شماره: 1492 / ۱۳۹۹ بيست و چهارم شهريور
تعداد بازدید : 0
افزایش 45 درصدی تولید در ایران خودرو
گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای امسال تا روز بیستم شهریورماه موفق به تولید بیش از 220 هزار دستگاه خودرو شده که حکایت از افزایش 45 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.
ایکوپرس- آمار و اطلاعات تولید در بزرگترین خودروساز کشور نشان میدهد از ابتدای امسال تا بیستم شهریورماه 220 هزار و 256 دستگاه خودرو تولید شده است. سال گذشته در همین بازه زمانی 151 هزار و 400 دستگاه تولید و روانه بازار شده بود که امسال حدود 69 هزار دستگاه خودرو بیشتراز این تعداد تولید شده است.
تعداد خودروی تکمیل و تجاری شده نیز در بازه زمانی یادشده 184 هزار دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد رشد داشته است.
هرچند در ابتدای اعمال تحریم علیه صنعت خودروی کشور، تامین مواد اولیه و برخی از قطعات با چالش مواجه شد، اما با اجرای نهضت ساخت داخل و تکیه بر توان متخصصان و سازندگان داخلی کشور، شرکت های دانش بنیان و با بهره گیری از توان مراکزی مانند صنایع دفاع، ایران خودرو توانست در یک سال اخیر در داخلی سازی بخشی از مواد و قطعات وارداتی موفق عمل کند و در همین راستا صرفه جویی 137میلیون یورویی را محقق سازد. ایران خودرو تحقق اهداف خودکفایی و تعمیق ساخت داخل قطعات را همچنان دنبال می کند. امسال، برنامه تولید 500 هزار دستگاه خودرو در دستور کار این خودروساز قرار دارد که با شتاب تولید در نیمه دوم سال، تولید و عرضه این تعداد به راحتی در دسترس خواهد بود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
حمایت از 1000 نفر از ایتام و استخدام 600 نفر از مددجویان کمیته امداد در مجموعه تولیدی کروز
رئیس کمیته امداد از توافق با مجموعه کروز برای استخدام 600 نفر از جوانان تحت حمایت، در این شرکت خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از مددجویان کمیته امداد در شرکت صنایع تولیدی کروز مشغول به کار هستند.
سیدمرتضی بختیاری در بازدید از شرکت کروز بزرگترین و پیشرفته ترین تولیدکننده قطعات خودرو ضمن تقدیر از اقدامات این شرکت در عمل به مسئولیتهای اجتماعی و تعامل با کمیته امداد در زمینههای مختلف افزود: این مجموعه تاکنون تعدادی زیادی از جوانان خانوادههای تحت حمایت کمیته امداد را به استخدام در آورده است.
وی ادامه داد: براساس توافقات انجام شده با شرکت کروز، این مجموعه آمادگی جذب 600 نفر دیگر از مددجویان امداد را دارد که به زودی مراحل معرفی و استخدام آنان آغاز خواهد شد. همچنین در حال حاضر بیش از هزار نفر از ایتام کمیته امداد از طریق طرح اکرام، تحت حمایت مدیران مجموعه کروز هستند.رئیس کمیته امداد توان بالای تخصصی، انضباط علمی و دانش فنی را از ویژگیهای شرکت کروز عنوان کرد و گفت: تعامل دوطرفه این مجموعه با دانشگاه به یک پشتوانه تخصصی برای آنان منجر شده و در واحد تحقیق و توسعه شاهد فعالیت جوانان دانشمند و متخصص هستیم.
