شماره: 2343 / ۱۴۰۳ هشتم ارديبهشت
تعداد بازدید : 2
اخبار
بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
بانک تجارت با انجام کامل همه فرآیندها، نسبت به صدور اولین برات الکترونیک سپامی اقدام کرد.
این بانک با اخذ مجوز صدور برات الکترونیک عادی از وزارت امور اقتصادیودارایی در پایان سال 1402، اولین برات الکترونیک سپامی را در مورخ 4 اردیبهشتماه جاری در محیط عملیاتی بانک مرکزی ج.ا.ا صادر کرد.
برات الکترونیک عادی یک سند تجاری است که براساس آن شخصی از شخص دیگر میخواهد که مبلغی را در وجه یا حوالهکرد شخص معین یا شخص ثالث در زمان مشخص( آینده) بپردازد. در همین راستا، سامانه برات الکترونیک عادی بهعنوان جزئی از این اکوسیستم، با هدف الکترونیکی کردن تمام مراحل چرخه حیات اسناد تجاری برات تعریف شده است.
برات الکترونیک سپامی در راستای تامین مالی زنجیره تولید، سرآغاز تحولی بزرگ برای شبکه بانکی کشور خواهد بود.
رشد ۶۴ درصدی منابع
بانک سینا در دو سال گذشته
مدیرعامل بانک سینا از رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته خبر داد. غلامرضا فتحعلی در هماندیشی سراسری مدیران بانک سینا با اشاره به توفیقات مطلوب در عملکردها، با بیان آنکه در این مدت به میزان ۳۲ همت (هزار میلیارد تومان) جذب منابع رقم خورده است، خاطر نشان کرد: این رقم در مدت فعالیت بانک سینا اقدامی بیسابقه است که جای تقدیر دارد.
وی افزود: در بخش پوشش بودجه پیشبینیشده بانک سینا نیز در سال ۱۴۰۲ شاهد تحقق رقم پوشش ۱۴۵ درصدی بودجه بودیم.
فتحعلی از دیگر اتفاقات خوب در بانک سینا را تولید و بهرهبرداری از پلتفرمهای بانکداری برشمرد و بیان داشت: با اجرای طرح راهبردی کسبوکار بانک سینا که با محوریت توسعه محصولات، خطوط بانکداری و بانکداری دیجیتال با هدف تأمین نیاز و پوشش سلایق مختلف جامعه رقم خورد، سه پلتفرم سیبانک، سیپات و سیمارت راهاندازی شد که تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان را به صورت غیرحضوری به همراه داشته است.وی گفت: همراستا با توسعه خدمات بانک سینا در حوزه دیجیتال که نیاز امروز جامعه است، به منظور پوشش کامل منطقهای و بهینهسازی شبکه توزیع شعب نیز تعداد ۱۰ شعبه در تهران به بهرهبرداری رسید که انتظار داریم در تقویت عملکرد بانک سینا اثرگذار باشند.
مدیرعامل بانک سینا اظهار داشت: این بانک در تحقق ارقام ترازنامه نیز هیچگونه تخطّی بر اساس استانداردهای بانک مرکزی نداشته و در این راستا مبلغ ۹ هزار میلیارد ریال جایزه خوشحسابی در سپرده قانونی را نصیب خود کرده است.فتحعلی با اشاره به اهمیت خدمات حوزه بینالملل در عملیات بانکی افزود: بانک سینا علیرغم تحریمهای ظالمانه، طی سالهای گذشته عملکرد خوبی را در این حوزه رقم زده است.
وی افزایش سرمایه بانک سینا را از دیگر اقدامات مهم این بانک در سال گذشته برشمرد و گفت: با پیشینه طولانی بانک سینا در نظام بانکی، ضرورت افزایش سرمایه بانک بیش از پیش احساس میشد که خوشبختانه با جدیت و پیگیریهای صورت گرفته، سرمایه ثبتی بانک به چهار هزار میلیارد تومان رسید و طبق برنامه سهساله امیدواریم به استانداردهای بانک مرکزی مبنی بر ثبت سرمایه ۲۰ همتی (هزار میلیارد تومانی) دست پیدا کنیم.
