شماره: 1728 / ۱۴۰۰ شانزدهم شهريور
تعداد بازدید : 1
60 هزار کارمند ایران خودرو به خانواده بانک دی پیوستند
همزمان با روز تعاون، با امضای تفاهمنامهای میان «تعاونی خاص ایران خودرو» و بانک دی، 60 هزار عضو این تعاونی به جمع مشتریان بانک دی اضافه شدند.
به گزارش روابط عمومی بانک دی، مهدی پورمهر، سرپرست بازاریابی و توسعه محصول با اعلام این مطلب گفت: در راستای اجرای شعار حمایت از تولید داخلی و مانع زدایی، تفاهمنامهای با تعاونی خاص ایران خودرو برای ارائه خدمات به اعضای این تعاونی به امضا رسید.
وی افزود: درمرحله اول ضمن صدور کارتی با نشان مشترک بانک دی و تعاونی خاص، از این پس کلیه اعضای تعاونی خاص ایران خودرو میتوانند از کلیه خدمات بانک دی استفاده کنند. ضمن اینکه مقرر شد سود مجمع و فروش اوراق سهام اعضای تعاونی از طریق این کارت به حساب آنان واریز شود.
سرپرست بازاریابی و توسعه محصول بانک دی با اشاره به اینکه بر این اساس تعاونی خاص ایران خودرو در نخستین گام آوردهای معادل 55 میلیارد ریال را به حساب بانک دی واریز کرده است گفت: اعضای این تعاونی از این پس میتوانند در سراسر کشور با استفاده از بسترهای الکترونیک و شعب بانک دی در سراسر کشور از کلیه خدمات بانکی بهره برداری کنند.
به گفته پورمهر همچنین 15 دستگاه پوز و یک دستگاه کش لس بانک دی در نمایندگیهای این تعاونی نصب و راه اندازی شده است که در آینده بر اساس تقاضای اعضا میتواند گسترش بیشتری داشته باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
اتوبوس آتروس در مسیر دریافت
پنجمین ستاره کیفی
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل گفت: 210 دستگاه اتوبوس آتروس از ابتدای امسال تولید شده که 140 دستگاه آن تجاری و 105 دستگاه تحویل بهرهبرداران شده است. 70 دستگاه دیگر نیز در حال تجاریسازی برای تحویل در روزهای آینده است.
جواد توسلی مهر با اشاره به تولید مجدد اتوبوس پس از یک دهه و استقبال بازار از اتوبوس آتروس عنوان کرد: در سال گذشته، تعداد 220 دستگاه از این محصول تولید و 203 دستگاه تحویل بهرهبرداران شد.
وی با اشاره به اینکه اتوبوس آتروس در مسیر دریافت پنجمین ستاره کیفی قرار دارد، بخشی از دلایل این امر را تولید این محصول بر اساس استانداردهای روز دانست و بیان کرد: اتوبوس آتروس از استانداردهای 85 گانه روز برخوردار بوده و در تولید آن از ورق های مستحکمی استفاده می شود که تماما داخلی است.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل با بیان اینکه این محصول از موتور 457 بنز و گیربکس اتومات و اکولایو برخوردار است، اظهار کرد: ایران خودرو دیزل در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی و پیشگیری از بروز خطاهای مربوط به رانندگان، پیش از تحویل این محصول، آموزش های لازم در خصوص رانندگی با این اتوبوس را به خریداران ارایه می دهد.
ماسک: سپتامبر فوق العاده ترین ماه
برای تحویل تسلا است
ماسک امیدوار است که به این فشارهای ناشی از تحویل خودروهای تسلا در پایان سه ماهه سوم سال پایان دهد.
این یک اظهار نظر جسورانه از ماسک است، اگرچه او همیشه به خاطر اظهارات جسورانه خود مشهور است.
