شماره: 1665 / ۱۴۰۰ دوازدهم خرداد
تعداد بازدید : 1
اخبار
از اول سال آبی تا هفتم خرداد؛
آب پشت سدها 27 درصد کاهش یافت
حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا هفتم خرداد 1400 با کاهش 27 درصدی همراه است.به گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران، بررسیها نشان میدهد از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ماه 99) تا هفتم خردادماه امسال، 28 میلیارد و 81 میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای کشور ذخیره شده است.ذخیره آبی در همین بازه زمانی در سال آبی گذشته (مهرماه 98 تا آخر شهریور 99) 39 میلیارد و 68 میلیون متر مکعب بوده است.کل ورودی آب به مخازن سدها از ابتدای سال آبی جاری تا هفتم خرداد 25 میلیارد و 29 میلیون متر مکعب است، اما در سال آبی گذشته این میزان 47 میلیارد و 58 میلیون متر مکعب بوده که نشان از کاهش 47 درصدی دارد.میزان خروجی آب از سدها نیز از ابتدای سال آبی جاری تا هفتم خرداد به رقم 23 میلیارد و63 میلیون متر مکعب رسید. در حالی که در سال آبی قبل از آن در همین بازه زمانی میزان خروجی آب از سدها 36 میلیارد و 46 میلیون متر مکعب بوده که کاهش 35 درصدی را نشان میدهد.اکنون درصد پُر شدگی آب سدهای کشور به 57 درصد رسیده است. ظرفیت کل سدهای کشور 50 میلیارد و 500 میلیون متر مکعب است.وضعیت موجودی آب سدها درحالی با کاهش همراه شده که سازمان هواشناسی کشور روزهای گرم و بدون باران را تا پایان هفته برای بیشتر مناطق کشور بهجز استانهای ساحلی خزر (گیلان، مازندران، گلستان) و اردبیل پیشبینی کرده است.گفتنی است خان کبری رفیعی، کارشناس هواشناسی روز گذشته درباره وضعیت آب وهوا گفت: جوی پایدار همراه با افزایس نسبی دما را تا پایان هفته برای بیشتر کشور پیشبینی میشود. هوا روبه گرمتر شدن است، اما از بعدازظهر دیروز و امروز با توجه به نفوذ جریانات خنک شمالی بر روی دریای خزر، در استانهای ساحلی این دریا، همینطور اردبیل و خراسان شمالی کاهش دمای بین 6 تا 10 درجه رخ میدهد.
نفت ایرانول به فروش 8هزار میلیارد ریالی رسید
با انتشار گزارش اردیبهشت ماه شرکت نفت ایرانول، میزان تولید، فروش و مبلغ فروش رشد قابل توجهی را نشان میدهند. فروش 8هزار میلیارد ریالی در این ماه و رشد بیش از 50درصدی تولید این شرکت از نکات قابل توجه این گزارش است.در گزارش اردیبهشت ماه 1400 شرکت نفت ایرانول، میزان تولید، فروش و مبلغ فروش نسبت به ماه گذشته روند رو به رشدی را ثبت کردهاند. در این مدت حدود 16هزار مترمکعب تولید شد که 28درصد از کل تولیدات شرکت را تشکیل میدهد. اکسترکتها با بیش از 12هزار مترکعب 21درصد و اسلاک وکس با 11درصد در رتبههای بعدی تولید این شرکت قرار دارند. اما میزان تولید شرانل در دومین ماه 1400 رشد چشمگیر 53درصدی را نشان میدهد. این در حالی است که 57هزار و 915مترمکعبی که در این ماه تولید کرده است، حتی نسبت به اردیبهشت 1399 نیز افزایش 14درصدی یافته است.در سمت فروش نیز وضعیت مشابهی برای نفت ایرانول حاکم است. در اردیبهشت 1400 بیش از 16هزار مترمکعب روغن پایه توسط این شرکت به فروش رسیده است (معادل 29درصد از کل فروش) که قیمت هر واحد فروش نسبت به فروردین امسال رشد 30درصدی را ثبت کرده است! در ادامه اکسترکت با بیش از 12هزار مترمکعب حدود 22درصد از فروش و اسلاک وکس با بیش از 5هزار و 600مترمکعب فروش حدود 10درصد از کل فروش اردیبهشت ماه شرانل را تشکیل دادهاند. باید در نظر داشت که مقدار فروش شرکت در این ماه رشد 52درصدی را نیز به ثبت رسانده است که این رشد همراه با افزایش نرخ محصولات بوده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
از سوی وزیر نیرو انجام شد؛
تعداد بازدید : 1
ابلاغ آئیننامه شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات صنعت آب و برق
آییننامه شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات صنعت آب و برق از سوی وزیر نیرو ابلاغ شد.
به گزارش وزارت نیرو، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، دیروز آئیننامه شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات صنعت آب و برق را برای اجرا به شرکتهای زیرمجموعه ابلاغ کرد.