مدیرعامل بانک سینا در ادامه گفت: کسب عنوان اول جایزه نظارت و تطبیق شرعی از سوی بانک سینا در بین بانکهای خصوصی از دیگر افتخاراتی است که سال گذشته به همت همکاران رقم خورد.وی ابراز امیدواری کرد روند موفقیتهای بانک سینا با همت و تلاش همکاران در بخشهای مختلف تداوم داشته باشد. گفتنی است هماندیشی یکروزه سراسری مدیران بانک سینا با بررسی اقدامات و عملکرد مناطق، تشریح برنامههای سال جاری و معرفی مدیریتهای مناطق برتر در هتل انقلاب پارسیان روز پنجشنبه ششم اردیبهشتماه به کار خود پایان داد.
اهدا کمکهای انساندوستانه بانک اقتصادنوین به هموطنان سیلزده استان سیستان و بلوچستان
در پی وقوع سیلابهای بهاری در استان سیستانوبلوچستان، بانک اقتصادنوین کمکهای انساندوستانه خود را با هدف حمایت از هموطنان آسیبدیده اهدا کرد.
این بانک در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود و همچنین ابراز همدردی با هموطنان آسیبدیده، کمکهای خود را به جمعیت هلالاحمر جمهوری اسلامی ایران اهدا کرد تا صرف تامین اقلام غذایی، بهداشتی، امدادی و ضروری مورد نیاز آنان شود.گفتنی است، این بانک در حادثه سیل اسفندماه سال گذشته نیز با اختصاص بودجه توسط هیئتمدیره و مشارکت داوطلبانه کارکنان خود از هموطنان سیلزده استان سیستان و بلوچستان حمایت کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
بانک قرضالحسنه مهر ایران؛ پیشتاز ارائه خدمات نوین غیرحضوری
بانک قرضالحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۲ خدمات نوین غیرحضوری خود را توسعه داد.
بانک قرضالحسنه مهر ایران در سالهای گذشته با ارائه خدمات متنوع غیرحضوری کوشیده فرآیند دریافت خدمت را برای مشتریان خود تسهیل کند.
بانک در سال ۱۴۰۲ ضمن توسعه پیشخوان مجازی و کیوبانک، نسبت به راهاندازی سامانه چک الکترونیک و سفته الکترونیک نیز اقدام و همچنین نئوبانک دوم خود را مبتنی بر بانکداری نسل Z راهاندازی کرد.افتتاح ۶۷ درصد حسابها و پرداخت ۵۷ درصد وامها بهصورت آنلاین، نشاندهنده استقبال گسترده مردم از خدمات غیرحضوری بانک است.
بانک قرضالحسنه مهر ایران در سال ۱۴۰۲ با توجه ویژه به صاحبان کسبوکارهای مختلف و نیازسنجی آنها، تعداد دستگاههای کارتخوان فروشگاهی خود را ۶۲ درصد افزایش داد.
مجموع اقدامات صورت گرفته به قرار گرفتن نام بانک قرضالحسنه مهر ایران در بین ۵ بانک پرتراکنش کشور از منظر تراکنشهای شاپرکی منجر شد.
اولین نشست مجازی
مدیر عامل در سال ۱۴۰۳
با کارکنان صندوق
اولین نشست مجازی مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد با کارکنان سراسر کشور برگزار گردید.
این نشست با حضور دکتر محمود تبریزی مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره، دکتر اسلام کریمی رئیس هیئت مدیره، مدیران و روسای ستادی و با حضور وبیناری همکاران مناطق ۳۲ گانه کشور در محل سالن جلسات شهدای سلامت ستاد مرکز این صندوق برگزار گردید.در ابتدا دکتر محمود تبریزی ضمن عرض تبریک بمناسبت اعیاد گذشته به ارائه گزارش از وضعیت صندوق پرداخته و از زحمات کلیه کارکنان این صندوق در ستاد و مناطق تشکر کردند.سپس دکتر اسلام کریمی به بیان نکاتی در رابطه با اهمیت نیروی انسانی در سازمان ها پرداختند.
در انتها همکاران استان ها به صورت وبیناری و برخط با مدیرعامل به پرسش و پاسخ پیرامون برنامه های آتی صندوق پرداختند و همچنین از زحمات همکارانی که در برپایی نمایشگاه دستاوردهای بنیاد حضور داشتند تقدیر و تشکر کردند.
