شماره: 1739 / ۱۴۰۰ سي شهريور
تعداد بازدید : 2
اخبار
در استان بوشهر صورت گرفت:
رشد 70 درصدی اعطای تسهیلات بانک توسعه صادرات
مانده تسهیلات شعبه بانک توسعه صادرات در استان بوشهر از شهریورسال 1399 بالغ بر 588 میلیارد ریال بوده و در شهریورماه سال جاری به 1000 میلیارد ریال رسیده است که رشد 70 درصدی را نشان می دهد.
به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، محمد افلاکی،رئیس شعبه بوشهر بانک توسعه صادرات ایران در نشستی مجازی با تشریح عملکرد این شعبه، افزود: تلاش داریم مانده تسهیلات خود را تا پایان سال به 2500 میلیارد ریال برسانیم و در همین راستا جلسات مستمری برای معرفی خدمات و تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران با صادرکنندگان و تولیدکنندگان مطرح استان بوشهر برگزار شده است.
وی، عمده کالای صادراتی استان بوشهر را میعانات گازی، مواد معدنی، محصولات پتروشیمی و آبزیان عنوان کرد و گفت: تمامی میعانات گازی و بخش عمده ای از محصولات پتروشیمی استان از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس واقع در عسلویه و مواد معدنی و آبزیان نیز از 14 گمرک استان به کشورهایی نظیر چین، حوزه خلیج فارس، ترکیه، عراق، افغانستان و هند صادر می شوند.
افلاکی افزود: جلسات تخصصی برای معرفی خدمات و تسهیلات ویژه دانش بنیان ها با پارک علمی و فناوری خلیج فارس برگزار شده و قرار است روند اطلاع رسانی در این زمینه با همراهی پارک انجام بپذیرد.
رئیس شعبه بوشهر بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: بیش از 342 میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان تا بیستم شهریورماه سال جاری از این شعبه پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با پرداخت بیش از 208 میلیارد ریال، رشد 64 درصدی را تجربه کرده ایم.
وی با تاکید براینکه برای دستیابی به سطح مطلوب ارائه خدمات و تسهیلات و تحقق هدف گذاری 2500 میلیارد ریالی در حوزه اعطای تسهیلات از شعبه بوشهر نیاز به تلاش بیشتری داریم، اظهار داشت: با توجه به افزایش تورم، لازم است سقف اعتباری شعبه ارتقا یابد.
افلاکی در پایان خواستار فعال شدن خدمات الکترونیک همچون امضای الکترونیک شد و گفت: این خدمات رضایت هرچه بیشتر مشتریان را در پی خواهد داشت
دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) از بیمه آسیا تقدیر کرد
دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) با ارسال تقدیرنامه از خدمات بیمه آسیا در شعبه انقلاب تهران تقدیر کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) با ارسال تقدیرنامه از خدمات و عملکرد همکاران شعبه انقلاب بیمه آسیا تهران در راستای پی گیری و پرداخت به موقع بیمه تکمیلی درمان کارکنان این دانشگاه قدردانی کرد.
بنا بر این گزارش، در قسمتی از لوح تقدیر آمده است: ” تلاش خالصانه و صادقانه شما آینه وظیفه شناسی و پژواک دانایی و تعهد است. بدینوسیله از زحمات و تلاش بی دریغ تان صمیمانه تقدیر و تشکر به عمل می آید.”
گفتنی است “دانشگاه بینالمللی اهل بیت علیهمالسّلام” به منظور کمک به ارتقا و تأمین نیازهای علمی، پژوهشی و تخصصی دانشجویان و پژوهشگران مسلمان و توانمندسازی آنها، همچنین کمک به شناخت فرهنگ و تمدّن اسلامی، در سال 1383 در مقطع تحصیلات تکمیلی، در قالب یک مرکز دانشگاهی محدود تاسیس و در سال 1390 به دانشگاهی جامع تبدیل و فعالیت خود را آغاز کرد.
