شماره: 1732 / ۱۴۰۰ بيست و يکم شهريور
تعداد بازدید : 0
اخبار
پرداخت تسهیلات بانک آینده به متقاضیان بیمه زندگی باران
تفاهمنامه همکاری مشترک بین بانک آینده و شرکت بیمه زندگی باران، توسط نادرخواجه حق وردی، معاون امور شعب و بازاریابی بانک آینده و علیرضا هادی، مدیرعامل و بابک جهانآرا عضو هیات مدیره شرکت بیمه زندگی باران به امضاء رسید.
این تفاهمنامه با هدف ارتقای سطح همکاری مشترک و ارائه انواع خدمات و تسهیل ارتباط میان طرفین در حوزه ارائه خدمات بانکی و مالی بانک آینده به شرکت بیمه زندگی باران، منعقد شد.
مشارکتهای مالی، ارائه تسهیلات ویژه در قالب طرحهای آیندهداران و کارگشا، عرضه سبدهای متنوع تسهیلات و خدمات نوین بانکداری الکترونیکی به تمامی کارکنان، نمایندگیها، شبکه فروش و مشتریان حائز شرایط معرفی شده از سوی شرکت، از دیگر موضوعات مطرح شده در این تفاهمنامه است.
همچنین، ارائه انواع خدمات بانکی در حوزههای مختلف از جمله: اعتباری، ارزی، بانکداری الکترونیکی و بانکداری شرکتی در این تفاهمنامه پیشبینی شده است.
رونمایی از سه سامانه مدیریت ریسک پژوهشکده بیمه
سامانه های پایگاه داده هوشمند صنعت بیمه، آزمایشگاه ریسک و سامانه ریسک زلزله در حضور رئیس کل بیمه مرکزی، هیات عامل و جمعی از مدیران بیمه مرکزی رونمایی شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در مراسم رونمایی از سه سامانه مدیریت ریسک پژوهشکده بیمه ضمن قدردانی از زحمات رئیس پژوهشکده بیمه در راستای تقویت نقش آفرینی پژوهشکده در صنعت بیمه گفت: خوشبختانه پژوهشکده بیمه در این مدت توانسته به عنوان حلقه ارتباط صنعت بیمه و پژوهش به خوبی عمل کند و طرح های خوبی ارائه نماید. وی با اشاره به تحولات تکنولوژی و اقلیمی در سطح جهان افزود: پژوهشکده باید با مطالعات راهبردی و کاربردی صنعت بیمه را در ارائه خدمات نوین در این حوزه ها راهنمایی و هدایت کند. دکتر سلیمانی برنامه راهبردی پژوهشکده بیمه را خوب و منسجم دانست و گفت: همچنان انتظار میرود پژوهشکده به تلاش مضاعف در ارتقاء جایگاه صنعت بیمه میان بیمه گران و بیمه گذاران برنامه های نوینی ارائه کند. وی تاکید کرد: پژوهشکده بیمه در حوزه ارتباط صنعت بیمه با پژوهش خوب عمل کرده است و امیدوارم این ارتباطات به خارج از صنعت بیمه و سایر صنایع نیز گسترش یابد و به ارائه محصولات و خدمات جدید منجر شود. در پایان رییس کل بیمه مرکزی سامانه های پایگاه داده هوشمند صنعت بیمه، آزمایشگاه ریسک و سامانه ریسک زلزله را برای صنعت بیمه در حوزه مدیریت و کنترل ریسک بسیار موثر دانست و خواستار راه اندازی سریع آنها شد.
برگزاری دو جشنواره ویژه نمایندگان و بیمه گزاران بیمه تعاون
دو جشنواره با جوایز نقدی ویژه نمایندگان و بیمه گزاران توسط شرکت بیمه تعاون در حال برگزاری است.
به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه تعاون، محمد باباکردی ،سرپرست معاونت فنی شرکت بیمه تعاون از اجرای طرحی انگیزشی به منظور تشویق شبکه فروش و نیز افزایش سطح رضایت بیمه گزاران این شرکت خبر داد و با بیان این که دو جشنواره فروش برای دو محصول این شرکت طراحی شده و در حال اجراست، گفت: جشنواره بیمه آتش سوزی ویژه نمایندگان و جشنواره بیمه عمر ویژه نمایندگان و بیمه گزاران است.