همچنین در این بازدید، نادر سخا، مدیرعامل شرکت کروز هدف اصلی این مجموعه را کمک به رونق تولید و اشتغال کشور دانست و گفت: همکاری با کمیته امداد و به کارگیری جوانان تحت حمایت امداد در این شرکت موجب افتخار برای این مجموعه و عمل به مسئولیتهای اجتماعی است که بدون چشمداشتی به آن متعهد شدهایم.وی به پتانسیل بالای جامعه هدف امداد اشاره کرد و افزود: وجود جوانان نخبه در زیرمجموعه کمیته امداد ظرفیتی است که میتواند در سطوح مختلف کروز و در واحد تحقیقات این شرکت به کار گرفته شود.مدیرعامل شرکت کروز با بیان اینکه حدود 12 هزار و 600 نفر به صورت مستقیم و 70 هزار نفر به صورت غیر مستقیم با این مجموعه همکاری دارند، اظهار کرد: 35 درصد از کارکنان این شرکت زنان سرپرست خانوار هستند و سعی میکنیم از طریق ایجاد شغل برای خانوادههای نیازمند، کمک بیمنت خود را به جامعه هدف کمیته امداد داشته باشیم.
گفتنی است کروز بزرگترین قطعه ساز داخلی با شروع تحریم ها فرصت را برای خود مغتنم دانست و با بومی سازی بیش از 3000 قطعه پیشتاز در داخلی سازی است. این قطعه ساز با ایجاد بزرگترین و پیشرفته ترین مرکز تحقیق و توسعه، حدود 250 نفر از نخبگان و متخصصان کشور در حال تحقیق و پژوهش هستند که حاصل کار و فعالیت آن ها، طراحی قطعات پیشرفته مورد نیاز صنعت خودروسازی است. کروز با تامین حدود 30 درصد از نیاز خودروسازان داخلی با قطعات عمق ساخت داخل از شرکت های استراتژیک کشور به شمار می رود.
تحویل حضوری خودرو
به مشتریان در روزهای جمعه
مدیر تحویل و لجستیک محصولات ایران خودرو از ایجاد امکان تحویل حضوری خودروها در محل کارخانه و یا پارکینگ های خودرو، در تمامی روزهای هفته و حتی جمعه ها خبر داد.به گزارش ایکوپرس؛ ناصر غریب نواز هدف از اقدام را تسریع و تسهیل در تحویل خودرو به مشتریان عنوان کرد و گفت: تمامی مشتریان می توانند با مراجعه حضوری به سایت های تولیدی و یا پارکینگ های جانبی، خودروهایشان را حتی در روز جمعه تحویل بگیرند.وی خاطرنشان کرد: مشتریان می توانند در صورت تمایل، ضمن هماهنگی با نمایندگی که خودروی خود را ثبت نام کرده اند، از محل خودرو اطلاع حاصل کرده و برای تحویل حضوری، به کارخانه و یا پارکینگ های جانبی مراجعه کنند.غریب نواز تصریح کرد: در صورت مراجعه مشتریان برای تحویل حضوری، هزینه حمل خودرو به آنان مسترد می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
خودروییهای بورس هفته را نزولی استارت زدند
به احتمال زیاد بازار برای مدتی روند متعادلی را در پیش میگیرد، بنابراین فعالان بازار باید از این به بعد انتظار خود را مطابق با واقعیات روز نسبت به کلیت بازار تنظیم کنند.
روز گذشته در جریان اولین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، معاملات این صنعت بورسی باز هم روند نزولی را طی کرد، بهطوریکه نمادهای گسترش سرمایهگذاری ایرانخودرو، گروه بهمن پارسخودرو، زامیاد، نیرومحرکه، سرمایهگذاری رنا، آهنگری تراکتورسازی ایران، رادیاتور ایران، سایپا آذین، رینگسازی مشهد، ایرکا پارتصنعت، کمکفنر ایندامین و بهمندیزل قرمزپوش شدند و در مقابل هیچ نماد خودرویی مثبت نشد. همچنین روز شنبه در گروه خودرویی طی 45هزار نوبت معاملاتی، 395میلیون سهم به ارزش 301میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزشکل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 306هزار میلیارد تومان شد. شاخصکل بورس نیز دیروز با افزایش بیش از 27هزار واحدی در تراز یکمیلیون و 583هزار واحدی قرار گرفت.
