شماره: 1530 / ۱۳۹۹ بيست آبان
تعداد بازدید : 1
اخبار
درگاه پرداخت الکترونیک تاپ سفید شد
امکان استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی تاپ برای روشندلان فراهم شد.یاسر علیزاده رئیس روابط عمومی و تبلیغات شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ) گفت : این شرکت به عنوان شرکت پیشرو در زمینه ارائه خدمات نوین پرداخت الکترونیک در کشور در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی خود و همچنین در راستای ارایه خدمات مطلوب به اقشار مختلف جامعه با رعایت حقوق شهروندی ، برای اولین بار در کشور امکان استفاده از درگاه پرداخت الکترونیک تاپ را ( با عنوان درگاه سفید ) برای روشندلان عزیز فراهم نمود.وی افزود از این پس روشندلان بدون نیاز به حضور شخص ثالث می توانند پرداخت خود را از طریق درگاه اینترنتی تاپ انجام دهند .به گفته علیزاده در این روش پرداخت اعداد کپچا (امنیتی) بصورت صوتی در اختیار کاربر قرار می گیرد .
ماه مهر و مهر بانک ملی ایران برای جوانان
بانک ملی ایران از ابتدای امسال تا پایان مهرماه بیش از 122 هزار فقره وام ازدواج به جوانان پرداخت کرده است.به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک با رویکرد تسهیل سنت حسنه ازدواج و حمایت از جوانان در هفت ماه ابتدای امسال تعداد 122 هزار و 465 فقره وام ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده که ارزش ریالی این تسهیلات بالغ بر 64 هزار و 49 میلیارد و 692 میلیون ریال است.لازم به ذکر است، بانک ملی ایران بیش از 70 درصد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در نظام بانکی را پرداخت می کند و این بانک در طی سال گذشته نیز 239 هزار و 23 فقره تسهیلات ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده که ارزش ریالی این تسهیلات بالغ بر 75 هزار و 50 میلیارد و 134 میلیون ریال بوده است.در سال 97 هم این بانک حدود 265 هزار فقره وام قرض الحسنه ازدواج به ارزش ریالی 41 هزار و 492 میلیارد و 768 میلیون ریال پرداخت کرده است.سقف وام قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین 500 میلیون ریال، با دوره بازپرداخت 84 ماه و نرخ چهار درصد کارمزد است.هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه می توانند این تسهیلات را دریافت کنند و افرادی که تاریخ عقد آنها بعد از یکم فروردین ماه 1396 بوده و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده اند، در اولویت نخست قرار دارند.بانک ملی ایران وام ازدواج را مطابق دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی و مصوبات داخلی خود تنها با اخذ یک ضامن معتبر و سفته در تمامی شعب پرداخت می کند و مشتریان ارجمند می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موارد را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات بانک ملی ایران در سایت اصلی این بانک پیگیری کنند.
تشریح سیاستگذاری بانک سپه در عرصه کلان اقتصادی و توجه به خانواده معظم شهدا و ایثارگران توسط چقازردی
مدیرعامل بانک سپه در دیدار با رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس، سیاست گذاریهای مهم این بانک در عرصه کلان اقتصادی و توجه ویژه به خانوادههای معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران را تشریح کرد.به گزارش روابط عمومی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی در مراسم دیدار و اهدای لوح سپاس توسط رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی که با حضور وی در بانک سپه صورت گرفت، ضمن تشکر از نگاه و توجه مجلس و رئیس فراکسیون مذکور به بانک سپه، افزود: قبل از آغاز فرآیند ادغام، 25 درصد از نیروی انسانی این بانک را اعضای خانواده معظم، شهدا و ایثارگران و جانبازان تشکیل میداد و اکنون نیز بانک سپه با تکیه به نیروهای ارزشی خود در تمام عرصههای نظام حضور فعال دارد.وی ضمن تأکید بر حاکمیت انضباط اداری و مالی در بانک سپه تصریح کرد: این بانک بهتناسب حجم فعالیتهای خود یکی از کم حاشیهترین و سالمترین بانکهای کشور است و در مراجع نظارتی کمترین پرونده تخلفات را دارد.وی به حضور فعال اعضای بسیج بانک سپه در عرصههای مختلف اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به کارکنان عضو خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان و همچنین خدماترسانی مطلوب به اعضای خانوادههای معظم شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس جزو برنامههای اولویتدار بانک سپه است.
