شماره: 1672 / ۱۴۰۰ بيست و پنجم خرداد
تعداد بازدید : 0
اخبار
حمایت بانک کشاورزی از راه اندازی بزرگ ترین طرح سایبان باغ های میوه در قزوین
بانک کشاورزی در راستای حمایت از بخش کشاورزی ،حفظ منابع آبی کشور و افزایش تولید با پرداخت 120میلیارد ریال تسهیلات از احداث و راه اندازی بزرگ ترین طرح سایبان باغ های میوه کشور در بخش خرمدشت از توابع شهرستان تاکستان استان قزوین حمایت کرد.به گزارش روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، این سایبان در زمینی به مساحت 15هکتار شامل 6 هکتار باغ هلو و شلیل، 3 هکتار باغ انگور، 3 هکتار سیب، 2 هکتار باغ گلابی و 1 هکتار باغ سیب احداث شده است .بر اساس این گزارش اجرای این طرح باعث جلوگیری از تبخیر و تعرق، کاهش مصرف آب، جلوگیری از ایجاد خسارت تگرگ ، سرمازدگی و در نتیجه افزایش کمی و کیفی محصولات باغی است.این گزارش می افزاید:راه اندازی این سایبان ،زمینه اشتغال مستقیم 18 نفر را فراهم آورده و برگ افتخار دیگری از عملکرد بانک کشاورزی در حمایت از کارآفرینی ،ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید در کشور است .
دفترچه های درمان بیمارستان بانک ملی حذف شد
مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری بانک ملی ایران از حذف تدریجی دفترچه های درمانی این بیمارستان خبر داد و این اقدام را گامی بلند و تحولی اساسی در ارائه خدمات درمانی و نیز حذف هزینههای غیرضرور و اتلاف زمان و انرژی برای مراجعان دانست.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، حسینعلی سخندان مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری بانک ملی ایران در جریان حذف دفترچه های درمانی این بیمارستان گفت: با ایجاد بخش های نرم افزاری و سخت افزاری و رشد زیرساخت های لازم به منظور نسخه نویسی الکترونیکی، دفترچه های کاغذی به تدریج حذف خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و حذف هزینههای غیرضرور است، اظهار داشت: اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیک در بیمارستان بانک ملی ایران و همه مراکز درمانی طرف قرار داد در سطح کشور از فردا اجرایی خواهد شد و چاپ دفترچه کاغذی درمانی متوقف خواهد شد.وی با بیان اینکه با اجرای این طرح به ساخت یک بیمارستان آنلاین نزدیکتر خواهیم شد، افزود: همکاران و افراد تحت پوشش جهت مراجعه به پزشک و مراکز درمانی طرف قرار داد، نیازی به دفترچه نخواهند داشت و خدمات رسانی به آنها منوط به داشتن اعتبار بیمه ای صرفا بر اساس کد ملی به آنها صورت خواهد گرفت.
نیمی از تسهیلات پرداختی
در حوزه مشاغل خُرد به کار گرفته شد
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: بیش از نیمی از تسهیلات این بانک در سال گذشته در حوزه مشاغل خرد و خانگی پرداخت شده است.به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه رسالت، محمدحسین حسین زاده با بیان اینکه در سال 99 نزدیک به 750 هزار فقره تسهیلات در این بانک پرداخت شده است، افزود: از این تعداد تسهیلات بالغ بر 360 هزار فقره در حوزه مشاغل خرد و خانگی تخصیص یافته است.وی حمایت از کسب و کارهای خُرد و خانگی را از جمله مسوولیت های اجتماعی بانک قرض الحسنه رسالت خواند و اظهارداشت: در چند سال اخیر بانک به عنوان معین اقتصاد مقاومتی به نقاط مختلفی از کشور ورود کرد و خوشبختانه تا به امروز توانسته با بکارگیری تسهیلات خرد صرفا در جهت ایجاد مشاغل خرد و خانگی گام های موثری بردارد.
حسین زاده با اشاره به عملکرد شبکه توسعه اجتماعی رسالت که بانک نیز یکی از سازمان های راهبری آن قلمداد می شود، گفت: شبکه توسعه اجتماعی رسالت مهمترین ماموریت خود را سبک زندگی بهتر با بکارگیری سه مولفه همیاری اجتماعی، قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی می داند.
