شماره: 1497 / ۱۳۹۹ سي شهريور
تعداد بازدید : 0
ناامیدی واردکنندگان از ترخیص برخی خودروها
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از ترخیص حدود 700دستگاه خودرو از گمرکات خبر داد و گفت: همچنان بسیاری از واردکنندگان درگیر این موضوع هستند و بعید میدانم سایرخودروهای مانده در گمرک امکان خروج داشته باشند.مهدی دادفر درباره آخرین وضعیت خودروهای دپو شده در گمرک توضیح داد: زمانی که چهارمین مصوبه مربوط به این موضوع صادر شد، تقریبا 2700 دستگاه خودرو در گمرک مانده بود که تعداد زیادی از آنها امکان ترخیص پیدا کرد اما تا کنون فقط حدود 700خودرو خارج شده و مابقی همچنان بلاتکلیفاند.او ادامه داد: حدود 1000دستگاه خودرو هم توقیف هستند که سرانجام آنها به تصمیم مراجع قضایی بستگی دارد.به گفته دادفر، مصوبه اخیر مبنی بر امکان ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک چهار ماه فرصت داشت که به دلیل اهمال اداره کل دفتر مقررات وزارت صمت و عدم هماهنگی با واردکنندگان خودرو به دلایل مختلف مثل قطعی سامانه ثبتسفارش و بلاتکلیفی مصوبهها، مشکلاتی ایجاد شد و تا کنون بسیاری از واردکنندگان گرفتار این موضوع هستند.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه در حال حاضر بخش عمدهای از خودروها ثبت سفارش شان غیرقابل دسترسی است و برخی اصلا امکان ثبت سفارش ندارند، تصریح کرد: بعید میدانم مابقی خودروهای مانده در گمرک، دیگر امکان خروج داشته باشند البته به غیر از خودروهایی که منتظر تصمیم مراجع قضایی هستند و باید دید سرانجام آنها چه خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
تاکید مقیمی بر سرعت فرآیند تجدید ارزیابی داراییهای نماد «خمهر»
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بازدید از خطوط تولید شرکت مهرکام پارس، ضمن بررسی وضعیت تولید و چالش های موجود این شرکت، بر خروج هر چه سریع تر از ماده 141 قانون تجارت تاکید کرد.
به گزارش ایکوپرس؛ فرشاد مقیمی، در نشستی با مدیران ارشد مهرکام پارس، این شرکت را الگوی توسعهای برای سایر شرکت های رقیب دانست و تصریح کرد: ظرفیت های مهرکام پارس، امکان توسعه هر چه بیشتر آن را فراهم کرده است و باید در این زمینه همچنان پیشرو باشد.
وی بر سرمایه گذاری در طرحهای توسعهای مهرکام پارس تاکید و خاطرنشان کرد: ضروری است تا بر مبنای راهبردهای مشخصی، در آینده، بازار محصولات این شرکت از نظر تنوع و کیفیت به ویژه در خارج از محدوده ایران خودرو، توسعه قابل توجهی یابد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بر خروج مهرکام پارس از ماده 141 قانون تجارت از طریق تجدید ارزیابی داراییها تاکید کرد و خطاب به مدیران این شرکت گفت: ظرف حداکثر دو ماه تمامی تشریفات را انجام و مجمع مربوط را برگزار کنید. اصلاح ساختار مالی نیز در دستور کار قرار گیرد.
مقیمی هدف از راهاندازی سایتهای مهرکام پارس در خراسان و کرمانشاه را کاهش هزینههای لجستیک خواند و افزود: برنامهریزی دقیقی در این زمینه صورت گیرد تا اهداف پیش بینی شده در موعد مقرر محقق شود.
وی ادامه داد: همکاری با دانشبنیانها در اولویت توسعه مهرکامپارس قرار گیرد و از توانمندیهای این بخش بهرهبرداری شود.
مقیمی ضمن اشاره بر تعریف مسیرهای مختلف برای تزریق نقدینگی به مهرکام پارس با هدف رونق و جهش تولید، گفت: ضروری است تا پروژههای توسعهای اولویت دار هر چه زودتر کلید بخورد، ایران خودرو نیز از ظرفیتهای نهفته موجود در این شرکت پشتیبانی خواهد کرد تا امسال جهش تولید را با همدلی و همراهی هم رقم بزنیم.
در این نشست، مدیرعامل مهرکام پارس نیز برنامههای توسعهای و مشکلات و موانع موجود را تشریح کرد.
