شماره: 2341 / ۱۴۰۳ چهارم ارديبهشت
تعداد بازدید : 0
شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست
سخنگوی مرکزی ملی رقابت گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ میکند.
سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی مرکزی ملی رقابت گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ میکند؛ نهادهایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ میکنند.
وی افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال ۱۴۰۱ وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه میکند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ میشود.
توکلی درباره گران فروشی خودروسازان گفت: ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است؛ شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند، نهادهای دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه ۱۲۴ و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.
وی تاکید کرد: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده و در مراجع قضائی هم همچنان در حال پیگیری است
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
تعیین تکلیف خودروهای توقیفشده
در اموال تملیکی بوشهر
مدیرکل جمعآوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر گفت: تمام خودروهای ضبط شده به نفع دولت در سال گذشته که در انبارهای این سازمان بودند تعنین تکلیف و در مزایدههای سازمان مطرح شدند. سید علی عسکری در بازدید رئیس کل دادگستری استان بوشهر از انبارهای اموال تملیکی استان بوشهر، افزود: با تلاشهای صورت گرفته، در زمان حاضر فقط چند خودرو در انبارها باقیمانده و همچنین موتورسیکلتهای در اختیار این اداره کل در انبارهای مسقف تا زمان تعیین تکلیف نگهداری میشوند.وی گفت: بخش سردخانهای انبار مرکزی اداره کل جمعآوری و فروش اموال تملیکی برای نگهداری کالاهای زود فساد نیز در آینده نزدیک ایجاد میشود.مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر اظهار کرد: کالاهای جدید ورودی به انبارهای سازمان با همکاری دستگاه قضا در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف میشوند.رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز در این بازدید با تاکید بر نگهداری مطلوب از خودروها و موتورسیکلتهای موجود در انبارها، گفت: برای جلوگیری از فرسایش و صیانت از اموال عمومی، این وسایل نقلیه باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند.مهدی مهرانگیز افزود: در همین راستا تعیین تکلیف اموال تملیکی در انبارها، نحوه نگهداری و روند تعیین تکلیف کالاها و بررسی این قبیل پروندهها در اولویت دستگاه قضا قرار گرفته است.وی تاکید کرد: با هدف جلوگیری از تضییع حق مردم و بیتالمال، باید در روند ترخیص و تعیین تکلیف این کالاها تسریع شود.رئیس کل دادگستری استان بوشهر اظهار کرد: شرایط آب و هوایی استان زمینهساز فساد موادغذایی و بهداشتی است که انتظار میرود این قبیل کالاهای موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی در اولویت تعیین تکلیف قرار گیرند.
روزهای سخت در انتظار خودروسازان اروپا
انجمن خودروسازان اروپا با اشاره به تاثیر تعطیلات عید پاک و رکود بازار اعلام کرد فروش خودروهای جدید در اتحادیه اروپا در ماه مارس ۵.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت که اولین کاهش امسال و بزرگترین کاهش از جولای ۲۰۲۲ است.
خودروسازان بزرگ اروپایی فولکسواگن و استلانتیس اعلام کردند که بازار در سال ۲۰۲۴ به دلیل تقاضای ضعیف جهانی برای خودروهای الکتریکی، افزایش رقابت چینی، فشارهای مداوم هزینهها و تنشهای ژئوپلیتیکی سخت خواهد بود.
آمارهای انجمن خودروسازان اروپا نشان میدهد که ثبت نام خودرو در ماه مارس سالانه ۶.۲ درصد در آلمان، ۴.۷ درصد در اسپانیا، ۳.۷ درصد در ایتالیا و ۱.۵ درصد در فرانسه کاهش یافته است.
انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرد که فروش خودروهای برقی باتریدار ۱۱.۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است که نشاندهنده رکود گستردهتر بازار است، در حالی که ثبت نام خودروهای هیبریدی الکتریکی ۱۲.۶ درصد افزایش یافته است که عمدتا به دلیل فروش قوی در فرانسه و ایتالیا بود.
رشد فروش خودروهای الکتریکی کند شده است و سرمایهگذاری در ظرفیت و توسعه فناوری از تقاضا پیشی گرفته است زیرا بسیاری از خریداران به دلیل هزینه و تردیدهای مداوم در مورد زیرساخت منصرف شدهاند.