تفاهمنامه مشترک بانک آینده با ایلیا استیل منعقد شد
به گزارش روابط عمومی، در سال تولید، پشتیبانیها و مانعزداییها، تفاهمنامه همکاری مشترک بین بانک آینده و گروه صنعتی فردوس کاران امید (ایلیا استیل)، از سوی نادرخواجه حق وردی، معاون امور شعب و بازاریابی بانک آینده و علی مالامیری، مدیرعامل و عضو هیات مدیره گروه صنعتی فردوس کاران امید به امضاء رسید.
این تفاهمنامه با هدف ارتقای سطح همکاری مشترک و ارائه انواع خدمات و تسهیل ارتباط میان طرفین در حوزه ارائه خدمات بانکی و مالی بانک آینده به این گروه صنعتی، منعقد شد.
مشارکتهای مالی، ارائه تسهیلات ویژه در قالب طرحهای آیندهداران و کارگشا، عرضه سبدهای متنوع تسهیلات و خدمات نوین بانکداری الکترونیکی به تمامی کارکنان و شرکتهای زیرمجموعه از دیگر موضوعات مطرح شده در این تفاهمنامه است.
همچنین، ارائه انواع خدمات بانکی در حوزههای مختلف از جمله: اعتباری، ارزی، بانکداری الکترونیکی و بانکداری شرکتی در این تفاهمنامه پیشبینی شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
پتانسیل بیمه رازی برای جذب پرتفوهای بین المللی
شرکت می تواند با توجه به پتانسیل های قابل توجه خود، در حوزه های بین الملل پرتفوهای بسیار خوبی جذب کند.به گزارش ازروابط عمومی و امور بین الملل شرکت بیمه رازی،، سومین رویداد «یکشنبه ها با نماینده ها» به بازدید از دفتر نمایندگی علیرضا کدخدا، نمایندگی شعبه آپادانا بیمه رازی در میدان فاطمی تهران اختصاص یافت.در این جلسه که با حضور ناصرالدین اسلامی فرد مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی برگزار شد، از فعالیت های گسترده این نماینده باسابقه به ویژه در حوزه های بین الملل و خدمات بیمه الکترونیک قدردانی شد.علیرضا کدخدا نیز در این نشست با تاکید بر این که بیمه رازی در کشورهای همسایه بسیار خوشنام است، گفت: شرکت می تواند با توجه به پتانسیل های قابل توجه خود، در حوزه های بین الملل پرتفوهای بسیار خوبی جذب کند.در پایان این رویداد نیز هدیه ای از طرف بیمه رازی به این نماینده فعال اهدا شد.
نفرات برتر آزمون تشخیص صلاحیت حرفه ای صنعت بیمه تقدیر شدند
شهره نراقی وحید،حسین قاسمی و محمدحاج زمان، سه تن از کارکنان شرکت بیمه تجارتنو که به عنوان نفرات برتر بیست و سومین آزمون تشخیص صلاحیت حرفه ای(سطح مقدماتی) صنعت بیمه معرفی شده اند، از سوی مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو مورد تقدیر قرار گرفتند.به گزارش روابط عمومی بیمه تجارتنو، بیست و سومین آزمون تشخیص صلاحیت حرفه ای (سطح مقدماتی) صنعت بیمه، روز 11 شهریورماه سالجاری و با حضور 446 نفر شرکت کننده، برگزار شد.در این آزمون 5 نفر به عنوان نفرات برتر معرفی شده اند که سه نفر از این نفرات از کارکنان شرکت بیمه تجارتنو، هستند.پیشتر هم الهام نوروزی از شرکت بیمه تجارتنو رتبه سوم این آزمون را کسب کرده بود که از سوی دکتر نیمانوراللهی مدیرعامل بیمه تجارت نو مورد قدردانی قرار گرفت.
سید محمد یمنی به عنوان مدیرعامل بیمه سرمد معرفی شد
به گزارش روابط عمومی بیمه سرمد، در جلسه 22 شهریور ماه هیات مدیره، سید محمد یمنی یکی از اعضای هیات مدیره فعلی سرمد، به عنوان مدیرعامل به بیمه مرکزی معرفی شد. یمنی فارغ التحصیل رشته مدیریت بیمه از دانشگاه علامه طباطبایی است و در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه، مدیریت بازرگانی خوانده است. او از سال 1370 وارد صنعت بیمه شده و کار خود را با بیمه ایران آغاز کرده و سپس به بیمه دانا رفته است. یمنی مدتی هم مدیرعامل شرکت خدمات بیمهای گسترش سپهر سرمد بوده است.