وی به تشریح جشنواره بیمه آتش سوزی بیمه تعاون پرداخت و با بیان این که در این طرح، نمایندگان دارای فروش بیشتر نسبت به مدت مشابه دوره گذشته، جایزه نقدی دریافت خواهند کرد، افزود: میزان فروش نمایندگان قدیمی شرکت با میزان فروش مدت مشابه سال گذشته و میزان فروش نمایندگان جدید با مدت مشابه ماه های قبل مقایسه می شود.
به گفته باباکردی، این جشنواره تا پایان سال ادامه خواهد داشت و جایزه نقدی نمایندگان، متناسب با فروش آنها خواهد بود.
سرپرست معاونت فنی شرکت بیمه تعاون همچنین با بیان این که جشنواره مشابهی در حوزه فروش بیمه های عمر این شرکت برای نمایندگان طراحی شده است، اظهار کرد: این جشنواره طی سه دوره زمانی اول اردیبهشت ماه تا پایان مرداد، اول شهریور ماه تا پایان آبان و اول دی ماه تا پایان اسفند در جریان است.
وی افزود: در این فواصل زمانی، نمایندگانی که وصولی حق بیمه آنها بیش از 50 میلیون ریال باشد، متناسب با فعالیت خود جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.
باباکردی همچنین از اهدای جوایزی شامل 3 ساعت هوشمند و دو تبلت در هر ماه به بیمه گزاران عمر و زندگی این شرکت خبر داد و خاطرنشان کرد: به ازای هر 500 هزار ریال حق بیمه واریزی، یک امتیاز به بیمه گزاران تعلق گرفته و سپس از میان آنها قرعه کشی صورت می گیرد.
به گفته او، اکنون 800 نماینده جنرال و 80 نماینده اختصاصی بیمه عمر با شرکت بیمه تعاون همکاری می کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
بالاترین نشان تحول دیجیتال صنعت بیمه در دو حوزه نوآوری و زبدگی دیجیتال به بیمه ملت رسید
بیمه ملت، در دو حوزه نوآوری دیجیتال و زبدگی؛ بالاترین نشان ارزیابی ملی تحول دیجیتال را در میان شرکتهای بیمه دریافت کرد. به گزارش روابط عمومی بیمه ملت؛ ارزیابی ملی تحول دیجیتال از سال 1395 به همت دانشکده مدیریت دانشگاه تهران آغاز و در سال 1400 پنجمین دوره آن برگزار شد. این جایزه با هدف ممیزی، ارائه بازخورد و در نهایت معرفی سازمانهای پیشرو در تحول دیجیتال طراحی شده است. یکی از اهداف عمده این ارزیابی، ایجاد زمینهای مناسب برای تبادل تجارب موفق بین سازمانها، رهبران و متخصصان این سازمانهاست. بر اساس این گزارش؛ بیمه ملت امسال و برای اولینبار در این جایزه و در محورهای زبدگی، نوآوری و رهبری شرکت کرد و با توجه به ارزیابیهای انجام شده؛ در حوزه نوآوری دیجیتال بالاترین نشان را در میان شرکتهای بیمه از آنِ خود کرد. این جایزه به واسطه زیرساخت و بستر «ملتتک» به بیمه ملت اهدا شد. گفتنی است؛ ملتتک بستری است مبتنی بر مفهوم بیمهگری باز و open API، که به عرضه انواع APIهای بیمهای در رشتههای مختلف و ایجاد بسترهای لازم برای همکاری استارتاپها با بیمه ملت و توسعه کسب و کار آنها کمک میکند. همچنین، در حوزه زبدگی نیز، بیمه ملت در اولین سال حضور خود در این جایزه، بالاترین نشان صنعت بیمه را به خود اختصاص داد. در محور زبدگی که با 100 شاخص و در 10 بُعد «حکمرانی، استراتژی، نوآوری، فرهنگ و مهارت، پلتفرم و داده، فناوری، مدل کسب و کار و اکوسیستم، فرآیند، تجربه مشتری و تجربه کارکنان» به ارزیابی سازمان میپردازد با ارائه کلیه شواهد و مستندات لازم به ارزیابان، تلاش شد تا تصویری واقعی از بیمه ملت به ارزیابان ارائه شود تا آنها بتوانند ارزیابی درستی از وضعیت این داشته باشند. شایان ذکر است؛ این ارزیابی در مرکز