خدمتی نوین از بانک اقتصاد نوین
سامانه «نما چک» راهاندازی شد
سامانه «نما چک» با قابلیت ثبت و تایید چکهای جدید مشتریان حقوقی، بدون نیاز به تایید تمام امضاداران، در پورتال بانک اقتصادنوین راهاندازی شد.به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، مشتریان حقوقی این بانک با استفاده از خدمات سامانه «نما چک» میتوانند، امکان ثبت و تایید چک را به نمایندگان خود اعطا کنند تا این فرایندها بدون نیاز به تایید تمام امضاداران در سامانه صیاد انجام شود.همچنین شرکتهای حقوقی که صاحب نمایندگی هستند (شرکتهای بیمه، پخش و...) با بهرهمندی از این سامانه میتوانند مجوز تایید چکهای صادر شده در وجه شرکت را به نماینده خود اعطا کنند.
مشتریان حقوقی بانک اقتصادنوین برای مراجعه به صفحه ویژه «سامانه نما چک» و بهرهمندی ازخدمات منحصربهفرد آن، باید با مراجعه به یکی از شعب بانک نام کاربری و رمز عبور مورد نیاز خود را دریافت کنند.کارشناسان مرکز 24 ساعته ارتباط با مشتریان بانک اقتصادنوین به شماره تلفن 48031000-021 آماده راهنمایی مشتریان ارجمند و پاسخگویی به پرسشهای احتمالی ایشان هستند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
سه شنبه های پاسخگوی بیمه رازی به ایستگاه پنجم رسید
حضور معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه رازی در پنجمین هفته سه شنبه های پاسخگو به صورت برخط با نمایندگان سراسر کشور در ساعت 15 روز سه شنبه 25 خردادماه برگزار می شود.به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، سه شنبه های پاسخگو هر هفته به صورت برخط برگزار می شود و مدیران ارشد این شرکت به عنوان میهمن در برنامه حضور یافته و به پاسخگویی در خصوص سوالات مطروحه از سوی نمایندگان سراسر کشور می پردازند.این نشست های مجازی ابتکار جدیدی بود که از سوی مدیرعامل محترم شرکت بیمه رازی در مدت کوتاهی که در این کسوت حضور دارند و با همراهی تیم رسانهای بیمه رازی هر هفته سه شنبه برگزارمیشود و اکنون پس از گذشت قریب به یکماه ،این مسأله به یک رویه کاری منجر شده است که بنا به نظر کارشناسان شبکه فروش و نمایندگان سراسر کشور اتفاق مطلوبی بوده که باعث ایجاد حس هم افزایی و عاملی جهت محرک شغلی در بدنه اجرایی شرکت شده است.گفتنی است در چهار نشست گذشته موضوعاتی همچون مشکلات نمایندگان فروش،ایجاد ظرفیت سازی و جذب مشتریان وفادار، بررسی استراتژی بازار برای شبکه فروش و بحث بیمه های زندگی و بیمههای زود بازده مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و با استقبال خوبی از سوی نمایندگان سراسر کشور مواجه شد.در نشست پنجم از این سلسله نشست های هفتگی، مهدی ملکی معاون برنامه ریزی بیمه رازی در ساعت 15 روز سه شنبه 25 خردادماه مهمان این هفته خواهد بود و به موضوعات و سوالات مرتبط در حوزه برنامه ریزی و نوآوری پاسخ خواهد داد.
پرداخت سرمایه فوت بیمه شده عمر و سرمایه گذاری شرکت بیمه دی
شرکت بیمه دی سرمایه عمر یک نفر بیمه شده شرکت آب و فاضلاب استان لرستان را به ذینفعان این بیمه نامه پرداخت کرد.به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه دی؛ مدیر استان لرستان بیمه دی با همراهی چند تن از همکاران شعبه، ضمن حضور در منزل متوفی، از بازماندگان ایشان دلجویی کرده و سرمایه فوت بیمه شده را به خانواده ایشان تحویل داد.بیمه دی بر اساس منشور حقوق مشتریان، در راستای تکریم بیمه شدگان و زیان دیدگان خود در تلاش است با پرداخت خسارت ها در کوتاه ترین زمان، گام موثری در جهت توسعه فرهنگ بیمه و همچنین افزایش اعتماد جامعه نسبت به صنعت بیمه بردارد.
پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی از بیمه آسیا تقدیر کرد
پلیس راهنمایی و رانندگی استان آذربایجان غربی، از اقدامات فرهنگی بیمه آسیا در این استان تقدیر و تشکر کرد.به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان آذربایجان غربی با اهدای لوح تقدیر، از همکاری، تلاش و مشارکت مسئولین بیمه آسیا در استان آذربایجان غربی در انجام اقدامات فرهنگی در این استان قدردانی کرد.بنا براین گزارش، در لوح تقدیر آمده است:” بر خود لازم می دانم به پاس همکاری و تلاش های ارزشمندتان و مشارکت در اقدامات فرهنگی در راستای ارتقای فرهنگ صحیح رانندگی از شما با اهدای این لوح سپاسگزاری و قدردانی نمایم”.گفتنی است، مدیریت بیمه آسیا در استان آذربایجان غربی با ارسال بروشور، بنر و تقویم با موضوع افزایش سطح آگاهی عمومی در راستای فرهنگ بیمه و رانندگی در سطح استان، با راهنمایی و رانندگی این استان همکاری کرده است.
افتتاح بیست و ششمین مدرسه بانک اقتصادنوین در روستای صنوگان شهرستان کهگیلویه
مدرسه 6 کلاسه بانک اقتصادنوین در روستای صنوگان از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و تقدیم و کودکان و نوجوانان این روستا شد.به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، آیین افتتاح این مدرسه 23 خرداد ماه 1400، با رعایت پروتکلهای بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا و با حضور معلمان و دانش آموزان مدرسه، اهالی روستای صنوگان و جمعی از مسئولان عالی استانی برگزار شد.این مدرسه بیست و ششمین مدرسه بانک اقتصادنوین است که در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور احداث شده و با آغاز سال تحصیلی 1401 میزبان کودکان و نوجوانان روستای صنوگان خواهد بود.همچنین تعداد 14 مدرسه دیگر با مشارکت بانک اقتصادنوین در مناطق کمتر برخوردار کشور در اقصی نقاط کشور در دست احداث است که از این تعداد، هفت مدرسه در استان های کرمانشاه (دو مدرسه)، کرمان، لرستان، گلستان، آذربایجان شرقی و قم پیش از آغاز سال تحصیلی جدید افتتاح شده و پذیرای دانش آموزان این مرز و بوم خواهند بود.گفتنی است در مراسم افتتاح این مدرسه، مهرزاد نظری نیا، رئیس منطقه جنوب بانک اقتصادنوین به نمایندگی از این بانک حضور داشت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیرعامل بانک سینا در هم اندیشی مدیران ستاد و صف:
تعداد بازدید : 0
طرح آمایش و توسعه شبکه شعب بانک سینا در سال 1400 اجرا می شود
مدیرعامل بانک سینا در هم اندیشی مدیران ستاد و صف این بانک، اظهار داشت: به جهت ارائه خدمات مطلوبتر و با کیفیت تر به هموطنان گرامی، طرح آمایش و توسعه شبکه شعب این بانک در سال 1400 اجرایی می شود.
به گزارش اخبارصنعت، دکتر ایمانی با اشاره به اقدامات انجام شده در این خصوص افزود: در این طرح با بهسازی و جانمایی مناسب شعب و نیز بکارگیری فناوری های روز، تاکنون موفق به اخذ مجوز فعالیت 11 شعبه و باجه از بانک مرکزی شده ایم که زمینه ارائه خدمات مطلوب در مناطق مختلف کشور جهت هموطنان عزیز را به همراه داشته است.
مدیرعامل بانک سینا در هم اندیشی مدیران ستاد و صف این بانک ضمن قدردانی از کارکنان و سهامداران بانک که همراهی و همیاری خوبی را با این مجموعه داشته اند، افزود: در سال گذشته با توجه به شیوع و بحران ویروس کرونا و اعمال تحریم های ظالمانه، شرایط سختی در نظام بانکی و اقتصادی کشور حاکم بود که با وجود این مشکلات، به همت تمامی بخش های مجموعه، عملکرد بانک سینا در سه حوزه سپرده گذاران، سهامداران و کارکنان، رضایتبخش بود.
