شماره: 1499 / ۱۳۹۹ اول مهر
تعداد بازدید : 0
کاهش تقاضای هیوندای ونیو با جعبه دنده دستی
یکی از مهمترین انواع خودرو در طی چند سال گذشته، خودروهای کراس اوور هستند.
کراس اوورهای کوچک هر ساله حجم عظیمی از فروش خودرو در ایالات متحده را تشکیل می دهند. هیوندای با این موضوع غریبه نیست و کوچکترین کراس اوور فعلی آنها یعنی ونیو، با ارائه اندازه های مشابهی که مطمئناً آشنا به نظر می رسد، می تواند رقیب سرسختی برای کراس اوورهای دیگر باشد. این خودرو دارای ویژگی ها و تجهیزات خاصی است.
سخنگوی هیوندای در گزارشی که اخیرا از وی منتشر شده، اعلام کرد که در مدل سال 2021 جعبه دنده دستی برای هیوندای ونیو ارائه نمی شود. دلیل این موضوع، عدم تقاضا است. مسلماً ایده رانندگی با یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری منحصر به فرد همراه با جعبه دنده دستی و کلاچ ممکن است تنها مورد پسند عده کمی باشد.
علاوه بر این، کراس اوورها کاملاً کاربردی هستند و وقتی در مورد کلمه «کاربردی» صحبت می کنیم، به راحتی و آسایش خودرو هم اشاره می کنیم. جعبه دنده شش سرعته دستی قبلاً فقط در مدل پایه SE موجود بود که CVT را نیز به عنوان آپشن ارائه می داد. برای مدل سال 2021، CVT در تمام تریم های ونیو استاندارد خواهد بود.
ممکن است احتمال بسیار کمی وجود داشته باشد که ونیو N لاین با جعبه دنده دستی همراه باشد. شما هنوز هم می توانید ولستر، اکسنت و النترا را به همراه جعبه دنده دستی تهیه کنید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
طرح نوسازی کامیونهای فرسوده آغاز شد
در وهله نخست، اولویت با خودروهای سنگینی است که عمر بیشتری دارند و تا پایان ماه جاری با دو خودروساز دیگر قرارداد نوسازی امضا میکنیم.
در روزهای ابتدایی شهریورماه، رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای از نیاز 60هزار میلیارد تومانی برای نوسازی 20هزار دستگاه کامیون فرسوده تا سه سال آینده خبر داد و گفت: «در وهله نخست، اولویت با خودروهای سنگینی است که عمر بیشتری دارند و تا پایان ماه جاری با دو خودروساز دیگر قرارداد نوسازی امضا میکنیم.»
عبدالهاشم حسننیا افزود: «طی هفتههای گذشته دو قرارداد نوسازی وسایل نقلیه سنگین را به تعداد 6000 دستگاه کامیون به امضا رساندهایم و درصددیم بتوانیم ظرف سه سال آینده 20 هزار دستگاه کامیون را نوسازی کنیم و فعلا اولویت اول با مالکان و خودروهایی است که عمر بیشتری و تقریبا بین50 تا 60 سال دارند.» مشاور رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای در نوسازی ناوگان از آغاز شدن طرح نوسازی ناوگان فرسوده باری (کامیون) خبر داد و اظهار کرد: «ثبتنام برای شرکت در طرح نوسازی کامیون آغاز شده است و کامیونداران میتوانند به کارخانههایی که با آنها قرارداد امضا کردهایم، مراجعه کرده و در این طرح مشارکت کنند.» صدراله بمانا افزود: «البته با توجه به این که نمیتوانیم از همین مراحل ابتدایی همه کامیونهای فرسوده را وارد طرح نوسازی کنیم، برای کامیوندارانی که با توجه به سن وسیله نقلیهشان در اولویت قرار دارند، پیامک ارسال شده و آنهایی که پیامک دریافت کردهاند میتوانند به دو کارخانهای که نامشان در سایت سازمان راهداری تایید شده، مراجعه و در طرحهای نوسازی ثبتنام کنند.» وی ادامه داد: «یکی از خودروسازان چند دستگاه تولید کرده و مقرر شده است در مراسمی به صورت نمادین از آنها رونمایی شود. محصولات خودروساز دیگر هم تقریبا آماده شدهاند و کامیونداران میتوانند با توجه به شرایطی که اعلام کــردهایم به آنها مراجعه کنند.» بمانا با بیان اینکه براساس قرارداد امضاشده بین سازمان راهداری و خودروسازان آنها از زمان ثبتنام تا تحویل خودرو به کامیوندار چهار ماه فرصت دارند، گفت: «اگر کامیونداران کانتینر یخچالی هم بخواهند و به تسهیلات نیاز داشته باشند، وام دیگری برایشان در نظر گرفتهایم که به آنها تعلق میگیرد.»
