شماره: 1734 / ۱۴۰۰ بيست و سوم شهريور
تعداد بازدید : 1
به روز رسانی بی ام و M4 با رنگ سبز نعناعی و رینگ های برنز
در نمایشگاه IAA امسال در مونیخ چیزهای زیادی برای دیدن وجود داشت، از جمله یک خودروی شهری قابل بازیافت بی ام و، تعدادی مدل الکتریکی مرسدس بنز و یک کانسپت مسابقه ای جدید پورشه.
اما یکی از مواردی که احتمالاً در طبقه نمایش آن را ندیده اید، این خودروی فوق العاده بی ام و M4 کامپتیشن است.
بی ام و M4 کامپتیشن تازه در گوشه ای از تأسیساتی که بی ام و آن را «M تاون» می نامد قرار دارد و دارای رنگ سبز نعنایی و چرخ های برنزی 20 اینچی است. هر دوی این گزینه ها به عنوان بخشی از خط سفارشی سازی گسترده بی ام وهستند که به همراه بیش از 130 گزینه رنگ دیگر و هشت گزینه مختلف چرخ در دسترس خواهند بود.
به روز رسانی بی ام و M4 با رنگ سبز نعناعی و رینگ های برنز
این بی ام و M4 کامپتیشن علاوه بر رنگ و چرخ های چشم نواز، دارای اسپلیتر جلو جدید از جنس فیبر کربن، سپر عقب بازسازی شده، بال عقب و لبه های جانبی منحصر به فرد است که همه آنها از فیبر کربن استفاده شده اند. هر یک از این گزینه ها از طریق کاتالوگ قطعات عملکرد بی ام و Mدر دسترس است که شامل ارتقاء سطوح صندلی داخلی و قطعات تزئینی نیز می باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
با اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران:
سایپایدک به عنوان برترین شبکه نمایندگیهای خدمات پس از فروش در کل کشور معرفی شد
سازمان خدمات پس از فروش سایپا موفق به کسب رتبه نخست ارزیابی وضعیت شبکه نمایندگیها (خودروهای سبک و سنگین) در بین شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو شد و عنوان برترین شبکه خدمات پس از فروش خودروی کشور به سایپایدک اختصاص یافت.
به گزارش روابط عمومی سایپایدک، سید محمدرضا موسوی مدیرعامل سایپایدک با اعلام این خبر گفت: در سال تولید, پشتیبانیها و مانعزداییها و با تلاش شبکه نمایندگیها، در آخرین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سایپایدک موفق به کسب رتبه نخست ارزیابی شبکه نمایندگیهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش شد.موسوی اظهار کرد: بر اساس اعلام نتایج ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سایپایدک با دارا بودن 540 نمایندگی مجاز و کسب امتیاز 91 در ارزیابی خودروهای سبک و امتیاز 89 در ارزیابی خودروهای سنگین، موفق به کسب مقام اول در بین 45 شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش و مجموع 2450 نمایندگی مجاز سبک و سنگین بر اساس امتیاز ارزیابی وضعیت نمایندگی های مجاز شده است و این در حالی است که امتیاز متوسط تعمیرگاه های سبک و سنگین کل کشور به ترتیب 87 و 77 بوده است.موسوی افزود: شرکت سایپایدک از حیث اجرای مفاد آئین نامه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، جایگاه دارای انطباق خیلی زیادی را به خود اختصاص داده است.مدیرعامل سایپایدک همچنین یادآور شد: در ارزیابی سال 1399 بر اساس معیارهای دستورالعمل شرایط و ضوابط ارزیابی خدمات پس از فروش، بیش از نیمی از نمایندگیهای این شرکت در سطح کشور موفق به کسب رتبه یک شدند که منتج به بیشترین رشد امتیاز شده است. همچنین سایپایدک در بخش امتیاز رضایت مندی مشتریان بالاترین میزان رشد رضایتمندی مشتریان از خدمات دریافت شده را در بین شرکتهای خدمات پس از فروش کسب کرده است.
براساس مسوولیتهای اجتماعی ساپکو صورت میگیرد
بهبود فرآیند لجستیک زنجیره تامین ایرانخودرو با لجستیک معکوس قطعات
فرآیند لجستیک معکوس قطعات ایران خودرو، علاوه بر افزایش درآمد قابل توجه حاصل از فروش ضایعات، منجر به کاهش پیامدهای زیست محیطی میشود.