ناصر صمد زاده، کمبود نقدینگی، هزینه بالای تولید با توجه به افزایش قیمت نهاده های تولید و شمولیت ماده 141 قانون تجارت را از جمله مشکلات فعلی مهرکام پارس در سرمایه گذاری پروژههای توسعهای عنوان کرد و گفت: در سال گذشته 610 میلیارد تومان فروش داشته ایم که برای امسال دو برابر این عدد را هدفگذاری کردهایم و با تحقق آن وارد محدوده زیاندهی نخواهیم شد.
وی افزود: در کیفیت محصولات نیز رشد قابل توجهی داشتهایم. در سال گذشته امتیاز کیفیت محصولات مهرکام پارس 92.5 بوده است.
صمدزاده از راه اندازی خط تولید دسته سیمهای سپر عقب در سایت کرمانشاه خبر داد و گفت: تولید دسته سیم تمامی داشبوردها را در سال آینده در دستور کار قرار داده ایم.
وی افزود: با تمامی مشکلات و موانع توانستهایم تولید را نزدیک به برنامه هدف، جلو ببریم و پیش بینی میکنیم بیش از 90 درصد از برنامه های امسال را محقق خواهیم کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
متقاضیان فعلا از بازار، خودرو نخرید
فروشندگان خودرو معتقدند فعلا مردم باید دست از خرید خودرو در بازار بردارند تا شاید با کاهش تب خرید روند افزایش قیمت ها متوقف شود. البته باید دید آیا طرح های فروش می تواند تأثیرات خود را بر مدیریت تقاضا در بازار داشته باشد یا خیر !
بازار خرید و فروش خودرو در هفته های اخیر شاهد رشد قابل توجه قیمت ها در انواع محصولات داخلی و مونتاژی بود به نحوی که این شوک افزایش قیمت هم برای خریداران و هم برای فروشندگان علامت سوال بسیاری را به همراه داشت.
روند صعودی قیمت ها در بازار خودرو عاملی شده تا معاملات به صفر رسیده و اصلا خرید و فروشی در بازار انجام نشود به نوعی خریدار به دنبال خرید خودرو برای سود و حفظ ارزش پول خود بوده و از آن طرف فروشنده هم برای سود بیشتر حاضر به معامله نیست.
جالب اینجاست در هفته های نخست افزایش قیمت ها در بازار هیچ کدام از مسئولان وزارت صنعت به موضوع ورود پیدا نکرده و فقط اعلام کردند قیمت ها منطقی نیست اما خبری از نظارت جدی و برخورد با گران فروشان نبود.
در حالی هیچ سیاستی برای مدیریت بازار اعمال نشده و هیچ سازمانی خود را متولی ساماندهی بازار نمی دانست که تعزیرات حکومتی هم معتقد بود، «مبنا برای عرضه خودروساز، قیمت اعلامی شورای رقابت است و در عرضه، متاسفانه با توجه به اینکه سقف قیمت، مشخص نشده است نمیتوانیم در خودرو مصداق گرانفروشی را تعیین کنیم، هر چند که گرانفروشی وجود دارد، چون سقف قیمتی برای خودرو تعریف نشده است بنابراین از نظر قانونی، دست سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به عنوان گرانفرشی، بسته است.»
در نهایت گرانی قابل توجه خودرو و بهم ریختگی بازار عاملی شد تا باز وزارت صنعت به فکر فروش خودرو بیفتد تا شاید تب خرید خودرو در بازار کاهش و ارزانی به بازار برگشت پیدا کند. در حال حاضر فقط طرح تعدادی از محصولات ایران خودرو با تحویل 3 ماهه اجرایی شده و هنوز بازار نسبت به این طرح فروش واکنشی نشان نداده است.
به اعتقاد فعالان بازار خودرو ، طرح فروش خودرو آنهم با تحویل های بلند مدت به هیچ عنوان در ساماندهی بازار خودرو مؤثر نبوده و باید عرضه خودرو توسط شرکت های خودروساز به بازار افزایش پیدا کند.
فروشندگان خودرو معتقدند فعلا مردم باید دست از خرید خودرو در بازار بردارند تا شاید با کاهش تب خرید روند افزایش قیمت ها متوقف شود. البته در طول هفته اخیر قیمت های نا معقول خودروها تا حدودی ثابت مانده اما باید دید آیا طرح های فروش می تواند تأثیرات خود را بر مدیریت تقاضا در بازار داشته باشد یا خیر !
