شماره: 1520 / ۱۳۹۹ پنجم آبان
تعداد بازدید : 0
افزایش 100 هزار دستگاهی تولید ایران خودرو
گروه صنعتی ایران خودرو موفق شده با مدیریت منابع در شرایط تحریم های بین المللی و شیوع بیماری کرونا، به شعار جهش تولید، جامه عمل بپوشاند. تولید این خودروساز در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش حدود 100 هزار دستگاهی را تجربه کرده است.
به گزارش ایکوپرس؛ گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای امسال تا روز پایانی مهرماه، رشد 55 درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته را به ثبت رسانده است. در این بازه زمانی بیش از 278 هزار دستگاه خودرو تولید شده که حدود 100 هزار دستگاه بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
این دستاورد در شرایط جنگ اقتصادی توفیق مهمی در صنعت خودروسازی کشور است و همراهی زنجیره تامین و همدلی مدیران و مجموعه کارگران سبب شده تا ایران خودرو بتواند شرایط تحریمی را به نفع خود تغییر دهد.رونق تولید در شرایطی ایجاد شده که تولید ایران خودرو در سال 97 و اوایل سال 98 افت قابل ملاحظه ای یافته بود و از نیمه سال گذشته دوباره اوج گرفته است.شیوع بیماری کووید 19 از جمله موانع و مشکلاتی بوده که در ایران خودرو به بهترین شکل مدیریت شده و ضمن رعایت پروتکلهای بهداشتی، چرخ خطوط تولید به دست توانمند کارگران با قدرت میچرخد.
یقینا ادامه روند فعلی، حفظ تولید و دستیابی به اهداف تعیین شده در سال جهش تولید، نیازمند اتخاذ تدابیر لازم از سوی نهادها و سازمانهای حامی در تامین نقدینگی، تخصیص ارز و رفع موانع موجود در تولید خواهد بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
حمایت مجلس از اقدام سایپا
در تولید خودروی داخلی
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تصمیم شرکت سایپا برای افزایش تولید خودرو در داخل گفت: اقدام سایپا در تولید خودروی داخلی مورد حمایت مجلس است.جبار کوچکینژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم مدیران شرکت سایپا برای تولید خودرو در داخل بعد از ترک ایران از سوی شرکت های بین المللی و بدعهدی آنها گفت: تولید خودرو در داخل اقدام مثبتی است و انتظار میرود قطعهسازان، قطعات خودرو را در داخل تولید کنند.وی گفت: انتظار ما این است که شرکتهای خودروساز از جمله سایپا و قطعهسازان بتوانند با تولید مورد نیاز خودرو در داخل، بازار را کنترل و از التهاب بازار خودرو جلوگیری کنند.عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش بیرویه قیمت خودرو در بازار گفت: دلالان نقش زیادی در این افزایش قیمت خودرو دارند.کوچکی نژاد افزود: البته بخشی از این افزایش قیمت به بازار برمیگردد و متأسفانه تدبیر درستی برای جلوگیری از افزایش قیمتها وجود ندارد.وی با اشاره به افزایش بیرویه خودروی پراید از 40 میلیون به بیش از 100 میلیون تومان گفت: سود این افزایش قیمت به جیب خودروساز نمیرود و انتظار این است که سازمان تعزیرات حکومتی با ورود به این موضوع با دلالان برخورد کند.
لوگوی نورانی مرسدس بنز دردسر ساز شد!
خودروساز آلمانی در حال فراخوان هزاران دستگاه از شاسی بلندهای لوکس خود در آمریکا به خاطر نقص سیستمهای برقی است. این فراخوان به همراه جزئیات آن در وبسایت NHTSA قرار گرفته است.بهطور خاص باید گفت دلیل فراخوان مرسدس بنز نشان نورانی و سفارشی مرسدس است که در جلوپنجره 12799 دستگاه GLE و GLS کلاس قرار گرفته است. این خودروها بین 8 دسامبر 2018 تا 2 فوریه 2020 تولید شدهاند.طبق اسناد منتشر شده، لوگوی ستارهای مرسدس که نورانی است احتمالاً بهصورت کامل و مناسب نصب نشده و عملکرد دیگر قطعاتی را که از ارتباط زمینهای مشترک استفاده میکنند مختل کرده است. از جمله این بخشها میتوان به واحد کنترل فرمان هیدرولیک، موتور برفپاککن و چراغهای جلو اشاره کرد. نمایندگیهای مرسدس بهمنظور حل این مشکل اقدام به تغییر محل پایه لوگوی مرسدس و ارتباط دوباره سیستمهای برقی آن خواهند کرد.
