شماره: 1662 / ۱۴۰۰ نهم خرداد
تعداد بازدید : 0
تصاویر جاسوسی جدید از جنسیس G90
با مجموعه ای از مدل های جدید و تازه از خودروسازان مختلف، بخش خودروهای شاسی بلند و کراس اوور در حال گسترش است.جنسیس می داند اگر بخواهد نتایج فروش سالانه دو هزار دستگاه خود را در ایالات متحده افزایش دهد، باید خود را ارتقا دهد. از این رو نسل جدید G90 در حال توسعه است. این احتمال وجود داشت که جنسیس تصمیم بگیرد تولید لوکس ترین سدان خود را متوقف کند اما مجموعه ای از عکس های جاسوسی جدید ادامه کار در G90 جدید را تأیید می کند.عکاسان موفق به گرفتن تصاویری از نسل بعدی G90 در جاده های عمومی می شوند. میزان روکش استتاری هنوز زیاد است و در قسمت عقب خودرو، صفحه های بدنه جعلی وجود دارد که فرم فریبنده ای برای صندوق عقب ایجاد می کند.با این حال، حتی پنل های اضافی نیز با ستون بزرگ C و شکل معمولی سدان در عقب قادر نیستند مانع از نمایش G90 شوند. همچنین لازم به ذکر است که برخی از صفحات بیرونی که قبلاً استتار شده بودند، از جمله قسمت هایی از گلگیرهای جلو و آینه های جانبی، اکنون هیچ پوشش استتاری ندارند. این یک نشانه است که پیشرفت G90 جدید پس از آزمایشات اولیه زمستان از اوایل سال جاری در حال پیشرفت است.مدل جدید باید قبل از پایان سال در کره جنوبی رونمایی شود، به این معنی که می تواند به موقع برای مدل 2022 در ایالات متحده وارد شود. در این مرحله، معلوم نیست که موتور 5.0 لیتری V8 به نسل منتقل شود. انتظار می رود که یک موتور 3.5 لیتری توئین توربو با سیستم چرخ های عقب یا به صورت اختیاری به هر دو محور، به گزینه محبوب تری تبدیل شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
معرفی ماشین سیاه، گرانترین خودروی دنیا
بوگاتی تستهای گرانترین خودروی جدید خود را آغاز کرد.
همان طور که در خبرهای اخیر هم خواندهاید، تکنسخه گرانترین خودروی بوگاتی «ماشین سیاه» La Voiture Noire نامگذاری شده و در نمایشگاه ژنو سال 2019 هم رونمایی شده بود. با اینکه این خودرو جزو اَبَرخودروهای جهان است اما از لحاظ قانونی اجازه حضور در خیابانها را دارد. به همین دلیل است که باید تمام تستهای لازم برای کسب پلاک، شمارهگذاری و مجوز حضور در خیابان را مثل همه خودروهای تولید انبوه به دست آورد.
وقتی صحبت از گرانترین خودروی دنیا است، تعجبی ندارد که کوچکترین خبرهای آن هم مورد توجه خودرو دوستان است؛ برای همین هم عکسهای تست این خودرو در شبکههای اجتماعی دست به دست میگردد.
در ارزیابی خودروهای عادی برای دریافت پلاک و حق عبور در خیابانها انواعی از تستها انجام میشود از جمله پاشش آب در تونل مخصوص برای اطمینان از عدم نفوذ آب به داخل خودرو در بارانهای شدید، تستهای تونل باد، تستهای سرعت بالا در پیست سرعت و.... بوگاتی میگوید برای گرانترین خودروی دنیا 65 هزار ساعت فعالیت مهندسی انجام میدهد. بنابراین کاملا بیانصافی است که گفته شود ماشین سیاه [یا همان لا واتوق نواق] تغییرات جزئی در بدنه و ظاهر خودروی بوگاتی شیرون Chiron است.
