شماره: 1487 / ۱۳۹۹ هفدهم شهريور
با تولید بیش از 175 هزار محصول سایپا تا دهم شهریور 99 ثبت شد:
تعداد بازدید : 0
افزایش تولید در سایپا نسبت به مدت مشابه سال گذشته
گروه خودروسازی سایپا از ابتدای سال 99 تا پایان روز دهم شهریورماه 176 هزار و 405 دستگاه خودروسواری و تجاری تولید کرد که بیشتر از تیراژ تولیدی در مدت مشابه از سال گذشته است.
به گزارش سایپانیوز، دو شرکت زامیاد و سایپادیزل که تولید کننده محصولات تجاری گروه خودروسازی سایپا به شمار می آیند، در این مدت زمان 13 هزار و 850 دستگاه خودرو تولید کرده اند که نزدیک به 1700 دستگاه افزایش نسبت به همین مدت در سال گذشته است.
نکته حائز اهمیت در بررسی تولیدات سایپا تا دهم شهریورماه امسال کاهش تولید محصولات مونتاژی و جایگزین شدن آنها با محصولات داخلی این خودروساز است.
براین اساس، تیراژ تولید خودروهای CKD که محصولات مشترک با خودروسازان خارجی بوده از ابتدا تا دهم شهریور 98 بیش از 9 هزار و 890 دستگاه بوده که در مدت مشابه سال 99 به 4 هزار و 788 خودرو رسیده اما این کاهش تولید با افزایش 5 هزار خودرو از محصولات خانواده ایکس100 و ایکس200 سایپا پوشش داده شده است.
سایپا در مدت زمان یاد شده از سال 99 بیش از 176 هزار دستگاه محصولات خانواده ایکس.100 و ایکس.200 شامل پراید، تیبا، ساینا و کوییک تولید کرده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
بهبودهای 20 گانه در دناپلاس
توربوشارژ اتوماتیک
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم تحویل نخستین سری محصول دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک به مشتریان، گفت: تولید این محصول بی رقیب، دستاورد و گام بزرگ رو به جلو در صنعت خودروسازی به حساب می آید.فرشاد مقیمی از عرضه نسخه های جدیدتر و به روزتر دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک در آینده خبر داد و با اشاره به بهبودهای صورت گرفته در دناپلاس اتوماتیک نسبت به نوع دستی آن خاطرنشان کرد: در دنا پلاس توربو اتوماتیک، 20 تغییر و بهبود قابل توجه اعمال شده که در مجموع سبب رضایت بیشتر مشتریان از رانندگی و فرمان پذیری خودرو خواهد شد.وی ضمن عذرخواهی از مشتریان بابت تاخیر ناشی از موانع بیرون از ایران خودرو در تحویل این محصول، طراحی و تولید دناپلاس اتوماتیک را حاصل توانمندی و ظرفیت های متخصصان و مهندسان ایران خودرو خواند.مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: با وجود همه سختی ها و مسایل و مشکلات موجود در صنعت خودروسازی کشور، توانستیم از ابتدای امسال تاکنون، بیش از 204 هزار دستگاه خودرو تولید کنیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 40 درصدی را به ثبت رسانده ایم. مقیمی هم چنین از کاهش میزان تعهدات معوق این خودروساز خبر داد و تصریح کرد: موفق شدیم تا تعداد 200 هزار دستگاه تعهد معوق سال گذشته را به 30 هزار دستگاه کاهش دهیم و با همین آهنگ، ظرف مدت کوتاهی تعهدات معوق خودروهایی که در حال حاضر امکان تولید آن ها وجود دارد را به صفر خواهیم رساند. مقیمی با بیان اینکه اگر به توان داخل اعتماد شود، موجب خلق اتفاقات بهتری در صنعت کشور خواهد شد، ابزار امیدواری کرد که رضایت استفاده از خودروی دنا پلاس توربو اتوماتیک، نارضایتی های حاصل از دیرکرد در تحویل این خودرو را که محصول بی رقیب داخلی است، جبران کند.
