شماره: 2337 / ۱۴۰۳ بيست و نهم فروردين
تعداد بازدید : 0
تسلا کارکنانش را غافلگیر کرد
شرکت خودروسازی تسلا بیش از ۱۰ درصد از کارکنان خود را در سراسر جهان با کاهش فروش اخراج میکند.تسلا بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار خود را اخراج خواهد کرد زیرا با کاهش فروش و تشدید جنگ قیمت خودروهای الکتریکی مقابله میکند.آخرین گزارش سالانه این شرکت نشان میدهد که بزرگترین خودروساز جهان تا دسامبر ۲۰۲۳ دارای ۱۴۰ هزار و ۴۷۳ کارمند در سراسر جهان بوده است.ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اظهار کرد همانطور که ما شرکت را برای مرحله بعدی رشد خود آماده میکنیم، بسیار مهم است که به تمام موارد شرکت برای کاهش هزینهها و افزایش بهرهوری توجه کنیم. در این بیانیه آمده است که به عنوان بخشی از این تلاش، ما یک بررسی کامل از سازمان انجام دادهایم و تصمیم سختی را برای کاهش بیش از ۱۰ درصدی تعداد کارمندان خود در سطح جهانی گرفته ایم.
در سال ۲۰۲۲، رویترز گزارش داد که ماسک به مدیران گفته است که احساس بسیار بدی در مورد اقتصاد دارد و باید مشاغل خود را در این خودروساز کاهش دهد. تسلا هرگز تعداد مشاغل خود را در سال ۲۰۲۲ کاهش نداد اما تعداد کل کارکنان آن افزایش یافت.
سهام این شرکت در معاملات اولیه حدود سه درصد کاهش داشت. سهام تسلا تا کنون در سال جاری حدود ۳۱ درصد کاهش یافته است.
تسلا در این ماه گزارش داد که تحویل خودروهای جهانی آن در سه ماهه اول برای اولینبار در نزدیک به چهار سال کاهش یافته است زیرا کاهش قیمت نتوانست تقاضا را تحریک کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
برگزاری مجمع عمومی عادی
به طور فوق العاده شرکت سمیکو
مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام شرکت گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا (سمیکو) برگزار شد.
27 فروردین ماه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام شرکت گروه سرمایه گذاری کارکنان سایپا (سهامی عام) بر طبق مفاد ماده 97 لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت و به استناد آگهی دعوت منتشره در روزنامه اطلاعات (روزنامه کثیرالانتشار شرکت) مورخ 16/01/1403 به شماره 28637 و با حضور اکثریت صاحبان سهام ( 82.72 درصد)، برگزار شد.
حسین نصیری، مدیرعامل شرکت سمیکو در این مجمع با اشاره به برنامهریزی گستردهای که برای ایجاد زیر ساختهایی لازم جهت توسعه و رونق شرکت انجام شده است، گفت: ما خادم تمام کارکنان سایپا هستیم و از هرگونه اقدامی برای افزایش رفاه آنان دریغ نخواهیم کرد. بر این اساس به دنبال اجرا طرح جهادی تامین مسکن برای کارکنان هستیم و این طرح یکی از مهمترین برنامههای در حال پیگیری است.
مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت سمیکو با حضور اکثریت صاحبان سهام یا نمایندگان قانونی آنان، نماینده حسابرس و بازرس قانونی شرکت و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار تشکیل شد و اعضای هیأت رئیسه فریدون امجدیان، رئیس مجمع؛ حمیدرضا جیهانی، ناظر مجمع؛ محمد الیکائی، ناظر مجمع و سعید آدینه، دبیر مجمع انتخاب شدند.
