شماره: 1729 / ۱۴۰۰ هفدهم شهريور
تعداد بازدید : 0
دلایل گران شدن خودرو در کشور چیست؟
فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عرضه خودروسازان نسبت به گذشته کاهش یافته است که اکنون شاهد گرانی در بازار خودرو هستیم؟، گفت: قیمت خودرو در بازار آزاد بر اساس نوسانات نرخ ارز تغییر میکند. اکنون با توجه به ثبات در نرخ ارز قیمت خودرو نیز باید ثابت شود.
این مقام مسئول بیان کرد: مدتی بود که قیمت خودرو ثابت شده بود اما به محض اینکه تغییرات در نرخ ارز شروع شد، انتشار برخی اخبار انتظارات تورمی را شکل داد، یعنی برخی شایعه میکنند که ارز گران میشود و همین امر باعث ایجاد تورم میشود.
مدیر عامل ایران خودرو افزود: این انتظارات تورمی، محصولات را درگیر میکند و باعث میشود شاهد افزایش قیمت باشیم. در هفتهای که بازار تعطیل بود، هیچ معاملاتی شکل نگرفته بود، اما شاهد قیمتهای نجومی در بازار بودیم که تمام آنها به همین دلیل بود.
مقیمی با بیان اینکه اکنون روزانه بیش از 2 هزار دستگاه خودرو تولید می شود، گفت: برخی ادعا دارند خودروسازان عرضه خودرو را کاهش داده اند، در صورتی که در این گروه صنعتی حتی در ایام تعطیلات عرضه داشته ایم؛ و نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 25 درصدی بوده ایم.
این مقام مسئول گفت: مشکلات مربوط به تامین قطعات برای خودروسازان همیشه وجود دارد، اما این نکته مهم است که با وجود مشکلات خودروسازان تولید را متوقف نمی کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
شرایط فروش وانت کارا و کاپرا 2
ویژه شهریور ماه اعلام شد
شرکت بهمن موتور با هدف افزایش عرضه خودرو برای متقاضیان خودرو کار از امروز(چهارشنبه، 17 شهریورماه) به مدت ده روز دو محصول خود را به فروش می رساند.
این گروه خودروسازی با هدف افزایش عرضه خودرو به متقاضیان از ساعت 9 صبح فردا و به مدت ده روز فروش فوری دو محصول خود شامل وانت کارا تک کابین و دو کابین و کاپرا 2 را آغاز می کند.
گفتنی است وانت کارا به صورت پیش فروش، نقدی و اعتباری و کاپرا 2 نیز به صورت نقدی و اعتباری به فروش می رسد که تا شنبه ساعت 16 بیست و هفتم شهریور ماه یا تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد و متقاضیان می توانند با توجه به نیاز خود نسبت به خرید اقدام کنند.
در فروش اعتباری، هر دو خودرو وانت کارا و کاپرا 2 دارای یک سال بیمه بدنه می باشند.
هدف جلوگیری از ثبت نام واسطه ها و افزایش امکان ثبت نام برای مصرف کننده نهایی خودرو، شرکت بهمن موتور فیلترهایی را مطابق شرط های مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه قرار داده است که در صورت ثبت نام مغایر با آن، ثبت نام مشتری از سوی شرکت بهمن موتور یکطرفه ابطال و وجه آنها مسترد خواهد شد.
در طرح مذکور، وانت کارا مورد نظر به سیستم تهویه مطبوع، کیسه هوای ایمنی (سرنشین+راننده ) و سیستم رادیو پخش USBمجهز می باشد. ضمن اینکه طراحی صندلی و سقف کاذب و افزوده شدن قفل مرکزی از دیگر تغییرات این خودرو محسوب می شود.
همچنین سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل با قابلیت کنترل الکتریکی درگیری دیفرانسیل جلو، سیستم راهیاب با نقشه کامل ایران، دوربین عقب، کنترل سیستم مالتی مدیا از طریق فرمان و کیسه هوای ایمنی (سرنشین +راننده) از مشخصات این وانت کاپرا به شمار می آید.
قابل ذکر است متقاضیان خودرو می توانند برای استفاده از شرایط فروش صرفاً به صورت اینترنتی و از طریق آدرس www.bahman.ir اقدام نمایند.