همایشهای بیمه ملت و با حضور دکتر دلفراز مدیرعامل، معصومه معصومبیگی عضو هیاتمدیره و جمعی از مدیران و کارشناسان مدیریتهای کسب و کار دیجیتال، طرح و توسعه، ریسک، بازاریابی و فروش، منابع انسانی، آموزش، فناوری اطلاعات و مرکز ارتباط با مشتریان برگزار شد. همچنین؛ در مراسم اختتامیه کنفرانس ملی تحول دیجیتال که در روز سهشنبه 16 شهریور ماه 1400 برگزار شد، علاوه بر بیمه ملت شرکتهای بیمه ایران، رازی، سامان، دی، تجارت نو، سرمد، آرمان و کوثر نیز شرکت داشتند و برگزیدگان در ارزیابی ملی تحول دیجیتال در سه سطح سازمانی (زبدگی دیجیتال)، ابتکار و پروژه منتخب (نوآوری دیجیتال) و فردی (رهبری دیجیتال) معرفی شدند.
بهروزرسانی و بهینهسازی سرویسهای عملیاتی بانک اقتصادنوین
به اطلاع مشتریان ارجمند میرساند بهمنظور بهروزرسانی و بهینهسازی سرویسهای عملیاتی که در جهت بهبود خدمت رسانی به مشتریان محترم انجام خواهد شد، خدمات بانکداری الکترونیک بانک اقتصادنوین، از ساعت صفر بامداد روز یکشنبه مورخ 21 شهریورماه به مدت 3 ساعت قطع خواهد بود.ضمن پوزش به دلیل این اختلال به آگاهی میرساند، تمام سرویسهای الکترونیکی این بانک پس از بهروزرسانی، به حالت عادی بازخواهد گشت.
توانگری پایدار، جذابیت سهام بیمه آسیا را افزایش می دهد
پوشش مطلوب ریسک ها یکی از اهداف غایی اعلام توانگری مالی شرکت های بیمه است و حالا از بیمه مرکزی خبر می رسد که «آسیا» در سال جاری در این مسیر توانمندتر شده است.اعلام توانگری مالی شرکت های بیمه هرچند که ابزاری نظارتی برای کنترل نسبت تعهدات به توانمندی شرکت و متاثر از عملیات بیمه ای و تحولات مالی شرکت هاست اما نهاد ناظر در جداول اعلامی هرساله توانگری مالی شرکت ها به مشتریان توصیه کرده است که در قراردادهای خود به این شاخص توجه ویژه داشته باشند. اما بیمه آسیا به تازگی بنابر اعلام بیمه مرکزی با نسبت 133 درصد در سطح یک توانگری مالی قرار گرفته است به عبارت دیگر توانایی مالی این شرکت برای پوشش ریسکهای پذیرفته شده خود، از نظر نهاد ناظر مکفی است. این در حالی است که این نسبت در سال گذشته 120 درصد بوده و به نظر می رسد تلاش هایی در جهت بهبود این شاخص صورت گرفته است. این نسبت پس از مطالعه و برآورد ریسک های بیمه گری، بازار، اعتبار، نقدینگی و بررسی دارایی های و بدهی ها، مطالبات، سرمایه و ... شرکت های بیمه به دست آمده و مورد تائید نهاد ناظر قرار می گیرد. بنابراین از جمله رویدادهایی که در این دوره توانسته است به ارتقا توانگری بیمه آسیا در این دوره بیافزاید برنامه افزایش سرمایه است، که هیات مدیره آنرا راهبری کرد. حالا که نهاد ناظر کیفیت توانگری شرکت بیمه آسیا را در سطح یک و قابل قبول ارزیابی کرده است، پیش بینی می شود این شرکت می تواند با توانگری مالی پایدار به سمت توسعه و ارتقا سهم بازار خود پیش رود و می تواند در بازار سهام از جذابیت بیشتری نزد سهام داران برخوردار باشد. لازم به اشاره است ، بیمه آسیا به عنوان دومین شرکت بیمه ای کشور به لحاظ سهم بازار اخیرا در بازار اتکایی نیز توانسته است ورود کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
بیمه سامان عنوان برگزیده «رهبری دیجیتال» را از آن خود کرد
شرکت بیمه سامان توانست در بخش «رهبری دیجیتال» کنفرانس بینالمللی و پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال، عنوان برگزیده را از آن خود کند.