ثبت نام خودرو در سه خودروساز بزرگ اروپا، فولکسواگن، استلانتیس و رنو همگی در ماه مارس به ترتیب ۹، ۱۲.۶ و ۲.۱ درصد کاهش یافت.
استیشن برقی نتا S ترکیبی از زیبایی و قدرت
کمپانی نتا قصد دارد استیشن جذاب خود را در دو نسخه تمام برقی (EV) و و هیبریدی مجهز به ژنراتور (EREV) تولید کند. این خودرو بر اساس پلتفرم جدید شنهای ۲.۰ توسعه پیدا کرده است.
اسناد مرتبط با استیشن نتا S در سایت MIIT نشان میدهد که تولید و عرضه این خودرو به زودی آغاز خواهد شد. به احتمال زیاد، رونمایی رسمی این خودرو در نمایشگاه بینالمللی خودروی پکن که هفته آینده برگزار می شود، انجام خواهد گرفت و فروش آن نیز احتمالا از اواسط سال جاری کلید خواهد خورد.
اسناد منتشر شده در سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین شامل اطلاعات مربوط به چهار نسخه مختلف از نتا S است. تمامی این نسخه ها از نظر ابعاد یکسان هستند. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب با ۴۹۸۰ میلیمتر، ۱۹۸۰ میلیمتر، ۱۴۸۰ میلیمتر برابر است و فاصله محوری آن نیز به ۲۹۸۰ میلیمتر می رسد. دو نسخه از این مدل ها به پیشرانه تمام برقی و دو نسخه دیگر به پیشرانه هیبریدی متشکل از ژنراتور (EREV) مجهز خواهند بود.طبق اسناد موجود نسخه های EREV بین ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ کیلوگرم وزن دارند. وزن نسخه تمام برقی تک موتوره ۱۹۶۰ کیلوگرم و وزن نسخه تمام برقی دو موتوره ۲۱۶۰ کیلوگرم اعلام شده است.در نسخه EREV از موتور ۱.۵ لیتری به عنوان ژنراتور استفاده شده؛ این موتور توانایی تولید ۹۴ اسب بخار قدرت را دارد. گفته میشود نرخ تبدیل سوخت به انرژی الکتریکی در این موتور برابر با ۳.۲۶ کیلووات ساعت به ازای هر لیتر است. موتور الکتریکی این نسخه نسبت به مدل سدان قدرتمندتر بوده و با توان ۲۶۸ اسب بخار قدرت، محور عقب را به حرکت وادار می کند.
در مدل های تمام برقی، هر دو نسخه تک موتوره و دو موتوره از یک موتور الکتریکی ۲۶۸ اسب بخاری روی محور عقب خود بهره می برند. در نسخه دو موتوره، یک موتور الکتریکی ۲۲۸ اسب بخاری دیگر به محور جلو اضافه میشود.
در حال حاضر درباره ظرفیت باتری اطلاعاتی منتشر نشده است. با وجود این می دانیم مدل های پایین رده از هر دو نسخه EREV و EV از باتری های لیتیوم آهن فسفات استفاده میکنند، در حالی که مدل های بالارده به باتری NCM مجهز شده اند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
آفرودر جدید دانگ فنگ به نام M-Hunter
گروه خودروسازی دانگ فنگ، خود را برای معرفی یک شاسی بلند آفرودی در نمایشگاه خودروی پکن آماده می کند. این شاسی بلند جذاب M-Hunter نام دارد و تحت برند M-Hero وارد بازار خواهد شد.
برند M-Hero که به هامِر چین معروف است، روی ساخت خودروهای شاسی بلند لوکس تمرکز دارد. این برند با عرضه نسخه های خیابانی از خودروهای نظامی، به خصوص وانت M50 توجه نشریات را به خود جلب کرده است. مدل جدید M-Hunter دومین خودروی برقی M-Hero بعد از ۹۱۷ است که در آگوست سال گذشته با پیشرانه ۱۰۸۸ اسب بخاری معرفی شد.
