شماره: 1520 / ۱۳۹۹ پنجم آبان
تعداد بازدید : 0
اخبار
مدیر امور اعتباری بانک ملت خبر داد؛
بخشودگی جریمه دیرکرد پرداخت اقساط وامهای کمتر و بیشتر از 100 میلیون تومان
جهاندیده گفت:از ابتدای تیرماه بخشودگی جریمه تاخیر مازاد 6 درصدی وامهای کمتر و بیشتر از 100 میلیون تومان در صورتی بخشیده میشود که مشتری خوش حساب باشد.جهاندیده مدیر امور اعتباری بانک ملت در خصوص علت اجرا نشدن بخشش جریمه دیرکرد پرداخت اقساط وامهای زیر 100 میلیون تومان اظهار کرد: ما حدود 6 هزار میلیارد سهمیه در این بخش داشتیم که تمام آن پرداخت شده است، البته افرادی که در زندانها بودند و صاحبان مسکنهای روستایی در اولویت اول قرار داشتند.وی ادامه داد: شهروندانی که به آنها جریمه دیرکرد پرداخت اقساط وام تعلق گرفته است، میتوانند به واحد بازرسی و پیگیری بانک ملت مراجعه کنند. در حال حاضر افراد میتوانند با مراجعه به بانک از بخشش 6 درصدی بهرهمند شوند، اما نرخ قرارداد از آنها گرفته میشود.این مقام مسئول بیان کرد:در صورتی که مشتری توان پرداخت اقساط را نداشته باشد بانک با آنها همکاری لازم را می کند. اگر فردی در بازه زمانی مشخص شده به بانک مراجعه کند،نه تنها جریمه دیرکرد بخشیده می شود در صورتی که اقساط خود را به موقع پرداخت کند، قسطهای آخر را به وی میبخشیم.جهاندیده در پایان گفت: امسال دولت برای بخشودگی جریمه دیرکرد وام بودجهای در نظر نگرفته است. اگر افراد تا تاریخ 99/3/31 وام زیر 100 میلیون تومان دریافت کرده اند جرائم دیر کرد آن قابل بخشش است، اما بعد از این تاریخ بخشودگی جریمه تاخیر مازاد 6 درصدی وامهای زیر 100 میلیون و بالای 100 میلیون تومانی در صورتی مشمول بخشودگی می شوند که مشتری خوش حساب باشد.
با حکم مدیرعامل بانک صادرات؛
مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران منصوب شد
به گزارش روابط عمومی بانک صادرات، حجتاله صیدی در نشست معارفه مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران گفت: آینده بانک صادرات ایران در زنجیره فناوری اطلاعات دیده میشود و زنجیره کامل دو فناوری اطلاعات و صنعت مالی در خدمت یکدیگر قرار خواهد گرفت. در حوزه اجرایی، دپارتمان فناوری اطلاعات مانند سایر بخشهای اصلی بانک از جمله مالی و اعتبارات در هر شرایطی وجود خواهد داشت، اما در حوزه برنامهریزی برای ساختن آینده بانک باید خارج از ساختار بانک اقدام شود، چنانکه همه دنیا نیز به همین سمت حرکت کردهاند.مدیرعامل بانک صادرات ایران درباره ضرورت ایجاد هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران افزود: آینده بانکداری در دنیا با سرعت در حال تغییر است. بانکها در دنیا امروزه همانند موسسات بزرگ فناوری اطلاعات هستند که فعالیت مالی انجام میدهند. به خصوص که با تغییرات ایجاد شده در برخی ساختارها و مشاغل، کارکرد آنها چندان قابل تفکیک نیست. بنابراین ایجاد هلدینگ فناوری اطلاعات برای بانک صادرات ایران ضروری است.وی گفت: با تشکیل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران، شرکتهای توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی(مفاخر)، دادهپردازی خوارزمی، راهحلهای هوشمند سپهر، گسترش انفورماتیک و پرداخت الکترونیک سپهر زیرمجموعه این هلدینگ قرار خواهند گرفت و برنامهریزی برای افزایش سهم بازار بانک صادرات ایران در حوزه فناوری اطلاعات با قدرت بیشتری انجام خواهد شد.قائم مقام بانک صادرات ایران نیز در این نشست گفت: با دستاوردها و فعالیتهای انجام شده برای افزایش شفافیت صورتهای مالی، انتظار برای رسیدن به جایگاه شایسته بانک در حوزه فناوری اطلاعات بیشتر است.رضا صدیق افزود: در بخش بانکداری خاص مانند منابع، مصارف، مطالبات و سود و زیان حرکتهای خوبی طی یکی دو سال گذشته انجام شده و نتایج خیلی خوبی در این زمینه به دست آمده و برای ارتقای سهم بازار بانک، اقدامات جدیدی آغاز شده و با تلاشهای صورت گرفته برای پوشش زیان، صورتهای مالی بانک شفاف شده است اما در حوزه فناوری اطلاعات امیدواریم حرکتهای انجام شده شتاب بیشتری بگیرد.امیر یوسفیان، نایبرئیس هیئت مدیره بانک صادرات ایران نیز با تاکید بر اهمیت حوزه اعتبارات گفت: برای حفظ مشتریان بزرگ، کاهش هزینهها در حوزه اعتباری و ارائه خدمات به روز بانکداری الکترونیک باید از ظرفیت فناوری اطلاعات به نحو مطلوب استفاده کرد.