پس از اعلام رسمیت جلسه توسط رئیس مجمع، دستور جلسه توسط دبیر قرائت و به سمع حاضرین رسید، پس از گفتگو و تبادل نظر، مجمع با اکثریت نسبی آراء حاضرین ضمن رعایت مواد 88 و 109 لایحه قانونی اصلاحی قسمتی از قانون تجارت و اساسنامه شرکت سهامداران جدید به عنوان اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره برای مدت دو سال ( از تاریخ 27/01/1403 لغایت 27/01/1405) از بین کاندیداهای تایید صلاحیت شده توسط مدیریت نظارت بر نهاد مالی سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شدند. بر این اساس شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا (سهامی عام)، شرکت انرژی گستر ساینا اروند (سهامی خاص)، ساختمانی دهکده پاسارگاد (سهامی عام)، حسین نصیری و صادق عظیمی به عنوان اعضای حقیقی و اعضای علی البدل نیز علیرضا بیاتی و قادر ابریشمی، انتخاب شدند.
تاکسی های فرسوده تهران با تاکسی های برقی کرمان موتور جایگزین می شوند
با امضای توافق نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و سازمان تاکسیرانی شهر تهران، گام دیگری برای ورود تاکسی های برقی به این ناوگان صورت پذیرفت.
روز یکشنبه مورخ ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، شرکت کرمان موتور با امضای موافقت نامه ای با سازمان تاکسیرانی شهر تهران با حضور شادی مالکی، سرپرست این سازمان و سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان موتور، متعهد به اختصاص هزار دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی در کلان شهر تهران شد.
بر اساس این موافقت نامه، تاکسی های برقی جایگزین تاکسی های فرسوده پایتخت خواهند شد. بر همین اساس فراخوانی صادر خواهد شد و تاکسیرانان عزیز مشمول این طرح، ضمن دریافت تسهیلاتی قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، با مراجعه به شرکت کرمان موتور می توانند در این طرح جایگزینی ثبت نام کنند.شرکت کرمان موتور در راستای ارائه خدمات پس از فروش به تاکسی های برقی تهران، در گام اول یک مرکز تخصصی ویژه برای این خودرو های برقی اختصاص داده و تجهیز کرده است. همچنین در راستای آسودگی خاطر بیشتر رانندگان، باتری های این خودروها مشمول گارانتی ۲۰۰ هزار کیلومتر یا ۵ ساله نیز می شوند. بنابراین نگرانی بابت خدمات پس از فروش وجود نخواهد داشت.
در ادامه سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان موتور بیان کرد: «با توجه به ضرورتی که حرکت به سمت برقی سازی ناوگان عمومی و خودروهای شخصی در کشور حس می شود، اولین شرکتی که خودروهای برقی را در تیراژ انبوه وارد کشور کرد، کرمان موتور بود. خودرویی که تاییدیه های لازم را از مراجع مربوطه اخذ کرده و مجوز پلاک ملی آن صادر شده است و در حال طی مراحل اخذ پلاک تاکسی هستند و از سه ماه آینده تولید انبوه آن در کارخانه شرکت کرمان موتور آغاز می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است
مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث میشود دریچه کنترل هوا در حین رانندگی گیر کند. این خریدار سایبرتراک را «یک تله مرگ» توصیف کرده است.
خودرو سایبر تراک(Cybertruck) شرکت تسلا بار دیگر در معرض حمله قرار گرفت و این بار علت آن یک نقص خطرناک تهدید کننده جان بود که باعث میشود خودرو به حداکثر سرعت برسد و در آن سرعت بماند.
الای(Elai)، مالک سایبرتراک در تگزاس، در ویدئویی که در فضای مجازی پخش کرد این وسیله نقلیه را «تله مرگ» نامید و ادعا کرد که پوشش پدال هنگام رانندگی از روی پدال گاز لیز خورده و روی پوشش کف خودرو گیر کرده است و آن را در جای خود قفل کرده و خودرو را با ۱۰۰ درصد سرعت به سمت جلو سوق داده است.این مالک سایبرتراک اکنون هشدار میدهد که اگر کسی در آن موقعیت آرامش خود را حفظ نکند، عواقب آن میتواند خطرناک باشد.
براساس یک پست در ایکس، شرکت تسلا تمام تحویلها را به مدت هفت روز متوقف کرده است.