خوشبختانه حادثهای مرتبط با این مشکل به دست مرسدس نرسیده است. همچنین گفته شده این مشکل اوایل سال قبل به دست این برند رسیده و بررسیها نیز فورا شروع شده است. البته شیوع ویروس کرونا باعث شده کار رسیدگی به این فراخوان به خاطر دورکاری کارکنان با تأخیر انجام شود.
حمل ریلی 400 دستگاه خودرو
از ایرانخودرو کرمانشاه به تهران
به منظور تسریع در تحویل خودرو به مشتریان و با استفاده از ظرفیت شبکه حمل و نقل ریلی کشور، هر هفته 400 دستگاه خودروی تولیدی ایرانخودرو کرمانشاه به مقصد تهران بارگیری و حمل میشود و افزایش این تعداد نیز در دستور کار قرار دارد.
آمار تولید ایرانخودرو کرمانشاه از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه حکایت از رشد 71 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. برهمین اساس تحویل خودرو به مشتریان نیز افزایش قابل توجهی یافته است.این سایت تولیدی در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان، تحقق اهداف و تسریع در اجرای تعهدات به مشتریان، از تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل استان کرمانشاه بهره گرفته و در همین راستا با توجه به ظرفیت ریلی ایجاد شده در استان و هماهنگی های بهعمل آمده از ظرفیت موجود در این بخش نیز حداکثر بهره را خواهد برد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
اداره کل صنایع حمل و نقل وزارت صمت خبر داد؛
تعداد بازدید : 1
تولید پنج خودروی سواری چهار ستاره در شهریورماه
بر اساس آخرین گزارش ارزیابی کیفی انجام شده، در شهریورماه امسال در گروه خودروهای سبک، پنج خودرو سواری توانستند چهار ستاره کیفی و همچنین 28 خودرو سواری و وانت سه ستاره کیفی به خود اختصاص دهند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، براساس گزارش ارزیابی و ارزشیابی خودروهای ساخت داخل که توسط اداره کل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت و معدن و تجارت منتشر شده است در شهریور ماه امسال در گروه خودروهای سبک و در بخش وانت و لیست قیمتی یک وانت نیو پیکاپ فوتون دیزلی شرکت ایران خودرو دیزل با دریافت ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این بخش به خود اختصاص داده است.
در فهرست قیمتی دو گروه خودروهای سبک و در بخش وانت نیز وانتهای کارا 2000 تک کابین تیپ 3، مزدا کارا 2000 تک کابین و وانت کارا 2000 دو کابین تیپ 3 از تولیدات شرکت بهمن موتور و همچنین خودرو سایپا 151 شرکت سایپا بن رو موفق به کسب سه ستاره کیفی شدهاند.
در همین گروه وانت آریسان شرکت ایران خودرو دیزل و وانت مزدا کارا 2000 دو کابین شرکت بهمن موتور با کسب دو ستاره کیفی در رده بعدی جای گرفته و وانت نیسان تک سوز و دوگانه سوز شرکت زامیاد توانستند یک ستاره را از آن خود کنند.
در گروه سبک بخش سواری در لیست قیمتی یک، خودرو تیگو7، تولید شده در شرکت مدیران خودرو سه ستاره کیفی دریافت و در لیست قیمتی 2، هایماS7 اتوماتیک ایران خودرو خراسان چهار ستاره کیفی را از آن خود کرده است.
JAC_S5 و JAC_S5 کرمان موتور در این لیست قیمتی سه ستارهای شدند و SWM G01 سیف خودرو و تیگو 5 مدیران خودرو نیز سه ستاره به دست آوردند.
