شماره: 1675 / ۱۴۰۰ سي خرداد
تعداد بازدید : 0
اخبار
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد؛
پیامدهای پروژه های انتقال آب
روحالله عباسپور اظهار کرد: هر دولتی روی کار میآید، میگوید من میخواهم تولید را رونق ببخشم، درحالی که این تولید نیاز به آب دارد و باید در مورد مدیریت درست آن برنامهریزی شود.
روحالله عباسپور در مورد پروژههای انتقال آب اظهار کرد: پروژههای انتقال آب از دریای خزر یا خلیج فارس به مناطق دیگر غیرمنطقی است. اینکه اکوسیستم یک منطقه تخریب تا به یک نقطه دیگر آبرسانی انجام شود، درست نیست. این پروژهها هزینههای سرسامآوری هم دارند و میتوانند هزینههای محیط زیستی زیادی داشته باشند. برای مثال انتقال آب از خلیج فارس میتواند خشک شدن تالابهای اطراف آن بیانجامد.
وی در پاسخ به سوالی در مورد جایگزین مناسب این کار تصریح کرد: جایگزین انتقال آب باید مدیریت آب باشد. مدیریت آب در کشور ما یک مشکل بزرگ است، چندین سال است که کارشناسان در این مورد هشدار میدهند، در هیچ کجای دنیا کشاورزی به قدر کشور ما هدررفت آب ندارد. اگر مدیریت آب انجام شود این مشکلات پیش نمیآید یا کمتر پیش میآید.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از شیوه مدیریت آب گفت: ممکن است مشکلات مربوط به آب و خشکسالی در بسیاری از نقاط دنیا وجود داشته باشد اما آنچه اینجا رخ میدهد مسائلی مانند چاههای غیرمجاز را داریم. هر دولتی روی کار میآید میگوید من میخواهم تولید را رونق ببخشم، درحالی که این تولید نیاز به آب دارد و باید در مورد مدیریت درست آن برنامهریزی شود.
نماینده شهر قزوین در ادامه خاطرنشان ساخت: یکی از مسائلی که در حوزه کشاورزی باید به آن توجه داشت کشت محصولاتی مانند هندوانه است. کشت این محصولات مصرف آب را شدیدا افزایش میدهد و میتوان این دست از محصولات کشاورزی را کمتر کشت و حتی وارد کرد.
گام دیگر هلدینگ خلیج فارس برای
اشتغال زایی زندانیان و خانوادههای آنها با افتتاح کارگاه تولید پارچههای نخی و البسه
کارگاه تولید پارچههای نخی دستباف و تولید کارگاهی انواع البسه در راستای پروژههای خرسندساز و اشتغال محور گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با مشارکت انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ماهشهر به بهرهبرداری رسید.
در این مراسم که با حضور مسئولان شهرستان ماهشهر از جمله نماینده مردم ماهشهردر مجلس شورای اسلامی، دادستان،فرماندار و مدیرعامل منطقه ویژه برگزار شد، دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر، اظهار داشت: این کارگاه با کمک مالی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال و با پشتیبانی شرکت عملیات غیرصنعتی راهاندازی و افتتاح شده است.
مهدی محمدی افزود: این کارگاه باعث اشتغالزایی برای 18 نفر شده که 10 نفر آنان خانواده زندانیان هستند و در این کارگاه مشغول به کار شدهاند و 8 نفر زندانی نیز به دوخت و دوز پارچههای تولید شده در این کارگاه اشتغال خواهند داشت.
در این مراسم همچنین فریدون بندری، سرپرست فرماندار ماهشهر با تشکر از دادستان و انجمن حمایت از زندانیان، خاطر نشان کرد: از گروه صنعت «صنایع پتروشیمی خلیج فارس»که در راهاندازی این کارگاه مشارکت کرد و با انجام پروژههای خرسندساز سعی در رفع مشکلات شهری ماهشهر با محوریت اشتغال زایی دارد، تشکر میکنم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
مراقب پیامهای جعلی درباره بنزین باشید
مدتی است که پیامکهایی از سوی افراد سودجو درباره کارت هوشمند سوخت و مقدار سهمیه به مالکان خودروهای شخصی ارسال میشود که لازم است افراد در این باره هوشیاری کامل داشته باشند و از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی و بانکی، ارسال پیامک و نیز پرداخت وجه به آدرسهای نامعتبر و جعلی خودداری کنند.