وی یکی از اقدامات مهم بانک سینا را ایجاد خط کسب و کار قرض الحسنه دانست و گفت: این اقدام اتفاقی خوب و شاهکاری در جهت محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان درمناطق کمتر برخوردار کشور و پاسخ به دغدغه سهامدار بانک و باقیات الصالحاتی برای کل مجموعه بانک سینا بود.
وی با اشاره به جوانگرایی در مجموعه بانک سینا گفت: استخدام و بکارگیری نیروهای جوان، زبده و متخصص از جمله اقدامات و برنامه های این بانک بوده که در بهبود عملکرد و تسریع خدمات تاثیرگذار می باشد.
مدیرعامل بانک سینا درخصوص بازنگری حدود اختیارات ارکان اعتباری مدیریت های مناطق هم گفت: اجرای این طرح، چابک شدن ارکان اعتباری مناطق را به دنبال داشته و ضمن افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان، میزان ارجاع پرونده ها نیز کاهش یافته است.
وی با تشریح وضعیت بانک سینا و شاخص های عملکردی در سال 99 خاطرنشان کرد: در حوزه پیگیری و وصول مطالبات با وجود پرداخت تسهیلات زیاد، مانده مطالبات غیرجاری بانک، افزایش نیافته است.
مدیرعامل بانک سینا بیان داشت که طرح توسعه سهم بازار با هدف جذب منابع طراحی شده، در بازه زمانی معین، با تلاش و اراده گروهی همکاران صف و ستاد بانک، به منابع بیش از اهداف تعیین شده دست یافت.
دکترایمانی با اشاره به طرح جهش مصارف با هدف بهبود نسبت خالص مصارف به منابع بانک گفت: با اجرای این طرح، میزان تسهیلات پرداختی در پایان سال 99 نسبت به دوره مشابه سال قبل، بیش از 60 درصد افزایش داشته است. همچنین با اجرایی شدن طرح جهش ارزی نیز جمع خالص درآمد ارزی بانک در بازه زمانی یاد شده بیش از 61 درصد رشد را نشان می دهد.
دکتر ایمانی با اشاره به عملکرد خوب بانک سینا به عنوان یکی از معدود بانک های سودده به سهامداران ابراز داشت: بانک سینا با برنامه ریزی صحیح و اجرای سیاست های مناسب، طی سال های گذشته جزو معدود بانک های سودده به سهامداران بوده و در سال 99 نیز با اجرای طرح های مختلف در سطح شعب، سود پیش بینی شده را محقق ساخته است.
وی بحث نظارت های بانکی را بسیار با اهمیت خواند و اظهار داشت: دستگاه های نظارتی و بانک مرکزی، بر عملکرد بانک ها به صورت جدی نظارت دارند تا خارج از سیاست ها و ضوابط، اقدامی صورت نگیرد. البته بانک سینا همواره جزو شفاف ترین بانک ها بوده و از این پس نیز باید نظارت کافی صورت گیرد تا روند فعلی تداوم یابد و هیچگونه اقدامی خارج از ضوابط و چارچوب های شورای پول و اعتبار نداشته باشیم.
دکتر ایمانی گفت: از آنجائیکه قیمت تمام شده پول نقش مهمی در افزایش بهای خدمات بانک دارد، باید با بهبود عملکردها، عدم تمرکز به کسب درآمد در حوزه اعتباری و حرکت به سمت شاخص های عملکردی دیگر از جمله جذب منابع ارزان قیمت، بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های شرکت های بنیادی و همچنین کسب درآمد از حوزه خدمات IT، قیمت تمام شده پول در بانک را کاهش دهیم.
گفتنی است در این همایش، عمده مطالب مطروحه به صورت تخصصی و در قالب کارگروه های “نگهداشت و توسعه سرمایه انسانی”، “محصولات و خدمات (طراحی، بازاریابی فروش و وثائق)” و “زیرساخت ها” به بحث و گفتگو گذاشته شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
با محوریت استقرار بانکداری دیجیتال؛
سند راهبردی پست بانک ایران تدوین شد
مدیرعامل پست بانک ایران در جلسه گزارش تدوین برنامه راهبردی بانک، گفت: امروز پست بانک ایران صاحب سند راهبردی عملیاتی شد که سرمایه بانک است و همه کارکنان در آن تدوین و اجرای آن سهیم هستند.