طائرپور: گروه بهمن در این سال ها
حمایت خوبی از ما داشته است
سرمربی تیم بسکتبال بانوان گروه بهمن گفت: گروه بهمن در این سال ها حمایت خوبی از ما داشته و با وجود اینکه ما چند پیشنهاد برای اسپانسر داشتیم اما قبول نکردیم.
گروه بهمن در سال گذشته برای نخستین بار قهرمان مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور شد .این تیم برای لیگ جدید از دو هفته قبل تمرینات خود را آغاز کرده است. مسابقات لیگ برتر امسال آبانماه و به صورت نیمه متمرکز برگزار خواهد شد.
پریناز طائرپور سرمربی گروه بهمن درباره وضعیت تیمش، اظهار داشت: امسال یکی از بازیکنان ما رفت و ما هم یک بازیکن جایگزین کردیم. تغییر دیگری در تیم نداشتیم و قرار است برای پنجمین سال با نام گروه بهمن در لیگ شرکت کنیم. گروه بهمن در این سال ها حمایت خوبی از ما داشته و با وجود اینکه ما چند پیشنهاد برای اسپانسر داشتیم اما قبول نکردیم.
وی افزود: این اسپانسر تا جایی که بتواند به ما کمک میکند. سال گذشته به خاطر قرعهای که داشتیم سفرهای زیادی رفتیم به همین دلیل هزینهها زیاد شد اما اگر مسابقات امسال در تهران برگزار شود، هزینهها هم کمتر میشود.
گفتنی است تیم بانوان گروه بهمن در سال گذشته موفق به کسب نایب قهرمانی مسابقات غرب آسیا، مقام نخست سوپر جام و تیم امید باشگاه های تهران و قهرمانی لیگ برتر بسکتبال بانوان باشگاههای کشور شد که در بین تیم های بانوان، پرافتخارترین تیم بسکتبال کشوری محسوب می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
طرح جدید مجلس؛ آزادسازی مشروط واردات خودرو
دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو گفت: ما پیشنهادی را مبنی بر واردات خودرو در ازای صادرات کالاهای غیر نفتی ارائه داده بودیم. اما اینکه بگوییم ماشین یا قطعه صادر کنیم تا در ازای آن اجازه واردات داشته باشیم، این بنظر شدنی نیست.
مهدی دادفر در مورد طرح برخی از نمایندگان و احتمال آزادسازی مشروط واردات خودرو اظهار داشت: این طرح مبنی بر آزاد کردن واردات خودرو نیست و به صورت واردات خودرو در ازای صادرات خودرو یا قطعات است. باید توجه داشت که ماشینهای موجود در کشور صادر شدنی نیست در غیر این صورت تاکنون صادر شده بودند. همچنین صادرات قطعات به چه شکل خواهد بود؟ مثلا قطعه سمند را به آلمان صادرات میکنیم؟ یا آنکه قطعه 206 را به فرانسه صادر کنیم؟ اصلا امکانپذیر است؟ در صورتی که این قطعات مورد تایید بود خط تولید رنو و 206 در ایران افتتاح شده بود.