افزایش سقف انتقال وجه کارتهای پرداخت بانک کارآفرین
سقف انتقال وجه کارتهای پرداخت بانک کارآفرین افزایش یافت.بانک کارآفرین با توجه به شروع موج سوم بیماری کرونا در کشور، به منظور تسهیل استفاده مشتریان از درگاههای غیرحضوری و کاهش مراجعات حضوری آنها به شعب بانک و دستگاههای خودپرداز، اقداماتی را به شرح زیر انجام داده است.به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درونبانکی) از طریق درگاههای اینترنتی، دستگاه خودپرداز و کیوسک بانکی از مبدا هرکارت، از 30 میلیون ریال در هر شبانهروز به 60 میلیون ریال افزایش یافته است.همچنین سقف انتقال وجه از طریق برنامههای موبایلی (پرداختسازها همانند آپ، پات و…) از 10 میلیون ریال به 30 میلیون ریال در هر شبانهروز از هر کارت افزایش یافته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
قرارداد توسعه دانشگاه خاتم در ناحیه نوآوری پردیس منعقد شد
قرارداد واگذاری زمین در پارک علم و فناوری پردیس به دانشگاه خاتم، به مساحت 17 هکتار در فاز نخست و تفاهمنامهی واگذاری 30 هکتار دیگر در فازهای آتی، جهت ساخت و توسعهی فضاهای آموزشی، پژوهشی و رفاهی برای دانشجویان منعقد شد.
به گزارش روابطعمومی بانکپاسارگاد، طی این قرارداد که در مراسمی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییسجمهور، مجید قاسمی رییس دانشگاه خاتم و مهدی صفارینیا رییس پارک علم و فناوری پردیس منعقد شد، مجموعهی آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی و فناوری دانشگاه خاتم، تحت عنوان پردیس کارآفرینی رقابتپذیر، با سرمایهگذاری بانک پاسارگاد، در فاز 4 پارک علم و فناوری پردیس احداث خواهد شد. این مجموعه با 10 دانشکده، هر یک در 5 گروه آموزشی، پذیرای 10 هزار دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی و تحصیلات تکمیلی خواهد بود. مرکز تحقیقات و فناوری فعالیتهای نوبنیان با ظرفیت یک هزار پژوهشگر، کتابخانههای تخصصی، سالن آمفیتأتر مرکزی پردیس، سالنهایی جهت برگزاری آزمونهای بینالمللی و مجتمعهای ورزشی، خوابگاهی، پذیرایی و رفاهی از دیگر بخشهای این مجموعه خواهند بود.
گفتنی است در حال حاضر دانشگاه خاتم با حمایت بانکپاسارگاد و بهرهمندی از حضور استادان بنام و همچنین فضا و تجهیزات آموزشی به روز و پیشرفته، در زمرهی دانشگاههای مطرح کشور است. این دانشگاه با برگزاری دورههای موفق و همکاری با دانشگاههای معتبر جهان، توانستهاست در سطح بینالمللی نیز مطرح شده و با عبور از سه نسل اول، در سطح نسل چهارم و پنجم دانشگاهی، کارآفرینان خلاق، رقابتپذیر و مقاوم را تربیت و به کشور عرضه کند.
سرمایه زندگی بیمه سه گانه کرونا، راهی برای کاهش فشار اقتصادی بر خانوادهها
بیماری کرونا بسیاری از مردم را به کام مرگ کشید؛ این واقعیتی تلخ اما انکارناپذیر است.این بیماری سخت و نفس گیر متاسفانه گاه با تحمیل هزینه های قابل توجه به خانواده ها، اجازه نداد که مبتلایان به زندگی برگردند و جان آنها را گرفت.
آمار فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در دوره ای کاهشی شد، اما با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بار دیگر شیوع ویروس افزایش یافت و تعداد روزانه جانباختگان در کشورمان را سه رقمی کرد.طبیعی است که با درگذشت هر یک نفر، تعدادی از وابستگان او با مشکلات روحی، جسمی و البته اقتصادی مواجه می شوند.
بسیاری از کسانی که در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند، سرپرست خانوار بودند و اکنون خانواده آنها با چالش تامین هزینه ها مواجه شده اند.