در این گروه و این کلاس قیمتی MVM X33S مدیران خودرو نیز دو ستاره کسب کرد.
همچنین در سطح قیمتی چهار، خودروهای پژو 207 و پژو 207SD، دنا پلاس از ایران خودرو و برلیانس H230 شرکت پارس خودرو هر کدام چهار ستاره کیفی به دست آوردند.
در این لیست قیمتی، رانا، پژو 206SD، پژو 206 و دنا همگی از محصولات ایران خودرو سه ستاره کیفی را از آن خود کردند و خودروهای پژو پارس اتوماتیک ایران خودرو کرمانشاه نیز سه ستارهای شدند.
در این لیست، سمند تبریز ایرانخودرو تبریز، خودروهای پژو پارس تهران ایران خودرو، پژو پارس خراسان ایران خودرو خراسان، پژو پارس اتوماتیک کرمانشاه ایران خودرو کرمانشاه، پژو پارس ایران خودرو فارس، پژو پارس ایران خودرو مازندران و پژو پارس صنایع خودروسازی فردا همگی سه ستاره کیفی را از آن خود کردند.
پژو 405 ایران خودرو خراسان نیز دو ستاره کیفی را از آن خود کرد.
در سطح قیمتی پنج نیز کوییکR پارس خودرو و کوییک و تیبا 2 سایپا، ساینا و تیبای سایپا سیتروئن نیز موفق به دریافت 3 ستاره کیفی شدند.
در بخش کامیونت، کامیونت ایسوزو NRMR85 بهمن دیزل و کامیونت ایسوزو NPR75K بهمن دیزل خودروی های سنگین چهار ستاره کیفی شدند و کامیونت الوند شرکت سایپا دیزل و شیلر بهمن دیزل سه ستاره کیفی را از آن خود کردند.
در بخش کامیون نیز کامیون ایسوزو NPR75M بهمن دیزل چهار ستاره کیفی به دست آورد.
کامیون بنز WH ایران خودرو دیزل نیز سه ستاره کیفی به دست آوردند.
در بخش کشنده، خودروی کشنده فوتون 4Auman H شرکت ایران خودرو دیزل توانست چهار ستاره کیفی را به دست آورد و کشنده FAW J6 سیباموتور نیز سه ستاره به دست آورد.
در بخش مینی بوس نیز مینی بوس ایسوزو سحر شرکت بهمن دیزل چهارستاره کیفی به دست آورد و شیلر بهمن دیزل نیز در لیست چهار ستاره ها قرار گرفت.در بخش اتوبوس بین شهری نیز اتوبوس بین شهری اسکانیا 4212 مارال ز تولیدات عقاب افشان 4 ستاره به دست آورد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
با وجود تحریمها و در راستای تحقق جهش تولید:
تعداد بازدید : 1
شیلر بهمن دیزل یکه تاز بازار خودروهای تجاری ایران
یوسف دهقانی- مدیرعامل بهمن دیزل با اشاره به اینکه امسال علاوه بر جهش تولید، جهش کیفیت و توسعه را در دستور کار قرار دادیم، گفت: با شروع تحریم ها و قطع ارتباط شریک تجاری، با تولید انبوه شیلر خلا تولید را پر کردیم. در سال گذشته حدود 85 درصد تولیدات ایسوزو و 10 تا 15 درصد محصولات شیلر بود؛ اما امسال به دلیل مشکلات ناشی از محدودیتهای بینالمللی، 80 درصد از تولیدات مربوط به خودروی شیلر و فقط 15 تا 20 درصد ایسوزو است.
محمد محمدی مدیرعامل بهمن دیزل در نشستی خبری اظهارداشت :این شرکت به عنوان بزرگترین تجاری ساز کشور در سال جهش تولید توسعه کاربریسازی، جهش تولید بیش از 200 درصدی و داخلیسازی حدود 65 تا 75 درصد برند شیلر را در برنامه دارد و هماکنون این مجموعه برای 571 نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده است. حدود85هزار دستگاه از محصولات تولیدی بهمن دیزل با تنوع و تمایز در سیستم حمل و نقل درون و برون شهری و مسافری کشور فعالیت می نماید و بیش از 60 درصد سهم بازار تجاری کامیونت را با گرید کیفیت 4 و 5 ستاره به خود اختصاص داده است.