پیام هایی هم چون اطلاعرسانی در مورد میزان سهمیه سوخت و یا راههای افزایش سهمیه، دریافت کارت سوخت بیشتر و پیام هایی از این قبیل تماما جعلی بوده و هیچ اعتباری ندارد و مردم باید هوشیار باشند و بدانند که اطلاعرسانی در این موارد تنها از سمت منابع معتبر صورت می گیرد.
به تازگی نیز شرکت پخش فراوردههای نفتی اطلاعیهای در این باره صادر و اعلام کرد که پورتال اطلاعرسانی به آدرس www.niopdc.ir یا تماس با مرکز پاسخگویی این شرکت به شماره 09627 بهترین راه اطلاع از وضعیت سهمیه و یا صدور کارت سوخت است و هرگونه پیام و یا ایجاد ارتباط خارج از راههای ارتباطی مورد نظر، تأیید نمیشود.
برای دریافت کارت المثنی چه باید کرد؟
صدور کارت سوخت هوشمند المثنی فقط از طریق دفاتر پلیس +10 مقدور است، زیرا افراد سودجو با هدف دستیابی به اطلاعات شخصی و کارت بانکی و کلاهبرداری از هموطنان و سوء استفادههای احتمالی اقدام به ایجاد سایتهای غیرمجاز کردهاند؛ بنابراین کسانی که کارت سوخت ندارند و تاکنون نیز درخواست صدور کارت سوخت نکرده اند، میتوانند خود یا وکیل قانونیشان با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو و وسیله نقلیه به مراکز پلیس + 10 مراجعه کنند. حذف رمز کارت سوخت نیز در نواحی شرکت ملی پخش قابل انجام است.
اگر کارت خود را گم کردیم چه کنیم؟
افرادی که کارت سوخت خود را گم کردهاند میبایست برای جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی در سریعترین زمان ممکن به پلیس+ 10 اطلاع دهند و با ارائه مدارک نسبت به منقضی کردن کارت سوخت قبلی و دریافت کارت سوخت جدید اقدام کنند.
در صورتی که کارت سوخت در جایگاه مانده باشد شخص می بایست با مراجعه به جایگاه مورد نظر کارت سوخت خود را درخواست و اگر به هر دلیلی اپراتور اقدام به بازگرداندن کارت سوخت نکرد، فرد میتواند این موضوع را از طریق سامانه ثبت شکایات و پاسخگویی 09627 پیگیری کند.
در نهایت فرد میتواند با مراجعه به پلیس +10 تقاضای خود را ثبت کند و از طریق سایت www.epolice.ir از نحوه صدور کارت خود مطلع شوند.
برای هر خودرو چند بار کارت سوخت صادر میشود؟
اگر به هر دلیلی مالک خودرو تقاضای کارت سوخت المثنی داشته باشد، کارت برای آن فرد صادر میشود و محدودتی برای آن وجود ندارد اما اعلام شده که افراد در نگهداری کارت خود دقت کافی را داشته باشند
چه مدارکی لازم است؟
برای اشخاص حقیقی، یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نیاز است. برای اشخاص حقوقی نیز معرفی نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضاء و مهر مجاز به همراه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نماینده نیاز است.
دارندگان وکالتنامه معتبر قانونی از مالک نیز می توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نسبت به اخذ خدمات مورد نیاز اقدام کنند. در مورد خودروهای لیزینگی (خودروهای اجاره به شرط تملیک)، اسناد و مدارک در اختیار استفاده کننده خودرو شامل کارت خودرو ملاک عمل است.
مدارک شناسایی وسیله نقلیه نیز شامل کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا بنچاق محضری به همراه بیمه نامه شخص ثالث معتبر می شود. اما برای تکمیل فرم تعهدنامه در دفاتر پلیس +10 واریز مبلغ 10 هزار تومان در پایانههای pos بانک ملت مستقر در این دفاتر و اخذ رسید ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی از کاربر، مراحلی است که باید طی شود.