گرچه نمی توان ضایعه درگذشت یک نفر از اعضای خانواده را به هیچ شکل جبران کرد، اما به هر حال می توان تدبیری اندیشید تا در صورت فوت ناشی از کرونا، دست کم هزینه زندگی بازماندگان تا حدودی و برای مدتی تامین شود.شرکت بیمه سامان در پوشش بیمه کرونا، این موضوع را درک کرده و برای آن راهکاری اندیشیده است.
یکی از پوشش های این بیمه نامه، پرداخت سرمایه فوت به بازماندگان است که می تواند مشکلات اقتصادی و مالی آنها را تا حدودی برطرف کند.به ازای حق بیمه های مختلف، سرمایه فوت نیز متغیر است، اما سقف در نظر گرفته شده برای آن یک میلیارد تومان است که در قبال حق بیمه ناچیز پرداختی عددی چشمگیر است.این هزینه کمک می کند تا خانواده فرد فوت شده ناشی از بیماری کرونا دست کم فشار اقتصادی ناشی از درگذشت یکی از اعضا را تعدیل کرده و بار بیشتری از این واقعه دردناک بر دوش آنها سنگینی نکند.شرکت بیمه سامان به عنوان حامی سلامت جامعه و مردم در شرایط کنونی بحران کرونا وظیفه خود دانسته است که با طراحی یک محصول مناسب و مقرون به صرفه، علاوه بر جبران خسارت مالی ناشی از این بیماری، بخشی از فشار روحی بر اطرافیان و خود بیمار را نیز کاهش دهد.خرید این بیمه نامه به صورت آنلاین از طریق نشانی http://covid.si24.ir و یا مراجعه به نمایندگان فعال بیمه سامان ممکن است..
تعطیلی شعب بانک ایران زمین در استان یزد برای قطع زنجیره بیماری کرونا
با توجه به شیوع گستره ویروس کرونا در استان یزد بنا به تصمیم شورای هماهنگی بانک های استان کلیه ادارات در راستای مبارزه با ویروس کرونا به مدت یک هفته تعطیل شدند.به گزارش روابط عمومی: فرماندار استان یزد اعلام کرد با توجه به شیوع دوباره کرونا و قرمز شدن وضعیت استان کلیه ادارات به مدت یک هفته تعطیل شدند.بنا براین گزارش و در راستای حفظ سلامت کارکنان و مشتریان گرامی کلیه شعب بانک ایران زمین در استان یزد از روز شنبه 17 آبان ماه 99 به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود. روابط عمومی بانک ایران زمین از کلیه مشتریان گرامی خواست برای حفظ سلامت خود کلیه امور بانکی را از طریق درگاه های الکترونیکی از قبیل: اینترنت بانک، همراه بانک و تلفن بانک انجام دهند و در صورت هرگونه سوال با مرکز ارتباط با مشتریان به شماره 24809-021 تماس حاصل کنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
مجمع عمومی سالیانه صندوق قرض الحسنه شاهد برگزار شد
مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به 29 اسفند 1398 صندوق قرض الحسنه شاهد در سالن جلسات شهدای سلامت دفتر مرکزی صندوق برگزار شد.
به گزارش اخبارصنعت، به نقل از روابط عمومی صندوق قرض الحسنه شاهد، مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به 29 اسفند 1398 صندوق قرض الحسنه شاهد بصورت حضوری و مجازی با حضور نمایندگان ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، هیئت امناء، هیئت مدیره، مدیرعامل، نمایندگان بازرسی بنیاد شهید و امور ایثارگران و حسابرس قانونی برگزار شد.
بر اساس دستور جلسه در ابتدای نشست، رئیس، دبیر و منشی های مجمع انتخاب و معرفی شدند. پس از انتخاب هیئت رئیسه مجمع، نماینده موسسه مفید راهبر به عنوان حسابرس قانونی صندوق، ضمن ارائه گزارش تفصیلی حسابرسی، عملکرد صندوق قرض الحسنه شاهد در دوره منتهی به 29 اسفند 1398 را مطلوب ارزیابی کرد.
بعد از ارائه گزارش حسابرس، اعضای مجمع با تایید گزارش مذکور وارد دستور کار بعدی مجمع که ارائه گزارش مدیریتی توسط مدیرعامل و عضو هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه شاهد شدند.