وی ادامه داد: میخواهیم این قطعات را کجا صادر کنیم و یا کجای از خودروی 405 استفاده میکنند که بخواهیم قطعات آن را صادر کنیم. ماده 18 این طرح (هر فرد حقیقی یا حقوقی میتواند به شرط صادرات خودرو، قطعات خودرو، نسبت به واردات خودرو تمام برقی و هیبریدی یا واردات خودروی بنزینی یا گازسوز با برچسب انرژی ث (C) و بالاتر و شاخص ایمنی سه ستاره و بالاتر براساس گواهیهای استاندارد معتبر، معادل ارزش مالی صادرات خود اقدام کند.) باید منطق و استدلال داشته باشد.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: بنابراین این طرح باید در مرحله نخست پشتوانه علمی داشته باشد در صورتی که اینطور نیست. در واقع این موضوع به نوعی ممنوعیت واردات خودرو به کشور را اعلام کرده است.
دادفر با اشاره به پیشنهاد واردات خودرو در مقابل صادرات غیر نفتی در این زمینه توضیح داد: ما مخالف سنگ اندازی و این نوع از صادرات و واردات خودرو هستیم، وگرنه ما پیشنهادی را مبنی بر واردات خودرو در ازای صادرات کالاهای غیر نفتی ارائه داده بودیم و کشور ما آنقدر منابع غنی دارد که همه اینها را میتوان با کار و تلاش صادر کرد. اما اینکه بگوییم ماشین صادر کنید تا در ازای آن اجازه واردات داشته باشید، این بنظر شدنی نیست.وی افزود: بنابراین صادرات انواع کالاهای غیرنفتی به ازای خودرو به نظر پیشنهاد مطلوبی میرسید. ضمن آنکه واردات خودروی برقی و یا هایتک باید آزاد باشد تا مردم از این نعمت بهرهمند شوند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
به دنبال مدیریت تقاضا هستیم؛ ریشه مشکلات بازار خودرو در اقتصاد کلان است
مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت ریشه مشکلات بازار خودرو را در اقتصاد کلان و تاثیر دیگر بازارهای پیشرو دانست و تصریح کرد: باید تقاضا برای خرید خودرو در بازار مدیریت شود و به دنبال این هستیم که مصرف کننده، خودرو را به قیمت مصوب شرکت و بدون واسطه از تولیدکننده خریداری نماید.
سهیل معمارباشی افزود: اگر شرایط بازارهای پیشرو را نتواتیم کنترل کنیم خودروساز هر چقدر تولید و عرضه را بیشتر کند، بازار تثبیت نمیشود.
وی ادامه داد: بازار خودرو را نمی توان مستقل از بازارهای دیگر بررسی کرد و برای بررسی این بازار باید بازارهای پیشرو مانند بازار ارز را هم مورد بررسی قرار داد.
مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به طرح های فروش انجام شده و تاثیر بازارهای پیشرو در تقاضای مردم برای ثبت نام در این طرح ها، افزود: در فروش فوق العاده اول برای 25 هزار خودرو توسط سایپا و ایران خودرو، 6 میلیون و 400 هزار نفر ثبت نام کرده بودند یعنی به ازای هر خودرو حدود 275 نفر ثبت نام نمودند.
معمارباشی گفت: اقدامات انجام شده از جمله سیاستهای دستوری و طرح های پیش فروش تا حدودی به تنظیم بازار کمک نمود و پس از این مرحله محدودیت هایی را برای مدیریت بخش تقاضا اعمال کردیم.
وی ادامه داد: در فروش فوق العاده دوم که ایران خودرو برای 15 هزار دستگاه اجرا کرد، عدد ثبت نام از 275 نفر به ازای هر خودرو به 70 نفر رسید و کاهش قابل توجهی داشت.
مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت با اشاره به نمودهای تاثیر بازارهای پیشرو و شاخص های اقتصاد کلان در بازار خودرو اضافه کرد: فروش فوق العاده سوم با ریزش بورس مواجه بود و نقدینگی به بازارهای مختلف از جمله خودرو وارد شد که در فروش فوق العاده سوم ایران خودرو برای 16 هزار دستگاه حدود 2 میلیون و 600 هزار نفر ثبت نام کردند یعنی به ازای هر خودرو 157 نفر متقاضی وجود داشت.
