شماره: 2334 / ۱۴۰۳ بيست و ششم فروردين
تعداد بازدید : 1
فروش خودروهای برقی وارداتی از اردیبهشت ماه آغاز میشود
رئیس سازمان توسعه تجارت از فروش خودروهای برقی وارداتی از اردیبهشت ماه امسال خبر داد.
مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: به زودی عرضه خودروهای وارداتی جدید در سامانه آغاز می شود. قرار است فرایند خرید خودروهای وارداتی از شرکت ها را تسهیل کنیم و بزودی شرایط جدید فروش خودروهای وارداتی را اعلام می کنیم.
او افزود: در کنار سامانه عرضه خودروهای وارداتی، سامانه ای مجزا برای فروش خودروهای برقی وارداتی در نظر گرفته ایم و در اردیبهشت ۱۴۰۳ برای اولین بار فروش این دسته از خودروها را آغاز می کنیم که شرایط خرید به مراتب راحتتری را از خودروهای وارداتی دیگر دارند.
ضیغمی تصریح کرد: اواخر سال گذشته تیراژ قابل توجهی از خودروهای خارجی به گمرکات کشور رسیده اند و در سال جدید، به دلیل مدیریت فضای تخلیه خودروها، قراردادهای جدیدی را با گمرکات دیگر منعقد کرده ایم.
به گفته او، این روزها گمرکات خودرویی کشور حجم قابل توجهی از خودروهای وارداتی را در خود جای داده اند و به دنبال ترخیص و تحویل هرچه سریعتر این خودروها هستیم. به عنوان مثال گمرک بندر شهید باهنر بندر عباس، میزبان تیراژ به مراتب بالاتری از خودروهای وارداتی نسبت به دوره قبلی واردات است و از ابتدای سال جاری، حجم قابل توجهی از خودروهای برقی و بنزینی خارجی به گمرک شهید رجایی آمده اند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
پروژه موتور ME16 مگاموتور برترین پروژه صنعتی سال شد
پروژه طراحی، ساخت و تولید انبوه موتور ME16 محصول جدید شرکت مگاموتور با عنوان طرح نوآوری برتر ایرانی در سال 1402 انتخاب و معرفی شد.در هشتمین جشنواره ملی نوآور برتر ایرانی دانشگاه صنعتی شریف که همهساله بههمت مرکز فناوری این دانشگاه برگزار میشود، پس از ارزیابی و بررسی بیش از ۱۰۰ پروژه مهم صنعتی ایران در سال جاری، پروژه طراحی و ساخت موتور جدید مگاموتور با نام ME16 بهعنوان طرح نوآوری برتر ایرانی سال در ایران شناسایی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.در آیین اختتامیه این جشنواره که با حضور معاون علمی و فناوری رییسجمهور، معاونان و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت، عضو هیات مدیره سایپا، رئیس هیات مدیره و معاونین مگاموتور، مدیر پروژه خودرو شاهین پلاس سایپا و جمع کثیری از روسای دانشگاههای مختلف، استادان و اعضای هیاتهای علمی، نخبگان دانشگاهی و دانشجویان رشتههای فنی و مهندسی برگزار شد، پروژه طراحی و ساخت موتور ME16 شرکت مگاموتور با کسب بیشترین امتیاز لازم، بهعنوان پروژه برتر صنایع کشور انتخاب و معرفی شد.بر اساس ارزیابیهای صورتگرفته توسط ارزیابان و داوران مرکز فناوری دانشگاه شریف، قدرت اجرایی مگاموتور در حوزههای مرتبط با طراحی اولیه، ساخت، آمادهسازی و راهاندازی خط تولید موتور در کنار توان لجستیکی این شرکت جهت تولید انبوه این محصول از سال ۱۴۰۳ بهعنوان مهمترین دلایل انتخاب پروژه مذکور اعلام شد.گفتنی است خودرو شاهین پلاس با بهره گیری از موتور پیشرفته ME16 بهعنوان یکی از پروژه های اصلی گروه خودروسازی سایپا و مگاموتور مراحل پایانی خود را سپری می کند و براساس برنامهریزیهای صورتگرفته، این خودرو در سهماهه نخست سال ۱۴۰۳، به بازار عرضه خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دعوت شهرداری تهران از پژوهشگران برای بازنگری محدودههای ترافیکی
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، از تمامی دانشگاههای دولتی دارای گرایشهای حمل و نقل یا راه و ترابری دعوت کرد تا در مطالعات بازنگری محدودههای ترافیکی شهر تهران مشارکت کنند.