کسانی که در سایت دولت همراه ثبت نام کردهاند، نیازی به ارائه درخواست المثنی ندارند. کارت سوخت این اشخاص از طریق اداره پست به آدرسی که اعلام کرده اند، ارسال می شود.
نحوه پیگیری کارت هوشمند سوخت
متقاضیان کارتهای هوشمند سوخت ابتدا باید وارد سایت www.epolice.ir شده و سپس روی گزینه کارت سوخت کلیک کنند. بعد در قسمت پیگیری صدور کارت سوخت نسبت به وارد کردن نوع و شماره پلاک خودرو اقدام و روی گزینه پیگیری کارت سوخت کلیک کنند.
در این قسمـت، شماره مرسوله پستی نمایان میشود که با کلیک روی گزینه شرکت پست که به رنگ آبی نوشته شده، وارد سامانه رهگیری مرسولات میشوید و با فعال کردن گزینه جستوجو، وضعیت کارت سوخت مشخص میشود. متقاضیان به منظور اطلاع دقیق از وضعیت کارت سوخت هم با کلیک روی گزینه مشاهده جزئیات کامل مرسوله میتوانند از آخرین وضعیت کارت خود باخبر شوند.
همچنین افرادی که کارت سوخت آنها از سال 1394 صادر و در باجههای معطله پست مانده، میتوانند در قسمت رهگیری مرسوله پستی آن را پیگیری کنند و با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر و کارت و سند خودرو به اداره پست مورد نظر خود مراجعه و کارت سوخت خود را دریافت کنند. اگر کارت سوخت مربوط به خودروهای نوشماره و یا ثبتنامی در سایت دولت همراه (GSB) باشد، مالکان باید مبلغ مصوب شده را بابت هزینه صدور کارت سوخت به متصدی تحویل دهنده کارت سوخت بپردازند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
کمبود سرمایه گذاری در بالادستی صنعت نفت
یک کارشناس حوزه بین الملل نفت گفت: طی حدود 2 سال اخیر به دلیل پاندمی کرونا، کاهش تقاضا برای نفت و پایین بودن قیمت نفت؛ رغبت برای سرمایه گذاری در بخش بالادستی این صنعت کاهش یافته است.
محمد دیالمی، کارشناس حوزه بین الملل نفت با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که در بازار نفت دچار افت سرمایه گذاری در بخش بالادستی هستیم، گفت: طی حدود 2 سال اخیر به دلیل پاندمی کرونا، کاهش تقاضا برای نفت و پایین بودن قیمت نفت؛ رغبت برای سرمایه گذاری در بخش بالادستی این صنعت کاهش یافته است.
وی درباره نفت شیل هم گفت: بازگشت به تولید این نوع از نفت به میزان پیش از شیوع کرونا زمان بر است؛ علت این زمان بر بودن این است که باید تعداد دکلهای حفاری و حفاری چاهها را افزایش دهند. از طرفی حوضههای اصلی نفت شیل ضریب تولید سابق خود را ندارند و بر اساس پیش بینی اغلب کارشناسان تولید نفت شیل مانند گذشته باشد.
به گفته این کارشناس حوزه بین الملل نفت، برای افزایش تولید نفت متعارف یا بازگشتن به نرخ تولید پیش از کرونا، در کل دنیا و همچنین صنعت نفت ایران باید سرمایه کلانی تزریق شود. البته هنوز کاهش تولید نفت بدلیل عدم سرمایه گذاری کاملاً محسوس نیست، اما پیش بینی میشود در پایان سال جاری میلادی یا ابتدای سال 2022 میلادی این کاهش تولید که ثمره کاهش سرمایه گذاری در این صنعت است، دیده شود.