الای این رویداد وحشتناک را توصیف کرد و گفت: چند روز پیش در حال رانندگی بودم که درپوش پدال لیز خورد. بر اساس طراحی تخته کف، با این لغزش به سمت بالا، پدال گاز تا ۱۰۰ درصد پایین میرود و همانجا میماند.
او متوجه شد که با پایین نگه داشتن ترمز در تمام طول مسیر، خودرو کنترل میشود، اما هر بار که پایش را از روی ترمز بردارد، سایبرتراک دوباره شتاب میگیرد. او توضیح میدهد: بنابراین ماشین را متوقف کردم، آن را در حالت پارک گذاشتم و پیاده شدم. اولش فکر کردم پدال خراب است ولی اینطور نبود. فهمیدم که گیر کرده است. او تکه پارچهای را نشان میدهد که درست از پشت پدال گاز بیرون زده است. اگرچه الای آرام بود و بلافاصله برای متوقف کردن خودرو اقدام کرد، اما میگوید: برای کسی که وحشت کند، این حادثه میتواند بسیار خطرناک باشد.اداره ملی ایمنی حمل و نقل بزرگراهی فراخوانی برای سایبرتراک ۲۰۲۴ تسلا ارسال نکرده است و به دیلی میل گفته است که از این موضوع آگاه است و برای جمعآوری اطلاعات بیشتر با سازنده در تماس است.
بررسی جزئیات آلفارومئو میلانو مدل 2024
از آلفارومئو میلانو لذت ببرید. این خودرو که طراحی تازه ای را برای برند مشهور ایتالیایی به نمایش میگذارد، صرفاً در بخش کامپکت اروپا طراحی شده است، جایی که می توانید نسخه هیبریدی یا کاملاً الکتریکی را با تمام خلوص، اشتیاق و روح که از آلفارومئو انتظار داریدداشته باشید.
این شرکت به طورخاص بیان می کند که این کامپکت دارای یک سبک طراحی جدید برای آلفارومئو است. برآمدگیهای کوتاه جلو و عقب با گلگیرهای پهن و خط کمربند بلند ظاهری عضلانی به آن بخشیده است. جدای از فقدان نوک اگزوز، مدل های الکتریکی با یک جلو پنجره ساده که نشان نمادین شرکت را در آن برش داده است، شناسایی می شوند. مدل های هیبریدی دارای جلوپنجره ایسنتی با خط کلاسیک آلفارومئو هستند، اما هر دوی آنها بین یک طرح نور تقسیم شده به نام چراغ های جلو «3+3» قرار دارند. چرخ های 18 اینچی استاندارد هستند و 20 اینچ در تریم های پرفورمنس موجود است.
اگر صحبت از پیشرانه شد، نسخه های الکتریکی دارای یک موتور تک با باتری 54 کیلووات ساعتی هستند. در فرم استاندارد،156 اسب بخار قدرت تولید میز چرخه WLTP بردی معادل 255 مایل دارد. تریم ولوچه قدرت را به 240 اسب بخار افزایش میدهد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
وزیر کشور: فعالیت اتوبوسهای برقی نقطه تحولی در حمل و نقل درون شهری است
وزیر کشور گفت: فعالیت اتوبوسهای برقی نقطه تحولی در حمل و نقل عمومی درون شهری است که در شهر کرج آغاز شد.
احمد وحیدی ظهر سه شنبه در حاشیه آئین افتتاح جایگاه شارژ خودروهای برقی و بهره برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در کرج در جمع خبرنگاران گفت: فعالیت اتوبوسهای برقی نقطه تحولی در حمل و نقل عمومی درون شهری است که در شهر کرج آغاز شد.
وی افزود: معتقدیم که این اتوبوسها ساخت داخل هستند، البته بخشی از نیازهای آنها فعلاً از خارج از کشور تأمین میشود و ۵۰ تا ۶۰ درصد قطعات ساخت کشور است که درصدد افزایش این میزان هستیم. اما اساس این دستگاهها در داخل است و ما آنها را به عنوان محصولات داخلی میشناسیم.
