شماره: 2346 / ۱۴۰۳ يازدهم ارديبهشت
تعداد بازدید : 0
اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به شرکتهای فنرسازی زر و ایندامین سایپا
به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر در همایش بزرگ اعطای نشان اقتصاد مقاومتی جامعه کار و تولید تهران بزرگ، از مدیریت و پرسنل دو شرکت کمک فنر ایندامین سایپا و شرکت دانش بنیان فنرسازی زر گروه خودروسازی سایپا با اعطای تندیس و نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی تقدیر و تجلیل بهعمل آمد.
در آیین اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان تهران که با همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار تهران، مسئول بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برگزار شد، از خدمات نادر نوری، مدیرعامل ایندامین سایپا و همچنین امید حیدری، مدیرعامل گروه فنرسازی زر سایپا به عنوان یکی از پیشگامان در عرصه دستیابی به اهداف مورد نظر در حوزه اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ با عنوان رشد تولید و مهار تورم، تجلیل و قدردانی شد.
این جشنواره با هدف الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی مناسب در افزایش کیفیت تولید کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصادمقاومتی در واحدهای تولیدی و هدایت عرصه تولید در زمینه پیروی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی برپا میشود.
شایان ذکر است، پس از بررسیهای تخصصی توسط بازرسان اقتصاد مقاومتی از بین ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی، ۱۲ شرکت از جمله شرکت فنرسازی زر و ایندامین سایپا موفق به اخذ نشان اقتصاد مقاومتی شدند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
پروژه تولید دسته سیم خودرو در مهرکام پارس کرمانشاه کلید خورد
مدیرعامل شرکت مهرکام پارس از شروع پروژه تولید دسته سیم خودرو در سایت مهرکام پارس کرمانشاه خبر داد و گفت: این اقدام با همکاری شرکت الکتریک خودرو شرق(EKS) صورت خواهد گرفت.
آغاز تولید سیستم تهویه مطبوع دنا در مهرکام پارس/ پروژه تولید دسته سیم خودرو در مهرکام پارس کرمانشاه کلید خورد
علی ارضی فرد، با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی تولید اقلام پلیمری محصول ری را، عنوان کرد: راه اندازی ۵۰۰ عدد قالبهای پلیمری و فلزی داخلی و خارجی پروژه ری را، طراحی و راهاندازی خط اتوماتیک دوخت نایلون، طراحی و ساخت دستگاه پانچ دومنظوره سپر جلو دنا با استاندارد عابر پیاده و استفاده از تکنولوژیهای به روز از جمله Miling-RHCM-Laminiation در طراحی و تولید داشبورد خودروی ریرا، از جمله فعالیت هایی است که در شرکت مهرکام پارس انجام میشود.
وی در ادامه هم چنین از بازطراحی ساخت قطعات پروتوتایپ، اینتریور و اسکتریور خودرو ریرا، اخذ تاییدیه طراحی در ممیزی IAFTطراحی و ساخت فیکسچر تکمیل کاری دقیق IP Beam پروژه این کراساوور، انتقال، نصب و راهاندازی خط مونتاژ صندلی هایما S7 در سایت مهرکام پارس خراسان و آماده سازی خط تولید تهویه مطبوع سورن در کرمانشاه خبر داد.
ارضی فرد با اشاره به اینکه سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک برای دنا نیز به سبد تولید محصولات مهرکام پارس افزوده شده، اظهار کرد: این شرکت در اردیبهشت امسال، برای نخستین بار دهها دستگاه سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک را برای بهکارگیری در خودروی دنا به شرکت ایران خودرو ارسال کرده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
نوسازی ۷ برابری اتوبوسهای پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: ما در دوره فعلی ۷ برابر دوره پنجم مدیریت شهری نوسازی داشتیم که این نشان از تفکر انقلابی و جهادی است.
مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در جریان بازدید خبرنگاران از منطقه ۵ شرکت واحد اتوبوسرانی (شهید جم) که صبح دیروز -دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ - برگزار شد، اظهار کرد: قرارداد ۱۰۰ دستگاه متروباس در دهه ۹۰ با کشور سوییس بسته شد که در حال حاضر ۴ دستگاه موجود است. وی با بیان اینکه به دلیل خریداری غیرفنی، این اتوبوسها در شرایط آب و هوایی تهران کاربردی نداشت، خاطرنشان کرد: ۲ دستگاه فعال بود که از روز گذشته تنها یک دستگاه در خط خاوران فعال است. این متروباس با توجه به آب و هوای تهران به درد پایتخت نمیخورد. به دلیل مشکلات فنی و تحریمها از ۱۰۰ دستگاه به ۴ دستگاه رسیدیم که فعلا یک دستگاه موجود است.