ایکوپرس- کاهش پیامدهای زیست محیطی، کاهش فضای انبارش، بازیابی و به کارگیری مجدد قطعات و اجزا، ارسال مواد اولیه قابل مصرف به تامینکنندگان پس از بازیافت، ایفای تعهدات ساپکو در حوزه مسوولیت اجتماعی و پیشگیری از هدر رفت سرمایههای ملی از جمله نتایج لجستیک معکوس به شمار می رود.
در فرآیند به کارگیری مجدد قطعات و اجزای خودرو، ضمن جداسازی و بازگشت اجزای قطعات به تامینکنندگان، تعمیر و بهینهسازی مکانیزمها توسط تامین کنندگان نیز در دستور کار قرار گرفته است. فرآیند مدیریت قطعات برگشتی در ساپکو در 10 انبار در سطح کشور انجام میشود و شرکت ساپکو قطعات برگشتی را از 725 نمایندگی ایران خودرو، جمع آوری و در قالب فرآیند لجستیک معکوس، مدیریت میکند. در سال 1399 وزن قطعات برگشتی معادل هزار تن و تعداد قطعات به بیش از یک میلیون و 150 هزار قطعه و وزن قطعات منهدم شده در انبارهای برگشتی معادل 1403 تن بوده است.
فروش ضایعات قطعات برگشتی به روال گذشته، علاوه بر مصرف منابع، پیامدهای زیست محیطی نیز به همراه داشت. از همین رو شرکت ساپکو از سال 1399با اتخاذ رویکرد مهندسی در حوزه لجستیک معکوس، فرآیند تفکیک قطعات را بر اساس نوع جنس آنها به صورت نظاممند طراحی و مدیریت کرده و پس از بازیافت این قطعات، فروش مواد مذکور را به قیمت مواد اولیه با ارزش در دستور کار قرار داده است.
گفتنی است، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و مدیران ارشد ساپکو از روند ساماندهی اقلام و قطعات برگشتی و بهبودهای انجام شده در فرآیند لجستیک زنجیره تامین بازدید کرده و به بررسی فرآیند لجستیک معکوس در شرکت ساپکو، نحوه انهدام و بازیافت قطعات در انبارها و ارزیابی دستاوردهای بهبود فرایند لجستیک زنجیره تامین پرداختند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
نسل بعدی کیا E-Niro
برای اولین بار جاسوسی شد
انتظار می رود کیا نسل جدیدی از کراس اوور Niro خود را معرفی کند که تا پایان سال با پیشرانه های الکتریکی و کاملاً الکتریکی در دسترس خواهد بود.
استتار این خودرو هنوز چیزهای زیادی را به تخیل واگذار می کند، اما وقتی از کانسپت HabaNiro رونمایی کرد که در نمایشگاه خودرو نیویورک در سال 2019 به نمایش درآمد، ما ایده ای را در مورد طراحی و طراحی کیا به دست آوردیم. انتظار می رود تولید نیرو در مقایسه با مطالعه جسورانه نمایشگاه موتور از نظر طراحی بسیار کاهش یابد.ما معتقدیم که نیرو جدید نسبت به خودرویی که جایگزین آن می شود، ظاهری اسپرت تر خواهد داشت. این خودرو دارای برآمدگی های کوتاهتر و فاصله بین محورهای کلی طولانی تر و همچنین ظاهر سریع تر در قسمت ستون C آن خواهد بود. در جلو، ما انتظار داریم که دارای یک تکامل از جلوپنجره آشنا «دماغ ببر» کیا باشد، اگرچه در نسخه الکتریکی، احتمالاً به طور کامل پوشانده خواهد شد.در مورد پیشرانه و ترکیب باتری کاملاً الکتریکی آن، ما دقیقاً نمی دانیم که کیا چقدر آنها را بهبود می بخشد. همانطور که در صنعت خودرو اتفاق می افتد، چنین خودروهایی معمولاً از قدرت بیشتری برخوردارند و ظرفیت باتری را افزایش می دهند و همچنین در صورت تغییر نسل، سرعت شارژ افزایش می یابد، اما ما هیچ داده ای نداریم که نشان دهد پیشرفت ها چقدر بزرگ هستند.نسخه فعلی نیرو EV 201 اسب بخار قدرت دارد و توسط EPA با برد 239 مایل (384 کیلومتر) ارزیابی می شود. در اروپا، e-Niro دارای درجه WLTP در 283 مایل (455 کیلومتر) است و حداکثر سرعت شارژ آن 77 کیلو وات است، در حالی که شارژر داخلی آنها می تواند تا 7.2 کیلو وات مصرف کند.
