شماره: 2346 / ۱۴۰۳ يازدهم ارديبهشت
تعداد بازدید : 1
اخبار
پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی توسط بانک مسکن
دکتر سیدعباس حسینی، مدیر عامل بانک مسکن گفت: در راستای اجرای تعهدات و مسئولیت های اجتماعی بانک و با هدف توانمندسازی و خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی و افزایش اشتغالزایی در کشور، طی دوره فعالیت دولت مردمی به 34 هزار و 124 نفر از معرفی شدگان نهادهای حمایتی، تسهیلات اشتغالزایی مجموعا به مبلغ بیش از 26 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.
دکتر حسینی با تاکید بر ضرورت و اهمیت توانمندسازی مالی مددجویان نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و اولویت این امر در سیاستگذاریهای کلان بانک مسکن، افزود: تمرکز هدفمند بر اشتغال این طیف محترم و ارزشمند جامعه، موجب افزایش پویایی و نشاط اجتماعی، رشد اقتصادی کشور و از همه مهمتر، رضایت خدا و مردم می شود. از این رو پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی در سریعترین زمان ممکن با لحاظ منابع در اختیار، مورد تأکید اینجانب و هیأت مدیره بانک است.
رشد ۴۲ درصدی درآمدهای بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی
درآمد بانک سینا از محل اعطای تسهیلات در فروردینماه امسال نسبت به یک ماهه مشابه سال قبل، از رشد ۴۲ درصدی برخوردار بوده است.
انتشار گزارش عملکرد یکماهه منتهی به پایان فروردینماه سال جاری در سامانه کدال نشان میدهد این بانک در نخستین ماه امسال از محل اعطای تسهیلات، حدود هشت هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال درآمد کسب کرده است که ۴۲ درصد، نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش داشته است.
همچنین این بانک توانست از مجموع تسهیلات اعطاشده، سپردهگذاری، اوراق، سرمایهگذاری و کارمزدهای دریافتی با رشد ۴۵ درصدی در همین مدت، حدود ۱۱ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال درآمد کسب کند.
بر اساس این گزارش، بانک سینا در فروردینماه سال ۱۴۰۳ حدود شش هزار و ۴۴۵ میلیارد ریال سود به سپردههای نزد بانک پرداخت کرده و به این ترتیب تراز مثبت دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی برای بانک سینا در این ماه ثبت شده است.
رشد 42 درصدی درآمدهای بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی
درآمد بانک سینا از محل اعطای تسهیلات در فروردینماه امسال نسبت به یک ماهه مشابه سال قبل، از رشد 42 درصدی برخوردار بوده است.
انتشار گزارش عملکرد یکماهه منتهی به پایان فروردینماه سال جاری در سامانه کدال نشان میدهد این بانک در نخستین ماه امسال از محل اعطای تسهیلات، حدود هشت هزار و 772 میلیارد ریال درآمد کسب کرده است که 42 درصد، نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش داشته است.
همچنین این بانک توانست از مجموع تسهیلات اعطاشده، سپردهگذاری، اوراق، سرمایهگذاری و کارمزدهای دریافتی با رشد 45 درصدی در همین مدت، حدود 11 هزار و 897 میلیارد ریال درآمد کسب کند.
بر اساس این گزارش، بانک سینا در فروردینماه سال 1403 حدود شش هزار و 445 میلیارد ریال سود به سپردههای نزد بانک پرداخت کرده و به این ترتیب تراز مثبت دو هزار و 300 میلیارد ریالی برای بانک سینا در این ماه ثبت شده است
تقدیر شعبه شاهرود از نمایندگان برتر فروش شعبه شاهرود
بیمه دانا با برگزاری مراسمی، از نمایندگان برتر این شعبه در سال 1402، تقدیر کرد.