به گزارش اخبارصنعت و به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه سامان، کنفرانس بینالمللی تحول دیجیتال، بزرگترین رویداد و گردهمایی نخبگان این حوزه در کشور است که این بار با محوریت دانشگاه تهران برگزار شد. در این کنفرانس که محل گردهمایی خبرگان دانشگاهی و حرفهای تحول دیجیتال بود، از برگزیدگان پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال تقدیر به عمل آمد. دکتر حمیدرضا نورعلی زاده، جانشین مدیر عامل شرکت بیمه سامان در تحول دیجیتال که در این کنفرانس حضور داشت، تقدیرنامه تعهد به «رهبری دیجیتال» را دریافت کرد. کنفرانس بینالمللی و پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال با محورهای پیاده سازی و راهبری تحول دیجیتال، نوآوری و کارآفرینی دیجیتال، داده و تحول دیجیتال، منابع انسانی دیجیتال و کاربرد فناوری های تحول آفرین در صنعت برگزار شد.همچنین زندگی دیجیتال، رهبری دیجیتال، نوآوری دیجیتال و مدیریت کار در عصر کرونا،عناوین محورهای تخصصی بود که شرکت کنندگان در این کنفرانس بر اساس آنها ارزیابی شدند. رویداد ارزیابی ملی تحول دیجیتال، مهمترین رویداد حرفه ای تحول دیجیتال در کشور است که با هدف ممیزی، ارائه بازخورد و در نهایت معرفی سازمانهای پیشرو در تحول دیجیتال طراحی شده است. کنفرانس بینالمللی تحول دیجیتال، 15 و 16 شهریور 1400 در سالن الغدیر دانشگاه تهران برگزار و در اختتامیه آن نیز از سرآمدان تحول دیجیتال کشور تقدیر شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
رشد سه رقمی بیمه رازی در 5 ماهه اول سال 1400 نسبت به سال قبل
دکتر غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در نشست هم اندیشی هیأت عامل بیمه مرکزی و شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران از رشد سه رقمی حق بیمه در شرکت بیمه رازی در 5 ماهه سال 1400 نسبت به سال قبل ابراز خرسندی کرد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا ؛ رئیس کل بیمه مرکزی در این نشست از رشد و تحولات مثبت صنعت بیمه در سال های اخیر خبر داد و گفت: خوشبختانه صنعت بیمه با همدلی و هماهنگی و بهره گیری از نیروی انسانی فنی و کارآمد توانسته به جایگاه واقعی خود نزدیک شود. رییس شورای عالی بیمه از رشد سه رقمی حق بیمه در سه شرکت بیمه البرز، رازی و دی در 5 ماهه سال 1400 نسبت به سال قبل ابراز خرسندی کرد و با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه ای از سوی مدیران صنعت بیمه گفت: صنعت بیمه، صنعت حساسی است و اگر فساد در آن رخنه کند، اعتماد مردم به این صنعت کاهش می یابد. دکتر سلیمانی ضمن تقدیر از زحمات شبکه فروش در توسعه و گسترش فرهنگ بیمه در جامعه گفت: مدیریت شبکه فروش نماینده های بیمه برای ما بسیار ارزشمند هستند و باید مدیران شبکه فروش برای این حلقه گسترده و مهم صنعت بیمه برنامه های راهبردی و آموزشی در نظر بگیرند. وی افزود: صنعت بیمه به حدود 200هزار بازاریاب نیاز دارد و باید شبکه فروش صنعت بیمه به 400 هزار نفر افزایش یابد. اما این افزایش باید همراه با نظارت و آموزش باشد. شرکت های بیمه باید برنامه های خود را برای مدیریت شبکه فروش ارائه دهند تا بیمه مرکزی بتواند با استناد به این برنامه های سالانه به شرکت های بیمه متقاضی مجوز نماینده ارائه نماید. دکتر سلیمانی با اشاره به برنامه حذف نسخه فیزیکی نسخه های درمان گفت: این موضوع کار را برای شرکت های بیمه سخت تر می کند و از الان باید زیرساخت های لازم در بخش خسارت بیمه های درمان تکمیلی را فراهم کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات خوب صورت گرفته در حوزه مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، رفت و آمدها کاهش یافت و فرصت مناسبی برای تکمیل فرآیند آسان سازی بیمه افرادی که به ایران وارد می شوند فراهم آورد. لذا شرکت های بیمه باید از این فرصت که با همکاری خوب وزارت کشور و نیروی انتظامی و سایر مراجع رسمی صورت گرفته بهره مند شوند.