برای نهمین سال متوالی :
بیمه کارآفرین در عالیترین سطح توانگری مالی قرار گرفت
شرکت بیمه کارآفرین برای نهمین سال متوالی در عالیترین سطح توانگری مالی معادل262 درصد از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تایید و اعلام شد.بر اساس گزارش روابط عمومی بیمه کارآفرین، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره 69) و براساس صورت های مالی مصوب سال1399، توانگری مالی سال 1400 بیمه کارآفرین را (سطح یک) معادل 262 درصد تأیید و اعلام کرد.شرکت بیمه کارآفرین با توجه به چشم انداز و اهداف خود مبنی بر افزایش سهم از بازار و ترکیب پوتفوی و با تکیه بر اصول بیمه گری و همچنین انسجام و کار گروهی؛ برنامه ریزی؛ تخصص؛ آموزش و تمرکز بر اولویت ها توانست برای نهمین سال متوالی؛ سطح توانگری یک را رقم بزند و به جایگاه مطلوب همیشگی خود در میان شرکت های بیمه دست یابد.گفتنی است مبنای محاسبات توانگری مالی، اطلاعات مندرج در صورتهای مالی حسابرسی شده مصوب مجامع عمومی موسسات بیمه و مفاد آئیننامه 69 است و سطح توانگری یک بالاترین سطح محسوب می شود.
بیمه دی حامی شهدای
محیط زیست
مراسم «گرامیداشت جاننثاران مردمی حفاظت از عرصه های منابع طبیعی کشور» با حمایت بیمه دی از خانواده های بازماندگان این عزیزان برگزار شد.به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه دی؛ این مراسم با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد و کشاورزی، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین مسعود منصور رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد که طی آن بیمه دی بر اساس تعهد خود در قبال بیمه نامه مسئولیت مدنی سازمان جنگل ها و مراتع، ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای آتش سوزی مراتع استان فارس که داوطلبانه جان خود را فدا کرده بودند، حواله های خسارت این حادثه را به بازماندگان ایشان اعطا کرد.در این همایش مسعود منصور، رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور با تقدیر از عملکرد بیمه دی، سرعت عمل این شرکت در ارزیابی و پرداخت خسارت را مناسب دانست و مراتب قدردانی خود را اعلام نمود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
تحلیل صورت های مالی بانک ملی ایران به شکل تجاری، ممکن نیست
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار عمومی صورت های مالی بانک ملی ایران در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال)، تاکید کرد که اعداد و ارقام منتشر شده باید متناسب با شرایط این بانک تحلیل شود.
به گزارش اخبارصنعت، دکتر غلامرضا مرحبا با بیان این که بانک ملی ایران یک بانک تجاری با مولفه های عمومی اقتصاد بخش خصوصی نیست، بلکه یک بانک دولتی با وظایف حاکمیتی است که در کنار فعالیت های اقتصادی خود، پیاده سازی اهداف دولت جمهوری اسلامی ایران را نیز پیگیری می کند، گفت: از این رو نمی توان صورت های مالی این بانک را فقط با توجه به مولفه هایی مانند سود و زیان بررسی کرد.
وی با اشاره به این که بسیاری از تکالیف دولتی، به تنهایی بر دوش بانک ملی ایران است، اظهار کرد: تامین مالی ساخت بزرگترین آزادراه های کشور، کمک به حل بحران بسیاری از واحدهای تولیدی مانند هپکو، آذر آب و گروه ملی فولاد که در جریان خصوصی سازی دچار مشکل شده اند، پرداخت تسهیلات بلندمدت به بخش های دولتی و خصوصی برای اجرای ابرپروژه های ملی مانند انتقال آب از خلیج فارس به کویر مرکزی، پرداخت تسهیلات بلاعوض به افراد و بنگاه های اقتصادی آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله، کمک به کنترل بازار ارز و … تنها بخش کوچکی از این اقدامات است که حجم بسیار زیادی از منابع بانک را درگیر کرده و بازیافت آنها گاه سال ها زمان می برد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که بیش از دو هزار شعبه بانک ملی ایران در نقاط محروم کشور با عملکرد غیراقتصادی فعالیت می کنند، افزود: این شعب در حالی هزینه های پرسنلی و سربار فراوانی را به این بانک تحمیل می کنند که هیچ بانک دیگری حاضر به فعالیت در این نقاط نیست، اما نمی توان تنها با نگاه سود و زیان، بخش قابل توجهی از مردم را از خدمات بانکی محروم کرد.