محمدی با اشاره به توسعه فضای تولیدی در راستای توسعه محصول گفت: کارخانه بهمن دیزل دارای فضای 16 هکتاری بود و با افزایش حجم تولید، کارخانه مجاور به عنوان سایت 2 خریداری شد و اکنون فضای 33 هکتاری را داراست.
محمدی اظهار کرد: امسال آزمایشگاه های جدید مطابق با استاندارد 17025 و سالن PDI افتتاح می شود. همچنین برای سومین سال پیاپی رتبه اول را در شاخص بهره وری در حوزه وسایل نقلیه تجاری و گرید A در زمینه طراحی و ساخت انواع کاربری های عمومی ، خاص(آتشنشانی و امداد و نجات) و خدمات شهری را کسب کردیم.
مدیرعامل بهمن دیزل گفت: در سال 92 طراحی شیلر آغاز شد و پس از تحریمها و قطع ارتباط با شریک تجاری ژاپنی، تولید دو پلتفرم شیلر (کامیونت و مینی باس) را سرعت بخشیدیم و سرانجام در مهر سال 98 به تولید انبوه رسید. توجه ما افزایش تولید داخل است و با داخلی سازی شیلر در حال حاضر بیش از ده هزار یورو در هر کامیونت فقط ارزبری داریم. بیشترین میزان ارزبری شامل گیربکس و موتور است که فعلا امکان داخلی سازی فراهم نشده است ولی در خصوص شاسی، اکسل، تریم، بدنه و HVAC تولید صورت گرفته است.
محمدی در خصوص حفظ کیفیت محصولات تصریح کرد: از گرید A و B سازندگان در راستای ارتقای کیفی شیلر استفاده می کنیم. همچنین با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان و ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات در سال 1398 موفق به کسب مقام اول در حوزه فروش و خدمات پس از فروش شدیم و بدین منظور کلیه برنامه های فروش به صورت نقدی بود و هیچ وقت تعهدی ایجاد نکردیم که نتوانیم برآورده سازیممحمدی با تاکید بر اینکه نگاه ما فقط به بازار داخل نیست و به سمت صادرات قدم برداشتیم، گفت: امسال با دو کشور سوریه و عراق که بازار مناسبی برای محصولات این شرکت هستند مذاکراتی انجام دادیم تا صادرات کامیونت و مینی بوس جدید شیلر با نام پگاسوس انجام شود و به زودی نمونه اولیه ارسال می شود. همچنین طبق درخواست کشور قزاقستان برای ارسال مینی بوس، با بهبود کیفیت و شروع تولید انبوه مینی بوس پگاسوس با موتور و سیستم تعلیق جدید به صورت 1+18 و 1+23 نفره از آذر ماه نمونه اولیه به قزاقستان معرفی و ارسال می شود.
محمدی گفت: با شرکت در نمایشگاه خدمات شهری و حمل و نقل در کابل، نسل جدید مینی بوس و کامیونت شیلر 6 تن به بازدید کنندگان معرفی که با استقبال خوب مردم افغانستان رو به رو و از شهردار کابل دعوت کردیم تا از شرکت بهمن دیزل بازدیدی داشته باشد. همچنین هماهنگی های لازم انجام شده تا با حضور تیمی برای ادامه مسیر و مذاکرات انجام شده در افغانستان، صادرات بهمن دیزل آغاز شود.
همچنین سید محسن مرتضوی قائم مقام مدیرعامل بهمن دیزل اظهار کرد :در جهت توسعه کاربری سازی این مجموعه با خصوصی سازی در سال 95 ، پیشرفت و توسعه بسیاری به خصوص در حوزه محصولات ایجادشده است،و فضای بهمن دیزل قبل از خصوصی سازی80هزار متر مربع بود و پس از خصوصی سازی فضایی به همان متراژ به آن افزوده شد.
مرتضوی از توسعه محصولات بهمن دیزل خبر داد و گفت: امسال برنامه ورود به بازار محصولات سنگین، فوق سنگین و کشنده را داریم.