کمک مومنانه بخش ارزی بانک ملی ایران
معاونت امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران و ادارات و واحدهای زیرمجموعه آن در مرحله سوم پویش کمک مومنانه مشارکت کردند.به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، مجموعه ای متشکل از کارکنان معاونت امور ارزی و بین الملل، ادارات کل مشارکت ها و توسعه شبکه بین الملل ، خارجه و ضمانت نامه های ارزی بانک ملی ایران در مرحله سوم پویش مومنانه ، کمک های خود را به اقشار نیازمند تقدیم کردند.این اقدام با تاکید محسن امین زارع معاون امور ارزی و بین الملل و نیز همراهی کارکنان در قالب 110 بسته غذایی هر کدام به ارزش پنج میلیون ریال و مجموعا به مبلغ 550 میلیون ریال انجام شد.حوزه مقاومت بسیج بانک ملی ایران ساماندهی و توزیع این بسته ها را برعهده گرفته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
بیمه کوثر رتبه اول تحقق بالاترین سود خالص را بهدست آورد
شرکت بیمه کوثر در 6 ماهه اول سال99 و با توجه به گزارشهای منتشر شده در سامانه کدال در بین شرکتهای بیمهای رتبه اول تحقق بالاترین سود خالص را کسب کرد.
به گزارش روابط عمومی و اعلام مدیر اقتصادی و سرمایهگذاری بیمه کوثر، این شرکت با تحقق سود خالص10هزار و640 میلیارد ریالی در گزارش 6 ماهه حسابرسی نشده سال99 بالاترین رقم سوداوری را در بین بیمهها بهدست آورد و از رشد 753 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته برخوردار شد.نوید خاندوزی خاطرنشانکرد: بیمه کوثر علاوه بر کسب بالاترین سود خالص در بین شرکتهای بیمهای فعال در بورس و فرابورس، بالاترین رشد ریالی سود خالص نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نیز در بین شرکتهای بیمه بهدست آورد و در 6 ماهه اول سال 99 حدود 14هزارمیلیارد ریال سود از سرمایهگذاریها داشته است.
بیمه نوین در «جشنواره پائیزه» خود
ارائه میدهد
فروش ویژه محصولات بیمهای در آبان ماه 99
شرکت بیمه نوین به پاس قدردانی از همراهی مشتریان، محصولات بیمهای خود را با شرایط ویژه در آبان ماه ارائه میکند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین المل بیمه نوین؛ این شرکت در جشنواره فروش خود تحت عنوان «جشنواره پائیزه»، بیمه نامههای بدنه اتومبیل، آتش سوزی منازل مسکونی، آتش سوزی صنعتی و غیر صنعتی را از تاریخ یکم الی دهم آبان ماه با شرایط ویژه ارائه مینماید.
همچنین به دلیل استقبال مشتریان عزیز، « جشنواره مهربان» بیمه نوین که به فروش ویژه محصول بیمه عمر و سرمایهگذاری اختصاص داشت، تا 30 آبان ماه تمدید گردید.