دکتر اسلام کریمی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره صندوق ضمن خیر مقدم به اعضای مجمع، گزارش مدیریتی خود را با قدردانی از حمایت های مهندس اوحدی معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از صندوق قرض الحسنه شاهد آغاز و برای حجت الاسلام شهیدی نماینده محترم ولی فقیه و ریاست سابق بنیاد آرزوی سلامتی نمود.
مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد در ادامه گفت: از ابتدای فعالیت به عنوان خادم خانواده های معظم شاهد و ایثارگر اولویت را در صندوق بر شفافیت و در دسترس بودن تمامی اقدامات گذاشته که در همین راستا تصمیم گرفته شد تمامی اقدامات کوچک و بزرگ در سایت صندوق منعکس شود تا همه افراد به سهولت بتوانند در جریان تمامی اتفاقات قرار بگیرند، بر همین اساس در مجمع امروز گزارش مدیریتی خود را از روی سایت به سمع و نظر اعضای محترم مجمع خواهم رساند.
دکتر کریمی ضمن معرفی بخش های مختلف سایت، گزارشی از برنامه ها و اقدامات صورت گرفته ارائه داد که مهمترین آنها شامل موارد ذیل است.
1- ارائه آسان خدمات و تسهیلات به اعضاء با ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز بانکداری الکترونیک، راه اندازی سامانه استعلام پیامکی تسهیلات، راه اندازی پیک خدمت و … که باعث تسریع در ارائه خدمات و همچنین عدم نیاز به حضور فیزیکی اعضای محترم در مناطق صندوق یا ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور می باشد.
2-برقراری ارتباط موثر و دو سویه با جامعه ایثارگری از طریق بسترهای ارتباطی مختلف و برگزاری نشست های حضوری و مجازی در راستای دریافت انتقادات، پیشنهادات و نظرات این عزیزان برای بهبود خدمات رسانی
3- انجام نظرسنجی از میان اعضاء به روش های علمی توسط مدیریت طرح و برنامه برای دستیابی به داده های آماری و بهره گیری از نتایج آن
4- اقدام به نظرسنجی پرداخت تسهیلات به اعضاء پس از واریز توسط مدیریت تسهیلات و اعتبارات برای بهبود ارائه خدمات با توجه به نتایج بدست آمده
5- پیگیری مستمر افزایش سقف تسهیلات از طریق بانک مرکزی با توجه به وضعیت اقتصادی موجود با هدف برطرف نمودن بخشی از دغدغه های اقتصادی جامعه ایثارگری هدف
6- ایجاد شفافیت حداکثری در تمامی بخش های صندوق با ارائه گزارشات مستمر به اعضاء از طریق بارگذاری اطلاعات بر روی سایت صندوق
مدیرعامل و عضو هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه شاهد پس از ارائه گزارش مدیریتی خود، رشد کمی و کیفی صندوق را مرهون تلاش تمامی کارکنان در صف و ستاد عنوان کرد و افزود: صندوق قرض الحسنه شاهد با وجود دارا بودن شخصیت حقوقی مستقل، از دل بنیاد شهید و امور ایثارگران برخواسته که همین امر موجب می شود همواره خود را متعلق به این نهاد مقدس و خانواده های معظم و معزز شاهد و ایثارگر بداند به همین دلیل و با توجه به تاکیدات ریاست عالی بنیاد جناب آقای مهندس اوحدی در خصوص تلاش صادقانه و شبانه روزی برای ارائه خدمات به خانواده های عزیز شهداء، جانبازان و ایثارگران خود را مکلف به تبعیت از رهنمودهای ایشان و ارائه خدمات شایسته به ولی نعمتان خود می داند.
دکتر اسلام کریمی در پایان با تشکر از حمایت های معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: با شناختی که نسبت به سابقه مدیریتی مهندس اوحدی وجود داشت، این انتظار را داشتم که ایشان با حضور خود در راس این نهاد مقدس بتوانند موجبات تحول و رشد در بخش های مختلف بنیاد را فراهم نمایند که خدا را شکر این اتفاق نیز رقم خورد و پس از حضور و اقدامات موثر ایشان، رضایت مندی خانواده های معظم و معزز شاهد و ایثار افزایش یافت که جا دارد به نوبه ی خود به عنوان فرزند شهید از تلاش های شبانه روزی ایشان و تمامی همکارانم در بخش های مختلف بنیاد تقدیر و تشکر نمایم.