او ادامه داد: پول رسانی به همه شبکه بانکی کشور، به نیابت از بانک مرکزی بر عهده بانک ملی ایران گذاشته شده است و همین فرایند سخت، پیچیده و پر زحمت، بخش قابل توجهی از هزینه های بانک ملی ایران را تشکیل می دهد.
وی همچنین بدهی چند ده هزار میلیارد تومانی دولت به بانک ملی ایران را یادآور شد و گفت: البته آن طور که صورت های مالی این بانک نشان می دهد، ذخیره گیری های خوبی برای مواجهه با این موارد انجام شده که نشان از استحکام بنیادی در این بانک دارد.
به گفته مرحبا، در چنین شرایطی نیز بانک ملی ایران اقدامات خود در راستای عملیات حرفه ای بانکداری را متوقف نکرده و با کاهش حجم زیادی از هزینه ها در قالب وصول مطالبات غیرجاری، توسعه بانکداری الکترونیک و افزایش بهره وری، در تلاش است که شرایط خود را بیش از پیش بهبود بخشد، کما این که صورت های مالی بانک نیز همین شرایط را تایید می کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
بیمه نامه جدید بیمه آسیا برای پرستاران: “خدمات پرستاری در منزل”
بیمه آسیا به منظور حمایت از کادر درمان در همه گیری ویروس کرونا، پوشش جدید مسئولیت ارائه خدمات پرستاری در منازل را ارائه می کند.
به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، در پی شیوع گسترده ویروس کرونا و دشواری های مراقبت از بیماران در بیمارستان ها و مراکز درمانی، نیاز به ارائه خدمات مراقبتی در منازل افزایش یافته است. مدیریت بیمه های مسئولیت بیمه آسیا به منظور تسهیل در ارائه خدمات پزشکی در خانه و حمایت از کادر درمان، اقدام به طراحی پوشش جدید مسئولیت ارائه خدمات پرستاری در منازل تحت بیمه نامه مسئولیت حرفه ای پیراپزشکان کرده است .
بنابر این گزارش، پرستارانی که وظیفه ارائه خدمات درمانی و مراقبتی به بیماران(وفق دستور پزشک ) در محل سکونت آنها را برعهده دارند، در قبال عملکردشان نسبت به بیماران مسئول هستند و چنانچه در زمان انجام خدمات مراقبتی و پرستاری، به دلیل خطا، اشتباه، غفلت و یا قصور، باعث ایجاد آسیب جسمانی، روانی و یا فوت بیمار شوند، موظف به جبران خسارت وارده خواهند بود .
این گزارش می افزاید: پرستاران با خرید بیمه نامه”پرستار در منزل” تحت بیمه مسئولیت پیراپزشکان، می توانند مسئولیت حرفه ای خود را در قبال بیماران خود، تحت پوشش قرار دهند و در صورت وقوع حوادث احتمالی برای بیماران، برای جبران خسارت ها، از این بیمه نامه استفاده کنند.
گفتنی است، بیمه نامه پیراپزشکان با تخصص پرستار در منزل، صرفاً به آن دسته از پرستاران مورد تائید سازمان نظام پرستاری که دارای قرارداد معتبر با شرکت های ارائه خدمات پیراپزشکی (درمانی) درمنزل بوده و در محل سکونت بیمار به کارگمارده می شوند، ارائه می شود.