سهم 53 درصدی ایران خودرو
در بازار خودروهای سواری
گروه صنعتی ایران خودرو علاوه بر تثبیت جایگاه خود به عنوان خودروساز اول کشور و کسب سهم 53 درصدی در بازار خودروی سواری، توانسته تعداد خودروهای تحویلی به مشتریان را در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش دهد.
براساس گزارش عملکرد پنج ماهه امسال گروه صنعتی ایران خودرو، میانگین تحویل روزانه محصولات ایران خودرو 1800 دستگاه بوده که با وجود تعطیلات تابستانی و کرونا، این عدد در برخی روزها به بالغ بر سه هزار دستگاه نیز رسیده است.
برمبنای این گزارش، گروه صنعتی ایران خودرو، در پنج ماهه امسال 186 هزار و 677 دستگاه خودروی سواری به تولید رسانده است.
این خودروساز بزرگ کشور، با اتخاذ رویکرد افزایش سهم برند خود در محصولات تولیدی، درصدد است تا ضمن ارتقای کیفیت محصولات، نسبت به تنوع بخشی به آن و تولید با برند ملی اقدام کند. محصول دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک از جمله محصولات پرطرفدار و خوش نام ایران خودرو به شمار می رود که توانسته عنوان تنها دارنده پنج ستاره کیفیت در میان خودروهای ساخت داخل را نیز کسب کند.
همچنین، تولید «تارا» که به تازگی وارد بازار شده از جمله اقدامات مهم این خودروساز در توسعه محصول به شمار می رود. تارا اتوماتیک به همراه سایر محصولات بهبود یافته نیز به زودی به سبد محصولات این شرکت اضافه خواهد شد.
کراس اوور ایران خودرو که نخستین کراس اوور تولید داخل با سطح بالای داخلی سازی است نیز، در حال طی کردن مراحل طراحی بوده و پس از رونمایی، پایان سال آینده به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.
تولید فورد ماوریک به طور رسمی آغاز می شود
فروش فورد ماوریک در نمایندگی های نمایندگی در پاییز به طور رسمی آغاز می شود.
یک نگاه سریع به تقویم به ما می گوید که چند هفته دیگر باقی مانده است و به نظر می رسد فورد آماده خواهد بود. تولید ماوریک در کارخانه مونتاژ فورد در هرموسیلو، مکزیک در حال انجام است و کارخانه این برنامه را با یک مراسم کوچک افتتاح کرد.
جالب اینجاست که اخبار و عکس ها مستقیماً از طرف فورد به دست ما نمی رسند. تصاویر در انجمن های ماوریک تراک کلاب به اشتراک گذاشته می شود. با توجه به پست انجمن، اعتقاد بر این است که این اولین وانت تولیدی خارج از خط است و یک مدل هیبریدی 40 مایل بر مگاپیکسل نیست. این یک لاریات پیشرفته با چهار سیلندر 2.0 لیتری اکوبوست است و با توجه به چرخ های مشکی و برچسب FX4 Off-، دارای سیستم چهار چرخ محرک نیز می باشد.فورد در مورد تولید ماوریک اعلام رسمی نکرده است، اما مدیرعامل فورد، جیم فارلی، اعلام کرد که تا 23 آگوست 100 هزار رزرو برای کامیون کامپکت دریافت شده است. بخش عمده ای از این رزروها از تگزاس، کالیفرنیا و فلوریدا و به طور خاص، از مناطق شهری مانند لس آنجلس است. برنامه فورد این است که خریداران کامیون غیر سنتی را با ماوریک هدف قرار دهد و فروش هایی را که ممکن است به خودروهای جمع و جور، هاچ بک یا وسایل نقلیه دست دوم برسد، به دست آورد.با شروع تولید، جالب خواهد بود که ببینیم چه تعداد از این رزروها به فروش واقعی می رسند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
امسال چه خودرو هایی مشمول مالیات هستند؟
بر اساس قانون بودجه امسال، خودروهایی که قیمت آنها بالای یک میلیارد تومان باشد، مشمول پرداخت مالیات هستند.عبدالرضا ارسطو، کارشناس اقتصادی، با اشاره به اخذ مالیات از خودروهای لوکس، اظهار داشت: مالیات بر خودروهای لوکس، نخستینبار در قانون بودجه سال 1399 مصوب شد. نمایندگان مجلس تصویب کردند که خودروهای بالای 700 میلیون تومان به میزان 0.2 درصد ارزش آنها مشمول مالیات شوند.