البته این دو خودرو از لحاظ مکانیکی شباهتهای زیادی به هم دارند اما از لحاظ استایل و سبک طراحی، «ماشین سیاه» به نوعی تعریف و تمجید و زنده نگه داشتن نوع 57 SC آتلانتیکی است که بین سالهای 1936 تا 1938 معرفی شده بود. همچنین تمامی پنلهای ظاهر خارجی «لا واتوق نواق» [ماشین سیاه] نو و جدید است. اینکه این خودرو امکان مطابقت با استانداردهای خودروهای عادی را پیدا کند، در گفتار آسان اما در عمل بسیار دشوار است.
نام خریدار این خودرو هم فعلا ناشناس مانده و معمولا این نوع خودروها نصیب کلکسیون داران میشوند، چون بیشتر از آنکه جنبه کاربردی در خیابانها را داشته باشند، جنبه سرمایهگذاری، موزهداری و پرستیژی دارند. اگر اخبار گذشته این خودروی سیاهرنگ گرانقیمت را دنبال نکرده اید، بد نیست یادآور شود که این خودرو با تمام هزینههای پلاک، بیمه و مالیات و... 19 میلیون دلار فروخته شده است.
اعلام شرایط استثنایی فروش
محصولات فیات در ایران
شرکت پارسیان خودرو اقدام به معرفی طرح فروش جدید ون چند کاربره دوکاتو با امکان دریافت تسهیلات 70 درصدی و بازپرداخت 48 ماهه کرده است.
این شرایط اختصاصی طی همکاری نماینده رسمی فیات ایتالیا در ایران و لیزینگ واسپاری ملت ایجادشده و عموم مردم میتوانند طی تماس با دفتر مرکزی این شرکت «22757889» از جزئیات این طرح اطلاع پیدا کنند.
دوکاتو را میتوان نماد توانمندی، هزینههای پایین و کمال در کابین دانست. گیربکس 9 سرعته اتوماتیک این خودرو نه تنها باعث کاهش مصرف سوخت میشود، بلکه امکان بهرهبرداری صحیح از توان 350 نیوتنمتر پیشرانه 2. 3 لیتری را فراهم کند. نتیجه این مجموعه استاندارد آلایندگی یورو 6 و مصرف سوخت 6. 5 لیتر در هر یکصد کیلومتر طی سیکل ترکیبی جاده و شهری است.
با این ترکیب دوکاتو علاوهبر کسب تمامی استانداردهای اروپایی؛ طی چندین سال متوالی به عنوان خودرو سال قاره سبز انتخاب شده است.
باوجود کامل بودن تجهیزات قابل انتخاب در کابین جادار این ون، اما قیمت نهایی این محصول حفظشده و مشتریان ایرانی میتوانند با شرایط در نظر گرفتهشده در طرح جدید پارسیان موتور بهراحتی مالک ارزندهترین ون فیات ایتالیا شوند.
این محصول برای کاربریهای مختلف امکانات اختصاصی ارائه میکند، بهعنوانمثال در نسخه حمل بار سیستم هوشمند توازن بار را ارائه میکند و یا در نسخههای آمبولانس، کمپر و تشریفات VIP امکانات اختصاصی و تجهیزات رفاهی مخصوصی را پیشنهاد میدهد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمتگذاری انواع نسخههای ون، مینیبوس، ون باری، شاسیبار، برقی و کاربریهای خاص (آمبولانس، آتشنشانی و حملپول) با شماره 22757889- 021 «دفتر مرکزی شرکت پارسیان موتور» تماس حاصل بفرمایید.
فراخوان پیکاپ های مرسدس در استرالیا
مرسدس بنز استرالیا با اشاره به وجود خطای احتمالی در سیستم ترمز ، 2882 نمونه از وانت اسپرینتر سری VS30 خود را فراخوانده است.
این وسایل نقلیه آسیب دیده بین 8 آگوست 2018 و 22 دسامبر 2020 ( مدل سالهای 2018-2021) به فروش رفته اند.