جابر اسماعیلی رئیس شعبه شاهرود روز دوشنبه ۲۷ فروردینماه سال جاری در جلسهای مشترک با نمایندگان و اعضای شبکه فروش ضمن تشریح عملکرد این شعبه در سال ۱۴۰۲ با هدف ترغیب نمایندگان این شعبه و به منظور پیشبرد اهداف شرکت در زمینه فروش بیمهنامههای عمر و سایر رشتههای بیمهای (غیر عمر)، از نمایندگیِ فضه قلیچلی با کد ۱۱۲۸۹ و همچنین نمایندگیِ فاطمه اکبری با کد ۹۱۵۵ به عنوان واحدهای صدور برتر سال ۱۴۰۲ به ترتیب در حوزه فروش بیمهنامههای عمر و غیر عمر، تجلیل کرد.
رئیس شعبه شاهرود در این نشست، ضمن قدردانی از زحمات نمایندگان منتخب، خواستار فعالیت حداکثریِ سایر نمایندگان و اعضای شبکه فروش این استان در راستای فروش انواع بیمهنامه به ویژه بیمهنامههای عمر شد و ارائه خدمات گسترده به بیمهشدگان را بهترین خدمت به آنان دانست.
وی در ادامه با تبیین سیاستهای سال جاری شرکت در بخش فروش، پرتفوی تولید شده توسط نمایندگان این شعبه را اعلام و از تلاش و زحمات ارزنده همه نمایندگان و اعضای شبکه فروشِ شهرهای شاهرود، دامغان، میامی و بسطام قدردانی کرد.
گفتنی است در پایان این مراسم، با اهداء لوح تقدیر و هدایا از نمایندگان برتر این شعبه تقدیر شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:
روابط و تعاملات میان شهرداری ها و بانک شهر به بلوغ رسیده است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها در تاسیس و گسترش خدمت رسانی بانک شهر به شهروندان، گفت:با بیش از یک دهه فعالیت بانک شهر، شاهد هستیم که روابط و تعاملات میان شهرداری ها و این بانک به بلوغ رسیده است.
مهدی چمران با اشاره به فرا رسیدن روز شوراها، گفت: اقداماتی که از زمان فعالیت شوراها شکل گرفته قابل مقایسه با زمانی که شوراها نبودند، نیست و میزان پیشرفت شهرهای بزرگ و کوچک در حوزه های مختلف شهری همانند: حمل نقل عمومی، عمران شهری و ... با زمانی که شهرداری ها زیرنظر وزارت کشور فعالیت می کردند، اصلا قابل قیاس نیست.
وی تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها تلاش برای تاسیس نهادی پولی و مالی به عنوان پشتیبان بود، که خوشبختانه محقق شد.چمران با اشاره به همکاری شهرداری ها و بانک شهر ادامه داد: بخشی از سهام بانک شهر، برای شهرداری ها از جمله شهرداری تهران است و این مسئله سبب شده که همکاری بین این دو نهاد بیش از سایر بانک ها باشد.
وی با بیان اینکه بانک شهر به عنوان یک نهاد مستقل فعالیت کرده و تابع قوانین بانکی کشور است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی این سال ها همواره همکاری مناسب و خوبی فی ما بین مدیریت شهری تهران و بانک شهر وجود داشته است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه همکاری بانک شهر با تمامی شهرداری ها به خصوص شهرداری تهران خوب و موثر بوده است، گفت: در کمک به حوزه حمل و نقل عمومی و عمران شهری بانک شهر موفق عمل کرده است و فعالیت آن در کنار مدیریت شهری می تواند بیش از پیش مثمر ثمر باشد.
برای بیستمین سال پیاپی؛
بیمه ملت مجوز قبولی اتکایی از داخل را دریافت کرد
در یک رکورد بیسابقه، بیمه ملت برای بیستمین سال پیاپی موفق به دریافت مجوز قبولی اتکایی از داخل از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران شد.
این مجوز که نشاندهنده توانمندی مالی و مدیریت قوی این شرکت بیمهای است، به بیمه ملت اجازه میدهد تا ریسکهای سایر شرکتهای بیمه را در داخل کشور بپذیرد.بیمه ملت تنها شرکت بیمه خصوصی در ایران است که موفق به دریافت این مجوز به صورت پیاپی برای ۲۰ سال شده است. این دستاورد مهم نشاندهنده تعهد این شرکت به ارائه خدمات بیمهای باکیفیت و جلب اعتماد روزافزون مشتریان بوده و بار دیگر تعهد خود را به عنوان یکی از پیشگامان صنعت بیمه در ایران به اثبات رساند.این شرکت مصمم است علیرغم تحریمهای ظالمانه بر علیه کشورمان و قطع ارتباط با بیمهگران اتکایی خارجی با ارائه خدمات نوآورانه و باکیفیت، به ارتقای سطح امنیت و رفاه جامعه ایرانی کمک کند.