مدیرعامل بانک کارآفرین عنوان کرد:
الویت بانک کارآفرین پرداخت تسهیلات به کارآفرینان است
پرداخت تسهیلات به کارآفرینان را از اولویتهای کاری بانک کارآفرین است و اطمینان داریم حرکت در این مسیر آثار خوبی برای کشور و کارآفرینان داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، محمدرضا فرزین،مدیرعامل بانک کارآفرین با اشاره به نامگذاری بانک کارآفرین توسط مؤسسین آن خاطرنشان کرد: نام جامع کارآفرین به این دلیل برای بانک انتخاب شده است که مسیر اصلی حرکت آن حمایت از کارآفرینی و کارآفرینان کشور باشد.
وی حرکت در این مسیر را اولویت اصلی و راهبردی بانک کارآفرین دانست و گفت: متأسفانه امروز برخی بانکها در کشور که با اهداف خاصی نامگذاری شدهاند، در مسیر آن هدف گام بر نمیدارند اما در بانک کارآفرین مصمم هستیم در مسیری که مؤسسان آن در جهت حمایت از کارآفرینی بنا نهاده اند، حرکت کنیم . هرچند این بانک درگذشته در این راستا گام برنداشته است.
وی پرداخت تسهیلات به کارآفرینان را از اولویتهای کاری این بانک دانست و گفت: اطمینان داریم حرکت در این مسیر آثار خوبی برای کشور و کارآفرینان داشته باشد.
فرزین در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح رسمی پایگاه خبری کارآفرین نیوز اشاره و اظهار امیدواری کرد که این پایگاه خبری در انجام اهداف و مأموریتهایی که برای آن طراحی شده موفق عمل کند.
مدیرعامل بانک کارآفرین افزود: از همان ابتدا اهداف متعددی برای این پایگاه خبری طراحی شده و تأسیس آن در راستای مأموریتهای بانک است.
وی حمایت و پوشش خبری حوزه کارآفرینی را یکی از اهداف تأسیس این پایگاه خبری دانست و تاکید کرد انتظار میرود این رسانه مرجع اصلی برای تهیه و انتشار خبرهای حوزه کارآفرینی کشور در همه بخشها باشد.
مدیرعامل بانک کارآفرین افزود: قرار است هر سال به همراه یونسکو کارآفرین برتر کشور را انتخاب کنیم و پایگاه خبری نیز در بخش تبلیغات و پوشش اخبار این برنامه همراهی و حمایت خواهد کرد.
فرزین، تقویت رابطه بین کارآفرینی و فعالیتهای کارآفرینانه در همه حوزهها را یکی دیگر از اولویت کاری پایگاه خبری کارآفرین عنوان و تصریح کرد: برای تحقق این هدف مهم نیاز است که دستاندرکاران این پایگاه برنامهریزیهای لازم را انجام دهند.
بیمه رازی به میدان آمد ؛
آبهای ایران برای شناورهای خارجی امن تر شد
بیمه رازی، به عنوان نخستین بیمه گر ایرانی مجوز صدور پوشش P&I برای شناورهای خارجی متردد در آبهای داخلی کشور جمهوری اسلامی ایران از سازمان بنادر و دریانوردی دریافت کرد.
مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای شرکت بیمه رازی با اشاره به اینکه این شرکت بعنوان نخستین شرکت بیمه گر ایرانی اجازه صدور پوشش P&I برای شناورهای خارجی که در آب های داخلی کشور جمهوری اسلامی ایران تردد دارند را دریافت کرده است، از شبکه فروش خواست حداکثر استفاده را از این ظرفیت داشته باشند.
به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، سهیلا شرفی در چهاردهمین جلسه سه شنبه های پاسخگویی که به صورت زنده و با حضور بیش از 1500 نفر از طریق صفحه اینستاگرام بیمه رازی پخش شد با بیان این که رشته باربری بسیار فنی و پیچیده است، تاکید کرد که نمی توان در صدور بیمه نامه های باربری بر اساس شنیده ها عمل کرد، بلکه باید دستورالعمل های صادره و نرخ های فنی دراین بخش کاملا رعایت شود.
وی با اشاره به این که صدور بیمه نامه باربری بسیار پرزحمت است و نمایندگان به دلایل مختلف نسبت به کشف بازارهای جدید در این حوزه علاقه ای ندارند، اظهار کرد: بازارهای بکر در این رشته فراوان است که نمونه اخیر آن، امکان صدور پوشش P&I برای شناورهای خارجی است.
وی همچنین با استقبال از برگزاری جشنواره های موردی و مشترک برای تسهیل شرایط صدور و یا تشویق نمایندگان به فعالیت در این رشته، خاطرنشان کرد: برخی محدودیت های ایجاد شده در صدور، بر اساس تجربه کسب شده از تسهیل بی اندازه در این حوزه طی سال های قبل است، به طوری که زیان های آن همچنان به شرکت تحمیل می شود.
شرفی در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر این که فرانشیزها و کلوزهای محدود کننده در بیمه های باربری و کشتی، موجب از دست رفتن پرتفو شده است، تاکید کرد: شرکت علاقه ای به از دست دادن پرتفو ندارد، اما بدون شک صدور بیمه نامه همراه با زیان نیز مطلوب هیچ بنگاه اقتصادی نیست، بنابراین در چنین مواردی می توان مذاکره با مشتری را در دستور کار قرار داد.
مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای شرکت بیمه رازی از تمرکز بیمه مرکزی بر بررسی بیمه نامه های باربری به ویژه در سرمایه های کلان نیز خبر داد و گفت: در چنین شرایطی، یک شرکت بیمه نمی تواند بیمه نامه را بدون توجه به همه جوانب آن صادر کرده و تنها به حق بیمه آن توجه کند.
شرفی به موضوع عدم سوددهی صدور بیمه نامه برای شناورهای کوچک غیر کنوانسیونی نیز اشاره کرد و با تاکید بر این که نمی توان در حوزه های دارای ریسک بالقوه بالا و زیان ده وارد شد، ادامه داد: بیمه های صادراتی نیز در کلوزهای خاص با شرایط ویژه صادر می شوند، اما صدور بیمه نامه باربری به مطالعه دقیق همه پارامترها نیاز دارد.
وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی تعیین نرخ حق بیمه باربری در این شرکت گفت: امسال 14 هزار نرخ در سیستم فروش نمایندگان تعریف شده و بر روی مبالغ پایه تا 20 درصد تخفیف اعمال شده است؛ ضمن اینکه کلیه تخفیفات دستورالعمل ها و سایر تخفیفات مقطعی ، متناسب با پرتفوی دریافتی نیز قابلیت مذاکره و اعمال دارد.
شرفی بیمه باربری را یکی از قدیمی ترین و در عین حال مستحکم ترین رشته های بیمه ای خواند و با بیان این که دستورالعمل های مرتبط با این رشته را نمی توان پیوسته به روز رسانی کرد، ادامه داد: صدور برخی بیمه نامه ها به دریافت مجوزهای خاص از نهاد ناظر نیاز دارد، در حالی که شاید آورده چندانی هم برای شرکت نداشته باشد.