در اطلاعیه فراخوان ثبت شده در کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) ذکرشده است: «ممکن است در طی گذشت زمان ، روغن ترمز به درون کولیس ترمز محور عقب، نشت کند و در نتیجه ممکن است هوا وارد سیستم ترمز عقب شود.
همچنین این اعلامیه می افزاید: « ورود هوا در سیستم ترمز منجر به نرم شدن پدال ترمز عقب و کاهش عملکرد ترمز می شود که خطر تصادف منجر به آسیب دیدگی یا مرگ سرنشینان وسیله نقلیه و یا سایر افراد حاضر در جاده را افزایش می دهد.»
از دارندگان این محصولات خواسته شده تا نسبت به بازگردانی و رفع عیب خودروهایشان اقدام کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
مدیرعامل گروه
خودروسازی سایپا اعلام کرد:
افتتاح و راهاندازی اولین بازارچه قطعات یدکی کشور توسط گروه سایپا
اولین بازارچه قطعات یدکی محصولات سایپا با هدف حذف واسطهها و تامین قطعات مورد نیاز مشتریان در ساختمان تاریخی جیپ واقع در خیابان اکباتان تهران راهاندازی شد و قرار است این امکان در سایر شهرهای بزرگ نیز عملیاتی شود تا مشتریان گروه خودروسازی سایپا برای تامین قطعات مشکلی نداشته باشند.
به گزارش سایپانیوز، سید جواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه مراسم افتتاح اولین بازارچه قطعات یدکی در کشور، گفت: حدود 50 درصد از خودروهایی که در سطح کشور در حال تردد هستند، متعلق به گروه خودروسازی سایپا است، از اینرو ضرورت داشت که شرکت سایپایدک در راستای ارائه خدمات مناسب به مشتریان محترم، سطح کیفی خدمات پس از فروش خود را ارتقاء دهد.
وی با بیان اینکه جدی ترین مشکل در ارائه خدمات پس از فروش، تامین قطعه است، اظهارداشت: تا قبل از راهاندازی بازارچه قطعات یدکی، تامین قطعات از منابع مختلف انجام میشد ولی با افتتاح این بازارچه، مشکل مذکور به پایان خواهد رسید و مجموعههای مختلف می توانند به صورت مستقیم و بدون واسطه قطعات مورد نیاز را خریداری کنند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهار داشت: هدف از ایجاد بازارچه قطعات یدکی محصولات سایپا این بود که دسترسی مشتریان به قطعات اصلی به راحتی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه با ایجاد بازارچه قطعات یدکی مشتری ها میتوانند قطعات را مستقیم و بدون واسطه خریداری کنند، تصریح کرد: از آنجا که در این بازارچه قطعات از منابع اصلی تامین می شود و کیفیت مناسبی دارد، این امر سبب خواهد شد تا میزان رضایت مردم از خودروهای مجموعه سایپا افزایش پیدا کند.
سلیمانی با اشاره به اینکه سایپا یدک، قطعات عرضه شده در بازارچه را از منابع اصلی و معتبر تهیه خواهد کرد، گفت: امیدوار هستم فرآیند ایجاد بازارچه قطعات یدکی که در خیابان اکباتان تهران راه اندازی شد در سایر شهرهای بزرگ هم دنبال شود تا همه به راحتی برای تامین قطعه اقدام کنند و مجبور نباشند برای خرید قطعه به تهران بیایند.
گفتنی است اولین بازارچه قطعات یدکی سایپایدک که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر راه اندازی شد با هدف دسترسی آسان به قطعات اصلی و با قیمت مصوب در محل فروشگاه سایپایدک در خیابان اکباتان تهران است و فعالان بازار قطعات یدکی میتوانند با مراجعه به این بازارچه قطعات مورد نیاز خود را تهیه کنند. بدین جهت در فاز اول مغازه داران سطح شهر می توانند از بازارچه ایجاد شده قطعات را خریداری کنند و در فاز بعدی قرار است این فرصت برای تمام مشتریان محصولات سایپا فراهم شود.