*شرایط جدید وزارت صنعت برای فروش خودرو
طبق اعلام سهیل معمارباشی از مصوبات آخرین جلسه کمیته خودرو که به موضوع اجرای طرح واگذاری حدود 152 هزار خودرو به صورت هر دو هفته یکبار تا پایان سال جاری اختصاص داشت « با تجدید نظر در شرط نداشتن پلاک فعال خانوار برای ثبتنام خودرو، باتوجه به اینکه این شرط یکی از محدودیتها برای ثبتنام در طرح فروش فوقالعاده مدنظر قرار گرفته بود، در آخرین جلسه کمیته خودرو این محدودیت به سبب مشکلاتی که برای برخی از متقاضیان ایجاد شد، برداشته شد. در حال حاضر تنها موضوع پلاک فعال، برای شخص متقاضی مطرح است و شخص متقاضی ثبتنام نباید پلاک فعال داشته باشد».
مدیر کل صنایع حملونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته است: با دستور سرپرست وزارت صمت و تصویب کمیته خودرو مقرر شد طرح واگذاری حدود 152 هزار خودرو را برگزار کنیم. یکی از شروط واگذاری خودرو در این طرحها پرداخت 10 درصد قیمت رسمی خودرو در هنگام ثبتنام خواهد بود که برای اطمینان از خرید خودرو توسط متقاضی و مدیریت تقاضا این شرط منعقد شده است.
وی افزود: این مبلغ در هنگام ثبتنام به حساب واسطی که توسط شرکتهای خودروساز اعلام می شود، باید واریز گردد. این 10 درصد مبلغ خودرو از زمان ثبتنام تا زمان اعلام منتخبان قرعهکشی در حساب واسط، در یک حساب بانکی به اسم فرد متقاضی خواهد ماند و در صورت عدم برنده شدن متقاضی در قرعهکشی، این مبلغ که در حساب فرد بلوکه شده بود، قابل برداشت خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از گروه سایپا:
تعداد بازدید : 0
حرکتی که در سایپا آغاز شده، بهشکل مستحکم ادامه یابد
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از خطوط تولید، مرکز تحقیقات و نوآوری و محصولات جدید گروه سایپا گفت: حرکتی که در سایپا در عرصه تکیه بر توان داخلی آغاز شده، مستحکم و با اخلاص ادامه یابد.
به گزارش سایپانیوز، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجیزاده گفت: امروز در یک جنگ اقتصادی همهجانبه با دشمن قرار داریم و تلاش متخصصان فعال در صنعت خودرو به عنوان فرماندهان اصلی این نبرد، برای خودکفایی آینده کشور مهم و اثرگذار است.
وی گفت: خوشبختانه با روحیهای که در زمینه بومیسازی قطعات، طراحی محصولات جدید با تکیه بر توان داخلی و نوآوری در گروه خودروسازی سایپا قابل مشاهده است، شکست دشمن را در دستیابی به اهداف خود رقم خواهیم زد.
سردار حاجی زاده با بیان اینکه شکست دشمن در زمینه تحریم صنعت خودرو با سرمایهگذاری و توجه به بومیسازی قطعات رقم خواهد خورد، ادامه داد: صنعت خودرو خاکریز امروز کشور در نبرد اقتصادی است و با اقداماتی که در دست اجرا است، دشمن در این عرصه ناامید خواهد شد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما در نیروهای مسلح، صنایع دفاع و بسیج، وظیفه امروز خود را کمک و حمایت از توسعه صنایع داخلی دانسته و بدون هیچگونه چشمداشت و تنها با هدف اعتلای کشور، در عرصه حضور خواهیم داشت.
وی با اشاره به ریلگذاری صحیح مدیریت ارشد سایپا برای قطع وابستگی به شرکتهای خارجی گفت: اگر صنعت خودرو کشور از مسیر مونتاژکاری فاصله گرفته و بهجای تبدیلشدن به مصرفکننده فناوریهای ساخت خارج، به درون توجه کند، در آینده جزو بخشهای ممتاز و برجسته صنعت کشور خواهد بود.
سردار حاجیزاده مهمترین سرمایه موجود در کشور را نیروی انسانی متخصص دانست و تاکید کرد: صنایع دفاعی و نظامی کشور با اتکا به همین سرمایه به مهمترین و پیچیدهترین دانش و علوم که تنها در اختیار چند قدرت برتر جهانی بود، دست پیدا کردند و امروز آماده هستند تا به کمک صنعت خودرو کشور آمده و نیازها را برطرف سازند.