علاقهمندان برای کسب آگاهی بیشتر از شرایط خرید این محصولات بیمه ای، میتوانند علاوه بر مراجعه به شعب و نمایندگیهای بیمه نوین، به سامانه اینترنتی این شرکت به آدرسwww.novininsurance.com مراجعه نموده و یا با شماره تماس ویژه بیمه نوین 02175067222 تماس حاصل نمایند.
خرید اعتباری از هایپراستار و فروشگاههای مرکز خرید بازار بزرگ ایران (ایران مال) در مرحله دوم طرح «آیندهداران»
بانک آینده با هدف ارزشآفرینی و تنوع هر چه بیشتر سبد محصولات بانک؛ طرح جدید خرید اعتباری خود را با عنوان «آیندهداران»، به عموم مشتریان حقیقی و حقوقی عرضه کرد.
همهی مشتریان بانک آینده که دارای انواع سپردههای سرمایهگذاری از جمله؛ سپردههای قرضالحسنه (جاری و پسانداز)، سپردههای بلندمدت شتاب، آیندهساز و واحدهای سرمایهگذاری صندوق گسترش فردای ایرانیان باشند، میتوانند از 25 مهرماه امسال، با ثبتنام در سامانه پیشخوان مجازی (abplus.ir) یا مراجعه به شعب بانک آینده، بر اساس موجودی حساب انتخابی، اعتباری بین 10 (ده) میلیون ریال تا سقف 100 (یکصد) میلیون ریال، دریافت کرده و با مراجعه حضوری به هایپراستار و فروشگاههای طرف قرارداد مرکز خرید بازار بزرگ ایران (ایرانمال)؛ از مزایای این طرح بهرهمند شوند.
مدت استفاده از طرح مذکور، از 25 مهر تا 22 آذرماه سالجاری است.
در صورت تمایل مشتری به بازپرداخت بهصورت یکجا از تاریخ 22/09/1399 تا 30/09/1399، امکان بازپرداخت تمامی بدهی؛ برای مشتریان فراهم شده است. بدیهی است در صورت عدم تعیین تکلیف توسط مشتری، پس از اتمام مهلت بازپرداخت یکجا، بهصورت سیستمی بازپرداخت بدهی بهصورت اقساط از تاریخ 01/10/1399، آغاز میشود.
برای اطلاعات بیشتر به سایت ba24.ir و یا شعب؛ مراجعه و یا با مرکز ارتباط این بانک به شماره 27663200-021 در تمامی ساعات شبانهروز تماس حاصل فرمائید.
جامعه دانشگاهی کشور تحت پوشش بیمه تجارتنو قرار گرفت
مدیر عامل شرکت بیمه تجارتنو، از نهایی شدن قرارداد ارائه انواع پوشش بیمهای این شرکت با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبرداد.
نیما نوراللهی با بیان اینکه درحال حاضر بیمه تجارتنو با 12 دانشگاه مهم سراسر کشور عقد قرارداد بیمه ای دارد، تصریح کرد: افتخار این مجموعه ارائه خدمت به جامعه نخبگان و دانشگاهی سراسر کشور است.
به گفته وی، یکی از راهبردهای مهم بیمه تجارتنو از ابتدای سالجاری تمرکز بیشتر بر ارائه خدمت بیمهای به جامعه دانشگاهی کشور بوده که در این مسیر ، عقد قرارداد با دانشگاههای کشور از سرعت مطلوبی برخوردار است.
نوراللهی یادآور شد: بیمه تجارتنو، بزرگترین شبکه دانشگاهی کشور را تحت پوشش خود دارد که این امر حاکی از رضایت جامعه نخبگان از خدمات این شرکت است.
وی اذعان داشت که تجارتنو، رکورد پوشش بیمهای جامعه نخبگان کشور را از آن خود کرده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
از سوی مدیر عامل بانک مسکن؛
تعداد بازدید : 1
چهار هدف کلیدی بانک مسکن تشریح شد
بانک مسکن تنها بانک توسعهای تخصصی در حوزه تامین مالی بخش مسکن و ساختمان است و در این دوره، تحقق چهار هدف کلیدی را دنبال میکنیم.