گفتنی است در راهاندازی این بازارچه شرکتهای ایندامین سایپا، رینگ سایپا، رادیاتور ایران، سایپا شیشه، فنرسازی زر گلپایگان، پلاسکوکار سایپا، صنایع لنت پارسیان پیشرو، بهران موتور گلپایگان، ایدکو پرس، زامیاد، طیف سایپا، سنان شیمی، سایپاپرس، سایپا آذین، سایپا شیشه، سایپا پلوس و سایپا آذربایجان با شرکت سایپایدک همکاری کردهاند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
علت بالا نرفتن قیمت خودرو چیست؟
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی اهواز با اشاره به افزایش اخیر قیمت خودرو گفت: افزایش قیمت خودرو، متاثر از افزایش قیمت کارخانه و قرار گرفتن در فصل خرید و فروش خودرو بوده است.عبدالرضا عساکره در خصوص آخرین وضعیت خودرو در بازار اهواز اظهار کرد: قیمت خودروهای ایرانی در چند روز اخیر بین 6 تا 10 میلیون تومان افزایش یافته است.
وی گفت: افزایش قیمت خودرو متاثر از افزایش قیمت کارخانه و قرار گرفتن در فصل خرید و فروش خودرو بوده است.
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی اهواز با اشاره به وضعیت معاملات خودرو در بازار، افزود: رونق آنچنانی در معاملات خودرو وجود ندارد و وضعیت خرید و فروش مانند دو ماه گذشته است؛ خرید و فروش خودروهای تولید داخل در بازار خیلی کم انجام میشود و در خودروهای خارجی نیز اصلا معامله انجام نمیشود.
عساکره با اشاره به قیمت خودرو در بازار شهر اهواز عنوان کرد: در حال حاضر سمند ال ایکس 191 میلیون تومان، سمند ef7 دوگانه سوز 242 میلیون تومان، پژو 207 دندهای 285 میلیون تومان، پژو 207 پاناروما اتوماتیک 422 میلیون تومان، پژو پارس سال 230 میلیون تومان، پژو پارس دوگانه سوز 248 میلیون تومان، پژو پارس ال ایکس264 میلیون تومان، پژو 206 تیپ دو 206 میلیون تومان، دنا معمولی 322 میلیون تومان، دنا توربوشارژ اتوماتیک 430 میلیون تومان و دنا پلاس 322 میلیون تومان در بازار قیمت دارد.
وی گفت: قیمتهای اعلامشده صرفا برای مدل 1400 هستند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
در تازه ترین توافق بین شورای عالی مناطق آزاد و گمرک ایران؛
تعداد بازدید : 0
ترانزیت خودروهای لوکس و آمریکایی در مناطق آزاد منتفی شد
با وجود رایزنیهایی که پیش از این شورای عالی مناطق آزاد در رابطه با ترانزیت خودرو انجام داده و اختلاف نظرهایی در مورد خودروهای لوکس و آمریکایی وجود داشت، در تازه ترین توافق بین شورای عالی مناطق آزاد و گمرک ایران، ترانزیت شش برند خودروی لوکس و همچنین هر نوع خودروی آمریکایی بین آنها منتفی اعلام شده است.
در نشست مشترکی که اخیرا بین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و گمرک ایران برگزار شد، طرفین در چند مورد با یکدیگر به توافقاتی رسیدند که از جمله آن میتوان به جریان ترانزیت خودروهای خارجی بین مناطق اشاره کرد که پیش از این بارها رایزنیهایی در این رابطه صورت گرفته بود.