مدیر عامل بیمه آسیا:
تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد
کانون انجمن های صنفی نمایندگان بیمه آسیا در دیداری صمیمانه با مدیر عامل،اعضای هیات مدیره و معاونین مدیر عامل، با آنها گفت و گو کردند.مسعود بادین نایب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه آسیا در این دیدار با قدردانی از تلاش ها و همت تک تک نمایندگان شرکت در اقصی نقاط کشور ، زحمات این عزیزان در خدمت به مردم را موجب افزایش اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه در سطح جامعه توصیف کرد.
مدیر عامل بیمه آسیا اظهار داشت: خوشبختانه عملکرد بیمه آسیا در سال گذشته، بسیار خوب بود و ما توانستیم ضمن ارائه خدمات مناسب به مردم، و پرداخت خسارت های متعدد و بزرگ به زیاندیدگان و واحد های صنعتی و اقتصادی کشور، با تولید قریب به ۳۰۰هزار میلیارد ریال پرتفوی، اهداف عملیاتی شرکت را در سال۱۴۰۲ محقق سازیم.
این گزارش می افزاید، فرامرز خجیر، عضو هیات مدیره و معاون فنی بیمه های اشخاص و مسئولیت بیمه آسیا نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش شبکه فروش، تاکید کرد که رمز موفقیت در فروش، توسعه بیمه های خرد در سطح کلان به ویژه بیمه های زندگی است، و از نمایندگان خواست تا با برنامه ریزی دقیق و همگام با سیاست های شرکت، فعالیت های خود را بر این موضوع متمرکز کنند.
در ادامه این دیدار ، محمد شفیعی، رئیس کانون انجمن های صنفی نمایندگان بیمه آسیا ضمن تشکر از تلاش ها و حمایت های مدیر عامل، اعضای هیات مدیره و مدیران بیمه آسیا از شبکه فروش، گزارشی از فعالیت ها، مسائل و چالش های مربوط به شبکه فروش را ارائه داد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
مدیرعامل بانک مسکن : مبانی و مفاهیم هلدینگداری را در ثمسکن به اجرا درآورید
دکتر سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن در آیین گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد تأسیس گروه سرمایه گذاری مسکن بانک مسکن(ثمسکن)، آینده روشنی برای این برند خوشنام متصور شد و گفت: ثمسکن باید به عنوان برندی توسعه گر در کشور و جهان شناخته شود.
مدیرعامل بانک مسکن در این آیین ضمن تبریک به مناسبت ۳۴ سالگی ثمسکن، از تلاشهای محمدرضا جواهری، مدیر پیشین این شرکت قدردانی و برای علیرضا جعفری، مدیرعامل جدید این هلدینگ در خدمترسانی به مردم و تحقق اهداف و برنامهها آرزوی توفیق کرد.
مدیرعامل بانک مسکن خطاب به مدیران این شرکت، انتظارات خود را از شرکت انبوهساز گروه سرمایه گذاری مسکن بیان داشت و نهایت تلاش و همت مهندسان این شرکت را درعملیاتی شدن طرحهای ساختمانی بهویژه شهرسازی با رویکرد تمدنسازی خواستار شد.
وی ادامه داد: انتظار دارم هلدینگ ثمسکن در جایگاه واقعی و شایسته خود بدرخشد و ظرفیتهایش را بر مبنای مبانی و مفاهیم هلدینگداری به کار گیرد تا مقتدرانه برای ساخت مسکن برای اقشار مردم عزیزمان فعالیت کنیم.
دکتر حسینی ادامه داد: گروه سرمایهگذاری مسکن شرکتی است که در بسیاری زمینهها بهویژه ساختوساز با کیفیت، خوشنامی، مشتریمداری، خوشعهدی و کاهش قیمت تمام شده ساختمان شهرت دارد و تلاش میکند تا این خوشنامی را دوچندان کند.
وی گفت: از تمامی شما انتظار میرود برنامههای آینده را با زمانبندی صحیح به مدیران ارشد بانک ارائه دهید و به صورت دورهای روند انجام پروژهها را گزارش کنید. زیرا زمانی میتوانیم افتخار بیافرینیم که پروژهها طبق زمانبندی و حتی سریعتر تکمیل و به مصرفکننده تحویل داده شود.