دستور کار بعدی مجمع پس از ارائه گزارش مدیرعامل، انتخاب بازرس قانونی و روزنامه کثیرالانتشار مورد نظر بود که مجددا موسسه مفید راهبر به عنوان حسابرس قانونی و روزنامه های ایران و اطلاعات نیز به عنوان روزنامه های محل درج آگهی های صندوق انتخاب شدند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
نقشآفرینی بانک سپه:
نقشآفرینی بانک سپه در عرصه کلان اقتصادی تحسین برانگیز است
به گزارش روابط عمومی، بانک سپه برای استفاده از نیروهای ارزشی، متعهد و متخصص در استخدام نیروی انسانی توجه خاصی به جذب نیروی انسانی از بین اعضای خانوادههای معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران دارد و برای کمک به رفع مشکلات خانوادههای معظم شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس هرسال خدمات و محصولات ویژه به این عزیزان عرضه میکند.
دکتر حسن نوروزی مسئولیتپذیری و ریسکپذیری را از ویژگیهای بارز بانک سپه دانست و افزود: این بانک با تزریق منابع به چرخه تولید و مشارکت در اجرای طرحهای ملی و بزرگ نقش مؤثری در توسعه کشور دارد.
نایبرئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، خدماترسانی این بانک به نیروهای مسلح مطلوبتر شده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: بانک سپه علاوه بر حمایت از پروژههای کلان اقتصادی، در حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط و بهویژه بنگاههایی که در شرایط بد اقتصادی قرار دارند نقش بسزایی دارد.
رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی خدماترسانی مطلوب بانک سپه به خانواده معظم شهدا، آزادگان، جانبازان و ایثارگران را اقدامی مثبت، کارساز و قابلستایش دانست و از مدیران بانک تشکر کرد.
نایبرئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اقدامات انجامشده در بانک سپه و عملکرد مدیران این بانک بزرگ را عالی توصیف کرد و گفت: نخستین بانک ایرانی نمونهای کامل از بانکداری در منطقه و جهان اسلام است.
شایانذکر است رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی بهپاس خدمات بانک سپه به خانواده شهدا و ایثارگران به مدیرعامل این بانک لوح سپاس اهدا کرد.
طرح ویژه بانک مهر ایران برای بانوان
بانک قرضالحسنه مهر ایران در چارچوب طرح اندوخته بانوان مهر ایران، تسهیلات ویژهای را به این قشر از جامعه پرداخت میکند.
به گزارش روابط عمومی بانک مهر ایران، اندوخته بانوان مهر ایران طرحی است که متقاضیان میتوانند در چارچوب آن تسهیلات قرضالحسنه زنجیرهای را در 4 مرحله دریافت کنند. بانک مهر ایران با هدف خدمت به جامعه زنان کشور و توانمندسازی بانوان خانهدار و کارآفرین و برای ارائه خدمات بانکی متناسب با این قشر، اقدام به اعطای تسهیلات قرضالحسنه در قالب محصولی جدید با عنوان «اندوخته بانوان مهر ایران» کرده است. در این طرح متقاضیان علاوه بر توسعه فضای کسبوکار خود، میتوانند در ارتقای سطح رفاه خانوادههایشان نیز نقشآفرین باشند.
جامعه هدف این طرح بانوانی هستند که متقاضی دریافت تسهیلات قرضالحسنه باشند. این افراد از طریق افتتاح حساب و و واریز مبالغی بهصورت مستمر و ماهانه برای ایجاد پسانداز، علاوه بر استفاده از خدمات بانک میتوانند از تسهیلات قرضالحسنه نیز استفاده کنند.
از جمله مزایای این طرح میتوان به موارد مختلف اشاره کرد؛ از جمله اعطای تسهیلات قرضالحسنه زنجیرهای در 4 مرحله جمعاً به میزان 41میلیون تومان و در راستای رفع نیازها و احتیاجات ضروری بانوان، امکان پسانداز مبالغ خرد و برنامهریزی برای استفاده از تسهیلات قرضالحسنه، ایجاد انگیزه در بانوان جهت اشتغال و کارآفرینی.
برای شرکت در طرح و واریز مبالغ پسانداز مستمر ماهانه، متقاضیان باید نسبت به افتتاح حساب قرضالحسنه پسانداز مربوط به طرح اندوخته بانوان مهر ایران اقدام کنند. متقاضیان در این رابطه میتوانند:
1. شخصاً نسبت به افتتاح حساب و واریز مستمر مبالغ بهصورت ماهانه اقدام کرده و با ایجاد میانگین لازم بر اساس شرایط طرح، مشمول دریافت تسهیلات شوند.