معامار باشی در این باره تصریح کرد: محدودیتها و شروط گذاشته شده در ثبت نام خودرو، تا حدودی تاثیر دارد اما حد و مرز را شرایط بازارهای پیشرو دیگر تعیین می نماید.
انحصاری بودن بازار خودرو علت ورود شورای رقابت بود
مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت در خصوص ورود شورای رقابت به موضوع قیمتگذاری خودرو نیز گفت: ورود شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو به استناد تشخیص انحصاری بودن بازار خودرو بوده است.
معمارباشی گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، تببین دستورالعمل برای بازار و محصولاتی که انحصاری هستند با شورای رقابت است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: 25 خودرو ساز در حوزه خودروهای سواری فعال هستند که ایران خودرو و سایپا دو شرکت بزرگ و عمده از میان آنها به شمار می روند.
مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت همچنین یادآوری کرد: پیش از شروع دور جدید تحریم ها مشارکت رنو با ایدرو برای تشکیل قطب سوم خودرو سازی در حال شکل گیری بود که با اعمال تحریم ها مسکوت ماند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
«قوچ آمریکایی»
در ایران نماند
بهتازگی تصاویری از چند دستگاه خودرو خاص در یکی از گمرکات کشور منتشر شده است که نشان میدهد محموله تزانزیتی دیگری از خاک کشور عبور کرده، این در حالی است که بهدلیل ممنوعیت واردات خودرو به کشور، در 2سال گذشته هیچ خودرویی بهصورت رسمی جهت دریافت و تردد دائمی پا به گمرکات کشور نگذاشته است. در این تصاویر چند دستگاه دوج چارجر دیده میشوند که با رنگهای خاص و جذاب، توجه هر بینندهای را بهخود جلب میکنند. همچنین یک دستگاه دوج «چلنجر» و یک دستگاه دوج «دورانگو» در این محموله دیده شدند.
درسال 1965 کمپانی خودروسازی دوج در آمریکا نسخه ویژهای از دارت بهنام چارجر را روانه بازار کرد که البته سال بعد بهعنوان یک خودرو مستقل در سبد محصولات این شرکت جای گرفت. چارجر بهسرعت توانست آمار فروش قابلتوجهی از خود بهجای بگذارد و به یکی از محبوبترین ماسلکارهای آمریکایی تبدیل شود. این خودرو حدود 20سال روی خطتولید دوج بود و پس از آن از چرخه تولید خارج شد. ازجمله اتفاقاتی که پس از دو دهه علاقهمندان خودروهای آمریکایی را شگفتزده کرد، بازگشت دوباره این قوچ محبوب به عرصه رقابت بود. چارجر در سال 2006 در قالب یک سدان عضلانی دوباره متولد شد و باید دلیل آن را حضور برادر تنومندش یعنی چلنجر در رده خودروهای کوپه دانست. بهرغم تغییراتی که در طراحی این خودرو رخ داده بود، بازهم میتوان رگههایی از اصالت نسل اول چارجر را در آن دید. در سال2015 دوج به مناسبت صدمین سال فعالیت این کمپانی مدل جدید چارجر را با چهرهای جدید و البته مدرنتر که شامل تغییرات اساسی در ظاهر و بازنگری در سیستم انتقال قدرت بود، معرفی و رونمایی کرد.
دوج چارجر تنها سدانی است که در رده ماسلکارها قرار دارد، ظاهر زیبا و جذاب از نقاط قوت چارجر است که سبب شده به خودرویی خانوادگی و درعینحال جوانپسند تبدیل شود. در گذشته انتقادی که درباره خودروهای آمریکایی میشد، درباره طراحی ساده و کسلکننده آنها بود، اما بهتازگی در طراحی محصولات آمریکایی تحولی ایجاد شده که مجال انتقاد و ایراد گرفتن را از منتقدان گرفتهاست. طراحی دوج چارجر نسل آخر درراستای حفظ اصالت این برند بوده و هنگام مواجهه با این قوچ سرکش کاملا مشخص است که یک دوج چارجر پیشروی شما قرار دارد.