با معرفی M-Hunter نسل جدیدی از خودروهای آفرودی برقی به سبد محصولات برند M-Hero اضافه می شود. این خودرو تلفیقی از فناوریهای پیشرفته نظامی و مواد سبک وزن به کار رفته در صنعت هوافضا است. هدف از عرضه M-Hero تولید انبوه یک خودروی آفرودی قدرتمند برای پاسخگویی به نیاز کلکسیونرها و علاقهمندان به خودروهای با عملکرد بسیار بالا اعلام شده است.
مدل جدید M-Hunter از نظر طراحی ظاهری یادآور M-Hero 917 است. با نگاهی دقیق به تصاویر می توان M-Hunter را شبیه یک قفس روی چهار چرخ توصیف کرد! کابین این خودرو در نهایت سادگی طراحی شده و به دو صندلی اسپرت سطلی مجهز است. نکته جالب اینکه این صندلی ها به صورت برقی قابل تنظیم هستند. این شاسی بلند جان سخت آفرودی فاقد صندلی های ردیف دوم است، چرا که فضای موجود به چرخ های زاپاس اختصاص دارد.
در نمای روبروی M-Hunter چراغهای X شکل بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می کنند. لوگوی M نورپردازی شده و سپر بسیار مقاوم به نظر می رسد. روی سپر یک وینچ قدرتمند با ظرفیت کشش ۱۲,۵۰۰ پوند (حدود ۵,۷۰۰ کیلوگرم) نصب شده است. سقف M-Hunter برای حمل بار اضافی یک باربند دارد و چند پروژکتور روی آن به چشم می خورد. در قسمت عقب خودرو، چراغهای باریک، لوگوی درخشان برند و یک قلاب یدک کش قرمز رنگ از ویژگی های قابل ذکر هستند.
در رابطه با مشخصات فنی فعلاً اطلاعاتی موجود نیست، اما احتمالاً لیست پیشرانه های M-Hunter با مدل M-Hero 917 مشترک خواهد بود. مدل M-Hero 917 در دو نسخه تمام الکتریکی و هیبریدی با ژنراتور (EREV) عرضه می شود. نسخه EREV از سه موتور الکتریکی با ۸۱۶ اسب بخار بهره می برد. مدل کاملاً برقی M-Hero 917 نیروی خود را از یک پیشرانه چهار موتوره ۱۰۸۸ اسب بخاری دریافت می کند. با توجه به ماهیت و قیمتM-Hunter احتمال استفاده از این پیشرانه تمام الکتریکی بیشتر به نظر می آید.
نمایشگاه خودروی پکن در روزهای آینده افتتاح می شود. از این رو دانگ فنگ M-Hunter فاصله زیادی با رونمایی رسمی ندارد. ناگفته نماند برای این شاسی بلند برقی قیمتی فراتر از یک میلیون یوان برآورد شده؛ چنین رقمی معادل تقریباً ۹.۳ میلیارد تومان می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
برنامه راهبردی زامیاد برای توسعه کاربریسازی خودروهای تجاری
مدیرعامل شرکت زامیاد به همراه جمعی از مدیران ارشد این شرکت از خطوط تولیدی شرکت ایران کاوه بازدید کرد.
مجید آقایی، مدیرعامل شرکت زامیاد در این بازدید با اشاره به اینکه شرکت ایران کاوه یکی از معتبرترین شرکت های طراحی و تولید خودروهای کاربری سبک، نیمه سنگین و تجاری کشور است، خاطرنشان کرد: کاربریسازی خودروهای تجاری در ایران کاوه علاوه بر رشد پایدار و توسعه برای شرکت زامیاد، در محصولات تولیدی نیز افزایش ارزش افزوده را به همراه دارد.
او در ادامه یادآور شد: شرکت ایران کاوه سایپا با توان بالایی که در صنعت کاربریسازی تخصصی دارد، میتواند به مانند یک بال، موجب حرکت روبهجلوی ما شود و هرچه این بخش از صنعت توانمندتر باشد، خودروسازان فعالیت چشمگیرتری را در بازار خودروهای تجاری خواهند داشت.
مدیرعامل شرکت زامیاد گفت: ایران کاوه سایپا با دارا بودن ظرفیت بهینه، بستر مناسبی برای زنجیره تأمین قطعات شرکت زامیاد و گروه سایپا محسوب میشود و به دلیل حضور موثر نیروی انسانی در مراحل تولید کاربری سازی خودروهای تجاری، امکان رشد اشتغال در این مجموعه فراهم است و می تواند فرصت های اشتغال مناسبی را در استان البرز ایجاد کند.