به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، محمود شایان مدیر عامل بانک مسکن در تشریح اهداف کلیدی چهارگانه در بانک مسکن گفت: هدف اول ما ایفای نقش مهم و موثر در توانمندسازی مالی فاقدین مسکن در سراسر کشور است. همچنین هموارسازی مسیر مالی اجرای برنامه های مربوط به طرح های توسعه ای دولت در حوزه ساخت و تولید مسکن، بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده یکی دیگر از اهداف کلیدی بانک مسکن است. در کنار این دو هدف عالیه، بانک مسکن ماموریت اعطای تسهیلات جهت تامین مسکن تمامی خانوارهای نیازمند خانه و همچنین ارایه خدمات مالی، اعتباری و مشاورهای به فعالان، توسعه گران، سازندگان و کلیه شرکت های ساختمانی و انبوه سازان را نیز دنبال می کند.
شایان با تاکید بر اینکه بانک مسکن، بیشترین سهم را در بین سایر بانک ها در تامین مالی بخش مسکن و ساختمان در اختیار دارد افزود: قائل به سهم فعلی نیستیم بلکه باید سهم بانک مسکن را در عرصه نظام تامین مالی مسکن افزایش دهیم. در این مسیر اقداماتی را همچون استفاده بیشتر از امکانات و ابزارهای بازار سرمایه و استفاده عملی از اعتبار و شهرت بانک مسکن شروع کرده ایم. البته افزایش سرمایه بانک و تخصیص منابع مالی بخش عمومی و دولتی می تواند در این مسیر به ما و اهدافمان کمک کند.
مدیر عامل بانک مسکن درباره شکل تامین منابع مورد نیاز ساخت واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی نیز گفت: بانک مسکن با پیش بینی منابع در دسترس و همچنین از محل میزان وصولی اقساط و ورود منابع از محل واریزی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن و همچنین تمرکز منابع پیمانکاران نزد بانک مسکن و لحاظ این موضوع که برخی از پروژه های مذکور فارغ از این طرح نیز جهت تامین مالی به بانک مراجعه می کردند ، در حال حاضر تمهیدات لازم جهت تامین مالی ساخت 140 هزار واحد طی سالهای 1399 و 1400 را انجام داده است و روند پرداخت تسهیلات ساخت به پروژه ها نیز از ماه گذشته شروع شده و در جریان است.
شایان درباره مهمترین موضوع مورد پیگیری در بازار مسکن که همان تسهیلات خرید خانه است نیز بر دو موضوع تاکید دارد. مدیرعامل بانک مسکن درباره فرآیند افزایش تسهیلات خرید مسکن اعلام کرد: معمولاً موسسات مالی و اعتباری در همه جای دنیا برای توجه به قدرت خرید مسکن در دوره های تورمی سراغ افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن می روند تا انگیزه در سمت تقاضا برای ورود به بازار معاملات خرید و فروش خانه ایجاد شود و چرخه رونق ساخت و تولید مسکن برقرار شود.
اما در این مقطع، موضوع افزایش سقف تسهیلات با لحاظ عوامل پیرامونی و اقتصاد کلان کشور از دو جنبه قابل بحث است. نخست، افزایش سقف تسهیلات با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر و عدم تناسب با قدرت مالی متقاضیان، مبلغ اقساط ممکن است بهکلی از استطاعت گروه هدف بانک (طبقه میاندرآمدی) و به خصوص خانه اولیها خارج شود.
نکته بعد آنکه ،از آنجایی که تولید مسکن امری زمانبر محسوب میشود و از سویی امکان تنظیم بازار از سایر طرق ممکن از جمله واردات مسکن نیز وجود ندارد، بنابراین اعمال هر گونه سیاست تحریک تقاضا در این بازار، به دلیل نبود امکان پاسخگویی از طرف عرضه، منجر به ایجاد تورم مضاعف در این بخش خواهد شد.
علیایحال، در همین راستا اقدامات دیگری بدون افزایش سقف تسهیلات، نظیر افزایش عمر بنای واحدهای مسکونی مشمول تسهیلات، صورت پذیرفت و اقدامات دیگری نیز در حال انجام است که پس از اخذ مجوزهای لازم به اطلاع عموم خواهد رسید.