با نگاه کردن به قسمت جلو خودرو میتوان اوج خشونت و ابهت را در چهره چارجر دید، جاییکه کاپوت، گلگیرها، جلوپنجره و چراغها دستخوش تغییر شدهاند و ما را یاد محصولات دیگر این کمپانی میاندازد. طراحی جلوپنجره از دوج دارت و فرم کلی چراغها از دورانگو 2013 الهام گرفته است. نقطه قوت نمای جلوی چارجر را میتوان جلوپنجره کشیده آن با طراحی معروف دوج که به عریضتر جلوه دادن قسمت جلویی خودرو کمک کرده و همچنین چراغهای دارای DayLight که در امتداد آن جای گرفتهاند، دانست. کاپوت بلند و کشیده با خطوط تهاجمی به هرچه باابهت شدن این قوچ کمک میکند. با نگاه به نمای جانبی دوج چارجر، نخستین چیزی که توجه ما را به خود جلب میکند، خطی است که از بالای دستگیره درِ جلو به سمت گلگیر جلو و بعد پایین در کشیده شده است و تا انتهای درِ عقب امتداد دارد که از البته از نسل قبل به آن به ارث رسیده، هدف از ایجاد این انحنا روی بدنه، عضلانیتر شدن و حجیمتر شدن است. ازدیگر وجوه زیبایی ظاهر چارجر، چراغ سراسری عقب بوده که در شب چهرهای منحصربهفرد برای آن بهارمغان میآورد. سپر برجستهای که در دل خود دو خروجی اگزوز را جای داده، علاوهبر سادگی چهرهای اسپرت و تهاجمی ایجاد میکند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
برخورد قاطع با تخلف احتمالی نمایندگیهای سایپا در بازار آزاد خودرو
قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش به همراه جمعی از مدیران ارشد سازمان فروش سایپا و شرکت سایپا یدک از چند نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا بازدید داشت و از نزدیک در جریان فعالیتهای آنها قرار گرفت.
مجید باقری در حاشیه این بازدید با بیان اینکه شبکه نمایندگیهای گروه خودروسازی سایپا در سراسر کشور، شرکای تجاری و سفیران این گروه خودروسازی به شمار میروند، گفت: این شبکه در تعامل با مشتریان، تمامی رویهها و بخشنامههای شرکت سایپا را به صورت مویرگی در اختیار مردم قرار میدهد. بنابراین نوع فعالیت، افزایش بهرهوری و شفافیت آنها در ارتباط با مشتریان برای مدیریت ارشد سایپا از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی تصریح کرد: تیمهای تخصصی که شامل حوزههای گوناگون سایپا اعم از نظارت، بازرسی، حراست و کارشناسان فروش و خدمات پس از فروش است به صورت دائم در حال کنترل فعالیت شبکه نمایندگیها هستند و بر اساس فرآیندهایی که از قبل تهیه شده موارد را پیگیری میکنند.
باقری با اشاره به افزایش بازدیدهای میدانی مدیران ارشد از شبکه نمایندگیها افزود: هدف از این بازدیدها در ابتدا تقدیر و تشکر از فعالیت و تلاشی است که نمایندگان گروه سایپا در حوزه کسب و کار انجام میدهند، چرا که عملکرد آنها باعث ارتقاء برند سایپا و افزایش رضایتمندی مشتریان خواهد شد. علاوه بر این، افزایش نظارتها بر عملکرد اجرایی شبکه نمایندگیها در راستای شفافیت ارتباط با مشتریان و ارتقاء رضایتمندی برای مشتریان عزیز خانواده بزرگ سایپا انجام میشود.