آقایی با بیان اینکه سرمایه اصلی سازمانهای صنعتی، نیروی انسانی متخصص، توانمند و متعهد آنهاست، تاکید کرد: توجه همهجانبه به ایمنی محیط کار، امنیت شغلی و رفاهی باید بیشازپیش ارج نهاده شود و زامیاد در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید با مشارکت مردم و در راستای راهبردهای ابلاغی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا؛ برنامهای راهبردی برای توسعه کاربریسازی در شرکت ایران کاوه تدوین کرده است.
در این بازدید، سید اکبر موسوی مقدم، مدیرعامل شرکت ایران کاوه به ارائه گزارش عملکرد و همچنین تشریح توانمندیهای تخصصی موجود در بخشهای مختلف این شرکت پرداخت و بیان داشت: از مهمترین اهداف فعلی ایران کاوه سایپا، ادامه روند رشد تولید همراه با حفظ و ارتقاء کیفیت در محصولات است.در پایان این بازدید نشست تخصصی بررسی برنامههای ایران کاوه سایپا برگزار شد و برنامههای عملیاتی این شرکت در سال ۱۴۰۳ مورد بحث، تبادل نظر و تصویب قرار گرفت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران خبر داد:
تعداد بازدید : 0
نصب ۴۳۰ مترمربع دیوار صوتی و نوسازی ۱۸۰ مترمربع دیوار صوتی
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از نصب ۴۳۰ مترمربع دیوار صوتی و نوسازی ۱۸۰ مترمربع دیوار صوتی طی یک سال گذشته، تا فروردین ماه ۱۴۰۳ خبر داد.
شهریار افندیزاده با اشاره به اینکه طراحی و نصب ۴۳۰ مترمربع دیوار صوتی در بزرگراه شهید خرازی و ایستگاه متین در سال ۱۴۰۲ انجام شد گفت: سال گذشته، ۱۸۰ مترمربع دیوار صوتی نیز در بزرگراههای شهید حکیم و فضل الله نوری نوسازی شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: در پی ابراز نارضایتی برخی از ساکنین مجاور ایستگاه سی.ان. جی متین، واقع در محله زمزم تهران، خیابان مجتبی متین، با همکاری دانشگاه تهران، مطالعات و امکانسنجیهای لازم انجام گرفت و در نهایت با طراحی و نصب ۹۰ مترمربع دیوار صوتی به ابعاد ۶.۳۰ در ۱۴.۳۰، آلودگی ایستگاه یادشده به نحو قابلملاحظهای کاهش یافت.
افندیزاده با بیان اینکه با طراحی و نصب ۱۲کیلومتر دیوار صوتی در ضلع جنوبی ایستگاه سی.ان.جی متین، ۲۰ دسیبل از آلودگی صوتی ساختمانهای همجوار کاهش یافته است گفت: تاکنون بهمنظور کاهش آلودگی صدا و پیامدهای ناشی از آن برای شهروندان، ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی در مناطق مختلف بویژه بزرگراههای پایتخت نصب شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران یادآور شد: دیوارهای صوتی، سازههای محکم و مقاومی هستند که میزان صدا را با ایجاد مانعی بین گیرنده صوت و منبع تولیدکننده آن کاهش میدهند.
افندیزاده همچنین خاطرنشان کرد در سنوات گذشته دیوارهایی در مناطق موردنیاز نصب شده که این موانع صوتی باید با استانداردهای جدید و شرایط امروز بهروزرسانی شود و به همین دلیل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با برنامه ریزی انجام شده ضمن نگهداری به نوسازی آنها نیز پرداخته تا شاهد کاهش بیشتر آلودگیهای ناشی از سر و صدای زیاد در معابر پرتردد به خصوص بزرگراهها باشیم.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با اشاره به اینکه مناطق مسکونی، آموزشی و بیمارستانی واقع در حاشیه بزرگراههای تهران همواره از سر و صدای زیاد برخوردار است، گفت: نصب عایقهای صوتی برای بزرگراههای شهر تهران از سال های گذشته با توجه به طراحی و عوامل متعددی از جمله شکل، جنس، ارتفاع، طول، محل نصب و... در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران قرار گرفته است.