دیالمی اظهار داشت: از سوی دیگر جوامع بین المللی در حال ایجاد فشار به شرکتهای نفتی هستند. چنانچه اخیراً شاهد محکوم شدن کمپانی شل از سوی برخی از حامیان محیط زیست بودیم و این کمپانی موظف شد تا تولید کربن خود را 45 درصد کاهش دهد این در حالی است که تنها 10 درصد از سهم تولید کربن این شرکت در اختیارش است و باقی میزان کربن تولیدی از سوی مصرف کنندگان بنزین تولیدی این شرکت ایجاد میشود که به scope 3 معروف است.
وی ادامه داد: هر چند فشار دوست داران محیط زیست بر کمپانیهای نفتی بیشتر شده است، اما به نظر میرسد فعلاً نمیتوانند اثر چندانی بر بازار نفت بگذارند؛ مگر اینکه تولید خودروهای برقی در تعداد زیاد اقتصادی شده و قیمت آن نیز کاهش یابد تا اقبال عمومی نسبت به خریداری آنها ایجاد شود.
کارشناس حوزه بین الملل نفت با تاکید بر اینکه روند واکسیناسیون کرونا افزایشی است، تاکید کرد: با افزایش تعداد افرادی که واکسینه شدند ترددها، حمل و نقل و … و در نتیجه میزان مصرف نفت افزایش مییابد. طبق گزارش مؤسسه انرژی دانشگاه آکسفورد میزان تقاضای روزانه نفت به رقم حدودی 95 میلیون بشکه در روز رسیده است که روند صعودی دارد و منتظریم تا پایان سال جاری به رقم حدود 100 میلیون بشکه در روز نیز برسد؛ البته نمیتوان به طور دقیق و نهایی اعلام کرد، چرا که هنوز بخشی از خطوط هواپیمایی به شرایط قبلی بازنگشتند.
دیالمی توضیح داد: اوپک همچنان کمتر از پتانسیل خود به تولید نفت میپردازد و همین موضوع میتواند نوید از افزایش نرخ در آینده باشد، اما نمیتوان به طور دقیق رقم 100 دلار را برای هر بشکه پیش بینی کرد. البته قیمت باتوجه به شرایط بنیادی بازار، بالا میماند. برای رسیدن به رقم 100 دلار هنوز زود است. چرا که بازگشت اقتصاد جهانی به شرایط قبل کرونا زمان بر است. چرا که هنوز مردم نمیتوانند به راحتی هزینه کرده و در نتیجه افزایش هزینه کردهای مردمی، مصرف نفت و قیمت آن بالا رود.
توضیحات شرکت ملی نفت ایران درباره توسعه پارس جنوبی
شرکت ملی نفت ایران در واکنش به گزارش خبرگزاری فارس با عنوان «توسعه بزرگترین میدان گازی دنیا در اوج تحریمها/ سرعت پیشرفت در کدام دولت بیشتر بود؟» بهمنظور تنویر افکار عمومی توضیحاتی را ارائه کرد.
متن توضیحات شرکت ملی نفت ایران به شرح زیر است:
«از آنجا که میزان پیشرفت تجمعی هر پروژه در زمان اجرا، فارغ از ماهیت، پیچیدگی و حجم آن، از منحنی S-Curve (شکل زیر) تبعیت میکند، (پیشرفت کُند در آغاز پروژه، شیب تند در میانه راه و پیشرفت خیلی کُند در انتهای دوره) در نظر گرفتن سرعت میانه راه پیشرفت پروژهها در مراحل پایانی اجرای آن چندان منطقی به نظر نمیرسد. بر همین اساس پیشرفت آهسته پروژههای موسوم به 35 ماهه پارس جنوبی (فازهای 13، 14، 19، 20-21 و 24-22)، در مراحل پایانی کار بهطور کامل طبیعی و براساس ماهیت اجرای پروژههای مشابه در صنایع نفت و گاز است.