سوبارو لوورگ مدل 2022 موتور 2.4 لیتری جدید WRX را دریافت می کند
سوبارو سال هاست که واگن ایمپرزا WRXرا تولید نکرده است، اما موتور 2.0 لیتری توربو را به نسل قبلی لوورگ منتقل کرد.نسخه ژاپنی موتور 2.0 توربو لوورگ حتی حدود 300 اسب بخار قدرت داشت. متأسفانه، وقتی نسل دوم لوورگ در سال گذشته عرضه شد، متوقف شد.
تنها گزینه موتور در واگن یک موتور توربو 1.8 لیتری است. CB18 نامیده می شود، کارآمدتر از موتور جایگزین شده است. اما اخباری از استرالیا وجود دارد مبنی بر اینکه سوبارو ممکن است مقداری آدرنالین به استیشن واگن تزریق کند.
طبق گزارش های منتشر شده، آنها انتظار دارند که لوورگ با موتور توربو 2.4 لیتری ازWRX مدل 2022 که به تازگی عرضه شده است، عرضه شود. به نظر می رسد که احتمال وقوع چنین اتفاقی نیز زیاد است. سخنگوی سوبارو استرالیا اظهار داشت: « لوورگ خود را به عنوان یک واگن عملکرد خوب نشان داده است و در نسل بعدی خود کمی متفاوت خواهد شد.»
موتور توربو 2.4 لیتری WRX برای 271 اسب بخار قدرت (202 کیلووات) و 258 پوند فوت گشتاور (349 نیوتن متر) مناسب است. WRX با جعبه دنده شش سرعته دستی یا گیربکس متغیر پیوسته در دسترس است که مارک آن را سوبارو پرفورمنس ترنسمیشن می نامد.
با این وجود، این احتمال نیز وجود دارد که لوورگ 2.4 لیتری از نسخه منفجر شده موتور یاد شده استفاده کند. برای این دو مدل، قدرت 260 اسب بخار (190 کیلووات) و 277 پوند فوت گشتاور (376 نیوتن متر) ارزیابی شده است. بعید به نظر می رسد که لوورگ با شش سرعته دستی WRX در دسترس باشد. این به این دلیل است که لوورگ نسل قبلی هرگز با گیربکس دستی ارائه نشده بود. CVT یک گزینه محتمل تر است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
وزیر صنعت، معدن و تجارت: برنامهای برای واردات خودرو نداریم
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت در حال حاضر برنامهای برای واردات خودرو ندارد.
سیدرضا فاطمی امین افزود: وزرات صمت برای صنعت خودروسازی کشور دو برنامه شش ماهه و دو ساله با توان داخلی مشخص کرده است.
وی با اعلام اینکه هر دو برنامه به صورت همزمان از مهر ماه امسال آغاز میشود، گفت: برنامه کوتاه مدت با هدف رسیدن به اهداف تعیین شده تا پایان سال ترسیم شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، کاهش قیمت همزمان با افزایش تولید و کیفیت و اجرای تعهدات خودروسازان را از جمله اهداف وزرات صمت بشمرد و گفت: رسیدن به تولید سالانه سه میلیون خودرو برای افق 4 ساله خودروسازی کشور ترسیم شده است.
وی در پایان افزود: صنعت خودروسازی و سیاستهای آن موضوعی وسیع و مهم است که بیشتر در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد.
گفتنی است؛ قرار است موضوع واردات خودرو فردا سه شنبه 23 شهریور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
طرح های پیش فروش خودرو همچنان به قوت خود باقی است
رضا شیوا رئیس شورای رقابت در رابطه با مصوبه 473 که اخیرا در خصوص پیش فروش خودرو داده است، گفت: مصوبه 473 یکی از منصفانهترین مصوبه هایی است که در شورای رقابت به تصویب رسیده است.