ضمناً با توجه به سیاستهای کلان کشور در خصوص خانهدار کردن مردم با اولویت اقشار میاندرآمد و کمدرآمد، طرحهایی نظیر اقدام ملی در حال اجرا و پیگیری میباشد که با توجه به تعاملات صورت پذیرفته، بانک مسکن به عنوان بازوی اجرایی دولت در تأمین مالی بخش مسکن، نقش مهمی را در این خصوص عهدهدار است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
شتاب بیشتر روند فعالیت شرکت امید
چقازردی خواستار شتاب بیشتر روند فعالیت شرکت امید در جهت تحقق اهداف شعار سال و جهش تولید شد
مدیرعامل بانک سپه از مجموعه شرکت سرمایه گذاری امید خواست تا همچون گذشته با جدیت بیشتر محور برنامه و تلاش خود را تحقق شعار سال و جهش تولید و اشتغالزایی قرار دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه؛ محمد کاظم چقازردی در مراسم قدردانی از دکتر حسنعلی قنبری مدیرعامل پیشین و معارفه دکتر حسین مدرس خیابانی مدیر عامل جدید شرکت سرمایهگذاری امید که با حضور اعضای هیئت مدیره و هیئت عامل بانک سپه، اعضای هیئت مدیره گروه مدیریت سرمایهگذاری امید و مدیران عامل شرکتهای تابعه امید درمحل ساختمان سردار شهید قاسم سلیمانی بانک سپه برگزار شد، با اشاره به اهمیت شرکت سرمایهگذاری امید در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور گفت: لازم است تا نتایج تلاشهای ارزنده این هلدینگ که در برگیرنده صنایع متعددی است خصوصا در عرصه کلان اقتصادی کشور به عموم اطلاع رسانی شود.
وی تاکید کرد : از تمام مدیران هلدینگ سرمایه گذاری امید انتظار دارم امور و پروژههای در دست اقدام را طبق برنامه به انجام رسانند و نقش خود را به نحو شایسته در سطح اقتصاد ملی ایفا کنند
مدیر عامل بانک دارائیهای شرکت امید را هم ردیف دارائیهای بانک سپه قبل از ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح برشمرد و خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت جهش تولید و اشتغال زایی در کشور، شرکت سرمایهگذاری امید و شرکتهای تابعه که از پتانسیل خوبی در این زمینه برخوردار هستند باید با انسجام، همگرایی و هماهنگی در بدنه مدیریتی مانع از اتلاف ظرفیتها و منابع موجود و توقف چرخه تولید و اشتغالزایی در حوزههای متنوع فعالیت هلدینک امید شوند.
مدیر عامل بانک سپه اظهار داشت: بانک در انجام تکالیف ابلاغی تاکنون در 5 مرحله عرضه بلوکی سهام تحت تملک خود در شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید را انجام داده اما واگذاری آن محقق نشده است .
وی افزود: با توجه به شرایط فعلی بازار سرمایه حسب دستور و تاکیدات مراجع و نهادهای ذیربط، عرضه خرد سهام شرکت مذکور و سایر شرکتها موقتا متوقف گردیده و با تاکید بر اینکه این امر به معنای غفلت از انجام مسئولیت بانک در اجرای تکالیف ابلاغی نیست اظهار داشت : واگذاری شرکت های تابعه در شرایط مناسب بازارسرمایه در دستور کار بانک قرار دارد..
بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس:
بانک رفاه مأمن کارگران است
در بین بانک های تحریم شده، موضوعی که بیش از همه قابل توجه است، قرار گرفتن نام بانک رفاه کارگران است که سهامداران آن را طیف مختلفی از جامعه کارگری تشکیل می دهد.
به گزارش پایگاه خبری رصد روز، موضوع تحریم های ایالات متحده مسئله تازه ای در چند دهه اخیر نیست اما باید پذیرفت که اعمال برخی از این تحریم ها حالا دیگر نه فقط متوجه بنگاه های خصوصی است بلکه طیف وسیعی از کارگران کشور را درگیر خواهد کرد. این مسئله با دور جدید تحریم ها صورت گرفته و در آن لیستی از بانک های کشور به چشم می خورد. در بین بانک های تحریم شده، موضوعی که بیش از همه قابل توجه است، قرار گرفتن نام بانک رفاه کارگران است که سهامداران آن را طیف مختلفی از جامعه کارگری تشکیل می دهد.