همچنین می توان فرض کرد که تسلا در سه ماهه آینده خودروهای بیشتری را نسبت به ماه جاری تحویل خواهد داد، به ویژه هنگامی که کارخانه های آن در تگزاس و آلمان افتتاح شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 3
وجود کمبود نقدینگی عامل فروش اقساطی خودرو
فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم در حالی از برنامه ریزی برای تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو در سال آینده و همچنین دستیابی به تولید 3 میلیون دستگاهی در افق 1404 خبر داده که وزیر این وزارتخانه در دولت دوازدهم برای امسال تولید یک میلیون و 250 هزار دستگاه را پیش بینی کرده است. در واقع میزان تولید خودرو کشور در شرایطی قرار است در فاصله زمانی یکساله 350 هزار دستگاه بیشتر تولید کند که بررسی نشان میدهد دولت قبل بخشی از تحقق تولید یک میلیونو 250 هزار دستگاهی را با تکیه بر نقش خصوصی سازان در تولید برآورد کرده که چندان در برنامههای دولت سیزدهم جایی ندارد از سوی دیگر در 5 ماهه نخست امسال خودروسازان بارها از انباشت بیش از 300 هزار دستگاه خودرو در پارکینگها آن هم به دلایل نبود قطعه خبر دادهاند که موضوعی که اگرچه فعالان بازار سعی کردهاند گرانیهای بیضابطه اخیر را به گردن نوسانات نرخ ارز بیندازند اما به اعتقاد کارشناسان عدم توزیع مناسب خودرو که در نتیجه همین انباشت رقم خورده مهمترین عامل در گرانیهای بازار بوده است.
در این رابطه باید توجـــه داشـــت که در خوش بینانهترین حالت ممکن میزان تقاضای خودرو در کشور حدود یک میلیون دستگاه برآورد میشود که از این میزان تنها 600 هزار دستگاه از تقاضا خرید نقدی برخوردارند و بالغ بر 400 هزار دستگاه خودرو با روشهای اقساطی و لیزینگی از سوی سرمایه گذاران این حوزه فروخته میشود بنابراین در صورتیکه این میزان افزایش تولید محقق شود مازاد تولید چالشی است که قطعا گریبان خودروسازان را خواهد گرفت و چارهای جز فروش اقساطی برای شرکتهای تولیدی باقی نخواهد ماند. موضوعی که به گفته تحلیلگران عدم امکان رقابت لیزینگ کاران بازار آزاد با شرکتهای خودروسازی باعث افزایش تقاضای خرید لیزینگ از سوی خودروسازان میشود، بنابراین علاوه بر کاهش تولید افزایش زیان انباشت و کمبود نقدینگی اجتناب ناپذیر خواهد بود.
تقاضای یک میلیون دستگاهی
طبق برنامهریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت قبل، قرار است طی امسال یک میلیون و 250 هزار دستگاه انواع خودرو در کشور به تولید برسد که در صورت تحقق این هدف، رشد 25 درصدی نصیب خودروسازی کشور خواهد شد. از سوی دیگر اما وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم نیز وعده تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو را در سال آینده داده و تازه قرار است تیراژ در سال 1404 به 3میلیون دستگاه برسد.
هرچند رشد تیراژ به خودی خود اتفاق مثبتی برای خودروسازی کشور به شمار میرود و سبب کاهش هزینههای تولید خواهد شد، با این حال گفته میشود تولید برنامهریزی شده تناسبی با تقاضای واقعی موجود در بازار ندارد. طبق تحقیقی که توسط شرکتهای خودروساز بزرگ کشور انجام شده، تقاضای واقعی داخلی برای خودرو نهایتا یک میلیون دستگاه است و مازاد بر آن با مشکل فروش مواجه میشود. با توجه به تقاضای یک میلیون دستگاهی در بازار خودرو داخل، به فرض تحقق برنامه امسال (تولید یک میلیون و 250 هزار دستگاهی، خودروسازی کشور با مازاد تولید 250 هزار دستگاهی مواجه خواهد شد.
همچنین اگر وعده تولید 1.6 میلیون دستگاهی وزارت صمت در سال آینده محقق شود، با فرض ثابت ماندن تقاضا، صنعت خودرو مازاد تولید 600 هزار دستگاهی را به خود خواهد دید. مازادی که بر خلاف تصور برای کاهش قیمت ها در نتیجه عرضه اما چندان تاثیری بر قیمت ها نداشته و به واسطه افزایش فروش اقساطی خودرو باری مالی بیشتری را به خودروساز تحمیل میکند. البته این نگرانی در افق 1404 و تولید 3 میلیون دستگاهی آن هم در شرایطی که به نظر می رسد بازار صادراتی چندان مناسبی در انتظار محصولات از رده خارج خودروسازان نیست احتمالا فاجعه دیگری را در حوزه صنعت خودرو رقم خواهد زد.