مدیرعامل بانک سینا اعلام کرد:
بهره مندی بانک سینا از تحول دیجیتال در آینده ای نزدیک
مدیرعامل بانک سینا در اولین «همایش تحول دیجیتال» بانک گفت: بانک ها برای ادامه حیات و پیشرفت در فضای رقابتی نیازمند حرکت در مسیر فضای الکترونیک و تحول دیجیتال و ارائه خدمات نوآورانه هستند و امروز اولین تحول دیجیتال در بانک سینا کلید خورد و انشاءاله شرایطی فراهم خواهد شد که بانک در آینده ای نه چندان دور از این تحول بهره مند شود.
دکتر ایمانی گفت: طی سی چهل سال گذشته فضای فعالیت عملیات بانکی بر اساس قوانین، مقررات و اسناد بالادستی بود و تغییرات و نگرش اساسی و مهمی در هیچ مقطعی نداشتیم. تا زمانی که طی سال های 75 تا 85 مکانیزه و سیستمی کردن عملیات شعب اتفاق افتاد و فعالیت بانک ها در دو مرحله اسناد دستی و سیستمی و مکانیزه انجام می شد که این مرحله ای از تغییر و روی کار آمدن یک محصول و عملکرد جدید در شبکه بانکی بود. وی با اشاره به اینکه دیگر ارائه تک محصولی و صرفاً پرداخت تسهیلات سودآوری برای بانک نخواهد داشت و می بایست از این فضا خارج شد، گفت: در آینده نزدیک فضای کسب و کار دیگر به سبک و سیاق قبل نخواهد بود، لذا برای ورود به این فضای به شدت رقابتی و اقتصاد هوشمند، شناخت و تحلیل رقبا یکی از موارد مهم و اصلی بحث تحول دیجیتال در صنعت بانکی است، که شروع کار می بایست شروع محکمی باشد چون تغییرات در این مسیر اساسی خواهد بود. زیرا این یک انتخاب از چند انتخاب نیست این یک اصل است که باید به آن فقط به عنوان یک انتخاب بنگریم چون انتخاب و گزینه ی دیگری نداریم. مدیرعامل بانک با تاکید بر لزوم تغییر فضای کسب و کار فعلی بانک ها گفت: امروز در بحث بانکداری بین الملل و فعالیت کشورهای توسعه یافته، دیگر فعالیت روزانه بانک ها اعم از جمع آوری منابع، ارائه تسهیلات و کسب سود مطرح نخواهد بود بلکه حرکت به سمت تحول دیجیتال به عنوان یک ضرورت مطرح است و چاره ای جز این نیست و طی چند سال آینده نیز فضای کسب و کار فعلی بانک تغییر خواهد کرد و این تغییر در نگرش کسب و کار قطعاً در بانک سینا اتفاق خواهد افتاد. دکتر ایمانی در همین خصوص افزود: امروزه نئو بانک ها و فین تک ها به شدت رقیب بانک ها شده اند و از آنجایی که برای فعالیت نیاز به دریافت مجوز خاصی از سوی مراجع قانونی ندارند، قطعاً چالش هایی را ایجاد خواهند کرد. البته در این حوزه بانک های زیادی فعالیت داشته اند و برخی نیز در مسیر مطالعه و شناخت هستند و بانک سینا نیز طی دو سال اخیر در این زمینه فعالیت هایی داشته که ادامه این فعالیت ها می بایست با جدیت دنبال شود تا از قافله عقب نمانیم. وی خاطر نشان کرد: در این عرصه اگر نتوانیم فضای کسب و کار را تغییر دهیم، قطعاً کار سخت خواهد شد، چرا که دوره ی محصول گرایی به اتمام خواهد رسید و دیگر بحث مشتری مداری، خدمت رسانی و ارائه خدمات مطلوب یک اصل خواهد بود، فعالیت در این حوزه سخت خواهد شد. دکتر ایمانی با اشاره به اینکه زمینه حرکت به سمت تحول دیجیتال در مجموعه بانک سینا مهیا است، گفت: در این خصوص نیاز به برخورداری از شاخص های مهمی چون نرخ کفایت سرمایه، نسبت دارایی به سرمایه و میزان وصول مطالبات وجود دارد که به شکر خدا بانک سینا در تمامی این شاخص ها عملکرد مثبتی داشته است. لذا در این خصوص نباید فرصت را از دست داد و با دانش و صلابتی که از همکاران در مجموعه بانک سینا سراغ دارم این اتفاق مهم رقم خواهد خورد و منشاء خیر برای مشتریان، همکاران و ذینفعان خواهد بود. عملکردی که در بانک برای آیندگان ماندگار خواهد شد. وی در ادامه افزود: چنین تحولی و محصول جدیدی نیاز به فرهنگ سازی و پویایی دارد به عنوان یک اصل غیرقابل انکار تمام همکاران می بایست در این زمینه تلاش کنند تا با پایه ریزی یک تحول مفید و پایدار بر اساس مشتری مداری و خدمت شایسته به سهامداران و ذینفعان در این مسیر موفق عمل نمائیم. گفتنی است همایش یکروزه تحول دیجیتال با حضور اساتید برجسته و متخصص دانشگاهی به همت معاونت فناوری اطلاعات بانک سینا ویژه مدیران ارشد بانک برگزار شد.
نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس :
دولت باید بدهی خود به بانک های دولتی را تسویه کند
نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس در اظهار نظری درخصوص انتشار صورت های مالی بانک ملی گفت : بار اصلی خدمات رسانی به مردم و بویژه نقاط محرم کشور و نیز حمایت از تولید و اشتغالزائی بر دوش بانک های دولتی خصوصا بانک ملی است
من خود در مجلس بارها شاهد بوده ام در مواردی که بانک ملی قصد بستن یکی از شعب زیانده خود را داشته ، همکارانم در مجلس از این کار ممانعت نموده اند . البته اقدامات نماینده های محترم در جهت حمایت از مردم منطقه خود بحق بوده و می باشد حتی بارها شاهد بوده ام درخواست دایر کردن شعب جدید در مناطق محروم از این بانک داشته اند این در حالی است که به دلیل عدم توجیه اقتصادی ، بانک های دیگه حاضر به دایر کردن شعب در بخشها و شهرهای محروم و دور دست نیستند و این بانک ملی است که با متقبل شدن هزینه های زیاد و از طرف حاکمیت ، با صدها شعبه زیانده به مردم در گوشه کنار کشور خدمات رایگان بانکی ارائه می دهد.
سید کاظم موسوی در ادامه افزودند، دولت های گذشته بدهی های بسیار زیادی به بانک های دولتی دارند که به دولت جناب آقای رئیسی به ارث رسیده است. همچنان که وزارت اقتصاد و دولت در سال گذشته نسبت به تسویه بدهی خود به بانک های صادرات ، ملت و تجارت اقدام نمود و موجب ترمیم و بهبود صورت های مالی آن بانک ها شد ، باید نسبت به تسویه تمام یا بخشی از بدهی خود همچون سه بانک مذکوربه بانک های دولتی اقدام نماید ، در این صورت ناترازی و صورت های مالی بانکهای دولتی بسیار بهبود خواهد یافت . در حال حاضر بدهی های تائید شده دولت به بانک ملی نزدیک به پنجاه هزار میلیارد تومان می باشد .هم چنین لازم است دولت سهم خود در ارتباط با افزایش سرمایه بانک بصورت نقدی پرداخت نماید تا شاهد بهبود کفایت سرمایه بانک ملی باشیم ، افزایش سرمایه بانک ملی تا بحال از محل تجدید ارزیابی ها صورت گرفته است.
نائب رئیس اول کمیسیون اقتصاد مجلس در پایان با استقبال از انتشار صورت های مالی بانک ملی افزودند از وزیر اقتصاد، آقای دکتر خاندوزی درخواست داریم در جهت شفافیت ، هرچه زودتر نسبت به انتشار صورت های مالی دیگر بانک های دولتی نیز اقدام نمایند تا بتوانیم با همفکری دولت و مجلس، کمک ها و مساعدت های ممکن را به بانک های دولتی بعمل آوریم تا بیشتر از پیش در خدمت مردم و جامعه باشند.
پیام دکتر علی جباری مدیر عامل بیمه رازی به مناسبت هفته دفاع مقدس ؛
آنها برای همیشه ایران را بیمه کردند
دکتر علی جباری مدیر عامل بیمه رازی در پیامی هفته دفاع مقدس را تبریک گفت به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی ؛ در این پیام با اشاره به چتر امنیت جانبازان و ایثارگران از ایثار آنان تمجید شده است.