بانک رفاه کارگران از زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و سهامداران عمده خود را کارگران کشور می داند که در این صورت باید اذعان کرد تاوان تحریم ها و ظلم وارده به مردم کشور را کارگران خواهند داد و لازم است که دادخواهی های بین المللی در این باره هرچه زودتر انجام پذیرد تا شاهد ادامه تبعیضی در این سطح نباشیم که در آن کشوری با ادعای آزادی و دنیای بهتر، مظلوم ترین قشر کشور را در تنگنا قرار دهد.
بانک رفاه کارگران همواره در خدمت رفاه حال جامعه کارگری بوده است و نگاهی به وضعیت تسهیلات ارائه شده این بانک در 4 ماهه سال 99 به خوبی حکایت از همراهی بانک رفاه کارگران با مردم و بخش خصوصی دارد.
بانک رفاه کارگران در چهار ماهه نخست سال جاری، در بخش های آب و کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و متفرقه بیش از 159.675 میلیارد ریال تسهیلات و در سال 98 و چهار ماهه ابتدای سال 99، تعداد 13.137 فقره تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی، اشتغال زایی و کارفرمایان طرحهای مدد جویی به مبلغ بیش از 3.099 میلیارد ریال به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) ، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت کرده است و این امر به خوبی مؤید این موضوع است که بانک رفاه کارگران با مدیریت اسماعیل لله گانی، اصلی ترین سیاست و استراتژی خود را خدمترسانی به قشر آسیب پذیر جامعه می داند.
در این باره علی بابایی رئیس فراکسیون کارگری مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار رصد روز بیان کرد: ایالات متحده نه تنها خوب می داند در بین بانک هایی که تحریم شده اند وضعیت چگونه است، بلکه از وضعیت موجود در جامعه کارگری به خوبی اطلاع دارد و تنها هدف وضع این تحریم ها تحریک در طبقات کارگری است.
بانک رفاه مأمن کارگران کشور است که خصوصاً در دوره کرونا و تعدیل بسیاری از کارگران وظیفه سنگین تری در حمایت از بنگاه های تولیدی برعهده دارد و مجلس باید از ظرفیت های لازم برای حل این مسئله استفاده کند.
علی بابایی ادامه داد: در حال حاضر به بررسی ابعاد مختلف موضوع مشغول هستیم تا راه حل های آن را مورد بررسی قرار دهیم. اما نباید از یاد برد که ما با یک کشور روبرو نیستیم بلکه با یک ظلم آشکار مواجهیم که حالا سعی در مسدود کردن همه شاهراه های اقتصادی کشور دارد.
رئیس فراکسیون کارگری افزود: باید نشست هایی در این زمینه با مدیران اقتصادی و بانک رفاه کارگران داشت زیرا موضوع تحریم یک بانک کارگری طبیعتاً بخشی از یک سناریوی احمقانه توسط ایالات متحده است. اما باید از کشوری که ادعای حقوق بشری دارد پرسید آیا از جامعه کارگری قشر مظلوم تری در دنیا داریم که حالا با تحریم بانکی که هدف اصلی آن ارائه خدمات به طبقه کارگری است سعی در تضعیف آن ها دارد؟
تحقق بانکداری هوشمند در بانک صنعت و معدن تا سال 1403
تا سال 1403 سیستم بانکداری دیجیتال و هوشمند در این بانک راه اندازی می شود.
حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن اظهار داشت: در حال حاضر پروژه بانکداری دیجیتال و هوشمند در این بانک آغاز شده و نقشه راه آن طراحی شده است.
وی افزود: در نظر داریم با شخصی سازی محصولات و طراحی خدمات نوین بر اساس نیاز هر مشتری و تنوع بخشی به سبد محصولات و خدمات این بانک، تا افق 1403 این پروژه را به طور کامل عملیاتی کنیم.
مهری تأکید کرد: این بانک پس از ابلاغ سند “بانکداری آینده و تحول دیجیتال” از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال 98 اولویت خود را بر اجرای این سند متمرکز کرد و به منظور ایجاد زیر ساختهای بانکداری دیجیتال و تسهیل در ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان چهار محصول و خدمت جدید را معرفی نمود که شامل سدف (سامانه دیجیتال فرایندی)، هدف (همراه دیجیتال فرایندی)، سامانه پات (پذیرش اینترنتی درخواست تسهیلات)، و ساحب (سامانه اعتبارات حدی بانکی) می باشد که توسعه این سرویس ها همچنان در جهت مشتری محوری ادامه خواهد یافت.
