شماره: 1564 / ۱۳۹۹ هفتم دي
تعداد بازدید : 0
اخبار
بانک کارآفرین در افزایش سهم بانکها از تسهیلات دوم شد
نمودار افزایش سهم بانکها از تسهیلات نشان میدهد که بانک کارآفرین در بین بانکهای خصوصی رتبه دوم را در افزایش سهم بانک از مانده تسهیلات در اختیار دارد.
به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، گزارشهای منتشر شده در کدال و کانون بانکها در شش ماهه ابتدای سال جاری نشان میدهد که بانک کارآفرین در بین بانکهای خصوصی با ثبت رشد 48.12 درصدی در جایگاه دوم را کسب کرده است.
بر اساس این گزارش افزایش سهم بانکها از پرداخت تسهیلات میتواند نسبت بهتری برای نشان دادن حرکت بازار و افق پیش روی آن باشد؛ چرا که آنچه مهمتر از مانده تسهیلات است، میزان رشد تسهیلات و افزایش سهم بانک در نظام بانکی است.
کسب 4 رتبه برتر توسط روابط عمومی بانک مهر ایران در جشنواره ملی روابط عمومی
روابط عمومی بانک قرضالحسنه مهر ایران در 4 بخش پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی رتبه برتر را به خود اختصاص داد.
به گزارش روابط عمومی بانک قرضالحسنه مهر ایران، این جشنواره با هدف آشنایی با اصول و استانداردهای نشر الکترونیک و مکتوب در روابط عمومی و ارائه آثار و تجارب موفق، توسعه و ارتقای سطح توانمندیها و مهارتهای مدیران و کارشناسان روابطعمومی در حوزه فعالیتهای انتشاراتی و همچنین فرهنگسازی مناسب و تکریم و معرفی نخبگان و الگوهای برتر در حوزه انتشارات، در 10 بخش و دو سطح ملی و استانی برگزار شد.
روابط عمومی بانک مهر ایران با شرکت در پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در بخشهای وبسایت رتبه اول، شبکه اجتماعی رتبه دوم، تبلیغات رتبه دوم و پوستر رتبه سوم ملی را از آن خود کرد.
شایان ذکر است، این جشنواره به همت انجمن متخصصان روابط عمومی و با همکاری دانشگاهها، روابط عمومی وزارتخانهها، سازمانها و شرکتهای خصوصی و دولتی در دو بخش رقابتی و آموزشی در دو گروه تهرانی و استانی در مرکز همایشهای سازمان مدیریت صنعتی (سازمان مطالعات و بهرهوری نیروی انسانی) برگزار شد.
با تأمین مالی بانک صنعت و معدن به انجام رسید؛
افتتاح قوطی سازی سینا کن در کرمانشاه
با حضور رییس بنیاد مستضعفان، استاندار کرمانشاه و جمعی از مقامات ملی و استانی واحد تولیدی قوطی سازی سینا کن ( زمزم کرمانشاه) که از سوی بانک صنعت و معدن تأمین مالی شده است، صبح امروز سه شنبه دوم دیماه سال99 به بهره برداری رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، این مجموعه که با حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار کرمانشاه، کلانتری مدیریت بانک صنعت و معدن استان کرمانشاه و مقامات استانی به بهره برداری رسید، بزرگترین کارخانه ساخت قوطی کشور است که در زمینه تولید قوطیهای آلومینیومی فعالیت دارد. ظرفیت تولید اسمی سالانه این شرکت 760 میلیون قوطی شامل قوطیهای 330 و 250 سی سی می باشد که ظرفیت تولید این محصول در کشور را به میزان 50 درصد افزایش می دهد.
این طرح با تسهیلات مصوب بانک صنعت و معدن به مبلغ 59 میلیون و 640 هزار یورو که 40 میلیون یورو (معادل 12 هزار میلیارد ریال) از آن تاکنون پرداخت شده به مرحله بهره برداری رسیده است.