علیزاده با اشاره به اینکه در زمان تحویل مدیریت شهری ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشتیم که حدود ۸۰۰ دستگاه شاغل در خطوط بود، تصریح کرد: از ابتدای دوره ششم ۸۲۶ دستگاه نوسازی و خریداری شده و در اختیار مردم قرار گرفته است. ۵۰۰ دستگاه مستقیم با پول شهرداری و ۲۷۱ به صورت مشترک با دولت خریداری شده است. ما ۱۸۰۰ دستگاه را فعال تحویل گرفتیم و در حال حاضر کسانی که مدعی کمکاری شهرداری هستند باید بدانند که از اتوبوسهای شرکت های مختلف در پایتخت استفاده میشود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰ دستگاه و سال گذشته به همراهی بخش خصوصی ۴۰۰ دستگاه را بازسازی کردیم. این عدد به ۳۰۵۰ اتوبوس فعال رسید و امروز برای مردم ۲۰۵۰ تا ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس در خطوط خدمترسانی میکنند. باید ۵ تا ۷ هزار اتوبوس در تهران کار کند. با حمایت و عزم شهردار و شورای شهر تهران سال گذشته ۴۵ درصد بودجه به حمل و نقل تخصیص داده شده که ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت ایرانخودرو اختصاص داده شد و شامل حدود ۱۰۰۰ اتوبوس است.
وی ادامه داد: تیرماه سال گذشته ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس از محل شرکت های داخلی قرارداد بستیم که بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان مبلغ قرارداد ما مدل پرداختی ۲۵ درصد نقد، ۲۵ درصد غیر نقد و ملک و ۵۰ درصد تسهیلات بود. بر اساس قرارداد ۲۵۰۰ دستگاه باید طبق زمان بندی مقرر شده حدود ۱۵۰۰ عدد تحویل می دادند. ما مردم را معطل تولید داخل به واسطه عقب ماندگی ۱۰ ساله نمی کنیم. بنابراین طی انعقاد قراردادی با چین مقرر شد به دلیل قیمت مناسب ۲۵۰۰ اتوبوس برقی تحویل شهرداری تهران شود که این تعداد باعث کاهش سرفاصله ها خواهد شد. علیزاده با تاکید بر اینکه اگر مشکلات بانک مرکزی و بانک شهر و تخصیص ارز حل شود با پرداخت پیش پرداخت ظرف ۶ ماه شاهد ورود اتوبوس های برقی در تهران خواهیم بود، گفت: از ۲۵۰۰ اتوبوس داخلی نیز تا پایان این ماه پیش پرداخت آن نیز انجام خواهد شد. از سال آینده هر ماه ۵۰ اتوبوس داخلی وارد پایتخت خواهد شد. در سطح کشور و کلانشهر تهران وقتی کار مفیدی برای مردم انجام می شود عدهای خوشحال نمیشوند. حوزه نوسازی در دوره های قبل تقریبا صفر بوده و این فاجعه است. ما در دوره فعلی ۷ برابر نوسازی داشتیم که این نشان از تفکر انقلابی و جهادی است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اینکه طی دو سال مدیریت شهری فعلی قرارداد ۵ هزار دستگاه اتوبوس بسته شد و این باعث خوشحالی همه نیست، خاطرنشان کرد: در قراردادی که با طرف چینی بستیم، بعد از مشخصات فنی مسائل مالی را در نظر گرفتیم. ما با شرکت چینی وارد مذاکره شدیم که بتواند ۸۰ درصد را تامین مالی کند و بتواند اتوبوس ها را یکجا تولید کرده و تحویل ما بدهد.
علیزاده افزود: اعضای شورا که میگویند قرارداد را ندیدهاند، کم لطفی می کنند. قرارداد حاضر است البته نباید به حاشیه کشانده شود و مردم را از ماموریت اصلی منحرف کنند. مهمترین ماموریت ما تامین ۲۵۰۰ اتوبوس است.