انتقال بدهی به مشتری
در رابطه با تاثیر اجرای سند توسعه خودرو در سال جاری و سال آینده و همچنین کاهش قیمتها در چند روز اخیر در پی کاهش نرخ ارز فربد زاوه کارشناس خودرو در گفتوگو با «آرمان ملی» میگوید: باید توجه داشت که قیمت خودرو از نرخ ارز تبعیت نمیکند و برخلاف آنچه برخی از مسئولان تشکلها مطرح میکنند افزایش نرخ ارز تنها انگیزه بیشتری را برای سرمایهگذاران این حوزه ایجاد میکند. وی در ادامه با عنوان اینکه مصرف کننده واقعی از چرخه معاملات خودرو بیرون گذاشته شده است، گفت: تورم خودرو همواره از میزان تورم بخشی کمتر بوده است و این به معنای آن است که افزایش قیمت ها متناسب با میزان تورم صورت گرفته است. زاوه در خصوص سند توسعه وزارت صمت گفت: میزان تقاضای خودرو در کشور سالانه یک میلیون دستگاه برآورد می شود این در حالیست که از این میزان تنها ظرفیت خرید نقدی برای 600 هزار دستگاه فراهم است و بالغ بر 400 هزار دستگاه به صورت لیزینگ و فروش اقساطی از سوی سرمایه گذاران بازار انجام میگیرد.
این کارشناس خودرو گفت: با فرض اینکه در سال آینده تولید خودرو به 1.6 میلیون دستگاه برسد سرمایه موجود در بازار همچنان کفاف همان 600 هزار دستگاه را میدهد بنابراین با احتساب 400 هزار دستگاهی که بازار آزاد اقساط میفروشد حداقل 600 هزار دستگاه باید از طریق لیزینگ خود خودروسازان عرضه شود. وی گفت: البته باید توجه داشت که میزان نرخ سود لیزینگ بازار آزاد بسیار بیشتر از لیزینگ کارخانجات بوده بنابراین قابلیت رقابت نداشته و بخشی قابل ملاحظهای از متقاضیان این بازار نیز به جمع متقاضیان فروش اقساطی خودروسازان اضافه میشوند.زاوه میگوید: با احتساب اینکه حجم فروش اقتساطی سالانه به حدود یک میلیون دستگاه خواهد رسید طبیعتا خودروسازان که هم اکنون با زیان انباشت 75 هزار میلیارد تومانی مواجهاند نمیتوانند منابع لازم را برای این فروش لیزینگی فراهم کنند. بنابراین چارهای جز کاهش میزان تولید نخواهند داشت. وی در خصوص راهکار پیش روی خودروسازان گفت: نخستین اقدام حذف نرخ گذاری دستوری و آزاد سازی قیمتها خواهد بود و پس از آن انتقال زیان انباشت خودروسازان به بانکها و در نهایت انتقال به مشتری بهترین روش خواهد بود تا از این طریق علاوه بر پرداخت بدهی خود امکان بهره گیری از پول غیرتورمزا را نیز داشته باشد تا در بازه زمانی 5 تا 10 ساله با تکرار این روند بتواند مشکلات بدهی و مالی خود را مرتفع سازند.
آنچه مسلم است صنعت خودرو بیش از یک دهه است که تحت تاثیر قیمت گذاری دستوری چالش کمبود نقدینگی و عدم تناسب بین عرضه و تقاضا مواجه است موضوعی که سیاستهای انقباضی و جزیرهای دولت ها بر افزایش آن دامن زده است. بنابراین با توجه به اینکه صادرات خودرو نیز فارغ از مشکلات تنوع محصول و کیفیت در شرایط کنونی که بازارهای کشورهای همسایه نیز با اما و اگرهای زیادی همراه است چندان قابل اطمینان نیست بنابراین برای تحقق سند توسعه خودرو بازارسازی صادراتی و استفاده از فروشهای اقساطی تنها راه پیش روی صنعت خودروی کشور است که باید همگام با سیاستهای کنترل تورمی و نظارت بر بازار صورت گیرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
پیکاپ مرسدس کلاس G به حراج گذاشته شد