دکتر حسینی گفت: بانک مسکن توسعهگر است و بنابراین یکی از اهداف مهم بانک، بازتعریف برند هلدینگ گروه سرمایهگذاری مسکن در کشور است تا به عنوان سازندهای توسعهگر شناخته شود. بنابراین ثمسکن باید در آینده نزدیک بتواند با کاهش بهای واحدهای مسکونی، تسریع در انجام پروژهها، استفاده از مدرنترین ابزارها و روشهای ساختوساز و رعایت الگوی مشتری مداری به این مهم برسد.
وی گفت: برند خوب در بازار سرمایه موفق است و ما در بانک مسکن میخواهیم سهم مسکن را در بازار سرمایه افزایش دهیم؛ لذا برای این مهم از تمامی ظرفیتهای کشور و بازار سرمایه استفاده میکنیم تا تعهدات خود را بهطور کامل عملیاتی کنیم.
مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر تحقق سریع کیفی سازی یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور به عنوان هدف کنونی این بانک با استعانت از شعار قرآنی بانک مسکن (آیه 80 سوره مبارکه نحل) گفت: هدفگذاری بزرگی انجام شده است که آن را در کنار تامین مالی پروژه مهم نهضت ملی مسکن دنبال میکنیم و در این مسیر، تلاش و پیگیریهای بسیاری برای تخصیص افزایش سرمایه یکصد همتی به انجام رساندهایم که در تاریخ بانکداری ایران بیسابقه است.
وی در ادامه با اشاره به اجرای الگوی اصیل معماری ایرانی – اسلامی در ساختوسازهای بانک مسکن گفت: طراحی ساختمان با این نوع معماری و به کارگیری فضاسازی و طراحی رنگ روحبخش و جانفزای آن میتواند در آرامش خانوادهها موثر و مصداقی باشد بر شعار قرآنی بانک مسکن و خدمت به هموطنان عزیزمان.
دکتر حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دوران طلایی بانک مسکن به زودی آغاز میشود در خصوص ظرفیت، تخصص وتوانمندی فناورانه بانک مسکن سخن گفت و از معرفی محصولات هوش مصنوعی این بانک در آینده نزدیک خبر داد.
مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر اهمیت حفظ امنیت اطلاعات در مجموعه بانک و صیانت از داراییها گفت: تمامی شرکتهای تابعه باید به صورت متناظر با بخشهای مختلف بانک هماهنگ باشند تا خللی در برنامهریزیها و روند صحیح کارها ایجاد نشود.
وی همچنین بر لزوم همکاری همهجانبه، همافزایی و رعایت اخلاق حرفهای در انجام کارها و هماهنگیها در بدنه بانک و شرکتهای آن تاکید کرد.
انضباط بخشی، چارچوب مداری و صیانت از حقوق و منافع مجموعه بانک و مشتریان آن به عنوان اصلی مهم در انجام کارها، از دیگر موارد مورد تاکید مدیرعامل بانک مسکن در این مراسم بود.
دکتر حسینی در پایان، خدمت خالصانه به مردم و ساخت خانههای با کیفیت و استاندارد را افتخاری بزرگ برای دستاندرکاران و موجب جلب رضایت خداوند متعال دانست و برای همه همکاران توفیق کار صادقانه و نیل به اهداف عالیه را آرزو کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
بانک مرکزی اعلام کرد: به منظور گسترش تامین مالی زنجیره تولید و اجراییسازی شیوهنامه اجرایی استفاده از برات الکترونیکی (که طی بخشنامه شماره ۲۸۳۹۶۲/۰۰ مورخ ۲۹/۰۹/۱۴۰۰ به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است) با تلاشهای صورت گرفته و فراهمسازی الزامات سامانهای و فناورانه و با همکاری بانکهای صادرات ایران، تجارت و ملی ایران و همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی بهره برداری تجاری از این ابزار در تاریخ سوم اردیبهشت ماه امسال عملیاتی شد و اولین برات الکترونیکی توسط دو بانک صادرات ایران و تجارت صادر شد.
در چارچوب این ابزار اشخاص حقیقی و حقوقی میتوانند به منظور تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فعالیت اقتصادی خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است برات الکترونیکی سندی غیر کاغذی است که با درخواست براتدهنده (براتکش) یعنی خریدار در وجه یا به حواله کرد دارنده برات یعنی فروشنده و بر اساس اعتبار خریدار صادر میشود. سررسید این ابزار یک تا دوازده ماهه است و بانک عامل به عنوان رکن براتگیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل میکند.