او 2 نکته را در خصوص این مصوبه با اهمیت دانست و گفت: با توجه به اینکه در سال گذشته بیش از 800 شکایت در خصوص پیش فروش خودرو داشته ایم، بنابراین لازم بود وضعیت پیش خرید را تغییر دهیم و آن را طوری تغییر دهیم که شاکی نداشته باشیم.
رئیس شورای رقابت بیان کرد: اکثریت افرادی که خودرو خرید کرده اند، گفته اند مبلغی را که از پیش پرداخت کرده ایم، سودی برایمان نداشته است چرا که در این مدت یک سال، ارزش پول کشور شامل تورم شده، اما خودرویی که قصد خرید آن را داشته ایم را باید به قیمت روز و قیمتی که شورای رقابت مصوب کرده است، بخریم.
این مقام مسئول گفت: اکنون در رابطه با خریداران خودرو بی انصافی رخ داده است، چرا که با توجه به شرایط تورمی ارزش پول مردم کاهش پیدا کرده است. اگر 50 میلیون پرداخت کرده اند، امروز آن پول ارزش 50 میلیون ندارد و ارزش آن کم شده است.
شیوا تصریح کرد: شورای رقابت برای حمایت از مردم و اینکه خودروساز نتواند از شرایط کنونی سواستفاده کند، درصدی از مبلغ خودرو را خودروساز دریافت می کند و در نهایت آن مبلغ، سهمی نهایی خودرو که شامل تورم بخشی می شود را شامل نمی شود. تصور کنید اگر بازار رقابتی داشتیم و خودروها را ارائه میکردند، آیا کسی میآمد پول پیش پرداخت به خودروساز بدهد تا در صف انتظار قرار گیرد؟
او ادامه داد: به دلایل شرایط پیش آمده وضعیت اکنون به گونه ای است که خودروساز از وضعیت تسلط استفاده میکنند و مصرف کننده چارهای جز قبول کردن آن ندارد و نمیتواند خودرو را بخرد.
این مقام مسئول افزود: بحث دیگر این است که خیلی از پیش فروشهایی که رخ میدهد هنوز معلوم نیست که این خودرو چه مشخصاتی دارد و با چه قیمتی عرضه خواهد شد. بسیاری با این شایعاتی که در این دوره خرید خودرو به نفع است، تحت تاثیر قرار میگیرند و فکر میکنند بهترین زمان برای سرمایه گذاری خودرو است، غافل از اینکه خودرو شاید در طی یک سال هم از نظر محتوایی تغییراتی خواهد داشت و از نظر قیمتی نیز تفاوت خواهد داشت.
شیوا بیان کرد: برخی صحبت کرده اند این مصوبه خلاف قانونی است که هئیت وزیران داده است، در حالی که این صحبت به نفع مصرف کننده است. اگر هیئت وزیران چیزی را مصوب کند، آن قانون نیست بلکه مصوبه هیئت وزیران است؛ اکنون شورای رقابت قانونمند تصمیم میگیرد.
رئیس شورای رقابت اظهار کرد: اگر مصوبهای تحت عنوان حمایت از مصرف کننده باشد، اما در اصل به ضرر مصرف کننده باشد، باید به آن مصوبه شک کرد و مجدد مورد بررسی قرار گیرد. اگر همچین مصوبهای باشد شک داریم به نفع مصرف کننده باشد، تمام سعی ما این است که وضعیت مسلط خودروساز باعث نادیده گرفتن مصرف کننده نشود.
این مقام مسئول در پایان گفت: شورای رقابت وقتی تصمیمی گرفته است، تا شرایط تغییر نکند، مصوبه به قوت خود باقی است و شورا یک موضوعی را مورد بررسی مجدد قرار نمیدهد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
اخبار
تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس به تعویق افتاد
با وجود اعلام نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس مبنی بر بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در جلسه دیروز صحن علنی مجلس، این موضوع به هفته آینده موکول شد.
براساس اعلام اعضای کمیسیون صنایع مجلس دیروز قرار بود طرح ساماندهی بازار خودرو در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد اما دستورکارهای مختلف در صحن علنی باعث شد تا بررسی این طرح به هفته آینده موکول شود.