وی با اشاره به توقف تولید خودرو پراید هم گفت: گروه خودروسازی سایپا با استفاده از ظرفیتهای داخلی میتواند در زمینه تولید محصولاتی اقتصادی با مصرف سوخت پایین که با بهرهگیری از کیفیت مناسب با قدرت خرید جامعه نیز همخوانی داشته باشد، تلاش کند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان خواستار برنامهریزی مستمر، متمرکز، هدفمند و بهرهگیری از نقشه راه منسجم در صنعت خودرو برای دستیابی به اهداف شد و گفت: اجازه نخواهیم داد تلاش دشمنان برای بهزانو درآوردن صنعت کشور نتیجه دهد.
سیدجواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این بازدید با اشاره به برنامه این گروه برای توسعه محصولات و تولید خودروهای به روز، مدرن و باکیفیت بالاتر با استفاده از ظرفیتهای داخلی و تعمیق ساخت داخل، گفت: در حال طراحی موتورهای کممصرف با بهرهوری بیشتر در سایپا هستیم.
وی افزود: در مرکز تحقیقات شرکت مگاموتور، توسعه و طراحی موتورهای متنوع با ویژگیهای گوناگون و همچنین گیربکسهای جدید برای محصولات در حال پیگیری است که همه این پروژهها با تکیه بر توان داخلی اجرا خواهند شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: قصد داریم نگاه به بیرون از مرزها و وابستگی به شرکتهای خارجی را تا حد امکان قطع کنیم تا این گروه در آینده با مشکلاتی نظیر بدعهدی و عدم همکاری این شرکتها مواجه نشود.
سلیمانی افزود: خوشبختانه در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران عزم بسیار خوبی برای حمایت از توسعه ساخت داخل و نگاه به ظرفیتهای درونی کشور دارند و در این مسیر، از صنعت خودرو پشتیبانی و حمایت میکنند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
هم افزایی ظرفیت تمام بخش های کشور برای تعمیق ساخت داخل ضروری است
معاون وزیر صمت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در جریان بازدید مشترک با سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه از گروه خودروسازی سایپا بر ضرورت هم افزایی ظرفیت، دانش و فناوری تمام بخش های کشور از جمله صنایع دفاعی برای تعمیق ساخت داخل و کاهش وابستگی های صنعتی در سال جهش تولید تاکید کرد.
به گزارش ایدرونیوز، امیربیات با اشاره به فرصت های حاصل از تحریم های غیرقانونی آمریکا، افزایش توانمندی مراکز تحقیق و توسعه و دانش بنیان کشور از جمله مرکز تحقیقات خودرویی سایپا را از اتفاقات ارزشمند برشمرد.
بیات همچنین دستاوردهای قابل ستایش نخبگان و متخصصان کشور در عرصه های نظامی و صنایع دفاع را سرمایه ای ملی برای کلیه بخش های صنعتی کشور دانست و افزود: در بخش صنایع غیرنظامی توجیه پذیری اقتصادی و منطقی بودن هزینه های تولید نیز شاخصی مهم ارزیابی می شود که باید نهادهای واسطه ای و سازمان های توسعه ای چون ایدرو به عنوان حلقه اتصال صنایع دفاعی و بخش تولید راهکارهای این انطباق را بررسی و عملیاتی کنند.
معاون وزیر صمت یکی از الزامات کاهش قیمت تمام شده و صرفه های واحد مقیاس برای پیوند ظرفیت های صنایع دفاعی با نیازهای بخش تولید را امکان سفارش گذاری با شمارگان انبوه و دارای استمرار کافی خواند که خوشبختانه این شرط در بخش قطعات خودرو قابل تحقق است.به گفته بیات با تحقق این پیوندها فناوری در شرکت های دانش بنیان و صاحبان تکنولوژی تثبت و غنایافته شده و ما در مرز دانش حرکت خواهیم کرد که در نهایت به قدرتمندی کشور می انجامد.رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همچنین آینده پژوهی در صنعت خودرو، ساخت خودروهای برقی، موضوع پلت فرم مشترک و کاهش هزینهها را از دیگر مقوله هایی دانست که باید بیش از پیش در گروه خودروسازی سایپا و به ویژه مرکز تحقیقات به آن توجه شود.
سردار امیرعلی حاجیزاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران نیز در این بازدید با اشاره به اینکه خودروسازی کشور در گذشته در مسیر مونتاژ بوده است گفت: ریل گذاری صنعت خودرو اکنون تغییر کرده است و انشالله در آینده ای نزدیک به نتایج خوبی خواهیم رسید و خودروسازی به سمت محصولات با کیفیت مبتنی بر دانش فنی بومی شده خواهد بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.