فردی افراطی و منحرف خواندهاند که حتی برای تحصیل در مدارس علمیه طرفدار آقای شیرازی در کربلا مورد پذیرش قرار نگرفته است.
به گزارش ایسنا، حمله به سفارت ایران در لندن حادثهای بود که در روز جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ توسط عدهای از هواداران سید صادق شیرازی صورت گرفت.
بر اساس گزارش رسانهها همچنین عنوان شد، این افراد با عنوان حمایت از بیت سید صادق شیرازی و اعتراض به دستگیری سید حسین شیرازی با ورود به محوطه و بالکن سفارت ایران در لندن پرچم ایران را پایین کشیده و پرچم گروه خود را به نمایش درآوردند. حمله کنندگان همچنین شعارهایی علیه مقامات ایران و نیز شعارهایی شامل لعن بر عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان سر دادند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
بحث فیلتر شدن یا رفع فیلتر پیامرسانهای بینالمللی در کشور دوباره بعد از مدتی با اظهارات اخیرا رئیس مرکز ملی فضای مجازی که از بررسی رفع فیلترینگ توییتر خبر داد، مطرح شد.
بحث فیلتر شدن یا رفع فیلتر پیامرسانهای بینالمللی در کشور دوباره بعد از مدتی با اظهارات اخیرا رئیس مرکز ملی فضای مجازی که از بررسی رفع فیلترینگ توییتر خبر داد، مطرح شد.
تصمیمگیری درباره فیلتر یا رفع فیلتر یک شبکه اجتماعی یا انواع دیگر اپلیکیشنها در حیطه اختیارات شورای عالی فضای مجازی و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است که وزارت ارتباطات نیز در این جلسات حق رای دارد.
شورای عالی فضای مجازی فصلالخطاب است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از آخرین اظهارنظرهای خود درباره بحث رفع فیلتر توییتر، اظهار کرد: این موضوع در مرکز ملی فضای مجازی در حال بررسی است و نیاز به تصمیم مشترک هر سه قوه دارد.
همچنین او تاکید دارد که مصوبات شورای عالی فضای مجازی فصلالخطاب تکالیف دستگاههاست. مثلا در حوزه پیامرسان بومی عدهای علاقهمندند بگویند کار وزارت ارتباطات است. اما وظیفه این وزارتخانه صرفا ایجاد زیرساخت است و اعتمادسازی، کاربرد و ترویج وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست و معلوم است وظیفه کیست.
بستر خارجی هر لحظه امکان دارد فیلتر موقت یا دائم شود
از سوی دیگر سیدابوالحسن فیروزآبادی، در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر احتمال رفع فیلتر توییتر اظهار کرده است: ما دائم فضای مجازی را بررسی میکنیم. درباره توییتر هم بررسیها در حال انجام است و احتمال اینکه در سال آینده این اتفاق بیفتد، باید بررسی شود.
وی با تاکید بر مضرات فضای انحصاری تلگرام، در پاسخ به اینکه آیا احتمالی مبنی بر لزوم فیلتر تلگرام وجود دارد، بیان کرد: اگر به این نتیجه برسیم، این کار را انجام میدهیم و احتمال آن وجود دارد.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به راهکارهای حمایتی برای فراگیر شدن پیامرسانهای داخلی اظهار کرد: پیامرسان سکویی برای ارائه سرویس و خدمات به مردم است. پیامرسانهای داخلی اگر بخواهند توسط مردم پذیرفته شوند و مورد استفاده قرار گیرند، باید خدمات خوبی ارائه دهند، خدماتشان پایداری داشته باشد و خدمات اضافهتری از آنچه که پیامرسانهای خارجی ارائه میدهند را عرضه کنند.
از سوی دیگر به اعتقاد کارشناسان، مردم هم در این راه باید بررسی کنند که کسب و کارها و خدمات آموزشی و جدی خود را بر بستر خارجی صورت ندهند. زیرا به هر حال بستر خارجی به دلیل عدم تبعیت از قوانین جمهوری اسلامی هر لحظه امکان دارد که به طور موقت یا دائم فیلتر شود. به همین دلیل توصیه شده که کاربران و خصوصا پایگاههایی که کاربر زیادی دارند، حتما در یک پیامرسان ایرانی ارائه خدمت داشته باشند.
گذشته از این که این اظهارنظرها در مورد احتمال فیلترینگ یک شبکه اجتماعی در کنار احتمال رفع فیلتر یک شبکه دیگر ممکن است سوالاتی را برانگیزد که در این فضای گفتمانی سیاستهای کلی چیست؟ اگر با رفع فیلتر از توییتر قرار بر گشایش در فضای مجازی است، چرا همزمان احتمال فیلترینگ تلگرام هم وجود دارد؟ اما نکتهای که در این اظهارنظرها از سوی وزیر ارتباطات و رئیس مرکز ملی فضای مجازی مطرح میشود این است که در بحث فیلترینگ یا عدم فیلترینگ شبکههای مجازی این مرکز ملی یا شورای عالی فضای مجازی و نه وزارت ارتباطات است که تصمیمگیرنده است.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.