مدیر بیمه های باربری، کشتی و هواپیمای شرکت بیمه رازی همچنین از تفویض بیش از 80 درصد حدود اختیارات این مدیریت به شعب به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای توسعه فروش بیمه های باربری یاد کرد و گفت: از 14 هزار قلم کالایی که امکان صدور بیمه نامه برای آنها وجود دارد، برای کمتر از 20 قلم کالا محدودیت اعمال شده است که این اقدام هم در راستای کنترل ریسک شرکت است، بنابراین فضای کافی برای فعالیت نمایندگان در این رشته وجود دارد.
در پایان این نشست، تندیس پاسخگویی بیمه رازی توسط دکتر ناصرالدین اسلامی فرد مدیر روابط عمومی و بین الملل بیمه رازی به وی اهدا شد.
گفتنی است «سه شنبه های پاسخگویی» از ابتدای سال 1400 توسط روابط عمومی بیمه رازی برگزار شده و در این مدت مدیر عامل ، معاونین و مدیران ارشد این شرکت در برنامه زنده به سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان و شبکه فروش پاسخ داده اند.
حمایت بانک توسعه تعاون از تعاونی ها در ارتقای این بخش بسیار موثر است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جشنواره تعاونی های برتر نقش بانک توسعه تعاون را در ارتقای سطح فعالیت تعاونی ها مهم ارزیابی نمود.
حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شانزدهمین جشنواره تعاونی های برتر در سالن همایش های تلاش اظهار داشت: تعاون مبنایی دینی، عقلی و عرفی دارد و هم افزایی عقلی، مالی و فکری از طریق تعاون امکان پذیر است. وی افزود: جایگاه تعاون در اسناد راهبردی نظام بسیار متعالی ترسیم شده است و تعاون نقشی مهم در تحقق سیاست های اصلی اقتصاد مقاومتی اعم از مردمی بودن، عدالت محوری، دانش بنیان بودن، درون زا بودن و برون گرا بودن دارد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش بانک توسعه تعاون را در ارتقای سطح فعالیت تعاونیها بسیار مهم دانست و افزود: چنانچه بخش تعاون در مسیر تعالی قرار گیرد و به اهداف راهبردی خود نزدیک شود، علاوه بر بانک توسعه تعاون، سایر بانکها نیز تعاون را در اولویت خود قرار خواهند داد و شکوفایی بخش بیش از پیش محقق خواهد گردید. عبدالملکی به دو عامل مهم مقررات زدایی و مبارزه با فساد به عنوان دو امر مهم در پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی اشاره نمود و گفت: تسهیل گری در فعالیت اقتصادی از طریق این دو عامل امکان پذیر است و شفافیت و گسترش دولت الکترونیک نیز در این مسیر بسیار مهم هستند. وی قرار گرفتن تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب یک وزارتخانه را فرصتی برای هر یک از این سه بخش عنوان نمود و گفت: هم افزایی و دستاوردهای مطلوبی از همکاری این سه بخش قابل دستیابی است و هدف این است دولت سیزدهم سکوی پرتاب تعاون به سوی جایگاههای متعالی تر باشد. در این مراسم که با حضور مقامات بخش تعاون و تعاونگران همراه بود، حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در این جلسه عملکرد بانک طی ده سال گذشته و پیشرفت های ملموس بانک در شاخص های عملکردی طی پنج سال اخیر را مورد تحلیل قرار داد و در ادامه با تبیین اهداف این بانک در سال جاری گفت: پرداخت 250 هزار میلیارد ریال تسهیلات با اولویت اعطای هفتاد درصد تسهیلات به تعاونیها در سال 1400 هدفگذاری شده است که 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با شش درصد یارانه سود در راستای توسعه کارآفرینی و حمایت از تعاونیهای برتر، 23800 میلیارد ریال برای تسهیلات حمایتی قرض الحسنه به مشاغل خانگی، ازدواج جوانان و مددجویان نهادهای حمایتی، 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات بلند مدت در راستای حمایت مالی از کسب و کارهای کوچک و متوسط، 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات خرید کالای ایرانی با هدف تقویت تقاضای کالاهای تولید داخل در نظر گرفته شده