وزیر کشور با تاکید بر ضرورت توسعه این نقطه تحولی بیان کرد: سازمان شهرداریها و دهیاریها با اختصاص یارانهای بدین منظور به شهرداری کرج کمک کرد تا بتواند این کار ارزشمند را انجام دهد که در مرحله اول ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی، هر یک با ظرفیت ۴۰ نفر نشسته وارد کرج شد.
وحیدی با اشاره به اینکه پیش بینیهای لازم برای این پروژه از جمله جایگاه شارژ نیز انجام شده است، عنوان کرد: استفاده از تاکسیهای برقی در کرج نیز در دستورکار قرار دارد که در صورت اخذ تاییدیه از شورای عالی ترافیک، این تاکسیها وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر میشوند.
وی با اشاره به پروژه کنارگذر شمالی کرج ضمن قدردانی از افزایش پیشرفت فیزیکی پروژه از ۳۰ به بیش از ۷۰ درصد مطرح کرد: این پروژه کاملاً بومی و به لحاظ سازهای بسیار ارزشمند است زیرا باید به گونهای ساخته شود که تحمل وزن ۲۰۰ هزار تن را داشته باشد.
وزیر کشور با بیان اینکه این پروژه مقداری نیازمند منابع است که در صورت تأمین احتمال دارد تا پایان سال جاری تکمیل شود، خاطرنشان کرد: این پروژه نقش بسزایی در کاهش ترافیک خواهد داشت و با بهره برداری از آن مسیر ۴۵ دقیقهای از ابتدا تا انتهای کرج، به کمتر از ۱۰ دقیقه کاهش خواهد یافت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:
تعداد بازدید : 0
بازبینی آییننامه واردات خودروهای کارکرده
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به بازبینی آییننامه واردات خودروهای دست دوم، درباره سرنوشت واردات لوازم خانگی در سال جاری توضیح داد که کشور در حوزه لوازم خانگی خودکفا است و مشکل اصلی نبود بازار است، در مورد واردات هم اگر قانون واردات کالایی را ممنوع کرده باشد، طبق همان عمل خواهیم کرد.
عباس علی آبادی در حاشیه جلسه پاسخگویی به نظرات و مشکلات شهروندان در مرکز ارتباط مردمی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین تلاش ما در حوزه خودرو تولید کمی است و امسال رشد تولید بهتری خواهم داشت. سال گذشته تولید خودرو هشت درصد رشد داشت و امسال برنامهریزی شده این رقم به بیش از ۱۵ درصد برسد.
وی افزود: برنامه وزارت صمت رونق واردات است. تاکنون ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰ هزار خودرو در گمرکات کشور است. البته این روندها تا حدودی کند است، اما به زودی این خودروها عرضه خواهد شد. تاکنون ۸۰۰۰ خودروی وارداتی به مردم تحویل داده شده است.
وزیر صمت با تاکید بر اینکه واردات خودرو ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: واردات خودروهای دست دوم امسال هم در قانون بودجه دیده شده و آیین نامه واردات هم تنظیم و برای دولت ارسال شده است. در حال حاضر این کار از مسیر مناطق ویژه در حال اقدام است و در سایر زمینهها هم انجام خواهد شد. همچنین در حال بازبینی در آیین نامه واردات خودروهای دست دوم با کمک نمایندگان مجلس و همکاران وزارت صمت در بخشهای تخصصی هستیم تا واردات این خودروها با کمترین عارضه و مشکل انجام شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه در بازار خودرو به دلیل اینکه این محصول تبدیل به یک کالای سرمایهای شده نیاز کاذب هم وجود دارد، گفت: این در حالیست که خودرو کالای سرمایهای نیست، بلکه کالای مصرفی است.