اولین جلسه مشترک آموزشی صندوق تامین خسارت های بدنی و بیمه معلم
جلسه هم اندیشی و آموزشی با حضور مدیران و کارشناسان صندوق تامین خسارت های بدنی در محل شرکت بیمه معلم برگزار شد. اولین جلسه هم اندیشی و آموزشی موضوع سامانه ماده ۱۳ و تبصره ۲ ماده ۲۱ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث، با حضور مدیران و کارشناسان صندوق تامین خسارت های بدنی در محل شرکت بیمه معلم برگزار شد.در پایان این نشست مقرر شد که جلسات بعدی با حضور نمایندگان صندوق و شعب بیمه معلم به صورت برخط برگزار شود.
امکانی جدید برای سهولت در خدمات بانکی
دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنتبانک تجارت
در اقدامی جدید از بانک تجارت، امکان دریافت 1000 تراکنش حساب، برای تمامی مشتریان و 10 هزار تراکنش حساب، برای مشتریان حقوقی فرا، محقق شد.بر اساس این امکان جدید که با هدف ارتقای کمی و کیفی سرویس صورتحساب مشتریان، پیادهسازی شده است، مشتریان ارزنده فرا و استفادهکنندگان از وبسرویسهای گردش حساب تا 10 هزار تراکنش و عموم مشتریان بانک تجارت تا 1000 تراکنش خود را از طریق اینترنت بانک تجارت و با فرمت EXCEL، CSV، PDF دریافت و مشاهده خواهند کرد.«سرویس صورتحساب متمرکز » از جمله امکاناتی است که «سامانههای بانکداری اینترنتی و فرا» در کنار مشاهده حسابها و گردش حساب سفارشی، انتقال وجوه داخلی و بین بانکی (پایا و ساتنا)، انتقال وجوه بهصورت گروهی از طریق بارگذاری فایل، دستور پرداخت دورهای، پرداخت قبوض بهصورت تکی و گروهی و ثبت صدور، تایید دریافت و انتقال چکهای صیادی به مشتریان بانک تجارت ارائه میکند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
رئیس کل بیمه مرکزی: بیش از ۸۰ درصد موتورسیکلتها فاقد بیمه شخص ثالث هستند
استادهاشمی گفت: افراد میتوانستند یک روزه یا یک ماهه برای نقل و انتقالات وسیله نقلیه خود بیمه خریداری کنند که ما مانع از این کار شدیم و مدت بیمه را یک ساله کردیم.
علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اختلاف نظر درباره وصول و هزینه کرد حق بیمه ۱۰ درصدی بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت، گفت: طبق قانون افرادی که در تصادفات رانندگی دچار حادثه میشوند در زمان انتقال به بیمارستان، نباید هیچ وجهی پرداخت کنند، چراکه از حق بیمه آنها رقمی قبلا برای استفاده از خدمات رایگان پزشکی واریز کرده اند.موضوعی که وجود دارد اختلاف بین بیمه مرکزی و وزارت بهداشت بر سر پرداخت نشدن هزینه ۱۰ درصدی حق بیمه شخص ثالث است که کمیسیون بهداشت مجلس امروز به این موضوع ورود و آن را بررسی کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در کمیسیون بهداشت مجلس بحثهای خوبی مطرح شد و ما هم گزارش مبالغی که سالهای گذشته پرداخت کرده بودیم را به صورت شفاف ارائه کردیم. ما در بیمه مرکزی مدعی هستیم که طبق قانون عدد مشخص شده در سالهای گذشته را پرداخت کرده ایم، دیوان محاسبات کشور هم که در این جلسه حضور داشت، ادعای ما را تأیید کرد.