گفتنی است، با افتتاح این طرح در شهرک صنعتی بیستون کرمانشاه از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود و امکان اشتغال 162 نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد
مشارکت بانک رفاه در تجهیز بیمارستان شهید لبافی نژاد تهران
به منظور قدردانی از تلاش های کادر درمان در ارائه خدمات پزشکی و درمانی به شهروندان در این ایام حساس شیوع ویروس کرونا و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی، این بانک در خرید تانکر اکسیژن و تجهیزات پزشکی مورد نیاز، بیمارستان شهید لبافی نژاد تهران مشارکت کرد.بر اساس این گزارش، یدالهی رئیس بیمارستان شهید لبافی نژاد تهران از تلاش ها و همکاریهای بانک رفاه کارگران به عنوان بانک اجتماعی و سلامت محور و نقش آن در ارتقای سلامت جامعه و بهبود بیماران، قدردانی کرد.
تقدیر فرماندار کازرون
از بانک پارسیان
داریوش دهقان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون با اهدای لوح سپاس به کارکنان شعبه شهدای کازرون از رییس و کارکنان این شعبه به دلیل اهتمام و همراهی موثر در اعطای تسهیلات اشتغالزایی تقدیر کرد.
در این تقدیرنامه از مساعدت، مشارکت و همکاری صمیمانه مدیران وکارکنان بانک پارسیان شعبه شهدای کازرون در اجرای طرح های سحاب وآسمان بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر توانمند سازی و حمایت از اشتغالزایی قدردانی شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
در 9ماهه سال99 تحقق یافت
رشد 48درصدی فروش بیمه کوثر
حجم حقبیمه تولیدی شرکت بیمه کوثر با رشد 48درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، از 2هزارو700 میلیارد تومان عبور کرده و ترکیب فروش 85درصد رشتههای غیرزندگی و 15درصد رشته زندگی را محقق کرده است.به گزارش روابطعمومی و اعلام معاون برنامهریزی و نظارت راهبردی بیمه کوثر، در طی این دوره رشتههای هواپیما، کشتی، مهندسی و باربری شرکت هر کدام بهترتیب با رشد 434، 123، 112 و 112 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشترین درصد رشد فروش را میان سایر رشتهها داشته است.
لاله کریمی اظهارکرد: سهم خسارت پرداختی شرکت به بیمهگذاران در 9ماهه سال 1399 مبلغ هزارو300میلیارد تومان بوده است که سهم رشتههای غیرزندگی 84 درصد و بیمههای زندگی 16 درصد از کل پرداختی خسارتها بوده است.
بازدید عضو کمیسیون عمران از پروژه ملی بیمه آرمان
رحمت الله فیروزی پور بادی، نماینده مردم شریف نطنز و بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران و شهرسازی مجلس با حضور در شرکت بیمه آرمان و دیدار با اعضا هیات مدیره این شرکت، بازدیدی از اولین دستگاه کاملا الکترونیکی صدور بیمه نامه اتباع خارجی نمود.در بازدید از این پروژه ملی، قلی پور رییس هیات مدیره و حمیدرضا امیرحسنخانی عضو هیات مدیره و معاون اجرایی شرکت بیمه آرمان به همراه مهدی ایرانی مدیر فناوری اطلاعات شرکت به معرفی دستگاه مکانیزه صدور بیمه نامه اتباع خارجی پرداختند و درباره امکانات این پروژه ملی توضیحاتی ارائه کردند.