وی ادامه داد: دوستانی که اعتراض به عدد مقرر شده اتوبوس های بازسازی شده می کنند در دوران مدیریت خودشان تنها ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس را وارد کردند. این افراد امروز چه استدلالی دارند که ما ظرف ۴ سال نتوانیم این اعداد را مقرر کنیم. علیزاده با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در راستای ورود اتوبوس های برقی گفت: مهمترین موضوع در اتوبوس برقی باتری آنهاست. اتوبوس برقی در نظر گرفته شده بیشترین پیمایش را برای مردم خواهد داشت؛ چیزی بالغ بر بالای ۲۷۰ کیلومتر. همچنین مانند اتوبوسهای تولید داخل خدمات پس از فروش برای این اتوبوسها در نظر گرفتیم. در حال مذاکره با شرکت های تولید کننده داخلی برای تامین خدمات پس از فروش این اتوبوس ها هستیم و قرار است ظرف ماه جاری برای خدمات پس از فروش به یک تا دو تولید کننده داخلی واگذار کنیم که در آینده دچار مشکل نشویم.
وی خاطرنشان کرد: اتوبوسهای جاری در تهران روزهای عادی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را جابهجا میکنند. اتوبوس های فعلی را در منطقه غرب تهران نوسازی کردیم تا جایگزین اتوبوس های فرسوده شود. ما تا پایان دوره مدیریت شهری تمام تلاشمان را می کنیم که ۵ هزار اتوبوس را مقرر کنیم. همچنین این ۵ هزار اتوبوس تماما ۱۲ متری است. در حوزه تندرو سرفاصلهها مناسب است مگر اینکه در هوای بارانی. اولویت بعدی ما اتوبوس های تندرو است.
علیزاده با اشاره به حل اختلاف با ایرانخودرو گفت: کار را با ایرانخودرو پیش می بریم. جلساتی برگزار شده و قول دادند که ظرف ۲ ماه آینده مشکلات را حل کنند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اقدامات توسعه ای در حوزه اتوبوسرانی با بیان اینکه در غرب تهران در مناطق۲۲،۲۱،۶ و ۵ کمبود اتوبوس داشتیم و ۲۵۶ دستگاه اتوبوس نو در این مناطق به کارگیری شدند گفت: از آنجایی که بخش خصوصی نمیتوانسته به دلیل نبود صرفه اقتصادی مایل به فعالیت نبود و خود اتوبوسرانی در این منطقه فعال شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
تعیین تکلیف تعهدات خودروی ساینا.اس دوگانه سوز
مشتریان ساینا.اس دوگانه سوز که زمان تحویل خودروشان در قرارداد گروه خودروسازی سایپا بهمن ماه 1402 بود، همین خودرو، مطابق قرارداد و مهلت زمانی 15 روزه برای تکمیل وجه با قیمت 287 میلیون و 486 هزار تومان به مشتریان تحویل داده خواهد شد.
دعوتنامه خودروی ساینا.اس دو گانه سوز که تحویل آنها بهمن و اسفندماه سال گذشته بود، تعیین تکلیف و این فرصت فراهم شد که مشتریان در صورت دلخواه، کوییک.اس با استاندارد 85گانه و یا ساینا.اس با استاندارد 85گانه را تحویل بگیرند.
به منظور تعیین تکلیف تعهدات خودروی ساینا.اس دوگانه سوز با موعد تحویل بهمن و اسفندماه سال 1402، دعوتنامه خودروهای کوییک.اس با استاندارد 85گانه و ساینا.اس با استاندارد 85گانه به صورت کاملا اختیاری ارسال شده و دعوتنامه خودرو ثبت نامی بر اساس قراداد مشتری ارسال میشود.
همچنین این فرصت فراهم شده است که ثبتنام کنندگان ساینا.اس دوگانه سوز که زمان تحویل خودروشان بهمن و اسفندماه 1402 است بر اساس پیشنهاد گروه خودروسازی سایپا، خودروهای کوییک.اس با استاندارد 85گانه و یا ساینا.اس با استاندارد 85گانه را تحویل بگیرند. بدین جهت مشتریان برای آنکه بخواهند طبق این دعوتنامه اقدام کنند، یک هفته مهلت برای تکمیل وجه دارند و زمان فاکتور خودرو، حداکثر یک هفته پس از واریز وجه است.در این دعوتنامه قیمت کوییک.اس با استاندارد 85گانه 298 میلیون و 884 هزار تومان و قیمت ساینا.اس با استاندارد 85گانه حدود حدود 340 میلیون و 196 هزار تومان است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.