استاد هاشمی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۵.۸ همت به حساب وزارت بهداشت واریز کردیم، گفت: وزارت بهداشت معتقد است که این عدد به حساب این وزارتخانه واریز نشده است.
او افزود: تکلیف کمیسیون بهداشت این است که این عدد به طور کامل در اختیار وزارت بهداشت و بیمارستانها قرار بگیرد تا آنها بتوانند خدمات لازم را در اختیار بیماران سوانح رانندگی ارائه دهند. بر این اساس، مقرر شد کمیتهای متشکل از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و کمیسیون بهداشت مجلس برای بررسی علت واریز نشدن حق بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت تشکیل و با نظارت، پرداخت حق بیمه شخص ثالث را راستی آزمایی کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه متأسفانه بیش از ۸۰ درصد موتورسیکلتها فاقد بیمه شخص ثالث هستند، تصریح کرد: پارسال افراد میتوانستند یک روزه، دو روزه یا یک ماهه برای نقل و انتقالات وسیله نقلیه خود بیمه خریداری کنند که ما مانع از این کار شدیم و مدت بیمه را یک ساله کردیم. همچنین در کنار این اقدام افرادی که موتورسیکلتهای صفر را خریداری کردند مشمول تخفیف ۲۰ درصدی بیمه شدند.با همکاری پلیس راهور فراجا و موافقت وزیر اقتصاد به عنوان رئیس مجمع بیمه مرکزی برای کمک به افرادی که بیمه خریداری نکرده اند مقرر کردیم جریمه آنها مشمول بخشودگی قرار بگیرد.
او همچنین ضمن هشدار به رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث گفت: ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی ماه گذشته در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شد؛ لذا طبق قانون بناست خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث کارت سوختشان متوقف شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
نقش 306 هزار میلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال 1402
بانک کشاورزی در سال 1402 به منظور حمایت از تولید و تامین انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مصرفی خانوارها، قریب به 306 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام، طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته، به فعالان این حوزه پرداخت کرده و بدین ترتیب نقش موثری در تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه و امنیت غذایی خانوار ایرانی ایفا کرده است.
شعب این بانک در سال 1402 به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر 140 هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.
بر اساس این گزارش، از مجموع 306 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده ، بالغ بر 148 هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به 110 هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود 14 هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و 34 هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.
شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتا حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.
موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
علی نیکزاد ثمرین درخصوص عملکرد بانک ملی ایران گفت: بهلحاظ اینکه اقتصاد ایران بانک محور است، افرادی که سرمایهگذاری میکنند، در ابعاد کوچک و بزرگ تسهیلاتی را از بانکها مطالبه میکنند.
وی با تأکید بر اینکه بهتر است بانکها با بنگاهداری، رقیب بخش خصوصی نباشند، افزود: در رأس همه رهبر معظم انقلاب فرمودند بانکها از بنگاهداری خارج شوند که بانک ملی ایران در سال 1402 با 36 همت خروج از بنگاهداری پیشگام شد و کارها را واگذار کرد که جای تقدیر و تشکر دارد.
نماینده مردم اردبیل، سرعین و نمین در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که بانک ملی در سال 1403 هم در خروج از بنگاهداری پیشگام باشد و گفت: تمام بانکها باید در این مسیر قدم بگذارند و از مسیر خرید و فروش ملک، ساخت و ساز، تشکیل هلدینگ و ... خارج شوند.
نیکزاد ثمرین در ادامه از اقدام رئیس بانک ملی ایران و هیأت مدیره این بانک برای آغاز پر ثمر خروج از بنگاهداری تقدیر و تشکر کرد.
وی در خصوص اقدامات بانک ملی ایران در پرداخت تسهیلات تکلیفی در سال 1402 افزود: این بانک بیش از تعهدات خود تسهیلات تکلیفی پرداخت کرده است که این اقدام بسیار ارزشمند است؛ چرا که پرداخت این تسهیلات موضوعات جزیی مردم در زمینه درمان، مسکن، ازدواج و ... را کاهش میدهد.