متن پیام مدیرعامل بیمه رازی به شرح زیر می باشد:
فرارسیدن هفته دفاع مقدس، یادآور روزهای بسیار تلخ آغاز حمله ناجوانمردانه رژیم بعث عراق با پشتوانه امپریالیسم جهانی به سرزمین مقدس ماست.
روزهایی که ایران اسلامی، سرخوش از غرور پیروزی بر طاغوت، می توانست اهداف بلند خود را به سرعت محقق کند، اما درگیر دفاعی طولانی مدت از خاک خود شد و بسیاری از زیرساخت ها، آبادانی ها و منابع خود را زیر بمباران ها از دست داد.
البته که دلیرمردان و شیرزنان این مرز و بوم، دشمن را با خفت و خواری از کشور بیرون راندند، ایران را دوباره ساختند و آن را به نقطه اوج کنونی رسانده اند، اما هیچ کس نمی تواند رشادت ها، جانفشانی ها و مجاهدت های شهدا، جانبازان و ایثارگران را در آن روزهای خون و قیام فراموش کند.
عمل کسانی که جان خود را کف دست گذاشته و برای دفاع از کشور از همه داشته های خود گذشتند، حقیقتا قابل ارزش گذاری نیست و نمی توان با هیچ بیانی از آن ها قدردانی کرد.
آنها با کار خود، کشور را برای همیشه علیه همه تجاوزات، بیمه کردند. اگر امروز ما در محیطی امن به فعالیت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خود مشغولیم، باید به خوبی بدانیم که شهدا، جانبازان و ایثارگران آن دوران، چتر امنیت کنونی را بر سر ما گسترانده اند.
کشور امروز نیز به همان روحیه جهادی و شجاعت نیاز دارد تا بتواند در همه عرصه ها با قدرت رو به جلو حرکت کند. انشاءالله با توسل به روح مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس و بهره گیری از تجربیات آن دوران ارزشمند، ایران اسلامی قله های ظفر را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد.
ما نیز ضمن آرزوی علو درجات برای شهدای عزیز، به سهم خود قدردان ایثارگران و جانبازان هستیم و از هیچ خدمتی به آنها و خانواده های محترمشان فروگذار نخواهیم کرد.
تداوم سطح یک توانگری مالی
بیمه ایران معین
بیمه ایران معین برای نهمین سال متوالی سطح یک توانگری مالی را از آن خودکرد. براساس اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت ایران معین درحالی توانست برای نهمین سال متوالی دربالاترین سطح توانگری مالی قرار گیرد که یکی از مهمترین شاخصهای ارزیابی شرکتهای بیمهای سطح توانگری مالی است.
به گزارش روابط عمومی ایران معین؛ در آذرماه سال 99 که بسیاری از شرکتهای بیمه مشمول تذکر نهاد ناظر برای پذیرش و نگهداری ریسک متناسب با سرمایه شرکت شدند، بیمه ایران معین نیز به منظور متناسب سازی بین سرمایه الزامی به ویژه ریسک بیمهگری با سرمایه موجود شرکت اقداماتی را آغاز کرد. محدودیت جذب پرتفوی در مناطق آزاد موجب شد که این شرکت اقدام به مشارکت در قرارداد اتکایی بیمه درمان تکمیلی خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران کند. هرچند اعضای هیأت مدیره ایران معین در زمان پذیرش این ریسک بدلیل نوع رشته بیمهای قرارداد منعقده (درمان) کاهش امتیاز توانگری مالی نسبت به سال قبل را پیش بینی کردند اما بدلیل سودده بودن قطعی قرارداد مذکور، مشارکت در آن به تصویب رسید تا متناسب سازی هوشمندانه ای بین سرمایه الزامی به ویژه ریسک بیمهگری با سرمایه موجود شرکت صورت گیرد. با وجود پذیرش چنین ریسکی، شرکت بیمه ایران معین با ثبت امتیاز 250 در سال 1400 و کسب رتبه چهارم در بین شرکتهای بیمه جنرال صنعت، موفق شد برای نهمین سال متوالی تاییدیه سطح یک توانگری را از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دریافت کند.