2. بهواسطه افتتاح حساب و واریز مبلغ مستمر ماهانه توسط همسر یا پدر، با ایجاد میانگین لازم طبق شرایط طرح، امکان دریافت تسهیلات را پیدا کنند.
در این طرح هر یک از بانوان دارای شرایط افتتاح حساب، میتواند با پسانداز مبلغ مستمر ماهانه، نسبت به افزایش اندوخته خود اقدام کرده و از تسهیلات طرح اندوخته بانوان مهر ایران به شرح ذیل بهرهمند شود:
1. متقاضی با انجام 4 واریز مستمر ماهانه به مبلغ 200 هزار تومان و همزمان با چهارمین واریزی (در ماه چهارم)، از تسهیلات مرحله اول، به مبلغ 3 میلیون تومان با بازپرداخت 24 ماهه بهرهمند میشود.
2. مجموع مبالغ واریزی 4 ماهه اول (به میزان 800هزار تومان) قبل از پرداخت تسهیلات، برای کمک به ارائه تضامین ارائه شده از سوی متقاضی، بهعنوان وثیقه نقدی تا پایان اقساط تسهیلات تمام وامهای دریافتی 4 مرحله در نظر گرفته میشود.
3. پس از دریافت تسهیلات مرحله اول و برای استفاده از تسهیلات دوم، از ابتدای ماه پنجم متقاضی باید نسبت به ادامه پسانداز ماهانه به مبلغ 100هزار تومان اقدام کند.
4. بعد از 24 ماه و تسویه تسهیلات مرحله اول، بلافاصله از تسهیلات مرحله دوم به مبلغ 6 میلیون تومان با بازپرداخت 24 ماهه بهرهمند میشود. (800 هزار تومان بهعنوان وثیقه نقدی تسهیلات دوم محسوب شده و مجموع مبالغ 100هزار تومانی واریزی تا تسویه وام، مسدود میشود).
5. با استمرار پسانداز ماهانه در دوره تسهیلات مرحله دوم به مبلغ 100هزار تومان، متقاضی میتواند بعد از 24 ماه و تسویه تسهیلات مرحله دوم، بلافاصله از تسهیلات مرحله سوم به میزان 12میلیون تومان، با بازپرداخت 36 ماهه برخوردار شود. (بدیهی است 800 هزار تومان مجدداً بهعنوان وثیقه نقدی تسهیلات سوم محسوب شده و مجموع مبالغ 100 هزار تومانی واریزی تا تسویه وام، مسدود میشود).
6. با ادامه پسانداز ماهانه به مبلغ 100هزار تومان بعد از 36 ماه و تسویه تسهیلات مرحله سوم، بلافاصله متقاضی از تسهیلات مرحله چهارم به میزان 20 میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت 36ماهه بهرهمند میشود. (800 هزار تومان مجدداً بهعنوان وثیقه نقدی تسهیلات چهارم در نظر گرفته شده و مجموع مبالغ 100 هزار تومانی واریزی تا تسویه وام، مسدود میشود).
تبصره: متقاضی در هر مرحله، در صورت عدم نیاز به وام مرحله بعد، پس از تسویه وام دریافتی، میتواند مبالغ واریزی مستمر ماهانه و وثیقه نقدی خود را برداشت کند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی:
کمیت و کیفیت حضور شرکت های بیمه در نخستین نمایشگاه آنلاین بیمه ای به عهده مدیران آنهاست
صنعت بیمه حافظ سلامت و امنیت اقتصادی کشور است و برای توسعه خدمات عمومی به آحاد جامعه نیاز به تبلیغ و فرهنگسازی دارد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مصطفی زندی در گفت و گو با برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه کشور در ایام کرونا برای تسهیل گری امر خدمات رسانی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده که حذف بیمه های کاغذی از دستاوردهای مهم این صنعت در ماههای اخیر به شمار می رود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی با تقدیر از کوشش های شبانه روزی فعالان حوزه بیمه در کشور، اظهار داشت: صنعت بیمه باید از تمامی ابزارهای تبلیغی و فرهنگ سازانه استفاده کند تا همگان این امکان را پیدا کنند که از تمامی قابلیت ها و ظرفیت های این صنعت استفاده کنند.
