شماره: 1495 / ۱۳۹۹ بيست و هشتم شهريور
تعداد بازدید : 0
فروش فوق العاده ۱۵۲ هزار خودرو تا پایان سال
کمیته خودرو با فروش فوق العاده ۱۵۲ هزار دستگاه خودرو توسط شرکتهای ایران خودرو و سایپا تا پایان سال موافقت کرد.
در کمیته خودرو با توجه به ضرورت تأمین ارز از روشهای مختلف برای تولید حداکثری خودرو به منظور افزایش عرضه و ایفای تعهدات، اجرایی سازی تبصره ۲ ماده (یک) بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات برای صنعت خودروسازی مورد موافقت نمایندگان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
در این کمیته با هدف افزایش عرضه خودرو مقرر شد با توجه به برنامه تولید شرکتهای ایرانخودرو و سایپا تا پایان سال به ترتیب ۱۱۰ هزار دستگاه و ۴۲ هزار دستگاه (در مجموع ۱۵۲ هزار دستگاه) به طور متوسط ماهیانه به ترتیب ۱۸ هزار و ۷ هزار دستگاه (در مجموع ۲۵ هزار دستگاه) تا تحویل ظرف ۳ ماه فروش فوق العاده انجام دهند.
تعهدات این شرکتها با در نظر گرفتن مصوبه ۶۰ درصد تولید به تعهدات معوق و ۴۰ درصد تولید به انواع فروش، مورد تصویب قرار گرفت.
همچنین برای واقعی سازی تقاضا مقرر شد در طرحهای آتی فروش فوق العاده ۱۰ درصد از قیمت خودروها به عنوان پیش پرداخت از سوی متقاضیان و در زمان ثبت نام در وجه حساب واسطی که توسط شرکتهای خودروساز اعلام میشود، پرداخت شود.
مهلت واریز وجه پس از اعلام نتایج قرعهکشی نیز در این کمیته از ۷۲ ساعت فعلی به ۱۲۰ ساعت معادل ۵ روز افزایش یافت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
آشنایی با نسل جدید هیوندای توسان
پس از مدتها انتظار از نسل چهارم مدل توسان رونمایی شد که تغییرات فیزیکی قابل توجهی نسبت به نسل قبلی داشته است. انتظار می رود این خودرو با ظاهر و ویژگی های جدید خود فروش بسیار مناسبی داشته باشد. نسل جدید کماکان از موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بهره می برد اما مانند بسیاری از خودروهای امسال دارای دو محرکه بنزینی و برقی خواهد بود تا بدین ترتیب هیوندای از رقابت داغ خودروهای هیبریدی عقب نمانده باشد.طراحان هیوندای با استفاده از مدل های سه بعدی دست به تغییرات زیادی در نمای جلو و عقب خودرو زده اند و جلو پنجره بزرگ و چراغ های کشیده LED در نسل جدید کاملا خودنمایی می کند. بخش جانبی بدنه خودرو نیز با خطوط بیشتری ساخته خواهد شد تا بهبود عملکرد آیرودینامیکی باعث بهبود شتاب گیری و کاهش مصرف سوخت خودرو شود. نسل چهارم توسان از نسل های قبلی عریض تر خواهد بود. ادواردو رامیرز- یکی از طراحان توسان با شجاعانه خواندن اقدام این خودروساز در تغییرات ظاهری گفته است: توسان یکی از مدل های غرورآمیز ما است و ایجاد تغییرات در مدل های موفقی نظیر توسان چالش بزرگی است. با این حال ما خواسته ایم رو به جلو حرکت کنیم و نوآور باشیم. در فضای داخلی نیز بزرگ ترین تغییر نسبت به نسل قبل، به کارگیری نسل جدید سیستم گردش و تصفیه جریان هوا بوده است. برخی از آپشن های فیزیکی نیز حذف و به پنل کنترل ۱۰.۲۵ اینچی منتقل شده است. امکانات امنیتی جدید، ایربگ مرکزی و قابلیت پارک از راه دور از دیگر امکانات اضافه شده به خودروهای جدید است.هیوندای هم چنین با ارتقای سیستم تعلیق نسل قبلی موفق به بهبود عملکرد خودرو در کاهش ضربه و ارتعاش در مسیرهای ناهموار شده است. قیمت این خودرو هنوز قطعی نشده است اما طبق گمانه زنی های اولیه، قیمت نسخه پایه معادل ۲۳ هزار و ۱۵۰ پوند ( حدود ۸۰۰ میلیون تومان) خواهد بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
ادامه افت و خیز تامین مواد اولیه قطعهسازان در بورس
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو ضمن تاکید بر تداوم چالشهای قطعهسازان در تامین ورق فولادی از بورس به بیان دلایل بروز این وضعیت پرداخت.
مازیار بیگلو در خصوص نحوه تامین و وضعیت خرید مواد اولیه از بورس با تاکید بر مشکل تامین ورق فولادی اظهار داشت: متاسفانه همچنان افت و خیز در بحث تامین مواد اولیه قطعهسازان از بورس ادامه دارد که اصلیترین علت آن را میتوان در میزان ناکافی عرضه ورق فولادی در بازار سرمایه یا ابطال معاملات جستجو کرد.