نماینده مجلس شورای اسلامی تسهیلات خرد را در جذب سرمایه اجتماعی و دلبستگی مردم به نظام بانکی مؤثر دانست و گفت: مردم از عملکرد بانک ملی ایران در زمینه تسهیلات تکلیفی بسیار رضایت دارند و بسیار پسندیده است که در تصمیمگیریهای کلان کشور درخصوص تسهیلات خرد در استانها تصمیمگیریهای مفیدی انجام شود.
نیکزاد ثمرین پرداخت تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب و رؤسای ادوار و فعلی دولت تأکید داشتند که بانک ملی ایران به سمت خروج از بنگاهداری حرکت کند. همچنین پیشنهاد دارم بانک ملی در مباحث سرمایهگذاری طبق برنامه مدنظر پیش برود و از همه مهمتر در پرداخت تسهیلات خرد برای رفع مشکل مردم طبق آیه « انَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکُم» اقدام کنند تا خدا به رزق و کارشان برکت دهد.
تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی جلسه با همکاران مدیریت امور استانها و شعب اظهار داشت: در دیدار مقام معظم رهبری با جامعه کار و تولید به مناسبت هفته کارگر، معظم له تاکید مهم بر «جهش تولید با مشارکت مردم» داشتند. نکته مهم و بسیار ارزشمند این جلسات که رهبری عظیم الشان، اولین تعبیر مشارکت مردم را تعاون عنوان نمودند. این تعبیر حکیمانه نشان دهنده وظیفه سنگین ارکان بخش تعاون در سال 1403 است. همچنین فرصتی است تا تعاونگران استعدادها و ظرفیت های بالای بخش تعاون را به اقتصاد ارائه دهند و جایگاه و سهم واقعی خود را در اقتصاد ملی پیدا کنند.
این مقام بانکی تاکید کرد: سال 1402 سال سخت شبکه بانکی بوده است، تکالیف مهم محوله از سوی دولت همراه با محدودیت های درست بانک مرکزی موجب گردید بانکها برای ایفای نقش بهینه خود با دشواری هایی روبرو شوند، در این سال مهم و حیاتی بانک توسعه تعاون بهترین عملکرد دوران را رقم زده است. به جرات می توانیم بگوییم عملکرد سال پیشین برگی زرین در تاریخچه و کارنامه عملکردی بانک بوده است. قطعا نقش واحدهای صف و شعب در این موفقیت ها مهم بوده است و مدیریت امور استانها و شعب نیز به عنوان محوریت راهبری و هماهنگی و نظارت بر واحدهای شعب بسیار ارزشمند و تعیین کننده بوده است.
وی افزود:نقش معاونت استانها و بازاریابی به ویژه مدیریت امور استانها و شعب در حصول دستاوردهای بانک توسعه تعاون تاثیرگذار بوده است. گزارش کامل و جامعی از سوی مدیریت امور استانها و شعب در این جلسه ارائه گردید. مشخص است که حجم بالایی از کار و فعالیت حجیم و متراکم در این مدیریت ساماندهی شده است و پیداست که نظارت و هماهنگی و هم افزایی مفیدی در جریان فرآیندها وجود دارد.
شیخ حسینی تصریح کرد: عملکرد بانک توسعه تعاون از چند بعد و منظر با رشد و شکوفایی فراوان همراه بوده است، در بعد اول در سطح شبکه بانکی، شاخص های عملکردی بانک توسعه تعاون به گونه ای است که به لحاظ رشد مصارف و منابع از میانگین شبکه بانکی بالاتر بوده است. بانک توسعه تعاون به لحاظ تحقق شاخص npl نیز در میان بانکهای کشور در بهترین وضعیت و شرایط است. از بعد تاریخی و در مقایسه با ادوار گذشته عملکردی نیز تمامی شاخص های بانک با رشد و پیشرفت درخشانی همراه بوده است و بانک به لحاظ سودآوری نیز در شرایطی قرار گرفته است که با تداوم این روند، زیان انباشته ناشی از سالهای قبل را نیز جبران می کند.