او افزود: این مالیات در سال 99 هیچگونه وصولی نداشت. بر اساس بررسیهای ما دولت حتی آییننامه اجرایی آن را در سال 99 ابلاغ و تصویب نکرده است. در قانون بودجه 1400، نمایندگان مجلس با تکمیل و تغییر مالیات بر خودروهای لوکس، آن را دوباره مصوب کردند.
این کارشناس اقتصادی با اشاره به نرخ اخذ این مالیات، بیان کرد: این قانون به صورت پلکانی برای خودروهای بالای یک میلیارد تومان تصویب شد. به این صورت که خودروهای بین 1 تا 1.5 میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان، یک درصد و خودورها تا 3 میلیارد تومان، 2 درصد و خودروهای بالای 4.5 میلیارد تومان با نرخ 4 درصد مشمول مالیات میشوند. این نوع مالیات در طبقهبندی نظام مالیاتی، ذیل مالیات بر دارایی و ثروت قرار میگیرد و با مالیات بر درآمد، تفاوتهایی دارد.
ارسطو، ادامه داد: در مالیات بر خودروهای لوکس، تنها مالکیت خودرو بدون توجه به اینکه میزان آلاینده بودن آن چقدر است و بدون توجه به حجم موتور، با در نظر گرفتن معیار قیمت، مشمول مالیات شده است. در قانون بودجه امسال حدود 6 هزار و 600 میلیارد تومان از این محل درآمد مالیاتی، پیشبینی شده است. دولت مکلف بوده است که تا انتهای خرداد، آییننامه اجرایی آن را تصویب کند، اما تاکنون خبری از تصویب آن نیست. بر اساس گزارش درآمدهای مالیاتی، سه ماهه ابتدای امسال نیز رقمی از این محل، وصول نشده است.
ارسطو با اشاره به نقدهایی که به این قانون وارد است، تصریح کرد: درباره این مالیات، اختلاف نظرهایی میان کارشناسان و فعالان بازار وجود دارد. یکی از اختلافات، این است که تعریف ما از خودروی لوکس چه میتواند باشد؟
او افزود: در قانون بودجه امسال و سال گذشته، خودروهای بالای یک میلیارد و 700 میلیون تومان لوکس قلمداد شدهاند. در حالی که در کشورهای دنیا خودروهایی با شاخص و نشانهایی خاص، خودروی لوکس معرفی و مشمول مالیاتهای مضاعف شدهاند. البته تقریبا در بسیاری از کشورهای دنیا مالکیت خودرو به صورت دورهای و سالانه مشمول مالیات میشود، اما از آن به عنوان ابزاری جهت تنظیمگری بازار و محیط زیست استفاده کردند.این کارشناس اقتصادی، تأکید کرد: در کشور ما نیز در گذشته، در قانون مالیات بر ارزش افزوده، چند الگوی مالیات بر خودرو داشتیم. البته ارقامی که خودروها را مشمول میکرد، بسیار پایینتر از قانون بودجه فعلی بود؛ مانند مالیات شمارهگذاری، مالیات نقل و انتقال و مالیات بر ارزش افزوده خودرو که مبالغ وصولی خوبی نیز داشتهاند.
او افزود: شاخص دقیقی درباره تعداد خودروهایی که مشمول این قانون میشوند، وجود ندارد. بر اساس گزارشهای ما حدود 40 درصد مردم از خودرو استفاده نمیکنند. بنابر این، شاید کمتر از 5 درصد جامعه خودروی بالای یک میلیارد تومان نیز نداشته باشند. این قانون میتواند تا حدی کسری بودجه دولت را جبران کند. ما هر کاری کنیم که از راههای مالیاتی تا حدودی این کسری بودجه را کنترل کنیم، بهطور مسلم میتوانیم از تبعات بعدی کسری بودجه، از جمله تورم، جلوگیری کنیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مصوبه اخیر شورای رقابت؛ به ضرر خودروسازان، به نفع دلالان
تعداد بازدید : 2
سیگنال توقف طرحهای « پیشفروش» خودرو
شورای رقابت اعلام کرده اگر در آینده تورم شامل حال خودروهای پیشفروش شدهای که 50درصد مبلغ آنها توسط مشتری پرداخت شده است، شود، این تورم تنها برای 50 درصد باقیمانده محاسبه خواهد شد نه کل قیمت خودرو.