برخی کارشناسان معتقدند در هفته جاری تعادل در بدنه بازار شکل خواهد گرفت و حتی برخی سهام بزرگ در دامنه مثبت معامله میشوند. اما نکتهای که باید به آن دقت کرد، این است که اکنون با توجه به متغیرهای موجود نباید انتظار روند تند و پرشتابی را از شاخص بورس داشته باشیم. از سوی دیگر، به احتمال زیاد بازار برای مدتی روند متعادلی را در پیش میگیرد، بنابراین فعالان بازار باید از این به بعد انتظار خود را مطابق با واقعیات روز نسبت به کلیت بازار تنظیم کنند.
فعالان بورس باید به این موضوع توجه کنند که این بازار یک مکانیسم خودتنظیمگری دارد. بر این اساس، ممکن است در کوتاهمدت نوسانات تندی را تجربه کند، اما معاملات آن در میانمدت و بلندمدت بهصورت اتوماتیک به تعادل میرسد. این در حالی است که اکنون بازار با شرایط متعادلی همراه نیست و بهطور حتم با نوساناتی همراه خواهد شد. بنابراین افراد تازهوارد و آماتور بهتر است از افراد حرفهای بازار که با مجوز قانونی فعالیت میکنند، کمک بگیرند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
وضعیت ایفای تعهدات و برنامههای آتی فروش خودروسازان؛
تعداد بازدید : 0
طرحهای فروش اقساطی و شرایطی خودرو در راه است
رئیس دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت به بیان میزان تعهدات معوقه و جاری دو شرکت بزرگ خودروسازی و جزئیات اجرای طرحهای آتی این شرکتها پرداخت.
سهیل معمارباشی در خصوص مجموع تعهدات دو شرکت بزرگ خودروساز و میزان خودروهای تحویلی و معوقه به اختصاص 80 درصدی خودروهای تحویلی به تعهدات معوق اشاره کرد و اظهار داشت: مجموع تعهدات خودروسازان در حال حاضر 747 هزار دستگاه است که با کاهش 8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است.
وی در خصوص میزان تعهدات معوق خودروسازان گفت: خودروسازان در سال گذشته در همین زمان 447 هزار دستگاه تعهد معوق داشتند که امروز این تعهدات معوق به 108 هزار دستگاه رسیده که بیانگر کاهش 75 درصدی معوقات است.
رئیس دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت ضمن تفکیک تعهدات دو شرکت بزرگ خودروساز به تعهد 366 هزار دستگاهی شرکت ایران خودرو در حال حاضر اشاره کرد و افزود: نسبت به مجموع تعهدات این شرکت، 38 هزار و 900 دستگاه تعهد معوق بوده اما نکته حائز اهمیت این است که معوقات این خودروسازی در حال حاضر 79 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
معمارباشی مجموع تعهدات شرکت سایپا را 381 هزار دستگاه و همراه با کاهش 8 درصدی در مقایسه با سال گذشته دانست و تصریح کرد: تعهدات معوق این شرکت نیز با 75 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 69 هزار دستگاه رسیده است.
به گفته وی اختصاص 80 درصدی خودروهای تحویلی به معوقات موجب مدیریت مناسب تعهدات شده و با این موضوع که اغلب مشتریان موفق به دریافت خودروهای ثبتنامی خود شدهاند، همراه بوده است.
رئیس دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت در خصوص چگونگی اجرای طرحهای جدید فروش فوقالعاده خودروسازان در صورتی که اجرای آن منوط به ایفای تعهدات قبلی شده است، گفت: در جلسه گذشته کمیته خودرو مجوز لازم مبنی بر اجرای فروش فوق العاده در شش ماهه دوم سال جاری صادر گردید و بر همین اساس شرکتهای خودروساز برنامههای خود را به گونهای تنظیم مینمایند که تحویل 152 هزار دستگاه تا پایان سال بر اساس طرحهای فروش فوقالعاده عملیاتی گردد.