به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران، بهزاد شیری مدیرعامل در این جلسه که با حضور اعضای هیات مدیره پست بانک ایزان برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه راهبردی بانک با محوریت استقرار بانکداری دیجیتال تدوین شده است، تصریح کرد: مهمترین بخش پس از این مرحله برای استفاده از دانش ایجاد شده، اجرای سند در بانک است و در این صورت برنامه منشا تحول برای بانک خواهد بود.
وی با تاکید بر آمادگی سازمانی برای اجرای برنامه های راهبردی افزود: سند تحول در لایحه های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است و بیش از یک هزار و 224 ساعت زمان طی 18 ماه صرف آن شده است.
شیری با بیان اینکه برای جاری سازی برنامه عملیاتی کارگروه های مرتبط از امروز تشکیل شده است، ادامه داد: این کارگروه ها برای استفاده از کمک فکری نخبگان سازمانی از عضو هیات مدیره تا کارشناس شکل گرفته است.
مدیرعامل پست بانک ایران، با اشاره به ارائه گزارش کارگروه ها مطابق برنامه زمان بندی شده، گفت: بر اساس سند راهبردی دو عضوهیات مدیره اجرایی شدن این برنامه را رصد می کنند.
شیری اجرای کامل تمام برنامه های سند راهبردی بانک را شرط موفقیت آن دانست و تصریح کرد: برای موفقیت در اجرای این سند، برگزاری دوره های آموزشی مرتبط برای کارکنان به جد پیگیری و اجرا می شود.
در ادامه این جلسه، اعضای هیات مدیره و مشاورین در مورد نحوه تدوین سند و اجرای آن در بانک نکاتی را مطرح کردند.
بر اساس این گزارش، سند راهبردی پست بانک ایران توسط معاونت سازمان و برنامه ریزی و با همکاری مشاورین و مدیران بانک تدوین شده و شامل 79 برنامه عملیاتی است.
برگزاری همایش “تبیین اهداف ابلاغی و سیاست های اعتباری بانک ملی در سال 1400”
همایش هزار نفره» تبیین اهداف ابلاغی و سیاست های اعتباری بانک ملی ایران در سال 1400» با حضور وبیناری دکتر محمد رضا حسین زاده مدیر عامل بانک ملی ایران، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، حسن مونسان عضو هیات عامل و معاون شعب بانک در این همایش که اصلان کریمی مدیر امور شعب تهران، محمد نجف زاده مدیر امور شعب منطقه یک کشور و بیژن مقدم بیرانوند مدیر امور شعب منطقه دو کشور و حمید مومنی مدیر امور شعب مستقل حضور داشتند، گفت:بانک ملی ایران در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات معظم له درباره پشتیبانی و مانع زدایی از تولید،در سیاست های اعتباری سال 1400،به طور ویژه به این موضوع پرداخته است.
مونسان تاکید کرد:با ابلاغ و اجرای این بسته سیاستی در بخش اعتبارات،اقدام بانک ملی ایران در راستای حمایت از بخش تولید شتاب ویژه ای می گیرد.
سید فرید موسوی عضو هیات مدیره و معاون اعتباری و بانکداری شرکتی بانک نیز در این همایش با تشریح سیاست های اعتباری بانک گفت: حمایت از بخش تولید تاکید مقام معظم رهبری،رئیس جمهور محترم و مطالبه عموم مردم است.از این رو بانک ملی ایران قصد دارد تا در سال جاری به روند حمایت از بخش تولید، بیش از گذشته شتاب بخشد.
وی افزود:هدف کلی سیاست های ابلاغی سال جاری حمایت از تولید است که به شرط تامین منابع، قدرت اختیار مدیران امور در پرداخت تسهیلات سه تا شش برابر افزایش یافته است.
محسن امین زارع عضو هیات عامل و معاون امور ارزی و بین الملل نیز در این همایش ضمن تبیین اهداف ابلاغی و سیاست های اعتباری بانک ملی ایران گفت:ارائه این بسته های سیاستی در سال های اخیر،موجب هم افزایی در بین کارکنان صف و ستاد و ایجاد چشم انداز مناسبی از اهداف کلان بانک برای کارکنان شده است.