آنچه اکنون توافق شده به نوعی اجرای همان شروط تعیین شده از سوی گمرک ایران برای ترانزیت خارجی خودرو بین مناطق است؛ به طوری که بر اساس تفاهم نامه بین شورای عالی مناطق آزاد و پلیس راهور ناجا،ترانزیت خارجی خودروهای سواری دارای پلاک و شماره گذاری شده در مناطق آزاد پس از انجام ثبت آماری مورد تایید دبیرخانه شورای عالی مابین مناطق آزاد تجاری و صنعتی بلامانع است و گمرک ایران هم در این رابطه هماهنگیهای لازم را انجام خواهد داد.
اما همچنان شرط مربوط به عدم ترانزیت خودروهای ساخت یا برند آمریکایی و خودروهای لوکس پابرجاست و توافق شده که خودروهای ساخت یا برند امریکایی و نیز خودروهای با برندهای لامبورگینی، فراری، پورشه، هامر، مازراتی، بوگاتی امکان ترانزیت بین مناطق آزاد را نخواهند داشت.
این در حالی است که ترانزیت خودروهای آمریکایی بین مناطق در دو سال اخیر ماجرای خاص خود را داشته است؛ به گونه ای که از سال 1397 و همزمان با ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودرو به کشور این ممنوعیت شامل مناطق آزاد هم شد، اما براساس تفاهم نامه آبان ماه 1398 بین شورای عالی مناطق آزاد و پلیس راهور ناجا ترانزیت خودرو بین مناطق آزاد در صورت موافقت سازمانهای متبوعه با رعایت شرایط و ضوابط مرتبط با شمارهگذاری بلامانع اعلام شد.
براین اساس، از شهریورماه سال گذشته مناطق آزاد در مکاتبه با گمرک ایران و مستند به تفاهمنامه بین دبیرخانه و پلیس راهور ناجا خواستار جابهجایی خودرو بین مناطق شده بود که گمرک ایران نیز با اعلام شرایط ترانزیت خودروها را بلامانع میدانست که در بین آن تاکید بر ممنوعیت ترانزیت خودروهای لوکس و آمریکایی بود و این از محل اختلاف نظر بین مناطق آزاد و گمرک ایران بود.
در آن زمان مرتضی بانک که ریاست شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی را بر عهده داشت، حتی در مکاتبهای با معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه گمرک ایران با صدور بخشنامهای ترانزیت خودرو فیمابین مناطق را با محدودیت مواجه ساخته است خواستار رسیدگی به موضوع شده بود.
بانک، در مکاتبات خود اعلام کرده بود که «توجیه گمرک در ایجاد محدودیت برای ترانزیت خودروهای لوکس و آمریکایی، محدودیت اعلامی معاونت حقوقی رئیس جمهور درباره ممنوعیت واردات برند خودروهای آمریکایی ساخت آمریکا یا مبدا این کشور است در حالی که شورای عالی مناطق آزاد خواستار ترانزیت این خودروها بوده و صرفا از یک منطقه به منطقه دیگر منتقل میشوند و وارداتی صورت نمیگیرد.»
اما در هر صورت گمرک موافقتی در رابطه با این خودروها نداشته و تاکید بر این بود که ترانزیت خودروهای لوکس و آمریکایی در مناطق آزاد تبعاتی را با خود به همراه خواهد داشت.
در این رابطه ارونقی- معاون فنی گمرک ایران - گفته بود که «با توجه به اینکه اغلب این در خواستها از مناطق فاقد شعاع تردد مانند کیش و قشم به سمت مناطقی با شعاع محدود از جمله ارس و انزلی بوده و موجب ورود آنها به شهرهای پرجمعیت اطراف خواهد شد و در شرایط کنونی تبعات اجتماعی به همراه دارد، گمرک ایران با ترانزیت خودروهای لوکس و آمریکایی بین مناطق مخالف است، در این بین ممنوعیتهای مربوط به خودروهای آمریکایی نیز مورد توجه قرار دارد.»