علی آبادی با بیان اینکه رویکرد تحولی وزارتخانه این است که خودروها به سمت خودروهای آینده از جمله خودروهای برقی حرکت کند که هم چالش بنزین و هم چالش محیط زیست حل شود، تصریح کرد: امسال چند نمونه خودروی برقی در تولیدات داخلی هم عرضه خواهد شد. همزمان باید نسبت به ایجاد جایگاههای شارژ خودروها اقدام کنیم. البته امکان شارژ شبانه در منازل از همین حالا میسر است و شارژرهای خانگی را در اختیار اکثر صاحبان خودروهای برقی قرار میدهیم که برای مسافتهای روزانه مناسب است.
وی همچنین وعده داد که خودروهای جدید در سال جاری خودروهای نوبت جدید با کیفیتها و استانداردهای بهتر عرضه شود، از مردم خواست از خرید خودرو و ذخیره آن در پارکینگها خودداری کنند، چرا که این کار تلف کردن سرمایههای ملی است.
وزیر صمت همچنین با اشاره به مشکلات بازار لاستیک، اظهار کرد: مشکلات در حال حاضر بیشتر از همین جنسی است که در بازار خودرو وجود دارد. با این حال در سال جدید توسعه تولید در دستور کار قرار گرفته است.
وی درباره خصوصیسازی خودروسازان نیز گفت: به دنبال این هستیم که دخالت دولت را حداقل و نقش مردم را حداکثر کنیم و این موضوع در خودروسازی هم در دستور کار است، اما این شرکتها سهامی عام و داراییهای مردم هستند، بنابراین در خصوصیسازی باید از روشهای قانونی انجام شود. بر این اساس واگذاری داراییها از طریق وزارت اقتصاد و واگذاری مدیریتی با همکاری وزارت صمت خواهد بود که در حال انجام است.
علی آبادی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا درباره برنامه این وزارتخانه برای واردات لوازم خانگی در سال جاری، اظهار کرد: کشور در حوزه لوازم خانگی خوداتکا و خودکفا است. مشکل اصلی کشور در حوزه لوازم خانگی نبود بازار است و در تلاش هستیم بازارهای صادراتی را به روی تولیدکنندگان باز کنیم. به همین دلیل نمایشگاهی هم در اردیبهشت ماه ترتیب داده شده تا بتوانیم برای محصولات داخلی بازاریابی کنیم.
وی افزود: همچنین در سازمان توسعه تجارت به دنبال این هستیم که با استفاده از معاهدات بینالمللی تجارت را به نفع صادرات آسان کنیم.
علی آبادی در پاسخ به اینکه پیشتر بحثهایی درباره واردات لوازم خانگی مطرح شده بود، گفت: ما واردات هیچ کالایی را ممنوع نمیکنیم. اما اگر قانون واردات کالایی را ممنوع کرده باشد، طبق قانون عمل میکنیم. اما اگر قانون واردات کالا را ممنوع نکرده باشد، ممنوعیت جدید ایجاد نمیکنیم و با تعرفه گذاری از ساخت داخل حمایت میکنیم. در مجموع در حال حاضر با واردات کالایی که قانون اجازه داده باشد مخالفتی نداریم. سیاست شخص خود من این است که باید مسیر تولید هموار و مسیر وارداتی که کالای مشابه داخل دارد ناهموار باشد. چراکه هدف حمایت از صنعت و اشتغال داخلی است، اما به طور کلی تابع قانون هستیم.
وزیر صمت در پایان درباره مشوقهای صادراتی نیز گفت: مشوقهای صادراتی باید به قدر کافی وجود داشته باشد و یکی از این راهها امتیاز صادراتی است که در حال رایزنی با بانک مرکزی هستیم و توافقات اولیه هم در این رابطه صورت گرفته و به زودی آن را اطلاع رسانی میکنیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
نامی خودرو کار خود را با خدمات پس از فروش آغاز کرد
در حالی که بسیاری از شرکت های نوپا صرفا به واردات خودرو فکر می کنند ، نامی خودرو کار خود را با خدمات پس از فروش آغاز کرده است. این شرکت با توجه و تمرکز بر اصل مهم خدمات پس از فروش از همین ابتدا مسیر و تفکر متمایز خود را به معرض نمایش گذاشت.