معمارباشی در خصوص نحوه اجرای فروش فوقالعاده خودروسازان توضیح داد: این طرحها میبایست حداقل هر دو هفته یک بار از سوی خودروسازان اجرایی شود و با توجه به اینکه این شرکتها در حال حاضر تعهدات خود از فروش فوقالعاده قبلی را ایفا نمودهاند، میتوانند نسبت به اجرای طرحهای جدید اقدام نمایند.
وی یادآور شد: شرکت ایران خودرو در حال حاضر تاکنون نسبت به فروش 129 هزار دستگاه به صورت فوقالعاده اقدام کرده که از مرحله اول 15هزار دستگاهی، 14 هزار و 939 دستگاه ایفای تعهد شده و از مرحله دوم 14 هزار دستگاهی، تا روز پنجشنبه 20 شهریور ماه سال جاری نسبت به تحویل 12 هزار و 182 دستگاه اقدام نموده است.
رئیس دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت ادامه داد: شرکت سایپا نیز از 10 هزار دستگاه، 7 هزار و 745 دستگاه را به فروش رسانده بود که از این میزان 7 هزار و 346 دستگاه را تحویل داده که اختلاف حاصله بیشتر مربوط به فرآیند زمان تجاریسازی شدن خودرو تا زمان تحویل به مشتری است.
معمارباشی گفت: پس از تجاری شدن یک تعهد، اطلاعات احراز محل سکونت مشتری توسط وی به خودروساز ارائه میشود و پس از ارسال این اطلاعات از سوی خودروساز به پلیس راهور ناجا، نسبت به صدور پلاک الکترونیکی از سوی پلیس راهور اقدام میگردد و در ادامه پلاک فیزیکی خودروها صادر و تحویل خودروساز میشود و بدین ترتیب حمل خودرو توسط خودروساز به محل سکونت مشتری امکانپذیر خواهد شد.
وی در خصوص طرحهای فروش آتی خودروسازان تصریح کرد: طی شش ماهه دوم سال جاری تعدادی طرحهای فروش فوقالعاده مبنی بر تعهد 152 هزار دستگاهی و طرحهای پیش فروش و مشارکت در تولید با توجه به ظرفیت خودروسازان اجرایی خواهد شد که زمان تحویل در یک مرحله از طرحهای پیش فروش 4 تا 12 ماه و در مرحله بعدی موعد تحویل 12 تا 24 ماه مقرر گردیده که به طور قطع به موقع تحویل مشتریان خواهد شد.
رئیس دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت همچنین در خصوص عوامل افزایش قیمت خودرو از جمله سیاستگذاریهای بانک مرکزی و کاهش ارزش پول گفت: اقتصاد کلان کشور، شاخصهای کلان اقتصادی و انتظارات تورمی موجود در کشور شرایط را به گونهای پیش برده که بازارهای پیش رو از جمله بازار ارز با روند صعودی افزایش نرخ مواجه بوده که همین عامل بازارهای دیگر از جمله خودرو را که در حال حاضر متاسفانه تبدیل به یک کالای سرمایهای شده، تحت تاثیر قرار داده است.
معمارباشی با تاکید بر اینکه بخش عمده چالشهای موجود در بازار خودرو ناشی از وضعیت شاخصهای کلان اقتصادی کشور است، بیان کرد: انتظار ما از بانک مرکزی این است که با وجود مواجهه با مشکلاتی در تامین و تخصیص ارز، همکاری بیشتری با وزارت صمت داشته باشد تا ایفای تعهدات به مصرفکنندگان تسهیل و میسر گردد.
وی در ادامه به فعالیت کمیته مشترک ارزی و شناسایی اولویتها در این کمیته از سوی وزارت صمت و اجرای آن توسط بانک مرکزی اشاره کرد و افزود: ترتیب اولویتها در سامانه به ثبت رسیده و تاکنون شاهد همراهی و همکاری بانک مرکزی در خصوص تامین برخی از قطعات و کالاهای موجود در گمرک و یا قطعات بحرانی خطوط تولید شرکتهای خودروساز بودهایم که امیدواریم در آینده نیز تداوم داشته و افزایش یابد.