بیمه کوثر در حال رسیدگی به
خسارتهای زلزله قوچان
در پی زمین لرزه 5.2 ریشتری که حوالی قوچان را لرزاند، مسئولان شرکت بیمه کوثر و کارشناسان ارزیاب خسارت برای رسیدگی به خسارتهای احتمالی بیمهگذاران در مناطق خسارتدیده حضور یافتند.به گزارش روابط عمومی،مهدی حاجی حسینی، مدیر سرپرستی بیمه کوثر استان خراسانرضوی اعلام کرد: پیرو دستور مدیرعامل و مدیر بیمههای آتشسوزی شرکت بیمه کوثر، پس از انجام هماهنگیها و فراهم آوردن مقدمات تنها یک روز پس از زلزله، مسئول خسارت اموال سرپرستی خراسانرضوی به همراه کارشناسان ارزیاب خسارت به قوچان رفتند تا از نزدیک و با سرعت کار رسیدگی به پرونده خسارتهای احتمالی را آغاز کنند.
حاجی حسینی از برگزاری جلسههای جداگانه با بیمهگذاران عمده به منظور تسریع در ارایه خدمات به زیاندیدگان خبر داد و گفت: در این جلسهها هماهنگیهای لازم در زمینه نحوه اعلام خسارت انجام شد و درباره چگونگی رسیدگی به خسارتهای احتمالی منازل افرادی که تحتپوشش بیمه آتشسوزی بیمه کوثر هستند اطلاعرسانی شد. همچنین از چند منزل روستایی نزدیک به کانون اصلی محل زلزله بازدید به عمل آمد و همزمان کار تشکیل پرونده و ارزیابی خسارت انجام شد.وی افزود: طبق گزارشهایی که تاکنون دریافت کردهایم، این زلزله هیچگونه خسارت جانی نداشته و بخش زیادی از خسارتهای وارد به منازل نیز در حد ترکخوردگی دیوارهاست. به بیمهگذاران اطمینان میدهیم که به محض دریافت و تکمیل مدارک، در اسرعوقت کار ارزیابی و پرداخت خسارت انجام خواهد شد.
بیمه پارسیان با افزایش نسبت توانگری مالی همچنان در سطح یک صنعت بیمه قرار دارد
با اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران سطح توانگری مالی این شرکت در سال 1400، همچنان در سطح اول صنعت بیمه قرار دارد.به گزارش روابط عمومی بیمه پارسیان، با توجه به اعلام نسبت توانگری مالی شرکت های فعال در صنعت بیمه کشوردر سال جاری، بیمه پارسیان با حفظ جایگاه خود همانند سال های اخیر در سطح اول صنعت بیمه قرار گرفت و با افزایش نسبت توانگری مالی این شرکت به عدد 155، این جایگاه همچنان برای بیمه پارسیان محفوظ ماند. در متن تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آمده است؛ بر اساساجرای ماده 6 نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه برای بیمه پارسیان با توجه به صورت های مالی سال 99 و همچنین محاسبات و تعدیلات جدید این شرکت ضمن ارتقای نسبت توانگری مالی خود همچنان در سطح اول توانگری مالی صنعت بیمه کشور با عدد 155 به کار خود ادامه می دهد. بر این اساس نسبت توانگری مالی به شرکت هایی تعلق می گیرد که برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گزاران از توانایی کافی برخوردارند. همچنین بیمه مرکزی همواره به این نکته تاکید دارد که بیمه گزاران در انتخاب بیمه گر خود این مورد را به دقت بررسی و مدنظر داشته باشند. گفتنی است بیمه پارسیـان در فعالیت بیمه گری خود همواره سعی در حفظسبد پرتفوی مناسب، رشد فروش و توجه ویژه به مدیریت ریسک حرفه ای داشته تا همچنان به عنوان یک شرکت توانمند و حرفه ای در صنعت بیمه کشور جایگاه خود را حفظ و در رشد و ارتقاء آن و ارایه خدمات هرچه بهتر به بیمه گزاران خود حرکت نماید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.