در این همایش همچنین محمد رضا محمود پناه رئیس اداره کل اعتبارات،عباس پیروزی رئیس اداره کل بررسی طرح ها و هادی نیک قلب رئیس اداره کل ارزیابی و نظارت بر مصارف در جلسه پرسش و پاسخ و تبیین سیاست های کلی اعتباری سال 1400 شرکت کردند و به پرسش های شرکت کنندگان در همایش پاسخ دادند.
شایان ذکر است در این همایش از 10 نفر از کارکنان برگزیده بانک ملی ایران که نقش ارزنده ای در اجرای سیاست های اعتباری بانک و تکریم کارکنان بانک داشتند،تقدیر شد.
فضای فکری تحول در صنعت بیمه نیازمند تغییر است
قائم مقام بیمه دانا، سرعت، چابکی و آمادگی در خصوص مواجهه با تغییرات مداوم شرایط جهانی را لازمه نگرش و رویکرد جدید به سازمان ها و کسب و کارهای نوین بویژه بازارهای پولی و مالی توصیف کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، حسین حسینی در پانزدهمین رویداد “فیناپ” طی سخنانی با اشاره به اینکه عصر جدید، عصر شکوفائی است، موفقیت در عصر جدید را در گرو تغییر نگرش و رویکرد به تفکر کسب و کار محور و تغییر مدل کسب و کار مبتنی بر توانمندی دانست و اظهار داشت: با حرکت از سیستم سازمان محور به سوی نگرش و رویکرد کسب و کار محور می توان فضای فکری تحول در صنعت بیمه را فراهم کرد.
وی که با موضوع ” توسعه کسب و کار دیجیتال مبتنی بر بازاریابی فردی” در رویداد فیناپ سخن می گفت، افزود: اگر ما بتوانیم در صنعت بیمه کسب و کارهای مختلف را بشناسیم و پوشش های مختلف برای آنها تعریف کنیم، قادر خواهیم بود خدمات متنوع تری را به مشتریان این حوزه ارائه نمائیم.قائم مقام بیمه دانا با ذکر این نکته که سازمان های بزرگ و با سلسله مراتب عریض و طویل، پاسخگوی نیازهای جامعه نیستند، خواستار نظام فکری کسب و کار محور در سازمان ها شد و افزود : با توجه به سرعت تحول در فضای کسب و کار، تکنیک های استاندارد و برنامه ریزی و روش های تخصیص دارایی، منسوخ شده اند، لذا شرکت ها به سیستمی نیاز دارند که ارزیابی و بهبود مستمر را فراهم کند و استفاده موثر از دارایی های تجاری ( سخت ) و سازمانی ( نرم ) را تضمین نماید.
حسینی، ویژگی های بنگاه اقتصادی مدرن ناشی از تفکر کسب و کار محور را مورد اشاره قرارداد و گفت: انعطاف پذیری در برابر تغییرات محیطی و نیازهای مشتری، چابکی در ساختار سازمانی، هوشمند سازی فرایندها، فراهم نمودن دسترسی عادلانه و مبتنی بر قانون به منابع مالی، در اختیار قراردادن همه منابع و توان عملیاتی شرکت در اختیار همه مشتریان از طریق هوش مصنوعی، توسعه مشارکت در حل مسائل، توزیع قدرت، امکانات و فرصت ها در تمامی سطوح سازمانی و ایجاد و توسعه ظرفیت برای بالندگی سرمایه انسانی توانمند، از جمله این ویژگی ها است.
وی افزود: کسب و کارهایی موفق هستند که تغییر را پذیرا باشند و وقتی کسی تغییر را بپذیرد، در کسب و کار خود موفق خواهد بود. اکنون روش های سنتی در حوزه بیمهگری باعث کندی روند انجام امور می شود، بنابراین باید سراغ روش های تازه در صنعت بیمه رفت و مسیر سنتی را کوتاه کرده و با شتاب بیشتر در جهت روش های نوین کسب و کار گام برداشت.
قائم مقام بیمه دانا در پایان اظهارات خود، ارتقای فرهنگ بیمه بین مردم جامعه را از اهداف اصلی این شرکت برشمرد و ابراز امیدواری کرد: در سایه تلاش های کارکنان صف و ستاد بیمه دانا تا پایان سال جاری شاهد تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده باشیم.