افندیزاده در ادامه یکی از چالشها و مشکلات اصلی دیوارهای صوتی بزرگراهها را سرقت آنها بیان کرد و گفت: بخشی از دیوارهای صوتی هم به علت تصادفات و برخورد خودرو ها از بین میروند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با اشاره به تغییر در طراحی دیوارهای صوتی برای جلوگیری از سرقت اظهار کرد: در حال حاضر در طراحی این دیوارها تغییراتی ایجاد کرده و از موادی استفاده میشود که برای سرقت جذابیت نداشته و نوع اتصال این اقلام به همدیگر نیز بهگونهای انتخاب شده که در برابر سرقت مقاوم باشند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
چین کمر تسلا را شکست
تسلا که با رقابت از سوی خودروسازان برقی چینی و کاهش فروش محصولاتش روبرو شده، برای کنترل سهم خود در بازار، قیمت محصولاتش در اروپا، چین، خاورمیانه و آفریقا را کاهش داده است.
تسلا قیمت خودروهایش در چند بازار بزرگ خود از جمله چین و آلمان را کاهش داده است. پیش از این، شرکت قیمت محصولاتش در آمریکا را نیز کاهش داده بود. کاهش بهای خودروهای تسلا در حالی اتفاق می افتد که شرکت با کاهش فروش و تشدید کارزار قیمت بین خودروهای الکتریکی به خصوص از سوی خودروسازان برقی چینی روبرو است.
ماه گذشته ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا اعلام کرد تعداد محموله های جهانی بارگیری شده این شرکت در 3 ماهه نخست سال برای نخستین بار به پایین ترین میزان طی 4 سال اخیر رسیده است. ماسک در پستی در پلتفرم ایکس نوشت: قیمت های تسلا باید مرتب تغییر کنند تا با تولید و تقاضا همخوان شوند.
تسلا که بزرگترین خودروساز برقی بازار است، جنگ قیمت را بیش از یک سال قبل و با کاهش قابل توجه قیمت محصولاتش، آنهم به بهای از دست رفتن حاشیه سود آغاز کرد.
طبق وب سایت رسمی شرکت، قیمت پایه خودروی «مدل 3» در چین 14 هزار یوان(1930 دلار) کاهش یافته و به 231 هزار یوان(32 هزار دلار) رسیده است. در آلمان نیز قیمت خودروی مدل3 با محور عقب از 42990 به 40990 یوروی کاهش یافته است. علاوه بر آن قیمت خودروهای تسلا در کشورهای اروپایی دیگر، خاورمیانه و آفریقا نیز کاهش یافته است.
روز جمعه تسلا اعلام کرد بهای خودروهای مدلY، مدل ایکس و مدل اس 2 هزار دلار کاهش یافته است. روز شنبه نیز شرکت اعلام کرد بهای نرم افزار کمک راننده کاملا خودران در آمریکا از 12 به 8 هزار دلار کاهش یافته است.
از سوی دیگر باید توجه داشت این شرکت در تجدید مدل های قدیمی خود کند عمل کرده و همزمان نرخ سود بالای بانکی تمایل مصرف کنندگان به محصولات و کالاهای گرانقیمت را کاهش داده است. از سوی دیگر شرکت های خودروسازی برقی رقیب در چین ( بزرگترین بازار خودروی جهان) مدل های ارزان قیمت تری را به بازار عرضه می کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تاکید کرد؛
تعداد بازدید : 0
لزوم ضابطهمند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت
سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تاکید کرد: با توجه به سهم بالای تردد روزانه خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت تدبیر راهکاری برای ملزم ساختن این خودروها به دریافت معاینه فنی از شهر تهران میتواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.
سید محمد مهدی میرزایی قمی سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درخصوص سهم سالانه خودروهای پلاک شهرستان در انتشار آلودگی هوای شهر تهران گفت: براساس مطالعات سیاهه انتشار شهرداری تهران، میزان تولید و انتشارآلایندگی سالانه خودروهای پلاک شهرستانی در شهر تهران در بخش آلاینده های گازی ۷۵ هزار تن و در بخش ذرات معلق ۴۱۵ تن برآورد می شود که این میزان نشان می دهد این خودروها سهمی معادل ۱۱ درصد از کل انتشار آلاینده های گازی و ۴ درصد در ذرات معلق شهر تهران را دارند.