با وجود آنکه تنها یک هفته از وعده وزیر صمت مبنیبر رسیدن تیراژ تولید خودرو در ایران به سالانه 3میلیون دستگاه تا سال 1404 میگذرد، باز هم یک طرح جدید در حوزه خودرو به تصویب رسیده است که میتواند وضعیت را پیچیدهتر کند. بر این اساس، شورای رقابت اعلام کرده اگر در آینده تورم شامل حال خودروهای پیشفروششدهای که 50درصد مبلغ آنها توسط مشتری پرداخت شده است، شود، این تورم تنها برای 50 درصد باقیمانده محاسبه خواهد شد نه کل قیمت خودرو. به نظر می رسد این طرح میتواند زیان خودروسازان را در شرایط فعلی افزایش دهد و به همین دلیل، شاید خودروسازان عطای پیشفروش خودرو را به لقایش ببخشند. اما این مصوبه چه جزئیات و چه تبعات دیگری خواهد داشت؟
طی روزهای گذشته، شورای رقابت (احتمالا بهدلیل شکایت خریداران و ثبتنامکنندگان در طرحهای پیشفروش)، یک مصوبه جدید را به تصویب رساند که بر اساس آن، اگر در آینده تورم شامل حال خودروهای پیشفروشی که 50درصد مبلغ آنها توسط مشتری پرداخت شده، شود، این تورم تنها برای 50 باقیمانده محاسبه میشود نه کل قیمت خودرو.
البته رضا شیوا، رئیس شورای رقابت این را هم گفته بود که خودروسازان دیگر نمیتوانند محصولی را که قیمت آن مشخص نیست، پیشفروش کنند. بهگفته وی، در ششم شهریور امسال، شورای رقابت ابلاغیهای منتشر کرد مبنیبر اینکه اگر خودروسازی بخواهد پیشفروش داشته باشد، باید قیمت خودرو مشخص شود. اما این مصوبه چه تبعاتی به دنبال خواهد داشت؟
افزایش زیان تولید و احتمال توقف طرحهای پیشفروش
پیش از هر چیز بهنظر میرسد این مصوبه، افزایش زیان خودروسازان را به دنبال خواهد داشت و مسیر تامین نقدینگی آنها را محدود میکند، زیرا آنها نمیتوانند محصولات پیشفروششده را مطابق قیمت روز تحویل دهند. درواقع این مصوبه فروش قسطی خودرو را دچار چالش خواهد کرد، نخست آنکه به احتمال زیاد سبب کاهش پیشفروش خواهد شد و دوم اینکه پای سوداگران را به بازار طرحهای پیشفروش خودرو، بیشاز پیش باز میکند.
این در حالی است که با اجرای این مصوبه حتی احتمال توقف کامل طرحهای پیشفروش خودرو هم نمیتواند دور از انتظار باشد. پدرام فرهادی، کارشناس حوزه خودرو در این مورد به روزنامه «دنیایخودرو» گفت: «با اجرای این طرح، فقط فشار مالی از دوش مصرفکننده، بر دوش خودروساز میافتد، چراکه هم خودروساز، هم واسطه و هم مصرفکننده نهایی میدانند که نرخ تورم احتمالا تا چند سال آینده در کشور دو رقمی خواهد بود. به همین دلیل، خودروساز از تولید هر دستگاه خودرو ضرر میکند، ممکن است قیمت برای مصرفکننده نهایی فرقی نکند اما برای واسطه، این موضوع قطعا سودآور خواهد بود.»او ادامه داد: «در واقع، نفس اجرای این طرح میتواند به دلالان و واسطه گران چراغ سبزی نشان بدهد مبنیبر اینکه میتوانند با هر میزان سرمایه اولیه، وارد طولانیمدتترین شکل قرارداد پیشخرید خودرو شوند و به این ترتیب، از مابهالتفاوت قیمتی که ایجاد میشود، در حاشیه بازار بیشترین سود را ببرند. به این ترتیب، ظاهرا نهادهای ذیربط در حوزه خودرو به جای حل مشکل، صرفا آن را از یک بخش به بخش دیگر زنجیره (تولید تا مصرف) انتقال داده و در واقع، مشکل را حل نکردهاند.