بیمه ایران حامی رسمی ساخت واکسن ایرانی کرونا شد
با امضای تفاهمنامه همکاری میان شرکت سهامی بیمه ایران و مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، بیمه ایران به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی و در راستای ماموریت های حاکمیتی خود، حمایت رسمی از فرآیند ساخت واکسن ایرانی بیماری کووید 19 را بر عهده گرفت.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، براساس این تفاهم نامه که در مراسمی به امضای دکتر محمد رضایی مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران و دکتر علی اسحاقی رییس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی رسید، بیمه ایران تأمین بیمه ای مناسب برای 650 نفر از داوطلبان دریافت واکسن در مرحله آزمایش انسانی را برعهده گرفته و متعهد شد در چارچوب مفاد و شرایط عمومی و خصوصی این بیمه نامه نسبت به پرداخت احتمالی غرامت و هزینه پزشکی این داوطلبان تا سقف مندرج در بیمه نامه اقدام کند.همچنین مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی نیز علاوه بر پرداخت حق بیمه مربوطه برابر جدول اعلامی نحوه پرداخت حق بیمه مندرج در بیمه نامه این طرح، نسبت به همکاریهای تبلیغاتی با بیمه ایران، پس از انجام فرآیند تست انسانی واکسن ایرانی کرونا و اطمینان از موفقیت آمیز بودن واکسن تولید شده، اقدام خواهد کرد.
تقدیر بیمه مرکزی از نقش سازنده بیمه دانا در فرهنگسازی بیمه
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از نقش سازنده شرکت بیمه دانا در فرهنگ سازی و نهادینه سازی فرهنگ بیمه در جامعه تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، مصطفی زندی مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی، در نامهای خطاب به مجید ملازاده، مدیر روابط عمومی بیمه دانا اعلام کرد: همراهی در رویدادهای فرهنگی از نشانههای رویش بلوغ سازمانی و درک اهمیت حرکت جمعی و پرهیز از رفتارهای جزیرهای و کم اثر است.
وی، نقش ارزشمند بیمه دانا در اجرای حرفهای برنامه ملی «زنگ بیمه»و تشریک مساعی در تمامی پروژههای فرهنگ سازانه صنعت بیمه را مایه مباهات و امتنان دانست و تاکید کرد: تلاش سازنده و تعصب کم نظیرتان را در راستای نهادینه سازی فرهنگ بیمه در بین افکار عمومی پاس میدارم و توفیق شما را خواستارم.
گفتنی است: بیمه دانا امسال نیز مانند سال گذشته و به رغم گسترش ویروس کرونا در کشور، با رعایت نکات بهداشتی و پروتکلهای صادر شده، نسبت به گسترش فرهنگ بیمه در بین مدارس کشور و مناطق محروم جامعه گامهای ارزندهای برداشت.
توزیع پوسترهای آموزشی «ب مثل بیمه» بین مدارس مناطق محروم، توزیع دفترچه و نوشت افزار تحصیلی و ماسک بین دانش آموزان مناطق جنوب شهر تهران، خرمشهر و اهواز، برگزاری مسابقه نقاشی با محوریت «نقش بیمه در جبران خسارت» و «بیمه و آرامش»، توزیع بازی های فکری و پازل بین کودکان مناطق محروم و انعکاس طرح زنگ بیمه در شبکه های اجتماعی، بخشی از فعالیت ها و عملکرد روابط عمومی بیمه دانا در فرهنگ سازی بیمه محسوب میشود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
برای چندمین سال متوالی؛
تعداد بازدید : 1
تندیس طلایی رضایت مندی مشتریان سال 99 هم به بیمه ایران رسید
تندیس طلایی دهمین همایش سراسری رضایتمندی مشتری به شرکت سهامی بیمه ایران اهدا شد.
به گزارش اخبارصنعت، به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، در آیینی که به همین مناسبت درساختمان مرکزی بیمه ایران با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور آقایان دکتر رضایی مدیرعامل، مبرقعی عضو هیات مدیره، معاونین مدیرعامل و تنی چند از مدیران بیمه ایران برپا شد، تندیس طلایی همایش سراسری رضایت مندی مشتریان به مدیرعامل بیمه ایران اهدا شد.