در این جلسه کریم میرزاخانی معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور استانها و شعب مطالبی را در رابطه با مسئولیت ها و وظایف این معاونت و همکاران مدیریت امور استانها و شعب مطرح نمود. صیاد رحمانپور مدیر امور استانها و شعب نیز گزارشی جامع و کامل در رابطه با عملکرد سال پیشین و برنامه های سال جدید ارائه داد. همچنین روسا و معاونین ادارات و تعدادی از همکاران نیز مطالبی را در جلسه عنوان نمودند.
«وامنو» تابوی فروش سنتی بیمهنامههای زندگی را شکست
مدیر بیمه های زندگی شرکت بیمه تعاون معتقد است «وامنو»، تابوی فروش سنتی بیمه نامه های زندگی را شکسته است.
محمدحسین یوسفی گفت: این طرح در مدت زمان کوتاهی که از معرفی آن میگذرد، به خوبی مورد استقبال مشتریان و شبکه فروش قرار گرفته است، به طوری که می توان پیشبینی کرد در آیندهای نه چندان دور، به یکی از طرحهای پر فروش این شرکت تبدیل شود.
ما به دنبال روشی نو در فروش بیمه نامه زندگی بودیم و به این منظور، مطالعات زیادی انجام شد. طراحی «وامنو» از خرداد ماه سال گذشته آغاز و از دی ماه، معرفی شد. در واقع نخستین بیمه نامه از این محل در دی ماه سال گذشته صادر شد.
بسیار عالی بوده و مطمئنا با معرفی جوانب آن، باز هم بیشتر خواهد شد. بدیهی است که صنعت بیمه باید در محصولات خود نوآوری داشته باشد و طرحهای جدیدی را به مشتریان معرفی کند.
سالها بود که میشنیدیم بانکها و بیمهها باید از ظرفیتهای یکدیگر استفاده کنند، ولی این اقدام هیچ وقت عملیاتی نمیشد. «وامنو» در حال حاضر مصداق واقعی چنین همکاری مشترکی است.
این بیمه نامه برای شبکه فروش، بسیار درآمدزاست. همزمان برای بیمه گزار هم بسیار مطلوب است، چون حق بیمه را از طریق تسهیلات بانکی پرداخت میکند. ضمن این که اقساط این بیمه نامه طی ۵ سال تمام می شود، اما پوشش های آن تا ۱۰ سال جریان دارد.
نکته دیگر این که در حالت عادی، اگر کسی به بانک مراجعه کند و درخواست وام داشته باشد، نمی تواند در لحظه آن را دریافت کند، بلکه باید در بانک سپرده گذاری کند تا بر اساس میزان موجودی و مدت زمان سپری شده، تسهیلات را دریافت کند، ولی «وامنو» این امکان را فراهم می کند که حداکثر تا ۷۲ ساعت، تسهیلات پرداخت شود، بنابراین فرایند دریافت تسهیلات خیلی کوتاه و سریع است.بانک هایی که تسهیلات بدون ضامن می دهند، عموما بر مبنای سپرده گذاری و یا میانگین موجودی محاسبات خود را انجام می دهند. از سوی دیگر، برخی کسانی که بیمه نامه عمر تهیه می کنند، پس از مدت کوتاهی به بازخرید آن اقدام می کنند. ما تلاش کرده ایم با اقداماتی از این قبیل، پایستگی کافی را برای دوره بیمه نامه ایجاد کنیم. گرچه سخت گیری خاصی هم در دریافت ضامن نیست و حتی با گواهی کسر از حقوق، امکان انعقاد قرارداد هست.
به هر حال شرکت بر روی این پروژه محاسباتی دارد. به محض صدور بیمه نامه، حق بیمه اتکایی آن به بیمه مرکزی و کارمزد آن به نماینده و نیز بانک عامل پرداخت می شود. ضمن این که بیمه نامه های عمر، معمولا از پنج سال دوم به سود دهی میرسند، بنابراین چنین الزامی، به نفع بیمه گزار هم هست، چرا که از زیان احتمالی او جلوگیری می کند.کارشناسان مالی ما پیش بینی کرده اند که سود این بیمه نامه بین ۲۵ تا ۲۸ درصد به صورت سالیانه است. بیمه نامه های کنونی شرکت هم سود ۲۴ درصد را توزیع کردهاند، بنابراین با سرمایه خوبی که از محل «وامنو» به شرکت تزریق می شود، رسیدن به سود بیشتر هم محتمل است.