است. وی به پرداخت 753 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون طی ده سال فعالیت اشاره نمود و گفت: 61 درصد تسهیلات پرداختی طی سه سال اخیر صورت پذیرفته است. مهدیان بسته رونق تعاون با اعطای تسهیلات با ترجیحی به سه گروه تعاونی های تولیدی، تعاونی های غیر تولیدی (مصرفی و سایر تعاونی ها) و اعضا و مشتریان تعاونی های مصرف و تولید و نیز طرح حاتم به عنوان حامی تعاونی های تولید، مصرف و خدمات جهت خرید اقلام، کالاهای سرمایه ای و ماشین آلات و ادوات مورد نیاز را از مهمترین محصولات اعتباری بانک ویژه هفته تعاون یاد کرد. در شانزدهم جشنواره تعاونی های برتر که با حضور محمد کبیری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون، عباس نجفی، امیر هوشنگ عصارزاده و محمد جعفر ایرانی اعضای هیات مدیره این بانک و محمد عبدالهی رییس اتاق تعاون ایران نیز همراه بود، 268 طرح تعاونی به ارزش 33 هزار میلیارد ریال و با ایجاد بیش از هفت هزار فرصت شغلی مستقیم در سراسر کشور به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح گردید و از پنج تعاونی برتر در سطح ملی با حضور وزیر و از تعاونیهای برتر استانی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با استانها تقدیر و قدردانی شد.
به معرفی شدگان مشاغل خانگی :
بانک توسعه تعاون 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می کند
بانک توسعه تعاون 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات به معرفی شدگان مشاغل خانگی در سال جاری پرداخت می کند.
حجت اله مهدیان ،مدیر عامل بانک توسعه تعاون ضمن تبریک مناسبت هفته تعاون از برنامه پرداخت 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات به معرفی شدگان مشاغل خانگی در سال جاری خبر داد و گفت: این بانک به عنوان عامل اجرای سیاستهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشغول به ارائه خدمات تخصصی و عمومی است و پرداخت 10 هزار میلیارد ریال به معرفی شدگان مشاغل خانگی از مهمترین برنامههای بانک در سال جاری است.
وی با اشاره به ظرفیت های مهم بخش تعاون در کمک به افزایش تولید ناخالص داخلی و سطح اشتغال کشور گفت: مردمی بودن ، فساد گریزی و امکان حمایت بخش های مختلف اقتصادی در قالب تعاون میتواند به عنوان مشخصه های تعاون مطرح باشد و در صورت توجه و باور بیشتر به این بخش، می توان به تحقق سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد ملی در آینده ای نزدیک امیدوار بود.
مهدیان در ادامه به فرصت پیش آمده برای بخش تعاون در دوره جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره نمود و گفت: دکتر عبدالملکی با شناخت و تسلط کافی برشاخه های گوناگون اقتصاد و باور به قابلیت های تعاون، برنامه های راهبردی و عملیاتی برای توانمندسازی تعاونگران در نظر دارند و تقویت بانک توسعه تعاون نیز به عنوان یکی از مهمترین رویکردهای ایشان مطرح گردیده است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون با بیان حضور بیش از 95 هزار تعاونی فعال با حدود بیش از یک میلیون و هفتصد هزار نفر شاغل در بخش تعاون گفت: همواره اختصاص سهم 70 درصدی سبد تسهیلات بانک به بخش تعاون مد نظر ارکان ستادی و اجرایی بانک بوده است و حدود 50 درصد منابع بانک نیز به آورده تعاونی ها تعلق دارد.
وی با بیان التزام کامل کارکنان بانک به اجرای قانون بانکداری اسلامی گفت: 80 درصد تامین مالی اقتصاد کشور توسط بانکها صورت می پذیرد و این قانون طی 38 سال گذشته اجرایی شده و به نظر میرسد دستگاههای مسئول در دولت و مجلس شورای اسلامی تلاش برای بهبود و اثربخشی قانون با ارائه موارد اصلاحی در نظر دارند و مسلما تصویب و ابلاغ قانون جدید می تواند باعث ترسیم مسیری بهتر برای ارائه خدمات بهینه بانکی به آحاد جامعه گردد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.