مدیرعامل بیمه ایران هنگام دریافت جایزه تندیس طلایی رضایتمندی مشتریان، در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تمامی کارکنان شرکت و شبکه فروش در سراسر کشور به پاس تلاش های درخور تحسین ایشان، این جایزه را به آنان اهدا کرد و گفت: لازم است در فضای کسب و کار به صورت علمی فعالیت و در جهت خلق ارزش و نیازسنجی مشتریان تلاش کرد؛ همان طوری که در بیمه ایران این اعتقاد وجود دارد که مشتریان چگونه فکر می کنند و چگونه بیمه نامه خریداری می نمایند.
دکتر رضایی با تاکید بر اینکه بیمه ایران برند شناخته شده ای است که توانسته سطح بسیار بالایی از مشتریان وفادار را داشته باشد، افزود: ما به برند بیمه ایران افتخار می کنیم.
وی افزود: علاوه بر شاخص های مورد ارزیابی که باعث دریافت تندیس طلایی در بخش رضایت مندی مشتریان شده است، بحث سرعت عمل و اصلاح فرایندها، هم در بخش صدور و هم در بخش خسارت، از اقدامات مهمی است که در جهت جلب رضایت مشتریان بهبودهای لازم در آنها انجام پذیرفته است.
مدیرعامل بیمه ایران در پایان اظهار داشت: اعتقاد داریم وفق نیازهای مشتریان، خدمات را به ایشان ارائه دهیم و از آنجایی که در زمینه اقدامات ملی، بیمه ایران همواره در صنعت بیمه، رتبه اول را دارد، در نوآوری و خلق محصول جدید و ارائه به مشتریان نیز بسیار تلاش می کند.
در این مراسم، آقای مبرقعی عضو هیات مدیره نیز در سخنانی با تاکید بر این که بیمه ایران مقتدرترین شرکت در صنعت بیمه و تعیین کننده نقش مهمی در فضای اقتصادی کشور است، گفت: بیمه ایران همواره شرایط لازم دیگری از جمله رضایت مندی مشتریان و برند شرکت، را درکنار وظایف و اقدامات بیمهگری، مد نظر قرار داده است.
وی افزود: درکنار برخورداری از شاخصهای مناسب برای جلب رضایت مشتری باید برای حفظ این موقعیت و حتی فراتر رفتن از این شاخص ها، اقدامات عملیاتی بیشتری انجام پذیرد.
در این مراسم، خانم زهره مدیرکل بازاریابی بیمه ایران نیز گفت: همایش رضایت مندی مشتریان در سال 99 با بررسی 46 شاخص عمومی و 17 شاخص اختصاصی برگزار شد و بیمه ایران به صورت هدفمند و با قرار گرفتن در معرض این ارزیابی خود را مورد سنجش قرار داد که خوشبختانه با همت و تلاش مدیران ارشد و کلیه کارکنان شرکت در سراسر کشور با داشتن استانداردهای لازم موفق به کسب تندیس طلایی شد.
آقای ترکمان مدیرعامل شرکت پیشگامان گفتگو که برگزاری همایش سراسری رضایت مندی مشتریان را به عهده داشتند در سخنانی اعلام کرد: همایش رضایت مندی مشتریان در سال 99 با بررسی شاخص های عمومی و اختصاصی اعلام شده، برگزار شد و بیمه ایران در بین 94 سازمانی که در این همایش شرکت کرده بودند، نشان داد که این سازمان در سطح بسیار بالایی از رضایت مندی مشتریان قرار دارد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
سازمان آموزش فنی حرفهای کشور، سرمدی شد
قراداد بیمه میان بیمه سرمد و سازمان آموزش فنی حرفهای کشور امضا شد.
به گزارش روابط عمومی بیمه سرمد، قرارداد همکاری مشترک سازمان آموزش فنی حرفهای کشور و بیمه سرمد، با حضور دکتر مجتبی کاتب و حسین فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی حرفهای کشور، در حوزه بیمههای درمان تکمیلی، حوادث، آتشسوزی، خودرو و بیمه مسئولیت مدنی کارآموزان و کارکنان این سازمان، به امضای دو طرف رسید.