قائم مقام مدیرعامل بهمن دیزل با اشاره به اینکه از سال 96 واحد کاربری سازی به این مجموعه افزوده شد، اظهار کرد: فعالیت کاربری سازی با کاربری ایزوله و یخچالی آغاز شد و به مرور زمان با تجهیز سالن تولید و تامین ابزار و تجهیزات مورد نیاز به طراحی و ساخت انواع کاربری های عمومی و خاص پرداخته است.
مرتضوی اظهار کرد: کاربری در بحث ایمنی خودرو بسیار مهم است و نصب غیر استاندارد امکان بروز حوادث جاده ای را به همراه دارد. خودروهای بهمن دیزل با کاربری های تولیدی این شرکت و مطابق با استانداردهای شاسی به بازار عرضه می شوند و امکان تولید هر کاربری مطابق با نیاز مشتری وجود دارد.قائم مقام مدیرعامل بهمن دیزل در پاسخ به سئوال خبرنگار اخبارصنعت در خصوص کاربری آتش نشانی توضیح داد: با ظرفیت های متفاوت در سال گذشته برای کامیون 6، 8، 18 و 26 تن به سبد محصولات کاربری افزوده شد. بهمن دیزل با گذراندن مراحل اخذ استاندارد و انجام تست های لازم، تنها شرکت دارای گواهی استاندارد تولید خودرو با کاربری آتش نشانی در کشور است و اولین شرکتی است که بصورت تشویقی و دارا بودن مطلوبیت محصول، مجوز درج علامت استاندارد بر روی پلاک محصولات آتش نشانی خود با نام تجاری بهمن را دارد.
در راستای سیاست جهش کیفی محصولات سید عمار حسنی مدیر کنترل کیفیت بهمن دیزل نیز با اشاره به اینکه شرکت بهمن دیزل قصد افزایش کیفی محصولات خود در یک برنامه زمان بندی شده را دارد، گفت: بر اساس جدیدترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از ارزیابی کیفی خودروهای سنگین تولیدی، کامیونت ایسوزو NMR85E در بین خودروهای تولید ساخت داخل، با ارتقاء یک ستاره موفق به کسب پنج ستاره کیفی شد و اولین کامیونت دیزلی در کشور و اولین خودروی تجاری گروه بهمن محسوب می شود که پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.
حسنی خاطرنشان شد: سایر محصولات بهمن دیزل نیز در سطح بالایی از کیفیت قرار دارند؛ در بخش مسافربری مینیبوس ایسوزو سحر و شیلر چهار ستاره، در گروه خودروهای باری کامیونت ایسوزو NPR75K چهار و شیلر نیز سه ستاره و در بخش کامیونها کامیون ایسوزو NPR75M چهار ستاره کیفی را به خود اختصاص داده اند
در ارتباط با جهش توسعه محصولات محمدرضا کمالی مدیر مهندسی و برنامه ریزی این شرکت گفت: شرکت بهمندیزل در سالجاری در زمینه دو محصول مینیباس MB3 و کامیونت 8 تن شیلر TB8 طرح توسعه دارد. موتور مینیباسهای جدید با نام تجاری پگاسوس، 161 اسب بخار و فیس آن نسبت به مینیباس قبلی تغییر کرده است. از آنجا که بهرهوری و راندمان مینیباس به تعداد صندلی است، بنابراین بهگونهای طراحی شده که به دو صورت 1+18 و 1+23 نفره از آذر ماه به تولید انبوه می رسد.