سود وام ۴ درصد و به صورت قرض الحسنه است، بنابراین «وامنو» آمار تسهیلات قرض الحسنه نظام بانکی را هم افزایش می دهد.
نمونه مشابه دارد، ولی تعداد آنها زیاد نیست. گرچه به هر حال باید روش سنتی فروش بیمه نامه را تغییر داد و به اعتقاد من «وامنو» توانست تابوی فروش سنتی بیمه های زندگی را بشکند. ما با این طرح وارد بازارهای جدیدی شدهایم که از خدمات بانکی هم در آن بهره میگیریم.
تعمیرات سکوهای گازی پارس جنوبی آغاز شد
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از آغاز برنامه تعمیرات اساسی سالانه ۳۷ سکوی گازی پارس جنوبی، بهمنظور تولید حداکثری گاز در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
محمدحسین متجلی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در طول دوره بهرهبرداری از میدان مشترک پارس جنوبی، برنامه تعمیرات سالانه برای ۳۷ سکوی در حال بهرهبرداری اجرا میشود، گفت: با توجه به بازرسیهای انجامشده از سکوهای گازی و ضرورت افزایش ضریب ایمنسازی و تداوم تولید پایدار، افزون بر دستورکارهای تعمیراتی معمول سالانه، برنامه نصب، تعویض و تعمیر قطعات و تجهیزات فوقسنگین در تعدادی از سکوهای گازی در حال بهرهبرداری در دستور کار قرار دارد.وی با اشاره به اینکه مطابق پیشبینی و برنامهریزیهای انجامشده، بالاترین رکورد تعمیرات اساسی در سکوهای پارس جنوبی با توجه به بیشترین تعداد سکو و پرحجمترین دستورکارهای تعمیراتی، در سال جاری ثبت میشود، گفت: بسیاری از دستور کارهای تعمیراتی سنگین، ازجمله تعویض قطعات بزرگ چندتنی با وجود ضرورت اجرا در سالهای گذشته، متوقف مانده بود که با همت کارکنان شرکت نفت و گاز پارس، بخشی از آنها در تعمیرات اساسی سال گذشته محقق شد و موارد قابل توجهی نیز در برنامه تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۳ از سوی گروههای عملیاتی اجرا میشود.مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درباره جزئیات تعمیرات سالانه سکوهای گازی پارس جنوبی تصریح کرد: فعالیتهای تعمیراتی مربوط به تجهیزات سایز بزرگ ازجمله تعویض خم ۳۲ اینچ خطوط لوله دریایی انتقال گاز هشت سکو و تعویض شیرهای عملگر موتوری (MOV) و شیرهای قطع اضطراری ۳۲ اینچ (ESDV) سکوها، از پیچیدهترین فعالیتهای تعمیراتی امسال به شمار میرود که با وجود سختی کار در شرایط آبوهوایی نامساعد و رطوبت بالا، محدودیت محیطی و شرایط کار در دریا، انتظار داریم با تلاشهای کارکنان توانمند و متخصص این شرکت، مطابق برنامه تعیینشده و در زمان موردنظر به نتیجه برسند.متجلی تعمیر و رفع نشتی داخلی شیرها، تعویض مبدلهای سرد و گرم پکیج گلایکول، بازبینی و رفع عیوب مخازن، سرویس و کالیبراسیون شیرآلات، پایش سیستمهای ایمنی و ابزار دقیق، و تعویض نوک مشعل (Flare Tip) را از دیگر برنامههای تعیینشده برشمرد و افزود: افزون بر این موارد، اسیدشویی صافیهای سیستم تصفیه آب سکوی فاز یک (SPQ۱) و انجام تستهای مربوطه، همچنین همفشارسازی خروجی چاهها، تعویض بوم جرثقیل سکوهای ۱۲A و ۱۲B و تعویض سیستم برق اضطراری (UPS) سکوی SPD۹ در برنامه تعمیرات اساسی امسال اجرا خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.