شورای رقابت یک قدم عقب نشینی کرد
این اما در حالی است که کمی پس از اوجگیری انتقادها، شورای رقابت مصوبه خود را کمی تعدیل کرد یا دستکم، خود را موظف به ارائه توضیحاتی دانست که از آن، تعبیر به عقبنشینی شد. بر این اساس، رئیس شورای رقابت درباره مصوبه اخیر این شورا که در آن خریداران در بخشی از قیمت خودرو سهیم خواهند بود، گفت: «در این مصوبه دغدغه جدی خریداران خودرو را مورد بررسی قرار دادیم و درنهایت تصمیم گرفتیم مصرفکننده باتوجه به پیشپرداختی که در ازای خرید خودرو به شرکتهای خودروسازی میپردازد، در قیمت تمامشده خودرو سهیم باشد.»
او ادامه داد: «این مصوبه از تاریخ ابلاغ آن قابل اجراست و شامل گذشته نمیشود. البته سود مشارکتی که شرکتهای خودروسازی به مصرفکنندگان پرداخت میکردند در چارچوب تصمیمگیری خود خودروساز است، به نحوی که شاید برخی خودروسازان برای تشویق خرید سودی را برای خریداران در نظر بگیرند اما سوال این است اگر کسی سود مشارکت دریافت کند این مصوبه شاملش میشود یا خیر. باید بگویم شورا برای تمام کسانی که پیشخرید میکنند، این مصوبه را اجرایی میکند.»
شاهد از غیب رسید؟
اما ظاهرا پیشبینیها در مورد توقف اجرای طرحهای پیشفروش (حالا چه به دلیل مصوبه اخیر شورای رقابت و چه به دلایل دیگر)، پربیراه هم نبودهاند. ماجرا از این قرار است که تعهدات معوق خودروسازان، موجب شده سرعت اجرای طرحهای فروش فوقالعاده به شدت کاهش پیدا کند، تا آنجا که در مردادماه امسال، تنها یک طرح فروش فوق العاده برگزار شد.
بر اساس مقررات وزارت صمت، شرکتهای خودروساز بر اساس مازاد بر تعهدات خود میتوانند اقدام به برگزاری فروش فوقالعاده کنند، به این معنا که چنانچه تعهدات معوق افزایش یابد و شرکتهای خودروساز قادر به تحویل خودروهای پیشفروششده نباشند، آنگاه بنابر مقررات جاری به طور اتوماتیک اجازه اجرای طرح فروش فوقالعاده تا زمان بهروزرسانی تعهدات معوق از آنها سلب میشود. این در حالی است که انباشت خودروهای ناقص در پارکینگها و انبارهای خودروسازان هم میتواند نشانهای باشد از اینکه خودروسازان فعلا با کاهش توان تولید (احتمالا به دلیل نقص قطعه) روبهرو هستند. به این ترتیب، اجرای مصوبه اخیر شورای رقابت میتواند شوک دیگری به خودروسازان وارد کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
برای نخستین بار در تاریخ صنعتخودرو و همزمان با دوازده سال صدرنشینی
«رتبه یک» خدمات پس از فروش صنعت خودروی کشور به ایرانخودرو رسید
طبق جدیدترین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت ایساکو برای دوازدهمین سال متوالی صدرنشین حوزه خدمات پس از فروش صنعت خودروی کشور شد و با کسب امتیاز 85.3 برای نخستین بار، «رتبه یک» این حوزه را در هفت مدل از محصولات ایرانخودرو به خود اختصاص داد.