برخی از مزایای برات الکترونیکی عبارتند از:
- قابلیت انتقال در زنجیرههای فعالیتهای اقتصادی
- امکان صدور برات الکترونیکی تا سقف ۲۰۰ فروش سال گذشته بنگاه خریدار
- معاف از برنامه کنترل مقداری ترازنامه بانک مرکزی
- امکان تنزیل توسط شبکه بانکی در صورت گذشته یک چهارم از عمر برات یا دو بار گردش در زنجیره
با توسعه استفاده از این ابزار برای کل شبکه بانکی ظرفیت مناسبی جهت تامین مالی بنگاههای اقتصادی در طول زنجیرههای فعالیت آنها فراهم شده است. لازم به ذکر است که بر اساس بخشنامه مورخ ۲۶/۱/۱۴۰۳ بانک مرکزی به شبکه بانکی امکان صدور ۸۰ هزار میلیارد تومان برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی در سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است که میتواند در کنار سایر ابزارهای تامین مالی اعم از اوراق گام و تسهیلات نقش موثری در تحقق اهداف شعار سال ایفا کند.
اعضای هیأت مدیره بانک ملی ایران:
جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق میشود
اعضای هیأت مدیره بانک ملی ایران در همایش ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ و تبیین اهداف سال ۱۴۰۳ بر لزوم برنامهریزی در راستای جذب منابع پایدار و خدمترسانی شایسته و مطلوب به مشتریان تأکید کردند.
در این همایش که با حضور اعضای هیئت مدیره ، هیئت عامل ، روسای ادارات کل ، روسای ادارات امور شعب استان ها و شعب مستقل بانک برگزار شد ، اعضای هیئت مدیره بانک به بیان نقطه نظرات خود پرداختند: عباس شفیعی رئیس هیأت مدیره بانک ملی ایران با بیان اینکه سال گذشته با تکیه بر اهداف یکپارچه، زمینه نقشه راه دقیق و برنامهریزی منسجم بانک فراهم شد، افزود: همکاران سراسر کشور با تلاش و زحمات بیوقفه و بیدریغ و با تکیه بر اهداف بانک و نقشه راه موجود، توانستند در سال گذشته کارنامهای درخشان و منحصر بهفرد را در بانک محقق کنند.
وی خدماتدهی مطلوب را یک اقدام راهبردی دانست و گفت: رشد و توسعه زیرساختهای فناوری یکی از بهترین اقداماتی بود که سال گذشته با دانش و تدبیر متخصصان در بانک رقم خورد.
شفیعی فروش ارز، اعطای تسهیلات غیر حضوری، واگذاری اموال مازاد بانک و ... را از مهمترین عملکردهای بانک در سال گذشته خواند و گفت: در سال جاری برای جذب منابع پایدار و عدم استفاده از سیاستهای انقباضی باید محصولات مناسبی را طراحی، تولید و عرضه کنیم.
وی حفظ و تثبیت موقعیت کنونی را راهکاری مناسب در راستای موفقیت های پیشروی بانک عنوان کرد.
در ادامه این همایش محمود شایان دیگر عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: نامگذاری شعار سال بیانگر توجه به تولید ملی و توسعه کشور است که همه باید برای تحقق این عنوان قدمهای مناسبی بردارند و ما هم در بانک وظیفه داریم با برنامهریزیهای مناسب و دقیق به تحقق شعار سال کمک کنیم.
وی واگذاری اموال و داراییها را از اقدامات مهم و مؤثر بانک در سال گذشته دانست و تصریح کرد: واگذاری سهام پتروشیمی شازند به پالایشگاه تهران یکی از مهمترین و بزرگترین واگذاریهای تاریخ کشور را در حوزه مولدسازی داراییهای دولت رقم زد.
شایان در بخش دیگری از این همایش تشکیل شرکت تعاونی مسکن در راستای خانهدار شدن همکاران جدید را خواستار شد.
صمد عزیزنژاد عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران در بخش دیگری از این همایش ریسکپذیری را برای رقابت در نظام بانکداری با اهمیت دانست و گفت: هر یک از مدیران و رؤسای ادارات امور استانها و شعب مستقل میتوانند برای رضایت مشتریان خود براساس قوانین و مقررات موجود و مبتنی بر شرایط استان سبد تسهیلاتی خاصی را در نظر بگیرند.