رئیس دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت در خصوص احتمال کاهش تقاضای واقعی متاثر از فزایش هر سه ماه یک بار قیمت خودرو و راهکارهای آن تصریح کرد: اگر قیمت خودروسازان منطقی شود، به طور قطع در آیندهای نه چندان دور، میبایست روشهای متنوع فروش به منظور بازاریابی از جمله فروش اقساطی و شرایطی همانند گذشته در دستور کار خودروسازان قرار گیرد زیرا اطمینان میدهم، با افت تقاضا مواجه خواهیم شد اما این موضوع نمیتواند عاملی برای عدم پیگیری منطقیسازی قیمت خودرو از سوی خودروسازان و فروش با قیمتی پایین تر از بهای تمام شده باشد.
معمارباشی با اشاره به شواهدی مبنی بر کاهش تقاضا در طرحهای فروش فعلی گفـت: در مراحل بعدی طرحهای فروش که اخیرا اجرایی گردید، متوسط تقاضا برای هر خودرو از 400 نفر به 30 نفر رسیده چنانکه این روند کاهشی در طرح اخیر شرکت سایپا نیز مشاهده شد به گونهای که میزان تقاضای متوسط در برخی از خودروها به 5 تا 6 نفر منتهی شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاشهای مجموعه وزارت صمت، سازمان حمایت و خودروسازان و کمیته خودرو بر این است که خودرو به دست مصرفکننده واقعی برسد و بر همین اساس هر محدودیتی که در تحقق این هدف موثر باشد، پیشبینی و به تصویب رسیده و اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است و در عین حال پیشنهادات جدید نیز مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 7
احتمال بازگشت سوبارو به مسابقات رالی
گمان می رود که سوبارو درصدد ورود به مسابقات جهانی رالی سال 2022 باشد و با تولید یک هاچ بک جدید الهام گرفته شده از تویوتا به یک دهه عدم حضورش در مسابقات اتومبیلرانی پایان دهد.
گروه بین الملل: گمان می رود که سوبارو درصدد ورود به مسابقات جهانی رالی سال 2022 باشد و با تولید یک هاچ بک جدید الهام گرفته شده از تویوتا به یک دهه عدم حضورش در مسابقات اتومبیلرانی پایان دهد.
به گزارش خبرخودرو، سوبارو در دهه 90 میلادی جز مقام آوران صحنه اتومبیلرانی جهان بود اما در سال 2008 تحت فشار بحران مالی جهانی مجبور به ترک رقابت ها شد اما حالا به نظر می رسد که این برند به دنبال تولید یک هاچ بک جذاب جدید و بازگشت به مسابقات است.
در حال حاضر فورد فیستا، هیوندای i20 و تویوتا یاریس جز خودروهایی هستند که برای حضور در مسابقات جهانی رالی برگزیده شدند.
با توجه به این که سدان فعلی سوبارو ایمپرزا برای مسابقات اتومبیلرانی امروزی کمی بزرگ است گمان می رود که سوبارو درصدد تولید یک نمونه کوچک تر باشد و در راستای همکاری های دیگر با تویوتا در زمینه تولید خودرو های فعلی 86 یا همان BRZ خودروی هاچ بک پرقدرتی را بر اساس یکی از محصولات تویوتا تولید کند.