در طرح ساماندهی بازار خودرو ماده 4 که در مجلس گذشته با مخالفت شورای نگهبان روبرو شده بود اصلاح شده و بار دیگر برای تصویب راهی صحن علنی مجلس شده است.
در این طرح به هر شخص حقیقی و حقوقی این امکان داده شده به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و یا خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرومحرکه و یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودروی تمام برقی یا دونیرویی (هیبریدی) یا واردات خودروهای بنزینی یا گازسوز با برچسب انرژی B و بالاتر و یا دارای شاخص ایمنی سه ستاره و یا بالاتر براساس گواهی های استاندارد معتبر، معادل ارزش صادراتی خود به وجود آمده است.همچنین در تبصره اصلاح شده اعلام شد واردات خودرو نباید هیچ تعهد ارزی جدیدی را برای دولت ایجاد نماید، علاوه براین سقف تعداد خودروهای مجاز وارداتی، هر شش ماه یک بار توسط شورای رقابت و براساس میزان کمبود عرضه نسبت به تقاضای موثر خودروی سواری طی یک سال گذشته تعیین می شود.
در مصوبه کمیسیون صنایع مجلس تاکید شده منحصر کردن داشتن نمایندگی یا ارائه خدمات پس از فروش، صرفاً از خودروسازان خارجی ممنوع است وسایر مقررات مربوطه توسط وزارت صنعت تعیین می شود. واردات مجدد اقلام صادر شده موضوع این ماده نیز ممنوع و در حکم کالای قاچاق است.نمایندگان معتقدند کمیسیون صنایع معتقدند طبق اصلاحیه مجلس این طرح می تواند اثرات مثبتی بر بازار داشته باشد چرا که عرضه و تقاضا مدیریت شده و مانع افزایش قیمت خودروها در بازار می شود.
با این وجود هنوز این طرح مورد بررسی نهایی مجلس قرار نگرفته است تا امکان اجرایی شدن آن فراهم آید البته اجرایی این طرح با ابهامت زیادی نیز همراه است چرا که هنوز سازوکار اجرایی این موضوع مشخص نیست و نمی توان گفت دولت برای اجرایی شدن واردات خودرو چه زیرساختی را فراهم خواهد کرد.
در دیدار مدیرعامل گروه سایپا با فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) عنوان شد:
سایپا از چالش های تحریم عبور کرده است
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با همکاری سازمان صنایع دفاع، نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه پاسداران، قطعات مورد نیاز صنعت خودرو تامین شد و اکنون تمام دغدغه و تلاش ما این است که خودروهایی در شان مردم ایران تولید و روانه بازار شود.
به گزارش سایپانیوز، سید جواد سلیمانی در دیدار با سردار حسن حسنزاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسولالله(ص) تهران بزرگ با اشاره به اینکه گروه خودروسازی سایپا با تمام توان مهندسی و علمی خود در تلاش است تا محصولاتی با کیفیت و در شان مردم ایران تولید و روانه بازار کند، تصریح کرد: تحویل بهروز خودرو، تولید خودروی با کیفیت و کسب رضایت مشتریان، اصلی ترین هدف و دغدغه این گروه خودروسازی است.
وی اظهار داشت: عدم پایبندی شرکای خارجی به تعهدات داده شده و خروج آنها از کشور باعث شد تا شاهد نارضایتیهای مردم در مورد تحویل خودروهای پیش فروش شده باشیم و از طرفی طرح اتوخدمت که در سال های گذشته اجرایی شده بود نیز سبب شد تا مجموعه سایپا با چالش های گستردهای روبرو شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: برای برون رفت از مشکلات عنوان شده، مجموعه سایپا با نگاه به داخل از دانش و توان مهندسان ایرانی بهره گرفت و با برنامه ریزی دقیق توانست ضمن حذف پراید به عنوان یک خودروی با فناوری قدیمی از خطوط تولید و افزایش تولید سایر محصولات، خودروهای جدید و مدرنتر را به بازار معرفی کند.
وی با بیان اینکه تعهدات ساپیا در شهریور ماه سال جاری صفر شده و این امر در شرایطی محقق شده که صنعت خودرو با سخت ترین شرایط تحریمی روبرو است، گفت: در تامین برخی از قطعات مورد نیاز خودرو مشکلات زیادی وجود داشت که خوشبختانه با همکاری سازمان صنایع دفاع، نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه پاسداران، این چالش حل شد و اکنون قطعات با تیراژ بالا تولید می شود.
سلیمانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تهدیداتی که این موضوع برای تولید خودرو ایجاد کرده بود، افزود: سایپا به عنوان اولین مجموعه صنعتی برای تزریق واکسن کرونا به کارکنان خود اقدام کرد و به عنوان نماینده وزارت بهداشت طرح واکسیناسیون خودروسازان، قطعه سازان و مجموعه های خدمات پس از فروش را عملیاتی کرد.
سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسولالله(ص) تهران بزرگ نیز در این دیدار با اشاره به داخلیسازی موفق محصولات و قطعات و در کنار آن افزایش تولید که در شرایط تحریم اتفاق افتاد، گفت: صنعت خودرو یکی از صنایع بسیار مهم است که دشمن سعی کرد، فعالیت آن را متوقف کند اما چنین امری اتفاق نیفتاد و بالعکس این صنعت در مسیر رشد و توسعه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ضرورت دارد همه دستگاه های متولی در راستای جهش تولید و مانع زدایی از فعالیت های اقتصادی، سالم حرکت کنند، تصریح کرد: سپاه حضرت محمد رسولالله(ص) آمادگی دارد که همکاری های مشترک با مجموعه سایپا تعریف کند.
سردار حسن زاده با تاکید بر اینکه رویکرد داخلی سازی که در سایپا وجود دارد باید ادامه پیدا کند، گفت: برای آنکه در صنعت خودرو به اعداد هدف گذاری شده دست پیدا کنیم، ضرورت دارد که واحدهای صنعتی به سمت هم افزایی و همکاری بیشتر حرکت کنند.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به فعالیت های گروه خودروسازی سایپا در حوزه مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: اقدامات خوب و موثری در حوزه بسیج گروه خودروسازی سایپا انجام شده که جای تقدیر و تشکر دارد.
سردار حسن زاده با اشاره به فعالیت های حوزه مقاومت بسیج گروه خودروسازی سایپا، گفت: اقداماتی چون کمک به گروه های آسیب دیده از کرونا، اعزام نیروهای جهادی به مناطق سیل زده و زلزله زده، مشارکت در اجرای طرح واکسیناسیون کارکنان گروه سایپا بسیار ارزنده و مهم است.
رکود در بازار خودرو با زمزمه آزادسازی واردات شدیدتر شد
بازار خودرو این روزها با زمزمه آزادسازی واردات خودرو در رکود مطلق قرار گرفت. به خصوص در بخش خودروهای وارداتی بازار ایران، شایعات واردات مجدد خودرو به کشور بسیار کارساز بوده و حجم معاملات در این بخش تقریبا به صفر رسیده است.
بازار خرید و فروش خودرو امروز همانند روزهای گذشته چندان با رونق معاملاتی روبرو نیست و متقاضیان خرید خودرو فعلا دست از خرید کشیده و منتظر ثبات قیمتها هستند.
البته زمزمه های آزادسازی واردات خودرو بر رکود این روزهای بازار خودرو اضافه کرده است. دلالان و واسطه گرانی که در بازار خوردوهای خارجی سود قابل توجهی را کسب می کردند فعلا دست از معاملات کشیده و فروشی انجام نمی دهند علاوه براین خریداران خودرو نیز خوش بین به کاهش قیمتها بوده و دست از خرید کشیده اند.
البته با وجود رکود در بازار خودروهای خارجی همچنان مانور قیمتی در خودروهای داخلی وجود دارد، به نحوی که پراید 111 با قیمت 155 میلیون تومان و پژو 206تیپ دو با قیمت 251 میلیون تومان و پژو پارس سال 273 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد.
همچنین پراید وانت 151 با قیمت 154 میلیون تومان، پژو 206 تیپ پنج با قیمت 304 میلیون تومان، پژو 207 اتوماتیک 433 میلیون تومان، کوئیک دنده ای 173 میلیون تومان، ساینا 160 میلیون تومان و سمند ال ایکس 247 میلیون تومان خرید و فروش می شود.
علاوه براین تیبادو 159 میلیون تومان، دنا توربو پلاس 433 میلیون تومان، سمند ای اف سون 263 میلیون تومان، رانا پلاس 273 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.