وی بیان داشت: سامانه سدف، نسل جدید سامانه بانکداری اینترنتی بانک صنعت و معدن است. این سامانه در پی نیاز مشتریان برای اجرای فرایندهای بانکداری به صورت غیرحضوری و بر پایه بانکداری باز راهاندازی شده است؛ سامانه هدف، همراه بانک جدید این بانک است که با سرعت عملیاتی بالا رویکردی نو را در مسیر بانکداری دیجیتال فراهم کرده است تا مشتری قادر باشد بر اساس کسبوکارهای خود قابلیت خدمات بانکی را شخصیسازی کند.
مهری تشریح کرد: سامانه پات، سامانه اینترنتی نوین پذیرش تسهیلات می باشد؛ از ویژگیهای این سامانه دریافت الکترونیکی اطلاعات مشتری و انتقال آن به سامانه بانکداری متمرکز است و سامانه ساحب، سامانه اعتبارات حدی بانکی است که فرایند حد اعتباری را به صورت غیرحضوری در اختیار مشتری قرار میدهد.
وی با اشاره به اهمیت و ضرورت گذار از بانکداری سنتی و تحقق تحول دیجیتال خاطر نشان ساخت: دیجیتال سازی خدمات بانکی به معنای خودکارسازی فرآیندها و خدمات مبتنی بر وب است که با استفاده از داده های بسیار دقیق در خصوص نیازهای مشتریان، کیفیت پاسخگویی به این نیازها را افزایش می دهد، از هزینه انجام امور بانکی می کاهد و شفافیت و امنیت را ارتقاء می دهد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در پایان بر لزوم همکاری همه جانبه کارکنان در بخش های مختلف بانک در شناسایی نیازهای مشتریان این بانک تخصصی تأکید کرد و گفت: در بانکداری دیجیتال علاوه بر تجهیز زیرساخت ها نیازمند تغییر فرهنگ سازمانی و آموزش های تخصصی هستیم تا مشتری تمامی خدمات و تسهیلات را بدون مراجعه و در فضای دیجیتال دریافت کند.
بیمه آسیا درجهت پیاده سازی استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی(IFRS)حرکت می کند
پایش مستمر فعالیت ها هیات مدیره بیمه آسیا را به این نتیجه رسانده است که توسعه و ارتقای نرم افزارهای بیمه ای مطابق با استاندارد و آیین نامه های بیمه مرکزی در این شرکت ضروری است.
راز پول: مسعود بادین مدیرعامل بیمه آسیا با بیان اینکه این شرکت انجام تمهیدات لازم جهت پیاده سازی و اجرای استانداردهای بین المللی گزارشگری مالیIFRS و بررسی و اجرایی کردن طرح های تحقیقاتی و محصولات جدید بیمه ای با همکاری مدیران فنی را در سال جاری در دستور کار قرارداده است، تصریح کرد که حرکت در جهت استانداردسازی متناسب با موازین رگولاتور صنعت یکی از چارچوب های مهم در بیمه آسیا است.
وی با اشاره به پشتیبانی از طرح های جدید بیمه ای و تقویت شبکه فروش و استقرار نظام و استانداردهای مرتبط با امور مشتریان در بیمه آسیا اذعان دارد که توسعه محصولات با شناسایی نیاز مشتریان و ایجاد مزیت رقابتی در بازار یکی از برنامه های جدی بیمه آسیا در سال جاری است.
مسعود بادین گسترش و ارتقاء مسیرهای ارتباط با مشتری و جایگاه مشتری و رسیدگی به شکایات و توسعه بازار و تقویت برند شرکت از طریق افزایش فروش بیمه های خرد و انعقاد قراردادهای گروهی را از جمله ضروریاتی می داند که در این شرکت با جدیت دنبال می شود و اضافه می کند، تشکیل ساختار سازمانی مناسب به منظور تسریع در فرآیندهای صدور خسارت برای خدمات رسانی بهترو افزایش سطح رضایت مشتریان از جمله رویکردهای برنامه ریزی شده بیمه آسیا در هدف گذاری کوتاه مدت امسال است.