محصولات داخلی سایپا
جایگزین مونتاژیها شدند
گروه خودروسازی سایپا از ابتدای سال 99 تا پایان روز دهم شهریورماه 176 هزار و 405 دستگاه خودروسواری و تجاری تولید کرد که بیشتر از تیراژ تولیدی در مدت مشابه از سال گذشته است.دو شرکت زامیاد و سایپادیزل که تولید کننده محصولات تجاری گروه خودروسازی سایپا به شمار می آیند، در این مدت زمان 13 هزار و 850 دستگاه خودرو تولید کرده اند که نزدیک به 1700 دستگاه افزایش نسبت به همین مدت در سال گذشته است.نکته حائز اهمیت در بررسی تولیدات سایپا تا دهم شهریورماه امسال کاهش تولید محصولات مونتاژی و جایگزین شدن آنها با محصولات داخلی این خودروساز است.براین اساس، تیراژ تولید خودروهای CKD که محصولات مشترک با خودروسازان خارجی بوده از ابتدا تا دهم شهریور 98 بیش از 9 هزار و 890 دستگاه بوده که در مدت مشابه سال 99 به 4 هزار و 788 خودرو رسیده اما این کاهش تولید با افزایش 5 هزار خودرو از محصولات خانواده ایکس100 و ایکس200 سایپا پوشش داده شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رشد قیمت خودرو با صعود دلار در بازار استارت شده است ؛
تعداد بازدید : 0
قیمت خودرو روی موج گرانی دلار
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، از موج جدید گرانی خودرو همزمان با صعود نرخ ارز و تشدید رکود در بازار خودرو ابراز نگرانی کرد.
بی ثباتی بازار ارز در حالی همچنان عامل اصلی تلاطم قیمتی در بازار خودرو معرفی می شود که صعود قیمت ها هر روز رکود در این بازار و تمایل برای خرید خودرو را کمرنگ تر می کند.
در شرایط کنونی اقتصادی حتی افزایش عرضه خودروسازان و تحویل تعهدات معوق نیز تاثیری در بازار معاملات خودرو نداشته و بیشتر دارندگان خودروهای نو و دست دوم از فروش خودرو امتناع می کنند و حاضر به تعویض و تغییر مدل نیز نیستند اما در صورت تمایل با بالا بردن قیمت به صورت سلیقه ای، نرخ جدید را با قیمت های 10 روز بعد اعلام می کنند.
این جریان که ناشی از نبود ثبات ارزی است موجب شده که عمده صاحبان خودروهای تحویلی که با هدف سرمایه گذاری وارد بازار شدند برای جلوگیری از زیان وارد بازار فروش نشوند و صرفا به دنبال حفظ سرمایه خود باشند به طوری که به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران با تدوام بی ثبتی بازار ارز و ریال چنانچه خودروسازان دهها هزار خودرو را نیز تحویل مشتریان دهند با توجه به عدم تمایل صاحبان به فروش هیچ اتفاقی در بازار خودرو رخ نخواهد داد.
سعید موتمنی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به شروط جدید پیش فروش خودروسازان مانند حذف گارانتی پس از 3 ماه برای خریداران، تصریح کرد: شروطی که وزارت صمت در طرح جدید پیش فروش برای خریداران خودروها در نظر گرفته است تاکنون تاثیری در مدیریت تقاضا و ورود سرمایه گذاران در این بازار نگذاشته است و همچنان اغلب متقاضیان خودرو با هدف سرمایه گذاری اقدام خرید خودرو می کنند.
وی علت رکود سنگین بازار خودرو را ابهام در قیمت خودرو و اوضاع اقتصادی در کشور دانست و تاکید کرد: تا زمانی که ثبات ارزی و ریالی در کشور ایجاد نشود بازار خودرو و اغلب کالاها به همین نحو و با نوسان و رشد قیمت مواجه خواهند بود.
موتمنی همچنین با توجه به مخالفت برخی نمایندگان و شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس کالا گفت: راهکاری چون عرضه خودرو در بورس کالا صرفا به عنوان مسکنی در بازار خودرو خواهد بود و همان طور که برخی از کارشناسان پیش بینی کردند با وجود عدم تعادل در عرضه و تقاضا هر گونه کشف قیمت خودرو در بورس، رشد بیشتر قیمت خودرو را رقم خواهد زد.
به گفته این فعال بازار هم اکنون اغلب خریداران صرفا نقش واسطه و دلال را در بازار خودرو دارند و با سرمایه گذاری در این بازار تنها به فکر تامین هزینه های زندگی از این طریق هستند.