به همین منظور، جهت هماهنگی و انسجام بیشتر در پیشبرد این قرارداد، در جلسهای با حضور رئیس هیات مدیره و جمعی از مدیران بیمه سرمد و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی حرفهای، هماهنگیهای لازم در خصوص این قراداد انجام شد و دکتر کاتب در ارتباط ویدئو کنفرانس با مدیران استانی این سازمان، توضیحاتی را در خصوص پوششهای بیمه سرمد ارائه کرد.
رئیس هیات مدیره بیمه سرمد، در این جلسه، در خصوص روند خدمات ارائه شده از شروع قرارداد و راههای گسترش همکاری، توضیحاتی ارائه داد و با حضور حاضران به مباحث مرتبط با بیمه تکمیلی درمان پرداخته شد.
دکتر کاتب گفت: همکاری با سازمان فنی و حرفهای و خدمترسانی به کارکنان این سازمان، مایه افتخار ماست و بیمه سرمد به عنوان یک بیمه پیشرو، خدمات بهروز و مناسبی را به مشتریان خود ارائه میکند که امیدواریم رضایت کارکنان سازمان را جلب کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی حرفهای نیز با اشاره به تجمیع بیمههای سازمان فنی حرفهای در بیمه سرمد گفت: ما در این یک ماه، انگیزه و نیروی جوانی ویژهای در مجموعه سرمد دیدهایم که نوید یک همکاری خوب را میدهد و همین روال رضایت همکاران ما را در سازمان جلب خواهد کرد.
مدیرعامل بانک ملی ایران:
داشتن «نگاه ملی»، لازمه پیشرفت کشور است
مدیرعامل بانک ملی ایران تکیه بر توان داخلی و استفاده حداکثری از نیروهای جوان و کارآمد را راه نجات اقتصاد کشور خواند و گفت: اگر از همه قابلیت های ایرانی موجود به بهترین شکل ممکن استفاده شود، نیاز به خارج، حداقلی شده و در نتیجه تحریم ها بیش از پیش بی اثر خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، محمد رضا حسین زاده در جمع برخی از مدیران بانک که بصورت مجازی برگزارشد با تاکید بر این که امروز با وجود جنگ اقتصادی تحمیلی علیه کشورمان، منابع فکری گسترده، توانمندی های فنی پیچیده و نیروی کار چشمگیری در اختیار اقتصاد کشورمان است، افزود: باید از همه این توانمندی ها بهره بگیریم و اجازه ندهیم این ظرفیت ها هدر برود.
او داشتن «نگاه ملی» به همه مسائل و چالش ها را لازمه پیشرفت کشور خواند و با بیان این که تک تک بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور به چنین نگاه استراتژیکی نیازمندند، اظهار کرد: دیدگاه های جزیره ای یا سلیقه ای برای ادامه مسیر پرتوان کشور مضر است و ما برای ادامه مسیر در همه عرصه ها به انسجام نیاز داریم.
حسین زاده در ادامه به فعالیت های بانک ملی ایران از ابتدای تاسیس تا کنون که همه در راستای حفظ منافع ملی و کمک به رونق اقتصاد کشور بوده است اشاره کرد و با بیان این که بانک ملی ایران هرگز به چیزی جز اعتلا و پیشرفت کشور و مردم نیاندیشیده است، افزود: روزانه میلیاردها ریال از منابع که در اختیار بانک است، به طرح های خرد و کلان و نیازهای روزمره عمومی تخصیص می یابد و از این طریق به حل مشکلات مردم و کشور کمک می شود.
مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که «همه باید به چرخش چرخ اقتصاد کمک کنیم»، اظهار کرد: همه ما در یک کشتی نشسته ایم و کم کاری، بی توجهی و یا عادی نمایی امور می تواند به همه لطمه وارد کند.