در حال حاضر اطلاعات چندانی در این زمینه در دسترس نیست و تنها بایستی منتظر اظهار نظر رسمی سوبارو باشیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
آزادسازی قیمت و واردات خودرو موجب رشد خودروسازی کشور خواهد شد
عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشوربه ارزیابی آزادسازی قیمت خودرو پرداخت.احمدرضا رعنایی اظهار داشت: قیمت محصولات در همه کشورهای دنیا بر اساس قیمت تمام شده تعیین شده و عامل پایداری و یا تعطیلی یک بنگاه اقتصادی میزان کشش عرضه و تقاضا است. همچنین در میان عوامل مؤثر بر قیمت گذاری، میزان کیفیت و شرایط قیمت تمام شده از نقش به سزایی برخوردار هستند. لذا قیمت خودروهای تولید داخل و وارداتی باید بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین شوند و هر مکانیزمی غیر از این به بنگاه تولیدی و یا مصرف کننده زیان وارد می کند.وی افزود: اشکال اساسی در صنعت خودروسازی کشور ما محدودیت واردات و به دنبال آن ایجاد رانت برای خودروساز است که موجب می شود خودروساز یکه تاز بازار بدون هیچ رقیبی باشد. اما اگر سیستم به گونه ای باشد که قیمت خودرو و واردات هر دو آزاد شوند خودروساز مجبور به رقابت با خودروهای وارداتی در زمینه قیمت و کیفیت و تصحیح ساختارهای مالی خود می شود که بدین ترتیب خودروساز و مصرف کننده هر دو سود خواهند کرد.عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به محدودیت واردات و قیمت گذاری دولتی، خودروساز و مصرف کننده هر دو از این قضیه آسیب می بینند. چرا که خودروساز با افزایش قیمت تمام شده، عدم تصحیح قیمت ها و عدم پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان در حق آنها اجحاف کرده و قطعه ساز و خودروساز هر دو زیان می کنند. از طرف دیگر مصرف کننده به دلیل ممنوعیت واردات متقاضی خرید خودروهای داخلی است اما خودروساز نمی تواند به اندازه نیاز تولید کند. همچنین بازار سوداگری در کشور موجب شده قیمت خودرو برای مصرف کننده با کیفیت مورد انتظار او برابری نداشته باشد به طوری که مصرف کننده خودرویی را با قیمت 4 برابر در کل دنیا می خرد در صورتی که کیفیت آن در حد یک چهارم آن در کشورهای دنیا نیست.
رعنایی در ادامه آزادسازی قیمت خودرو را مشروط بر آزادسازی واردات بدون تعرفه دانست و گفت: دولت باید قیمت خودرو را همراه با واردات خودرو بدون تعرفه را آزاد کند و این دو در کنار یکدیگر موجب رشد خودروسازی کشور و ایجاد رقابت در کیفیت و قیمت شده خواهد شد و بدین ترتیب خودروساز قادر به افزایش قیمت ها نبوده و از طرف دیگر به دلیل آزادسازی قیمت خودرو ضرر نخواهد کرد. ضمن اینکه به دلیل رانت ها و دلایل مختلف دیگر این سیستم نتوانسته پیاده شود و به اعتقاد بنده آزادسازی قیمت خودرو و واردات بهترین سیستمی است که می تواند به نفع طرفین باشد.وی با اشاره به لزوم تصحیح ساختارهای مالی از سوی خودروسازان خاطرنشان کرد: خودروسازان به چند دلیل قیمت تمام شده بالایی دارند که دلیل اصلی آن ساختارهای نیروی انسانی آنها است زیرا خودروسازان با 125 هزار نیرو انسانی میزان تولیدی را دارند که با 40 هزار نفر نیز می توان انجام داد و در دنیا محصولات با کمتر از این میزان نیروی انسانی تولید می شود و این در حالی است که هزینه مالی آن از جیب مصرف کننده پرداخت خواهد شد. از سوی دیگر خودروساز به دلیل عدم پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان و هزینه نکردن برای خرید قطعه با کیفیت، مصرف کننده را ناچار به خرید خودرو بی کیفیت می کند. این موضوع کلاف سردرگمی شده که به راحتی می توان آن را با آزاد سازی واردات بدون تعرفه و قیمت گذاری بدون دخالت دولت باز کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.