موتمنی در ادامه، بازگشت آرامش و ثبات قیمت در بازار خودرو را منوط به ثبات اقتصادی و ارزی دانست و افزود: بانک مرکزی باید تعادل ارزی را در بازار حفظ کند تا فعالان بازار و فروشندگان با آرامش بیشتری کسب و کار نمایند.
وی در ادامه با توجه به توقف شماره گذاری پراید و برخی از محصولات رنو در 10 روز گذشته، اعلام کرد: با مساعدت و همکاری پلیس راهور از اواخر هفته گذشته شماره گذاری پراید برای پاسخ به تعهدات معوق آغاز شده است اما همچنان محصولاتی چون رنو ساندرو استپ وی و ال 90 شماره گذاری نمی شوند.
وی با توجه به روند صعودی قیمت بیشتر خودروها از افزایش قیمت پراید و رسیدن به مرز 100 میلیون تومان برای این خودرو خبر داد و گفت: در یکی دو روز اخیر قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی بین 3 تا 10 میلیون تومان افزایش داشته است به طوری که بر اساس آخرین آمار قیمتی، طی دو روز گذشته پراید 111 با افزایش 2 میلیون تومانی با قیمت 100 میلیون تومان، پراید 131 با افزایش 3 میلیون تومانی با قیمت 86 میلیون تومان، تیبا 2 با افزایش 2 میلیون تومانی با قیمت 113میلیون تومان، تیبا صندوق دار با قیمت 99میلیون تومان و ساینا با قیمت 114میلیون تومان به فروش می رسد.
به گفته موتمنی هم اکنون پژو پارس با قیمت 185 میلیون تومان، سراتو با افزایش 15میلیون تومانی به قیمت 655 میلیون تومان و رنو ساندرو استپ وی با قیمت 422 یلیون تومان معامله می شود همچنین سمند ال ایکس با افزایش 5 میلیون تومانی با قیمت 157 میلیون تومان، سمند سورن با افزایش 4 میلیون تومانی با قیمت 201 میلیون تومان، پژو 405 با افزایش 6 میلیون تومانی با قیمت 157 میلیون تومان، پژو پارس تی یو 5 با افزایش 5 میلیون تومانی با قیمت 221 میلیون تومان، پژو 206 تیپ2 با افزایش 5 میلیون تومانی با قیمت 174 میلیون تومان و پژو 206 تیپ5 با افزایش 2 میلیون تومانی با قیمت 207 میلیون تومان خرید و فروش می شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
خودروسازان داخلی به لحاظ تولید، چگونه عمل کردهاند؟
براساس آمار، تولید خودروی کشور در بخش سواری از ابتدای سال جاری با افزایش 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است که دراین راستا ایرانخودرو طی پنج ماهه ابتدایی سال جاری افزایش 39 درصدی در تیراژ تولید خود رقم زده و سایپا نیز علاوه بر افزایش تیراژ محصولات داخلی، تیراژ مونتاژیها را کاهش داده است.
براساس آمار تفکیکی ارائه شده توسط دو خودروساز بزرگ کشور، تولید خودروهای سواری در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با افزایش حدود 20 درصدی همراه شده است که در این میان گروه صنعتی ایرانخودرو با افزایش حدود 39 درصدی در تیراژ تولید سواری، بیش از هفت درصد سهم بازار خود را افزایش داده است و گروه خودروسازی سایپا نیز از ابتدای سال جاری تا دهه اول شهریورماه با تجاریسازی بیش از 176 هزار دستگاه، افزایش تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ایجاد کرده است.
براساس آمار، طی پنج ماهه ابتدایی سال 99، ایران خودرو موفق شده است که 188 هزار و 223 دستگاه خودروی سواری تولید کند. این خودروساز درحال حاضر 54 درصد سهم بازار خودروی سواری کشور را در اختیار دارد. همچنین در بخش خودروهای تجاری و سنگین نیز توانسته در همین بازه زمانی افزایش حدود 171 درصدی در تیراژ تولید و 10.5 درصدی در سهم بازار این بخش را به ثبت برساند.
در مجموع این خودروساز داخلی در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با افزایش 40 درصدی، تیراژ تولید در دو بخش سواری و تجاری را به 192 هزار دستگاه رسانده است.