حسین زاده پیشرفت و توسعه بانک ملی ایران را یک امر جاری خواند و با بیان این که تاریخ 92 ساله این بانک حاکی از مواجهه همیشگی با مخاطرات بوده است، ادامه داد: به لطف خدا و همراهی مشتریان و عموم مردم که مالکان اصلی این بانک هستند، سختی های این دوران هیچ خللی در روند فعالیت بانک ایجاد نکرده است و در آستانه قرن جدید، بانک ملی ایران با قوت بیشتر به فعالیت های خود ادامه خواهد داد.
مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین از طراحی محصولات جدید برای خدمت رسانی گسترده تر به مشتریان خبر داد و با بیان این که نوآوری های این بانک در حوزه بانکداری غیرحضوری و دیجیتال، تحولات بزرگی در عرصه نظام بانکداری و دیوانسالاری کشور ایجاد کرده است، گفت: همه تلاش ما این است که چهره پیشرفته بانکداری را به نمایش بگذاریم تا رضایت مشتریان و مردم بیش از پیش جلب شود.
در ادامه این جلسه، برخی از حاضران درجلسه به طرح دیدگاه های خود پرداخته و درباره راهکارهای پیش روی مسائل بحث و تبادل نظر نمودند.
ویژه چهلمین سالگرد دفاع مقدس؛
خاتمه اولین دوره آموزش مجازی در صندوق قرض الحسنه شاهد
اختتامیه نخستین دوره آموزش مجازی پیام آوران ایثار (سخنوری و روایتگری) در صندوق قرض الحسنه شاهد برگزار شد.
اختتامیه نخستین دوره آموزش مجازی پیام آوران ایثار(سخنوری و روایتگری) ویژه چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بزرگداشت «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضورشکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، سلیمانی معاون فرهنگی بنیاد و اسلام کریمی مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد در سالن جلسات شهدای سلامت صندوق برگزار شد.
یوسفعلی شکری نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم که در راستای تجلیل از پیامآوران فرهنگ ترویج ایثار و شهادت برگزار شد، گفت: راویان باید مستند صحبت کنند و اگر راوی جعل و تحریف کند به هدف واقعی نخواهد رسید همانند برخی از روضههای جعلی که اثر مثبت بر مخاطب ندارد.
نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه در روایتها نباید جعل و اغراق کرد، خاطرنشان کرد: باید بر اساس واقعیتها سخن گفت، مستندسازی وصایای شهدا در طول سالهای دفاع مقدس یکی از بهترین برنامههایی بود که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده است.
شکری خاطرنشان کرد: وقتی در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت روایتگری میشود باید موضوع آن با عظمت و باهیبت نشان داده شود. این کاری بود که حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در روز عاشورا انجام دادند لذا اگر نمیتوانیم حسینی باشیم باید زینبی عمل کنیم.
نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تأکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: امام خمینی (ره) 22 اسفند 58 یک سال بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برای رسیدگی و صیانت از خانواده شهدا دستور به تشکیل بنیاد شهید دادند. رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید دارند لذا باید این فرهنگ مورد توجه قرار بگیرد و مردم آن را الگو و سرمشق خود قرار دهند.وی با تأکید به نقش رسانهها برای گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل هجمههایی که وجود دارد، گفت: نه تنها تکریم جایگاه شهدا بلکه باید تکریم جایگاه جانبازان به ویژه جانبازان قطع نخاع، اعصاب و روان و شیمیایی که شرایط سختی را سپری میکنند مورد توجه قرار گیرد.
نخستین دوره آموزش مجازی پیام آوران ایثار (سخنوری و روایتگری) ویژه چهلمین سالگرد دفاع مقدس با عنوان بزرگذاشت «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» به مدت 40 جلسه آموزشی و کارگاهی با تدریس اساتید حوزوی و دانشگاهی و فرماندهان دفاع مقدس با حضور 320 نفر از پیام آوران ایثار از 32 استان و 40 نفر از کارکنان اداره امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد استانه،ا توسط مرکز آموزش صندوق قرض الحسنه شاهد برگزار شد.