مرسدس G کلاس شاسی بلند مورد علاقه افراد مشهور و خوانندگان رپر است، اما با توجه به ساختار بدنه روی قاب و انتخاب های مختلف موتور که می توانید از آن استفاده کنید، در واقع یک خودروی بسیار توانا است.در واقع، در ابتدا به عنوان یک وسیله نقلیه نظامی توسعه داده شد - بسیار دور از وضعیت لوکس و درجه یک فعلی.آنقدر قدرتمند که یک مالک کلاس G در کالیفرنیا تصمیم گرفت آن را به یک وانت تبدیل کند. در حال حاضر، مالک وانت تبدیل شده را در یک حراجی می فروشد و این یک وانت خوب مرسدس بنز است که می توانید آن را خریداری کنید.آنچه در اینجا مشاهده می کنیدG500 نسخه گرند 2005است که برای اولین بار در کالیفرنیا فروخته شد. فروشنده آن را در سال 2014 خریداری کرد و سپس تصمیم گرفت شاسی بلند را برای کارهای پس از فروش به هلند بفرستد و شاسی بلند را به وانت تبدیل کرد. این پروژه در سال 2015 به پایان رسید و دوباره به ایالات متحده ارسال شد.فراتر از نشان جعلی آ ام جی G63، وانت بسیار جذاب به نظر می رسد، هرچند که گاهی اوقات تغییر شکل می دهد، زیرا هر روز یک وانت G کلاس را نمی بینید. سپس بار دیگر، کامیون خاکستریG500 نسخه گرند با برف پاک کن شیشه عقب و باربند همراه است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
ایران خودرو برای واکسیناسیون جامعه کارگری با تمام امکانات به میدان آمده است
فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: با این که ایران خودرو وظیفه ذاتی نداشته، اما با تمام امکانات و پرسنل به میدان آمده و با مساعدت ارزشمند مدیرعامل و همکاری خوب بسیج این شرکت، مرکز واکسیناسیون راه اندازی شده است. این اقدام در راستای افزایش دوبرابری واکسیناسیون در تهران بزرگ است.
سردار سرتیپ پاسدار حسن حسن زاده در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون ساپکو افزود: یکی از ظرفیت ها و قابلیت های خوب نظام جمهوری اسلامی این است که وقتی نیاز است که کمک و اقدامی برای مردم انجام شود همه پای کار می آیند. وی افزایش ظرفیت واکسیناسیون تا دو و نیم برابر در استان تهران را بخشی از رزمایش شهید سلیمانی دانست و گفت: هفته گذشته برای مرحله جدید طرح شهید سلیمانی تصمیمی راهبردی گرفته شد تا ظرفیت تزریق واکسیناسیون را به دو تا دو و نیم برابر افزایش دهیم. سردار سرتیپ حسن زاده از دو شیفته شدن مراکز تزریق واکسن خبر داد و افزود: کمبود واکسن نداریم و با واردات انجام شده و تولید داخل، این نوید را به مردم عزیز می دهیم که طبق توافق با بهداشت و درمان تهران به زودی دیگر در هیچ یک از مراکز واکسیناسیون مناطق شهری مردم دغدغه واکسن نداشته باشند و در هیچ محلی شاهد صف و تجمع نباشیم. وی با بیان اینکه در سری جدید طرح شهید سلیمانی پنج راهبرد با 50 راهکار تدوین کرده ایم، ادامه داد: یکی از این راهبردها واکسیناسیون بود، موضوع بعدی اقدامات حمایتی از جمله بستههای معیشتی و کمکهای مومنانه بود و اقدامات پیشگیرانه خوبی هم در حال انجام است، تیمهای نظارتی، مراقبتی و حمایتی بسیج در تهران فعال هستند. فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان این که در شرکت ایران خودرو با برنامه دقیقی که ستاد مقابله با کرونا با همکاری گسترده بسیج تنظیم کرده اقدامات پیشگیرانه آموزشی، توصیه ها و رعایت شیوه نامه ها صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: در بحث حمایتی نیز اقدامات خوبی توسط گردانهای بسیج انجام شده است از جمله این که اقلام مورد نیاز منازلی که تمامی افراد خانواده آنها درگیر بیماری هستند از طریق پیک موتوری تهیه و ارسال میشود. سردار حسنزاده افزود: تامین کپسول و دستگاههای اکسیژن ساز از دیگر اقدامات است؛ در این مرحله پویشی را برای تهیه کپسولهای اکسیژن و دستگاههای اکسیژنساز راه اندازی کردیم که تا روز گذشته 500 دستگاه کپسول و دستگاههای اکسیژنساز تهیه شده که در مراکز محلی به مردم تحویل داده میشود، بنا داریم تا هفته آینده این میزان به دو هزار دستگاه افزایش یابد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.