همچنین گروه خودروسازی سایپا نیز با تولید 176 هزار و 405 دستگاه خودروسواری و تجاری از ابتدای سال 99 تا پایان روز دهم شهریورماه، تیراژ تولید محصولات خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داده است.
طبق آمار دو شرکت زامیاد و سایپادیزل که تولید کننده محصولات تجاری گروه خودروسازی سایپا به شمار می آیند، در این 165 روز (از ابتدای سال 99 تا پایان روز 10 شهریورماه)، 13 هزار و 850 دستگاه خودرو تولید کردهاند که در حدود 1700 دستگاه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
متولی قیمت گذاری خودرو باید انجمن خودروسازان و بخش خصوصی باشد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دولت را متولی اصلی تامین ارز و حل مشکلات نقدینگی قطعه سازان دانست.
فرهاد طهماسبی اظهار داشت: تامین ارز برای صنعت قطعه سازی از جمله مواردی است که باید در برنامه های سالانه دولت بررسی شود و با توجه به شرایط تحریم دولت می بایست مشکلات نقدینگی و ارزی قطعه سازان را دوراندیشی میکرد و با برنامه ریزی های لازم جهت تامین ارز از وجود چنین مشکلاتی جلوگیری می کرد اما متاسفانه شاهد کوتاهی دولت در این زمینه هستیم.
وی ادامه داد: بنابراین پیشنهاد بنده در زمینه حل مشکلات قطعه سازان برنامه ریزی دولت جهت تامین ارز مورد نیاز این صنعت است و در این زمینه مجلس تنها در زمینه قانون گذاری می تواند ورود پیدا کند و اجرای آن با دولت خواهد بود. حال اگر مجلس بخواهد تصمیمات خلق الساعه در زمینه تامین ارز قطعه سازان بگیرد، دولت این موضوع را بهانه ای برای عدم تخصیص ارز به بخش های دیگر کرده و ممکن است دولت مدعی شود که محل تامین بودجه نداشتم و مجلس آن را به من تحمیل کرد لذا این موارد نیاز به برنامه ریزی سالانه دولت دارد اما با این وجود اگر در مواقع بحرانی دولت نیاز به کمک مجلس داشته باشد ما با بررسی های لازم و با توجه به شرایط موجود به دولت جهت حل مشکلات قطعه سازان کمک خواهیم کرد.نماینده مردم فارس در مجلس در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه آیا با قیمت گذاری دستوری مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان موافق هستید، گفت: به اعتقاد بنده مشکل صنعت خودرو کشور دقیقا ناشی از همین قیمت گذاری های دستوری است و اگر متولی قیمت گذاری خودرو، انجمن خودروسازان و بخش خصوصی باشد با چالش های کمتری در صنعت خودرو مواجه خواهیم بود.
طهماسبی تصریح کرد: متأسفانه مدیران خودروسازی کشور ما دولتی هستند و جرأت بیان واقعیات را ندارند چرا که اگر سخن و تصمیمات آنها برخلاف خواسته دولت باشد از سمت خود عزل خواهند شد. بنابراین باید بپذیریم این موارد از ایرادات صنعت خودروسازی ما است و لازم است که دست خودروساز را باز گذاشته تا بتواند در مواقع بحرانی مانند امروز که در بازار به وجود می آید پاسخگو باشد اما هنگامی که با مدیران خودروسازی صحبت می کنیم شاهد سخن های محتاطانه آنها هستیم به نحوی که گفته هایشان مطابق با نظرات بخش دولتی است و اینجاست که منافع مردم به خطر می افتد.عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن اینکه راه رفع مشکلات صنعت خودرو کشور را مشورت با صاحبان امر و بررسی پیشنهادات آنها دانست، خاطرنشان کرد: با ایجاد رقابت سالم بین بخش خصوصی(نه رقابت بین بخش خصوصی و دولتی)، عدم دخالت و تصمیمات دستوری دولت می توان مشکلات صنعت خودرو کشور را حل و فصل کرد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن اینکه راه رفع مشکلات صنعت خودرو کشور را مشورت با صاحبان امر و بررسی پیشنهادات آنها دانست، خاطرنشان کرد: با ایجاد رقابت سالم بین بخش خصوصی(نه رقابت بین بخش خصوصی و دولتی)، عدم دخالت و تصمیمات دستوری دولت می توان مشکلات صنعت خودرو کشور را حل و فصل کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.