براساس دانش مدیریت پروژه، روند و سرعت اجرای بخشهای اولیه پروژههایی همچون طرحهای پارس جنوبی که بیشتر شامل فعالیتهای عادی سیویل و سازه (عملیات خاکی، بتنریزی، نصب سازههای فلزی و ...) هستند، نمیتواند مبنایی برای تعمیم آن به ادامه مسیری باشد که قرار است فعالیتهای پرچالشی همچون تأمین تجهیزات تخصصی پالایشگاه، نصب، آزمون و راهاندازی در آن مرحله انجام شود. چالشهایی که محدودیتهای بینالمللی تحمیلی در سالهای اخیر بر آن دامن زده و تخصیص چند برابری منابع مالی و زمانی هم برای اجرای یک فعالیت ساده همچون «حضور یک وندور خارجی برای راه اندازی یک تجهیز پالایشگاهی» میسر نبوده و توقف و تأخیرهای قابل ملاحظهای را در بخشهای مختلف طرحهای پارس جنوبی سبب شده است. شاهد این ادعا، روند تکمیل فازهای 15 و 16 پارس جنوبی است که آغاز آن در دولت نهم (تیرماه 1385) بود، اما تا پایان دولت دهم ( 92) پس از گذشت هفت سال برداشت گاز از دریا محقق نشد. وضع توسعه فازهای 17 و 18 نیز از این قاعده مستثنا نبود و با وجود آغاز آن در دولت نهم (خرداد 1385)، نتوانست تا پایان دوره دولت دهم منجر به افزایش برداشتی از میدان مشترک شود.
از سوی دیگر، آثار ناشی از شرایط تحریم و نبود امکان بهکارگیری پیمانکاران و سازندگان توانمند در حوزه نفت و گاز، با وجود تلاش حداکثری پیمانکاران داخلی، در مقطعی از پروژههای پارس جنوبی بیشتر نمایان شد که این طرحها به میانه راه و فعالیتهای عمومی مراحل ابتدایی پروژه به پایان رسیده بودند و زمان تأمین اقلام تخصصی و اجرای فعالیتهای تخصصی بود. در دولت یازدهم و دوازدهم و در شرایط اوج تحریمها، تلاش مضاعف و اتخاذ تدابیر مدیریتی برای رفع اثرات این محدودیتها بر فعالیتهای اجرایی طرحهای پارس جنوبی مدنظر قرار گرفت، اما شرایط پیچیده بینالمللی مانع از تحقق اهداف توسعهای در مدت زمان مطلوب و با قیمت از پیش تعیینشده شد، از این رو اگر حتی در خوشبینانهترین حالت ممکن فرض کنیم که مقادیر اعلامی برای پیشرفت پروژههای موسوم به 35 ماهه در پایان دولت دهم، ناشی از خریدهای زودهنگام و خارج از موعد اقلام میلیون دلاری پروژه نبوده و همه بخشهای پروژه (مهندسی، خرید و اجرا) منطبق با زمانبندی مصوب و بهصورت همزمان اجرا شدهاند، کسب این میزان پیشرفت، پیش از آنکه متأثر از نحوه عملکرد وزیر و مدیر وقت باشد، ناشی از اجرای فعالیتهایی است که حدود 100 درصد آن از سوی پیمانکاران داخلی و در سقف مالی و زمانی تعریفشده، قابل انجام بوده و مانند بخشهای انتهایی پروژه، بحران تحریمهای بینالمللی مانعی جدی در برابر اجرای آنها نبوده است.
بنابراین، براساس اصول تخصصی فوق، مقایسه میانگین پیشرفت و سرعت اجرای یک پروژه در دورههای زمانی مختلف عمر آن پروژه به لحاظ تخصصی، معیار مناسبی برای سنجش و مقایسه عملکرد آن پروژه در دورههای یادشده نبوده و بیشترین کاربرد اینگونه اقدامها بهرهبرداری رسانهای و تبلیغاتی است که نتیجهای جز بیاثر کردن تلاش هزاران نیروی متخصص بومی و داخلی و زیرسؤال بردن توان تخصصی پیمانکاران و دستاندرکاران این طرحهای ملی ندارد.
از سوی دیگر با وجود پیشرفت قابل ملاحظه فازهای 15 و 16 در پایان دولت دهم، افزایش برداشت ایران از میدان پارس جنوبی که از اهداف اصلی توسعه است، تا یک سالونیم پس از آغاز بهکار دولت یازدهم محقق نشد. از همین روست که به جرأت میتوان گفت، تکمیل بخش خشکی یک طرح بدون توجه به توسعه سایر بخشهای زنجیره تولید (خط لوله، حفاری و سکوی دریایی)، صرفاً میتواند منتج به ارقام پیشرفت فیزیکی روی کاغذ شود که سرانجام افزایش برداشتی از میدان در پی نداشته و اصلیترین هدف توسعه میدان را با وجود تبلیغات گسترده، محقق نمیکند.