شهریار افندی زاده با اشاره به اثرگذاری مستقیم و همهجانبه سیاست قیمتگذاری، محدودههای ترافیکی بر زندگی شهروندان و لزوم بررسی اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیستمحیطی در کنار اثرات حمل و نقلی در سطح شهر تهران، گفت: برای انجام این مقوله همیاری و همفکری جامعه علمی و دانشگاهی کشور مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، افزود: بر اساس حکم سی و هفتم برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران، شهرداری موظف است به منظور حفظ محیطزیست و کاهش آلودگی هوا، نسبت به مطالعه و بازنگری در ماهیت و شیوه اعمال محدودیتهای مکانی و زمانی تردد خودروها در تمامی مناطق شهر متناسب با سطح پیمایش، عوارض ازدحام و آلایندگی و ارائه مدل جایگزین تا حداکثر یک سال پس از ابلاغ برنامه اقدام کند.
افندی زاده با بیان اینکه حدود چهار سال از اجرایی شدن شیوه جدید کنترل محدودههای ترافیکی شهر تهران میگذرد، گفت: در شرایط فعلی، آسیبشناسی و امکانسنجی بهبود آن ضروری به نظر میرسد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بیان اینکه انجام مطالعات بازنگری محدودههای ترافیکی در مرحله انتخاب مشاور است، ادامه داد: از جامعه دانشگاهی و علمی کشور تقاضا شده است که در خصوص آسیبشناسی و مقایسه عملکردی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف محدودههای ترافیکی فعلی (طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا) و مقایسه با روشهای پیشین (طرح ترافیک و زوج یا فرد)، بررسی اثرات حمل و نقلی، اجتماعی و زیست محیطی طرح فعلی بر محدودهها و تمامی مناطق شهر، بررسی لزوم توسعه یا کاهش تعداد و جغرافیای محدودههای ترافیکی، بررسی انواع شیوههای محاسبه عوارض مانند تراکم مبنا (هزینه ازدحام)، مسافت مبنا، مسیر مبنا و انتخاب شیوه مناسب قیمتگذاری محدودههای ترافیکی، نحوه اعمال تخفیفهای ورود به محدودهها برای خودروهای برقی و هیبریدی، ساکنین محدودهها، ورود در ساعات غیراوج و ... موضوعاتی است که آمادگی داریم با ما همکاری لازم را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، در دو نوبت آگهی فراخوان استعلام ارزیابی فنی و مالی در روزنامه همشهری در روزهای یکشنبه و سهشنبه ۱۹و۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ در روزنامه همشهری منتشر کرده که علاقهمندان به مشارکت در فرآیند انتخاب مشاور از ۲۵ تا ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ میتوانند برای دریافت اسناد و مدارک به این سازمان مراجعه کنند.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، افندی زاده تأکید کرد: در حال حاضر، در راستای مدیریت تقاضای استفاده از خودروی شخصی در شهر تهران، دو طرح مدیریتی به نامهای محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا استفاده میشود که هر یک با مکانیزم خاصی تردد خودروهای سواری در محدوده را کنترل میکنند.تاکنون خودروهای شخصی با خرید طرح میتوانند جواز ورود و تردد در محدوده طرح ترافیک را دریافت کنند. همچنین تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا در هر فصل از سال به میزان ۲۰ روز مجاز است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
فولکس
واگنهای برقی در راه
بازار چین
فولکسواگن اعلام کرد که قصد دارد ۲.۵ میلیارد یورو (۲.۶۸میلیارد دلار) در چین برای توسعه مرکز تولید و نوآوری خود در شهر هفئی در استان آن هویی سرمایهگذاری کند. این سرمایهگذاری همچنین برای تسریع تولید دو خودروی الکتریکی هوشمند با برند فولکسواگن که در حال حاضر در حال توسعه مشترک با سازنده چینی اکسپنگ هستند، استفاده خواهد شد.رالف براندشتاتر، رئیس و مدیرعامل گروه فولکس واگن چین گفت که این شهر به ارائه فناوریها به بازار حدود ۳۰ درصد سریعتر کمک میکند زیرا این خودروساز تولید خودروهای الکتریکی را در آنجا افزایش میدهد.فولکسواگن تا سال ۲۰۳۰، بیش از ۳۰ مدل خودروی تمام الکتریکی را در بازار چین عرضه خواهد کرد که تولید اولین مدل آن با همکاری اکسپنگ تا در سال ۲۰۲۶ آغاز شود.