هدف از ابلاغ این آئیننامه، افزایش مسئولیتپذیری، پاسخگویی و قانونگرایی، ارتقای سرمایهاجتماعی و اعتماد عمومی به حاکمیت، تقویت نظارتپذیری و ارتقای سلامت نظام اداری، همچنین تسهیل در انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و آگاهیبخشی به ذینفعان است.
بر این اساس، در این آئیننامه بر شفافیت در ارائه اطلاعات به تمامی ذینفعان و ذیمدخلان در ابعاد مختلف از جمله سیاستها، راهبردها، وظایف و اختیارات، فرایندها و رویههای کاری، طرحها و پروژهها، قوانین و مقررات، عملکرد مالی و اقتصادی (بودجه، درآمدها، هزینهها) تأکید شده است.
طبق این آئیننامه، تمام واحدهای مشمول آئیننامه موظفاند با راهاندازی وبسایت شفافیت، اطلاعات عمومی و غیرطبقهبندی شده خود را به نحو مقتضی در وبسایت مذکور منتشر کنند. این اطلاعات شامل قوانین و مقررات حاکم بر فعالیتهای دستگاه (قانون، نظامنامه، آئیننامه، بخشنامه، دستورالعمل و…)، ساختار سازمانی، مأموریتها، فهرست کلیه مدیران سازمان، طرحهای تملک دارایی سرمایهای و آخرین وضعیت پیشرفت آنها، فرصتهای سرمایهگذاری، اطلاعات خدمات قابل ارائه دستگاه و فرایندهای ارائه خدمت به همراه تمامی نیازمندیهای مربوطه است.
همچنین در این آئیننامه تشکیل کارگروه شفافیت پیشبینی شده که اهم وظایف آن، اتخاذ راهکارهای اجرایی جهت ترویج شفافیت، نظارت بر اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، احصای مصادیق اطلاعات عمومی در صنعت آب و برق و ارزیابی پایگاههای اطلاعرسانی و وبسایت شفافیت واحدهای مشمول است.
رویکردهای اصلی وزارت نیرو در زمینه شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات شامل بهروزرسانی پایگاههای الکترونیکی و پایگاههای آمار و اطلاعات در صنعت آب و برق، راهاندازی و بهروزرسانی وبسایت شفافیت در کلیه سازمانها، شرکتهای مادرتخصصی و زیرمجموعه، ارائه اطلاعات مورد نیاز به متقاضیان از طریق سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
گزارش نشست خبری اولین نمایشگاه توانمندسازی صنایع بومی با حمایت صنعت پتروشیمی در ماهشهر:
تعداد بازدید : 0
این نمایشگاه، حلقهای از زنجیره کسب و کار است
مدیربرند، اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تاکید بر اینکه با ابلاغیه مدیر عامل هلدینگ،تامین هر کالا و خدماتی که در منطقه ماهشهر و بندر امام برای شرکتهای پتروشیمی موجود باشد، از خارج منطقه ممنوع است، گفت: برگزاری اولین نمایشگاه توانمندسازی و حمایت از شرکتهای منطقه بندر ماهشهر و بندر امام در تأمین نیازهای عمومی و تخصصی شرکتهای پتروشیمی ماهشهر باعث بهبود، توسعه و ارتقاء صنایع منطقه و بهبود کسب و کار و معیشت مردم میشود.
نشست خبری این نمایشگاه در اولین روز آغاز به کار، با حضور جواد گلی مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سید رضا مرویان حسینی مشاور حوزه مسوولیت اجتماعی این گروه، محسن آتش زمزم مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی و جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانهای ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در سالن تلاش شهرک بعثت، برگزار شد.
گلی در ابتدای این جلسه، گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی در تأمین نیازهای عمومی و تخصصی شرکتهای پتروشیمی ماهشهر باعث بهبود، توسعه و ارتقاء صنایع منطقه و بهبود کسب و کار میشود.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامههای شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در حوزه مسئولیتهای اجتماعی در بندر ماهشهر و استان خوزستان گفت: این شرکت در شش نقطه از ایران مانند استان ایلام و بوشهر برنامههایی در حوزه مسئولیتهای اجتماعی دارد، اما نقطه آغاز فعالیتهای این شرکت در استان خوزستان بوده است.
مرویان هم با ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه که به طور تخصصی به حوزه مسئولیتهای اجتماعی میپردازد، گفت: این نمایشگاه با رویکرد توانمندسازی و حمایت از شرکتهای منطقه در تأمین نیازهای عمومی و تخصصی شرکتهای پتروشیمی ماهشهر و حمایت از صنایع داخل و منطقه است که کاری ارزشمند و قابل تقدیر است و با حمایت از آن میتوان به توسعه اشتغال، تقویت اقتصاد منطقه و ارتقای آن امید داشت.
مشاور مسئولیتهای اجتماعی هلدینگ خلیج فارس از این نمایشگاه به عنوان اتفاقی رویدادنگر که کمیت شرکتهایی که در آن حضور دارند مهم است، یاد کرد.