همین دغدغه بود که در دولت یازدهم با اتخاذ تدبیر لازم و با تمرکز بر تکمیل بخش دریای فاز 14، سبب شد تا با وجود تکمیل نشدن پالایشگاه این طرح، فرصت برداشت بیشتر از میدان پارس جنوبی محقق شود. در شرایط حاضر، بررسی نحوه اجرای طرحهای ملی منطبق با دانش مدیریت پروژه و ارزیابی عملکرد مدیران و مجریان این طرحها، به قدری تخصصی است که ورود و اظهارنظر افراد ناآشنا به این حوزه، تنها به تولید جداولی مملو از اعداد و ارقام منجر میشود که بیشتر به «بازی ریاضی با اعداد» شبیه است و پشتوانه علمی لازم برای تحلیل کارآمدی سیاستها و اقدامهای اتخاذشده بهمنظور مقابله با شرایط خاص و پیچیده تحمیلی و صیانت از منافع ملی کشور ندارد.»
این هفته بیشتر مراقب آب و برق باشید
نزدیک به سه دهه است که اول تا هفتم تیرماه هر سال، هفته صرفهجویی در مصرف «آب» نام گذاری می شود، اما به منظور لزوم توجه همگانی، امسال با توجه به لزوم صرفهجویی در مصرف برق نیز این هفته با نام هفته صرفهجویی در آب و برق نامگذاری شده است.
فصل گرما تداعی کننده مباحثی چون تبخیر، کمآبی سهمیه بندی آب، صرفهجویی و... بوده و بر همین اساس طبق عادت هر ساله از اول تا هفتم تیرماه هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است. اگر چه این مناسبت در تقویم رسمی کشور درج نشده، اما به عنوان یک رویداد فرهنگی در افکار عمومی و رسانهها جای خود را بازکرده است و هر ساله به این مناسبت فعالیتهای فرهنگی - آموزشی زیادی برای ارتقای آگاهیهای عمومی درباره آب و جلب توجه افکار عمومی به این مقوله حساس انجام میشود.
افزایش آگاهی عمومی و ایجاد انگیزه و علاقهمندی برای مدیریت مصرف آب مهم ترین محورهای صرفه جویی در مصرف آب شناخته شده و با توجه به اینکه امسال نیز گرم تر از سال های قبل است به نظر می رسد که نیازمند صرفهجویی بیشتری باشیم. نبود نیروگاههای برق آبی و استخراج رمزارزهای غیرمجاز نیز باعث شده که امسال تنها برای آب نباشد و در این هفته صرفه جویی برق نیز مورد توجه قرار گرفته است.
عناوین روزهای هفته صرفه جویی در مصرف آب بدین شرح است، روز اول مدیریت مصرف آب، برق و خانواده تبیین شده که اهداف آن نیز فراهم کردن زمینه مشارکت خانوادهها در مدیریت مصرف و افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف در نظر گرفته شده است.
روز دوم با عنوان مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه استفاده گستردهتر از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی و شبکههای اجتماعی با هدف افزایش آگاهی عمومی و بالابردن سطح دانش مصرفکنندگان آب و برق نسبت به محدودیت منابع و تشریح محدودیتها و معضلات کشور در خصوص میزان دسترسی به آب و برق و ضرورت بسیج همگانی برای بهرهگیری از فنآوری و تجهیزات کاهنده و بهینهساز مصرف نام گذاری شده است.
نام روز سوم مدیریت مصرف آب و برق، صنعت، سازمانهای عمومی و موسسات خصوصی با هدف تبیین نقش تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده مصرف در توسعه فناوریهای کاهنده مصارف آب و انرژی، تشریح ضرورت توسعه صنایع و بهرهبرداری از معادن متناسب با ظرفیتهای منابع آبی و انرژی کشور و تبیین نقش سازمانها و موسسات در اعمال رویههای صحیح مصرف آب و انرژی در تاسیسات و ساختمان و ... تبیین شده است.