فاز دوم پتروشیمی ایلام با دستور رییس جمهور وتسهیلات بانک صنعت و معدن به بهره برداری رسید
فاز دوم پتروشیمی ایلام از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط با رییس جمهور و حضور استاندار ایلام و مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس روز پنجشنبه چهارم دیماه سال99 به بهره برداری رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، این طرح شامل الفین و واحد شیرینسازی خوراک مایع (SRU) و واحد پلیپروپیلن با تلاش مدیران، متخصصان و کارکنان شرکت پتروشیمی ایلام و هلدینگ خلیج فارس بدون حضور لایسنسور و وندور خارجی با تسهیلات ارزی این بانک به مبلغ 220 میلیون یورو و تسهیلات ریالی به میزان 400 میلیارد ریال و با اشتغالزایی 867 نفر در شمال غرب شهر ایلام شهرستان چوار وارد مدار تولید شد.
واحد الفین مجتمع پتروشیمی ایلام موسوم به الفین سیزدهم به عنوان تنها واحد الفین در غرب کشور به دلیل کراکینگ خوراکهای گازی و مایع در کورههای خود و تولید سالانه 750 هزار تن محصولات متنوع و با ارزشی نظیر اتیلن، پروپیلن، بنزبن پیرولیز، برشهای چهار کربنه و سوخت مایع به عنوان واحد مادر سایر واحدهای پایین دست واحدهای پلیمری همچون پلیاتیلن سنگین و پلیپروپیلن، پلیاستایرن و واحدهای شیمیایی دیگر نظیر گلایکلها و آروماتیکها تلقی میشود.
از مهمترین ویژگیهای بارز این طرح که آن را نسبت به سایر پروژههای مشابه متمایز میکند، میتوان به مجاورت با پالایشگاه گاز ایلام و نزدیکی به خوراک، برخورداری از تنوع خوراک مایع و گاز، تولید محصولات متنوع که باعث افزایش قدرت مانور عملیاتی و پایداری تولید شده است و داشتن ناحیه سرویسهای جانبی مستقل اشاره کرد.
با توجه به این که محصولات این پتروشیمی در ابتدای زنجیره ارزش قرار دارد، راهاندازی واحد الفین باعث اطمینان خاطر سرمایهگذاران در جهت ایجاد واحدهای پاییندستی پتروشیمی و صنایع تکمیلی مرتبط خواهد شد.
گفتنی است فاز اول مجتمع پتروشیمی ایلام با هدف اشتغالزایی و رونق اقتصادی در سال 92 افتتاح و در مدار تولید قرار گرفت، این مجتمع با حدود 2 هزار نیروی انسانی متخصص و کارگر، بزرگترین شرکت خصوصی در استان ایلام است.
فاز اول این مجتمع بزرگ شامل واحدهای پلیاتیلن سنگین و سرویسهای جانبی همانند آب، برق، بخار، نیتروژن، هیدروژن و هواست، واحد پلیاتیلن سنگین با ظرفیت 300 هزار تن در سال است و توانایی تولید 36 گرید متنوع و مختلف و با قابلیت کاربرد بسیار بالا در حوزه صنایع پاییندست پتروشیمی را دارد.
جبران تورم زمین با اراضی اقدام ملی
مدیر عامل بانک مسکن با تحلیل اوضاع بازار زمین و مسکن، طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ارزان را جبران کننده تورم شدید نهاده های اصلی ساختمان توصیف کرد.