بسیاری از برنامههای اقتصادی در سطح ملی توسط شعب بانک توسعه تعاون به اجرا درآمده است
بسیاری از برنامههای اقتصادی در سطح ملی توسط شعب بانک توسعه تعاون به اجرا درآمده استمدیر عامل بانک توسعه تعاون از نقش همکاران شعب بانک توسعه تعاون در اجرای برنامههای اقتصادی در سطح ملی و استانی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی، حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی گفتگوهایی تلفنی با روسای شعب و واحدهای اجرایی بانک اظهار داشت: بانک توسعه تعاون با در نظر گرفتن رویکرد توسعهای و فراتر از محاسبات و ارزیابیهای متعارف مالی، پدید آورنده سطح گستردهای عملیات بانکداری توسعه ای در سطح کشور بوده است.
وی افزود: ارکان سیاستگزاری و برنامهریزی در کشور، راهکارها و فرآیندهای متنوعی برای ایجاد اشتغال و فعالسازی واحدهای تولیدی در نظر گرفتهاند و بانک توسعه تعاون به عنوان بانک عامل بسیاری از طرحهای ملی ، وظیفه تامین مالی و نظارت بر حسن اجرا را بر عهده گرفته است.
مهدیان در گفتگوی تلفنی با شمال داودی رییس شعبه مهاباد آذربایجان غربی، عباس رامیار سرپرست شعبه ریگان استان کرمان و محمد شاکری رئیس باجه فاروج استان خراسان شمالی گفت: تسهیلات موضوع بند الف تبصره 18 قانون سنواتی بودجه و ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مالی دولت، طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری و اشتغال پایدار فراگیر از طرحهایی بوده است که با حضور و نقشآفرینی همکاران در سطح ستاد و شعب، به نحو مناسبی با اقبال و موفقیت مواجه شده است.
وی گفت: نیروهای بانک از نگاه عموم جامعه به عنوان نقشآفرینان اقتصادی کشور تلقی میگردند و از این رو لازم است همکاران با اجرای بهینه وظایف و مسئولیتها و رعایت اخلاق مشتری مدارانه، حداکثر رضایت مشتریان و مراجعین را حاصل نمایند.
وی در همین زمینه افزود: همکاران در اجرای فعالیت بانکی روزانه و تکریم مشتریان، عملکرد مناسبی داشته اند و لازم است این روند به طور مستمر رو به بهبود باشد.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون حرکت در چارچوب برنامههای ابلاغی را در استمرار موفقیت بانک و رشد و توسعه فعالیت بانکداری توسعه ای مهم تلقی نمود و گفت: برخورداری از برنامه هدفمند و مشخص نمودن اهداف برای واحدهای اجرایی، تا حد زیادی به روند پیشرفت شعب در فعالیت توسعه ای کمک می کند و واحدهای اجرایی نیز در تعامل با واحدهای ستادی، همفکری لازم برای فراهم سازی ابزارهای مورد نیاز برای تحقق اهداف را داشته باشند.
مهدیان طی این مکالمات تلفنی با روسای شعب، جویای سلامتی همکاران و وضعیت کنونی شعبه گشت و همکاران نیز در خصوص رفع نیازها، کمبودها؛ پیشنهادها و راهکارهایی را مطرح نمودند.