روز چهارم نام مدیریت مصرف آب و برق و آموزههای دینی را با هدف تبیین اهمیت صحیح مصرف کردن و پرهیز از اسراف از منظر تعالیم دینی و معرفی شیوههای صحیح مصرف با اتکا به تعالیم دینی یدک می کشد.
روز پنجم این هدف به اسم مدیریت مصرف آب و برق، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکتهای مردمی و خیرین ثبت شده و اهداف تشویق و ترغیب دستگاههای خدماترسانی شهری و روستایی به کاهش مصارف آب و انرژی، تشویق و ترغیب مردم و خیرین برای سرمایهگذاری به منظور توسعه و بهبود زیرساختهای تولید و انتقال و توزیع آب و انرژی و جلب مشارکت صنایع و صاحبان منابع مالی در انجام مسئولیت اجتماعی در حوزه آب و انرژی با اجرای برنامه های فرهنگ سازی برای این روز درنظر گرفته شده است.
نام روز ششم مدیریت مصرف آب و برق غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست با هدف تشریح نقش آب و انرژی در امنیت غذایی، تشریح نقش منابع طبیعی در توسعه اقتصادی جوامع و ضرورت حفظ محیط زیست برای بقا و تداوم تمدن بشری و تشریح نقش اجرای طرح های جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب و همچنین بازچرخانی آب در حفظ و ارتقای کیفیت منابع آبی درنظر گرفته شده است.
روز آخر نیز به نام مدیریت مصرف آب و برق، اقتصاد و حقوق شهروندیتشریح ارزش اقتصادی آب و برق با هدف تشریح نقش و ارزش اقتصادی کاهش مصرف در حفظ منابع و جلوگیری از آلودگی محیط زیست، لزوم رعایت قانون از سوی همگان و اطلاعرسانی در خصوص انواع جرایم و تخلفات در بخش آب و برق و تشریح و تدوین راه کارهای رفع موانع حقوقی و فانونی در اجرای طرح های آب، فاضلاب، انرژی ثبت شده است.
افزایش شمار دکلهای نفت و گاز آمریکا
شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکلهای نفت و گاز آمریکا برای دومین هفته پیاپی افزایش یافته است.
شرکتهای انرژی آمریکا با رسیدن قیمت نفت به بالاترین سطح خود از سال 2018 ، شمار دکلهای حفاری نفت و گاز را برای دومین هفته پیاپی افزایش دادند.
افزایش قیمت نفت تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا را به ازسرگیری فعالیتهای حفاری ترغیب کرده است.
بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (28 خردادماه) خود آورده که مجموع دکلهای حفاری آمریکا در این هفته نسبت به هفته پیش از آن 9 دستگاه افزایش یافته و به 470 دستگاه رسیده، این تعداد بالاترین رقم از ماه آوریل 2020 است.
بر اساس این گزارش، مجموع دکلهای آمریکا نسبت به مدت مشابه پارسال 204 دستگاه یعنی 77 درصد افزایش یافته، تعداد دکلهای حفاری همچنین 93 درصد نسبت به ماه اوت 2020 - کاهش بیسابقه دکلها - افزایش داشته است.
مجموع دکلهای نفتی آمریکا در هفته منتهی به 18 ژوئن (جمعه، 28خردادماه) نسبت به هفته پیش از آن 8 دستگاه افزایش یافت و به 373 دستگاه رسید، در حالی که شمار دکلهای گازی یک دستگاه افزایش یافت و به 97 دستگاه رسید.
قیمت نفت خام دبلیوتیآی آمریکا روز جمعه حدود 72 دلار برای هر بشکه بود.
کارشناسان صنعتی به مقامهای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفتهاند که افزایش تولید نفت آمریکا در سال 2021 - با وجود افزایش قیمتها، همچنان محدود خواهد بود.
شمار دکلهای حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیشبینی تولید نفت این کشور در آینده و مورد توجه فعالان بازار نفت است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.