وی در ادامه دانشافزایی کارکنان را یکی از راهکارهای مهم برای موفقیت بانک دانست و افزود: ارائه خدمات ویژه و با کیفیت میتواند در حفظ مشتریان و وفاداری آنها موثر باشد.
امیر مسعود رزازان عضو دیگر هیأت مدیره بانک ملی ایران در این همایش استفاده از همه ظرفیتها و توانمندیها در سطح بانک ملی ایران را برای موفقیت الزامی دانست و اظهار داشت: با وجود خلاقیت و افزایش بهرهوری امکان جذب منابع جدید وجود دارد.
وی مدیریت و تناسب دارایی و بدهی را مهم و با اهمیت برشمرد و گفت: ما در مقایسه با سایر بانکها در مقام نخست و رتبه برتر را داریم، اما باید با تلاش مضاعف بانک را به جایگاه قبلی خود بازگردانیم.
رزازان روی گشاده و برخورد مناسب را در جذب منابع و حفظ مشتریان مهم خواند و از برگزاری مجمع عمومی برای ادارات امور شعب استانها در سال جاری خبر داد.
حسین بهاری دیگر عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران در بخش دیگری از این همایش سه عامل انسجام مدیریتی، اراده جامع و وفاداری سازمانی را عامل اصلی موفقیت بانک در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در پایان سال با تلاش و زحمات کارکنان بانک به موفقیتهای خوبی دست یافت که این موضوع موجب احیای اعتماد به نفس و قوت قلب برای ادامه راه همکاران شد.
محمد نجفزاده ضیاءالدین در ادامه این همایش با بیان این که هوش مصنوعی صنعت بانکداری را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: بارزترین روشی که صنعت بانکی از هوش مصنوعی برای ارائه خدمات به مشتریان استفاده میکند، از طریق چتباتها و رباتها است و این موضوع باید در اولویت بانک قرار بگیرد.
وی گفت: باید با طراحی و تولید محصولات و ابزارهای نوین و جدید به سمت بازاریابی هدفمند و هوشمند حرکت کنیم تا شاهد موفقیتهای چشمگیر بانک ملی ایران باشیم.
عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران با تأکید بر تدوین و طراحی محصولات و خدمات جدید بانکی متناسب با نیاز و خواستههای مشتریان خواستار ریلگذاری جدید بانک ملی ایران در مسیر تقویت و توسعه همه جانبه بانک شد.
امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان بانک شهر و شرکت کاله
در حاشیه بازدید مدیرعامل بانک شهر از بزرگترین شرکت تولید کننده فراورده های لبنی، تفاهمنامه همکاری مشترک میان این بانک و شرکت کاله به امضاء رسید.
دکتر سیدمحمدمهدی احمدی در این بازدید که به همراه جمعی از معاونان و مدیران ارشد بانک شهر انجام شد، به تشریح نقش حمایتی این بانک از صنایع مختلف پرداخت.
دکتر احمدی با اشاره به آمادگی بانک شهر برای حمایت از شرکت کاله به عنوان یکی از تولید کنندگان بزرگ فراورده های لبنی در کشور، گفت: می توانیم با ارائه خدمات برتر بانکی این شرکت را در تولید محصولات باکیفیت، افزایش صادرات، کاهش واردات، ارز آوری، ایجاد اشتغال و ... همراهی کنیم.
وی با تاکید بر توانمندی بانک شهر در تامین اعتبار ارزی و ریالی پروژه های تولیدی و دارای توجیه اقتصادی، خاطرنشان ساخت: تامین مالی پروژه های بزرگ به صورت مرحله ای و در قالب تسهیلات و تعهدات ارزی و ریالی صورت می پذیرد.
مدیرعامل بانک شهر افزود: با تکیه بر خدمات متمایز خود، قطعا خواهیم توانست از گسترش و توسعه فراورده های لبنی در کشور حمایت ویژه داشته باشیم.
در ادامه غلامحسین سلیمانی مدیرعامل شرکت کاله از حضور مدیرعامل بانک شهر در این شرکت و توجه ویژه این بانک به دغدغه های واحدهای تولیدی قدردانی کرد.
وی تصریح کرد: شرکت کاله در حوزه صنایع غذایی و محصولات مختلف لبنی و غذایی در بیش از ۱۰ کشور فعالیت دارد و رسالت خود را تولید محصولات با کیفیت بالا و با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان می داند.