به گزارش ایکوپرس- شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو، در دوازه سال گذشته همواره توانسته در بین شرکتهای ارایه دهنده خدمات پس از فروش صنعت خودرو، با کسب بالاترین امتیاز، عنوان برترین شرکت کشور را به خود اختصاص دهد، اما در سال جاری ﺑﺮ اﺳﺎس آخرین بازنگری دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﺷﺮاﯾﻂ و ﺿﻮاﺑﻂ ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺲ از ﻓﺮوش، با جهشی چشمگیر در شاخص رضایت مشتریان موفق شد، علاوه بر کسب «مقام اول»، «رتبه یک» این حوزه را نیز به کارنامه افتخارات گروه صنعتی ایرانخودرو بیفزاید.
به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو (ایساکو)، از منظر سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای کسب «رتبه یک» دریافت امتیازی بین 85 تا 100 در شاخص کل ارزیابی، شرط لازم است و شرکت ایساکو در حالی که طی یازده سال اخیر همواره با کسب امتیازهایی بین 70 تا 83.9، بالاترین امتیاز را بین سایر خودروسازان کشور به دست آورده بود، امسال با کسب امتیاز 85.3 به عنوان اولین و تنها شرکت حوزه خدمات پس از فروش صنعت خودروی کشور به جایگاه «رتبه یک» وارد شد و جایگاه خود را به عنوان برترین شرکت کشور در تمام ادوار ارزیابی بازنگری چهارم این حوزه برای دوازدهمین سال متوالی تثبیت کرد.
در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد این نکته لحاظ شده که اﯾﺴﺎﮐﻮ ﺑﺮ اﺳﺎس دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ ﺷﺮاﯾﻂ و ﺿﻮاﺑﻂ ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺲ از ﻓﺮوش در اﻣﺘﯿﺎز «ﺷﺎﺧﺺ ﮐﻞ»، «ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮد» و «ﮐﺴﺐ ﺣﺪ ﻧﺼﺎب 75 درصد اﻣﺘﯿﺎز ﺿﺮﯾﺐ ﺧﺪﻣﺖ» در ﺣﻮزه ﺧﺪﻣﺎترﺳﺎﻧﯽ ﺑﻪ هفت محصول ایران خودرو رﺗﺒﻪ یک شده و در سایر تولیدات نیز مقام اول را به دست آورده است.
مدیر عامل ایساکو در این باره گفت: در دو سال اخیر به دلیل مشکلات ناشی از تحریمهای ظالمانه و شیوع ویروس کرونا، از بحرانیترین سالهای صنعت کشور بوده است، اما ایساکو همچنان با هدف قرار دادن افزایش رضایت مشتریان و تلاش چند برابری با استفاده از فناوری روز و بهرهمندی از سامانههایی همچون اصالت قطعه و اپلیکیشن ایساکو همچنان در مسیر موفقیت به راه خود ادامه داد؛ همچنین به روزرسانی و افزایش امکانات ارایه خدمات مکان محور و استقبال پیش از پیش هموطنان از این خدمات، پروژههای نگهداری نظام موفقیت پایدار، داخلیسازی قطعات خودرو، خودکفایی در تولید ابزار مخصوص و … باعث بهبود روزافزون ارایه خدمات ایساکو به هموطنان شد.
مهدی مونسان افزود: با شیوع ویروس کرونا شرایط اقتصادی نمایندگیهای خدمات پس از فروش ایرانخودرو نیز به تبعیت از سایر بخشهای صنعت و تولید کشور تحت فشار قرار گرفت و موانع زیادی در مسیر ارایه خدمات ایجاد شد، اما این مجموعه با وجود این مشکلات، همچنان توانست در تمام شاخصهای ارزیابی، رشد چشمگیری را شاهد باشد.
وی این موفقیت را حاصل حمایتهای مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، برنامهریزیهای دقیق ایساکو و کوشش کارکنان و کارگران مجموعه و تلاش مضاعف نمایندگیهای مجاز دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم همچنان کیفیت ارایه خدمات را به شکل مستمر بهبود بخشیم و همواره در مسیر افزایش رضایت مشتریان گام برداریم.