رونمایی بیمه “ما” از سند استراتژیک پنج ساله خود
با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، از سند استراتژیک پنج ساله شرکت سهامی بیمه “ما” با حضور مدیرعامل، اعضا هیات مدیره، معاونین و تعدادی از مدیران رونمایی شد.به گزارش روابط عمومی بیمه “ما” حجت بهاری فر مدیرعامل و عضو هیات مدیره در این مراسم با بیان این نکته که شرکت سهامی بیمه “ما” یک شرکت اثرگذار در صنعت بیمه است گفت: با تبدیل ظرفیت های بالقوه به بالفعل بیمه “ما”، استفاده از پتانسیل های بانک ملت، افزایش چابکی، ارائه محصولات نوآورانه و الگوبرداری از شرکت های موفق خارج از کشور، جایگاه و موقعیت سازمان را مستحکم تر و پیشروی در بازار را با سرعت بیشتری طی خواهیم کردوی افزایش سرعت عمل در ارائه خدمات را به عنوان اولویت اصلی بیمه “ما” برای رسیدن به اهداف تعیین شده عنوان کرد و گفت: با ساده سازی فرآیندها و بروزرسانی آن با شرایط روز، کم کردن پیچیدگی ها و همچنین شناسایی خلا ها و رفع موانع ، چابک تراز گذشته در تکریم مقام بیمه گذاران گام بر میداریم.بهاری فر با اشاره به تبیین ارزش آفرینی برای کلیه ذی نفعان به عنوان استراتژی کلان شرکت افزود: تمایز سند استراتژیک 1400 تا 1404 با سندهای پیشین، رویکرد متفاوت آن در بهره گیری از مدل های برنامه ریزی استراتژیک است. در دوره پیشین، بیمه “ما” از یک مدل کلاسیک برای برنامه ریزی استراتژیک بهره برده بود ولی در سند جدید، برنامه های عملیاتی از رویکرد متفاوتی برخوردار شدند.بهاری فر افزود: نکته مهم متمایزکننده در سند حاضر این است که با توجه به شرایط در حال تغییر صنعت بیمه در ایران و جهان، شرایط ناپایدار اقتصادی، تاثیرات فناوری های نوظهور و همچنین پیامدهای ناشی از بحران همه گیری ویروس کرونا بر کسب و کارها و ابعاد مختلف زندگی، در تشریح برنامه، تلفیقی از چهار رویکرد کلاسیک، انطباقی، آرمان گرایانه و شکل دهی در این سند استفاده شده است. نکته حائز اهمیت در این سند، پویایی و اتخاذ رویکرد فعالانه در شناسایی و یا خلق فرصت های جدید است.در ادامه مدیرعامل بیمه “ما” ضمن تشکر از پرسنل و مدیران پرتلاش شرکت تاکید کرد: دستیابی به چشم انداز تبیین شده؛ تبدیل شدن به مطمئن ترین و سریع ترین شرکت در صنعت بیمه ایران و کسب وجاهت بین المللی در صنعت بیمه دنیا؛ مهم ترین هدف بیمه “ما” است. در این راستا سلامت اداری، تخصص گرایی، وجدان کاری، توسعه منوازن در همه بخش ها و افزایش سرعت عمل در انجام تمام کارها به عنوان سرلوحه در شرکت بیمه “ما” قرار گرفته است.
پشتیبانی از تولید و اشتغالزایی در مناطق محروم، اولویت بانک پارسیان
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات می گوید : معمولا تهران و سایرکلان شهرهای بزرگ سهم بیشتری از تسهیلات بانکی را به خود اختصاص می دهند، اما بانک پارسیان این سنت را شکسته و اولویت اصلی خود را روی حمایت از دهک های پایین درآمدی و مناطق محروم قرار داده است. ادامه این روند می تواند ما را در داشتن ایرانی آباد یاری کند.
جعفرقادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب شعار سال تحت عنوان “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ” از سوی مقام معظم رهبری، با بیان اینکه رونق اشتغالزایی و تولید در مناطق محروم اهمیت بالایی دارد، ادامه داد : برخی از بانک ها در این حوزه عملکرد خوبی را ازخود نشان داده اند به عنوان مثال بانک پارسیان طی سال های گذشته عملکرد مطلوبی درحمایت از تولید و اشتغالزایی در مناطق محروم داشته است.
به گفته قادری، آمارهای اعلامی از رشد تسهیلات پرداختی بانک ها در سال گذشته خبر می دهد و این نشان می دهد که برخی از بانک ها حتی بیش از توان خود حامی بخش تولید بوده اند که باید قدردان آنها بود.
وی ادامه داد: البته مسئولین و نمایندگان مجلس باید تمام تلاش خود را برای کاهش تسهیلات تکلیفی به کار گیرند تا موجب منفی شدن تراز نامه بانک ها نشوند.
نماینده مردم شیراز در گفت وگو با ” نسیم اقتصاد” همچنین نقش بانک ها در شرایط سخت کرونایی را مورد اشاره قرار داد و گفت : برآوردها نشان میدهد با شیوع کرونا در ایران ، مجموعه اصناف بخش عمده ای از فروش بالقوه خود را از دست دادهاند. بدیهی است بار اصلی بخشی از این رکود به دوش بانک هاست چرا که بسیاری از واحدهای صنفی قادر به بازپرداخت تسهیلات دریافتی خود نبودند و نظام بانکی موظف به حمایت از کسب و کارهای متضرر از پاندمی کرونا هم بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.