پس از از سرگیری واردات و ورود شرکت های نوپا به عنوان فعالان تازه کار این بخش از بازار و معرفی محصولات جدید، جای خالی خدمات پس از فروش باعث تعجب بسیاری از مصرف کنندگان و کارشناسان شده است.
این در حالی است که در سال های اخیر خدمات پس از فروش همواره یکی از مهم ترین دغدغه ها وخواسته های خریداران خودرو به شمار می آید. به همین علت به یکی از عوامل اصلی رقابت تبدیل و برای شرکت های فعال در بازار خودرو بیش از پیش اهمیت یافته است.
به نحوی که آنان در کنار افزایش تنوع در سبد محصولات و تاکید بر بالا بردن کیفیت ، برای خدمات پس از فروش شان و اهمیت ویژه ای قائل هستند. بسیاری از فعالان این عرصه برای افزایش سهم بازار و ضریب نفوذ و جلب نظر خریداران و بیشتر شدن مشتریان ، تلاش می کنند که تا خدمات پس از فروش بسیار مناسبی را در اختیار آنان قرار بدهند.
حتی برخی شرکت ها بیش از فروش به خدمات پس از فروش اهمیت می دهند و این امر را زمینه اصلی وفادارسازی مشتری می دانند. همین مساله باعث شده است که آنان برای آسایش خیال مشتریان و جذب مشتریان جدید روی خدمات پس از فروش تمرکز کرده و آن را به عنوان یکی از مزیت های رقابتی معرفی می کنند.
در این شرایط بسیاری از شرکت های که اخیرا به جمع واردکنندگان پیوسته و تازه کار حساب می شوند گویا هنوز به اهمیت موضوع پی نبرده وبه درک درستی از این اصل مهم نرسیده اند.
به عبارت بهتر این شرکت ها با استفاده از وضعیت بازار و عطش سیری ناپذیر پس از خوابی 5 ساله در قدم اول فقط قصد دارند که کار را با فروش آغاز کنند.
آنها فکر می کنند که این مساله با توجه به نیاز و خلاء های موجود در بازار چندان به چشم نمی آید. بنابراین تمرکز و توان اصلی خود را روی فروش گذاشته اند.
تجربه نشان می دهد که این نوع شرکت ها نه تنها ماندگاری و دوام بالایی ندارند بلکه باعث دردسر و به وجود آمدن چالش های بی شمار برای مشتریان خواهند شد.
در این شرایط نامی خودرو به عنوان شرکتی که محصولات یک برند معتبرژاپنی به نام نیسان را عرضه می کند ، در اولین گام با فهم درست بازار و درک نیاز مشتریان و همچنین برای اثبات در اینکه مسیر و شیوه تفکر متفاوتی با سایر شرکت های نوپا در پیش گرفته است ، توسعه و گستردگی نمایندگی و شبکه خدمات پس از فروش را در اولویت و دستور کار خود قرار داده است.
یعنی در شرایطی که هنوز نیسان های نامی خودرو راهی بازار نشده و کمتر از یک سال عمر این شرکت می گذرد،موفق شده اند 11 نمایندگی را راه اندازی و آماده ارائه سرویس و خدمات پس از فروش کنند.
این اقدام به روشنی نشان می دهد که نامی خودرو از یک سو و از همین ابتدا به دنبال تثبیت جایگاه و نام نشان تجاری خود است و از سوی دیگر جایگاه و محبوبیت نیسان در ایران را نیز به خوبی می شناسد.
نامی خودرو در این نمایندگی ها نه تنها به محصولاتی که خود عرضه می کند سرویس می دهد ، بلکه نیسان هایی که سال های پیش و توسط شرکت های دیگر به بازارآمده اند هم خدمات مورد نیاز را ارائه می کند.
با این نوع ورود به بازار به نظر می رسد نامی خودرو برخلاف بسیاری از شرکت های دیگر یکی از نام های ماندگار در عرضه واردات خواهد شد و می تواند به عنوان الگویی برای شرکت های دیگر نیز در نظر گرفته شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.