وی افزود: هزینه تبلیغات نه فقط در کشور ما بلکه در تمام دنیا بالاست و فرهنگسازی هم هزینه های خاص خودش را دارد و به همین خاطر بخش خصوصی صنعت بیمه باید بر اساس میزان فایده و دستاوردها، بودجه مرتبط با بخش فرهنگی و تبلیغی خود را مدیریت کند.
زندی ضمن ارائه آمار و گزارش های صنعت بیمه در نه ماهه اخیر به میزان اثرگذاری این صنعت در افزایش ضریب اطمینان و آرامش جامعه اشاره کرد و گفت: صنعت بیمه در هیچ شرایطی فرصت ارزشمند فرهنگسازی و معرفی محصولات نوین بیمه ای را از دست نمی دهد هر چند به دلیل شرایط خاص همه گیری ویروس کرونا در حال حاضر این فعالیت ها بیشتر در بستر دیجیتال و فضای مجازی صورت می گیرد.
وی از تنوع محصولات بیمه ای به عنوان فرصتی برای همگانی سازی بیمه در کشور نام برد و اظهار کرد: فرهنگ بیمه ای آنچنان که باید و شاید در کشور نهادینه نشده و باید در این خصوص فعالیت های تبلیغی و ترویجی با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی برپایی نمایشگاه آنلاین صنعت بیمه را در راستای تحقق اهداف فرهنگسازانه نهاد ناظر و شرکت های بیمه ارزیابی کرد و گفت: تمامی شرکتهای بیمه غیر از یک شرکت به صورت خصوصی اداره می شوند و بنابراین اجباری برای حضور در گردهمایی ها وجود ندارد و مدیران شرکتها میتوانند بر اساس علاقه مندی ها و همچنین ظرفیتهای خود در این نمایشگاه های اینچنینی حضور پیدا کنند.
زندی اعلام کرد: شرکت های تبلیغاتی مختلف همواره پیشنهادهایی را در سطوح مختلف قیمت و خدمات مطرح می کنند که قطعا قیمت ها و خدمات طرح شده به معنای پذیرش آن از سوی صنعت بیمه نخواهد بود.
وی تصریح کرد: پیشنهادهایی که برای برپایی این قبیل نمایشگاه ها واصل شده بر اساس تمامی ظرفیت های صنعت بیمه طراحی و تدوین می شود و تنها بخشی از آن مورد اقبال شرکت های بیمه ای قرار می گیرد که به همان میزان در آن مشارکت خواهند کرد.
این مدیر رسانه ای حفظ آرامش صنعت بیمه را از ضروریات تامین اطمینان عمومی دانست و گفت: میزان آرامش و اطمینانی که صنعت بیمه به جامعه تولید و خدمات و همچنین صنایع دیگر می بخشد با هیچ خدمت دیگری قابل قیاس نیست و به همین دلیل از رسانه ها انتظار داریم در انجام این رسالت بزرگ در کنار ما باشند.
وی در پایان بر آزادی عمل شرکت های بیمه برای شیوه حضور، میزان مشارکت و گستردگی فعالیت در نمایشگاه آنلاین صنعت بیمه تاکید کرد و افزود: همانگونه که در نمایشگاه های فیزیکی این اختیار برای کیفیت و کمیت حضور شرکت های بیمه ای وجود داشت در نمایشگاه آنلاین نیز شرایط بر همان منوال خواهد بود.
گفتنی است در یکی از برنامه های رادیو ایران مسائل نادرست و شتاب زده ای در خصوص شیوه برپایی نخستین نمایشگاه آنلاین صنعت بیمه مطرح شده بود که با توضیحات نهاد ناظر این صنعت، سوتفاهم موجود برطرف شد.
سیاست بانک توسعه صادرات ارائه بسته خدماتی به مشتریان است
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه سیاست ما ارائه پکیج و بسته خدماتی است، گفت: بانک توسعه صادرات بدنبال آن است که همانند اعطای تسهیلات، در بخش خدمات نیز در خدمت مشتریان باشد.به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر علی صالح آبادی در نشست اتاق فکر اعضای هیات مدیره، معاونین و برخی از روسای شعب این بانک درباره صدور ضمانتنامههای داخلی که به صدور وبینار برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: اگر یک مشتری از بانک توسعه صادرات ایران تسهیلات تلفیقی با نرخ 14٫5 درصد دریافت میکند، انتظار داریم که خدمات و تعهدات خود را نیز از طریق بانک توسعه صادرات انجام دهد.