محمود شایان مدیر عامل بانک مسکن در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ضمن اشاره به اطلاعات تازه منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران درباره قیمت زمین و مسکن و اجاره بها در نقاط شهری کشور، اعلام کرد: دولت از سال گذشته تا کنون با تخصیص زمین های 99 ساله به ساخت و سازهای حمایتی مختص کمدرآمدهای فاقد مسکن، پشتیبانی لازم از انبوه سازان و سازندگان برای کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن را به عمل آورد. اراضی 99 ساله به صورت اجاره بلندمدت و بدون دریافت بهای روز زمین از سازنده، در خدمت پروژه های طرح اقدام ملی مسکن قرار می گیرد و از آنجا که زمین در حال حاضر در خیلی از شهرهای بزرگ و متوسط حداقل 60 تا 70 درصد از قیمت تمام شده را به خود اختصاص می دهد در نتیجه این اقدام دولت، کمک قابل توجه و واقعی به ساخت و عرضه خانه ارزان برای خانوارهای جامعه هدف است.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن بر اساس داده های مرکز آمار ایران، تابستان امسال قیمت مسکن در کشور 95 درصد و قیمت زمین مسکونی نیز 102 درصد نسبت به تابستان 98 افزایش یافته است. رشد قیمت زمین شدیدتر از رشد قیمت خانه و آپارتمان گزارش شده است که معنا و مفهوم آن، گرانتر شدن نهاده اصلی تولید و عرضه مسکن در شهرها است.
مدیر عامل بانک مسکن در این باره معتقد است، اگر دولت طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن با ظرفیت بیش از یک میلیون واحد مسکونی را شروع نمی کرد، عدم دسترسی تولیدکنندگان مسکن و ساختمان به زمین با قیمت مناسب می توانست باعث تداوم کمبود واحد مسکونی در بازار و در نتیجه رشد بیشتر قیمت در آینده شود. اما در مقطع فعلی، روند سرمایه گذاری و ساخت و سازها روی زمین های واگذار شده در طرح اقدام ملی باعث جنب و جوش در بازار ساخت و ساز و تسهیل جریان عرضه مسکن آن هم از نوع مسکن ارزان شده است.
متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در کشور در تابستان امسال به 7 میلیون و 170 هزار تومان رسید. قیمت زمین نیز در همین فصل به مترمربعی 7 میلیون و 330 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.
محمود شایان در تحلیل اوضاع کنونی بازار مسکن تصریح کرد: رکود خرید مسکن و همچنین رکود ساخت مسکن در برخی شهرهای کشور به دلیل رشد هزینه ها در این دو بازار است. اما همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی، بانک مسکن و همچنین انبوه سازان با طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن باعث می شود مسیر حمایتی برای خانه اولی ها و همچنین فاقدین مسکن برای صاحب خانه شدن بوجود بیاید. در این میان روند ثبت نام متقاضیان واجد شرایط و همچنین پرداخت آورده نقدی از سوی افراد بیانگر استقبال آنها از طرح اقدام ملی است.
مدیر عامل بانک مسکن افزود: بانک مسکن با تقبل مسوولیت پرداخت 140 هزار واحد تسهیلات ساخت مسکن در طرح اقدام ملی، منابع مالی لازم برای پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن سازی روی زمین های 99 ساله را تعهد کرده است.
به گزارش هیبنا، تابستان امسال در کل کشور حدود 100 هزار فقره معامله خرید و فروش خانه انجام شد که این رقم حدود 25 درصد کمتر از شرایط طبیعی بازار معاملات مسکن در سال 96 بوده است. این فاصله خود بیانگر شرایط سخت خانه دار شدن متاثر از رشد شدید قیمت مسکن در یکی دو سال گذشته است.
جدول اطلاعات قیمتی گزارش مرکز آمار ایران مشخص می کندقیمت مسکن در تبریز در تابستان امسال 132 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته جهش یافته ، این نرخ رشد در اصفهان 140 درصد، در کرج 156 درصد، در مشهد 136 درصد و در شیراز 158 درصد گزارش شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.