سلیمانی با اشاره به اینکه گروه تولیدی کاله توانسته در تولید تعدادی از محصولات درسطح دنیا به صورت انحصاری فعالیت کند، گفت: برنامه حال حاضر گروه به دنبال تکمیل پروژه پالایشگاه شیر، تولید شیرخشک و قهوه میباشد که در این خصوص بانک شهر می تواند نقش حمایتی مهمی داشته باشد.
راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمههای زندگی
کشاورز در این نشست که با حضور مدیران کل استانها به صورت برخط همراه بود به تبیین راهبرد سال ۱۴۰۳ در پنج محور الکترونیکی کردن فرآیندهای بیمه گری با اولویت حوزه خسارت، رشد و توسعه بیمه های زندگی با رویکردی نوآورانه در حوزه سرمایه گزاری، طراحی و معرفی محصولات جدید بیمه ای به بازار، افزایش توانمندی و قابلیتهای نمایندگان از طریق تعریف بسته های آموزشی، رفاهی و تسهیلاتی و معرفی بهتر دستآوردها و خدمات بیمه ایران از طریق رسانه های جمعی پرداخت.
وی گفت: بیمه ایران دارای تمدن سازمانی است و این تمدن سازمانی نتیجه تلاش بسیاری از همکاران و نمایندگان از قدیم تا به الان بوده و همه ما موظفیم این امانت را به خوبی حفظ، تقویت و به آیندگان منتقل کنیم. معتقدم قانونٱ و اخلاقٱ و شرعٱ باید از نگاه تمام ذینفعان برای حفظ این تمدن سازمانی، کوشش کنیم.
همه خودمان را مدیون شرکت میدانیم و به نظر من برای اداره شرکت بزرگ بیمه ایران باید روی چند موضوع توافق کنیم. برقراری نظم و انضباط در همه امور، تعامل و برقراری ارتباط با همه ذینفعان با رعایت احترام و سرعت بخشی توام با کیفیت در انجام امور. همه همکاران در سطوح حکمرانی، مدیریتی و عملیاتی باید به دنبال نهادینه کردن این مولفه های رفتاری باشیم.
مدیرعامل بیمه ایران افزود: بهترین جلسات من دیدار با مدیران استانها و همکاران محترم شبکه نمایندگی است چون کار اصلی و اجرایی را همکاران من در شعب و نمایندگی ها انجام می دهند. هدف از تشکیل نشست، دریافت نقطه نظرات و دیدگاه های مدیران استانها است و همه دغدغه های مطرح شده را صحیح میدانم و از معاونین توقع دارم موضوعات را در حوزه خودشان اولویت بندی کنند و از مدیران ستادی نیز انتظار دارم انتظارات و درخواستهای استانها را سریع پاسخ دهند چرا که مشتری در شعبه منتظر تصمیم گیری ما نخواهد ماند. کسب و کار ما بیمه گری است و همه واحدها باید به یکدیگر کمک کنند.
رئیس هیات مدیره با اشاره به نظرات مدیران کل استانی تاکید کرد: نباید تصمیمات در اجرا با وقفه روبرو شود و حدود اختیارات باید با توجه به شرایط رقابت بازار بهینه گردد. باید چابک تر تصمیم بگیریم و با تغییرات بروز شویم. تشکیل کمیته از افرادی که دل در گرو موفقیت شرکت دارند میتواند به دستیابی به اهداف کمک کند و من هم بنا دارم از همه سلائق که به شرکت علاقه دارند استفاده کنم.
وی در پایان گفت: بیمه ایران علیرغم نقش حاکمیتی اما یک بنگاه تجاری و اقتصادی است و اعتقاد دارم نظام حقوق و دستمزد آن باید با این نگاه بهینه شود به همین جهت با توجه به مقررات دولتی به دنبال تحقق تغییراتی در این خصوص هستیم.
در ابتدای این نشست نعمت الهی سرپرست معاونت حقوقی و هماهنگی اموراستانها، شعب و نمایندگیها با اشاره به تاکید مدیرعامل در تشکیل این جلسه به توضیح اجمالی برنامه حوزه مربوط پرداخت و از برگزاری گردهمایی حضوری سراسری مدیران در آینده نزدیک خبر داد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.