فروش نوبت تعویض پلاک خودرو امکان پذیر نیست
رئیس مرکز شمارهگذاری پلیس راهور ناجا با اشاره به بازار سیاه و آگهیهای تبلیغاتی برای نوبتدهی اینترنتی تعویض پلاک خودرو ، گفت: در سامانه نوبت دهی امکان فروش نوبت به هیچ وجه وجود ندارد.سرهنگ علی محمدی با بیان اینکه دریافت خدمات مربوط به شماره گذاری و تعویض پلاک صرفا از طریق دریافت نوبت اینترنتی امکانپذیر است و تمام ظرفیت هر روز توسط سامانه واگذار میشود، اظهار کرد: در تهران و چند کلانشهر مشکل نوبتدهی وجود دارد و علت آن نیز این است که مراکز تعویض پلاک برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا با 50 درصد ظرفیت خدمات ارائه میکنند اما در یک سوم استانها مانند همدان، مرکزی، آذربایجان شرقی و.. برای همین امروز هم میتوانند نوبت بگیرند.
به گفته وی، ظرفیتهای جدید نوبت شمارهگذاری در شهر تهران هر روز ساعت 8 صبح اعلام میشود و متقاضیان میتوانند با مراجعه به سایت نوبتدهی برای هفت روز بعد از آن تاریخ نوبت شمارهگذاری و تعویض پلاک خود را دریافت کنند.وی گفت: در تقسیم ستاد ملی مقابله با کرونا مراکز شمارهگذاری خودرو جزو مشاغل گروه 2 قرار گرفته بود و در شرایط قرمز باید تعطیل میشد، اما با پیگیریها و تمهیداتی که صورت گرفت توانستیم از ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز فعالیت مراکز را دریافت کنیم تا بتوانیم از این طریق به مردم خدمات ارائه کنیم.
رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجابا بیان اینکه مراکز تعویض پلاک در پنج ماهه اول سال بیش از 2.5 ماه تعطیل بودهاند و این تجمع و انباشت به دلیل این تعطیلیها است، ادامه داد: در این مدت که به دلیل کرونا مراکز شمارهگذاری خودرو تعطیل شده حدود یک میلیون و 200 هزار تعویض پلاک خودرو انباشته شده است.
وی با اشاره به اینکه روزانه 20 هزار مراجعه کننده به مراکز تعویض پلاک سراسر کشور وجود داشت و در شرایط قرمز کرونایی با احتساب 50 درصد به 10 هزار خودرو خدمات ارائه میشود بیان داشت: برای جبران این انباشت و عقب ماندگی ساعت کاری مراکز افزایش یافته است.
سرهنگ محمدی یکی دیگر از اقداماتی که برای جبران این عقب ماندن انجام شده است را انجام نقل و انتقال خودرو به صورت اینترنتی بیان کرد و افزود: در حال حاضر در دو مرکز میثم و خاوران تهران شرایط نقل و انتقال اینترنتی برای شهروندان تهرانی فراهم شده است و شهروندان میتوانند با مراجعه به سایت راهور 120 و وارد شدن به بخش نقل و انتقال اینترنتی از این خدمات استفاده کنند.
به گفته وی، در روزهای آینده این طرح در اصفهان و خراسان نیز اجرا خواهد شد و طی برنامهریزیهای انجام شده به زودی اجرای این طرح در دیگر استانها نیز عملیاتی خواهد شد.رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای هوشمند سازی پلیس گفت: در حال حاضر با همکاری قوه قضاییه توقیف و رفع توقیف خودرو تحت سامانه رخدادهای انتظامی به صورت یک ساعته انجام میشود.
سرهنگ محمدی در رادیو گفتوگو اظهار کرد: از امروز نیز به هیچ عنوان گواهی احراز سکونت برای نوشمارهها در مراکز تعویض پلاک صادر نمیشود و همه مالکان خودروهای نو شماره باید هنگام تحویل خودرو، مدارکی مبنی بر سکونت اعم از سند ملک یا برگه اجاره نامه را به نمایندگیهای فروش خودروسازان تحویل دهند تا کارگزاران خودروسازان به صورت سیستمی برای ما ارسال کنند و به صورت سیستمی احراز محل سکونت انجام خواهد شد.
رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا در پاسخ به چگونگی واگذاری پلاکهای رند به ماشینهای لوکس گفت: چند سالی است که اصلا پلاکهای رند واگذار نمیشوند و در لیست سیاه قرار گرفتهاند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.