وی ادامه داد: پیش از برگزاری نمایشگاه به تعامل با شرکتهای خدماتی و تولیدی منطقه پرداخته تا بتوانیم نقطه عرضه و تقاضا را پیدا کنیم. 400 واحد تولیدی و خدماتی در بررسیهای اولیه این رویداد در لیست حضور داشتند که با آنها جلساتی برگزار کردیم. دویست مورد از این تعداد مورد بازدید قرار گرفتند و در نهایت 120 شرکت در نمایشگاه حاضر شدند.
مرویان با اشاره به تفاهمنامههایی که در سه روز برگزاری این نمایشگاه منعقد خواهد شد، گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، 55 تفاهمنامه با شرکتهای خدماتی و تولیدی امضا میکند.
مشاور مسئولیتهای اجتماعی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تاکید کرد از سه سال پیش تاکنون، مطالعه و برنامهریزیهای لازم برای مسیری که در آن تعامل و رفع نیازها انجام میشود، آغاز شده است.
وی با اشاره به حضور شورای راهبردی در کنار کمیته مسئولیتهای اجتماعی گفت: در سال گذشته، پنج پروژه در حوزه آموزش و پرورش، خانواده، درمان، ورزش و اشتغال در منطقه به مرحله اجرا در آمده است.
مرویان تصریح کرد: کارآفرینان در حوزه تولید باید با کیفیت و همچنین قیمتهای رقابتی مناسب، به نقطهای برسند که مدیران عامل شرکتها خود برای تأمین نیازهای خود به این تولیدکنندگان مراجعه کنند و نیازهای شرکتهای پتروشیمی به این ترتیب از این شرکتهای داخلی تأمین شود.
جواد گلی نیز در بخش دیگری از این نشست خبری، با اشاره به استعدادهای زیادی که در منطقه وجود دارد، گفت تمرکزگرایی در ایجاد اشتغال برای استعدادها در صنعت باید برداشته شده و بخشی از استعدادها باید در کارگاهها و صنایع کوچک محلی، خدماتی که تأمین کننده نیازهای پتروشیبمی هستند به کار گرفته شوند.
وی همچنین با اشاره به تأمین نیازهای منطقه، اظهار داشت: تا جایی که امکان تأمین این نیازها در منطقه وجود دارد، برطرف کردن آن از خارج منطقه و نقاط دیگر کشور ممنوع است.
مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی و صنایع پتروشیمی ماهشهر هم در ادامه به تشریح عملکرد شورای راهبردی و این شرکت در حوزه مسئولیتهای اجتماعی در سالهای 98 و 99 پرداخت و اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا و کارهایی که برای مهار این پاندومی در منطقه لازم بود، در اسفند 98، 30 میلیارد تومان و در سال 99، 50 میلیارد تومان هزینه شد. همچنین در سال 98، 35 میلیارد و در سال99، 70 میلیارد تومان برای تعامل با شهرستان هزینه شده است.
محسن آتش زمزم با اشاره به سیل سال 99 در خوزستان، از هزینه ده میلیاردی این شرکت و شورای راهبردی برای کمک به سیلزدگان و همچنین بازسازی مناطق سیلزده خبر داد و گفت: در سال 98 همچنین یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان برای بن کتاب دانشاموزان و همچنین 6 میلیارد تومان برای خرید هشت هزار تبلت و اهدا به دانشآموزان کم بضاعت هزینه شده است و به طور کلی 240 میلیارد تومان هزینه مسئولیتهای اجتماعی شورای راهبردی در سال 98 و 99 بوده است.
مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با اشاره به اینکه تداخلی بین ماموریتها واقدامات شورای راهبردی و کمیته مسئولیتهای اجتماعی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس وجود ندارد، اظهار داشت: مأموریت شورای راهبردی درانجام پروژههای زیربنایی، عمرانی و بحرانهایی مانند سیل و زلزله و توسعه فضای سبز شهری و راه سازی است، اما کمیته مسئولیتهای اجتماعی گروه، بر توسعه کارهایی مانند ورزش همگانی، بهبود شرایط خانواده ،توسعه مراکز درمانی و توانمندسازی تمرکز کرده است و البته تأمین 60 درصد از هزینههای شورای راهبردی بر عهده شرکت های تابعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.
مرویان نیز در همین رابطه گفت: شورای راهبردی در حوزه سخت افزاری طرحهای بلندمدت و میان مدت، فعالیت میکند اما تمرکز مسئولیتهای اجتماعی بر برنامههای خدماتی و کوتاه مدت است.
مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ادامه داد: بانکهای کشور نقش مهمی در تأمین مالی پروژههای گروه دارند و در حوزه توانمندسازی مشاغل نیز همکاری شرکتهای تابعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ماهشهر به عنوان خریدار و سرپرستیهای استانی این بانکها به عنوان تأمین کنندگان مالی، میتواند موجب اتفاقات مبارکی شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.