مدیرعامل بیمه آسیا به افزایش نسبت بازدهی منافع حاصل از سرمایه گذاری ها در بخش های مختلف شرکت اشاره دارد و آنرا برای افزایش منافع حقوق صاحبان سهام ضروری می داند.
وی با اشاره به پیگری ها و بازرسی های موفقت آمیز سال گذشته این شرکت و جلوگیری از روند پرداخت به خسارت های تقلبی، بهبود فرآیند نظارت ها به منظور حصول اطمینان از صحت روند امور در راستای اهداف و برنامه های شرکت را مورد تاکید قرار می دهد.
مسعود بادین توسعه و ارتقاء کمی و کیفی شبکه فروش به منظور تحقق بودجه پیش بینی شده را از دیگر راهکارهای بیمه آسیا در سال جاری به منظور عمل EPS هدف گذاری شده دانست.
مدیرعامل بیمه آسیا ایجاد سازوکار مناسب در جهت افزایش اطمینان بخشی به گزارشات و شفافیت اطلاعات در بخش های مالی و فنی را از دیگر رویکردهای این شرکت در سال جاری عنوان کرد.
مسعود بادین به اصلاح ترکیب پرتفوی بیمه ای و توسعه فروش در بیمه های با سود مناسب و پالایش پرتفوی زیانده در این شرکت در سال جاری تاکید دارد و اضافه کرد: رعایت بهداشت حقوقی و وصول مطالبات شرکت همراستا با این برنامه، اجرایی خواهد شد.
وصول پنج ونیم میلیون یورو مطالبات بهجا مانده از سنوات گذشته
سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع بیمه ملت از وصول پنج ونیم میلیون یورو مطالبات بهجا مانده از سنوات گذشته این شرکت در ششماهه نخست سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بیمه ملت؛ قاسم رمضانپور با تاکید بر اهمیت احیای واحد وصول مطالبات معوق بیمه ملت با توجه به سیاستهای کلان شرکت گفت: در نیمه نخست سالجاری، بیش از 5٫5 میلیون یورو از مطالبات ارزی شرکت که در سنوات گذشته ایجاد و با چالشهایی روبهرو شده بود، موفق به وصول شدیم.
وی همچنین به وصول بیش از 220 میلیارد تومان مطالبات معوق ریالی بیمه ملت طی شش ماهه ابتدای سال اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این مهم، بیش از 1٫5 میلیون دلار از بدهیهای ارزی و 35 میلیارد تومان نیز از بدهیهای ریالی به بیمهگران اتکایی تسویه شد.
سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع بیمه ملت، با اشاره به میزان ریکاوری در خصوص پروندههای خسارتی نیز بیان کرد: در این ششماه، بیش از 55 میلیارد تومان پروندههای قابل ریکاوری که قبلا به بایگانی راکد ارسال شده بود، شناسایی شده و متناسب با نوع و حجم پروندهها اقدام حقوقی و قضایی در حال انجام است.
وی با تاکید بر تاثیر و اهمیت وصول به موقع مطالبات در کنار عملیات بیمهگری مبتنی بر مدیریت ریسک، بر توانگری مالی بیان کرد: شرکت بیمه ملت توانست نسبت توانگری مالی خود را با آخرین معیارهای تعیین شده از سوی بیمه مرکزی به عدد 279 افزایش دهد (85 درصد افزایش) و برای نهمین سال متوالی در سطح یک توانگری مالی شرکتهای بیمه باقی بماند.
رمضانپور، در بخش دیگری از سخنان خود، اهمیت ایجاد شفافیت مالی در حسابهای بانکی را به ویژه در ماندههای ارزی و منشاء آنها در حسابها برشمرد و گفت: در برخی از آییننامههای شرکت نیز مانند معاملات، تسهیلات کارکنان و شبکه فروش، حقوق و مزایای کارکنان تغییراتی انجام گرفت؛ در نحوه تولید اسناد حسابداری از سیستمهای عملیاتی بیمهگری به بخش مالی بازنگری صورت گرفته و هجرت از نرم افزار مالی قدیم به جدید در حال انجام است.
سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع بیمه ملت، در پایان اظهار کرد: میکوشیم در نیمه دوم سال 99 با ارائه عملکردی بهتر، اتفاقات بسیار خوبی را برای کلیه ذینفعان خصوصاً سهامداران رقم بزنیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.