به هر صورت با توافقی که اکنون بین شورای عالی مناطق آزاد و در زمان مومنی به عنوان دبیر این شورا با گمرک ایران صورت گرفته، مانند گذشته ترانزیت خودرو بین مناطق با رعایت شرایط تعیین شده امکان پذیر است ولی امکان جابجایی خودرو لوکس و آمریکایی وجود ندارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
الیاس نادران:
کروز در داخلی سازی قطعات به نتایج قابل تحسینی دست یافته است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کروز در صنعت قطعه سازی و داخلی سازی قطعات به نتایج قابل تحسینی دست پیدا کرده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت کروز از خطوط تولید بازدید و ضمن دیدار با مدیران و کارگران درخصوص مشکلات کنونی و پیش روی صنعت و دغدغههای صنعتگران به گفت وگو پرداخت.
الیاس نادران همچنین از خط تولید ACU ایربگ و مرکز تحقیقات و نوآوری گروه قطعه سازی کروزنیز بازدید کرد.
الیاس نادران نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از قطعه سازی کروز به مجموعه اقدامات قابل تقدیر این شرکت قطعه سازی در داخلی سازی قطعات اشاره کرد و گفت: امروز نه تنها درصنعت هسته ای توانستیم به قله های دانش دست پیدا کنیم بلکه در صنعت الکترونیک و قطعه سازی به نتایج و دستاوردهای قابل تقدیری پیدا کردیم و کروز در این زمینه نقش تحسین برانگیزی داشته است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه ما تحریم را به فرصت تبدیل و از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم و بتوانیم سطح دانش کشور را بالاببریم این امر می تواند بعد از رفع تحریم ها و برداشتن موانع داخلی نقش موثر برای به دست آوردن بازار منطقه ای ایفا کند.
نادران با تاکید بر نقش حمایتی مجلس شورای اسلامی در قالب قانون گذاری بیان داشت: با توجه به سوال سال جاری مبنی بر تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ممجلس شورای اسلامی نیز در کنار تولید کنندگان به حمایت از آنان خواهیم پرداخت و موانع تولید را با همت سایر دستگاه ها و متولیان برطرف خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی به حضور پررنگ بانوان در قطعه سازی کروز اشاره و تصریح کرد: در قطعه سازی شاهد قطعات حساسی هستیم که نیازمند دقت بالایی است از این رو حضور بانوان در این زمینه به دلیل داشتن دقت بالا نقشی موثر را در تولید قطعات با کیفیت و حساس ایفا می کند..
تولید گیربکس خودروهای برقی و هیبرید در دستور کار
قائم مقام اجرایی شرکت صنعتی نیرومحرکه، از داخلی سازی و تولید انبوه گیربکس نیمه اتوماتیک AMT در سال جاری خبر داد.
مسعود ذوالقدر با بیان اینکه شرکت صنعتی نیرو محرکه ماموریت تولید گیربکس برای انواع خودروهای سواری گروه صنعتی ایران خودرو را برعهده دارد، بیان کرد: این شرکت در سال گذشته با 41 درصد افزایش تولید توانست 480 هزار دستگاه انواع گیربکس خودروی سواری تولید کند.
قائم مقام اجرایی شرکت صنعتی نیرومحرکه با اشاره به دستاوردها و اقدامات شاخص این شرکت در حوزه ارتقای کیفیت، افزود: کاهش محسوس روند برگشتی و اخطار کیفی از سوی مشتری در سال 99 نسبت به سال 97 و 98 از جمله دستاوردهایی به شمار می رود که نشانگر اثربخشی مثبت نظام بهبود این سازمان است.
وی در ادامه گفت: شرکت صنعتی نیرو محرکه با برخورداری از آزمایشگاه های تایید شده از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، جزو شرکت های برتر منطقه در زمینه توانمندی های آزمایشگاهی به شمار می رود؛ به نحوی که با استقرار سیستم های مدیریت کیفیت ایمنی و بهداشت شغلی، زیست محیطی و آزمایشگاهی و با اخذ گواهی نامه های مرتبط از مراجع ذیصلاح تلاش کرده نقش خود را در ارتقای سطح رضایتمندی ذینفعان ایفا کند.