کمالی به توسعه کامیونت 6 تن شیلر اشاره و اظهار کرد: تغییراتی در موتور به منظور ارتقاء قدرت، توان موتور و کاهش سطح آلایندگی و مجموعه گیربکس به منظور سهولت در تعویض دنده ایجاد شده است و با داشبورد، چراغها و صندلی جدید و برای اولین بار مجهز به سیستم HVAC و ریموت کنترل از نیمه دوم سالجاری به بازار عرضه خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
بزرگترین آزمون سراسری حوزه خدمات پس از فروش کشور به صورت الکترونیکی برگزار میشود
دوازدهمین دوره آزمون سراسری خدمات پس از فروش گروه صنعتی ایرانخودرو به منظور مهارتسنجی پرسنل نمایندگیهای مجاز در حوزه خدمات پس از فروش، از 28 مهر تا 8 آبان ماه به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی خدمات پس از فروش ایرانخودرو (ایساکو) در دوازدهمین سال برگزاری این امتحان، به دلیل شیوع ویروس کرونا با شرکت 5700 نفر به صورت همزمان و به صورت کاملا الکترونیکی در سراسر کشور به رقابت خواهند پرداخت. این در حالیست که در طی سالهای گذشته آزمون به دو صورت حضوری و الکترونیکی برگزار میشد.
بنابراین گزارش آزمونهای مذکور، طی دو هفته متوالی در سطوح مدیریتی، کارشناسی و تعمیراتی نمایندگیها برای 9 پست برگزار میشود. در هفته نخستِ این آزمونها، پستهای مدیر خدمات پس از فروش، کارشناس پذیرش، مسئول امور مشتریان، مسئول انبار و در هفته دوم کارشناسان فنی، مکانیک، برقکار، جلوبندی کار و گازسوزکار به رقابت خواهند پرداخت.
با توجه به رویکرد اتخاذ شده مبنی بر اجرای تمامی آزمونها بهصورت الکترونیکی، زیر ساختها و تمهیدات مربوطه از چند ماه قبل اندیشیده و فراهم شده است، به طوریکه شرکت کنندگان فقط بایستی در تاریخ و زمان مقرر، با ورود نام کاربری خود وارد سایت مدیریت آموزش فنی ایساکو (www.isacoelearning.ir) شده و به سوالات فنی و تخصصی خود پاسخ دهند.
به دلیل اهمیت بسیار بالای رضایتمندی مشتریان گروه صنعتی ایرانخودرو، طراحی سوالات در این آزمون همچون سالهای گذشته، با دقت بسیار بالا و حساسیت ویژه در کارگروههای مختلف طرح شد، تا به شکلی کامل، دانش و اطلاعات فنی شرکتکنندگان را ارزیابی کرده و پرسنل و کارشناسان فنی با توجه به امتیاز خبرگی به دست آمده از نتایج آزمون، در جایگاههای بالاتر خدماتی قرار گیرند.
هدف از برنامهریزی و برگزاری این آزمونها «ارتقاء هرچه بیشتر سطح دانش فنی و تخصصی و افزایش مهارت پرسنل (شبکه نمایندگیها)»، «ارائه خدمات استاندارد و مناسب به مشتریان شرکت ایران خودرو» و در نهایت «افزایش رضایت ایشان از خدمات پس از فروش» بوده است.
از دیگر اهداف برگزاری این آزمونها علاوه بر ایجاد انگیزه و رقابت بین پرسنل، بررسی نیازمندیهای آموزشی جدید در حوزه شبکه خدمات پس از فروش و ارتقای سطح مهارتی بر اساس نتایج آن است که در نهایت منجر به افزایش میزان رضایت مشتریان از بدو ورود به تعمیرگاه تا زمان ترخیص خودرو شود. همچنین، نتایج آزمون های مورد نظر بر امتیازهای خبرگی که به افراد شرکت کننده تخصیص می یابد، تاثیر گذار خواهد بود.
سوالات آزمون با شبیهسازی فرآیند عیبیابی و تعمیرات به صورت چندگزینه ای طراحی شد و منابع آن، مشتمل بر «جزوات آموزشی»، «مستندات فنی و تعمیراتی» بود که با چنین برنامهای برای طرح سوالات، سنجش مهارتهای پرسنل به بهترین شکل صورت خواهد پذیرفت.
گفتنی است، از مزایای برگزاری آزمون به صورت تمام الکترونیکی میتوان به کاهش مخاطرات بیماری کوید 19 و کاهش چشمگیر هزینههای آزمون اشاره کرد، آن هم در شرایطی که با توجه به مشکلات اقتصادی موجود، نیاز به کاهش هزینهها و صرفهجویی بیش از پیش احساس میشود
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.