میرزایی قمی با اشاره بدین موضوع که تعدد خودروهای پلاک شهرستانی براساس اطلاعات دوربین های تردد شمار سطح شهر تهران در یک بازه زمانی یک ماهه برآورد گردیده افزود: سهم خودروهای پلاک شهرستان (غیر تهران) در ترددهای کل خودروهای عبوری شمارش شده در بازه یک ماه در شهر تهران حدود ۲۸.۷ درصد برآورد می شود.
وی با اشاره به تاکید ریاست شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر نیاز اعمال ضوابط خاص برای وضعیت آلایندگی خودروها در شهر تهران و همکاری شهرداری تهران و وزارت کشور جهت ارائه طریق برای الزام اخذ معاینه فنی خودروهای پایتخت در مراکز معاینه فنی شهر تهران گفت: آزمون ها و کنترل های انجام شده در مراکز معاینه فنی شهر تهران منطبق بر آیین نامه، دستورالعمل و استانداردهای ابلاغی دولت انجام می شود و به صورت مستمر صحت عملکرد مراکز معاینه فنی و انطباق سنجی رویه های آن مراکز با دستورالعمل ها توسط کارگروه استانی وزارت کشور، ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و سایر دستگاه های نظارتی دارای تکلیف در این ارتباط پایش و کنترل می شود. مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای بدنه کارشناسی و قوی بوده که با استفاده از تجهیزات بروزآوری شده خدمات کیفی و قابل اعتمادی را به مشتریان ارائه می نماید.
میرزایی قمی اضافه کرد: در مراکز شهر تهران نظارت عالیه به صورت کامل و دقیق با استفاده از تجهیزات، نیروهای انسانی مجرب و دوربین های مستقر در مراکز انجام می شود و این ستاد با توجه به تکالیف قانونی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف احتمالی و ارتقا سطح کیفی سلامت و صحت خدمات به شهروندان می نماید. بنا بر اظهار شهروندان و گاها اخبار منتشر شده در شبکه های مجازی متاسفانه شاهد آن هستیم برخی از مراکز در اطراف تهران دارای دقت لازم در انجام معاینه فنی نیستند و به راحتی برای خودروهای دارای نقص فنی و ایمنی معاینه فنی صادر می نمایند. بدون تردید با وضعیت موجود تدبیر راهکاری توسط مدیران شهری برای الزام استفاده از خدمات معاینه فنی شهر تهران برای خودروهایی که در پایتخت تردد می نمایند می تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.
سرپرست ستاد معاینه فنی در توضیح این مسئله که آیا خودروهای پلاک شهرستانی فاقد معاینه فنی نیز اعمال قانون می گردند بیان کرد: کلیه پلاک ها (شخصی-دولتی -عمومی) وسایل نقلیه تهران و شهرستان توسط دوربین های سطح شهر تهران ثبت و به سامانه یکپارچه ملی معاینه فنی کشور به منظور بررسی وضعیت معاینه فنی خودرو ارسال می شود. در نهایت پس از طی فرایند مربوطه خودروهای فاقد معاینه فنی مشمول توسط پلیس اعمال قانون می گردند. تاکید می شود که کلیه فرایندهای مربوط به پایش معاینه فنی خودروها به صورت هوشمند در بستر IT انجام شده و اطلاعات مربوط به معاینه فنی و یا مشخصات VIN متعلق بر هر پلاک از سرورهای ملی مرکزی پلیس و وزارت کشوراستعلام گرفته می شود.
میرزایی قمی در خصوص اجرای طرح های تشویقی برای خودروهای پلاک شهرستان جهت دریافت معاینه فنی از مراکز شهر تهران افزود: امسال براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر تهران تخفیف ۲۰ درصدی عوارض تردد در محدوده های ترافیکی شهر تهران لحاظ گردیده است. همچنین براساس همین مصوبه برای نخستین بار دارندگان معاینه فنی از مراکز شهر تهران نیز مشمول ۱۰ درصد تخفیف می گردند که اجرای آن مستلزم ایجاد دسترسی لازم از طریق سامانه سیمفا وزارت کشور است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.