وی مشکل عمده قطعهسازان را در حال حاضر منفک از موضوع افزایش چند درصدی مداوم و دلخواه قیمت مواد اولیه از سوی فولادیها از جمله فولاد مبارکه، عدم عرضه مناسب دانست و گفت: کارگزاریها به عنوان برنده اصلی این وضعیت، متعاقب خرید اقدام به توزیع نهادههای تولید با قیمت آزاد در بازار مینمایند.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو در خصوص تاثیر فعالیتهای واسطهگری بر تامین مواد اولیه از بورس ادامه داد: این عرصه توسط شرکتهای کارگزاری و دلالی مدیریت میشود و علت این امر خرید مواد با مقدار زیاد و عرضه به بازار با قیمتهای دلخواه از سوی این شرکتها است به نحوی که در واقع واسطهها و کارگزاران تعیینکننده قیمت مواد اولیه هستند.
بیگلو در خصوص راهکار بهبود وضعیت تامین مواد اولیه تصریح کرد: در بدو امر میبایست نسبت به ارائه مواد اولیه به تولیدکنندگان قطعه و خودرو در سیستم مچینگ و مطابق با تعاریف مندرج در سامانه بهینیاب برای شرکتها با قیمت تمام شده و همراه با سود متعارف و نه با نرخ کشف شده در بازار بورس که بر اساس دلار است، اقدام نمود و در نهایت عرضه مازاد بر نیاز در بورس کالا با هدف صادرات یا فروش به مصرفکنندگان عادی در دستور کار قرار گیرد.
وی ضمن اشاره به اداره وزارت صمت توسط سرپرست این مجموعه در یک مدت زمان طولانی به بیان مشکل انسداد سیستم مچینگ و ایجاد وقفه در خرید مواد اولیه با بهانههای مختلف پرداخت و افزود: البته این وضعیت در گذشته نیز وجود داشته که به نظر میرسد، حاکی از اختیارات گسترده و توان شرکتهای فولادسازی در انسداد این سیستم باشد.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو در خصوص طرح ساماندهی صنعت خودرو ارائه شده از سوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی مبنی بر عرضه خودرو در بورس کالا تصریح کرد: این طرح در مجموع، طرح خوبی است اما نگرش و رویکرد آن در جهت بازار، مدیریت بازار و واردات است به این معنا که کمترین نگاه به بخش تولید و عرضه در آن گنجانده شده، بنابراین به نظر میرسد بیشتر نگاه تجاری غالب باشد تا توجه به بخش تولید.
بیگلو با اشاره به تاکید یک ساله انجمن سازندگان قطعه و همچنین پیشنهاد رئیس قوه قضائیه مبنی بر ورود خودرو به بورس کالا همانند معاملات مواد اولیه در این بازار گفت: فروش خودرو در بورس کالا نیازمند وجود سازوکارها و زیرساختها است که به نظر میرسد در حال حاضر شرایط اجرای این طرح فراهم است.
وی ضمن اشاره به اهمیت عرضه خودرو در بورس به ارائه تمهیداتی در جهت حمایت از اقشار آسیبپذیر و توجه به دستمزدها تاکید کرد و افزود: این طرح به آرامش بازار و شفافسازی قیمتها میانجامد و علاوه بر آن به کاهش قیمت خودرو در بازار میانجامد اما متاسفانه افزایش قیمت خودرو در بورس با میزان درآمد مصرفکننده و قدرت خرید این قشر مطابقت ندارد.
بیگلو در خصوص بندی از طرح ساماندهی صنعت خودرو تحت عنوان سهامداری شرکتهای قطعهسازی بیان کرد: در حال حاضر تعدادی از شرکتهای قطعهساز میزانی از سهام خود را در بورس عرضه نمودهاند.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرکتهای قطعهسازی متعلق به بخش خصوصی است الزام آنها به حضور در بورس امکانپذیر نیست و ورود در این حوزه بستگی به صلاحدید و وضعیت مالی این شرکتها دارد و بر همین اساس است که بنده محور اصلی طرح ارائه شده از سوی کمیسیون صنایع مجلس را مباحث بازرگانی و مرتبط با بازار میدانم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
انتشار جزئیاتی درباره موتور مازراتی MC20
ویدیوی جدیدی از مازراتی MC20 در یوتیوب منتشر شده است که قدرت موتور آن را به رخ می کشد.این ویدیو که اولین ویدیوی منتشر شده از مازراتی به حساب می آید، توسط کلاس بوسه، رئیس طراحی مازراتی ارسال شده است. در مازراتی MC20 موارد زیادی وجود دارند که باعث تحریک هیجانات شما خواهند شد. جدا از اینکه این اولین خودرو سوپراسپرت شرکت مازراتی طی 15 سال گذشته است، لازم است بگوییم که موتور 3.0 لیتری V6 نتونو که در پشت صندلی ها قرار گرفته است، توسط همین کاراخانه تولید شده است. هرچند که در گزارش های پیشین نسبت به صحت این خبر تردید داشتیم.موتور نتونو شامل جزئیات بسیاری، مانند استفاده از موتور درونسوز الهام گرفته از فرمول 1 برای افزایش قدرت خودرو است. با این کار، MC20 حدود 621 اسب بخار (463 کیلووات) و 538 پوند فوت (729 نیوتن متر) تولید می کند و سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) را طی 2.9 ثانیه طی می کند و حداکثر سرعت آن 201 مایل (323 کیلومتر در ساعت) در ساعت است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.