قائم مقام مدیرعامل سایپا افزود: با توجه به التهابات کاذبی که در بازار خودرو کشور شاهد هستیم، مدیریت ارشد سایپا به دنبال آن است که اطمینان حاصل شود که نمایندگی های گروه سایپا در حوزه خرید و فروش خودرو به صورت آزاد و خارج از شبکه و دستورالعمل ها و ضوابط اعلامی دخل و تصرفی نداشته باشند و آرامش در بازار خودرو حاکم شود.باقری ادامه داد: نمایندگیهای گروه خودروسازی سایپا موظفند طبق بخشنامه و ضوابط سایپا و با قیمت های مصوب نسبت به ثبت نام مشتریان جهت خرید خودرو اقدام کنند که در صورت مشاهده موارد مغایر با این ضوابط، برخورد قاطع و جدی در انتظار متخلفین خواهد بود.وی افزود: البته خوشبختانه این بازدیدها موید این است که اکثریت قریب به اتفاق نمایندگیهای گروه سایپا با پایبندی به بخشنامههای صادر شده از طرف گروه سایپا در حال فعالیت هستند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
ضرورت تخصیص ارز و ارایه تسهیلات لازم برای ترخیص قطعات از گمرک
نمایندگان دادستان کل کشور و گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران، در بازدید از پارکینگ مرکزی ایران خودرو، در جریان آخرین وضعیت خودروهای دارای کسری قطعه قرار گرفتند و توضیحات لازم از سوی مدیران ارشد این خودروساز درباره الزامات تکمیل و عرضه این خودروها ارایه شد.
به گزارش ایکوپرس، در این بازدید نماینده دادستان کل کشور تصریح کرد: دادستان کل کشور و معاون قوه قضاییه دستور اکید صادر کردهاند که علت ماندن خودروها در پارکینگ به صورت محسوس و غیرمحسوس بررسی شود که طبق این بازرسیها، تخلفی در ایران خودرو مشاهده نشده است.
قاضی اکبر بابایی شکیب گفت: تعدادی از خودروهای موجود در پارکینگ ها، درحال انجام فرآیند شماره گذاری هستند و طبق مصوبه جدید هیچ خودرویی بدون پلاک حق خروج از کارخانه را ندارد. بخشی از این خودروها امکان شماره گذاری نداشته اند که با کمک مدیران ایران خودرو این مشکل برطرف شده و خودروها از یورو چهار به یورو پنج ارتقا یافته اند. بخشی از خودروها نیز کسری قطعه داشتند که با تامین قطعه عرضه خواهند شد.وی با تاکید بر این که با تولید روزانه دوهزار دستگاه، تعداد خودروهای تولید 10 روز ایران خودرو به 20 هزار دستگاه می رسد، خاطرنشان کرد: درحال حاضر حدود 27 هزار خودروی دارای کسری قطعه در پارکینگ سایت مرکزی ایران خودرو موجود است.
قاضی بابایی شکیب اذعان کرد: ایران خودرو برای تامین کسری قطعات همکاری های گسترده ای با شرکت های دانش بنیان، صنایع دفاعی و انجمن های قطعه سازان آغاز کرده و به دنبال تامین و تحویل خودروها به مشتریان است.
وی تصریح کرد: با این اقدام و بومی سازی تولید، در آینده میزان ارزبری خودروها نیز کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر با اجرای برنامه های فروش فوق العاده تا پایان سال، قیمت های بازار شکسته خواهد شد.
در این بازدید حمید مرادی، قائم مقام ارشد مدیرعامل، محسن ناقدی، قائم مقام بازاریابی و فروش و عادل پیرمحمدی، مدیرعامل ساپکو بههمراه مدیران تولید ایران خودرو، آخرین وضعیت تولید و تامین قطعات کسری خودروها را تشریح و ضمن مردود دانستن دپوی خودرو توسط ایران خودرو، عنوان کردند که ایران خودرو تمام همت و تلاش خود را صرف می کند تا حتی یک روز هم شده زودتر، خودرو را تحویل مشتریان دهد.
افزایش صدور فاکتور محصولات به روزانه بیش از سه هزار دستگاه خودرو از جمله محورهای مورد اشاره مدیران ایران خودرو در این بازدید بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.