وی با بیان اینکه در ارائه خدمات و اعطای تسهیلات به مشتریان خوش حساب محدودیتی نداریم، تصریح کرد: به کمیتههای اعتباری مراکز اختیاراتی برای پذیرش سپرده نقدی و ودیعه از مشتریان جهت صدور ضمانتنامههای ریالی دادهایم و در صورتی که حسابهای مشتری نزد بانک دارای میانگین وزنی مناسبی باشد، این موضوع میتواند برای صدور ضمانتنامههای ریالی لحاظ شود.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به افزایش سقف تسهیلات به مشتریان با ارائه اظهارنامه مالیاتی ادامه داد: براساس مصوبه هیات مدیره، سقف تسهیلات به مشتریان با ارائه اظهارنامه مالیاتی از یک میلیارد تومان به سه میلیارد تومان افزایش یافته و این موضوع را میتوانیم به ضمانتنامههای ریالی نیز تعمیم دهیم. براین اساس صادرکنندگان خُردی که مشتری بانک توسعه صادرات هستند، میتوانند با ارائه اظهارنامه صادراتی خود و به شرط بازگشت کامل ارز حاصل از صادرات، تا سقف سه میلیارد تومان ضمانتنامه ریالی دریافت کنند.
دکتر صالحآبادی تاکید کرد: از روسای شعب بانک انتظار داریم همانند اعطای تسهیلات در بخش خدمات نیز جدیت داشته باشند زیرا سیاست ما ارائه بسته خدماتی به مشتریان است.
تسهیل خدمات بانکی برای معلولان در بانک مهر ایران
بانک قرضالحسنه مهر ایران با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان دارای معلولیت و سهولت بهرهمندی این قشر از خدمات بانکی، اقدام به ایجاد رمپ ورودی معلولین و باجه مخصوص نابینایان در تعدادی از شعب خود کرده است.به گزارش روابط عمومی بانک مهر ایران، افراد دارای معلولیت اعم از نابینا، جسمی-حرکتی یا ناشنوا، برای بهرهمندی از خدمات بانکی با مشکلات متعددی روبهرو هستند. استفاده از خدمات و بهرهمندی از تسهیلات بانکی برای این گروه از جامعه همواره با مشکلات و سختیهایی همراه بوده است. همین موضوع موجب اقداماتی در بانک مهر ایران برای ارائه خدمات بانکی به افراد دارای معلولیت شده که در راستای آن تعدادی از شعب خود را برای حضور آسانتر معلولان مناسبسازی و تجهیزات مورد نیاز افراد دارای مشکل بینایی را در باجه ویژهای راهاندازی کردهاند.
سامانه ارائه خدمات بانکی نابینایان با هدف افزایش رضایتمندی این گروه از مشتریان و سهولت بهرهمندی این قشر از خدمات بانکی، در برخی از شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران افتتاح شد و این اقدام در شعب سراسر کشور در حال توسعه است.با استفاده از این سامانه مشتریان نابینا بدون نیاز به حضور فرد همراه میتوانند، فرمهای درخواست انواع عملیات بانکی مانند افتتاح حساب، دریافت وجه، واریز وجه، خدمات کارت و ... را با استفاده از ورودی و خروجیهای صوتی و بریل تکمیل کنند. سپس فرمهای تکمیل شده توسط چاپگر باجه پرینت و برای انجام عملیات در اختیار مسئول مربوطه قرار میگیرد.سامانه خدمات بانکی نابینایان شامل دستگاه برجستهنگار و نرمافزار فرمهای بانکی است که دارای صفحه کلید و نمایشگر بریل بوده و تکمیل فرمهای بانکی با استفاده از صفحه کلید توسط نابینایان انجام میشود.همچنین، نرمافزار فرمهای بانکی روی رایانه باجه نصب شده و خروجی صوتی فارسی روی تمامی قسمتهای فرمهای بانکی فعال است.گفتنی است بانک مهر ایران در بسیاری از شعب خود با هدف ایجاد دسترسی مناسب به شعب برای معلولان و جانبازان «رمپ ورودی» ایجاد کرده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.