ذوالقدر افزود: در سال99، برای نخستین بار در کشور، پروژههای گیربکس شش سرعته دستی و نیمه اتوماتیک در دستور کار نیرو محرکه قرار گرفت. گیربکس شش سرعته دستی در اسفندماه سال گذشته مطابق با برنامه زمانبندی ایران خودرو، به تولید انبوه رسید. تمامی مراحل طراحی تا تولید انبوه این پروژه توسط جوانان متخصص ایرانی در بازه زمانی کمتر از 9 ماه صورت گرفت که رکورد مهمی در تولید محصول جدید محسوب میشود.
وی با بیان اینکه فاز مطالعات گیربکس DCT7 دو کلاچه اتوماتیک که در سال 99 آغاز شده، هم زمان با گیربکس نیمه اتوماتیک در حال پیشرفت است، عنوان کرد: اقدامات اجرایی پروژه گیربکس اتوماتیک نیز آغاز شده است.
وی با بیان اینکه هم زمان با طراحی و اجرای پروژه های مذکور، مطالعات ساخت گیربکس خودروهای برقی و هیبریدی را مطابق با برنامه های توسعه ایران خودرو پیش خواهیم برد، گفت: برای این منظور و افزایش توانمندی طراحی و تولید گیربکس، در حال ارتقای آزمایشگاههای تحقیقاتی و صحه گذاری گیربکس در شرکت نیرو محرکه هستیم. در حال حاضر بخشی از آن به مرحله اجرا رسیده و بخش باقی مانده نیز با خرید تجهیزات جدید، محقق خواهد شد. البته عمده این تجهیزات مربوط به صحه گذاری و تست انواع گیربکس های اتوماتیک و با هدف ارتقای کیفی محصولات و رضایتمندی مشتریان است.
انتشار جزئیات رسمی از کوپرا بورن
مارک عملکرد مستقلSEAT ، یعنی کوپرا، هاچبک الکتریکی بورن را در کسوت تولید به عنوان پیگیری خودروی مفهومی سال گذشته معرفی می کند.
طراحی جلوی متوسط متشکل از چراغ های جلوی واضح تر و ورودی های هوای بزرگ است که به کوپرا بورن در مقایسه با ID.3 ظاهری اسپرت بخشیده است. در عقب، یک نوار نور LED گسترده تصور یک خودروی بزرگتر را ایجاد می کند در حالی که باله های عمودی بخشی از دیفیوزر یکپارچه است.
اولین خودروی الکتریکی کوپرا با انتخاب شش طرح چرخ آلیاژی در اندازه های مختلف از 18 تا 20 اینچ در دسترس خواهد بود. نظر می رسد ستون C دارای طراحی پیچیده تری نسبت به ID.3 باشد. شش رنگ بدنه در زمان رونمایی در دسترس خواهد بود.
بورن از یک صفحه نمایش لمسی بزرگتر 12 اینچی (صفحه نمایش 10 اینچی برای ID.3) استفاده می کند و دارای صندلی های اسپرت با پشتی های یکپارچه است، در حالی که فرمان دارای چند دکمه اضافی است که برای نسخه کوپرا اختصاص داده شده است.
تقریباً همانندID.3 ، بورن جدید منحصراً دارای یک چرخ متحرک است. تک موتور الکتریکی سوار شده در عقب، 148 اسب بخار قدرت (110 کیلووات) و 310 نیوتن متر (229 پوند فوت) گشتاور را در مدل پایه ارائه می دهد. این باتری از همان باتری 45 کیلووات ساعت با حدود 211 مایل (340 کیلومتر) دامنه WLTP استفاده می کند و 0 تا 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) را در 8.9 ثانیه طی می کند.
کوپرا بورن در سپتامبر در کارخانه فولکس واگن در آلمان تولید می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.