اقتصاد هند شتاب گرفت
تولید صنعتی هند در ماه فوریه با سریعترین نرخ در چهار ماه گذشته رشد کرد. دادههای دولتی هند نشان داد که تولید صنعتی هند در ماه فوریه با ۵.۷ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال گذشته با سریعترین نرخ سالانه در چهار ماه گذشته رشد کرد.اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، رشد سالانه ۶ درصدی را در ماه فوریه تخمین زدند. رشد سالانه تولید صنعتی در ژانویه از ۳.۸ درصد به ۴.۱ درصد تغییر یافت. بازده تولید در فوریه نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش یافت که کندتر از افزایش ۵.۹ درصدی ثبت شده در ماه مشابه سال گذشته بود.تولید برق در ماه فوریه ۷.۵ درصد افزایش داشت و این در مقابل رشد ۸.۲ درصدی در ماه مشابه سال قبل بود. با این حال، فعالیت معدنی افزایش یافت و هشت درصد در مقابل ۴.۸ درصد رشد در سال گذشته افزایش یافت. کالاهای سرمایهای ۱.۲ درصد نسبت به رشد ۱۱ درصدی در سال گذشته افزایش یافت. تولید کالاهای بادوام مصرفی مانند خودرو، یخچال و ماشین لباسشویی در ماه فوریه ۱۲.۳ درصد افزایش یافت، در حالی که در ماه مشابه سال گذشته ۴.۱ درصد کاهش داشت.
فراری دانش درباره باتری را افزایش می دهد
بندتو ویگنا،مدیرعامل فراری گفت که فراری می خواهد با توجه به اهمیت آنها در تغییر خودروهای الکتریکی، تخصص خود را در زمینه سلول های باتری افزایش دهد، اما هیچ برنامه ای برای تولید آنها ندارد.این سازنده خودروهای اسپرت لوکس ایتالیایی از سال 2019 اقدام به فروش خودروهای هیبریدی-الکتریکی کرده است و وعده اولین خودروی تمام برقی خود را در پایان سال آینده داده است. فراری که در سال گذشته تنها 14 هزار دستگاه خودرو فروخت، ممکن است مقیاس تولید سلول های خود را نداشته باشد.ویگنا در افتتاحیه یک مرکز تحقیقاتی در زمینه سلول های باتری با همکاری دانشگاه بولونیا ایتالیا وسازنده تراشه گفت: «ما می خواهیم سلول ها را باز کنیم و بفهمیم چه چیزی در آن وجود دارد».
ویگنا طی یک ارائه گفت:«تولید همیشه از طریق تولیدکنندگان خارجی انجام خواهد شد، بر اساس دانشی که امیدواریم از طریق این مرکز تحقیقاتی به دست آوریم.»
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
تکمیل ۵ ایستگاه باقیمانده در خطوط ۶ و ۷
تکمیل ایستگاههای باقیمانده خطوط ۶ و ۷ به همراه پیگیری پروژههای مربوط به توسعه خطوط ۲،۴،۶ و ۷ و همچنین سرعت گرفتن عملیات اجرایی خطوط جدید شبکه مترو پایتخت در کنار مساله احداث پایانهها و پارکینگهای خطوط مختلف مترو، اهم اقدامات اجرایی شرکت مترو تهران در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.«مسعود درستی» مدیرعامل شرکت مترو تهران در نخستین نشست شورای هماهنگی مدیران این شرکت در سال جاری، به تبیین رئوس برنامههای پیش رو پرداخت و گفت: آنچه تاکنون در خصوص اقدامات توسعهای خطوط هفتگانه مترو تهران صورت پذیرفته است، قابل تامل و ارزنده بوده و البته در کنار مسائل کمی، باید به مساله کیفیت جابجایی مسافران بیش از پیش توجه شود؛ در واقع زمانی میتوان از بهبود کیفیت خدمات این شبکه سخن گفت که شاهد افزایش استقبال مسافران از سیستم حمل و نقل عمومی انبوه بر باشیم.مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه با تاکید بر لزوم تکمیل ۵ ایستگاه باقیمانده در خطوط ۶ و ۷ طی سال جاری، افزود: نکته مهم در برنامههای سال ۱۴۰۳ این است که روند عملیات اجرایی خطوط جدید تسریع یافته و البته در کنار این امر مهم، پروژههای توسعهای خطوط موجود که عرصه فراگیری شبکه مترو در اقصی نقاط پایتخت را گسترش میدهد، به طور جدی دنبال شود. این پروژهها شامل توسعه شرقی خط ۲، توسعه شرقی و غربی خط ۴ ، توسعه جنوبی خط ۶ و همچنین توسعه شمال غربی خط ۷ است که برخی از آنها پیشرفتهای خوبی هم داشتهاند.درستی در پایان صحبتهای خود، یکی از مهمترین برنامههای سال ۱۴۰۳ شرکت مترو تهران را پیگیری روند احداث پایانههای باقیمانده خطوط موجود قلمداد کرد و گفت: اگر نتوانیم فرآیند تکمیل پایانههای خطوط فعلی را در مدت زمانی مشخص تعیین تکلیف کنیم، در آیندهای نه چندان دور نه تنها موضوع تعمیر و نگهداری ناوگان حمل و نقلی شبکه مترو به مشکل برمیخورد بلکه سرویس دهی روزانه به مسافران نیز با اما و اگرهای فراوانی مواجه خواهد شد و این امر به معنای کم اثر شدن اقدامات توسعهای شبکه موجود خواهد بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.